خرید و فروش آسکوربیک اسید + مقادیر استفاده + توضیحات کامل

اسکوربیک اسید

شرکت بیسموت » مواد اولیه صنایع غذایی » خرید و فروش آسکوربیک اسید + مقادیر استفاده + توضیحات کامل

قیمت اسید آسکوربیک زیبو190000 تومان
تاریخ به روز رسانی قیمت1403.01.19 
شماره تماس برای خرید 021-28422797
  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

ویتامین ث که به اسید آسکوربیک و آسکوربات نیز معروف است، ویتامینی است که در غذاهای مختلف یافت می‌شود و به عنوان مکمل غذایی به فروش می‌رسد. برای عملکرد چندین آنزیم آسکوربیک اسید خوراکی در صنایع غذایی و بهداشتی مورد نیاز است و برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار ضروری است. هم چنین به عنوان یک آنتی اکسیدان نیز عمل می‌کند. برخی شواهد نشان می‌دهد که استفاده منظم از مکمل‌ها ممکن است مدت زمان سرما خوردگی را کاهش دهد، اما به نظر نمی‌رسد که مانع عفونت شود.

پادکست زیر را درباره آسکوربیک اسید حتما گوش کنید تا اطلاعات بازاری را نیز دریافت کنید

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مواد اولیه صنایع غذایی به وبلاگ ما مراجعه کنید.

خرید آسکوربیک اسید خوراکی

شما میتوانید برای خرید آسکوربیک اسید با ما تماس گرفته و استعلام قیمت روز را داشته باشید و برای برند های زیبو، هنان یا … ثبت سفارش کرده و منتظر تماس همکاران ما برای اعلام قیمت و کسب اطلاعات بیشتر باشید.

شماره تماس ما : 021-28422797

Ascorbic acid

ظاهر اسید اسکوربیک

اسید اسکوربیک ظاهری سفید یا زرد روشن دارد و جامد پودری است اما به طور طبیعی در آب محلول است، این اسید مزه ترش دارد و برای مصرف انسان در مقادیر کم کاملاً بی خطر است.

حتما در زمان خرید اسکوربیک اسید به این مورد توجه کنید.

تاریخچه آسکوربیک اسید

آسکوربیک اسید در سال 1912 کشف شد و در سال 1928 از مواد غذایی جدا شود و در سال 1933 اولین ویتامین تولید شیمیایی بود. این دارو در فهرست داروهای ضروری سازمان بهداشت جهانی و از موثرترین و ایمن‌ترین داروهای مورد نیاز در یک سیستم بهداشتی است.

ویتامین ث به عنوان یک داروی ارزان قیمت و عمومی و بدون نسخه در دسترس است. بخشی از این کشف، آلبرنت سزنت-گیورگی و والتر نورمن هاورث به ترتیب در سال 1937جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی و شیمی را دریافت کردند.

فرمول آسکوربیک اسید

خواص فیزیکی و شیمیایی آسکوربیک اسید

 

فرمول شیمیایی

C6H8O6

جرم مولی

176.12 گرم بر مول

ظاهر

کریستال سفید یا زرد رنگ، پودر، مزه اسیدی

نقطه ذوب

192-190 درجه سلسیوس (378-374 درجه فارنهایت)

نقطه جوش

552.7 درجه سلسیوس (1026.9 درجه فارنهایت)

حلالیت

محلول در آب ، انحلال در الکل کم ، نامحلول در اتر، بنزن و کلروفرم

چگالی

1.694 گرم بر سانتی‌متر مکعب

واکنش در برابر نور

کم‌کم تیره می‌شود

 

تهیه و تولید آسکوربیک اسید

در فرایندهای صنعتی آسکوربیک اسید طی یک فرایند چند مرحله‌ای که باعث کاهش گلوکز توسط باکتری‌ها انجام می‌شود، می‌شود. و اسید آسکوربیک به عنوان یک محصول جانبی و فرعی تولید می‌شود.

از دیگر روش‌های تولید آسکوربیک اسید می‌توان به تخمیر دو مرحله‌ای اشاره کرد که دلیل کیفیت بالای محصول و هزینه کم فرایند، تولید کنندگان بیشتر از این روش استفاده می‌کنند در صورتی که تا چند سال گذشته فرایند اصلی که انجام می‌شد فرایند رایششتین-گروسنر بود. هم چنین می‌توان با تخمیر تک مرحله‌ای مادهی سوربیتول آن را به آسکوربیک اسید تبدیل کرد.

کاربردهای تجاری اسید اسکوربیک

نانوایی

در نانوایی ها از اسید اسکوربیک به عنوان افزودنی استفاده می شود که یا مستقیماً توسط آسیاب به آرد اضافه می شود یا توسط نانوایی به خود خمیر اضافه می شود.

این اسید جاذب به دلیل خواصی که به افزایش عمر مفید نان کمک می کند، عموماً در نان های صنعتی استفاده می شود.

نانوایان صنعتی  در اکثر نان های خود از اسید اسکوربیک استفاده می کنند زیرا هنگامی که به عنوان بخشی از فرآیند پخت استفاده می شود، اسید اسکوربیک به تعدادی از بهبودها در نان کمک می کند از جمله:

  1. گلوتن تقویت شده
  2. حجم نان بیشتر به این معنی است که نان به راحتی له نمی شود.
  3. خرده ریزتر و لطافت بیشتر خرده نان.
  4. کاهش ضخامت پوسته.
  5. نان با رشد سریعتر برای پخت سریعتر.

استفاده از اسید اسکوربیک در یک نانوایی صنعتی می تواند به سود بیشتر، زمان تولید کمتر و رضایت بیشتر خریدار کمک کند (ماندگاری طولانی تر، کاهش تعداد نان های آسیب دیده در حین حمل و نقل).

نوشیدنی ها

در طی فرآوری نوشیدنی هایی مانند آب میوه، میوه ها خرد شده، صاف می شوند، خمیر می شوند و فیلتر می شوند. متأسفانه، این فرآیند شدید بسیاری از ویتامین C طبیعی موجود در میوه ها را از بین می برد. یک نقطه فروش کلیدی که مصرف کنندگان هنگام خرید آب میوه به دنبال آن هستند.

تولیدکنندگان آب میوه و سایر محصولات نوشیدنی ممکن است از اسید اسکوربیک در محصولات خود به عنوان یک افزودنی طبیعی استفاده کنند.

فرآوری میوه

هنگامی که میوه در معرض اکسیژن قرار می گیرد، فرآیند اکسیداسیون شروع می شود و باعث قهوه ای شدن میوه می شود.

استفاده از اسید اسکوربیک در این محیط‌ها به دلیل PH پایین، فرآیند اکسیداسیون را کند می‌کند. اسید اسکوربیک که به عنوان یک ماده نگهدارنده طبیعی استفاده می شود، می تواند از قهوه ای شدن آن جلوگیری کند.

گوشت ها

مشابه کاربرد آن در فرآوری میوه، کاربرد اصلی اسید اسکوربیک در محیط های گوشتی جلوگیری از اکسیداسیون است.

هنگامی که گوشت اکسید می شود، شروع به قهوه ای شدن می کند. در حالی که این گوشت به طور کلی برای خوردن بی خطر است، بسیاری از سوپرمارکت ها، رستوران ها، قصابی ها و سایر موسساتی که گوشت می فروشند در این شرایط آن را نمی پذیرند.

استفاده از اسید اسکوربیک به عنوان یک ماده نگهدارنده، فرآیند اکسیداسیون را به تاخیر می اندازد، و ظاهر گوشت را تازه و برای مصرف کنندگان جذاب تر می کند.

تصفیه آب

تصفیه خانه های آب از کلر برای حذف باکتری ها از منابع آب استفاده می کنند. در حالی که این یک خنثی کننده مؤثر باکتری ها است و آب را برای نوشیدن ایمن می کند، محلول کلری که به دنبال تصفیه آب تخلیه می شود می تواند جریان ها را مسموم کند و زندگی آبزیان را مختل کند.

محبوب‌ترین روش دکلره‌زدایی «غیرفعال» این است که آب را در یک ظرف باز بگذارید و منتظر بمانید تا هوا و نور خورشید به‌طور طبیعی کلر را در طول زمان دفع کنند. این روش زمان بر است و در یک عملیات در مقیاس بزرگ قابل اجرا نیست.

اسید اسکوربیک یک روش شیمیایی مؤثر برای خنثی کردن کلر است که به طور فزاینده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همان اندازه مؤثر و ایمن‌تر از سایر روش‌های دکلره‌زدایی شیمیایی از طریق استفاده از مواد شیمیایی مبتنی بر گوگرد است.

استفاده از اسید اسکوربیک همراه با آسکوربات سدیم برای این منظور باعث می شود که آب کلردار به اندازه کافی ایمن باشد که بدون تأثیر بر محیط زیست در جریان ها آزاد شود.

اخرین تحقیقات 2020 برای استفاده از اسکوربیک اسید در مراقبت از پوست

نحوه استفاده و استفاده از اسید اسکوربیک: تا زمانی که پوست شما آنقدر حساس یا چرب نیست که بتوانید آن را تحمل کنید، توصیه می شود از ویتامین C روزانه یا یک روز در میان استفاده کنید. با این حال، در مورد بهترین زمان از روز برای اعمال آن اختلاف نظر وجود دارد. دکتر Herrmann توصیه می کند که صبح یا عصر خوب است، به شرطی که آن را به طور مداوم در زمان مشخصی از روز استفاده کنید. همچنین، اگر از سرم استفاده می‌کنید، حتماً آن را پس از شستن صورتتان بمالید.

در حالی که پزشکان می گویند که سرم ها در بهره گیری از فواید ویتامین C موثرتر از کرم ها هستند، دکتر کریستینا گلدنبرگ با بیان اینکه شکل محصول اهمیت کمتری نسبت به فرم ویتامین C موجود در محصول دارد، این موضوع را روشن می کند. او استفاده از خالص ترین شکل را توصیه می کند – به معنای اسید اسکوربیک یا اسید L-آسکوربیک. به عنوان آخرین فکر، شایان ذکر است که اسید اسکوربیک نیز می تواند در ترکیب با آنتی اکسیدان های دیگر، مانند ویتامین E موثرتر باشد.

وجود اسید اسکوربیک در ادرار کودکان

مقدار اسید اسکوربیک در ادرار کودکان تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله رژیم غذایی، ژنتیک و سلامت کلی آنها است. کودکانی که رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات مصرف می کنند، احتمال بیشتری دارد که سطح اسید اسکوربیک در ادرارشان بالاتر باشد. در مقابل، کودکانی که رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده و میوه و سبزیجات کم مصرف می کنند، احتمالاً سطوح پایین تری از اسید اسکوربیک در ادرار خود دارند.

محدوده طبیعی اسید اسکوربیک در ادرار بسته به سن و جنسیت کودک متفاوت است. به طور کلی، محدوده طبیعی اسید اسکوربیک در ادرار بین 0.2 تا 1.5 میلی گرم در دسی لیتر (mg/dL) است. با این حال، این محدوده ممکن است بسته به آزمایشگاهی که آزمایش را انجام می دهد، متفاوت باشد.

اگر کودکی دارای سطح پایین اسید اسکوربیک در ادرار باشد، ممکن است نشان دهنده این باشد که او به اندازه کافی ویتامین مصرف نمی کند. کمبود اسید اسکوربیک می تواند منجر به مشکلات متعددی از جمله سیستم ایمنی ضعیف، تاخیر در بهبود زخم و اسکوربوت شود. کودکانی که سطوح پایین اسید اسکوربیک دارند ممکن است نیاز به افزایش مصرف غذاهای غنی از ویتامین C یا مکمل های غذایی داشته باشند.

از سوی دیگر، اگر کودکی دارای سطوح بالایی از اسید اسکوربیک در ادرار خود باشد، ممکن است نشان دهنده مصرف بیش از مقدار توصیه شده ویتامین باشد. مصرف بیش از حد اسید اسکوربیک می تواند منجر به مشکلات متعددی از جمله گرفتگی معده، اسهال و سنگ کلیه شود. کودکانی که سطوح بالایی از اسید اسکوربیک در ادرار خود دارند ممکن است نیاز به کاهش مصرف غذاها یا مکمل های غنی از ویتامین C داشته باشند.

کاربردها و فواید اسید آسکوربیک در سلامتی

اسید آسکوربیک در درمان بیماری اسکوربوت که بیماری ناشی از کمبود ویتامین ث است، نقش تعیین کننده‌ای دارد. فراتر از آن، نقش ویتامین ث به عنوان پیشگیری یا درمان بیماری‌های مختلف مورد بحث نیست و بررسی‌ها نتایج متنقاضی را نشان می‌دهد. در یک بررسی کاکرین در سال 2012 هیچ اثری از مکمل ویتامین ث بر میزان مرگ و میر کلی گزارش نشد.

این دارو در فهرست داروهای ضروری سازمان بهداشت جهانی، از ایمن‌ترین و موثرترین داروهای مورد نیاز در یک سیستم بهداشتی است.

اسکوربوت

بیماری اسکوربوت ناشی از کمبود اسید آسکوربیک است و می‌توان با غذاهای حاوی ویتامین ث یا مکمل‌های غذایی از این بیماری پیشگیری و یا درمان کرد. قبل از بروز علائم حداقل یک ماه طول می‌کشد تا به مرحله بروز علائم برسد. علائم اولیه آن بی‌حالی، تنگی نفس، درد استخوان، خون ریزی لثه، حساسیت پوست و کبودی، ترمیم ضعیف زخم و در نهایت تب و تشنج و مرگ نهایی است. تا اواخر بیماری آسیب قابل برگشت است، زیرا کلاژن سالم جایگزین کلاژن معیوب با ویتامین ث می‌شود.

درمان می‌تواند به صورت خوراکی یا از طریق تزریق عضلانی یا داخل وریدی انجام شود. اسکوربوت در دوران کلاسیک برای بقراط شناخته شده بود. نشان داده شد که این بیماری توسط مرکبات در یک آزمایش زودرس کنترل شده توسط جراح نیروی دریایی سلطنتی، جیمز لیند، در سال 1747 پیشگیری می‌شود و از سال 1796 برای همه خدمه نیروی دریایی سلطنتی آب لیمو صادر شده است.

سرطان

خرید آسکوربیک اسید می‌تواند از ابتلا به سرطان جلوگیری نماید. اسید آسکوربیک به وسیله مسدود کردن آسیب‌های رادیکال‌های آزاد ناشی از قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا، دود سیگار و نور uv یا همان فرابنفش شود و از بدن در برابر این موارد محافظت ککند و برای سلامتی انسان مفید است.

عملکرد مغز

یک بررسی سیستماتیک در سال 2017 نشان داد که غلظت ویتامین ث کمتری در افراد مبتلا به اختلال شناختی، از جمله بیماری آلزایمر و زوال عقل، در مقایسه با افراد با شناخت طبیعی وجود دارد.

با این حال، آزمایش شناختی متکی به معاینه دولتی کوچک ذهن بود که فقط یک آزمایش عمومی شناخت است که نشان دهنده کیفیت کلی پایین تحقیق در ارزیابی اهمیت بالقوه خرید آسکوربیک اسید بر شناخت در افراد عادی و کم توان است. مروری بر وضعیت مواد مغذی در افراد مبتلا به آلزایمر گزارش کرد که خرید آسکوربیک اسید موجود در پلاسما پایین است، اما هم چنین میزان فولات، ویتامین B12 و ویتامین E نیز در خون کم است.

بیماری قلبی و عروقی

بررسی در سال 2013 صورت گرفت که نشان می‌داد که ارتباطی بین سطح بالاتری از ویتامین ث در گردش خون یا خرید آسکوربیک اسید در رژیم غذایی و خطر کمتر سکته مغزی وجود دارد. در بررسی دیگری در سال 2014، اثر مثبت خرید آسکوربیک اسید بر اختلال عملکرد اندوتلیال هنگامی که در دوزهای بیشتر از 500 میلی گرم در روز مصرف می‌شود، یافت. اندوتلیوم لایه‌ای از سلول‌هاست که سطح داخلی رگ‌های خونی را پوشانده است.

پزشکی

در بدن انسان، آسکوربیک اسید نقش‌های گوناگونی دارد و برای تشکیل کلاژن، ایجاد پوست، تاندون‌ها، رباط‌ها وعروق خونی در بدن لازم است. هم چنین برای نگه داری و ترمیم غضروف، استخوان‌ها و دندان‌ها استفاده می‌شود تا بافت‌ها ترمیم و زخم‌ها زماد شوند. علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد و انواع بیماری‌هایی که خرید آسکوربیک اسید که در پیشگیری و درمان آن‌ها مؤثر است، به موارد زیر نیز می‌توان اشاره کرد:

  • باعث پیشگیری از گرفتگی عروق توسط کلسترول بد و بالارفتن خرید آسکوربیک اسید خوراکی می‌شود.
  • از آسکوربیک اسید خوراکی یا همان ویتامین ث برای پیشگیری یا درمان سرما خوردگی استفاده می‌شود اما تحقیقات دانشمندان نشان داده است که استفاده از خرید آسکوربیک اسید خوراکی تاثسر به سزایی در درمان سرما خوردگی ندارد و صرفا فقط دوره بیماری را کوتاه تر و علائم حاصل از بیماری را کاهش می‌دهد.
  • خرید آسکوربیک اسید خوراکی از جمله موادی است که بدن توانایی تولید آن را ندارد و باید آن را از طریق غذاها و مواد مغذی حاوی آن، آن را دریافت کرد.

آسکوربیک اسید در چه موادی وجود دارد؟

غذاها آسکوربیک اسید خوراکی زیادی تامین نمی‌کنند و آن چه وجود دارد به دلیل گرمای پخت و پز از بین می‌رود. به عنوان مثال، جگر خام مرغ حاوی 17.9 میلی گرم در 100 گرم است اما سرخ شده‌ی آن،به مقدار 2.7 میلی گرم کاهش می‌یابد. تخم مرغ فاقد ویتامین ث چه به صورت خام و چه به صورت پخته است.

خرید آسکوربیک اسید خوراکی در شیر انسان با 5 میلی گرم در 100 گرم و 1.6 میلی گرم در 100 گرم در شیر خشک است اما شیر گاو تنها 1 میلی گرم در 100 گرم را داراست. خرید آسکوربیک اسید خوراکی در مواردی چون فلفل، کلم بروکلی، مرکبات، توت‌ها، اسفناج، سیب زمینی و گوجه فرنگی یافت می‌شود. سایر موارد و میزان اندازه آن‌ها در جدول زیر آمده است:

منابع گیاهی مقدار آسکوربیک اسید (میلی گرم در 100 گرم)
آلو کاکادو 5300-1000
کامو (یک نوع میوه برزیلی) 2800
آکرولا (یک نوع میوه مالپیایایی) 1677
سنجد 695
انگور فرنگی هندی 445
میوه گل سرخ 426
گواوا (یک نوع میوه مکزیکی) 228
توت سیاه 200
فلفل دلمه‌ای زرد 183
فلفل دلمه‌ای قرمز 128
کلم پیچ 120
کیوی ، کلم بروکلی 90
فلفل دلمه‌ای سبز 80
توت قرمز ، لوگان بری ، کلم فندقی 80
شاه توت 60
توت فرنگی ، میوه پاپایا 60
پرتقال ، لیمو ترش 53
آناناس ، گل کلم 48
طالبی 40
گریپ فروت ، تمشک 30
اسفناج 30
کلم ، لیمو ترش 30
انبه 28
توت سیاه 21
سیب زمینی ، خریزه عسلی 20
گوجه فرنگی 14
کرن بری 13
بلو بری ، انگور 10
هندوانه، آلو ، زرد آلو 10
آووکادو 8.8
پیاز 7.4
گیلاس ، هلو 7
سیب ، هویج ، مارچوبه 6

 

خرید آسکوربیک اسید در صنایع غذایی

آسکوربیک اسید خوراکی به دلیل خاصیت اسیدی که دارد و pH پایین آن می‌تواند خاصیت زد میکروبی داشته باشد، در نتیجه جهت جلوگیری از خراب شدن آن‌ها و با طراوت ماندنشان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع خرید آسکوربیک اسید خوراکی یک نگهدارنده طبیعی می‌باشد و می‌تواند در مورد مواد غذایی بسیاری از جمله سس، ژله، نان و گوشت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هم چنین خرید آسکوربیک اسید خوراکی به دلیل عطر و بوی خوبی که دارد گزینه‌ی بسیار مناسبی برای خوشبو سازی مواد غذایی می‌باشد که هم چنین ماده بسیار مفیدی برای غنی سازی مواد غذایی می‌باشد که در صورت نیاز باید مقدار مشخص از آن را به محصول مورد نظر اضافه کرد.

خرید آسکوربیک اسید

خرید آسکوربیک اسید برای پوست

آسکوربیک اسید خوراکی یک ویتامین ضروری و مورد نیاز برای سلامت پوست است. از این رو از ویتامین Cدر بسیاری از لوازم مراقبت شخصی نیز استفاده میشود.همچنین خرید آسکوربیک اسید خوراکی یکی از عناصر اصلی سازنده پوست است که در درم و اپیدرم در میزان بالایی یافت میشود.

مضرات اسید آسکوربیک

خرید آسکوربیک اسید خوراکی به دلیل خروجی که از طریق ادرار دارد و هم چنین از آن جایی که جز دسته‌های ویتامین‌های محلول در آب است برای بدن انسان ضرر زیادی ایجاد نمی‌کند اما در صورت استفاده بیش از حد آن ممکن است عوارضی از جمله اسهال، تپش قلب و بیماری‌های کلیوی ایجاد کند.
همانطور که در بالا اشاره شد ویتامین ث یک ویتامین محلول در آب است، با رژیم غذایی اضافه جذب نمی‌شود مقدار زیادی آن از طریق خون به کلیه‌ها منتقل شده و بعد توسط ادرار دفع می‌شود، بنابراین سمیت حاد و قابل توجهی ایجاد نمی‌کند. استفاده بیش از 2 یا 3 گرم از آن ممگن است سو هاضمه ایجاد کند به ویژه به هنگامی که با معده خالی استفاده شود.

با این حال، مصرف خرید آسکوربیک اسید خوراکی به شکل سدیم آسکوربات و کلسیم آسکورباتممکن است این اثر را به حداقل برساند. سایر علائم گزارش شده در دوزهای زیاد آن شامل گرفتگی شکم، تهوع و اسهال است. این تاثیرات به اثر اسمزی ویتامین ث جذب نشده‌ای که از روده عبور می‌کند نسبت داده شده است.

در تئوری، مصرف زیاد خرید آسکوربیک اسید خوراکی ، ممکن است باعث جذب بیش از حد آهن شود. خلاصه‌ای از بررسی‌های کربوط به مصرف مکمل در افراد سالم این مشکل را گزارش نکرد، اما این احتمال را که افراد مبتلا به هموکروماتوز ارثی تحت تاثیر قرار گیرند، آزمایش نکرده است.

منابع و ماخذ

1) https://en.wikipedia.org/wiki/Vitamin_C#Uses
2) https://www.webmd.com/vitamins/ai/ingredientmono-1001/vitamin-c-ascorbic-acid

[1] D.B. Haytowitz, Information from USDA’s nutrient data bank, J. Nutr. 125 (1995) 1952–1955.

[2] B. Uttara, A.V. Singh, P. Zamboni, R.T. Mahajan, Oxidative stress and neurodegenerative diseases: a review of upstream and downstream antioxidant therapeutic options, Curr. Neuropharmacol. 7 (2009) 65–74.

[3] A. Das, R.N.Y. and B.K. Banik, Ascorbic Acid-mediated Reactions in Organic Synthesis, Curr. Organocatalysis. 7 (2020) 212–241.

[4] R.J. Mehlhorn, Ascorbate-and dehydroascorbic acid-mediated reduction of free radicals in the human erythrocyte., J. Biol. Chem. 266 (1991) 2724–2731.

[5] R.P. Tripathi, B. Singh, S.S. Bisht, J. Pandey, L-Ascorbic acid in organic synthesis: an overview, Curr. Org. Chem. 13 (2009) 99–122.

[6] S. Tanuma, D. Shiokawa, Y. Tanimoto, M. Ikekita, H. Sakagami, M. Takeda, S. Fukuda, M. Kochi, Benzylideneascorbate induces apoptosis in L929 tumor cells, Biochem. Biophys. Res. Commun. 194 (1993) 29–35. https://doi.org/10.1006/bbrc.1993.1780.

[7] S. Raić-Malić, A. Hergold-Brundić, A. Nagl, M. Grdiša, K. Pavelić, E. De Clercq, M. Mintas, Novel pyrimidine and purine derivatives of L-ascorbic acid: synthesis and biological evaluation, J. Med. Chem. 42 (1999) 2673–2678.

[8] T. Gazivoda, M. Plevnik, J. Plavec, S. Kraljević, M. Kralj, K. Pavelić, J. Balzarini, E.D. Clercq, M. Mintas, S. Raić-Malić, The novel pyrimidine and purine derivatives of l-ascorbic acid: synthesis, one- and two-dimensional 1H and 13C NMR study, cytostatic and antiviral evaluation, Bioorg. M

دیدگاهتان را بنویسید