خرید سدیم لوریل سولفات

سدیم لوریل سولفات

شرکت بیسموت » مواد اولیه صنایع آبکاری » خرید سدیم لوریل سولفات

قیمت اس ال اس پودر230000 تومان
تاریخ به روز رسانی قیمت1403.01.19 
شماره تماس برای خرید 021-28422797
قیمت اس ال اس رشته200000 تومان
تاریخ به روز رسانی قیمت1403.01.19 
شماره تماس برای خرید 021-28422797
  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

به لیست مواد بر روی برچسب شامپوها و شوینده های بدن نگاهی بیندازید. به احتمال زیاد، سدیم لوریل سولفات (SLS) اولین ماده (بعد از آب) در این لیست است. با این حال، احتمالاً سدیم لوریل سولفات را نمی شناسید. سدیم لوریل سولفات شیمیایی در بسیاری از محصولات تمیز کننده و آرایشی یافت می شود. بنابراین سدیم لوریل سولفات چیست؟ چه کاری انجام می دهد؟ روش تولید و کاربردهای آن کدامند؟ و شواهد در مورد میزان ایمنی آن چه می گویند؟

پیشنهاد میکنیم از ماده دی استات سدیم نیز دیدن کنید .

خرید سدیم لوریل سولفات

برای خرید سدیم لوریل سولفات (SLS) میتوانید با ما در تماس باشید و بهترین قیمت روز را دریافت کنید

شماره تماس ما: 021-28422797

خرید سدیم لوریل سولفات

سدیم لوریل سولفات (SLS) چیست؟

سدیم لوریل سولفات دارای فرمول شیمیایی C12H25SO4Na است، و دارای بسیاری از نام های دیگر مانند سولفات سدیم مونولاوریل، سولفات سدیم دودسیل، سولفات سولفات مونولاوریل سدیم، سولفات دودکان سدیم، الکل لوریل، سولفات هیدروژن، نمک سدیم، سدیم n-lauryl سولفات و اسید سولفوریک نمک سدیم مونولاریل استرمی باشد.

SLS یک سورفاکتانت آنیونی است. خاصیت آمفیفیلیک سدیم لوریل سولفات باعث می شود یک ماده شوینده ایده آل باشد.

سدیم لوریل سولفات (SLS) یک سورفاکتانت آنیونی است که به طور طبیعی از روغن هسته نارگیل و یا نخل مشتق شده است.

سدیم لوریل سولفات به طور گسترده ای در اقلام خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. ماده ای ارزان و کف کننده ای عالی است. ضمنا دارای PH بالا است؛ زیرا ماده ای قلیایی است و به شکل پودر سفید وجود دارد.

برخی این ماده پرکاربرد را سرطان زا می دانند؛ اما نتایج تحقیقات علمی خلاف این امر را ثابت می کند.

خواص

فرمول شیمیایی C12H25NaSO4
جرم مولی 288.372 گرم در مول
ظاهر جامد سفید یا کرم رنگ
بو بدون بو
تراکم 1.01 g / cm3
نقطه ذوب 206 درجه سانتیگراد

 

نحوه عملکرد SLS

SLS به عنوان “سورفاکتانت” شناخته می شود؛ یعنی این که کشش سطحی بین مواد را کاهش می دهد، به همین دلیل از آن به عنوان ماده پاک کننده و کف کننده استفاده می شود.

هنگامی که ما از یک محصول شستشو یا زیبایی روی پوست خود استفاده می کنیم، احتمالاً مایعی است که از یک فاز آب و یک فاز روغنی ساخته شده است. همانطور که می دانیم، روغن و آب با هم مخلوط نمی شوند، بنابراین برای حفظ مواد ماده ای دیگر، لازم است.

یک سورفکتانت اجازه می دهد تا روغن و مولکول های آب به هم متصل شوند. همان چیزی که در صابون ها و مواد شوینده یافت می شود تا بتوانیم صورتها یا ظروف روغنی خود را با آب بشوییم و مواد ناخوشایند را از بین ببریم.

SLS در کدام محصولات بیشتر دیده می شود؟

سدیم لوریل سولفات یک سورفاکتانت است و اثربخشی، کم هزینه بودن، فراوانی و سادگی آن موجب استفاده از آن در انواع محصولات آرایشی، پوستی و مصرفی است. در صنایع و محصولات گوناگونی وجود دارد مانند:

کاربرد های سدیم لوریل سولفات

افزودنی های غذایی: مخلوط های آماده تخم مرغ، نوشیدنی ها و پودرهای خوراکی

مواد شوینده: خمیر دندان، شامپو، مواد آرایشی، شوینده و …

ساخت و ساز: تخته گچ، مواد افزودنی بتن، پوشش و غیره

دارویی: دارو، سموم دفع آفات و غیره

چرم: عامل نرم کننده چرم، ماده تمیز کننده پشم و غیره

کاغذ سازی: نافذ، ماده لخته کننده، ماده پاک کننده و غیره

کمکی: کمکی پارچه ای، کمکی پلاستیکی و غیره

اطفا حریق: آتش نشانی چاه نفت، دستگاه اطفا حریق و غیره

انتخاب مواد معدنی: شناورسازی معدن، مخلوط آب زغال سنگ و غیره

مواد پلاستیکی: لاستیک، رزین و پلاستیک

روش تولید سدیم لوریل سولفات

این ترکیب با ترکیب اسید سولفونیک و دودکانول در فرایندی تولید می گردد که به عنوان استریفیکاسیون شناخته می شود. سپس این محصول با کربنات سدیم خنثی می شود و سدیم لوریل سولفات می دهد.

می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید اسید سولفونیک به صفحه این ماده در سایت ما مراجعه کنید.

خواص مهم SLS کدامند؟

کدام ویژگی ها این ماده شیمیایی را مورد توجه و پرطرفدار ساخته است؟ چرا تولیدکنندگان از خرید سدیم لوریل سولفات استفاده های بسیاری می نمایند؟

پاسخ ما اینست:

SLS یک سورفاکتانت است

سدیم لوریل سولفات یک سورفاکتانت است که به معنی مولکولی است که دارای خواص آمفیفلیک است. این به این معنی است که گروه سر سولفات آب دوست و محلول در آب است، در حالی که زنجیره طولانی 12 کربن آبگریز است و در آب نامحلول است.

سورفاکتانت ها عوامل مرطوب کننده ای هستند که کشش سطحی یک مایع را کاهش می دهند و باعث می شوند قطره قطره روی سطح راحت تر پخش شود، بنابراین کشش سطحی بین دو مایعات کاهش می یابد.

پاک کننده ای عالی است

مواد سورفاکتانت مانند SLS در مواد شوینده، پاک کننده ای موثر می باشند. آلودگی هایی که آب دوست هستند با شستشو با آب به راحتی پاک می شوند؛ اما آلودگی های هیدروفوبیک، به عنوان مثال روغن ها، چربی ها و گریس ها به سختی از بستر خود پاک می شوند. سورفاکتانت ها نقش زیادی در شوینده دارند.

اولا: آنها باعث خیس شدن بستر می شوند. در بستر یک قطره مایع تشکیل می شود تا حداقل کشش سطحی ممکن را داشته باشد و در نتیجه کمترین سطح تماس با بستر را داشته باشد.

ثانیاً: دم های آبگریز SLS اسیدهای چرب یا رسوبات چربی متصل به سطح ماده جامد را حل می کند و آنها را به حالت تعلیق در می آورد و آنها را به مایع تبدیل می کند و در نتیجه شستشوی آنها آسان تر می شود. این فرآیند به عنوان امولسیون شناخته می شود. با افزایش رطوبت، سورفاکتانت های آنیونی بار منفی سطح را افزایش داده و دافعه های الکترواستاتیک را افزایش می دهند، و این نیز از رسوب مجدد خاک جلوگیری می کند.

کف تولید می کند

FoamSLS یک ماده کف کننده عالی است و این یکی از دلایلی است که در بسیاری از محصولات مراقبت شخصی مانند خمیر دندان وجود دارد. با این حال، قابلیت کف آن تأثیر ناچیزی بر عملکرد محصول دارد. میزان و کیفیت کف تولید شده توسط مصرف کنندگان به عنوان شاخصی برای کیفیت محصول می باشد.

برای وجود کف باید یک جایگزین با مقدار زیادی مایع وجود داشته باشد تا کشش سطحی را کاهش دهد. از این رو، با افزودن سورفاکتانت SLS، کشش سطحی حباب کاهش می یابد و در نتیجه پایداری و طول عمر بیشتری دارد.

عمل کف کردن باعث می شود که عامل پرداخت به حالت تعلیق درآید و خواص بازدارندگی به مناطق غیر قابل دسترس و حفره های دهان برسد. SLS همچنین اثرات ضد میکروبی روی فلور باکتریایی یا دهان نشان می دهد و از این رو سورفاکتانت متداول ترین انتخاب شده برای خمیردندان است.

میکروب کش است

از خرید سدیم لوریل سولفات به عنوان سورفاکتانت در شامپوها و خمیر دندان ها استفاده می شود. SLS همچنین دارای فعالیتهای میکروب کشی در برابر ویروسهای پوشیده شده (ویروسهای هرپس سیمپلکس، HIV-1، ویروس Semliki Forest) و غیرپوشیده شده (ویروسهای پاپیلوما، ویروس، روتاویروس و ویروس فلج اطفال) است، اگرچه برای این استفاده تأیید نشده است.

مضرات سدیم لوریل سولفات

وجود سدیم لوریل سولفات با غلظت بیش از حالت معمول می تواند موجب خوارش و حساسیت پوست شود. همچنین وقتی سدیم لوریل سولفات در خمیر دندان استفاده می شود می تواند موجب عوارضی همچون استوتاتیت افتی راجعه، تغییر در حس چشایی، احساس سوزش در دهان، تغییر در ضخامت مخاط و اب دهان شود.

کاربردهای SLS

سدیم لوریل سولفات کشش سطحی محلول های آبی را کاهش می دهد و به عنوان امولسیون کننده چربی ، ماده مرطوب کننده و شوینده در مواد آرایشی ، دارویی و خمیر دندان استفاده می شود. سدیم لوریل سولفات همچنین در کرم ها و خمیرها برای پراکندگی مناسب مواد تشکیل دهنده و به عنوان ابزار تحقیق در بیوشیمی پروتئین استفاده می شود. SLS همچنین دارای برخی از فعالیت های میکروب کش است. بنابراین کاربردهای گوناگونی در صنایع مختلف دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  1. محصولات نظافتی و بهداشتی

سدیم لوریل سولفات به طور عمده در شوینده های لباسشویی استفاده می شود. خرید سدیم لوریل سولفات یک سورفکتانت بسیار موثر است. در غلظت های بالاتر با محصولات صنعتی از جمله چربی گیر موتور، پاک کننده های کف و پاک کننده های خارجی اتومبیل یافت می شود.

در غلظت های پایین، خرید سدیم لوریل سولفات در صابون دستی، خمیر دندان، شامپو، کرم های اصلاح و فرمولاسیون حباب دار، به دلیل توانایی ایجاد کف، خاصیت سورفاکتانت و تا حدی اثر ضخیم شدن آن یافت می شود.

  1. افزودنی غذایی

سدیم دودسیل سولفات ، به عنوان مترادف خرید سدیم لوریل سولفات (SLS)، به عنوان ماده ای بی خطر (GRAS) برای استفاده از مواد غذایی طبق USFDA (21 CFR 172.822) شناخته می شود. بنابراین در خوراکی های گوناگون مانند انواع نوشیدنی ها و پودرهای خوراکی و محصولات حاوی تخم مرغ وجود دارد.

  1. آزمایشگاه

سدیم لوریل سولفات ، در علمی که به آن سدیم دودسیل سولفات (SDS) گفته می شود ، در روش های تمیز کردن استفاده می شود و معمولاً به عنوان یک جز برای استخراج RNA و / یا استخراج DNA و برای دناتوره سازی پروتئین ها در مرحله آماده سازی برای الکتروفورز در روش  SDS-PAGE استفاده می شود.

  1. داروسازی

از خرید سدیم لوریل سولفات به طور گسترده ای در زمینه دارویی به عنوان حل کننده یونی و امولسیون کننده یونی مورد استفاده قرار می گیرد که برای کاربرد در پراکندگی مایع، محلول ها، امولسیون ها و میکرو امولسیون ها، قرص ها، فوم ها و نیمه جامدات مانند کرم، لوسیون و ژل مناسب است.

  1. الکتروفورز SLS-PAGE

این یک روش بیوشیمیایی بسیار پرکاربرد است که پروتئین ها را بر اساس وزن مولکولی آنها جدا می کند. SLS مانند پروتئین های موجود در محلول به پروتئین ها متصل می شود، دقیقاً مانند این که در مواد شوینده به خاک وصل می شود. سپس بار منفی یکنواختی را به پروتئین ها می دهد. این امر باعث می شود تا آنها به راحتی شناسایی شوند.

  1. میکروب کش

اخیراً در مطالعه ای استفاده دیگر از SLS ثبت شد. PG-300995 یک عامل ضد اچ آی وی است، اما دارویی محلول در محلول است که ضعیف است. خرید سدیم لوریل سولفات افزودن SLS در سطوح مختلف pH مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که یک سورفاکتانت کارآمد است که به غلظت در غلظت های بالا کمک می کند.

  1. لاستیک سازی

SLS در تولید امولسیفایر برای سنتز پلاستیک، لاستیک و رزین بکار می رود.

سدیم لوریل سولفات در بازار

سدیم لوریل سولفات پرکاربرد در صنایع گوناگون بویژه مواد شستشو و ضدعفونی کننده، در کیسه های 25 کیلوگرمی به مشتریان ارائه می شود.

البته به دو شکل پودری و رشته ای موجود می باشد که بسته به کاربرد آن، خریداری می شود.

آیا سدیم لوریل سولفات ایمن است؟

سازمان غذا و دارو (FDA) SLS را به عنوان یک افزودنی غذایی بی خطر می داند.

در مورد استفاده از آن در محصولات آرایشی و بدن، مطالعه ارزیابی ایمنی SLS، نشان داد که اگر به طور مختصر استفاده شود و از روی پوست شسته شود، مانند شامپوها و صابون ها کاملا بی خطر خواهد بود.

در این گزارش آمده است که محصولاتی که بیشتر روی پوست می مانند نباید از غلظت 1 درصد SLS بیشتر باشند.

اما نکته قابل توجه اینست که برخی از آزمایشات نشان داد که قرار گرفتن مداوم پوست در معرض SLS می تواند باعث تحریک خفیف تا متوسط ​​در حیوانات شود.

بطور کلی می توان گفت که SLS در فرمولاسیون های مورد استفاده در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی ایمن است. خرید سدیم لوریل سولفات چون بسیاری از این محصولات برای استفاده های کوتاه تولید شده اند، خطرات SLS موجود در آنها بسیار کم است.

بر طبق بیشتر تحقیقات، SLS یک ماده تحریک کننده است اما سرطان زا نیست. مطالعات نشان داده است که هیچ ارتباطی بین استفاده از SLS و افزایش خطر سرطان وجود ندارد.

طبق مطالعه انجام شده در سال 2015، SLS برای استفاده در محصولات تمیز کننده خانگی بی خطر است.

محققان از آلمان 1600 بیمار را از نظر تحریک پذیری SLS آزمایش کردند و دریافتند 42٪ از بیماران آزمایش شده واکنش تحریک کننده دارند.

مطالعه دیگر روی هفت داوطلب در طی یک دوره سه ماه و نیم نشان داد که تماس منظم پوست با خرید سدیم لوریل سولفات، باعث تحریک می شود و هنگامی که دیگر پوست در معرض SLS قرار نگیرد، تحریک فروکش می کند.

مطالعه دیگری نشان داد که هرچه آب مورد استفاده با SLS گرمتر باشد، تحریک کننده تر خواهد بود.

در حقیقت، SLS باعث تحریک می شود و اگر فردی به SLS حساس باشد، ممکن است ناحیه ای که در تماس بوده قرمز، خشک، پوسته پوسته، خارش یا زخم باشد.

نکته قابل توجه برای استفاده از SLS

میزان حساسیت بسته به مدت تماس محصول با پوست متفاوت است. بنابراین خرید سدیم لوریل سولفات محصولاتی که برای مدت طولانی روی پوست خواهند بود، در بیشتر کشورها نمی توانند بیش از 0.05-2.5٪ SLS داشته باشند.

افرادی که پوست حساس یا بیش از حد تحریک پذیر دارند و بیمارانی که از بیماری پوستی مانند درماتیت آتوپیک (اگزما)، روزاسه و پسوریازیس رنج می برند بهتر است از مصرف محصولات حاوی SLS خودداری کنند.

افرادی که نسبت به حساسیت به SLS مشکوک هستند، لازم است استفاده از این محصول را متوقف نموده و با پزشک عمومی یا داروساز خود مشورت کنند.

تولید طبیعی SLS چه پیامدهایی برای محیط دارد؟

SLS یک محصول جانبی از روغن نخل است. تولید روغن پالم به طور عمده در اندونزی و مالزی انجام می شود و درصد زیادی از درآمد اکثر مردم را تشکیل می دهد. با این حال به منظور ایجاد جایگاه برای مزارع روغن نخل، جنگل زدایی گسترده در این کشورها اتفاق افتاده است. جنگل زدایی تأثیرات شدیدی روی آب و هوا دارد. هنگام قطع جنگل ها در مالزی مقدار زیادی کربن از باتلاق های ذغال سنگ که به شدت به گرم شدن کره زمین منجر می شود، در جو منتشر می شود. از بین رفتن درختانی که فتوسنتز انجام می دهند، به مسئله گرم شدن کره زمین بسیار می افزاید. گروه فعال محیط زیست Greenpeace ادعا کرده است که جنگل زدایی که به منظور ایجاد فضا برای ساخت مزارع انجام می شود برای آب و هوای زمین مضرتر از مزایایی است که می تواند با استفاده از روغن پالم به عنوان سوخت زیستی بدست آید.

خطرات

  • SLS خطرات زیادی برای سلامتی دارد.
  • در صورت استنشاق برای پوست، چشم و سیستم تنفسی بسیار تحریک کننده است.
  • در صورت بلعیدن بسیار سمی است.
  • دوز کشنده خوراکی آن، 5/5 گرم در کیلوگرم است.
  • با این حال توسط بسیاری از انجمن های دارویی تحقیقاتی در دوزهای کم، ایمن شناخته شده است.
  • به همین دلیل است که اغلب در پشت بسیاری از محصولات آرایشی مانند شامپو این جمله را می بینید: “در صورت تماس با چشم آن را کاملاً با آب بشویید، در صورت ادامه تحریک، به پزشک مراجعه کنید”.
  • سدیم لوریل اتر سولفات، از نظر علمی سرطان زا محسوب نمی گردد و انجمن سرطان آمریکا تاثیر سرطان زایی آن را به شدت رد کرده است.

 

تفاوت سولفات سدیم لوریل اتر سولفات و سولفات لوریل سدیم

سدیم دودسیل سولفات (SLS) و سدیم لوریل اتر سولفات (SLES) سورفاکتانت هایی هستند که در تولید کف کف نقش دارند. این باور عمومی وجود دارد که کف تولید شده توسط محصول عملکرد اصلی آن ها می باشد.

تفاوت سدیم لوریل سولفات

ترکیب SLS و SLES کشش سطحی آب را کاهش می دهد. آنها همچنین می توانند به عنوان مواد پراکنده کننده در اسپری بدن استفاده شوند. SLS و SLES همچنین می تواند در انواع محصولات مراقبت شخصی مانند صابون، شامپو، ژل بدن، خمیردندان و سایر محصولات کف کننده استفاده شود. SLS و SLES نیز به دلیل این خاصیت ها به لوسیون های مرطوب کننده و ضد آفتاب اضافه می شوند.

تفاوت بین SLS و SLES در روند ساخت آنها می باشد. SLS تحت فرآیندی به نام اتوکسیلاسیون قرار می گیرد و سپس SLES تولید می گردد. چرا ما این روند اتوکسیلاسیون را داریم؟ از آنجا که SLS دارای برخی تحریکات خفیف روی پوست، مانند خشکی است، SLES تولید شده ملایم تر بوده و باعث تحریک پوست نمی شود.

سولفات سدیم لوریت (SLES) یک سورفاکتانت با فرمول شیمیایی مشابه است. با این حال، SLES نسبت به SLS ملایم تر و کمتر تحریک کننده است.

بسیاری از تولیدکنندگان از SLS استفاده نمی کنند زیرا تحریک کننده است. SLES باید روی پوست و مو نرمتر باشد و تولیدکنندگان ترجیح می دهند از SLES استفاده کنند. اگر از محصولات SLS و محصولات SLES استفاده کرده اید ، می توانید تفاوت بین آنها را احساس کنید.

جایگزین های SLS  کدامند؟

سدیم دودسیل سولفونات ضرر کمتری نسبت به خرید سدیم لوریل سولفات دارد و در برخی محصولات بکار می رود.

همچنین کلسیم سدیم کلوتامات، سدیم کوکو سولفات و سولفات کوکل سدیم نیز ایمن به نظر میرسند و خطرات احتمالی خرید سدیم لوریل سولفات را برای بدن ندارند.

5/5 (1 نظر)

1 دیدگاه دربارهٔ «خرید سدیم لوریل سولفات;

دیدگاهتان را بنویسید