خرید دی اتیلن گلیکول

فروش دی اتیلن گلیکول

شرکت بیسموت » حلال های شیمیایی » خرید دی اتیلن گلیکول

دی اتیلن گلیکول (DEG) یک ترکیب آلی با فرمول (HOCH2CH2) 2O است. که یک مایع بی رنگ، بی بو، و ریز مغناطیسی با طعم شیرین است.
  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

دی اتیلن گلیکول (DEG) یک ترکیب آلی با فرمول (HOCH2CH2)2O است. که دی اتیلن گلیکول یک مایع بی رنگ، بی بو، و ریز مغناطیسی با طعم شیرین است. دی اتیلن گلیکول در آب، الکل، اتر، استون و اتیلن گلیکول قابل حل شدن است. و دی اتیلن گلیکول به عنوان یک حلال پرکاربرد شناخته می شود که این می تواند یک آلاینده در محصولات مصرفی باشد.
DEG همچنین به طور نامناسب در آماده سازی دارویی برای ترکیبات غیر سمی جایگزین شده است و در نتیجه بیش از هزار بیماری همه گیر و مسمومیت انسان با نرخ مرگ و میر بالا حاصل شده است. مشخصه سمیت DEG نارسایی حاد کلیوی است و با وجود درمان تهاجمی با همودیالیز، مرگ و میر زیاد گزارش شده است.

پیشنهاد میکنیم از اتیلن گلیکول ، تری اتیلن گلیکول و بوتیل گلیکول دیدن فرمایید

خرید دی اتیلن گلیکول

شما میتوانید برای خرید دی اتیلن گلیکول با ما تماس گرفته و استعلام قیمت روز را داشته باشید یا میتوانید از طریق لینک زیر ثبت سفارش کرده و منتظر تماس همکاران ما برای اعلام قیمت و کسب اطلاعات بیشتر باشید.

شماره تماس ما : 021-28422797

آماده سازی و تولید

DEG توسط هیدرولیز جزئی اتیلن اکسید تولید می شود. بسته به شرایط ، مقادیر مختلفی از دی اتیلن گلیکول و گلیکولهای مرتبط ساخته می شود. محصول حاصل دو مولکول اتیلن گلیکول است که توسط پیوند اتر به هم متصل است.

دی اتیلن گلیکول به عنوان یک محصول مشترک با اتیلن گلیکول (MEG) و تری اتیلن گلیکول مشتق شده و این امر برای مشتقات محصول اولیه، اتیلن گلیکول بستگی دارد.

روش دوم تولید

تولید دی اتیلن گلیکول به طور کلی بر اساس تقاضا و تولید مونو اتیلن گلیکول انجام می شود زیرا محصول جانبی فرایند تولید است این فرآیند از اکسیداسیون اتیلن در دمای بالا با حضور یک کاتالیزور اکسید نقره تشکیل شده است. سپس اتیلن اکسید برای تولید دی اتیلن گلیکول با مونو اتیلن گلیکول و تری اتیلن گلیکول به عنوان محصولات مشترک هیدراته می شود.
صنایع شیمیایی سعی می کنند در این فرآیند تولید مونو اتیلن گلیکول را به حداکثر برساند اما دی اتیلن گلیکول یک محصول جانبی بسیار مفید به شمار می آید.

ساختار دی اتیلن گلیکول و پلیول های مرتبط

دی اتیلن گلیکول یکی از چندین گلیکول مشتق شده از اتیلن اکسید است. گلیکولهای مربوط و کپی با DEG و دارای فرمول HOCH2CH2(OCH2CH2)nOH هستند:

  • N = 0 اتیلن گلیکول(“ضد یخ”); مونو اتیلن گلیکولMEG
  • N = 1 DEG
  • N = 2 triethylene glycol, TEG, or triglycol
  • N = 3 tetraethylene glycol
  • N = 4 pentaethylene glycol
  • N > 4 polyethylene glycol
  • این ترکیبات با توجه به قابلیت های اتر، از همه دی الی ها در آب حلال تر هستند.

 

ساختار دی اتیلن گلیکول

کاربردها و استفاده از دی اتیلن گلیکول

از دی اتیلن گلیکول در ساخت رزین های پلی استر اشباع و اشباع نشده، پلی اورتان استفاده می شود. به عنوان مثال DEG به عنوان بلوک ساختمان در سنتز آلی، استفاده می شود. دی اتیلن گلیکول یک حلال برای نیتروسلولوز، رزین، رنگ، روغن و سایر ترکیبات آلی است.
DEG برای رقیق کردن تنباکو، چوب پنبه، جوهر و چسب به کار می رود. دی اتیلن گلیکول همچنین در مایعات ترمز، روان کننده ها ، نوارهای کاغذ دیواری ، مه مصنوعی و محلول های مه و گرمایشی و سوخت پخت و پز است.

از دیگر مواد بسیار مهم و مشابه دی اتیلن گلیکول میتوان به اتیلن گلیکول که به عنوان مثال در ضد یخ ها کاربرد دارد اشاره کرد. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اتیلن گلیکول روی لینک کلیک کرده یا به وبلاگ ما مراجعه کنید.

کاربرد دی اتیلن گلیکول در لوازم آرایشی بهداشتی

در محصولات مراقبت شخصی (به عنوان مثال کرم پوست و لوسیون ها)، DEG اغلب با اترهای دی اتیلن گلیکول دیگر جایگزین می شود. از محلول رقیق دی اتیلن گلیکول نیز می توان به عنوان محافظت کننده استفاده کرد. با این حال، اتیلن گلیکول بسیار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

شما میتوانید برای آشنایی با دیگر حلال های شیمایی شرکت بیسموت  و همچنین کسب اطلاعات در مورد حلال های شیمیایی به وبلاگ ما مراجعه کنید.

کاربرد دی اتیلن گلیکول در کرم و لوازم آرایشی بهداشتی

سم شناسی

علیرغم کشف سمیت DEG در سال 1937 و درگیری خرید دی اتیلن گلیکول در مسمومیت های جمعی در سراسر جهان اطلاعات موجود در مورد سمیت انسانی محدود است. برخی از نویسندگان می گویند حداقل دوز سمی 0.14 میلی گرم در کیلوگرم وزن بدن تخمین زده می شود و دوز کشنده نیز بین 1.0 تا 1.63 گرم بر کیلوگرم وزن بدن است.
در حالی که برخی پیشنهاد می کنند که LD50 در بزرگسالان از 1 میلی لیتر / کیلوگرم است. به دلیل اثرات منفی دی اتیلن گلیکول بر روی انسان، خرید دی اتیلن گلیکول برای استفاده در مواد غذایی و دارو مجاز نیست. قوانین مقررات فدرال ایالات متحده اجازه نمی دهد بیش از 0.2٪ از خرید دی اتیلن گلیکول در محصولات دیگر استفاده شود.
دولت استرالیا DEG را به عنوان یک افزودنی غذایی مجاز نمی کند. فقط در خمیر دندان حتی کمتر از 0.25٪ وزن بدن به عنوان ناخالصی پلی اتیلن گلیکول مجاز است.

میزان سمی بودن DEG برای حیوانات

دی اتیلن گلیکول در آزمایش های حیوانات دارای سمیت حاد متوسط است. LD50 برای پستانداران کوچک بین 2 تا 25 گرم در کیلوگرم آزمایش شده است، نسبت به اتیلن گلیکول نسبی آن سمی تر می باشد اما هنوز هم می تواند باعث مسمومیت زیاد در انسان شود.به نظر می رسد خرید دی اتیلن گلیکول برای انسان خطرناک تر از داده های سمیت دهان در حیوانات آزمایشگاهی است.

آزمایش Toxicokinetics

اگرچه اطلاعات محدودی درمورد توکسوکینتیک در انسان وجود دارد، اما مشاهدات مربوط به مسمومیت های جمعی و مطالعات تجربی اطلاعات زیر را نشان می دهد:

جذب DEG

روش اصلی جذب از طریق مصرف خوراکی است. و جذب پوستی خرید دی اتیلن گلیکول بسیار کم است، مگر اینکه روی پوست های ترک دار یا آسیب دیده تجویز شود. پس از مصرف، DEG از طریق دستگاه گوارش جذب می شود و توسط جریان خون در بدن توزیع می شود و در طی 30 تا 120 دقیقه به اوج غلظت خون می رسد و با رسیدن DEG به کبد، توسط آنزیم ها متابولیزه می شود.

متابولیسم و از بین بردن

در ابتدا دانشمندان تصور می کردند که DEG در اتیلن گلیکول متابولیزه می شود که به دلیل تولید متابولیک اسید گلیکولیک، اسید گلیوکسیلیک و در نهایت اسید اگزالیک سمی است. علت اصلی سمیت اتیلن گلیکول تجمع اسید گلیکولیک در بدن می باشد.
اما تجمع کریستالهای اگزالات کلسیم در کلیه ها می تواند منجر به نارسایی حاد کلیه شود. در مورد DEG، مشاهدات نشان داد که هیچ ماده سمی در کلیه ها وجود ندارد.

Toxicokinetics چیست؟

در اصل مطالعه “چگونگی ورود یک ماده به بدن و اتفاقاتی که در بدن اتفاق می افتد” است. قبل از استفاده از این اصطلاح ، مطالعه سینتیک (حرکت) مواد شیمیایی در ابتدا با داروها انجام می شد و اصطلاح فارماکوکینتیک معمولاً مورد استفاده قرار می گرفت. به همین ترتیب ، مطالعات سم شناسی در ابتدا با داروها انجام شد.
Toxicokinetics در صورت مصرف دوز نسبتاً زیاد نسبت به درمان، آنچه را که بدن با دارو انجام می دهد سروکار دارد. اطلاعات بیشتر در مورد تفاوتهای Toxicokinetics در اصل مطالعه “چگونگی ورود یک ماده به بدن و اتفاقاتی که در بدن اتفاق می افتد” است.
قبل از استفاده از این اصطلاح، مطالعه سینتیک (حرکت) مواد شیمیایی در ابتدا با داروها انجام می شد و اصطلاح فارماکوکینتیک معمولاً مورد استفاده قرار می گرفت.

به همین ترتیب، مطالعات سم شناسی در ابتدا با داروها انجام شد. Toxicokinetics در صورت مصرف دوز نسبتاً زیاد نسبت به دوز درمانی، آنچه را که بدن با دارو انجام می دهد سروکار دارد.

آزمایش DEG بر روی موش آزمایشگاهی

مدل آزمایش شده موش صحرایی نشان می دهند که DEG در کبد توسط آنزیم الکل دهیدروژناز وابسته به NAD (ADH) به یک یون هیدروژن، NADH و 2-هیدروکسی اتوکسی استالدهید (C4H8O3) متابولیزه می شود.
اندکی پس از آن، هیدروکسی اتوکسی استالدهید (C4H8O3) توسط آنزیم آلدهید دهیدروژناز (ALDH) به اسید ضعیف (HEAA) با فرمول شیمیایی C4H8O4 متابولیزه می شود. بعداً، HEAA کبد را از طریق جریان خون جدا می کند، و برای حذف جزئی در کلیه ها فیلتر می شود.

مکانیسم ها

براساس شواهد موجود، دانشمندان می گویند که DEG و HEAA بدون جابجایی از طریق تصفیه گلومرولی تا حدی مجدداً جذب می شوند. در نتیجه، غلظت اسید ضعیف HEAA و متابولیت ها ممکن است باعث مشکلات در کلیه و منجر به اسیدوز متابولیک و آسیب بیشتر کبد و کلیه شود.

علائم و نشانه های مسمومیت

علائم مسمومیت معمولاً در سه بازه مشخص بروز می کند

مرحله اول:

علائم خرید دی اتیلن گلیکول بر روی دستگاه گوارش مانند تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال بروز می کند. برخی از بیماران ممکن است علائم عصبی اولیه مانند وضعیت روانی، مثل افسردگی سیستم عصبی مرکزی، اغما و افت فشار خون خفیف را تجربه کنند.

مرحله دوم:

طی یک یا سه روز پس از مصرف، بیماران دچار اسیدوز متابولیک می شوند که این امر باعث نارسایی حاد کلیه، الیگوریا، افزایش غلظت کراتینین سرم و بعدا آنوری می شود. علائم دیگر گزارش شده از خرید دی اتیلن گلیکول در بروز اسیدوز و یا نارسایی کلیه عبارتند از: فشار خون، دیسمیتمی قلبی ، پانکراتیت، هیپرکالمی یا هیپوناترمی خفیف است.

مرحله نهایی:

حداقل پنج تا 10 روز پس از مصرف ، اکثر علائم مربوط به عوارض عصبی هستند ، از جمله: افتادگی پیش رونده ، فلج صورت، دیس فونیا، چهار سرگیجه و کما منجر به مرگ می شود. برای جلوگیری از متابولیسم خرید دی اتیلن گلیکول به ترکیب یا ترکیباتی که باعث ایجاد مشکلات می شوند باید سریعاً فومپیزول یا اتانول تجویز شود.

Fomepizole چیست؟

مهارکننده الکل دهیدروژناز (ADH) با 8000 برابر بیشتر از اتانول میل است که به دلیل غلظت ثابت سرم دارای حداقل اثرات منفی است. با این حال، این یک داروی بسیار گران است (تقریباً 3000 دلار آمریکا در هر درمان).
اتانول
یک بستر ADH رقابتی است. غلظت ثابت خون از 1 تا 1.5 گرم در لیتر (مربوط به 0.5 تا 0.75 میلی گرم در لیتر در تنفس) باید برای اشباع قابل قبول آنزیم حفظ شود.

دوز اولیه 6/0 تا 7/0 گرم اتانول به ازای هر کیلوگرم وزن بدن باید (حدود 0.8 میلی لیتر در کیلوگرم یا 0.013 fl.oz./lb) باشد. این مسمومیت با اتانول خواهد بود. برای جلوگیری از عوارض جانبی ، باید مکرر نظارت بر سرم و تنظیم دوز درمان انجام شود.

درمان با همودیالیز

زمانی که دیر هنگام بیماری تشخیص داده می شود، و اتانول یا فمپیزول بی اثر است، زیرا DEG قبلاً در بدن متابولیزه شده است، همودیالیز تنها درمانی است که در دسترس است. همودیالیز ممکن است به تنهایی یا با اتانول یا فومپیزول تجویز شود.
پیش بینی
این مورد بستگی به تشخیص و درمان سریع دارد که ناشی از میزان بالای مرگ و میر مسمومیت با خرید دی اتیلن گلیکول است. بیمارانی که زنده می مانند اما دچار نارسایی کلیه می شوند، وابسته به دیالیز هستند. همه بیماران احتمالاً دچار عوارض قابل توجهی می شوند.

همه گیر شناسی مسمومیت با دی اتیلن گلیکول

خواص فیزیکی خرید دی اتیلن گلیکول آن را تبدیل به یک ماده برای استفاده در کنار گلیسیرین (که به آن گلیسرول نیز می گویند) یا پروپیلن گلیکول تبدیل کرده و باعث مرگ بسیاری از افراد در کشورهای مختلف شده است.
این حوادث شامل استفاده از آن در چین به عنوان ماده تشکیل دهنده در خمیر دندان ارزان و توسط شراب سازان در اروپا برای ایجاد شراب “شیرین” است.

1937 – حادثه Massengill (ایالات متحده)

در سال 1937 شرکت Massengill (یک شرکت دارویی تنسی)، با ایجاد جایگزین مایع از این دارو و تولید سولفانیل آمید حل شده با خرید دی اتیلن گلیکول این شرکت محصولی جدید با نام Elixir Sulfanilamide را برای ویسکوزیته آزمایش کرده است.
در آن زمان، قوانین مواد غذایی و دارویی نیازی به تجزیه و تحلیل سم شناسی قبل از انتشار برای فروش نداشتند. هنگامی که 105 نفر در ماه های سپتامبر و اکتبر در 15 ایالت مردند، پتانسیل سمی خرید دی اتیلن گلیکول شیمیایی آشکار شد.
این قسمت قانون مواد غذایی، دارویی و آرایشی فدرال سال 1938 بود. این قانون اگرچه در سالهای بعد به شدت اصلاح شده است، اما هنوز پایه اصلی مرجع نظارتی FDA تا به امروز است.

1969 – آفریقای جنوبی

در کیپ تاون، آفریقای جنوبی، هفت کودک دچار استفراغ، اسهال دچار کمبود آب بدن شدند و در اثر نارسایی کلیه پس از تجویز آرامبخش های بدون نسخه درگذشتند. بعداز آن، بیماران شروع به تنفس اسیدی کردند.
بیماران تحت هیدراتاسیون مایع و تصحیح اسیدوز قرار گرفتند، اما برخی قادر به زنده ماندن نبودند. بررسی های پس از مرگ آسیب هایی را در کلیه ها و کبد نشان داد و آزمایشات آزمایشگاهی به جای پروپیلن گلیکول در داروهای آرام بخش DEG رانشان داد.

1985 – اسپانیا

بیمارانی که برای سوختگی تحت درمان قرار می گرفتند و نارسایی کلیوی آنوریک ناگهانی ایجاد می شد، تحقیقات بیشتر نشان داد که تمام بیماران با پماد سولفادیازین موضعی نقره که حاوی 7 گرم در کیلوگرم خرید دی اتیلن گلیکول بود، تحت درمان قرار گرفتند و بعد، این واقعه باعث مرگ 5 بیمار شد.

1990 – نیجریه

در طی ماه های تابستان در سال 1990 تا 1995 تعداد 47 کودک در بیمارستان آموزشی دانشگاه Jos ، نیجریه با آنوری، تب و استفراغ پذیرش شدند. بچه ها بعدا دچار نارسایی کلیه شدند و از دنیا رفتند و کودکان برای درمان عفونتهای تنفسی فوقانی مربوط به مالاریا از شربت استامینوفن استفاده کرده بودند.
هنگامی که پزشکان یک شربت را شناسایی کردند، نمونه ها به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) در ایالات متحده منتقل شدند که درون آن خرید دی اتیلن گلیکول را شناسایی کردند. فرض بر این بود که از DEG به عنوان جایگزین پروپیلن گلیکول استفاده می شود و این واقعه دولت نیجریه را ترغیب به تدوین دستورالعمل های کنترل کیفیت دارویی می کند.

2008- نیجریه

با پایان یافتن نوامبر 2008، نوزادان پس از ایجاد تب جان خود را از دست دادند. تحقیقات نشان داد که همه آن ها دارویی به نام “My Pikin Baby” را مصرف کرده بودند، دارویی که با خرید دی اتیلن گلیکول آغشته شده است. این سم باعث مرگ حداقل 84 کودک نیجریه ای بین سنین دو ماه تا هفت سال شده است.
دولت نیجریه خرید دی اتیلن گلیکول را از یک فروشنده شیمیایی بدون مجوز در لاگوس ردیابی کرد، که آن را به یک تولید کننده دارویی محلی فروخت. داروسازی غیرقانونی آن ها پلمپ و محصول از قفسه آن ها خارج شد. پلیس در رابطه با این حادثه 12 نفر را دستگیر کردند. متاسفانه این دومین حادثه مربوط به گلیسیرین تقلبی و دارای خرید دی اتیلن گلیکول در این مدت بود.

مسمومیت با DEG

سه مرحله از مسمومیت با DEG وجود دارد. مرحله اول با علائم دستگاه گوارش، سوزش بدن و ایجاد اسیدوز متابولیک مشخص می شود. مرحله دوم با نارسایی کلیوی مشخص می شود. در مرحله سوم، بیماران انواع عوارض عصبی را برایشان رخ می دهد. میزان مرگ و میر با وجود تلاش در درمان بالا است.

1982- پاناما

یک مرد 55 ساله با درد شکم، استفراغ و اسهال به بخش اورژانس محلی در پاناما منتقل شد. وی در روزهای گذشته از یک شربت سرفه دارویی برای معالجه بیماری ویروسی استفاده کرده بود. او به دلیل مایعات داخل وریدی و مراقبتهای حمایتی در بیمارستان بستری شد.

24 ساعت پس از درمان اولیه، بیمار شکاف آنیون اسیدوز متابولیک و نارسایی کلیوی حاد آنوریک با کراتینین سرم 11 میلی گرم در دسی لیتر ایجاد کرد. برای همین نیاز به دیالیز پیدا کرد، اما عملکرد کلیه وی برنگشته و یک هفته از بستری شدن در بیمارستان دچار ضعف اندام و ضعف شد و با وجود ادامه دیالیز و مراقبت های حمایتی، بیمار 12 روز بعد درگذشت. بعداز تجزیه و تحلیل بیشتر شربت سرفه ای که اون مصرف کرده بود حاوی 8٪ خرید دی اتیلن گلیکول بود.

منابع:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Diethylene_glycol

دیدگاهتان را بنویسید