آسپارتام

  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

آسپارتام چیست ؟

آسپارتام متشکل از اسیدهای آمینه آسپارتیک اسید و فنیل آلانین است که عناصر سازنده پروتئین هستند و حدود 200 برابر شیرین تر از قند است. آسپارتام با نام تجاری NutraSweet و Equal به فروش می رسد. فرمول مولکولی آسپارتام C14H18N2O5 است. هنگام بلع اسپارتام، به این اسیدهای آمینه و مقدار کمی متانول تجزیه می شود ، ترکیبی که به طور طبیعی در غذاهایی مانند میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

از دیگر مواد اولیه صنایع غذایی ما نیز دیدن کنید

درست مانند قند ، آسپارتام حاوی 4 کالری در هر گرم است. با این حال ، از آنجا که آسپارتام بسیار شیرین تر از قند است ، مواد غذایی و نوشیدنی بسیار کمی برای مطابقت با شیرینی حاصل از شکر مورد نیاز است. این باعث می شود کالری حاصل از آسپارتام در هر وعده بسیار کم شود. برای مطابقت نزدیک با حجم و عطر و طعمی که شکر فراهم می کند ، آسپارتام معمولاً با مقدار کمی کربوهیدرات مخلوط می شود. به همین دلیل است که به عنوان مثال یک بسته شیرین کننده آسپارتام از نظر کمی برابر با یک بسته قند سفره است.

قرص آسپارتام

خرید آسپارتام

برای خرید آسپارتام و استعلام قیمت می توانید با ما تماس بگیرید یا در صورت تمایل ثبت سفارش کنید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

شماره تماس سریع برای خرید آسپارتام:021-28422797

کارتن آسپارتام

موارد استفاده در مواد غذایی

آسپارتام به عنوان یک شیرین کننده رومیزی در دسترس است .همچنین در نوشیدنی ها (نوشابه های گازدار ، آب میوه ها ، آبهای معطر) ، محصولات لبنی (ماست سبک ، شیر با طعم کم چرب) ، میله های تغذیه ای ، دسرها (پودینگ ها و ژلاتین های بدون قند ، بستنی سبک ، بستنی ها) ، آدامس ها ، سس ها ، شربت ها و چاشنی ها. برخی از داروهای تجویز شده و بدون نسخه و ویتامین های جویدنی ممکن است برای افزایش خوشمزه بودن حاوی آسپارتام باشند. اسپارتام برای غذاهایی که به مدت طولانی در دمای بالا نیاز به پخت دارند مناسب نیست ، بنابراین معمولاً در اکثر محصولات پخته شده استفاده نمی شود.

موارد استفاده آسپارتام

خواص

اسپارتام یک متیل استر دیپپتیدی L-آسپارتیل-L-فنیل آلانین است. این یک پودر سفید ، بدون بو و کریستالی است. وزن مولکولی آن 294.3 دالتون و قدرت چرخشی آن [a] D22 = 2.3 درجه سانتیگراد در 1M HCl است.حلالیت :حلالیت آسپارتام در آب به pH و دما بستگی دارد ، حداکثر حلالیت در pH 2.2 (20 میلی گرم در میلی لیتر در 25 درجه سانتیگراد) و حداقل حلالیت در pH 5.2 (pHi) 5/13 میلی گرم در میلی لیتر در 25 درجه سانتی گراد است. نقطه ذوب اسپارتام 246–247 درجه سانتیگراد (475–477 درجه فارنهایت ؛ 519–520 درجه کلوین ) در نقطه جوش تجزیه می شود و  Ph  واسیدیته آن pKa 4.5–6.0  است .

پایداری

پایداری آسپارتام به زمان ، دما ، pH و فعالیت آب بستگی دارد.در غذاهایی که مقدار آب کم یا متوسط ​​دارند (فعالیت های آب بین 0.34 تا 0.66) ، حداکثر پایداری در pH 5.0 مشاهده می شود.آسپارتام در محصولات منجمد عمیق از ثبات خوبی برخوردار است.

پیدایش آسپارتام

در سال 1965 ، یکی از شیمیدان ها در حال کار بر روی پروژه ای برای کشف درمان های جدید برای زخم معده بود .یکی از مراحل انجام تحقیق ، ساخت یک متیل استر آسپارتیل- فنیل آلانین واسطه دیپپتیدی بود. او به طور تصادفی و ناشناخته مقداری روی دستش ریخت. بعداً وقتی دست به یک تکه کاغذ (تکنیک آزمایشگاهی غیربهداشتی) برد انگشت خود را لیسید و متوجه مزه شیرین آن شد. او و یکی از دوستانش تصمیم گرفتند مقداری در قهوه آزمایش کنند و شناسایی ماده شیمیایی با طعم شیرین را تأیید کردند. نتیجه شیرین کننده ، آسپارتام بود.

تولید آسپارتام

اسپارتام در 3 مرحله تولید میشود : 1.تخمیر 2.سنتز3.تصفیه

تولید آسپارتام

تخمیر

تخمیر مستقیم آمینو اسیدهای مورد نیاز برای تولید آسپارتام را تولید می کند. در این فرآیند ، انواع خاصی از باکتری ها که توانایی تولید اسیدهای آمینه خاصی را دارند ، در مقادیر زیادی تولید می شوند. در طی حدود سه روز ، اسیدهای آمینه برداشت شده و باکتری ها از بین می روند.

سنتز

آسپارتام را می توان با مسیرهای مختلف شیمیایی مصنوعی تهیه کرد. به طور کلی ، فنیل آلانین با واکنش با متانول اصلاح می شود و سپس با یک اسید آسپارتیک کمی اصلاح شده ترکیب می شود که در نهایت خرید آسپارتام تشکیل می شود.

تصفیه

کاتالیزور فلزی با فیلتراسیون برداشته می شود و حلال مقطر می شود و یک جامد باقی مانده باقی می ماند. این باقیمانده با حل شدن در محلول آبی اتانول و تبلور مجدد خالص می شود. این کریستال ها فیلتر شده و خشک می شوند تا آسپارتام پودر تمام شده را فراهم کنند.

آیا مصرف آسپارتام بی خطر است؟

بله . آسپارتام یکی از جامع ترین مواد مورد مطالعه در تامین مواد غذایی انسان است ، با بیش از 200 مطالعه که ایمنی آن را پشتیبانی می کنند. سازمان غذا و دارو (FDA) استفاده از خرید اسپارتام را در غذاهای خشک در سال 1981 ، در نوشیدنی های گازدار در سال 1983 و در همه مواد غذایی در سال 1996 تأیید کرد. مقامات برجسته بهداشت جهانی مانند سازمان ایمنی غذایی اروپا (EFSA) ، کمیته مشترک مشترک FAO / WHO در مورد مواد افزودنی غذایی (JECFA) ، وزارت بهداشت ، کار و رفاه ژاپن ، استانداردهای غذایی استرالیا نیوزیلند و بهداشت کانادا نیز خرید آسپارتام را بی خطر دانسته اند.

نگرانی ها درباره آسپارتام

(1) احتمال سمیت ناشی از متانول ، یکی از محصولات تجزیه آسپارتام.

(2) افزایش غلظتهای فنیل آلانین (Phe) و آسپارتیک اسید در پلاسما ، که می تواند منجر به افزایش انتقال این اسیدهای آمینه به مغز شود ، و باعث تغییر ترکیب عصبی شیمیایی مغز شود.

(3) احتمال تغییرات عصبی و غدد درون ریز ، به ویژه افزایش غلظت در مغز ، گانگلیس سیناپسی و مدولای غده فوق کلیه کاتکول آمین های مشتق شده از Phe و محصول هیدروکسیلاسیون آن ، تیروزین.

(4) یک ارتباط فرضی با صرع و تومورهای مغزی.

بررسی ایمنی

ایمنی آسپارتام و محصولات تجزیه متابولیکی آن (فنیل آلانین ، اسید اسپارتیک و متانول) در انسان به طور کلی و در چندین زیر گروه ، از جمله نوزادان سالم ، کودکان ، نوجوانان ، بزرگسالان ، افراد چاق ، دیابتی ها ، زنان شیرده و افراد هتروزیگوت برای افراد مورد بررسی قرار گرفته است. بیماری ژنتیکی ، فنیل کتونوریا (PKU) ، که توانایی متابولیسم اسید آمینه ضروری ، Phe را دارند.

میزان استفاده روزانه

FDA میزان مصرف روزانه قابل قبول (ADI) را برای آسپارتام 50 میلی گرم در هر کیلوگرم وزن بدن (میلی گرم / کیلوگرم) در روز تعیین کرد. برای فردی با وزن 150 پوند (68 کیلوگرم) ، این معادل 3400 میلی گرم آسپارتام است – مقدار یافت شده در 19 قوطی نوشابه رژیمی یا بیش از 100 بسته جداگانه خرید آسپارتام – به طور متوسط ​​، هر روز در طول زندگی مصرف می شود.

میزان مصرف آسپارتام برای کودکان

مصرف آسپارتام در سنین کم بی خطر است. غذاهای شیرین شده با آسپارتام می توانند شیرینی را به رژیم غذایی کودک بیفزایند بدون اینکه در افزایش کالری دریافتی ، مصرف قند یا خطر پوسیدگی دندان موثر باشند. همانند بزرگسالان ، مصرف شیرین کننده های کم کالری در کودکان در حد قابل قبولی در نظر گرفته می شود. آکادمی تغذیه و رژیم غذایی اظهار داشت که شیرین کننده های مغذی و کم کالری می توانند بخشی از یک رژیم غذایی سالم مطابق با دستورالعمل های رژیم غذایی برای آمریکایی ها و اهداف بهداشتی فردی باشند .به دلیل مطالعات محدود در مورد کودکان ، آکادمی اطفال آمریکا توصیه های رسمی در مورد مصرف شیرین کننده کم کالری ندارد.

مصرف آسپارتام در زنان باردار و شیرده

زنان باردار و شیرده اغلب نگران تأثیر غذاها ، نوشیدنی ها و داروها بر سلامتی نوزادان خود هستند. تحقیقات نشان داده است که آسپارتام هیچگونه اثر سوء بر مادران باردار یا شیرده یا جنین ندارد. خرید آسپارتام به سرعت به اسیدهای آمینه فنیل آلانین و اسید آسپارتیک و مقدار کمی متانول بدنبال بلع متابولیزه می شود ، بنابراین در شیر مادر وجود ندارد تمام زنان باید سعی کنند مواد مغذی و کالری لازم را برای رشد کودک خود در دوران بارداری و شیردهی مصرف کنند ، در حالی که مراقب هستند بیش از نیاز خود نباشند. این ممکن است شامل آگاهی از همه منابع شیرین کننده ، اعم از شیرین کننده یا شیرین کننده کم کالری باشد.

مصرف اسپارتام در افراد مبتلا به دیابت

محصولات حاوی آسپارتام طعم شیرینی را ارائه می دهند و غالباً دارای کربوهیدرات کم هستند که برای افرادی که باید میزان مصرف کربوهیدرات خود را کنترل کنند بسیار مهم است. خرید آسپارتام سطح قند خون را افزایش نمی دهد یا در غیر این صورت بر کنترل قند خون تأثیر نمی گذارد. استانداردهای مراقبت های پزشکی انجمن دیابت آمریکا در سال 2018 در دیابت اظهار داشت که: “استفاده از شیرین کننده های غیر مغذی ممکن است در صورت جایگزینی شیرین کننده های کالری (قند) و بدون جبران با دریافت کالری اضافی از سایر مواد غذایی ، میزان کل کالری و کربوهیدرات را کاهش دهد. منابع مصرف شیرین کننده های غیر مغذی به طور کلی در میزان مصرف قابل قبول روزانه تعریف شده بی خطر است. ” این بیانیه توسط آکادمی تغذیه و رژیم غذایی ، دیابت انگلیس و دیابت کانادا پشتیبانی می شود.

تأثیر آسپارتام بر کنترل قند خون

غذاها و نوشیدنی های ساخته شده با آسپارتام اغلب به افراد دیابتی به عنوان جایگزینی برای غذاها و نوشیدنی های شیرین قند توصیه می شود. تحقیقات گسترده نشان می دهد که خرید آسپارتام سطح قند خون را افزایش نمی دهد یا بر کنترل گلوکز خون در انسان تأثیر نمی گذارد .استفاده از شیرین کننده های کم کالری در مدیریت دیابت ممکن است به کنترل بهتر قند خون کمک کند. به عنوان مثال ، در یک مطالعه اخیر ، مصرف خرید آسپارتام در مقایسه با دارونما هیچ تأثیری بر روی گلوکز خون یا انسولین در طول 12 هفته مداخله نداشت.

عوارض

شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد مصرف گهگاهی خرید آسپارتام برای کسانی که دارای وزن سالم هستند ، برای سلامتی مضر است. با این حال ، برای کسانی که چاقی دارند ، مصرف منظم شیرین کننده های کم کالری ممکن است خطر ابتلا به بیماری های متابولیک ، از جمله دیابت نوع 2 را افزایش دهد.

آسپارتام با مغز شما چه می کند؟

مصرف آسپارتام ، برخلاف پروتئین غذایی ، می تواند سطح فنیل آلانین و اسید آسپارتیک در مغز را افزایش دهد. این ترکیبات می توانند از سنتز و انتشار انتقال دهنده های عصبی ، دوپامین ، نوراپی نفرین و سروتونین ، که تنظیم کننده های شناخته شده فعالیت نوروفیزیولوژیک هستند ، جلوگیری کنند.

عوارض آسپارتام

التهاب بر اثر آسپارتام

آسپارتام یک نوع شیرین کننده مصنوعی است .بدن شما نمی تواند مواد مصنوعی را به خوبی هضم و پردازش  کند ، بنابراین موادی مانند آسپارتام و مونو سدیم گلوتامات ممکن است پاسخ ایمنی بدن را تحریک کنند. خرید آسپارتام یک نوروتوکسین است که بدن به طور مکرر “حمله” می کند بنابراین باعث التهاب می شود.

اگر قصد مطالعه و دریافت اطلاعات بیشتر و یا خرید مونو سدیم گلوتامات را دارید می توانید به صفحه این ماده در سایت ما مراجعه کنید.

آیا آسپارتام برای کلیه ها مضر است؟

این شیرین کننده که به تنهایی یا در ترکیب با سایر شیرین کننده های کم کالری استفاده می شود ، متداول ترین شیرین کننده کم کالری موجود در نوشابه های رژیمی است. خرید آسپارتام هرگز به کلیه ها یا ارگان های دیگر بدن نمی رسد.

علائم مسمومیت با آسپارتام

علائم سینه. نفس نفس ، فشار خون بالا و ضربان قلب فراموش شده یا تند ، همه از علائم مسمومیت با خرید اسپارتام است. علائم دستگاه گوارش هنگام استفاده از خرید آسپارتام به عنوان شیرین کننده ، افراد اغلب دچار ناراحتی معده ،اسهال (احتمالاً خونی) ، درد شکم و بلع دردناک می شوند.

عوارض جانبی مصرف بیش از حد

ده ها مطالعه در مورد خرید آسپارتام – پرمصرف ترین شیرین کننده مصنوعی جهان – با مشکلات جدی بهداشتی ، از جمله سرطان ، بیماری های قلبی عروقی ، بیماری آلزایمر ، تشنج ، سکته مغزی و زوال عقل و همچنین اثرات منفی مانند دیس بیوز روده ، اختلالات خلقی ، سردرد و میگرن با خود به همراه دارد.در حالی که FDA انواع شیرین کننده های مصنوعی را برای مصرف بی خطر تأیید کرده است ، دانشمندان می گویند که شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث نفخ و گاز شوند زیرا به راحتی هضم نمی شوند.

اثر ملین آسپارتام

برخی از شیرین کننده های طبیعی و مصنوعی موجود در نوشیدنی ها و غذاهای رژیمی ، مانند خرید آسپارتام ، سوکرالوز ، مالتیتول و سوربیتول ، ممکن است برای برخی از افراد به درستی هضم نشوند.” جایگزین های شکر می توانند اثرات ملین ایجاد کنند ، خصوصاً اگر با سایر غذاهای تند همراه باشد.

منابع قابل ارجاع برای مطالعه بیشتر:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC520987/

https://foodinsight.org/everything-you-need-to-know-about-aspartame/

1 دیدگاه دربارهٔ «آسپارتام;

  1. من از خدمات استثنایی مشتری و تخصص محصول نشان داده شده در هنگام کمک به من در مورد هیدروکسید پتاسیم قدردانی می کنم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید