خرید آمونیوم دی کرومات (Ammonium Dichromate)

امونیوم دی کرومات

شرکت بیسموت » مواد شیمیایی صنعتی » خرید آمونیوم دی کرومات (Ammonium Dichromate)

  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

آمونیوم دی کرومات یا آمونیوم بی کرومات (Ammonium Bichromate)  با فرمول شیمیایی (NH4)2Cr2O7 با جرم مولکولی ۰۶/۲۵۲، یک ترکیب جامد یونی غیر آلی (نمک) بلوری قرمز – نارنجی رنگ است که حاوی یون های کاتیون دی کرومات (Cr2O72-) و آنیون آمونیوم (NH4+) است. این ماده به دلیل کاربرد آن در ایجاد آتش فشان های روی میزی، به نام «وابسته به کوه آتش فشان» و نام علمی (Vesuvian Fire) نیز شناخته می شود.

آمونیوم دی کرومات با CAS Number به شماره ۵-۰۹-۷۷۸۹ یافت می شود.

پیشنهاد می کنیم از صفحه سدیم دی کرومات نیز دیدن فرمایید.

خرید آمونیوم دی کرومات :

برای خرید با ما تماس بگیرید. 021-28422797

آمونیوم دی کرومات را از کجا بخرم ؟ یا تهیه  آمونیوم دی کرومات احنمالا اولین سؤال شما این باشد که ما به خوبی به آن پاسخ داده ایم

جهت آگاهی سریع از قیمت آمونیوم دی کرومات  و خرید آمونیوم دی کرومات  و هر سفارشی که دارید می توانید در صفحه اول سایت شرکت بیسموت  همه را یک جا ثبت نمایید تا تیم ما سریعا با شما تماس حاصل نمایند و قیمت ها و انواع کیفیت ها را به شما اطلاع بدهند.

ساختار

ساختار شیمیایی آمونیوم دی کرومات (که از سنتز بین کرومیک اسید و آمونیوم هیدروکسید تشکیل می شود) شامل پیوندهایی هیدروژنی است که به جهت دهی یون های تشکیل دهنده آن کمک می کند. این ماده مانند دیگر جامد های یونی‌، دارای نقطه ذوب بالایی است و کروم در آن در حالت اکسیداسیون ۶+ است.

ساختار آمونیم دی کرومات

 

مشخصات فیزیکی و شیمیایی آمونیوم دی کرومات:

آمونیوم دیکرومات همانند اکثر ترکیب های یونی، در دمای معمولی اتاق و فشار متعارف به شکل کریستال های نارنجی رنگ جامد است در به سادگی در آب و الکل ها حل می شود اما در استون و موارد دیگر نامحلول است. انحلال آن در آب به سبب جاذبه های یون – دوقطبی، پیوند های هیدروژنی، و هم چنین نیرو های دوقطبی – دوقطبی به خاطر وجود آنیون است.

از خصوصیات ویژه آمونیوم دی کرومات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • در صورت بلعیدن می تواند منجر به مرگ فرد شود. و در مواردی می تواند به جنین و بارداری آسیب زده و یا سبب سقط آن بشود.
    • ترکیبی با یک عامل اکسنده بسیار قوی (دی کرومات) و یک عامل کاهنده (آمونیوم) است که حتی بدون مجاورت با اکسیژن می سوزد.
    • جزو مواد شیمیایی خورنده، بسیار سمی و سرطان زا، حساس کننده پوست، و منفجره (توسط شوک، اصطکاک، آتش، و تزریق) است که در تماس با پوست و چشمان آسیب زننده بوده، و باعث سوختگی می شود.

انحلال پذیری در آب

این ماده شیمیایی با توجه به ویژگی های فیزیکی و شیمیایی آن به صورت زیر در آب حل پذیر می باشد. روند حل پذیری این ماده با افزایش دما افزوده می گردد:

    • حل ۱۸/۲ گرم در ۱۰۰ میلی لیتر آب در دمای ۰ درجه سانتی گراد
    • حل ۳۵/۶ گرم در ۱۰۰ میلی لیتر آب در دمای ۲۰ درجه سانتی گراد
    • حل ۴۰ گرم در ۱۰۰ میلی لیتر آب در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد
    • حل ۱۵۶ گرم در ۱۰۰ میلی لیتر آب در دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد

 

کاربرد ها:

کاربرد های آمونیوم دی کرومات را می توان در صنعت عکاسی، لیتوگرافی، رادیوگرافی،‌ حکاکی، رنگ آمیزی رنگ‌دانه ها، آتش بازی، عطرهای مصنوعی، ‌برنزه کردن چرم،‌ تصفیه روغن، تولید آلیزارین و آلوم کروم، ساخت فشفشه ها، تولید اکسید کرومیک و پیرو تکنیک، و به عنوان یک منبع نیتروژن خالص و کاتالیزگر مشاهده نمود.

ammonium-dichromate باید در محفظه های پلاستیکی در فضایی خنک به همراه یک برچسب مناسب و نماد خطر محافظت شود و از در معرض اسید ها و شعله های آزاد آتش قرار گرفتن اجتناب گردد.

کاهنده های آمونیوم دی کرومات شامل متابولیت سدیم، متابولیت پتاسیم، سولفیت، تیوسولفات و محلول آبی اسید اسکوربیک هستند. با افزودن این کاهنده ها به آمونیوم دی کرومات، این ماده از کروم ۶+ به کروم ۳+ کاهش می یابد.

 

آزمایش کوه آتش فشان آمونیوم دی کرومات

آزمایش تجزیه پودر آمونیوم دی کرومات (معروف ترین آزمایش آن) که به آزمایش کوه آتش فشان معروف است، همان واکنش گرما دهی است که در آتش فشان رخ می دهد. در طی این آزمایش، مقداری از این ماده توسط حرارت دیدن توسط منبع گرما به همراه انرژی اولیه تجزیه می شود.

ابزار و وسایل مورد نیاز این آزمایش در زیر آمده است:

آمونیوم دیکرومات، یک عدد بالن ارلن،‌ چراغ بنزن، الکل، پنبه، کبریت، پنس

شرح آزمایش:

یک عدد ارلن را توسط یک حلقه نگهدارنده روی شعله ی چراغ بونزن نگه دارید. سپس با دقت مقدار ۱۰ الی ۲۰ گرم ammonium-dichromate را درون مرکز فلاسک (ارلن) به طوری بریزید که به شکل تپه یا شمع مخروطی در آید. در این مرحله کافی است تا کبریتی روشن کرده و آن را در نوک تپه مذکور فرو ببرید تا در صورتی که درصد خلوص ammonium-dichromate بالا بود، واکنش مورد نظر رخ دهد.

در صورتی که درصد خلوص این ماده بالا نباشد، با نزدیک شدن کبریت به ماده مذکور نیز واکنشی رخ نمی دهد. در این شرایط مقداری پنبه ی آغشته به الکل را با پنس گرفته و به کمک یک کبریت آن را آتش بزنید. در این حال، با نزدیک کردن پنبه ی آتش گرفته به تپه آمونیوم دی کرومات، در مدت کمتر از یک دقیقه واکنش مورد نظر ما رخ می دهد و تپه ی ما با یک واکنش تجزیه از بالای کوه به سمت درون با زاویه ای قائم شروع به افروختن می کند. پس از گذشت چند لحظه، مشاهده می شود که روند سوختن از بالا به درون برعکس شده و از داخل به بیرون مواد را تجزیه می کند. با انجام این آتش گرفتن ها، کوه آتش فشان مد نظر فوران خود را انجام می دهد.

آزمایش آمونیم دی کرومات

 

تغییر مقدار آمونیوم دی کرومات

با تغییر مقدار آمونیوم دیکرومات زمان فوران کوه نیز تغییر می کند. در آزمایش فوق‌الذکر، با توجه به مقدار استفاده شده آن، فوران آن در مدت یک الی یک و نیم دقیقه طول می کشد. شایان ذکر است که خاکستر تولید شده حجم بیشتری را اشغال می کند و دارای وزن کمتری است.

به منظور جلوگیری از از بین رفتن مقادیر Cr2O3 در طی واکنش، می توانید از مقداری پشم شیشه در بالای ارلن استفاده کنید. با این عمل، مشاهده می کنید که دوده ها و جرقه ها از مخلوط تهیه شده سرچشمه گرفته و Cr2O3 به عنوان یک جامد سبز کرکی تولید می شود. از طرف دیگر، به منظور جلوگیری از پرتاب مواد آتش فشانی، از یک بشر بزرگ استفاده کنید.

در حالت کلی، سوزاندن این ماده پیشنهاد نمی شود زیرا مقادیر کم آن نیز در هوا پخش می شوند که باید در استفاده از آن احتیاط شود.

واکنش تجزیه به شکل زیر است :

(NH4)2Cr2O7(s) → Cr2O3(s) + N2(g) + 4 H2O(l)

بزرگ نمایی های اعمال شده، نشان دهنده پیشرفت تدریجی مناطقی از آمونیوم دی کرومات مانند مناطق جوش و خروش در واکنش می باشد که در دمایی در حدود ۱۶۸ تا ۱۸۵ درجه سانتی گراد صورت می پذیرد.

نتیجه گیری :

با بررسی میکروسکوپی بلوریت های ammonium-dichromate، شواهد محکمی را مبنی بر صورت گرفتن واکنش از طریق مداخله مذاب می توان به دست‌آورد. از این ساختار ها به عنوان هسته های فیوژن (Fusion Nuclear) یاد می شود.

از این ساختار ها می توان نتیجه گرفت که تفکیکی اولیه و برگشت‌پذیر برای واکنش تجزیه بالا رخ می دهد و توسط دنباله ای از مراحل به گونه ای صورت می پذیرد که NH3 و یا NH4 در CrO3 (که با N2 و N2O ذوب شده) اکسیده شده و احتمالا شامل ملاخلاتی همچون NH4NO2 و NH4NO3 می باشد.

گرما زدایی آهسته بلور های آمونیوم دی کرومات در این آزمایش با استفاده از آنالیز حرارتی دیفرانسیل و آنالیز گرما سنجی مورد بررسی قرار می گیرد. چهار واکنش متوالی فوق‌الذکر به وضوح رخ می دهد که ماهیت ترکیبات میانی رخ داده توسط پراش پرتو ایکس، برچسب زدن توسط ردیاب رادیو اکتیو و اندازه گیری حساسیت مغناطیسی تعیین می شوند. گازهای پساب ایجاد شده در واکنش نیز با استفاده از کروماتوگرافی گازی، تکنیک های مانو متری و پتانسیو متری تجزیه و تحلیل می شوند.

تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده توسط این روش های مختلف، دنباله واکنش کلی مذکور را ارائه می دهد.

واکنش های مختلف متوالی مذکور، همواره به تغییر شیمیایی کلی واکنش کمک می کنند که می توان آن ها به کمک مخلوط های واکنش ساده‌تر از لحاظ سینتیک و استوکیومتری توصیف دقیق کرد.

 تولید آمونیوم دی کرومات :

فرایند تهیه دی کرومات آمونیوم ، شامل مراحل زیر است:

ابتدا، مقداری نمک مضاعف آمونیوم کرومات، به ویژه نمک کرومات آمونیوم سدیم یا نمک مضاعف آن و یا هیدرات های آن را که جزو فلزات قلیایی هستند را تجزیه حرارتی کنید. این مرحله از تولید باید با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد (به ویژه از ۷۵ تا ۱۹۰ درجه سانتی گراد) انجام شود تا آمونیوم دی کرومات را شکل دهد.

سپس در این بخش، به منظور حذف آمونیوم در کرومات از محصول تجزیه حرارتی به دست آمده در مرحله قبل، از تبلور استفاده می شود. مشخص است که با توجه به فرمول آن آمونیوم دی کرومات دو برابر فلز قلیایی را دارا می باشد.

 

بسته بندی :

آمونیوم دی کرومات با توجه به شرایط و ویژگی های منحصر به فردی که دارد، در بسته بندی های ۱۰۰، ۲۵۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ گرمی موجود است. این ماده شیمیایی به طور کلی در چین،‌ روسیه و هند تولید می شود تا به عرضه فروش برسد.

ammonium-dichromate

فروش آمونیوم دی کرومات :

شرکت بیسموت، یکی از بهترین فروشگاه های آنلاین در حوزه خرید مواد شیمیایی به ویژه فروش آمونیوم دی کرومات می باشد. شما عزیزان می توانید برای دریافت این محصول با کیفیت و مناسب، با کارشناسان و متخصصان مجموعه بیسموت ارتباط حاصل فرمایید.

 

قیمت آمونیوم دی کرومات :

جهت آگاهی سریع از قیمت آمونیوم دی کرومات می توانید در صفحه اول سایت مجموعه بیسموت درخواست خود را ثبت نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند و قیمت ها و انواع کیفیت ها را در اختیار شما قرار دهند.

سوالات متداول

آمونیوم دی کرومات را در شهر های دیگه چجوری تهیه کنیم ؟

اگر در شهر های بزرگ هستید احتمالا بازار هاتون اولین گزینتون باشه بعد اینترنتی چون 1 روز ارسال از تهران طول میکشه

برای آزمایش کوه آتش فشان چقدر آمونیوم دی کرومات نیازه؟

حداقل مقدار فروش این ماده 100 گرمه که تقریبا هم همین مقدار نیازه البته توصیه میشه دست جمعی بگیرید تا قیمت سفارشتون کاهش پیدا کنه

منابع اصلی مقاله :

Ammoniu Dichromatem 1

Ammoniu Dichromatem 2

Ammonium Bichromate 3


سوالات متداول

آزمایش کوه آتش فشان آمونیوم دی کرومات چیست؟

آزمایش تجزیه پودر آمونیوم دی کرومات (معروف ترین آزمایش آن) که به آزمایش کوه آتش فشان معروف است، همان واکنش گرما دهی است که در آتش فشان رخ می دهد. در طی این آزمایش، مقداری از این ماده توسط حرارت دیدن توسط منبع گرما به همراه انرژی اولیه تجزیه می شود.

خرید آمونیوم دی کرومات در تهران چگونه انجام میشود ؟

میتوانید به ناصر خسرو مراجعه کنید یا سفارش اینترتی بدید که وقت کمی میبره ازتون و تفاوت قیمتی هم نداره قیمتشم 25 تومن برای 100 گرمه که از ما هم میتونید تهیه کنید

آمونیوم دی کرومات را در شهر های دیگه چجوری تهیه کنیم ؟

اگر در شهر های بزرگید احتمالا بازار هاتون اولین گزینتون باشه بعد اینترنتی چون 1 روز ارسال از تهران طول میکشه

برای آزمایش کوه آتش فشان چقدر آمونیوم دی کرومات نیازه؟

حداقل مقدار فروش این ماده 100 گرمه که تقریبا هم همین مقدار نیازه البته توصیه میشه دست جمعی بگیرید تا قیمت سفارشتون کاهش پیدا کنه

4.8/5 (5 نظر)

6 دیدگاه دربارهٔ «خرید آمونیوم دی کرومات (Ammonium Dichromate);

  1. سلام مطلب کاملی بود
    برای خرید آمونیوم دی کرومات در تهران چیکار باید کرد؟
    برای خرید اینترنتی آمونیوم دی کرومات چی؟

    پاسخ
    • سلام خانوم امینی
      شما میتونید از طریق لینک ثبت سفارش سفارش بدید تا تیم بیسموت پیگیری رو انجام بدن براتون یا اینکه با شماره ما تماس بگیرید که خیلی خوشحال میشیم صداتون رو بشنویم و کمکی اگه از دستمون برمیاد کمکتون کنیم

      پاسخ
  2. متن بسیار روون و خوبی بود با تشکر از شما
    تهییه آمونیوم دی کرومات چقدر طول میکشه ؟
    آیا شما برای فروش مواد شیمیایی در شیراز هم توانایی دارید ؟

    پاسخ
    • ممنون از لطف شماست
      بعد از سفارش شما تقریبا 24 ساعت طول میکشه که بدست شما برسه
      بله ارسال به سراسر کشور به راحتی انجام میشه

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید