آسه سولفام

  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

دلیل طول عمر و ماندگاری بالای برخی از محصولات غذایی و نوشیدنی‌ها چیست؟ چرا بعضی از مواد غذایی با وجود گذشت ده‌ها سال از زمان تولید دارای بو و طعم و مزه ثابتی هستند؟ چگونه نوشیدنی‌های رژیمی با وجود شیرینی زیاد بر روی وزن و چاقی بدن تأثیری ندارند؟ شاید شما هم نام آسه‌ سولفام را نشنیده و سؤالاتی از این دست برایتان پیش آمده باشد. در این مطلب می‌خواهیم شما را با این ماده و کاربردهای متعدد آن آشنا کنیم. اگر شما هم مایلید یک شیرین کننده رژیمی را بشناسید با ما همراه باشید.

خرید آسه سولفام

جهت سفارش آسه سولفام و آسپارتام و دیگر مواد اولیه صنایع غذایی میتوانید با ما در ارتباط باشید و قیمت روز ماده را از ما دریافت کنید.

شماره تماس ما: 021-28422797

خرید آسه سولفام

آنالیز آسه سولفام برند Vitasweet

آنالیز آسه سولفام چینی

آیا تاکنون نام آسه ‌سولفام به گوش‌تان خورده است؟

به احتمال زیاد نام این ماده شیرین کننده را بر روی برچسب مواد تشکیل‌دهنده محصولات غذایی دیده باشید. آسه ‌سولفام یک ماده شیرین‌کننده قوی است که در طیف گسترده‌ای از محصولات غذایی از آدامس و شکلات گرفته تا نوشیندنی‌های غیر الکلی و ژله و پودینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده شیمیایی یک شیرین‌کننده فوق‌العاده قوی است که جایگزین خوبی برای ساکارز یا همان شکر در صنایع غذایی محسوب می‌شود.

 یک کشف تصادفی

این قند مصنوعی در سال 1967 توسط یک شیمیدان آلمانی به نام کارل کالوس (KARL CLAUSS) به صورت تصادفی در هنگام آزمایش‌ها یک محصول از واکنش بین بوتین و فبورسولفونیل ایزوسیانات به دست آمد. این ماده شیرین‌کننده از سوی اتحادیه اروپا و سازمان بهداشت جهانی (WHO) یک ماده را شیرین کننده ای بدون عوارض و غیر‌سرطان‌زا شناخته شده و استفاده از آن اولین بار در سال 1988 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در محصولات غذایی مورد تأیید قرار گرفت.

آسه ‌سولفام: افزودنی پرکاربرد

از آنجائیکه این ماده یک شیرین‌کننده بدون کالری است کاربردهای بی‌شماری در صنایع غذایی دارد. در حال حاضر بیش از 6000 محصول مختلف در کشور تولید می‌شوند که این شیرین‌کننده را در ترکیبات خود دارند. این ماده شیرین‌کننده به منظور ماندگاری و بهبود طعم و حفظ شیرینی مواد غذایی کاربرد دارد و در ترکیب با شیرین‌کننده‌های دیگری مانند سوربیتول و آسپارتام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوشابه‌های رژیمی، نوشیدنی‌های ورزشی، آب‌های طعم‌دهنده، چای و قهوه از جمله نوشیدنی‌هایی هستند که این ماده شیمیایی جزو مهم‌ترین ترکیبات آن‌ها به حساب می‌آید. مواد غذایی همچون محصولات لبنی، غلات صبحانه، مربا، ژله، مارمالاد، دسرها، پودینگ، شکلات، بستنی، آدامس، خمیردندان و دهان‌شویه، سس و چاشنی‌ها تنها محدودی از محصولاتی هستند که این ماده شیرین‌کننده در تولید آن‌ها استفاده می‌شود.

ویژگی‌های آسه ‌سولفام

مصرف قند افزایش وزن و مشکلات سلامتی را برای افراد به همراه دارد. این مسئله به دلیل کالری‌های بالایی است که با مصرف قند و شیرینی در بدن ایجاد می‌شود. آسه‌ سولفام یک ماده شیرین‌کننده است که یک گرم آن معادل 200 گرم شکر است. با این حال به دلیل آنکه در بدن متابولیزه نمی‌شود، مصرف آن بدون کالری است.

به عبارت دیگر پس از استفاده بدون هضم از دستگاه گوارش عبور می‌کند و بدون تغییر در ادرار دفع می‌شود. این امر باعث می‌شود مصرف این شیرین کننده هیچ گونه عوارضی برای افراد در‌بر‌نداشته باشد. علاوه بر این استفاده از این ماده شیمیایی در صنایع غذایی موجب طول عمر و ماندگاری مواد غذایی و عدم تغییر در رنگ و بو و طعم محصولات غذایی با گذشت زمان می‌شود.

شیرین کنندگی آسه سولفام

ساختار آسه ‌سولفام

آسه ‌سولفام دارای فرمول شیمیایی C4H4KNO4S و از مشتقات اسید سیتریک است. این ترکیب شیمیایی که به صورت پودر کریستالی است، 200 برابر شکر قدرت شیرین‌کنندگی دارد و به راحتی در آب حل می‌شود. برخلاف شیرین‌کننده‌های دیگر این ماده حتی در تماس با گرما ساختار پایدار خود را از دست نمی‌دهد و در برابر حرارت و پخت و پز مقاوم است.

خواص فیزیکی و شیمیایی آسه سولفام

فرمول شیمیایی: C4H4KNO4S
وزن مولکولی: تقریباً 201.24 گرم در مول
ظاهر پودر: کریستالی سفید
طعم: طعم شیرین که اغلب به عنوان تمیز و شکر مانند توصیف می شود
حلالیت: بسیار محلول در آب و دیگر حلال های قطبی است
نقطه ذوب: 225-226 درجه سانتی گراد (437-439 درجه فارنهایت)
محتوای کالری: تقریباً بدون کالری، کمک به کالری ناچیز در غذاها و نوشیدنی ها
شدت شیرینی: تقریباً 200 برابر شیرین تر از ساکارز (شکر سفره)
اثرات هم افزایی: اغلب در ترکیب با سایر شیرین کننده ها برای افزایش شیرینی و پوشاندن مزه های مزه استفاده می شود
سمیت: به طور گسترده توسط مقامات نظارتی در سراسر جهان آزمایش شده و برای مصرف بی خطر تلقی می شود
متابولیسم و دفع در بدن: متابولیزه نمی شود و بدون تغییر از طریق ادرار دفع می شود

نام‌های تجاری آسه ‌سولفام

این شیرین‌کننده یک قند مصنوعی بدون کالری و غیر‌مغذی است که در صنایع غذایی با نام‌های دیگری از جمله آسه‌ سولفام-کا  (Acesulfame K)، آسه ‌سولفام پتاسیم (Acesulfame Potassium) و آسه-کا (Ace-K)  شناخته شده است.

کاربرد های آسه سولفام در صنعت

افرادی که می‌خواهند میزان جذب کالری را در بدن خود کاهش دهند در رژیم‌های خود این ماده شیرین‌کننده را مورد استفاده قرار می‌دهند؛ زیرا کالری آن صفر است و پس از مصرف به صورت دست نخورده دفع می‌شود. به همین دلیل از آن در تولید بسیاری از فرآورده‌های غذایی رژیمی استفاده می‌شود.

آسه‌ سولفام یک شیرین‌کننده مصنوعی است که به جای ساکارز در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده به دلیل آنکه پس از مصرف در بدن تجزیه و ذخیره نمی‌شود و بدون تغییر به سرعت دفع می‌گردد هیچ گونه تأثیری بر روی دیابت و افزایش قند خون ندارد. به همین دلیل در تولید شکلات‌ها و قرص‌های قند دیابتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آسه سولفام و دیابت آسه سولفام

مزایا و مضرات مصرف آسه ‌سولفام

تحقیقات بسیاری بر روی اثرات این ماده شیمیایی بر روی بدن انجام شده‌اند که همگی آن‌ها بر بی‌ضرر بودن این ماده بر روی بدن انسان تأکید داشته‌اند. سازمان‌های بهداشتی جهانی از جمله سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مصرف آن را برای کودکان و بزرگسالان، همه افراد مسن، بیماران دیابتی و افرادی که از چاقی مزمن رنج می‌برند بی‌خطر دانسته‌اند.

این شیرین‌کننده در کاهش وزن و کنترل قند خون و کمک به بیماران دیابتی در درمان بیماری نقش بسزایی دارد. افزون بر این مصرف آن هیچ خطری برای دندان‌ها و پوسیدگی آن‌ها ندارد. با این وجود مصرف بیش از حد این شیرین کننده می‌تواند عوارضی بر روی اعصاب و روان، قلب، چشم و گوش و همچنین عوارض آلرژیکی به دنبال داشته باشد.

میزان استاندارد استفاده از آسه ‌سولفام

بر اساس تشخیص سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مصرف روزانه آسه ‌سولفام تا ۱۵ میلی‌گرم به ازاء هر کیلوگرم از وزن بدن بی‌خطر و بدون عوارض است. مصرف روزانه این ماده در کودکان کمتر از این مقدار و در حدود 3.9 میلی‌گرم به ازاء هر کیلوگرم وزن بدن توصیه شده است.

استفاده بیش از حد از آسه ‌سولفام عوارض خاص خود را دارد.

آسه‌ سولفام مرغوب را از کجا می‌توان تهیه کرد؟

کیفیت و قیمت دو فاکتور مهم در خرید این ماده شیمیایی هستند که بایستی مورد توجه قرار گیرند. شرکت بیسموت تأمین‌کننده و تولید‌کننده انواع مواد شیمیایی مورد نیاز صنایع مختلف را با کیفیت فوق‌العاده و قیمتی باور نکردنی در اختیار افراد و شرکت‌ها قرار می‌دهد. شرکت بیسموت با کمک تخصص و دانش روز اینجاست تا تجربه یک خرید مطمئن را برایتان به ارمغان آورد. برای سفارش این شیرین کننده مرغوب و کم‌هزینه با کارشناسان ما در بیسموت در ارتباط باشید.

3 دیدگاه دربارهٔ «آسه سولفام;

  1. با تشکر از شما برای ارائه اسید فسفریک با کیفیت استثنایی، اطمینان از قابلیت اطمینان و عملکرد پروژه های من.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید