کربن اکتیو

  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

کربن فعال، که به آن زغال فعال نیز گفته می شود، نوعی کربن فرآوری شده با منافذ کوچک و کم حجم است که باعث افزایش جذب یا واکنش های شیمیایی می شود. کربن فعال معمولاً از ذغال سنگ تهیه می شود،هنگامی که از زغال سنگ فرآوری می شود به آن زغال سنگ فعال نیز گفته می شود.

موارد استفاده کربن فعال

از کربن فعال شده در ذخیره سازی متان و هیدروژن استفاده می شود، تصفیه هوا، کافئین زدایی ، تصفیه طلا ، استخراج فلزات، تصفیه آب، دارو، تصفیه فاضلاب، فیلترهای هوا، تولید کلرید هیدروژن، سفید کردن دندان و بسیاری از مصارف دیگر از آن استفاده می شود.

کربن فعال برای تصفیه مایعات و گازها در کاربردهای مختلف از جمله آب آشامیدنی شهری ، فرآوری مواد غذایی و آشامیدنی ، دفع بو ، کنترل آلودگی صنعتی استفاده می شود.

کربن فعال از مواد منبعی کربن مانند نارگیل ، آجیل ، زغال سنگ ، ذغال سنگ نارس و چوب تولید می شود.

کربن اکتیو جاکوبی سوئد

شرکت جاکوبی سوئد یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده کربن اکتیو است که میتوانید کربن های این شرکت را از ما تهییه کنید. کربن اکتیو جاکوبی سوئد را با تضمین و بهترین قیمت روز از ما تهییه کنید

خرید کربن اکتیو جاکوبی سوئد

از طریق لینک زیر میتوانید هر مقدار از کربن فعال که نیاز دارید سفارش دهید و ما برای اطلاع قیمت روز با شما تماس خواهیم گرفت . یا میتوانید با ما تماس بگیرید . منتظر ارتباط با شما هستیم

خرید کربن اکتیو جاکوب سوئد

درباره شرکت جاکوبی سوئد

این شرکت 20 کارخانه تولید کربن و 5 کارخانه بازیابی کربن در سراسر جهان دارد .

تأمین کننده گسترده ترین خرید کربن فعال در صنعت ، از جمله کربن های مبتنی بر پوسته نارگیل ، زغال سنگ قیر ، لیگنین و چوب ، که در پارچه های پودری ، دانه ای ، اکسترود شده ، کروی و نمدی است

Jacobi Carbons یک سازمان معتبر است که مطابق با استانداردهای سفت و سخت بین المللی ISO-9000 و دارای مجوزهای محلی در نقاط تولید ، توزیع و مدیریت است.

برای مطالعه بیشتر درباره این شرکت میتوانید به سایت خود این شرکت مراجعه کنید  : https://www.jacobi.net

کاربرد صنعتی

یکی از کاربردهای مهم در استفاده صنعتی از کربن فعال برای تصفیه محلولهای آبکاری فلزات می باشد. به عنوان مثال، روش اصلی تصفیه کردن برای از بین بردن ناخالصی های آلی از محلول های آبکاری استفاده از نیکل روشن است.
خرید کربن فعال برای  بهبود کیفیت و افزایش خواصی مانند روشنایی، صافی، انعطاف پذیری و…به محلول های آبکاری اضافه می شود.

در صورت عدم استفاده از کربن در آبکاری فلزات به دلیل عبور واکنش های جریان مستقیم و الکترولیتی اکسیداسیون آندی و کاهش کاتدیک، افزودنی های آلی محصول تجزیه ناخواسته ای را روی فلز مورد نظر ایجاد می کنند که می تواند بر کیفیت آبکاری و خصوصیات بدنی فلزتأثیر منفی بگذارد.
اضافه کردن خرید کربن فعال چنین ناخالصی ها را از بین می برد و عملکرد آبکاری را به سطح دلخواه باز می گرداند.

کربن اکتیو در برج برای کاربرد های صنعتی

کاربردهای پزشکی کربن

از خرید کربن فعال برای درمان مسمومیت ها و مصرف بیش از حد انواع دارو با دوز های متفاوت و بالا استفاده می شود. قرص ها یا کپسول های خرید کربن فعال در بسیاری از کشورها به عنوان یک داروی بدون نسخه برای درمان اسهال، سوء هاضمه و نفخ مصرف می شود.

با این حال، زغال چوب فعال هیچ تاثیری در گاز معده و اسهال ندارد و به طور معمول از نظر پزشکی بی اثر است، اگر مسمومیت ناشی از مصرف عوامل خورنده مانند قلیاها و اسیدهای قوی، آهن، اسید بوریک، لیتیوم، فرآورده های نفتی یا الکل باشد خرید کربن فعال مانع از جذب این مواد شیمیایی در بدن انسان نمی شود.

خرید کربن فعال در لیست داروهای ضروری سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته و ایمن ترین و موثرترین داروهای مورد نیاز در سیستم بهداشتی درمانی و پزشکی است، اما در برابر مسمومیت های اسیدهای قوی یا قلیایی ها، سیانیدها، آهن، لیتیوم، آرسنیک، متانول ، اتانول یا اتیلن گلیکول بی اثر است.

استفاده نادرست از آن (به عنوان مثال در ریه ها) منجر به آسپیراسیون ریوی می شود که در صورت عدم شروع درمان فوری گاهی اوقات می تواند کشنده باشد.

برنامه های کاربردی شیمی تحلیلی

خرید کربن فعال شده ، در ترکیب 50٪ با celite، به عنوان فاز ثابت در جداسازی کروماتوگرافی کم فشار از کربوهیدرات ها (مونودی- تری ساکاریدها) با استفاده از محلول های اتانول (5-50٪) به عنوان فاز متحرک استفاده می شود.
خرید کربن فعال برای استخراج ضد انعقادهای خوراکی مستقیم (DOAC) مانند dabigatran ، apixaban ، rivaroxaban و edoxaban از نمونه های پلاسما خون مفید است.

استفاده در کشاورزی

خرید کربن فعال ماده ای مجاز است که توسط کشاورزان برای تولید محصولات کشاورزی ارگانیک و تولید شراب مورد استفاده قرار می گیرد.
همچنین از آن به عنوان یک سم دفع آفات کشاورزی، مواد افزودنی خوراک دام ، کمک به فرآوری ، ماده غیر آبرسانی و ضد عفونی کننده نیز استفاده می شود. 

میتوانید انواع دیگر کود های شیمیایی کشاورزی را نیز مشاهده کنید و با قیمت مناسب از ما تهییه کنید .

تصفیه هوا

فن ها و هود آشپزخانه تصویه کننده هوا که خرید کربن فعال ایرانی دارند معمولاً در تصفیه هوا مورد استفاده قرار می گیرند تا بخارات روغن ، بو و سایر هیدروکربن ها از هوای محیط خارج شود. رایج ترین طرح ها از یک اصل فیلتراسیون 1 مرحله ای یا 2 مرحله ای استفاده می کنند که در آن خرید کربن فعال در محیط فیلتر تعبیه شده است. از فیلترهای خرید کربن فعال ازمایشگاهی برای حفظ گازهای رادیواکتیو موجود در هوا که از یک کندانسور توربین راکتور آب جوش هسته ای خالی شده استفاده می شود.

عکس میکروسکوپی کربن اکتیو

تولید

این ماده، کربنی است که از مواد منبعی کربنی نظیر بامبو، پوسته نارگیل، ذغال سنگ نارس بید، چوب ، ذغال سنگ ، لیگنین، و نفت تولید می شود. این ماده می تواند توسط یکی از مراحل زیر تولید شود:

فعال سازی

ماده مورد نظر با استفاده از گازهای داغ به خرید کربن فعال ازایشگاهی تبدیل می شود. سپس هوا برای سوزاندن گازها ایجاد می شود و به صورت کلی کربن فعال شده، درجه بندی شده و ضد گرد و غبار ایجاد می شود.  این کار معمولاً با استفاده از یک یا چند مورد از مراحل زیر انجام می شود:

کربن سازی:

ماده با محتوای کربن در دمای 600-900 درجه سانتیگراد بصورت مایع تجزیه می شود ، معمولاً در یک فضای بی حرکت با گازهایی مانند آرگون یا نیتروژن فعال ترکیب می شود.

بسته های گرمی کربن اکتیو

اکسیداسیون:

مواد اولیه یا  مواد کربن شده در دمای بالاتر از 250 درجه سانتیگراد ، معمولاً در محدوده دمای 600–1200 درجه سانتیگراد ، در معرض جوهای اکسید کننده (اکسیژن یا بخار) قرار می گیرند.

خصوصیات کربن فعال

خرید یک گرم کربن فعال ازمایشگاهی می تواند مساحتی بیش از 500 متر مربع داشته باشد ، با 3000 متر مربع به راحتی قابل دستیابی است. آئروژل های کربنی ، گرچه گران تر هستند ، اما حتی از مناطق سطح بالاتری نیز برخوردار هستند و در کاربردهای ویژه استفاده می شوند.

 کربن فعال چگونه کار می کند؟

جذب به صورت فیزیکی وسیله اصلی است که با استفاده از آن خرید کربن فعال ازمایشگاهی برای حذف آلاینده ها از جریان مایع یا بخار کار می کند. مقدار زیاد کربن به ازای هر واحد وزن باعث می شود تا آلاینده ها به محیط خرید کربن فعال ایرانی شده چسبیده باشند.

سطح داخلی بزرگ کربن دارای چندین نیروی جاذب است که برای جذب سایر مولکول ها فعال می شوند. این نیروها به شکلی مشابه نیروی گرانشی آشکار هستند و بنابراین، آلاینده های موجود در آب به دلیل اختلاف غلظت در محلول و منافذ کربن به سطح کربن از محلول جذب می شوند.

چه ترکیباتی جذب می شوند ؟

تمام ترکیبات تا حدی قابل جذب هستند. در عمل، این ذغال برای جذب ترکیبات آلی عمدتاً به همراه برخی ترکیبات معدنی با وزن مولکولی بزرگتر از قبیل ید و جیوه استفاده می شود.

بسته های کربن اکتیو جاکوبی

منبع : https://en.m.wikipedia.org/wiki/Activated_carbon

1 دیدگاه دربارهٔ «کربن اکتیو;

  1. آیا می توانید اطلاعاتی در مورد سازگاری مواد شیمیایی مختلف در صورت نگهداری عمدهارائه دهید؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید