کربنات باریم

قیمت کربنات باریم چینی چاپ آبی49000 تومان
تاریخ به روز رسانی قیمت1403.01.19 
شماره تماس برای خرید 021-28422797
  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

کربنات باریم با فرمول شیمیایی ( BaCO3 ) که جرم مولی آن ۱۹۷٫۳۴ g/mol، یک ترکیب شیمیایی است که در ساخت مرگ موش، آجر، لعاب سرامیکی و سیمان مورد استفاده قرار می گیرد. این نمک به شکل پودر سفید رنگ می باشد و در آب حل نمی شود. کربنات باریم به گرما حساس می باشد و اگر حرارت ببیند به اکسید باریم و کربن دی اکسید تبدیل می شود. از واکنش این ماده با اسید سولفوریک می توان سولفات باریم به دست آورد.

خرید کربنات باریم

برای خرید کربنات باریم چینی به صورت عمده و همچنین استعلام قیمت با ما تماس بگیرید و یا  از طریق پیام رسان ها ثبت سفارش کنید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

قیمت کربنات باریم 📞 تماس بگیرید 📞
موجودی 100 تن در انبار✅
کشور تولید کننده چین
محل انبار انبار شورآباد
بسته بندی کیسه های 25 کیلویی
شماره تماس برای خرید  02128422797
فرمول شیمیایی BaCO3
نام انگلیسی Carbonate barium
قابلیت ارسال به سراسر کشور دارد✅

شماره تماس سریع برای خرید  کربنات باریم صنعتی02128422797

 

آنالیز کربنات باریم

WhatsApp Image 2023 07 04 at 16.46.56 e1688477358285 کربنات باریم

کربنات باریم چیست؟

این ماده دارای فرمول تجربی BaCO3 و وزن مولکولی 197.34 است. این پودر سفید بی مزه ، بی بو و سنگین با چگالی 4.2865 و نقطه ذوب آن 811 درجه سانتی گراد است. در دمای 1300 درجه سانتیگراد به BaO و CO2 تجزیه می شود. فشار بخار آن ناچیز است. کربنات باریم تقریباً در آب نامحلول است اما حلالیت آن با افزایش دما افزایش می یابد.

این نمک دارای بافت دانه ای و کمی طعم قلیایی است. کربنات باریم یک ترکیب پایدار است و با هوا یا آب واکنش نمی دهد. کربنات باریم به عنوان فلاکس در تولید شیشه و سرامیک نیز استفاده می شود. این ماده به طور کلی ماهیتی سمی دارد و توصیه می شود هنگام کار با آن نکات لازم رعایت بشود. این ترکیب با نام ویتریت نیز شناخته می شود.

 

کاربرد کربنات باریم

کربنات باریم در صنعت سرامیک به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به عنوان یک ماده همسان کننده عمل می کند و با اکسیدهای رنگی خاصی ترکیب می شود تا رنگ های منحصر به فردی را ایجاد کند که به روش های دیگر به راحتی قابل دستیابی نیست.
این ماده شیمیایی در صنایع ساخت آجر، کاشی، سفال و سفالگری نیز مصارف فراوانی دارد. کربنات باریم به خاک رس افزوده می شود تا نمک های محلول (سولفات کلسیم و سولفات منیزیم) را رسوب کن تا گل سفال به راحتی و سریع خشک نشود.

WhatsApp Image 2023 07 04 at 16.48.22 کربنات باریم

Barium carbonate زمانی برای ساخت شیشه و اشعه کاتدی (CRT) ، فریت باریم و ….مورد استفاده قرار می گرفت، اما این ماده با خلوص بالا اخیراً به عنوان ماده اولیه مواد الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

همینطور به عنوان ماده اولیه تیتانات باریم است که به طور عمده برای خازن سرامیکی چند لایه (MLCC) و اکسیدهای کامپوزیت یا به عنوان ماده اولیه برای ترمیستورهای PTC و…مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از این ماده به عنوان ماده اولیه برای شیشه نوری و برای ساخت و تولید نیمه هادی ها استفاده می شود.

کاربرد کربنات باریم در ساخت شیشه

کربنات باریم باعث افزایش ضریب شکست و درخشش شیشه می شود و همین موضوع باعث می شود استفاده از آن در صنعت شیشه مناسب باشد. این ماده در صنعت ساخت و ساز در آسیا و اقیانوس آرام به دلیل تولید زیاد در کشورهایی که جمعیت زیادی مانند چین و هند دارند شاهد رشد چشمگیری بوده است.

تولید تجاری این ماده شامل روشهای مصنوعی است که کربنات باریم با خلوص بالا را به صورت گرانول یا پودر تولید می کند. به طور کلی، این ماده با واکنش بین سولفات باریم یا باریت و همینطور با واکنش بین سولفید باریم و کربنات سدیم تولید می شود.فرم گرانولی در درجه اول در تولید شیشه های صفحه نمایش، شیشه های کریستالی و سایر عینک های مخصوص استفاده می شود. از پودر کربنات باریم نیز در صنعت سرامیک به عنوان ماده ای برای تولید لعاب های مات ، شیشه های مخصوص، آجرهای سفالی و کاشی استفاده می شود. فرم پودر در ساخت پراکسید باریم، هیدروکسید باریم و کلرید باریم نیز به کار می رود. از فرم کربنات باریم در تصفیه آب نمک استفاده می شود.

کاربرد در صنعت آجر و کاشی

این ماده در ساخت آجر و کاشی بسیار زیاد مورد استفاده قرار میگیرد و سهم قابل توجهی از بازار BaCO3 را در خود جای داده است و انتظار می رود طی چند سال آینده تولید آن چندبرابر شود.

پیش بینی می شود با افزایش مصرف این ترکیب در آجر و کاشی، تقاضا برای تولید آن در آینده نزدیک افزایش یابد. افزودن آن از تشکیل نمک روی آجر و کاشی جلوگیری می کند. این ماده با سولفات های محلول واکنش نشان می دهد تا کربنات های نامحلول و سولفات هایی تشکیل دهد که زنگ نزنند. تقاضا برای این ماده در صنعت ساختمان بسیار زیاد است.

افزایش فعالیت های ساختمانی در اقتصادهای در حال توسعه فرصت های رشد را به بازار می بخشد. استفاده از carbonate barium به عنوان، پیشرو در تولید فریت های مغناطیسی و مواد الکتریکی نیز احتمالاً در آینده نزدیک فرصت های رشد را به بازار می دهد.

کاربرد در صنعت الکترونیک

با رشد نیمه هادی ها و صنایع الکترونیک نیز تقاضای کربنات باریم در بخش مواد الکترو سرامیکی در حال افزایش است. کربنات باریم ماده تشکیل دهنده اصلی خازن های سرامیکی چند لایه، ترمیستورهای PTC ، مبدل های پیزو الکتریک ، سنسورها ، RAM پویا ، MEMS ، تعدیل کننده های نوری و دستگاه های الکترومکانیکی است.

Global Industrial Electronics Market کربنات باریم

تولید کربنات باریم

روش مرسوم تهیه کربنات باریم با عنوان خاکستر سیاه با دمای بالای 1100 در کوره انجام میشود. در این روش باریت ( سولفات باریم طبیعی ) با زغال سنگ واکنش داده و کاهش می یابد و باریم سولفید ناخالص به وجود می آید.

BaSO۴ + ۴C → BaS + 4CO

سپس باریم سولفید با کربنات سدیم واکنش داده و نمک مدنظر تولید می شود.

BaS + Na۲CO۳ → BaCO۳ + Na۲S

نکات ایمنی کربنات باریم

ضروری است  که کربنات باریم در مکانی خشک و دارای تهویه مناسب نگهداری شود. رطوبت می تواند باعث کلوخه شدن این ترکیب شود و اثربخشی آن را کاهش دهد. دمای ایده آل نگهداری زیر 30 درجه سانتیگراد است، زیرا دمای بالاتر می تواند باعث تجزیه محصول شود. علاوه بر این، ذخیره این ترکیب باید به دور از مواد ناسازگار مانند اکسید کننده ها، اسیدها و آلومینیوم باشد تا از هرگونه واکنش شیمیایی بالقوه ای که می تواند باعث آسیب شود، پیشگیری شود.

دفع کربنات باریم باید طبق مقررات تعیین شده توسط سازمان حفاظت از محیط زیست انجام شود.  اگر مواد استفاده نشده باشد، باید به تامین کننده بازگردانده شود یا طبق مقررات دور ریخته شود. اگر یک ماده ضایعاتی است، باید طبق مقررات قابل اجرا دفع شود. این نمک زباله خطرناکی محسوب نمی شود، اما رعایت روش های مناسب برای جلوگیری از هرگونه خطرات زیست محیطی یا بهداشتی ضروری است.

کربنات باریم در صورت بلع یا استنشاق می تواند خطرناک و سمی باشد. رعایت احتیاطات لازم هنگام استفاده از ترکیب برای جلوگیری از هر گونه آسیب ضروری است.این ماده برای مصرف خوراکی بی خطر نیست و نباید در غذا یا نوشیدنی استفاده شود زیرا در معده محلول است.استفاده از کربنات باریم در تولید لوازم آرایشی مجاز نیست.

کربنات باریم قابل اشتعال نیست.

4.8/5 (4 نظر)

1 دیدگاه دربارهٔ «کربنات باریم;

دیدگاهتان را بنویسید