شمش کادمیوم

قیمت شمش کادمیوم ایرانی400000 تومان
تاریخ به روز رسانی قیمت1403.01.19 
شماره تماس برای خرید 021-28422797
  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

یکی از فزات مصرفی در صنایع مختلف، شمش کادمیوم است. شمش کادمیوم ویژگی و شباهت زیادی را با روی دارد و در برخی موارد جایگزین فلز روی می‌گردد. اما این دو نوع فلز از نظر نرمی و برش آسان با یکدیگر تفاوت دارند زیرا کادمیوم، به راحتی قابل برش است.

عموما کادمیوم‌ها در معادن سنگ رویت می‌شوند و از طریق استخراج جمع آوردی می‌گردند. همچنین بیشترین کاربرد کادمیوم‌ها در صنعت باتری‌سازی است و پس از آن در آبکاری و پوشش‌های رنگ نیز استفاده می‌شود.

فرمول شیمیایی کادمیوم: Cd

در نظر داشته باشید کادمیوم‌ها انواع مختلفی دارند که عبارت‌اند از: شمش کادمیوم آلمانی، شمش کادمیم و شمش ایرانی

شمش‌های آلمانی در وزن‌های ۵٫۱۰، ۱۵ کیلوگرمی و شمش‌های ایرانی در وزن ۲۵ کیلوگرمی عرضه بازار می‌گردند.

پیشنهاد می کنیم از نوشته های شمش منیزیم ، شمش روی و شمش قلع نیز دیدن کنید.

خرید شمش کادمیوم :

برای اطلاع از قیمت شمش کادمیوم و خرید شمش کادمیوم و مشاوره با مشاورین ما با شماره زیر تماس بگیرید

شماره تماس ما: 021-28422797

شما میتوانید برای خرید اینترنتی شمش کادمیوم با مراجعه به ما آن را با قیمتی مناسب و تضمین کیفیت تهیه بفرمایید.

شمش کادمیوم

شمش کادمیوم چیست؟

یکی از فلزات کمیاب و خاص در طبیعت کادمیوم است، این فلز ساختاری شش گوشه را دارا است، همچنین یکی از ویژگی‌های این فلز مقاومت بالا، اما با قابلیت برش آسان است.

کادمیوم‌ها عموما با رنگ سفید مایل به آبی شناخته می‌شوند، در نظر داشته باشید این فلز سمی است و در صورت استنشاق گازهای کادمیوم، امکان نارسایی کلیوی وجود دارد.

ویژگی‌های مهم و کاربردی شمش کادمیوم

درساخت باتری ها، یکی از مهم‌ترین مشکلات خوردگی است که این خوردگی‌ها با وجود آیدها پدید می‌آیند. کادمیوم‌ها در واقع عنصر پوشش دهنده در باتری‌ها هستند و از خوردگی، جلوگیری می‌کنند.

در این صورت می‌توان گفت مهم‌ترین و بیشترین کاربرد شمش کادمیوم در ساخت باتری‌ها است.

همانطور که می‌دانستیم کادمیوم فلزی کمیاب است و در زندگی روزمره ما از آن‌ها استفاده مستقیمی نداریم. اما کادمیوم در صنایع مختلف بسیار کاربرد دارد.

کادمیوم فلزی با قابلیت تغییرپذیری بالا است و همین امر سبب شده است تا به صورت ورق، فویم و یا سیم دیده شود.

کادمیوم در مقایسه با قلع، سختی بالاتری را دارد و این ویژگی سبب شده تا در آبکاری‌ها از آن استفاده گردد.

اگر قصد خرید شمش آنتیموان را دارید می توانید از صفحه این ماده در سایت ما دیدن فرمایید.

کاربردهای متنوع شمش کادمیوم

کادمیوم‌ها در صنایع کاربردهای مختلفی دارند و در اکثر تولیدات و تجهیزاتی که ما با آن‌ها سر و کار داریم کادمیوم وجود دارد. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • پنل‌های خورشیدی

در پنل‌های خورشیدی از کادمیوم استفاه می‌گردد، کادمیوم‌ها در تامین انرژی پنل‌های خورشیدی نقش مهمی را دارند.

  • لحیم کاری

حلیم کاری فعالیتی شناخته شده است و به همین جهت کادمیوم در این حوزه نقش پر رنگ‌تری را ایفا می‌کند. برای مثال: سیم‌های جوش نقره و کادمیوم خاصیت سیال بودن را دارند و به همین جهت در لحیم کاری استفاده می‌گردند، همچنین کادمیوم‌ها در برابر بخارات موجود در محیط‌هایی که امکان خوردی با گاز کلر وجود دارد، مقاوت بالایی دارند.

در نظر داشته باشید هنگام لحیم کاری حتما از تجهیزات ایمنی استفاده نمایید تا از بروز مسمومیت‌ها و عوارض استفاده از شمش کادمیوم جلوگیری داشته باشید.

کادمیوم‌ها در برابر خوردگی‌ها مقاومت بالایی دارند و از اکسیداسیون‌ها جلگیری می‌کنند.

  • عموما از کادمیوم جهت پوشش‌های آهنی و فولای استفاده می‌شود زیرا از زنگ زدگی جلوگیری می‌نماید.

 

  • در صنایع نظامی، هوایی و وسایل نقلیه موتوری از کادمیوها استفاده می‌شود زیرا از خوردگی‌ها و زنگ زدگی‌ها جلوگیری می‌کند، گالوانیزه موجود در کادمیوم سبب می‌شود تا در صنایع هوایی بسیار مورد توجه قرار گیرد.

 

  • کادمیوم‌ها در استارت لکوموتیو و راه آهن‌ها دیده می‌شوند زیرا این فلز دارای مقاومت بالایی است، و از خوردگی‌ها جلوگیری می‌کند.

 

  • تولیدات تلویزیونی، در تلوزیون‌ای QLED از کادمیوم استفاده می‌گردد، در نظر دشات باشید وجود کادمیوم‌ها به این حوزه بسیار نو پا است.

 

  • عکس برداری و فتوکپی: در صفحات عکاسی و فتوکپی‌ها نیز کادمیوم ایفا نقش دارد زیرا کادمیوم‌ها روی سطو به راحتی پراکنده می‌شوند و بر روی سطوح نازک نیز قرار می‌گیرند.
  • سنسورهای نوری: کادمیوم با ترکیب سولفید ها، در سنسورهای نوری دیده می‌شوند.

 

    • استفاده در پلاستیک ها: شمش کادمیوم در برابر مواد آلی مقاومت بالایی دارد، ودر مقابل در برابر مواد قلیایی ماندگاری بالایی را نیز دارد، از این رو در صنعت پلاستیک‌سازی استفاده می‌شود. همچنین کادمیوم در سطوح رنگی به راحتی پراکنده می‌گردد و سبب افزایش رنگ‌پذیری می‌شود.
  • مقاومت در برابر دمای بالا سبب استفاده از کادمیوم در حوزه‌های برق مانند کابل‌های برق می‌گردد. همچنین کادمیوم‌ها در جعبه‌های نوشیدنی، لوله‌ها و اتصالات نیز دیده می‌شوند.

شمش کادمیوم

فروش و گرید کادمیوم‌ها به چه صورت است؟

کادمیوم‌ها به صورت صنعتی به فروش می‌رسند و عموما در بشکه‌ها و کیسه‌ها خرید و فروش می‌شوند.

شمش‌های کادمیوم انواع مختلفی دارند که عبارت‌اند از:

  • شمش کادمیوم آلمانی
  • شمش کادمیوم ایرانی
  • فلز کادمیوم خالص
  • شمش کادمیم

شمش کادمیوم چه قیمتی دارد؟

معمولا قیمت در کادمیوم‌ها به میزان مواد معدنی و گرید و خلوص بستگی دارد. در نظر داشته باشید خلوص شمش کادمیوم ۹۹٫۹۹ درصد است.

کادمیوم‌ها به صورت وارداتی، و یا به صورت داخلی نیز در بازار موجود هستند، که شما باتوجه به استفاده و میزان گرید می‌توانید آن‌ها را از ما تهیه نمایید، بهتر است پیش از خرید کادمیوم موارد استفاده را مشخص نمایید.

کادمیوم بی‌کیفیت چه ریسک‌هایی را بری خریدار دارد؟

بی‌دقتی در انتخاب سبب اتلاف زمان و همچنین هزینه می‌گردد. لذا لازم است شما در خرید کادمیوم از گرید آن اطمینان حاصل کنید، همچنین کادمیوم های بی کیفیت امکان دارد گاز های سمی بیشتری را دارا باشند و در صورت تماس و یا استنشاق، خطرات جدی را به‌وجود آورند.

با انتخاب کادمیوم بی کیفیت، از کیفیت محصول شما کاسته می شود و سبب نارضایتی و یا از دست رفتن مشتریان می گردد. به همین علت خریداران به کیفیت بسیار توجه دارند، شما نیز از طریق سایت های معتبر می توانید شمش کادمیوم با کیفیت را خریداری نمایید.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید