خرید شمش منیزیم

شمش منیزیم

شرکت بیسموت » مواد شیمیایی صنعتی » خرید شمش منیزیم

  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

شمش منیزیم جزو فلزات قلیایی خاکی محسوب می‌گردد و جایگاه هشتم فراوانی را در پوسته زمین دارد. منیزیم‌ها تشکیل شده از سنگ‌های معدنی دولومیت، منیزیت، کریسولیت، مارپانتین، بروسیت، تالک هستند.

منیزیم‌ها شباهت زیادی به آلومینیوم دارند و دارای رنگ نقره ای می باشند. عموما شمش‌های منیزیم در صنایعی مانند: پزشکی، کشاورزی و خودروسازی استفاده می‌گردند.

شمش منیزیم در صنایع ذوب و ریخته‌گری دیده می‌شود، همچنین در صنایعی که به ریخته‌گری نیاز دارند و یا مکمل آن هستند از شمش منیزیم استفاده می‌کنند. مانند: چرخ‌های آلومینیوم خودرو، پیستون، موتور و حمل و نقل قطعات مربوط به ریخته‌گری

یکی دیگر از موارد استفاده شمش منیزیم، تجهیزات ورزشی است.

فرمول شیمیایی شمش منیزیم: Mg است که با نام‌های منیزیم متال، شمش منیزیوم، منیزیوم ۹۹٪، منیزیم خالص شناخته می‌گردد.

پیشنهاد میکنیم از نوشته ها شمش کادمیوم ، شمش روی ، شمش قلع نیز دیدن کنید.

خرید شمش منیزیم:

برای اطلاع از قیمت شمش منیزیم و خرید شمش منیزیم و مشاوره با مشاورین ما با شماره زیر تماس بگیرید

شماره تماس ما: 021-28422797

شما میتوانید برای خرید اینترنتی شمش منیزیم با مراجعه به ما آن را با قیمتی مناسب و تضمین کیفیت تهیه بفرمایید.

 

شمش منیزیم

 

شمش منیزیم چیست؟

از منیزیم به عنوان فراوان‌ترین عنصر فلزی سبک می‌توان یاد کرد. مزایا کلی شمش منیزیم عبارت‌اند از: استحکام بالا، محافظ الکترومغناطیسی، هدایت حرارتی

در نظر داشته باشید یکی از علل محبوبیت منیزیم، هزینه ساخت پایین است. هزینه ساخت منیزیم حدودا ۷۰ درصد از آلیاژ آلومینیوم می‌باشد.

عناصر تشکیل دهنده منیزیوم:

26٪ آلومینیوم

73٪ روی

همچنین نقطه ذوب شمش منیزیوم حدودا ۶۴۹ درجه سانتی گراد است.

شمش منیزیم استحکامی بالاتر از فولاد و آلومینیوم را دارا است و نسبت به پلاستیک فشرده شده با الیاف طبیعی کمی استحکام پایین‌تری دارد. این فلز تا قرن بیستم، نوع جدید فلز را در برابر خوردگی‌ها ارائه کرد. در سال‌های اخیر، منیزیم توسط سازندگان رایانه، تلفن‌های همراه و لوازم جانبی بسیار مورد توجه قرار گرفت.

شمش منیزیم در کدام طبقه‌بندی قرار گرفته است؟

عموما شمش منیزیم در خلوص مختلف تولید می‌گردد. همچنین این کالا از کشورهای چین، اوکراین، روسیه وارد می‌شود. شمش‌های منیزیم معمولا باتوجه به عیارشان طبقه‌بندی می‌گردند.

یکی از آلیاژهای مهم در صنعت آلومینیوم سازی، منیزیم است که به صورت عمده در قطعات خودرو و قوطی‌های نوشابه استفاده می‌شود، همچنین در فلزهای خاصی مانند: زیرکونیوم و تیتانیوم، منیزیم قرار گرفته شده است.

شمش منیزیم چه خصوصیاتی دارد؟

خلوص شمش منیزیم ۹۹.۹۹٪ است که بسیار این فلز سبک و واکنش شیمیایی بالایی را دارا است. برخی ویژگی‌های دیگر عبارت‌اند از:

چگالی پایین، استحکام بالا و پایداری شیمیایی بالا

مقاومت در برابر خوردگی به همراه وزن سبک

تولید گرافیت‌های کروی در چدن

سولفورزدایی فولاد، استفاده در حمل و نقل نظامی، ساخت خودرو، صنایع سبک، صنایع متالوژی، الکترونیک و شیمیایی

شمش منیزیم چگالی ۳۱٫۷۴ g. cm دارد. از این فلز در صنایع الکترونیکی بدلیل مقاومت عالی در برابر حرارت‌های مغناطیسی استفاده می‌شود.

شمش منیزیم چه خواص فیزیکی دارد؟

مزایای متفاوت شمش منیزیم عبارت‌اند از:

عملکرد میرایی بیشتر از آلومینیوم (حدودا ۳۰ درصد)

هدایت حرارتی بالاتر از پلاستیک (حدودا۲۰۰برابر)

انبساط حرارتی در برابر پلاستیک (حدودا۲.۱درصد)

یکی دیگر از خواص منزیم قابلیت حل شوندگی توسط اسیدهای آلی و معدنی است، همچنین شمش منیزیم در مقابل هیدروکسید قلیایی، هیدروفلوئوریک و فلوئور مقاومت بالایی دارد.

شمش منیزیم دارای چه خواص مکانیکی است؟

منیزیم در مقایسه با آلومینیوم از ویژگی‌های بالاتری برخوردار است و عموما در صنعت ریخته‌گری بسیار کاربرد دارد. منیزیم از پلاستیک‌های فشرده شده مقاومت بیشتری را دارا است، همچنین از ضربه ها، در مقایسه با پلاستیک‌ها جلوگیری می‌کند.

یکی از دلایلی که از شمش منیزیم در صنعت ریخته‌گری استفاده می‌گردد، هزینه پایین این فلز در مقایسه با آلومینیوم و یا سایر فلزات است.

فلز منیزیم چه کاربردهایی دارد؟

یکی از ماده‌های صنعتی که از محیط زیست محافظت می‌نماید، منیزیم است، همچنین یکی از ماده‌هایی که در صنعت حمل و نقل هوایی نقش مهمی را ایفا می‌کند همین فلز است.

گستردگی کاربرد شمش منیزیم در صنایع هواپیما، موتور و قطعات دیده می‌شود. در نظر داشته باشید در صنایع نوری نیز این فلز نقش مهمی دارد زیرا احیا کننده مناسبی است و در تولید تیتانیوم، زیرکونیوم، بریلیوم، اورانیوم بکار برده می‌شود.

عموما شمش منیزیم به نسبت آلیاژ منیزیم، سختی کمتری دارد اما آلیاژ این فلز ساختاری سبک دارد و به همین دلیل در صنایع هوافضا، خودرو و یاطاقان استفاده می‌گردد.

با مرور زمان و شناخته شدن شمش و آلیاژ منیزیم، افراد به کارایی‌های متفاوت این فلز پی بردند و باعث شد در حوزه‌های پلاستیک‌سازی نیز فلز منیزیم دیده شود. برای مثال فرمان‌های خودرو و پایه‌های صندلی از منیزیم تشکیل شده اند.

همچنین در تولیدات متالوژی، شیمیایی و الکتروشیمیایی شمش منیزیم مورد استفاده قرار گرفته می‌شود. برخی از کاربردهای دیگر منیزیم عبارت‌اند از:

  • ریخته‌گری
  • سولفورزدایی فولاد
  • تولیدات تیتانیوم اسفنجی
  • گره‌زدایی از چدن‌ها
  • محافظ کاتدی

شمش منیزیم چگونه تولید می‌گردد؟

شمش منیزیم عموما از دو روش بدست می‌آید

  1. الکترولیت
  2. حرارت‌های احیایی

امروز بیشتر از روش حرارت احیایی استفاده می‌شود و پایدارترین روش فرایند حرارتی Pidgeonنام دارد. این فرایند انحصارا متعلق به کشور چین است، همچنین از دولومیت‌ها نیز به عنوان مواد اولیه در تولید شمش منیزیم استفاده می‌شود.

دولومیت‌ها در واقع کربنات کلسیم منیزیم هستند (MgCO3. CaCo3) که در کشور چین مانند سنگ آهک به وفور یافت می‌گردند، همچنین این روش تولید از سال ۱۹۹۰ رواج یافته است.

شمش منیزیم چگونه تولید و استخراج می‌شود؟

تولید منیزیم با استفاده از الکترولیز مذاب کلرید منیزیم و احیا حرارتی اکسید منیزیم با سیلیکون انجام می‌گردد و با استفاده از دو روش توسط الکترولیز استخراج منیزیم انجام می‌شود:

  • الکترولیز
  • تهیه خوراک سلول کلرید منیزیم

پس از استخراج، فرایند تصفیه و ریخته‌گری نیز انجام می‌گردد.

نحوه خرید و گریدها در شمش منیزیم چگونه است؟

شمش‌های منیزیم به دو گروه آزمایشگاهی و صنعتی دسته‌بندی می‌شوند، و نوع صنعتی در بشکه‌ها و نوع آزمایشگاهی به صورت گرمی به فروش رسانیده می‌شوند.

گریدهای مختلف شمش منیزیم عبارت‌اند از:

  • شمش منیزیم ایرانی
  • شمش منیزیم روسی
  • شمش منیزیم چینی
  • شمش منیزیم اوکراینی

در نظر داشته باشید شمش‌های منزیم عموما دارای وزن هفت و نیم کیلویی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید