خرید اسید استئاریک

قیمت اسید استئاریک 180287000 تومان
تاریخ به روز رسانی قیمت1402.12.13 
شماره تماس برای خرید 021-28422797
  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

آشنایی

اسید استئاریک ، اسید اکتادکانوئیک نیز نامیده می شود ، یکی از رایج ترین اسیدهای چرب با زنجیره طولانی ، که به صورت ترکیبی در چربی های حیوانی و گیاهی طبیعی یافت می شود. “اسید استئاریک” تجاری مخلوطی از مقادیر تقریباً برابر اسیدهای استئاریک و پالمتیک و مقادیر کمی اسید اولئیک است. گرید آرایشی این ماده در زمینه تولید شمع ، مواد آرایشی ، صابون اصلاح استفاده می شود.

این ماده هم گرید خوراکی و هم گرید صنعتی دارد . از گرید صنعتی در روان کننده ها ،پلاستیک ها ،ساخت لاستیک و … استفاده میشود . در طبیعت اسید استئاریک در درجه اول به عنوان یک تری گلیسیرید مخلوط ، یا چربی ، با سایر اسیدهای زنجیره بلند و به عنوان استر یک الکل چرب وجود دارد.

پیشنهاد میکنیم از ماده دی استات سدیم نیز دیدن کنید.

خرید اسید استئاریک

برای خرید اسید استئاریک و استعلام قیمت میتوانید با ما تماس بگیرید یا در صورت تمایل ثبت سفارش کنید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

شماره تماس سریع برای خرید اسید استئاریک:021-28422797

اسید استئاریک ویلمار

انواع گریدها

Stearic acid

گرید خوراکی

مقدار آن در چربی حیوانات بسیار بیشتر از چربی گیاهی است. گوشت خوک و پیه اغلب حاوی 30 درصد اسید استئاریک است. هیدرولیز قلیایی یا صابون سازی چربی ها باعث تولید صابون هایی می شوند که نمک های سدیم یا پتاسیم اسیدهای چرب هستند. این ماده جامد بی رنگ و مومی است که تقریباً در آب محلول نیست. این ماده به عنوان استر گلیسرول در چربی ها و روغن های حیوانی و گیاهی وجود دارد ، جایی که یکی از رایج ترین اسیدهای چرب با زنجیره طولانی است.در گوشت تازه ، سفید و قرمز  وجود دارد.به این گرید رابر گرید (Rubber grade) گفته میشود.

گرید آرایشی-بهداشتی

کاسمتیک گرید (casmetic garde) یا اسید استئاریک آرایشی بهداشتی عمدتا در تولید مواد شوینده ، صابون و مواد آرایشی مانند شامپوها و محصولات کرم اصلاح استفاده می شود. صابون ها مستقیماً از اسید استئاریک ساخته نمی شوند بلکه به طور غیرمستقیم با صابون سازی تری گلیسیریدهای متشکل از استرهای اسید استئاریک ساخته می شوند.

خواص

اسید استئاریک با فرمول مولکولی C18H36O2 و جرم مولی 284.484  g·mol−1، با ظاهری سفید  و جامد، با بوی تند است. نقطه ذوب 69.3 درجه سانتیگراد (156.7 درجه فارنهایت ؛ 342.4 درجه کلوین )، نقطه جوش 361 درجه سانتیگراد (682 درجه فارنهایت ؛ 634 کلوین ) تجزیه می شود، 232 درجه سانتیگراد (450 درجه فارنهایت ؛ 505 کلوین ) در 15 میلی متر جیوه است.

حلالیت

می توانید آن را در روغن حل کنید ، با این وجود حل آن در آب کاملاً مشکل است ، زیرا مومی است. این ماده فقط تا حدی در آب حل می شود و بنابراین اگر با آب مخلوط شود ، می بینید که روی آب شناور است.

حلالیت در آب 0.00018 گرم در 100 گرم (0 درجه سانتیگراد)0.00029 گرم در 100 گرم (20 درجه سانتیگراد)0.00034 گرم در 100 گرم (30 درجه سانتیگراد)0.00042 گرم در 100 گرم (45 درجه سانتیگراد)0.00050 گرم در 100 گرم (60 درجه سانتیگراد) حلالیت محلول در استات آلکیل ، الکل ها ، HCOOCH3 ، فنیل ها ، CS2 ، CCl4 حلالیت در دی کلرومتان 3.58 گرم در 100 گرم (25 درجه سانتیگراد)8.85 گرم در 100 گرم (30 درجه سانتیگراد)18.3 گرم در 100 گرم (35 درجه سانتیگراد)

حلالیت در هگزان 0.5 گرم در 100 گرم (20 درجه سانتیگراد)4.3 گرم در 100 گرم (30 درجه سانتیگراد)19 گرم در 100 گرم (40 درجه سانتیگراد)79.2 گرم در 100 گرم (50 درجه سانتیگراد)303 گرم در 100 گرم (60 درجه سانتیگراد) حلالیت در اتانول 1.09 گرم در 100 میلی لیتر (10 درجه سانتیگراد)2.25 گرم در 100 گرم (20 درجه سانتیگراد)5.42 گرم در 100 گرم (30 درجه سانتیگراد)22.7 گرم در 100 گرم (40 درجه سانتیگراد)105 گرم در 100 گرم (50 درجه سانتیگراد)400 گرم در 100 گرم (60 درجه سانتیگراد)  حلالیت در استون 73/4 گرم در 100 گرم حلالیت در کلروفرم 54/15 گرم در 100 گرم

ساختار

ترکیب شیمیایی اسید اکتادکانوئیک از نام آن ناشی می شود ، که اشاره به 18 کربن تشکیل دهنده ستون فقرات مولکول دارد. مانند سایر چربی های اشباع ، اسید استئاریک در دمای اتاق جامد است و روی آب شناور است. سفید به نظر می رسد و رایحه مطبوعی دارد. برخی از فروشندگان اسید استئاریک را به صورت کریستالی یا پودری می فروشند. ساختار اسید استئاریک ، که شامل هر دو قطب و غیر قطب است ، به آن اجازه می دهد تا در ایجاد صابون یا مواد شوینده عمل کند. انتهای قطبی به آب متصل می شود ، در حالی که انتهای غیر قطبی اطراف خاک آلی یا چربی ها است. انتهای غیر قطبی این ذرات را کپسوله می کند ، که با شستشو برای از بین بردن آب شسته می شوند.

ساختار اسید استئاریک

اسید استئاریک چگونه کار می کند؟

گرید آرایشی اسید استئاریک برای تولید محصولاتی مانند امولسیون کننده ها ، روان کننده ها ، پمادها ، لوسیون ها ، نرم کننده ها و غیره استفاده می شود. اسید استئاریک به طور موثری پایدار ، ضخیم و نرم می شود و به ایجاد احساس خنک کننده هنگام استفاده از مرطوب کننده یا پماد بر روی پوست کمک می کند. اسید استئاریک همچنین به روان کننده ها لطیف و مروارید مانند است .

آیا اسید استئاریک یک ماده طبیعی است؟

بله ، به همین دلیل است که به جای مواد شیمیایی در بسیاری از محصولات طبیعی مراقبت از پوست و زیبایی یافت می شود. به طور طبیعی در چربی حیوانات ، به ویژه چربی گوشت خوک ، و همچنین گیاهان خاصی وجود دارد که حاوی چربی / روغن هستند.

اسید استئاریک گیاهی

تمام اسید استئاریک لزوماً منشأ حیوانی ندارد – اسید استئاریک گیاهی نیز امروزه در دسترس است. می توانید آن را از قسمتهای چرب منابع گیاهی نیز تهیه کنید و آن را برای استفاده در محصولات آرایشی مانند شی و کره کاکائو ایده آل کنید. روغن پالم شایع ترین منبع گیاهی است ، اگرچه منابع دیگری نیز وجود دارد. این ماده طبیعی استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی را نسبت به مواد شیمیایی زیاد ، ایمن تر می کند.

اسید استئاریک چگونه تولید می شود؟

این ماده معمولاً از چربیها و روغنها با کمک آب گرم (به طور کلی در نقطه جوش خود ، در حدود 100 درجه سانتیگراد نگهداری می شود) مشتق می شود تا تری گلیسیریدها را صابون کند. سپس مخلوط حاصل تحت تقطیر قرار می گیرد. اسید استئاریک تجاری که به فروش می رسد بیشتر مخلوطی از اسیدهای استئاریک و پالمیتیک است ، اگرچه اسید استئاریک خالص موجود در بازار وجود دارد. وقتی نوبت به بیوسنتز می رسد ، این ترکیب معمولاً از طریق کربوهیدرات های مصرفی از طریق فرآیندی به نام سنتز اسیدهای چرب در بدن تولید می شود.

اسید استئاریک

کاربرد ها

به طور گسترده ای در تولید مواد آرایشی ، مواد پلاستیکی پلیمری ، مواد رهاساز ، سورفاکتانت ها ، تسریع کننده های ولکانیزاسیون لاستیک ، صیقل دهنده ها ، صابون های فلزی ، عوامل شناور سازی مواد معدنی ، داروها و سایر مواد شیمیایی آلی به طور گسترده ای برای تولید محصولات آرایشی استفاده می شود.

اسید استئاریک در صابون

اسید استئاریک برای سخت شدن و ضخیم شدن محصولاتی مانند صابون و شمع استفاده می شود. وجود این ماده در صابون هنگام ایجاد مخلوط با آب به ایجاد کف کمک می کند و حسی مخملی ایجاد می کند. این خاصیت است که باعث می شود در اکثر کف ها و کرم های اصلاح نیز یکی از عناصر ضروری باشد. وقتی فرمول صابون به حالت جامد در می آید ، کمک می کند تا احساس سیراب و آبریزش از بین برود. هنگامی که کشش سطحی کاهش می یابد ، روغن و آب می توانند بسیار بهتر مخلوط شوند و به لایه های روغن و آب تقسیم نشوند.

لوسیون ها و مرطوب کننده ها

یکی از مهم ترین گرید هایی که در مورد آن میخواهیم صحبت کنیم گرید آرایشی است .استفاده از این ماده در لوسیون ها و کرم ها ضروری است زیرا به افزودن ضخامت به محصول کمک می کند و به آن جلای براق و براق می بخشد. همچنین هنگام استفاده از محصول ، احساس صاف و مخملی روی پوست ایجاد می کند. اگر برچسب های کرم های صورت و مرطوب کننده ها را به دقت بررسی کنید ، می توانید بخوانید که حاوی اسید استئاریک است.

تاثیر اسید استئاریک بر روی پوست

گرید آرایشی این ماده برای از بین بردن آلودگی ها ، باکتری ها و سایر مواد از سطح پوست کمک می کند. همچنین به محصولات مراقبت از بدن احساس کرمی و مومی می دهد.می تواند با محافظت از سطح پوست در برابر از دست دادن آب و ایجاد یک مانع محافظ مومی ، در رطوبت و خشکی قفل شود. در حقیقت ، وجود اسید استئاریک تا حدی باعث تولید مواد مرطوب کننده مانند کره کاکائو و کره روغن غلظت ضخیم تر و اثرات روانکاری آن می شود.

کاربرد در ساخت شمع

از گرید صنعتی اسید استئاریک در تولید شمع استفاده میشود . ما قبلاً دیده ایم که اسید استئاریک به موم شباهت دارد و وقتی به محصولات اضافه شود ، به سخت شدن و سفت شدن آنها کمک می کند. این باعث می شود که آنها علاوه بر شمع های پارافین ایده آل باشند. مزیت آن این است که یک شمع سخت ماندگاری بیشتری دارد ، زیرا ذوب شدن شمع سخت در مقایسه با یک نرم مدت زمان طولانی تری طول می کشد. با خنک شدن موم ، اسید استئاریک آن را جمع می کند و اجازه می دهد تا به راحتی از قالب خارج شود.

کاربرد در رنگها و پوشش ها

این ماده در گرید صنعتی  مستقیماً در بعضی از رنگها در بخش رنگ استفاده می شود ، به عنوان مثال در رنگهای سیمانی و این به طور غیر مستقیم در فرمولاسیونهای مختلف پوشش مانند استئاراتهای روی ، مواد افزودنی و غیره وجود دارد.

پلاستیک ها

اسید استئاریک(گرید صنعتی) ، به عنوان یک جاذبه خوب و ثبات نور و گرما ، معمولاً برای لوله های پی وی سی ، سکو ، پروفیل ، تولید فیلم ، تولیدکنندگان تثبیت کننده حرارت استفاده می شود. لوله پلاستیکی PVC ، اسید استئاریک ، یک روش کارآمد برای افزودن یک تثبیت کننده گرما به فرآیند “کک” در یک فیلم پی وی سی است و می تواند به دلیل طوفان محافظ باعث رنگ آمیزی فیلم کامل سولفید شود. این ماده در پلاستیک ها به عنوان روان کننده و کاهش اصطکاک استفاده می شود.

لاستیک

اسید استئاریک گرید صنعتی  که ما ارائه می دهیم از سازمان های شناخته شده ای حاصل می شود. این اسید استئاریک درجه لاستیک در پردازش ترکیب لاستیک به عنوان عامل پخش کننده ، نرم کننده و روان کننده استفاده می شود.

روان کننده داخلی

روان کننده های داخلی مولکول ها را قادر می سازند تا راحت تر بین یکدیگر حرکت کنند. وقتی این اتفاق می افتد ، محصول به دلیل گرانروی کمتر جریان راحت تری دارد. اسیدهای چرب ، با اجزای قطبی و غیر قطبی ، به دلیل مواد مختلف قطبی ، به عنوان روان کننده داخلی عمل می کنند. با استفاده از پلیمرهای قطبی ، یک اسید چرب مواد پرکننده را می پوشاند و به حرکت تثبیت کننده ها در پلیمر کمک می کند. با این روش ، اسیدهای چرب می توانند با کاهش ویسکوزیته ، محصولاتی را که بخشی از آنها هستند پراکنده کرده و روانتر جریان می دهند.

روان کنندگی خارجی

همانطور که این ماده به عنوان روان کننده داخلی جریان و گرانروی را بهبود می بخشد ، به عنوان روان کننده خارجی نیز عمل می کند. به عنوان یک اسید چرب ، اسید استئاریک می تواند به عنوان یک روان کننده موضعی برای فلزات عمل کند ، اگرچه به تعداد زیادی لایه نیاز دارد تا از طریق چندین بار استفاده فعال باقی بماند و از بین نرود.

دلیل استفاده در صنعت لاستیک سازی

ویژگی های درجه لاستیک استئاریک اسید که آن را در صنایع مختلف مفید می کند ، آن را به یک جز اساسی در تولید لاستیک تبدیل می کند. عملکرد اسید استئاریک به عنوان یک فعال کننده و روان کننده ، مزایایی را برای صنعت لاستیک در کمک به ولکانیزاسیون و بهبود بافت محصولات نهایی به همراه دارد.

بار اسید استئاریک

عامل پراکندگی

عامل پراکنده هنگام مخلوط کردن سایر مواد ، توانایی پخش شدن یکنواخت آن اجزا برای کیفیت نتایج حیاتی است. افزودن اسید استئاریک به عنوان ماده پخش کننده ثانویه باعث پراکنده شدن مواد پرکننده در لاستیک می شود. در حالی که این جز فعال کننده باعث می شود تا مولکول ها در سراسر لاستیک پخش نشوند ، اما مصرف بیش از حد آن باعث ایجاد مشکل می شود. به عنوان یک مولکول با قطعات قطبی و غیر قطبی ، اسید استئاریک در پخش مساوی مولکول ها از طریق لاستیک و بهبود ویسکوزیته مواد کمک می کند. اگرچه مقدار زیاد هرگز خوب نیست ، زیرا مقادیر بیش از حد اسید استئاریک در مخلوط منجر به عکس صفات فیزیکی مورد نظر خواهد شد. اکسید روی و اسید استئاریک از این مشکلات شدید که بر لاستیک تمام شده تأثیر منفی می گذارد ، جلوگیری می کند.

نرم کننده

اسید استئاریک برای کاربردهای لاستیکی روانکاری و ویسکوزیته بهبود یافته و همچنین بافت نرم تری برای محصول نهایی فراهم می کند. مقدار این ماده ضخامت نهایی لاستیک را تعیین می کند. اسید استئاریک می تواند توانایی کشش یا کشیدگی لاستیک را افزایش دهد. اثرات کشیدگی یک رابطه خطی با روند منفی با میزان اسید استئاریک استفاده شده دارد. بدون اسید استئاریک ، لاستیک به اندازه لازم کشش یا نرم نخواهد بود ، اما اسید استئاریک زیاد باعث کاهش میزان کشش مواد می شود.

فعال کننده آتشفشانی

آتشفشانی فرآیند تبدیل مواد لاستیکی به مواد مفید تر برای اهداف خاص را توصیف می کند. سه ستون شیمیایی برای این فرآیند وجود دارد – فعال کننده ها ، جوش آورها و شتاب دهنده ها. در این مجموعه ، اسید استئاریک همراه با اکسید روی ، یک فعال کننده ایجاد می کند. از ویژگی های اسید استئاریک که آن را به یک فعال کننده ایده آل برای جوشش تبدیل می کند ، وزن مولکولی ، نقطه ذوب و محلول بودن آن در لاستیک است.

باتری ها

در ساخت باتری های اسید سرب ، این ماده به عنوان یک افزودنی صفحه منفی استفاده می شود ، زیرا به بهبود آبگریز بودن صفحه کمک می کند ، به ویژه هنگامی که باتری باید خشک شود. این ماده به کاهش اکسیداسیون ماده فعال منفی یا سربی که پس از اتمام فرآیند تشکیل مخزن در فضای باز خشک می شوند ، کمک می کند. این به شما کمک می کند تا زمان مورد نیاز برای شارژ باتری خشک برای اولین بار بطور قابل توجهی کاهش یابد.

آتش بازی

اسید استئاریک (گرید صنعتی) همچنین اغلب در آتش بازی برای پوشش دادن آلومینیوم ، آهن و سایر پودرهای فلزی استفاده می شود. این امر به جلوگیری یا به تأخیر انداختن شروع اکسیداسیون و افزایش ماندگاری ترکیبات کمک می کند. می توانید آنها را برای مدت زمان طولانی تری ذخیره کنید.

آیا اسید استئاریک بی خطر است؟

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) اسید استئاریک را هم برای مصرف به عنوان یک افزودنی غذایی و هم برای استفاده موضعی در محصولات مراقبت از پوست به مقدار محدود ، بی خطر می داند. با توجه به اینکه اسید چرب طبیعی در انسان وجود دارد ، اکثر افراد هنگام استفاده از اسید استئاریک بر روی پوست خطر کمتری دارند. با این حال ، برخی از افراد با پوست حساس ممکن است واکنش های خفیفی را تجربه کنند.

اسید استئاریک خارج از بدن

اسید استئاریک(گرید خوراکی)  گرچه خوراکی است ، اما در خارج از بدن انسان کاربردهای دیگری نیز دارد. یکی از مشهورترین کاربردهای اسید استئاریک (گرید صنعتی)  در صنایع ، استفاده از آن در لاستیک جوشان است. با این حال ، اسید اکتادکانوئیک (استئاریک) در ایجاد لاستیک و لاستیک درجه صنعتی بسیار بیشتر کمک می کند. کاربردهای آن به چندین صنعت دیگر گسترش می یابد ، که به کمک توانایی نرم کنندگی اسید استئاریک ، روانکاری ذاتی و ماهیت غیر سمی است.

خاصیت فعال کنندگی

شتاب دهنده ماده شیمیایی است که برای سرعت بخشیدن به واکنش به فرآیندی اضافه می شود. شتاب دهنده ها در کاربردهای صنعتی که انتظار آن برای واکنش اندک باعث هدر رفتن وقت و هزینه می شود ، بسیار مهم هستند. فعال کننده ها فرایندی را شروع می کنند ، خواه در آن فرآیند از شتاب دهنده استفاده شود یا نه. این ماده به عنوان یک فعال کننده برای کاتالیز مواد شیمیایی فرآیند عمل می کند. غالباً ، این ماده با اکسید روی واکنش نشان می دهد و به عنوان یک فعال کننده عمل می کند ، در حالی که دارای خواص روانکاری ثانویه به عنوان یک استئارات فلزی عملکردی است.

منابع قابل ارجاع برای مطالعه بیشتر:

https://www.sciencedirect.com/topics/chemical-engineering/stearic-acid

https://thechemco.com/chemical/stearic-acid/

دیدگاهتان را بنویسید