خرید اسید لاکتیک

  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

در این متن سعی بر آن شده است که اطلاعات کاملی در مورد لاکتیک اسید،ساختار آن، فرمول شیمیایی، تولید، چرخه آن و وجودش در بدن انسان و منابع لاکتیک اسید بررسی شود.

حال این سوال پیش می آید که اسید لاکتیک چیست؟ و از کجا می آید؟ 

اسید لاکتیک، یا لاکتات، یک محصول جانبی شیمیایی بی هوازی است، فرآیندی که سلول ها انرژی خود را بدون اکسیژن در اطراف تولید می کنند. باکتری ها آن را در ماست و روده های انسان  می سازند، و همچنین در خون ما نیز وجود دارد، جایی که توسط ماهیچه ها و گلبول های قرمز ذخیره می شود. مدتها تصور می شد که اسید لاکتیک علت درد عضلات در طی و بعد از یک دوره تند و طولانی ورزش است، اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که این درست نیست.

اسید لاکتیک یک ماده بی ضرر در بدن ما است، گرچه هنگامی که ورزش می کنیم ، غلظت این ماده در بدن ما افزایش پیدا می کند، اما به محض اینکه بتوانیم استراحت کنیم به سطح عادی باز می گردد، و حتی به انرژی تبدیل می شود که بدن ما بعداً از آن استفاده می کند.

پیشنهاد می کنیم از ماده ی گلایسین و لسیتین نیز دیدن کنید .

خرید اسید لاکتیک

شما میتوانید برای خرید اسید لاکتیک با ما تماس گرفته و استعلام قیمت روز را داشته باشید یا میتوانید از طریق لینک زیر ثبت سفارش کرده و منتظر تماس همکاران ما برای اعلام قیمت و کسب اطلاعات بیشتر باشید.

شماره تماس ما : 021-28422797

Lactic acid

فرمول اسید لاکتیک

اسید لاکتیک یک اسید آلی است و فرمول مولکولی آن CH3CH (OH) COOH می باشد. این ماده در حالت جامد سفید است و با آب قابل حل شدن است، در حالت مایع (حالت حل شده) یک محلول بی رنگ است. اسید لاکتیک به دلیل وجود گروه کربوکسیل در مجاورت گروه هیدروکسیل یک اسید آلفا هیدروکسی (AHA) شناخته می شود و در بسیاری از صنایع سنتز آلی و در صنایع مختلف بیوشیمیایی به عنوان یک واسطه مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد و پایه ملتحمه اسید لاکتیک را لاکتات می گویند.

اسید لاکتیک یک مایع محلول در آب بی رنگ است که در 64.4 درجه فارنهایت (18 درجه سانتیگراد) -10ust-substital زیر دمای اتاق معمولی آزاد می شود، و در فرمول ساختاری زیر نشان داده شده است:

بخش “هیدروکسی” نام به شیمیدان می گوید که یک گروه الکل (OH) در مولکول وجود دارد و قسمت نام “آلفا” به این معنی است که الکل به اتم کربن مجاور به گروه اسید (CoOH) متصل است.

فروش اسید لاکتیک

تاریخچه

شیمیدان سوئدی کارل ویلهلم شل اولین کسی بود که اسید لاکتیک را در سال 1780 از شیر ترش جدا کرد.  این اسم نشانگر ترکیب شیر است که از کلمه لاتین lac به معنای شیر گرفته شده است. در سال 1808 ، یونس یعقوب برزلیوس فهمید که این ماده در حین ورزش در عضلات تولید می شود.

در سال 1856 ، نقش لاکتوباسیلوس در سنتز اسید لاکتیک توسط لوئیز پاستور کشف شد، این مسیر توسط داروخانه آلمانی Boehringer Ingelheim در سال 1895 بصورت تجاری مورد استفاده قرار گرفت. در سال 2006 ، تولید جهانی اسید لاکتیک به 275000 تن با میانگین رشد سالانه 10٪ رسیده است.

ماهیچه ها چگونه اسید لاکتیک تولید می کنند؟

در بیشتر روزها بدن ما انرژی هوازی را می سوزاند یعنی در صورت وجود اکسیژن اضافی بخشی از آن انرژی از قند حاصل می شود، که سلول های ماهیچه ای ما در یک سری از واکنش های شیمیایی به نام گلیکولیز تجزیه می شوند. ( ما همچنین از چربی انرژی می گیریم، اما این فرایند شیمیایی دیگری را شامل می شود). محصول نهایی گلیکولیز پیروات است، ماده شیمیایی است که بدن از آن برای تولید انرژی بیشتری استفاده می کند. اما انرژی را می توان از پیروات فقط با حضور اکسیژن دریافت کرد و در حین ورزش سخت تغییر می کند.

فرایند تولید اسید لاکتیک در سلول های عضلانی چگونه است؟

Lactic acid در سلول های عضلانی تولید می شود، زمانی که NADH + H + در گلیکولیز به وسیله NoAd + انتقال یون های هیدروژن به اسید پریویک (C3H4O3) اکسید شده است، به نوبه خود به اسید لاکتیک (C3H6O3) کاهش می یابد و در بافت عضلانی، در مقادیری که در تعادل با اسید پریویک در شرایط طبیعی تولید می شوند، تولید می شود. علاوه بر این، اسید لاکتیک همیشه توسط گلبول های قرمز، بخش های کلیه ها و برخی از بافت های درون چشم تولید می شود.

تجمع اسید لاکتیک در عضله

اسید لاکتیک در چه مواردی وجود دارد؟

به عنوان یک ماده برای تولید صنعتی Lactic acid ، تقریباً از هر نوع منبع کربوهیدرات حاوی قندهای C5 و C6 استفاده می شود.  ساکارز خالص، گلوکز موجود از نشاسته، شکر خام و آب چغندر نیز گاهی اوقات استفاده می شود. باکتریهای تولید کننده اسید لاکتیک را می توان در دو طبقه تقسیم کرد: باکتری های هموژناتیو مانند Lactobacillus casei و Lactococcus lactis ، تولید دو مول لاکتات از یک مول گلوکز، و گونه های هتروفرماتیو تولید یک مول لاکتات از یک مول گلوکز و همچنین دی اکسید کربن هستند.

وجود آن در دهان انسان

طبق یک مطالعه منتشر شده در میکروب شناسی، کمی باکتریLactic acid در دهان ما زندگی می کنند. با توجه به اثر اسیدی شدن آنها در بزاق دهان، این باکتری ها تاثیر بدی برای مینای دندان دارد. در نهایت، لاکتیک اسید معمولا در محصولات لبنی تخمیر شده است، مانند بوترمیل، ماست و کفیر!

اسید لاکتیک در شیر، ماست و میوه ها

اسید لاکتیک در طبیعت، از میوه ها یافت می شود، هرچند بیشتر افراد مبتلا به اسید لاکتیک از شیر است. این ماده در شیر و ماست محصول تخمیر لاکتوز (شکر شیر) توسط باکتری Lactobacillus bulgaris و Lactobacillus accii lacti انجام می شود. در تولید ماست، این واکنش با دقت کنترل می شود تا ماست و شیر خراب نشود. اسید لاکتیک در محصول قندها توسط گونه های دیگر باکتری انجام می شود.

اسید لاکتیک در شیر و ماست

 

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مواد اولیه صنایع غذایی به وبلاگ ما مراجعه کنید.

منابع دیگر اسید لاکتیک

سلول های عضلانی تنها منابع لاکتیک اسید نیستند، گلبول های قرمز نیز خرید اسید لاکتیک را تولید می کنند، طبق آناتومی و فیزیولوژی آنلاین منتشر شده توسط دانشگاه ایالتی اورگان گلبول های قرمز، میتوکندری ندارند بخشی از سلول مسئول تنفس هوازی این ماده را تولید می کنند، در شرایطی که تنها راه بی هوازی را می خواهند.

تولید اسید لاکتیک

لاکتیک اسید (2-هیدروکسی پروپانیک اسید مولکول کریا با دو انتیوموم نوری، L (+) و D (-) به طور زیادی توسط صنایع داروسازی، پلاستیک، مواد غذایی و صنایع لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد و توسط  سنتز شیمیایی یا تخمیر میکروبی تولید می شود.

Lactic acid توسط تخمیر باکتری ها، کربوهیدرات ها،  یا سنتز شیمیایی از استالدهید به صورت صنعتی تولید می شود. در سال 2009 ، اسید لاکتیک به صورت عمده با تخمیر تولید می شود.  تولید lactic acid متشکل از یک مخلوط استریوایزر D و L یا مخلوطی با حداکثر 99.9٪ اسید L- لاکتیک ، با تخمیر میکروبی امکان پذیر است.  تولید مقیاس صنعتی خرید اسید لاکتیک D توسط تخمیر نیز امکان پذیر است اما بسیار چالش برانگیز است.

سیستم بی هوازی اسید لاکتیک

بسیاری از گونه های باکتری نیز لاکتیک را بی هوازی تولید می کنند. در حقیقت بر اساس یک بررسی که در مجله میکروبیولوژی کاربردی منتشر شده است این گونه ها بین 0.01-1.8٪ از روده انسان تشکیل می شود.

تولید از مواد شیمیایی

Lactic acid راسمیک با افزودن هیدروژن سیانید به استالدهید و هیدرولیز و نظیر آن تولید می شود و لاکتونتریل را تشکیل می دهد. وقتی هیدرولیز توسط اسید هیدروکلریک تولید می شود ، کلرید آمونیوم به عنوان یک محصول جانبی تشکیل می شود.  شرکت ژاپنی Musashino یکی از آخرین تولیدات بزرگ اسید لاکتیک در این مسیر است. سنتز هر دو خرید اسید لاکتیک رازمیک و انانتیوپور نیز از سایر مواد اولیه (وینیل استات ، گلیسرول و…) با استفاده از روش های کاتالیزوری امکان پذیر است.

تولید لاکتیک اسید هنگام ورزش کردن

در حین تمرینات قدرتی مانند اسپرینتینگ ، هنگامی که میزان مصرف انرژی زیاد است، گلوکز تجزیه می شود و به پیروات اکسیده می شود، و سپس لاکتات از پیروات سریعتر در بدن تجزیه می شود، و باعث افزایش غلظت لاکتات می شود. تولید لاکتات برای بازسازی NAD + مفید است، در حین ورزش شدید، زنجیره تنفسی نمی تواند مقدار یون های هیدروژن را که به فرم NADH می پیوندند، حفظ کند و به سرعت کافی NAD + را تولید کند.

روش جایگزین برای تولید

برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد این ماده، تعدادی از استراتژی های مختلف برای بهبود بهره وری، سرعت بخشیدن به نرخ تولید و کاهش هزینه های تولید لاکتیک از طریق افزایش تراکم سلول ها، از سیستم های دیگر استفاده می شود. مانند تخمیر سویه های باکتری یا قارچی تولید شود. لاکتوباسیلوس اسپا (باکتری) و Rhizopus sp(قارچ) سویه های معمول استفاده می شود.

اگر چه تخمیر لاکتیک صنعتی در حال حاضر عمدتا با باکتری های اسکواتومیک در SMF  و افزایش تولید قارچ با ریزوپوس اورونزا انجام می شود و برای تولید اسید لاکتیک به دلیل توانایی منحصر به فرد برای تولید اپتیک خالص L (+) – خرید اسید لاکتیک از گلوکز، زایلوز و نشاسته استفاده می شود با این حال، کنترل مورفولوژی میسلی و قارچ های برونشی برای تخمیر قارچی مهم است.

چرخه اسید لاکتیک در بدن در هنگام ورزش

هنگامی که سخت فعالیت می کنید، ماهیچه های شما شروع به کار اضافه کاری می کنند. هرچه کار شما سخت تر باشد، انرژی بیشتری لازم است تا بتوانید سرعت خود را حفظ کنید. خوشبختانه، عضلات ما تقویت کننده توربو ساخته شده است که به آن عضله سریع چرخش گفته می شود.

بر خلاف عضله، کشش آهسته، که بیشتر روزها از آن استفاده می کنیم، عضله در تولید مقدار زیادی انرژی بسیار مؤثر است و این کار را از طریق بی هوازی انجام می دهد. عضله از گلیکولیز برای تولید انرژی استفاده می کند، اما از دریافت انرژی پیروات فرایندی برخوردار است، فرآیندی که اکسیژن مصرف می کند.

در عوض، اسید لاکتیک به چیزی بی ارزش تبدیل شده و در جریان خون رها می شود. این یک تصور غلط است که سلول های ماهیچه ای هنگامی که نتوانند اکسیژن کافی دریافت کنند، خرید اسید لاکتیک تولید می کنند. “این طور نیست، ماهیچه های شما اکسیژن زیادی می گیرند.”  اما در زمان نیاز شدید به انرژی، عضلات به دلیل اینکه روشی بسیار سریعتر برای تولید انرژی است، به تنفس بی هوازی تغییر می کنند.این چرخه در ادامه با تبدیل لاکتات به گلوکز در کبد و سپس تبدیل به گلیکوژن عضلانی همراه است که به آن چرخه کوری می گویند.

 

چرخه اسید لاکتیک

متابولیسم مغز

اگر چه گلوکز معمولا به عنوان منبع اصلی انرژی برای بافت های عضله فرض می شود، برخی از نشانه هایی وجود دارد که لاکتات گلوکز است، که به ترتیب توسط نورون ها در مغز چندین گونه پستانداران (موش و انسان) متابولیزه می شود.

با توجه به فرضیه لاکتات-شاتل، سلول های گلیال مسئول تبدیل گلوکز به لاکتیک و برای ایجاد این ماده به نورون ها هستند. به دلیل این فعالیت متابولیک محلی سلول گفته شده، مایع خارج سلولی نورون های اطراف هستند که در ترکیب خون یا مایع مغزی نخاعی متفاوت است، که تأثیر بسیار مهمی در مطالعات میکرولیلازی دارد.

Lactic acid نیز در تکنولوژی دارویی برای تولید لاکتات محلول در آب از مواد غیر فعال غیر فعال غیر فعال است. این روش بیشتر در آماده سازی موضعی و لوازم آرایشی برای تنظیم اسیدیته و خواص ضد عفونی کننده و کراتولیتیک استفاده می شود.

کاربرد اسید لاکتیک چیست

کابرد در صنعت دارو سازی

Lactic acid نیز در تکنولوژی دارویی برای تولید لاکتات محلول در آب از مواد غیرفعال است. این روش بیشتر در آماده سازی موضعی و لوازم آرایشی برای تنظیم اسیدیته و خواص ضد عفونی کننده و کراتولیتیک استفاده می شود.

اسید لاکتیک در تولید غذاها

اسید لاکتیک یکی از اولین اسیدها است که در غذاها استفاده می شود، اولین بار در حدود 60 سال پیش تولید شد و تنها در دو دهه گذشته آن را تبدیل به یک ماده مهم تبدیل کرده است. ویژگی های طعم ملایم اسید، طعم های معطر ضعیف را تسریع نمی کند. توابع خرید اسید لاکتیک در کاهش pH، افزایش طعم و مهار میکروبی تاثیر دارد، دو روش برای تولید اسید استفاده می شود: تخمیر و سنتز شیمیایی، که اکثر تولید کنندگان با استفاده از تخمیر آن را تولید می کنند.

اسید لاکتیک در درجه اول در محصولات لبنی مثل شیر،ماست، کفیر و برخی از پنیرها یافت می شود. خرید اسید لاکتیک نیز مسئول عطر و طعم تر نان است.

تولید اسید لاکتیک به صورت بی هوازی

بسیاری از گونه های باکتری نیز لاکتیک را بی هوازی تولید می کنند. در حقیقت بر اساس یک بررسی که در مجله میکروبیولوژی کاربردی منتشر شده است این گونه ها بین 0.01-1.8٪ از روده انسان تشکیل می شود.

تجمع اسید لاکتیک در عضله

Lactic acid محصول تنفس بی هوازی و سوزاندن قندهای ذخیره شده بدون اکسیژن کافی توسط سلول است. تنفس بی هوازی بسیار کمتر از تنفس هوازی است، که برای اندازه گیری اکسیژن کافی برای استفاده کامل از انرژی شکر ذخیره شده است.

اساسا، تنفس بی هوازی باعث کاهش مولکول های گلوکز (C6H12O6) به مولکول های خرید اسید لاکتیک صنعتی می شود (C3H6O3). این ماده در عضلات ایجاد می شود، که سبب درد بیش از حد عضلات می شود. ساخت این ماده ممکن است منجر به گرفتگی شود. یک مزیت تنفس بی هوازی این است که می تواند به سرعت و در مدت کوتاه، به عنوان تنفس هوازی، که برای استفاده کند  از ماهیچه ها طراحی شده است استفاده کند. در نهایت ایجاد اسید لاکتیک در جریان خون و خرید اسید لاکتیک خوراکی به دی اکسید کربن (CO2) گاز و آب بخار تبدیل می شود، هر دو آنها را از بین می برد.

چگونه اسید لاکتیک را دفع کنیم

در موارد افرادی که سالم هستند، اسیدوز لاکتیک می توانند پس از تمرین فیزیکی شدید اتفاق بیافتند. در این موارد، این وضعیت موقت است ودر نتیجه بدن است که نیاز به اکسیژن بیشتری برای حفظ مقدار لاکتات در خون دارد. هنگامی که این ناسازگاری در طول تمرین شدید رخ می دهد، علائم ممکن است شامل احساس بد در عضلات، حالت تهوع و ضعف باشد.برای دفع خرید اسید لاکتیک خوراکی و جلوگیری از تجمع آن در عضلات میتوان از راهکار های ساده ای استفاده کرد که از بروز مشکلات و درد های عضلانی جلوگیری میکند:

  • در هنگام ورزش آب کافی بنوشید
  • با نفس های عمیق اکسیژن رسانی به سلول ها را بهبود ببخشید
  • بعد از ورزش بدن خود را سرد کنید
  • بعد از ورزش دوش بگیرید
  • اگر به طور مرتب ورزش نمیکنید سبک تر فعالیت کنید
  • برای کاهش اسید لاکتیک صنعتی از مواد غذایی حاوی خرید اسید لاکتیک خوراکی ستفاده کنید

چگونه اسید لاکتیک را دفع کنیم؟

فرق لاکتات با اسید لاکتیک چیست؟

اسیدوز لاکتیک یک شکل اسیدوز متابولیک است، زمانی که بدن یک فرد بر روی خرید اسید لاکتیک صنعتی یا انعطاف پذیری شروع می شود قادر به تنظیم این تغییرات نیست. افرادی که مبتلا به اسیدوز لاکتیک هستند، با منبع لیوریت (و گاهی اوقات کلیه آنها) می توانند اسید اضافی را از بدن خود حذف کنند.

اثرات منفی ورود اسید لاکتیک به خون

علائم اسیدوز لاکتیک نمونه ای از بسیاری از مسائل بهداشتی است. اگر هر گونه علائم را مشاهده کنید، باید بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. پزشک شما می تواند به تعیین علت ریشه کمک کند. علائم متعدد اسیدوز لاکتیک نشان دهنده نیاز شما به اورژانس پزشکی است:

  • گیجی
  • زردی (زرد شدن پوست)
  • مشکل تنفس

اسیدوز لاکتیک هنگامی رخ می دهد که بدن بیش از حد این ماده را تولید می کند و نمی تواند به سرعت و به اندازه کافی متابولیزه کند. این وضعیت می تواند یک وضعیت اورژانسی باشد که شما باید به پزشک مراجعه کنید.

اگر می دانید یا شک دارید که اسیدوز لاکتیک دارید و هر یک از این علائم را دارید، به اورژانس بروید. شروع لاکتیک ممکن است سریع و در عرض چند دقیقه یا چند ساعت یا تدریجی اتفاق بیافتد و حتی در طول روزها اتفاق می افتد. بهترین راه برای درمان این است که متوجه شوید که چه چیزی باعث آن شده است.

علائم اسیدوز غیر لایه ای عبارتند از:

  • خستگی شدید
  • گرفتگی عضلانی یا درد
  • ضعف بدن
  • درد شکم یا ناراحتی
  • اسهال
  • کاهش اشتها
  • سردرد
  • تپش قلب

علت های اصلی اسیدوز لاکتیک

اسیدوز لاکتیک طیف گسترده ای از علل اساسی، از جمله مسمومیت با مونوکسید کربن، وبا، مالاریا و آسفیه است. برخی از علل رایج عبارتند از:

بیماری قلبی

شرایطی مانند گرفتگی قلبی و نارسایی قلب ممکن است جریان خون و اکسیژن را در تمام بدن کاهش دهد. که می تواند سطح اسیدوز لاکتیک را افزایش دهد.

عفونت شدید (سپسیس)

هر نوع عفونت ویروسی یا باکتری می تواند باعث بروز سپسی شود. افراد مبتلا به سپسیس ممکن است سیکل در خرید اسید لاکتیک صنعتی را ناشی از کاهش جریان اکسیژن داشته باشند.

HIV

داروهای اچ آی وی، مانند مهار کننده های ترانسپتیدی معکوس نوکلئوزید، می توانند سطح خرید اسید لاکتیک خوراکی را افزایش دهند. آنها  ممکن است باعث آسیب کبدی شوند که باعث می شود بدن برای پردازش لاکتات سخت تر شود.

اسیدوز لاکتیک می تواند یک عارضه جدی در درمان ضد رتروویروسی باشد که مانع از تکثیر اچ آی وی می شود. درمان های ضد رتروویروسی برای بدن در سطح طبیعی لاکتات اسید، سخت تر می شود، بنابراین افرادی که برخی از درمان های ضد رتروویروسی را برای HIV امتحان می کنند در معرض خطر ابتلا به اسیدوز لاکتیک قرار می گیرند.

سرطان

سلول های سرطانی خرید اسید لاکتیک صنعتی ایجاد می کنند. این ساخت خرید اسید لاکتیک خوراکی ممکن است با سرعت بیشتری ساخته شود، زیرا یک فرد وزن خود را از دست می دهد.

مضرات استفاده زیاد از الکل

نوشیدن الکل به بیش از مدت زمان طولانی می تواند منجر به اسیدوز لاکتیک و کتواسیدوز الکل شود. کتواسیدوز الکل یک بیماری کشنده است اگر درمانی ندارد، اما می تواند با هیدراتاسیون داخل وریدی و INV) و گلوکز مبارزه کند. الکل باعث افزایش سطح فسفات می شود که تاثیر منفی به روی کلیه ها دارد و باعث می شود pH کلیه اسیدی باشد. اگر مشکل مصرف الکل خود را کاهش دهید، به خود کمک بسیاری کرده اید.

اسید لاکتیک خوب است یا بد؟

ایجاد موقت خرید اسید لاکتیک صنعتی می تواند به علت تمرین و ورزش زیاد باشد، اگر بدن شما اکسیژن را به اندازه کافی برای کاهش گلوکز در خون ندارد می تواند احساس سوزش در قسمت عضلانی بدن شما ایجاد کند و باعث تهوع و ضعف شود.

اسیدوز لاکتیک و دیابت

طورگروه خاص داروهای دیابت دهانی به نام Biguanides نامیده می شود، می تواند باعث ایجاد سطوح خرید اسید لاکتیک خوراکی شود. متفورمین (گلوکوفا) یکی از این داروها است که برای درمان دیابت استفاده می شود و همچنین ممکن است برای سایر شرایط، مانند نارسایی کلیوی نیز تجویز شود. متفورمین نیز برای درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک استفاده می شود. اگر دیابت دارید و هر گونه علائم اسیدوز لاکتیک را دارید به پزشک مراجعه کنید.

اسیدوز ممکن است در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 بیشترایجاد شود، به ویژه اگر دیابت آنها به خوبی کنترل نشود. گزارش هایی از اسیدوز لاکتیک در افرادی که متفورمین را مصرف می کنند، پخش شده است که یک دارو غیر انسولین استاندارد برای درمان دیابت نوع 2 است.

اسیدوز لاکتیک چگونه تشخیص داده می شود؟

اسیدوز لاکتیک از طریق آزمایش خون ناشتا تشخیص داده می شود. پزشک شما ممکن است شما را از غذا خوردن یا نوشیدن هر چیزی که به مدت 8 تا 10 ساعت قبل از آزمایش تست منع کند تا جواب دقیق مشخص شود.

گزینه های درمان اسیدوز لاکتیک چیست؟

بهترین روش برای درمان اسیدوز لاکتیک با درمان علت اصلی آن است، به همین دلیل، درمانها متفاوت می باشند و نیاز به درمان علائم آن بدون در نظر گرفتن علت ریشه آنها است. افزایش اکسیژن به بافت و دادن مایعات IV اغلب برای کاهش سطوح خرید اسید لاکتیک خوراکی استفاده می شود.

بر اساس علت اصلی، درمان برای اسیدوز لاکتیک اغلب به بهبود کامل منجر می شود، به ویژه اگر درمان فوری باشد. گاهی اوقات نارسایی کلیه یا نارسایی تنفسی نیز ممکن است منجر شود.

جلوگیری از اسید لاکتیک

پیشگیری از اسیدوز لاکتیک نیز با علت آن تعیین می شود. اگر دیابت، اچ آی وی یا سرطان دارید، در مورد وضعیت و داروهایی که نیاز دارید با پزشک خود صحبت کنید.

رفرنس:

https://www.livescience.com/lactic-acid.html

https://www.sciencedirect.com/topics/immunology-and-microbiology/lactic-acid

https://www.healthline.com/health/lactic-acidosis#lactic-acid-and-diabetes

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lactic_acid

https://www.medicalnewstoday.com/articles/320863

2 دیدگاه دربارهٔ «خرید اسید لاکتیک;

دیدگاهتان را بنویسید