خرید پتاسیم کلرید

پتاسیم کلرید

شرکت بیسموت » کود های شیمیایی » خرید پتاسیم کلرید

قیمت پتاسیم کلرید سفید رنگ35000 تومان
تاریخ به روز رسانی قیمت1403.01.19 
شماره تماس برای خرید 021-28422797
قیمت پتاسیم کلرید ازبکستان29000 تومان
تاریخ به روز رسانی قیمت1403.01.19 
شماره تماس برای خرید 021-28422797
  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

کلرید پتاسیم یک فلز هالید مهم است که یک منبع الکترولیت ضروری برای بدن است. کلرید پتاسیم یک نمک یونی است که دارای پیوندی بین فلز قلیایی و هالوژن است. با فرمول شیمیایی KCl مشخص می شود و از کاتیون های پتاسیم و آنیون های کلرید به نسبت 1: 1 ساخته شده است.

کلرید پتاسیم با ظاهری بی رنگ، کریستالی و بدون بو مشخص می شود. در شکل جامد آن، کلرید پتاسیم به راحتی در آب حل می شود و گفته می شود محلول KCl حاصل طعم نمکی دارد.

کاربرد اصلی این نمک یونی در صنعت کشاورزی است، جایی که در تولید کودهای زراعی مورد استفاده قرار می گیرد. پتاس، یک ماده بلوری محلول در آب است که برای لقاح استفاده می شود، می تواند از کلرید پتاسیم (و برخی مواد معدنی دیگر) تهیه شود. این ترکیب همچنین به عنوان جایگزین نمک معمولی (کلرید سدیم) در غذا استفاده می شود. مصرف خوراکی مقادیر مناسب KCl می تواند به درمان پتاسیم خون پایین در انسان کمک کند.

پیشنهاد میکنم درباره کود های شیمیای نیز بیشتر مطالعه کنید

کلرید پتاسیم یک مکمل معدنی است که برای درمان سطح پایین پتاسیم خون یا جلوگیری از آنها استفاده می شود. این مکمل که معمولاً فرمول KCl نامیده می شود، از صدها تولید کننده در دسترس است. پتاسیم برای عملکرد قلب، عضلات، کلیه ها، اعصاب و دستگاه گوارش لازم است.

نمونه جنس خرید پتاسیم کلرید ازبکستان خرید پتاسیم کلرید

خرید پتاسیم کلرید

برای خرید پتاسیم کلرید با برند های مختلف از جمله خرید پتاسیم کلرید ازبکستان میتوانید با شماره های ما تماس بگیرید و از قیمت روز مطلع شوید

شماره تماس ما : 021-28422797

خرید پتاسیم کلرید ازبکستان پتاسیم کلرید دیتا شیت برای خرید

این نمک پتاسیم در بازار ایران دارای انواع مختلفی مانند خوراکی و صنعتی است که در زیر دو نمونه رایج آن را برای شما توضیح داده ایم.

خرید پتاسیم کلرید ازبک

Potassium chlorideپتاسیم کلراید ازبک صورتی رنگ است و نسبت به ایرانی ارزان تر است

 

خرید پتاسیم کلراید صنعتی ایرانی

جنس ایرانی این ماده شیمیایی دارای کیفیت و خلوص بالاتری است و سفید رنگ است که میتوانید برای دریافت آنالیز با ما تماس بگیرید

آنالیز و فروش KCL

شماره تماس برای خرید این محصول 02128422797
CAS NUMBER 7447-40-7
فرمول شیمیایی KCl
گرید های موجود گرید کشاورزی
نام انگلیسی Potassium chloride
قابلیت ارسال(روش ارسال)  دارد(ارسال با باربری و ماشین مستقیم)
قیمت  تماس بگیرید
برگه آنالیز  تماس بگیرید
خلوص های موجود 60 درصد
شکل ظاهری کریستال
بسته بندی کیسه های 50 کیلویی
کشور تولید کننده ازبکستان و ایران
امکان واردات اختصاصی دارد
حداقل میزان قابل سفارش 1 کیسه
شماره تماس برای خرید های کمتر از حداقل میزان سفارش مشخص شده  09941413630
تضمین کیفیت  دارد
تضمین اصالت  دارد
تضمین مطابق بودن با آنالیز  دارد

 

 

پتاسیم کلرید یکی از انواع نمک‌هایی است که با فرمول KCL شناخته می‌شود. این نمک در برخی صنایع به میزان زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه علاوه بر معرفی و گفتن کاربردهای این نمک، به 7 نکته مهم در خرید پتاسیم کلرید هم اشاره می‌کنیم. اگر دوست دارید که خرید خود را با آگاهی و دانش انجام دهید، حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

خرید پتاسیم کلرید و کاربردهای آن

یکی از سوالاتی که برای خیلی‌ها پیش می‌آید این است که هدف از خرید پتاسیم کلرید چیست و این نمک چه کاربردهایی دارد؟ پتاسیم کلرید در صنایع غذایی و همچنین دارویی کاربرد زیادی دارد که در ادامه چند نمونه از کاربردهای آن را ذکر کرد‌ه‌ایم:

  • تقویت کننده یا تشدید کننده طعم
  • مکمل غذایی
  • طعم دهنده
  • عامل کنترل میزان پی‌اچ
  • تثبیت کننده
  • غلیظ کننده

 

یکی دیگر از کاربردهای خرید پتاسیم کلرید این است که می‌توان از آن به جای نمک سدیم کلرید استفاده کرد. به این دلیل که سدیم کلرید برای کسانی که فشار خون بالا دارند خوب نیست، بنابراین جایگزین خوب برای آن نمک پتاسیم کلرید است که خطری برای فشار خون ندارد. لازم به ذکر است که نمک پتاسیم کلرید، درست همان کاری را انجام می‌دهد که سدیم کلرید می‌کند. در ادامه لیست برخی از مواد غذایی که می‌توان در آن‌ها از پتاسیم کلرید استفاده کرد را ذکر کرده‌ایم:

  • غذای کودکان
  • سس
  • سوپ
  • غذاهای یخ‌زده
  • میان وعده‌هایی مانند چیپس
  • نوشیدنی‌های ورزشی
  • محصولات گوشتی
  • و غیره

به غیر از مواردی که در بالا گفتیم، خرید پتاسیم کلرید و استفاده از آن در صنایع غذایی می‌تواند باعث محافظت در برابر میکروب‌ها، اصلاح پروتئین، ماندگاری بیشتر و غیره باشد. لازم به ذکر است که استفاده از نمک پتاسیم کلرید باید به اندازه باشد؛ چرا که استفاده بیش از حد از آن باعث ایجاد عوارض جدی برای سلامتی می‌شود.

خرید پتاسیم کلرید برای صنایع دارویی و کشاورزی

همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، از نمک پتاسیم کلرید می‌توان در صنایع دارویی هم استفاده کرد. حالا سوالی که پیش می‌آید این است که چه استفاده‌هایی می‌توان از این نمک در صنایع دارویی و کشاورزی داشت؟ در کشاورزی خرید پتاسیم کلرید را برای کوددهی انجام می‌دهند و به عبارتی می‌توان گفت که به عنوان کود کشاورزی به وفور از آن استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است که گیاهان به این نمک مهم برای رشد و ادامه حیات نیاز دارند. بنابراین همیشه در کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صنایع دارویی هم از این نمک در مایعات دیالیزی استفاده می‌شود. در واقع خرید پتاسیم کلرید برای ایجاد تعادل در الکترولیت‌های بدن در حین دیالیز انجام می‌شود.

۷ نکته مهم درباره خرید پتاسیم کلرید

  1. با افزایش دما میزان حلالیت این نمک در آب بیشتر می‌شود.
  2. به صورت کریستال شکل و با رنگ سفید است که گاهی هم بی‌رنگ شیشه‌ای یا صورتی رنگ هم می‌تواند باشد.
  3. در صنعت نفت و گاز هم کاربرد دارد.
  4. خلوص آن ۹۹ درصد است.
  5. با نام‌های کلرید پتاسیم یا پتاسیم کلراید هم شناخته می‌شود.
  6. دمای ذوب آن ۷۷۱ درجه سانتی گراد است.
  7. حالت آن در دمای اتاق به شکل جامد (S) است.

ساختار شیمیایی پتاسیم کلرید

شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که همیشه خرید پتاسیم کلرید را انجام می‌دهید ولی دقیقا نمی‌دانید که چه ساختار شیمیایی دارد. به طور کلی اشاره کردیم که فرمول شیمیایی این نمک، KCL است. یعنی این‌که از ترکیب دو عنصر پتاسیم و کلر تشکیل می‌شود. نماد این دو عنصر به ترتیب K و CL است. اگر با شیمی آشنا باشید، پس می‌دانید که بعضی از عنصرها الکترون لایه آخر خود را از دست می‌دهند و بعضی دیگر از عناصر این الکترون را دریافت می‌کنند.

این داد و ستد الکترون‌ها دقیقا در بین دو عنصر پتاسیم و کلر رخ می‌دهد. در ترکیب پتاسیم کلرید، عنصر پتاسیم(K) الکترون خود را از دست می‌دهد و عنصر کلر(CL) آن را دریافت می‌کند. به این ترتیب ترکیبی بین این دو برقرار می‌شود که نتیجه آن نمک پتاسیم کلرید خواهد بود. جالب است بدانید که این نمک برای اولین بار توسط شخصی به نام Davy کشف شد. پتاسیم که یکی از عناصر تشکیل دهنده این نمک است، حدود 2.4 درصد وزن پوسته زمین را به خود اختصاص داده است. همچنین در بین عناصر فراوان در سطح زمین، رتبه 7 را دارد.

لازم به ذکر است که برای به دست آوردن عنصر پتاسیم از کانی‌ها استفاده می‌شود که این کار بسیار سخت است. به این دلیل که کانی‌ها خاصیت نامحلولی دارند. بنابراین روش بهتر برای به دست آوردن پتاسیم، استفاده از موادمعدنی دریاها است. موادمعدنی که در دریا ته نشین شده‌اند، می‌توانند بهترین منبع برای به دست آوردن عنصر پتاسیم باشند.

خرید پتاسیم کلرید و انواع آن

برای خرید پتاسیم کلرید انواع مختلفی وجود دارد که بیشترین میزان فروش در بازار به نوع گرانول درشت تعلق دارد. گرانول درشت، اندازه درشتی دارد و ۷۰ درصد فروش بازار را به خود اختصاص داده است. همچنین در رتبه دوم، نوع اندازه استاندارد قرار دارد که خیلی در بازار مورد توجه خریداران قرار نمی‌گیرد. از این نوع بیشتر در کودهای شیمیایی برای رشد بیشتر گیاهان استفاده می‌شود. نوع سوم نمک پتاسیم کلرید، محلول است که در حال حاضر در کودهای شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخن آخر

در این مطلب به بررسی کامل نمک پتاسیم کلرید پرداختیم و اشاره کردیم که در بسیاری از صنایع از جمله دارویی و غذایی کاربرد دارد. آیا این را هم می‌دانستید که خرید پتاسیم کلرید برای درمان بعضی از بیماری‌ها هم می‌تواند مفید باشد؟ البته در همین مطلب هم اشاره‌ای به این موضوع داشتیم که در صنایع دارویی هم کاربرد دارد اما به صورت مستقیم اسمی از بیماری خاصی نبردیم.

به هر حال یکی از خواص درمانی پتاسیم کلرید، هیپوکالیما است. افرادی که به این بیماری دچار هستند کمتر از حد نرمال در سلول‌های بدنشان، پتاسیم وجود دارد. یعنی دچار کمبود پتاسیم هستند. بنابراین برای رفع این کمبود از پتاسیم کلرید استفاده می‌شود. شاید از خودتان سوال کنید که وجود پتاسیم چه اهمیتی برای سلول دارد؟ برای این‌که سلول‌های بدن بتوانند درست به وظایف خود عمل کنند، به پتاسیم نیاز دارند و کمبود این عنصر می‌تواند مشکلاتی برای فرد ایجاد کند.

 

فرمول و ساختار

فرمول شیمیایی کلرید پتاسیم KCl است و جرم مولی آن 55/74 گرم در مول است. این ماده شیمیایی، ساختار بلوری مشابه کلرید سدیم (NaCl) دارد. در آن هر مولکول KCl از یک کاتیون پتاسیم (K +) و یک آنیون کلرید (Cl-) تشکیل شده است.

نوع پیوند شیمیایی که اتم های پتاسیم و کلر را در یک مولکول کلرید پتاسیم با هم نگه می دارد، پیوند یونی است. اتم کلر الکترونگاتیو الکترون 4s متعلق به اتم پتاسیم را می پذیرد و یک جاذبه یونی بین K + و یونهای Cl- حاصل ایجاد می شود.

وجود در طبیعت

به طور طبیعی به عنوان ماده معدنی سیلوئت وجود دارد. همچنین به طور طبیعی به عنوان مخلوطی با کلرید سدیم در ماده معدنی به نام سیلوینیت یافت می شود. همچنین در آب دریا وجود دارد.

روش تولید و تهیه

KCl معمولاً از طریق استخراج مواد معدنی مانند کارنالیت ، سیلوئت و پتاس و به دنبال آن استخراج حاصل می شود. 

همچنین از آب نمک (آب نمک) استخراج می شود.

 همچنین می توان با واکنش هیدروکسید پتاسیم (KOH) با اسید کلریدریک (HCl) در مقیاس های کوچک در آزمایشگاه تهیه کرد.

در نتیجه واکنش خنثی سازی اسید و باز ، آب و کلرید پتاسیم به عنوان محصولات تولید می شود.

KOH + HCl → KCl + H2O

خصوصیات فیزیکی

  • KCl: جامد بلوری سفید و بدون بو 
  • چگالی: 1.98 گرم در میلی لیتر 
  • نقطه ذوب: 770 درجه سانتیگراد 
  • نقطه جوش: 1420 درجه سانتیگراد 
  • جرم مولار: 74.555 گرم 
  • بلورهای کلرید پتاسیم از سلولهای واحد مکعب صورت محور (FCC) تشکیل شده است.
  • جرم مولی: KCl 74.5513 گرم در مول 
  • در 0 درجه سانتیگراد ، 20 درجه سانتیگراد و 100 درجه سانتیگراد ، حلالیت KCl در آب به ترتیب مربوط به 217.1 گرم در لیتر، 253.9 گرم در لیتر و 360.5 گرم در لیتر است.
  • حلالیت: کلرید پتاسیم در الکل ها بسیار محلول است، اما در اتر (ترکیبات آلی با فرمول R-O-R ’) محلول نیست.

کاربرد های پتاسیم کلرید در کشاورزی و صنعت

خواص شیمیایی

 KCl در آب و انواع حلال های قطبی بسیار محلول است و در بسیاری از حلال های آلی نامحلول است. 

KCl در آب حل می شود و به طور کامل به یونهای K + و Cl– حل شده یونیزه می شود.

 بنابراین، محلول های آبی KCl رسانایی الکتریکی را نشان می دهد، و KCl را در بسیاری از کاربردها به یک الکترولیت مهم تبدیل می کند. 

واکنش مهم دیگر KCl برای تولید پتاسیم فلزی، با کاهش KCl با سدیم فلزی در 850 درجه سانتیگراد استفاده می شود.

KCl + Na → NaCl + K

کاهش کلرید پتاسیم به فلز را می توان با کمک سدیم فلزی با وجود مقاومت الکتریکی پایین سدیم در مقایسه با پتاسیم به دست آورد.

می توان اشاره کرد که وقتی فرم جامد کلرید پتاسیم تحت آزمایش شعله قرار می گیرد، با بنفش کم رنگ یا شعله بنفش رنگ می سوزد ، مانند بسیاری از ترکیبات حاوی پتاسیم.

ترکیبات مرتبط

  • آنیونهای دیگر پتاسیم فلوراید
  • پتاسیم بروماید
  • یدید پتاسیم
  • کاتیونهای دیگر کلرید لیتیوم
  • سدیم کلرید
  • روبیدیوم کلراید
  • کلرید سزیم
  • کلرید آمونیوم
  • ترکیبات مرتبط کلرات پتاسیم
  • پرکلرات پتاسیم

 

موارد استفاده پتاسیم کلرید

 کاربردهای اصلی KCl در الکترولیتها، بافرهای pH و تهیه کودها، مواد منفجره، فلز پتاسیم و هیدروکسید پتاسیم است. پتاسیم برای عملکردهای مختلف بدن ضروری است و KCl منبع اصلی این ماده شیمیایی مغذی است. این ماده شیمیایی همچنین در پزشکی، فرآوری مواد غذایی و به عنوان جایگزین نمک سفره (کلرید سدیم) استفاده می شود. این چندین کاربرد مشابه دیگر مانند کلرید سدیم شامل یخ زدایی از جاده ها و خانه ها، در صنعت نفت و گاز طبیعی و در نرم شدن آب دارد.

کاربردهای کلرید پتاسیم

کلرید پتاسیم دارای کاربردهای پزشکی و صنعتی گسترده ای است. برخی از کاربردهای مهم KCl در زیر ذکر شده است:

تولید کود

از کلرید پتاسیم در تولید پتاس، شکل مهم کوددهی استفاده می شود، که خاک را با پتاسیم غنی می کند و باعث رشد حیات گیاه می شود. در دسترس بودن پتاسیم معمولاً بازدارنده اصلی رشد گیاه است. کلرید پتاسیم، به عنوان منبع پتاسیم، می تواند در دسترس بودن پتاسیم در خاک را افزایش دهد.

دو نوع اصلی پتاس عبارتند از میورات پتاس (MOP ، کلرید پتاسیم) و سولفات پتاس (SOP ، سولفات پتاسیم) هستند. کودهای پتاس (که در تولید آن ها از پتاسیم هیدروکسید استفاده میشود) ساخته شده از KCl (موسوم به Muriate of Potash یا MOP) بیشتر کودهای پتاس را که در سراسر جهان فروخته می شود تشکیل می دهند. که میتوان پتاسیم نیترات را نیز نام برد

داروسازی

در بدن انسان ، پتاسیم برای انجام چندین عملکرد حیاتی ضروری است، که مهمترین آن ضربان قلب است. بنابراین، میزان کم پتاسیم در بدن می تواند کشنده باشد. شرایطی که در آن سطح پتاسیم در خون بسیار کم می شود، هیپوکالمی نامیده می شود. این وضعیت می تواند به دلیل استفاده از داروی خاص یا به دلیل بیماری های خاص رخ دهد. به عنوان مثال، ممکن است در طی یک بیماری طولانی مدت یا پس از آن که با استفراغ و یا اسهال همراه است، فرد دچار هیپوکالمی شود.

کلرید پتاسیم منبع بزرگی از پتاسیم است و بنابراین برای درمان هیپوکالمی استفاده می شود. در حقیقت، حتی می توان از آن بروز  هیپوکالمی جلوگیری کرد. کلرید پتاسیم صنعتی معمولاً به صورت کپسول یا قرص تجویز می شود. همچنین می تواند به صورت مایع از راه خوراکی تجویز شود. توجه به این نکته مهم است که کلرید پتاسیم صنعتی نباید در افرادی که از هیپرکالمی رنج می برند (بیماری که در آن سطح پتاسیم خون بالا است) تجویز شود.

برای درمان پزشکی فشار خون معمولاً از کلرید پتاسیم صنعتی به عنوان بخشی از دارو استفاده می کند.

KCl به عنوان جایگزین نمک در غذایی استفاده می شود که غلظت کم سدیم در نمک به منظور کاهش خطر فشار خون بالا باشد.

کاربرد پتاسیم کلرید در داروسازی

ساخت فلز پتاسیم

کلرید پتاسیم یکی از مواد اولیه مهم مورد نیاز در ساخت فلز پتاسیم است.

ساخت صابون

نمک متال هالید KCl همچنین در ساخت صابون ( مثل صابون مول 10 ) استفاده می شود. واحدهای نرم کننده آب می توانند شامل استفاده از کلرید پتاسیم به عنوان یک جایگزین برای کلرید سدیم نیز باشند.

جوشکاری

استفاده از کلرید پتاسیم صنعتی به عنوان منبع تابش بتا در کالیبراسیون تجهیزات نظارت بر اشعه بسیار مفید است.

شار مورد نیاز در جوشکاری اکسید سوخت آلومینیوم از کلرید پتاسیم صنعتی همراه با نمک های کلرید لیتیوم و سدیم تشکیل شده است.

کلرید پتاسیم کشاورزی این پتانسیل را دارد که به عنوان عامل خاموش کننده در ابتدا در خاموش کننده های قابل حمل و چرخ استفاده می شود. این ماده شیمیایی به عنوان ماده شیمیایی خشک Super-K شناخته می شود و در مقایسه با مواد شیمیایی خشک مبتنی بر بی کربنات سدیم برای این منظور موثرتر شناخته می شد. علاوه بر این ، کلرید پتاسیم خوراکی سازگار با کف پروتئین شناخته شده است. با این حال ، استفاده از کلرید پتاسیم خوراکی برای این منظور با معرفی ماده شیمیایی خشک بی کربنات پتاسیم (که به آن Purple-K نیز گفته می شود) به تدریج در اواخر دهه 1960 کاهش یافت. Purple-K برای این منظور بسیار کمتر از کلرید پتاسیم کشاورزی خورنده (و موثرتر) است.

 

صنایع غذایی

می تواند به عنوان جایگزین نمک برای غذا استفاده شود، اما به دلیل عطر و طعم ضعیف، تلخ و شور آن، اغلب با نمک معمولی جدول (کلرید سدیم) مخلوط می شود تا طعم و مزه بهبود یافته و نمک سدیم کم تشکیل شود. افزودن 1 ppm تاماتین به طور قابل توجهی این تلخی را کاهش می دهد. 

 

خوراک دام

این ماده شیمیایی به عنوان مکمل در خوراک دام برای افزایش تعداد مواد مغذی موجود در خوراک مورد استفاده قرار می گیرد که به نوبه خود باعث رشد سالم حیوانات می شود. به عنوان یک مزیت اضافی، افزایش تولید شیر شناخته شده است.

 

صنعتی

این ماده شیمیایی بعضاً در آب به عنوان مایع تکمیل کننده در عملیات نفت و گاز طبیعی و همچنین به عنوان جایگزین کلرید سدیم در واحدهای نرم کننده آب خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ساخت شیشه

تولید کنندگان شیشه از پتاس گرانول به عنوان شار استفاده می کنند و دمای ذوب شدن مخلوط را کاهش می دهند. از آنجا که پتاس شفافیت بسیار خوبی به شیشه می بخشد، معمولاً از آن در عینک آفتابی، ظروف شیشه ای، تلویزیون و مانیتورهای رایانه استفاده می شود.

 

منبع تابش

KCl به عنوان یک منبع تابش بتا برای کالیبراسیون تجهیزات نظارت بر تابش مفید است، زیرا پتاسیم طبیعی حاوی 0.0118٪ از ایزوتوپ 40K است.

 

ضد یخ

از کلرید پتاسیم خوراکی در برخی محصولات ضد یخ استفاده می شود که برای حیوانات خانگی و گیاهان ایمن تر است، اگرچه این محصولات از نظر کیفیت ذوب نسبت به کلرید کلسیم پایین تر هستند [کمترین دمای قابل استفاده 12 درجه فارنهایت (−11 درجه سانتیگراد) در مقابل −25 درجه فارنهایت (−32 درجه سانتیگراد)]. این ماده شیمیایی همچنین در مارک های مختلف آب بطری و همچنین مقادیر عمده برای اهداف حفاری با سوخت فسیلی استفاده می شود.

خاموش کننده آتش

کلرید پتاسیم کشاورزی به عنوان یک عامل خاموش کننده آتش استفاده می شود، که در خاموش کننده های قابل حمل و چرخ استفاده می شود. این ماده شیمیایی به عنوان ماده شیمیایی خشک Super-K شناخته می شود، از مواد شیمیایی خشک بی کربنات سدیم موثرتر بوده و با کف پروتئین سازگار است. برای آتش سوزی های B و C درجه بندی می شود.

اعدام با تزریق کشنده

در چند ایالت ایالات متحده، به عنوان داروی سوم “کوکتل سه دارو” برای اعدام با تزریق کشنده، باعث ایجاد ایست قلبی می شود.

اثرات بهداشتی / خطرات ایمنی

  • در غلظت های کم، KCl غیر سمی و ضروری برای بدن است.
  • با این حال، در غلظت های بالا، کلرید پتاسیم سمی و حتی کشنده است.
  • مقادیر بالای KCl می تواند بر روی عضلات قلب تأثیر بگذارد و باعث حملات قلبی و حتی مرگ شود.
  • به نظر می رسد مقادیر معمول کلرید پتاسیم کشاورزی موجود در رژیم غذایی به طور کلی بی خطر است. 
  • در مقادیر بیشتر، کلرید پتاسیم سمی است. 

 

عوارض جانبی کلرید پتاسیم 

ممکن است درد معده، حالت تهوع، استفراغ، ناراحتی یا اسهال وجود داشته باشد. در صورت ادامه یا تشدید علائم، بلافاصله پزشک یا داروساز خود را در جریان بگذارید. هنگامی که برخی از عوارض جانبی شدید، از جمله بلع دشوار یا دردناک دارید، بلافاصله به پزشک خود بگویید.

 

مدت تاثیر کلرید پتاسیم خوراکی بر بدن

در بیشتر موارد هیپوکالمی خفیف، چند روز پس از شروع مصرف پتاسیم، پتاسیم به حالت طبیعی برمی گردد. اگر پتاسیم شما به حدی کم باشد که علائم ایجاد کند، رفع ضعف و سایر علائم چند روز طول می کشد تا درمان شود.

 

چه نوع پتاسیم بهتر است؟

این مکمل ها شامل چندین منبع پتاسیم هستند: گلوکونات پتاسیم، آسپارتات، کلات، کلرید، فسفات، بی کربنات، سیترات (مثل تری سدیم سیترات) و اوروتات. متداول ترین روش برای درمان کمبود، خرید کلرید پتاسیم خوراکی است. حداقل مصرف روزانه پتاسیم 4.700 میلی گرم است.

 

5/5 (1 نظر)

3 دیدگاه دربارهٔ «خرید پتاسیم کلرید;

  1. سلام مجدد
    جناب ایمنی پور
    سفارش بنده بدستم رسید ممنونم
    لطف کنید نحوه خرید را تغییر بدید همانند دیجی کالا و…. که سفارش و پرداخت آنی و همه هزینه ها روش یه جا پرداخت بشه
    سپاس از لطف تون

    پاسخ
  2. با سلام آیا فروش خرد kcl هم داری>؟ چه جوری میشه لطفا؟
    در ضمن آیا خوردن پتاسیم کلرید بجای نمک معمولی برای قلب مفید نیست؟
    و سوال بعدی پتاسیم کلرید خوراکی با صنعتی چه فرقی داره

    پاسخ
    • سلام
      بله فروش پتاسیم کلرید در مقادیر خرد هم داریم. لطفا برای خرید تماس بگیرید 02128422797
      خیر اصلا خوراکی نیست و خطرناک نیز هست
      به طور کلی فرق صنعتی با خوراکی در میزان فلزات سنگینی هستش که دارا میباشد

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید