خرید کربنات سدیم

شما میتوانید برای خرید کربنات سدیم و یا هر ماده شیمیایی مد نظر خود از طریق "شرکت بیسموت" اقدام به خرید و یا از طریق سایت ثبت سفارش کنید.
  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

آشنایی

کربنات سدیم یک ترکیب شیمیایی با فرمول مولکولی  Na2CO3 است که خاکستر سودا نیز نامیده می شود. معمولاً از آن به عنوان جوش شیرین (washing soda) یاد می شود و در تمیز کردن محصولات ، تولید شیشه ، به عنوان افزودنی غذایی و موارد دیگر استفاده می شود. این ماده یک پایه قلیایی قوی است که در محصولات پاک کننده سبز استفاده می شود.

این ماده اغلب به صورت یک پودر سفید و بدون بو است که رطوبت هوا را جذب می کند.یافت می شود و در طیف وسیعی از صنایع مانند تمیز کردن و مراقبت های شخصی و به عنوان قارچ کش ، میکروب کش ، علف کش و تنظیم کننده pH استفاده می شود. این ماده ممکن است با نام های جوش شیرین(washing soda) ، خاکستر سودا ، کربنات دی سدیم ، سودای کلسینه شده ، نمک دی سدیم اسید کربنیک نیز شناخته شود.

خرید کربنات سدیم

برای خرید کربنات سدیم و استعلام قیمت می توانید با ما تماس بگیرید یا در صورت تمایل ثبت سفارش کنید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم .

شماره تماس سریع برای خرید مواد شیمیایی:021-28422797

کیسه کربنات سدیم

تولید کربنات سدیم

روند به دست آوردن این ماده با گذشت زمان به طور قابل توجهی تغییر کرده است. در اصل با سوزاندن جلبک های دریایی که سرشار از سدیم بودند تولید می شد. هنگام سوزاندن علف های هرز ، سدیم به صورت کربنات سدیم در خاکستر باقی می ماند. اگرچه این فرآیند موثر بود ، اما نمی توان از آن برای تولید حجم زیاد استفاده کرد.

تولید با سنگ ترونا

تولید این ماده از منابع طبیعی بسترهای جامد ترونا (Na2CO3 · 2Na2SO4) بیشتر تأمین کربنات سدیم در جهان از فرآوری سنگ معدن ترونا حاصل می شود که در جنوب غربی وایومینگ استخراج می شود . ترونا ممکن است با استفاده از استخراج متعارف خشک یا محلول بسته به ماهیت و دسترسی منبع ، از ذخایر بازیابی شود. تبلور کسری محلول های ترونا یا آب نمک های غنی از کربنات سدیم ، کربنات سدیم را برای بازیافت جدا می کند.  این ماده نیز از ترونا در خشک کن اسپری تولید شده است.

تولید با روش leblanc

یک فرآیند مصنوعی شناخته شده به عنوان فرایند LeBlanc که توسط شیمی دان فرانسوی نیکولاس لبلانس (1742-1806) ایجاد شد. در این فرآیند نمک با اسید سولفوریک واکنش داده و سولفات سدیم و اسید کلریدریک تولید می کند. سولفات سدیم در حضور سنگ آهک و ذغال گرم می شود و مخلوط حاصل حاوی سولفات کلسیم و کربنات سدیم است که پس از آن استخراج می شود.

مشکلات روش لبلانس

دو مشکل قابل توجه در فرآیند LeBlanc وجود داشت ،  که این مشکلات هزینه زیاد و آلودگی قابل توجه بود.

تولید با روش solvay

مشکلات روش لبلانک یک مهندس شیمی بلژیکی به نام ارنست سلوی در سال (1838-1922) را وادار کرد که فرایند بهتری برای ایجاداین ماده ایجاد کند. در فرآیند Solvay ، آمونیاک و دی اکسید کربن برای تولید این ماده از نمک و سنگ آهک استفاده می شود. در ابتدا ، آمونیاک و دی اکسید کربن با آب واکنش داده و الکترولیت های ضعیف هیدروکسید آمونیوم و اسید کربنیک را تشکیل می دهند. این یونها واکنش بیشتری نشان می دهند و بی کربنات سدیم تشکیل می دهند. از آنجا که بی کربنات به سختی در آب حل می شود ، از محلول جدا می شود. در این مرحله ، بی کربنات سدیم فیلتر شده و با گرم شدن به کربنات سدیم تبدیل می شود.

روش hou

این توسط شیمی دان چینی هو دبانگ در دهه 1930 ساخته شده است. دی اکسید کربن فرآورده فرعی بخار قبلی از طریق محلول اشباع شده کلرید سدیم و آمونیاک پمپ می شد تا بی کربنات سدیم تولید شود. از طریق واکنش های زیر: NH3 + CO2 + H2O → NH4HCO3. NH4HCO3 + NaCl → NH4Cl + NaHCO3بی کربنات سدیم به دلیل حلالیت کم به عنوان رسوب جمع آوری شد. سپس حرارت داده می شود تا کربنات سدیم خالص مشابه آخرین مرحله از فرآیند Solvay تولید شود.

کلرید سدیم بیشتری به محلول باقیمانده آمونیوم و کلریدهای سدیم اضافه می شود. همچنین آمونیاک بیشتری در دمای 30-40 درجه سانتیگراد به این محلول پمپ می شود. سپس دمای محلول به زیر 10 درجه سانتی گراد کاهش می یابد. حلالیت کلرید آمونیوم بالاتر از کلرید سدیم در 30 درجه سانتیگراد و کمتر در 10 درجه سانتیگراد است. با توجه به این اختلاف حلالیت وابسته به دما و اثر یون مشترک ، کلرید آمونیوم در محلول کلرید سدیم رسوب می کند. از آنجا که دیگر آمونیاک احتیاج به بازسازی ندارد. محصول جانبی کلرید آمونیوم می تواند به عنوان کود فروخته شود.

خصوصیات

کربنات سدیم خالص یک پودر سفید و بدون بو است که رطوبت ساز است (رطوبت هوا را جذب می کند) و در صورت نگهداری در محیط خشک منقضی نمی شود. محلول متوسطی در آب ایجاد می کند.فرمول مولکولی آن Na2CO3 جرم مولی 105.9884 گرم در مول (بی آب)124.00 گرم در مول (مونوهیدرات)286.14 گرم در مول (دک هیدرات) است. شکل ظاهری آن رطوبت جامد سفید ،بی بو. چگالی 2.54 گرم در سانتی متر مکعب (بی آب)2.25 گرم در سانتی متر مکعب (مونوهیدرات)1.46 گرم در سانتی متر مکعب (دک هیدرات)دمای ذوب ۸۵۱ درجه سانتیگراد (بی آب) 1000 درجه سانتیگراد (رفع فشار ، مونوهیدرات)۳۴ درجه سانتیگراد (از بین بردن ، دک هیدرات)دمای جوش ۱۶۰۰ درجه سانتیگراد (بی آب)انحلال‌پذیری در آب 70 گرم در لیتر (0 درجه سانتیگراد)216 گرم در لیتر (20 درجه سانتیگراد) 450 گرم در لیتر (100 درجه سانتیگراد)

کارتن کربنات سدیم

کاربرد ها

1.تولید مواد شیمیایی2.غذا (به عنوان مثال ، ماده ضد انعقاد)3. تولید شیشه از مهمترین کاربردهای کربنات سدیم است(شیشه از طریق ذوب (ذوب) مخلوطی از سیلیس (دی اکسید سیلیسیم ، SiO2) ، کربنات سدیم ، سنگ آهک (کربنات کلسیم ، CaCO3) و سایر مواد ساخته می شود)4.محصولات مراقبت شخصی (به عنوان مثال ، حمام حبابی ، خمیر دندان ، نمک و خیساندن حمام و اسکراب)5.محصولات کاغذی و خمیر کاغذ6.نگهداری استخر شنا (عنوان افزودنی مورد استفاده قرار می گیرد ، جایی که برای خنثی سازی اثرات خورنده کلر و بالا بردن سطح pH آب استفاده می شود)7.روش های درمانی (به عنوان مثال ، برای درمان درماتیتیدها)8.درمان های دامپزشکی (به عنوان مثال ، برای درمان کرم حلقوی ، پاکسازی پوست و درمان اگزما)

کاربرد در نرم کردن آب

با افزودن washing soda (کربنات سدیم) که یون های کلسیم را در یک واکنش رسوبی از بین می برد ، می توان آب سخت را نرم کرد. متناوباً ، آب سخت را می توان از طریق یک رزین تبادل یونی در یک ستون عبور داد. یون های سدیم با عبور از ستون ، یون های کلسیم موجود در آب را جایگزین می کنند.

استفاده در غذاها

این ماده یک ماده افزودنی غذایی  است که به عنوان تنظیم کننده اسیدیته و ترشی ، عامل افزایش دهنده و تثبیت کننده استفاده می شود.توسط FDA ایالات متحده به عنوان GRAS (به طور کلی بی خطر شناخته می شود) تأیید می شود و به عنوان افزودنی غذایی بی خطر در بسیاری از کشورها با شماره E E500 پذیرفته می شود.

ظرف های 500 گرمی کربنات سدیم

تصفیه آب

این روش تصفیه در صورت اسیدی بودن آب (pH کم) استفاده می شود. خاکستر سودا (کربنات سدیم) و هیدروکسید سدیم هنگام تزریق در سیستم آب ، PH آب را تقریباً خنثی می کنند. برخلاف فیلترهای خنثی کننده ، آنها سختی در آب تصفیه شده ایجاد نمی کنند.

کربنات سدیم اسید یا باز است؟

سدیم کربنات نمک دی سدیم اسید کربنیک با خاصیت قلیایی سازی است. وقتی کربنات سدیم در آب حل می شود ، اسید کربنیک و هیدروکسید سدیم ایجاد می کند. هیدروکسید سدیم به عنوان یک پایه قوی ، اسید معده را خنثی می کند و در نتیجه به عنوان یک ضد اسید عمل می کند.

چرا این ماده در آب حل میشود؟

قطبیت مولکول های آب، آب را قادر می سازد بسیاری از مواد پیوند یونی را حل کند. کربنات سدیم ساخته شده از یونهای سدیم مثبت که به یونهای کلرید منفی متصل شده اند. آب می تواند کربنات سدیم را حل کند زیرا قسمت مثبت مولکول های آب یون های کربنات منفی و قسمت منفی مولکول های آب یون های سدیم مثبت را جذب می کند.

آیا کربنات سدیم سوزاننده است؟

خاکستر سودای طبیعی همچنین یک جایگزین مقرون به صرفه سود سوز آور یا هیدروکسید سدیم است که به دلیل هویت شیمیایی آن به عنوان هیدرات سدیم و به دلیل خاصیت سوزشنده یا خورنده بودن ، نامگذاری شده است. به صورت خالص ، آب را به راحتی جذب می کند و محلول های آبی تشکیل می دهد.

آیا این ماده همان جوش شیرین است؟

کربنات سدیم و بی کربنات سدیم دو نوع ترکیبات سدیم و نمک هستند. آنها عنصر اصلی سدیم را دارند. بی کربنات سدیم هیدروژن کربنات سدیم است که دارای فرمول شیمیایی NaHCO3 است. از سدیم ، هیدروژن و اسید تشکیل شده است. بی کربنات سدیم در بین مردم بیشتر جوش شیرین نامیده می شود.

فرق کربنات سدیم و بی کربنات سدیم

این ماده را با بی کربنات سدیم اشتباه نگیرید. مورد دوم جوش شیرین استانداردی است که می توانید در کمد خود پیدا کنید ، در حالی که کربنات سدیم ماده ای در صابون ظرف ، محصولات شیشه و پاک کننده های کف است.

چگونه از جوش شیرین (بی کربنات سدیم ) کربنات سدیم بدست آوریم ؟

کافی است جوش شیرین یا بی کربنات سدیم را در اجاق 200 درجه فارنهایت به مدت حدود یک ساعت گرم کنید. دی اکسید کربن و آب از بدن خارج می شود و کربنات سدیم خشک باقی می ماند. این خاکستر سودا است.

موارد تمیز کردن

از این ماده به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی و توانایی عبور روغن و نرم کردن آب ، در چندین محصول تمیز کننده از جمله محصولات تمیز کننده سبز استفاده می شود. می توانید آن را در مواد شوینده لباسشویی ، شوینده های اتوماتیک ظرفشویی ، پاک کننده های همه منظوره ، شیشه پاک کن ها ، مواد پاک کننده لکه ، پاک کننده های میز ، اسپری های ضد عفونی کننده و سفید کننده ها پیدا کنید.

آیا این ماده لباس ها را سفید میکند؟

برای کمک به حل لکه های سنگین پنبه یا پارچه ، می توانید آنها را در محلول آب گرم و این ماده خیس کنید. این روند می تواند به از بین بردن لکه های ایجاد شده توسط چربی ، خون ، جوهر ، چای ، قهوه و موارد دیگر کمک کند! فقط یک سطل یا سینک ظرفشویی خود را با آب گرم پر کنید ، 1/2 فنجان یا بیشتر از آن کربنات سدیم اضافه کنید و آن را هم بزنید.

چگونگی مصرف برای ضد عفونی کردن

برای تمیز کردن و ضد عفونی با کربنات سدیم ، آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) استفاده از 2 اونس در هر گالن آب را توصیه می کند .1 این محلول را می توان برای تمیز کردن سطوح سخت و غیر متخلخل مانند کف ، دیوارها ، وان ها ، کاشی ها ، و دوغاب.این ماده طبق غلظت های EPA در غلظت های زیر 15 درصد و مواد سوزاننده بالای 15 درصد تحریک کننده تلقی می شود ، بنابراین هنگام مخلوط کردن محلول های تمیز کننده با آن ، این نکته را به خاطر بسپارید .1 دستکش تمیز کننده بپوشید و از قرار گرفتن آن در چشم یا دهان خودداری کنید.

آیا خاکستر سودا همان (wshing soda) است؟

Washing sodaیا خاکستر سودا نام اصلی این ماده است ، این ماده معدنی که به طور طبیعی وجود دارد فرمول Na2CO3 را حمل می کند. Washing soda به خودی خود بسیار قلیایی است و سطح PH آن 11 است. این ترکیب شیمیایی منحصر به فرد آن را در چربی زدایی و تمیز کردن عمیق لباس بسیار موثر می کند.

پودر کربنات سدیم

سدیم کربنات مایع

این ماده در حالت اصلی پودر سفید رنگ اما وقتی به حالت کربنات سدیم مایع در آورده شود  با خلوص بالا برای استفاده در صنایع مختلف از جمله مواد غذایی و لبنیات ، تولید مدار چاپی و به عنوان یک افزودنی کنترل کننده pH در صنعت روغن تولید میشود . همچنین می توان از این ماده برای رسوب کلسیم در گل و لای های حفاری بر پایه آب و آب های آرایش ، افزایش pH و لجن های لجن لخته استفاده کرد.

خطرات

بلع: از شخص بخواهید یک لیوان آب یا شیر بنوشد ، مگر اینکه توسط ارائه دهنده خدمات بهداشتی توصیه دیگری شده باشد. با این حال ، اگر علائم جدی مانند استفراغ ، تشنج یا خواب آلودگی را دارند و در بلعیدن مشکل دارند ، از نوشیدن آنها خودداری کنید. فرد نباید استفراغ کند مگر اینکه توسط پزشک یا مرکز کنترل سموم به او گفته شود.تماس با چشم یا پوست: حداقل 15 دقیقه با آب فراوان بشویید.استنشاق: فرد را به هوای تازه منتقل کنید.

نوشیدن کربنات سدیم

این ماده می تواند دهان ، گلو ، معده یا مری شما را بسوزاند و استفراغ ، حالت تهوع یا اسهال می تواند منجر شود. در صورت بلعیدن ، دو یا چند لیوان آب یا شیر بنوشید. در حالی که نباید استفراغ ایجاد کنید ، اگر استفراغ ایجاد شد ، مایعات اضافی بنوشید. از نوشیدنی های گازدار یا اسیدها استفاده نکنید.

تأثیرات بر محیط

سازمان حفاظت محیط زیست این ماده را ماده شیمیایی طبیعی می داند که در خاک و آب یافت می شود و در صورت انتشار مقادیر کم در محیط زیست ، انتظار هیچ گونه اثر سو بر حیات وحش یا آب را ندارد. بنابراین ، می توان آن را سبز دانست.

کربنات سدیم در کجا تولید می شود؟

مقدار قابل توجهی مستقیماً از منابع طبیعی استخراج می شود. بزرگترین منابع طبیعی کربنات سدیم در ایالات متحده در اطراف گرین ریور ، وایومینگ و صحرای خشک دریاچه سرلز در کالیفرنیا یافت می شود.

کربنات سدیم چینی

منابع قابل ارجاع برای مطالعه بیشتر:https://www.thespruce.com/sodium-carbonate-safety-cleaning-1706882

 

دیدگاهتان را بنویسید