خرید ادتا

قیمت ادتا چهار سدیم167000 تومان
تاریخ به روز رسانی قیمت1403.01.19 
شماره تماس برای خرید 021-28422797
قیمت ادتا دو سدیم166000 تومان
تاریخ به روز رسانی قیمت1403.01.19 
شماره تماس برای خرید 021-28422797
  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

ادتا یک ترکیب شیمیایی است که از اتیلن دی آمین تترا استیک اسید تشکیل شده است. یک عامل کیلیت مهم است و کاربردهای زیادی در زمینه تصفیه آب، عکاسی و سایر صنایع دارد.

ادتا چیست؟

ادتا 2 یک ترکیب شیمیایی آلی با فرمول C10H12N2O8 است. ادتا 2یک جامد بی رنگ و محلول در آب است. نام edta مخفف ethylenediaminetetraacetic acid است که این ترکیب معمولاً در ایالات متحده و کانادا شناخته می شود. در سایر نقاط جهان، آن را اتیلن دی آمین تترا استات یا اتیلن دی امین تترا استیک اسید می نامند.

مخفف edta از فرمول شیمیایی آن می آید: C10H12N2O8

خرید ادتا:

برای اطلاع از قیمت ادتا و خرید ادتا و مشاوره با مشاورین ما با شماره زیر تماس بگیرید

شماره تماس ما: 021-28422797

شما میتوانید برای خرید اینترنتی ادتا با مراجعه به ما آن را با قیمتی مناسب و تضمین کیفیت تهیه بفرمایید.

ادتا

مشخصات فنی ادتا

اتیلن دی آمین تتراستیک اسید که با نام edta نیز شناخته می شود، نمکی از اتیلن دی آمین است. ادتا 2 یک عامل کلات کننده است که با فلزات و سایر یون ها کمپلکس هایی تشکیل می دهد تا به حذف آنها از محلول و انتقال آنها به مواد دیگر مانند خاک یا لجن کمک کند. ادتا 2 دارای فرمول مولکولی C2H5N(CH2)2NH2 است. مخفف edta در ادبیات رایج است زیرا به راحتی این ترکیب را از سایر مواد شیمیایی با نام مشابه مانند دی اتیلن تری آمین پنتا استیک اسید یا اتیلن دی آمین تری استیک اسید متمایز می کند.

کاربرد های مختلف Edta

چند مورد از کاربرد های ادتا 2 عبارتند از

  • Edta در تصفیه آب، تولید کاغذ، عکاسی، مواد شوینده و لوازم آرایشی استفاده می شود.
  • استفاده از ادتا 4 در مواد شوینده برای جلوگیری از تشکیل رسوب
  • استفاده از ادتا در مواد شوینده یکی از کاربردهای رایج ادتا 4 است.
  • استفاده از ادتا 4 در صنعت
  • استفاده از ادتا در کاغذ سازی و عکاسی
  • استفاده از ادتا 4 در پرشکی و داروسازی
  • ادتا 4 یک عامل کیلیت است و می توان از آن برای حذف فلزات سنگین از محلول استفاده کرد.
  •  لوازم آرایشی کاربردهایی دارد که به عنوان تثبیت کننده سایر مواد و یک آنتی اکسیدان عمل می کند که از آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض هوا قبل از بسته بندی جلوگیری می کند.

کاربردهای صنعتی ادتا

Edta معمولا در تولید پلی وینیل الکل، پلی وینیل استات، پلی وینیل کلرید، کوپلیمر پلی وینیل استات، پلی وینیلیدین کلراید و کوپلیمرهای وینیل استات-اتیلن استفاده می شود. همچنین به طور گسترده ای در ساخت انواع پلیمرها و پلیمرها استفاده می شود.

می توانید برای خرید و دریافت اطلاعات بیشتر درباره ی مواد بالا که ما قبلا در مقاله ی پلی وینیل الکل چیست برسی کرده ایم، دیدن کنید.

کاربرد ادتا در تصفیه آب و فاضلاب

Edta همچنین می تواند برای حذف یون های فلزی استفاده شود. در تصفیه خانه های آب برای حذف یون های فلزی از جمله مس و روی استفاده شده است. EDTA همچنین اغلب در تصفیه خانه های فاضلاب برای حذف یون های فلزی، به ویژه مس و سرب استفاده می شود.

کاربرد ادتا در کاغذسازی

از ادتا 4 در ساخت کاغذ برای بهبود کیفیت کاغذ استفاده می شود. ادتا همچنین برای کاهش مقدار کلر مصرفی در حین تولید و کاهش میزان مواد شیمیایی سفیدکننده استفاده شده در حین تولید استفاده می شود. این باعث کاهش اثرات زیست محیطی و بهبود کیفیت می شود.

استفاده از ویرایش در عکاسی

ویرایش فرآیند ایجاد تنظیمات دقیق در یک تصویر است، مانند تنظیم رنگ، کنتراست و نوردهی. یک عکاس از نرم افزار ویرایش در رایانه خود برای بهبود کیفیت عکس استفاده می کند. می توان از ویرایش برای برش دادن قسمت های ناخواسته تصویر یا ایجاد تغییرات کوچک دیگری که ظاهر آن را بهبود می بخشد استفاده کرد.

استفاده از ویرایش در سال‌های اخیر به دلیل پیشرفت‌های فناوری که امکان کار دقیق‌تر روی عکس‌ها را پس از گرفتن عکس‌ها فراهم می‌کند، رواج بیشتری یافته است. برخی از افراد تصمیم می‌گیرند به هیچ وجه عکس‌های خود را ویرایش نکنند، زیرا احساس می‌کنند که هنگام گرفتن یک تصویر، نیت هنری آنها را از بین می‌برد. با این حال اکثر عکاسان موافقند که برای مشاهده مطلوب تصاویر توسط دیگران، درجاتی از ویرایش لازم است.

روش تولید ادتا

اولین مرحله در تولید ادتا 2 واکنش اتیلن دی آمین و اسید آدیپیک است. این واکنش توسط محلول های آبی هیدروکسید سدیم کاتالیز می شود که به راحتی می توان با استفاده از کربنات سدیم (خاکستر سودا) و آب تولید کرد.

مرحله دوم شامل حرارت دادن مخلوط در حدود 100 درجه سانتیگراد است. این باعث می شود که آن را بیشتر با خود واکنش نشان دهد و در نهایت منجر به تشکیل Edta به عنوان یک ترکیب آلی با فرمول مولکولی C10H16N2O8 شود.

سپس ادتا 2 قبل از آماده شدن برای استفاده به عنوان عامل کیلیت یا تثبیت کننده در محصولات مراقبت شخصی مانند شامپوها، صابون ها و لوسیون ها با تقطیر جدا شده و خالص می شود.

خطرات ادتا

ادتا یک باز قوی است و می تواند با اسیدها واکنش داده و گازهای سمی تشکیل دهد. در صورت تماس با پوست انسان می تواند باعث سوختگی شدید شود و حتی می تواند چشم را تحریک کند. در صورت بلعیده شدن، ادتا 4 ممکن است باعث تهوع و استفراغ شود.

راهنمای ایمنی کار با ادتا،

  • از عینک ایمنی و دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی استفاده کنید
  • از پیراهن و شلوار آستین بلند، چکمه و ماسک ایمنی استفاده کنید.

1 دیدگاه دربارهٔ «خرید ادتا;

دیدگاهتان را بنویسید