نانو ذرات سلنیوم

نانو ذرات اکسید سلنیوم

شرکت بیسموت » نانو » نانو ذرات سلنیوم

  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

آشنایی

نانو ذرات سلنیوم یکی دیگر از نانو ذرات پرکاربرد در صنایع امروزی هستند و متقاضیان زیادی را در صنایع مختلف جذب خود نموده است.سلنیوم نا فلزی است سمی که مزایا وکاربرد های زیادی را دارا میباشد.این نافلز از عناصر بسیار ضروری برای سلامت انسان است چرا که از بخش های پرتعداد رویکرد آنزیم ها جهت بهبود عملکرد سیستم ایمنی است.

پیشنهاد میکنیم از بقیه نانو ذرات دیدن فرمائید.

.مقایسه نانو ذرات سلنیوم با عنصر سلنیوم

نانو ذرات سلنیوم بعنوان یک آنتی اکسیدانت بسیار قوی،میزان سمیت کمتری در قیاس با عنصر سلنیوم دارد.

خرید نانو ذرات سلنیوم

برای خرید نانو ذرات سلنیوم و استعلام قیمت میتوانید با ما تماس بگیرید یا در صورت تمایل ثبت سفارش کنید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم

شماره تماس های سریع برای خرید نانو ذرات:09930671732

خواص و کاربرد های نانو ذرات سلنیوم در صنعت و دنیای امروزی

کاربرد نانو ذرات سلنیوم در علم پزشکی و صنایع آرایشی و بهداشتی

از کاربرد های مهم این نانوذرات میتوان به خاصیت آنتی اکسیدانت بودن آن ها اشاره کرد.این نانو ذرات را میتوان بعنوان یک آنتی اکسیدانت طبیعی مورد استفاده قرار داد چون دارای قدرت بالایی در پاکسازی رادیکال های آزاد دارند.نانو ذرات سلنیوم اثرات ضد سرطانی ضروری را دارا میباشند.دلیل بکارگیری این نانو ذرات در صنایع آرایشی و بهداشتی وجود خاصیت آنتی اکسیدانتی و ضد باکتریایی است.

نانو ذرات سلنیوم

کاربرد بعنوان افزودنی غذایی

نانو ذرات سلنیوم سمیت کمتری نسبت به اشکال معدنی و آلی دارند.این نانو ذرات در ترکیبات معدنی نسبت به مواد آلی سمی تر هستند و همچنین توجه بیشتری را به خود جلب میکنند.خصوصیات بیولوژیکی نانو ذرات سلنیوم به اندازه آنها بستگی دارد.

ذرات کوچکتر فعالیت بیشتری دارند و اندازه ذرات برجذب سلولی نانو ذرات تاثیر میگذارد.بعنوان مثال،در شرایط آزمایشگاهی جذب ذرات 0.1  میکرومتر به ترتیب در مقایسه با ذرات 1 و 10 میکرومتر،به ترتیب 2.5 و 6 برابر بیشتر بود.با توجه به این واقعیت،در تهیه مکمل های غذایی باید اندازه و مورفولوژی مناسب ذرات و همچنین مواد کپسوله سازی انتخاب شود.

سیتم مبتنی بر استفاده از مکمل های غذایی محصور شده در نانو ذرات،نشان دهنده پتانسیل مهمی برای بهبود فراهمی زیستی مکمل ها با امکان تغییر در خواص آنها،مانند مقاومت در برابر PH  نامطلوب،هضم و رخ آنزیمی است.

پیشنهاد میشود از در زمینه مکمل های غذایی،نوشته مربوط به نانو ذرات مس مطالعه شود.

کاربرد و تاثیر در درمان سرطان

علیرغم علاقه روز افزون دانشمندان به این نانو ذرات و گزارش طیف گسترده ای از اثرات مثبت آن،نگرانی هایی درباره سمیت و اعتراض آنها در مورد استفاده از آنها در عمل بالینی وجود دارد.بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مصرف سلنیوم میتواند از بروز سرطان جلوگیری کرده و بروز آنرا کاهش دهد.علاوه براین،یکی دیگر از پتانسیل های سلنیوم در مبارزه با سرطان از طریق ترکیب با عوامل شیمی درمانی و هورمونی بطور قطعی نشان داده شد.تحقیقات بیشماری نشان داده است که هر دو پروفایل توزیع سلول و سلولهای دارو های ضد سرطان میتوانند با فناوری نانو بهبود یابند.دارو های ضد سرطان نانوسیده شده باعث افزایش راندمان تومور و کاهش عوارض جانبی جدی شدند.مشخص شد که سلنیوم میتواند سلول های سرطانی را نسبت به دارو های ضد سرطان که معمولا مورد استفاده قرار میگیرند،حساس کنند.

کاربرد های نانو ذرات سلنیوم

با این حال سلنیوم حاشیه محدودی را بین اثرات مفید و سمی پیش بینی میکند.دوز موثر سلنیوم بعنوان یک ماده ضد سرطان به حد سمیت نزدیک میشود که کاربرد بالینی آنرا به میزان قابل توجهی محدود میکند.با این وجود،اثرات مفید و سمی سلنیوم بر سلامتی نه تنها به غلظت آن بلکه به فرم شیمیایی آن بستگی دارد.طبق گزارشات و تحقیقات بدست آمده،مصرف بالای 400 میکرو گرم این ماده در روز در انسان،منجر به بیماری سل میشود.

کاربرد در علم ارتوپد و یک عامل کاهش عملکرد سلول های سرطانی استخوان

ایمپلنت های ارتوپدی فلزی در حال حاضر استفاده شده، دارای مشکلاتی چون محافظت از استرس و مرگ سلولی استخوان را همراه دارد.دلایلی وجود دارد که اثرات کاشت ارتوپدی را محدود میکند،بخصوص در بیمارانی که بدلیل سرطان استخوان ایمپلنت دریافت میکنند.متاسفانه مواد ارتوپدی فعلی برای جلوگیری از وقوع با عود مجدد سرطان طراحی نشده اند.سلنیوم با توجه به خاصیت شیمی درمانی،بنظر میرسد ماده ایمپلنت ارتوپدی بیو سازگار ضد سرطان است.

تاثیر نانو ذرات سلنیوم بر عملکرد تولید مثل

استرس اکسیداتیو با پراکسیداسیون لیپید ها بر پتانسیل باروری اسپرم ها میتواند منجر به اختلال عملکرد اسپرم شود.کمبود سلنیوم میتواند منجر به بروز میتوکندری غیر طبیعی در اسپرم بز ها شود و مکمل نانو سلنیوم باعث افزایش غلظت سلنیوم در بیضه ها و فعالیت GPx بیضه و مایع منی میشود.علاوه بر این روی یکپارچگی غشاء و آرایش محکم قسمت میانی میتوکندری تاثیر محافظتی دارد.بمنظور بررسی اثرات عناصر نانو ذرات در رژیم غذایی بر زیر ساختار بیضه،کیفیت انزال و فعالیت GPx در بز ها مورد بررسی قرار گرفت.

استفاده از نانو ذرات سلنیوم برای افزایش رشد فولیکول مو و رشد جنین

مطالعات و گزارشات حاکی از اهمیت استفاده از سلنیوم در اندازه نانو برای بهبود رشد فولیکول مو و تقویت رشد جنین است.این موضوع به تاثیر آنتی اکسیدان در پوست جنین منتسب شد.افزایش در دفاع آنتی اکسیدانی منجر به کاهش تولید اکسیژن واکنش پذیر و منجر به تنظیم IGF-1 و گیرنده آن IGF-1R که برای بهبود هر دو ویژگی مهم هستند.

نانو ذرات سلنیوم

سنتز نانو ذرات سلنیوم

نانو ذرات سلنیوم را میتوان با روش های چون فیزیکی،شیمیایی و حتی بیولوژکی مورد استفاده قرار داد.

سنتز شیمایی

از نظر سنتز شیمیایی،نانو ذرات سلنیوم معمولا با کاهش محلول اسید selenios توسط اسید اسکوربیک در حضور پلی ساکارید ها مانند CS،گلوکومانان و صمغ اقاقیا تهیه میشود.CS با بار مثبت،زیست سازگار،غیر ایمنی،غیر رسمی،PH حساس و تجزیه پذیر است و بنابراین یک مولفه مناسب برای مصرف خوراکی برای طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی زیست پزشکی و تغذیه ای است.بدلیل پتانسیل موجود در توسعه سیستم های ارائه دارو،بطور گسترده در صنعت داروسازی مورد بررسی قرار گرفته است.

 

در ساختار مولکولی پلی ساکارید ها،گروه های واکنش آمینه،هیدروکسیل یا کربوسیل وجود دارند که تاثیر قابل توجهی در شکل گیری،تثبیت و رشد نانو ذرات سلنیوم دارند.پس از سنتز نانو ذرات،توصیف محل سابق آنها با استفاده از روش های مختلف بیوفیزیکی از جمله میکروسکوپ الکترونی انجام میشود.ذرات سلنیوم کروی تک رنگ بدست آمده در محلول بسیار پایدار هستند و میتوانند بعنوان افزودنی رژیم غذایی استفاده شوند.

سنتز جسمی(فیزیکی)

در میان تکنیک های فیزیکی برای تهیه نانو ذرات سلنیوم،سنتز با استفاده از فرسایش لیزر پالس یا رسوب در یک مطالعه توصیف شده است.بطور کلی روش های فیزیکی نسبت به روش های شیمیایی دارای مزایای مشخصی هستند.زیرا این روش ها اغلب به مرحله نهایی محاسبه نیاز دارند که باعث میشود آنها برای برنامه های خاص مناسب نباشند.علاوه بر این،با لکه بینی و فرسایش لیزر،استوکیومتری ماده حفظ میشود.با این حال،تکنیک های فیزیکی بطور گسترده برای تولید نانو ذرات سلنیوم کاربرد ندارند.

سنتز بیولوژیکی

در ابتدا این نانو ذرات مانند سایر نانو ذرات با روش های مختلف شیمیایی سنتز میشدند.با این حال هزینه بالای تولید و وجود فرآورده های جانبی سمی منجر به توسعه روش های جدید سنتز نانو ذرات شد.موجودات بیولوژیکی مانند گیاهان،قارچ ها یا باکتری ها قادر به تبدیل برخی یون های سمی فلز به اشکال کمتر سمی از جمله رسوبات فلزی یا نانو ذرات هستند.تحقیقات متمرکز با استفاده از این مزیت برای سنتز نانو ذرات با یک رویکرد اقتصادانه است.

نانو ذرات سلنیوم

نتیجه

سلنیوم یک عنصر اساسی مهم است که از طریق سلنوپروتئین ها در بسیاری از فرآیند های فیزیولوژیکی ارگانیسم تداخل میکند و بر تولید و خواص تولید مثل تاثیر میگذارد.با تهیه کافی سلنیوم در رژیم غذایی میتوان بطور موثر از مشکلات بهداشتی ناشی از کمبود آن جلوگیری کرد.با توجه به فراهمی زیستی زیاد،سمیت کم و مقرون بصرفه بودن،سلنیوم موجود در نانو فرم آن مناسب ترین ماده مکمل بویژه در نشخوار کنندگان است که در آن ترکیبات سلنیوم بطور سنتی مورد استفاده قرار گرفته است و جذب بسیار کمی در دستگاه گوارش نشان میدهد.چشم انداز آینده امکان استفاده جهانی از سلنیوم نانو در تغذیه و همچنین در پزشکی بالینی است.

توسعه سیستم های جدید نانو ذرات برای انتقال سلنیوم در ارگانیسم،با امکان ویژگی های فیزکی و شیمیایی ذرات،پایداری بیشتر در دستگاه گوارش و امکان آزادسازی کنترل شده سلنیوم،پتانسیل غذایی و درمانی قابل توجهی را ارائه میدهد.اگر چه در حال حاضر نگرانی هایی در مورد استفاده از این نانو ذرات برای اهداف درمانی وجود دارد،اما بسیاری از مطالعات علمی نشان میدهد که بسیاری از این شبهات غالبا تایید نشده است.با این حال هنوز هم انجام مطالعات بالینی بیشتر در مدل های حیوانات ضروری است.

منابع قابل ارجاع برای مطالعه بیشتر:

https://www.oatext.com/selenium-nanoparticles-an-insight-on-its-pro-oxidant-and-antioxidant-properties.php#gsc.tab=0

1 دیدگاه دربارهٔ «نانو ذرات سلنیوم;

  1. از قیمت رقابتی و صرفه جویی در هزینه ای که از خرید مواد شیمیایی فله از شرکت شما به دست آوردم، متشکریم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید