خرید سدیم نیتریت

  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

نیتریت سدیم، با فرمول شیمیایی NaNO2 ، و جرم مولار 69.00 گرم در مول، به عنوان ماده ثابت کننده و نگهدارنده رنگ در گوشت و ماهی استفاده می شود. در آب بسیار محلول است و نمناک است. همچنین توسط اکسیژن موجود در هوا به نیترات سدیم ، NaNO3 به آرامی اکسید می شود. این ترکیب یک عامل کاهنده قوی است.

نیتریت سدیم به صورت جامد بلوری سفید مایل به زرد ظاهر می شود. غیر قابل احتراق است؛ اما سوزاندن مواد قابل احتراق را تسریع می کند. اگر مقادیر زیادی در آتش سوزی نقش داشته باشد یا مواد قابل احتراق به خوبی ریز تقسیم شده باشد، ممکن است انفجار ایجاد شود. اگر توسط ترکیبات آمونیوم آلوده شود، تجزیه خود به خودی اتفاق می افتد و گرمای حاصل ممکن است مواد قابل احتراق اطراف را مشتعل کند. گرمای طولانی مدت ممکن است منجر به انفجار شود. اکسیدهای سمی نیتروژن در آتش سوزی های این ماده تولید می شود. به عنوان نگهدارنده غذا و ساخت سایر مواد شیمیایی استفاده می شود.

خرید سدیم نیتریت

برای خرید سدیم نیتریت میتوانید با شماره های ما در ارتباط باشید و استعلام قیمت روز را انجام دهید

شماره تماس ما : 021-28422797

خواص

  • فرمول شیمیایی: NaNO2
  • جرم مولار: 68.9953 گرم در مول
  • ظاهر: سفید یا کمی مایل به زرد
  • تراکم: 2.168 گرم در سانتی متر مکعب
  • نقطه ذوب:271 درجه سانتیگراد (520 درجه فارنهایت ؛ 544 کیلوگرم) (در 320 درجه سانتیگراد تجزیه می شود)
  • حلالیت در آب: 71.4 گرم در 100 میلی لیتر (0 درجه سانتیگراد)
  • 8 گرم در 100 میلی لیتر (25 درجه سانتیگراد)
  • 160 گرم در 100 میلی لیتر (100 درجه سانتیگراد)
  • محلول: محلول در متانول (4.4 گرم در 100 میلی لیتر)
  • کمی محلول در دی اتیل اتر (0.3 گرم در 100 میلی لیتر)
  • در آمونیاک بسیار محلول است

ترکیبات مرتبط

  • آنیونهای دیگر نیترات سدیم
  • کاتیونهای دیگر نیتریت پتاسیم
  • نیتریت آمونیوم
  • نیتریت لیتیوم

بسته های سدیم نیتریت

منبع اصلی نیتریت سدیم

نیتریت ها به طور طبیعی در سبزیجات به مقدار قابل توجهی وجود ندارند.

گوشت تازه حاوی 0.4-0.5 میلی گرم در کیلوگرم نیتریت می باشد.

گوشت تازه حاوی 0.4-0.5 میلی گرم در کیلوگرم نیتریت می باشد. کمتر از پنج درصد مصرف روزانه نیتریت سدیم از گوشت های پخته شده حاصل می شود. تقریباً 93 درصد نیتریت سدیم از سبزیجات برگ دار و غده و بزاق خود ما تامین می شود. سبزیجات حاوی نیترات سدیم هستند که با تماس با بزاق دهان به نیتریت سدیم تبدیل می شود.

جوشاندن سبزیجات نیترات را کاهش می دهد اما نیتریت را کاهش نمی دهد.

وجود نیتریت در بافت حیوانی نتیجه متابولیسم اکسید نیتریک ، یک انتقال دهنده عصبی مهم است.

کاربردها

افزودنی خوراکی

نیتریت سدیم یک نمک و ضد اکسیدان است که برای درمان گوشت هایی مانند ژامبون، بیکن و هات داگ استفاده می شود. نیتریت سدیم خوراکی عملکرد حیاتی بهداشت عمومی را ایفا می کند و مانع رشد باکتری های مولد بوتولیسم می شود و از فساد جلوگیری می کند. نیتریت سدیم خوراکی همچنین رنگ و طعم مشخصی به گوشت های پخته شده می دهد. همچنین، تحقیقات تحت حمایت USDA نشان می دهد که نیتریت سدیم خوراکی می تواند به جلوگیری از رشد لیستریا مونوسیتوژنز، یک باکتری محیطی که می تواند باعث بیماری در برخی از جمعیت های در معرض خطر شود، کمک کند.

سدیم نیتریت خوراکی به عنوان یک افزودنی غذایی در صنعت غذا دارای هدف دوگانه است؛ زیرا هم رنگ ماهی و گوشت حفظ شده را تغییر می دهد و هم از رشد کلستریدیوم بوتولینوم، باکتری های ایجاد کننده بوتولیسم جلوگیری می کند. در اتحادیه اروپا ممکن است فقط به عنوان مخلوطی با نمک حاوی حداکثر 0.6٪ نیتریت سدیم استفاده شود. دارای شماره E E250 است. نیتریت پتاسیم (E249) به همین ترتیب استفاده می شود.

گرچه سدیم نیتریت شیمیایی از رشد باکتری جلوگیری می کند، اما برای پستانداران سمی است. (LD50 در موشهای صحرایی 180 میلی گرم در کیلوگرم است.) به همین دلیل، نیتریت سدیم فروخته شده به عنوان افزودنی غذایی به رنگ صورتی روشن رنگ می شود تا از اشتباه گرفتن آن با چیز دیگری جلوگیری کند. آشپزها و سازندگان شیرینی فروشی اغلب از نیتریت سدیم به عنوان “نمک صورتی” یاد می کنند.

دلایل استفاده از نیتریت سدیم در گوشت

رنگ و طعم

شکل ظاهری و طعم گوشت یکی از ملفه های مهم پذیرش مصرف کننده است. نیتریت سدیم خوراکی مسئول رنگ قرمز دلخواه گوشت است (یا صورتی سایه دار). برای القای این تغییر به مقدار کم نیتریت نیاز است. گزارش شده است که برای ایجاد این تغییر رنگ مطلوب، به 2 تا 14 قسمت در میلیون (ppm) نیاز است. با این حال، برای افزایش طول عمر این تغییر رنگ، به سطح قابل توجهی بالاتر نیاز است.

مهار رشد میکروبی

نیتریت سدیم خوراکی در درجات مختلفی برای کنترل رشد سایر میکروبها یا میکروارگانیسم های ایجاد کننده بیماری تأثیر دارد. حتی اگر مکانیسم های بازدارنده نیتریت سدیم خوراگی به خوبی شناخته نشده باشد، تأثیر آن به عوامل مختلفی از جمله سطح باقی مانده نیتریت، pH، غلظت نمک، مواد احیا کننده موجود و محتوای آهن بستگی دارد.

مهار پراکسیداسیون لیپید

نیتریت سدیم خوراکی همچنین می تواند به طور موثری توسعه خشکی اکسیداتیو را به تأخیر بیندازد. پراکسیداسیون چربی یکی از مهم ترین دلیل در پایین آمدن کیفیت فرآورده های گوشتی (خشک شدن و طعم دهنده های نامطبوع) تلقی می شود. نیتریت با پروتئین های هم و یون های فلزی واکنش می دهد و رادیکال های آزاد را توسط اکسید نیتریک (یکی از محصولات جانبی آن) خنثی می کند. خنثی سازی این رادیکال های آزاد چرخه اکسیداسیون لیپید را که منجر به خشکی می شود، خاتمه می دهد.

پزشکی و داروسازی

اخیراً مشخص شده است که نیتریت سدیم وسیله ای موثر در افزایش جریان خون با گشاد شدن رگ های خونی است و به عنوان یک گشاد کننده عروق عمل می کند. تحقیقات برای بررسی کاربرد آن در مورد درمان های کم خونی سلول داسی شکل، مسمومیت با سیانید، حملات قلبی، آنوریسم مغزی و فشار خون ریوی در نوزادان ادامه دارد.

نیتریت سدیم دارویی کارآمد در صورت مسمومیت با سیانید است. این ماده به همراه تیو سولفات سدیم استفاده می شود. این دارو در فهرست داروهای ضروری سازمان بهداشت جهانی قرار دارد.

شیمی صنعتی

اصلی ترین کاربرد نیتریت سدیم برای تولید صنعتی ترکیبات ارگانونیتروژن است. این ماده معرف برای تبدیل آمین ها به ترکیبات دیازو است که پیش ماده اصلی بسیاری از رنگ ها مانند رنگ های دیازو هستند. ترکیبات نیتروسو از نیتریت ها تولید می شود. اینها در صنعت لاستیک استفاده می شود.

نیتریت سدیم (NaNO2) معرف معدنی ارزان قیمت است که کاربردهای گسترده ای در شیمی آلی مصنوعی دارد. واکنش مایعات ماسه ای برای تبدیل آمین ها به مشتقات دیازو و نیتراتاسیون از جمله ترکیبات اکسیداتیو کاملاً شناخته شده است و در سطح جهانی نیز در چندین فرآیند صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این در چندین واکنش مهم دیگر، نیز استفاده می شود. خاصیت NaNO2 برای تولید NO2 ، NO2 و N2O4 تحت شرایط اکسیداسیون به طور قابل توجهی به کشف کاربردهای جدیدتر آن کمک کرده است. به طرز حیرت انگیزی ، این امر منجر به پیشرفت چشمگیری در واکنش های مربوط به NaNO2 به عنوان کاتالیزور یا معرف شده است.

صنایع گوناگون

نیتریت سدیم یک نمک سدیم غیر آلی است که دارای نیتریت به عنوان ضد زنگ است.

نیتریت سدیم یک نمک نیتریت و یک نمک سدیم غیر آلی است.

از منظر صنعتی، مهمترین نمک نیتریت است. این ماده پیش درآمد انواع ترکیبات آلی مانند داروسازی، رنگها و سموم دفع آفات است.

این ماده در انواع کاربردهای متالورژی، برای فسفات و ریزگردها استفاده می شود.

نیتریت سدیم یک بازدارنده خوردگی موثر است و به عنوان افزودنی در گریس های صنعتی، به عنوان محلول آبی در سیستم های خنک کننده حلقه بسته و در حالت مذاب به عنوان محیط انتقال حرارت استفاده می شود.

محلول نیتریت سدیم برای محیط زیست مضر و تا حدودی سمی است. به عنوان ماده نگهدارنده و ساخت سایر مواد شیمیایی استفاده می شود.

عوارض مصرف نیتریت سدیم

دانشمندان خطرات مختلف استفاده از این ماده به عنوان یک ماده افزودنی غذایی را مطرح و تحقیق کرده اند.

یک نگرانی اصلی، تشکیل N-nitrosamines سرطان زا توسط واکنش نیتریت سدیم با اسیدهای آمینه در حضور گرما در یک محیط اسیدی است.

نیتریت سدیم همچنین با ایجاد میگرن ارتباط دارد.

مطالعات اخیر ارتباطی را بین مصرف زیاد گوشت فرآوری شده و سرطان روده بزرگ نشان داده است که احتمالاً به دلیل مواد نگهدارنده ای مانند نیتریت سدیم است.

مطالعات اخیر همچنین ارتباط بین مصرف مداوم گوشت های درمان شده با نیتریت ها و شکل COPD بیماری ریوی را یافته است.

پانل های علمی متعددی ایمنی نیتریت سدیم را ارزیابی کرده اند و نتیجه گیری ها اساساً یکسان بوده است: نیتریت سدیم بطور کلی ایمن نیست؛ زیرا سابقه اثبات شده ای در جلوگیری از بوتولیسم دارد. برنامه سم شناسی ملی، آژانس موجود در وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، یک مطالعه چند ساله برای ارزیابی ایمنی نیتریت سدیم انجام داد.

نشان داده شده است که افزودن نیتریت به گوشت باعث تولید مواد سرطان زا شناخته شده مانند نیتروزامین می شود. سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کند که هر 50 گرم (1.8 اونس) “گوشت فرآوری شده” مصرف شده، ، خطر ابتلا به سرطان روده را 18٪ در طول زندگی افزایش می دهد. “گوشت فرآوری شده” به گوشتی گفته می شود که از طریق نمک زدن، پخت، تخمیر یا سایر فرآیندها برای افزایش طعم و مزه یا بهبود نگهداری انجام میشود. سازمان بهداشت جهانی با بررسی بیش از 400 مطالعه در سال 2015 نتیجه گرفت که شواهد کافی مبنی بر سرطان زا بودن “گوشت های فرآوری شده” ، به ویژه سرطان روده بزرگ وجود دارد.

این مطالعه نشان داد که نیتریت سدیم در سطح استفاده استاندار و اندک بی خطر است.

نیتریت سدیم و فواید سلامتی

دانشمندان در انستیتوی ملی بهداشت طی چند سال گذشته مطالعات زیادی را اعلام کرده اند که فواید نیتریت سدیم را برای سلامتی مستند می کند. این دانشمندان نتیجه گرفته اند که نیتریت سدیم یک درمان جدید بالقوه برای پیوند اعضا، حملات قلبی، بیماری سلول داسی شکل و مشکلات عروقی پا است.

آیا گوشت های پخته شده می توانند بدون نیتریت سدیم تولید شوند؟

گوشت های پخته شده باید حاوی نیتریت سدیم باشند. خرید نیتریت سدیم ماده ای است که به محصولی مانند ژامبون رنگ و طعم می بخشد. بدون خرید نیتریت سدیم، ماندگاری این محصولات به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

برخی از محصولات درمان نشده موجود امروزه از مواد پایه گیاهی مانند آب کرفس که ممکن است به طور طبیعی حاوی نیترات باشند ، برای ارائه رنگ و عطر و طعم مشابه گوشت های سنتی که از آنها استفاده می کنند. وقتی نیترات سدیم موجود در کرفس یا سایر سبزیجات حاوی نیترات سدیم در معرض انواع خاصی از باکتری های موجود در محصول قرار می گیرد، نیترات به خرید نیتریت سدیم تبدیل می شود که در نتیجه ویژگی های محصول مشابه محصولات گوشتی است که به طور سنتی درمان می شوند. مقدار خرید نیتریت سدیم مصرفی از این نوع محصولات در مقایسه با محصولات گوشتی که به طور سنتی درمان می شوند، تقریباً یکسان است.

تولید

تولید صنعتی نیتریت سدیم یکی از دو فرایند را دنبال می کند، کاهش نمک های نیترات یا اکسیدها، تجزیه اکسیدهای نیتروژن پایین تر.

یک روش از نیترات سدیم مذاب به عنوان نمک و سرب اکسید شده استفاده می کند، در حالی که در یک روش مدرن تر از براده آهن قراضه برای کاهش نیترات استفاده می شود.

روشی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد شامل واکنش کلی اکسیدهای نیتروژن در محلول آبی قلیایی، با افزودن کاتالیزور است. شرایط دقیق بستگی به استفاده از اکسیدهای نیتروژن و میزان اکسید کننده آن دارد، زیرا برای جلوگیری از اکسید شدن بیش از حد اتم نیتروژن باید شرایط را به دقت کنترل کرد.

خرید نیتریت سدیم همچنین با کاهش نمکهای نیترات در اثر قرار گرفتن در معرض گرما، نور، تابش یونیزان، فلزات، هیدروژن و احیا الکترولیتی تولید شده است.

واکنشهای شیمیایی

در آزمایشگاه می توان از نیتریت سدیم برای از بین بردن آزید سدیم اضافی استفاده کرد.

2 NaN3 + 2 NaNO2 + 4 H + → 3 N2 + 2 NO + 4 Na + + 2 H2O

بالاتر از 330 درجه سانتیگراد خرید نیتریت سدیم (در هوا) به اکسید سدیم، اکسید نیتریک و دی اکسید نیتروژن تجزیه می شود.

2 NaNO2 → Na2O + NO+ NO2

خرید نیتریت سدیم همچنین می تواند در تولید اسید نیتروژن استفاده شود. سپس اسید نیتروژن، در شرایط عادی، تجزیه می شود. دی اکسید نیتروژن حاصل به مخلوطی از اسیدهای نیتروژن و نیتروژن هیدرولیز می شود.

تفاوت بین نیتریت و نیترات سدیم

از خرید نیتریت سدیم ، با فرمول شیمیایی NaNO2 ، و جرم مولی 69.00 گرم در مول ، به عنوان ماده ثابت کننده و نگهدارنده رنگ در گوشت و ماهی استفاده می شود. وقتی خالص باشد ، یک پودر کریستالی سفید تا کمی مایل به زرد است. در آب بسیار محلول است و نمناک است. همچنین توسط اکسیژن موجود در هوا به نیترات سدیم ، NaNO3 به آرامی اکسید می شود. و کاربردهای گوناگونی دارد که در بالا بیان شده است..

اما نیترات سدیم یک ترکیب شیمیایی با فرمول NaNO3 است. و جرم مولکولی 84/9947 گرم در مول دارد. این نمک که با نام “نمکدان شیلی” نیز شناخته می شود (برای تشخیص آن از نمکدان معمولی ، نیترات پتاسیم) ، یک ماده جامد سفید است که در آب بسیار محلول است. نیترات سدیم به عنوان ماده ای در کودها ، مواد منفجره و در پیشرانه های جامد موشک و همچنین در مینای شیشه و سفال استفاده می شود. این ترکیب به طور گسترده ای برای آن اهداف استخراج شده است.

تفاوت سدیم نیتریت و سدیم نیترات

نیترات سدیم همچنین با خنثی سازی اسید نیتریک با خاکستر سودا به صورت صنعتی تولید می شود.

جایگزین های نیتریت سدیم در غذا

از خرید نیتریت سدیم در پخت گوشت ها برای حفظ رنگ ، افزودن عطر و طعم ، جلوگیری از سست شدن چربی ها و جلوگیری از سمی شدن اسپورهای بوتولیسم استفاده می شود. اما خرید نیتریت سدیم در هیچ محصولی با برچسب ارگانیک قابل استفاده نیست، بنابراین گزینه های طبیعی در صنعت گوشت اهمیت بیشتری پیدا می کنند.

از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نمک دریا

گوشت حداقل 6 روز در آب نمک درمان می شود و نیازی به سردخانه نیست. این روش قدیمی ترین و کم هزینه ترین روش برای درمان گوشت است و به تجهیزات خاصی نیاز ندارد. با استفاده از انواع سرکه یا نمک های مختلف و افزودن چاشنی ها می توانید طعم آب نمک را تغییر دهید. نمک های دریایی بسته به نوع آنها طعم های متمایزی دارند زیرا مواد معدنی مختلف بر رنگ و طعم تأثیر می گذارد.

نمک و شکر

نمک درمان را فراهم می کند ، شکر طعم می بخشد و نمک را از سخت شدن گوشت متوقف می کند ، بافت را حفظ می کند و نمک باعث افزایش رنگ قرمز می شود. فقط از نمک غیر ید دار مانند نمک کوشر یا کنسرو استفاده کنید و مطمئن شوید که دما به زیر 38 درجه فارنهایت نمی رسد ، در غیر این صورت نمک به طور کامل به گوشت نفوذ نمی کند.

سدیم آلژینات و کلسیم لاکتات

این ماده یک سیستم دو بخشی است که از آلژینات سدیم ، ساخته شده از جلبک دریایی قهوه ای و لاکتات کلسیم ، یک محصول لبنی ، برای اتصال محصولات گوشتی استفاده می کند. استفاده از این سیستم روشی مقرون به صرفه است که از نمک و فسفات استفاده نمی کند و می تواند برای انواع گوشت ها از جمله ماهی استفاده شود. این یک فرآیند صنعتی است و برای سرآشپز خانگی مناسب نیست ، زیرا به تجهیزات و مواد شیمیایی که به راحتی در دسترس عموم نیستند نیاز دارد.

آب کرفس

کنسانتره آب کرفس یک محصول گیاهی است ، اما دارای مقدار قابل توجهی نیترات طبیعی است. آب کرفس دارای رنگدانه بسیار کم و طعم ملایمی است که از طعم گوشت کم نمی کند. علاوه بر این ، آب کرفس یا نمک کرفس ممکن است به عنوان طعم دهنده طبیعی در برچسب محصولات گوشت ذکر شده باشد. اگرچه هنوز نیترات وجود دارد ، بدن شما واکنش متفاوتی نسبت به نیترات طبیعی و مصنوعی نشان می دهد. به عنوان مثال ، نمک کرفس حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که به بدن شما در پردازش نیترات ها کمک می کند.

منابع مطالعاتی مرتبط برای سدیم نیترات

https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/compound/Sodium-nitrite

http://www.meatsafety.org/ht/d/sp/i/45243/pid/45243

https://www.worldofmolecules.com/3D/what-is-the-difference-between-sodium-nitrite-and-nitrate.html

https://www.livestrong.com/article/278152-substitutes-for-sodium-nitrite-in-food/

1 دیدگاه دربارهٔ «خرید سدیم نیتریت;

دیدگاهتان را بنویسید