خرید آلژینات سدیم

قیمت سدیم آلژینات1800000 تومان
تاریخ به روز رسانی قیمت1403.01.19 
شماره تماس برای خرید 021-28422797
  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

آلژینات سدیم محلول چسبناک و کلوئیدی، بی بو و کمی ترش یا بی مزه است. آلژینات سدیم ماده ای است که سازمان غذا و دارو آن را به عنوان ایمن شناخته شده است. در تولید، آلژینات سدیم از جلبک های قهوه ای استخراج می شود و نمک سدیم اسید آلژنیک است. بسیار چسبناک است و اغلب به عنوان امولسیفایر و ژل کننده مورد استفاده قرار می گیرد. این خواص باعث استفاده از آلژینات سدیم در صنایع مختلف می شود.  جهت کسب اطلاعات کامل درباره آلژینات سدیم ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

پیشنهاد میکنیم از ماده ی نئوپنتیل گلیکول و پروپیلن کربنات نیز دیدن کنید.

خرید سدیم آلژینات

برای خرید سدیم آلژینات میتوانید با ما در ارتباط باشید و قیمت روز را از ما دریافت کنید.

شماره تماس ما: 021-28422797

خرید سدیم آلژینات با قیمت مناسب از شرکت بیسموت

آلژینات سدیم چیست؟

آلژینات سدیم نمک سدیم اسید آلژنیک است. فرمول تجربی آن C۶H۷NaO۶)n) است. ویژگی های فیزیکی سدیم آلژینات به شکل آرد یا فیبر، سفید تا زرد، تقریباً بی بو و بی مزه است.

آلژینات سدیم یکی از شناخته شده ترین اعضای گروه هیدروژل است. هیدروژل یک شبکه پلیمری متورم و متصل به آب است که با واکنش ساده یک یا چند مونومر تولید می شود. توانایی هیدروژل ها برای جذب آب از گروه های عملکردی آب دوست متصل به ستون فقرات پلیمری ناشی می شود، در حالی که مقاومت آنها در برابر انحلال از پیوندهای متقابل بین زنجیره های شبکه ناشی می شود.

آلژینات سدیم یک پلیمر آنیونی طبیعی است که معمولاً از جلبک دریایی قهوه ای به دست می آید و از اسیدهای مانورونیک و گالورونیک تشکیل شده است. در حضور کاتیونهای دو ظرفیتی Ca2+ ، اسیدهای گولورونیک از زنجیره های نزدیک، پیوندهای یونی ایجاد می کنند که منجر به هیدروژل آلژینات می شود. نسبت واحدهای M و G خواص فیزیکوشیمیایی هیدروژل را تعیین می کند. بعلاوه این ماده ریست تخریب پذیر و سازگار با محیط می باشد.

شکل ساختاری سدیم آلژینات

آلژینات چیست؟

آلژینات یک فیکوکلوئید یا هیدروکلوئید است که از فئوفیسه (جلبک قهوه ای) استخراج می شود. این ترکیب از تشکیل زنجیره های مونومر اسید مانورونیک و گولونوریک اسید هتروپلی ساکارید است. محتوای آلژینات موجود در جلبک ها بستگی به نوع جلبک ها دارد.

آلژینات گونه های مختلف جلبک دریایی قهوه ای اغلب دارای تغییراتی در ساختار شیمیایی است که منجر به خواص فیزیکی متفاوتی می شود. به عنوان مثال، برخی می توانند آلژینات تولید کنند که ژل قوی می دهد، دیگری ژل ضعیف تر است. برخی می توانند به راحتی کرم یا آلژینات سفید را تهیه کنند، در حالی که ژل کردن آنها دشوار است و برای کاربردهای فنی که در آنها رنگ مهم نیست، بهتر است استفاده شود.

به طور کلی تولید آلژینات شامل انتخاب، برش، غوطه وری، بارش و تصفیه است.

آلژینات معمولاً به شکل نمک هایی مانند نمک سدیم، کلسیم، پتاسیم و آمونیوم و همچنین به صورت استرهایی مانند پروپیلن گلیکول آلژینات استفاده می شود.

 

منبع بیولوژیکی آلژینات سدیم:

آلژینات سدیم نمکی از اسید آلژنیک است. این محصول کربوهیدرات تصفیه شده است که از جلبک های قهوه ای لامیناریا (Laminaria) بدست می آید.

تولیدی سدیم آلژینات از جلبک

منبع جغرافیایی آلژینات سدیم

این جلبک ها در سواحل ایالات متحده آمریکا، ژاپن ، کانادا، استرالیا، بریتانیا، آفریقای جنوبی، نروژ، چین و هند یافت می شوند. در هند، در ساحل گجرات موجود است.

آماده سازی آلژینات سدیم

جلبک های دریایی با اسید رقیق شسته می شوند تا بیشتر نمک موجود در جلبک دریایی حذف شود. این توده در آسیاب چکشی خرد  می شود. جلبک های دریایی تهیه شده با محلول کربنات سدیم در pH 10 ریخته می شوند، مایع در حالی که داغ است فیلتر می شود و محلول کلرید کلسیم اضافه می شود. رسوب آلژینات کلسیم روی مایع شناور می شود، فیلتر می شود، با اسید کلریدریک و اسید آلژنیک تیمار می شود. این اسید با کربنات سدیم خنثی می شود تا آلژینات سدیم ایجاد شود.

از آلژینات سدیم صنعتی جهت واکنش با نمک های دیگری مانند آلژینات های کلسیم و پتاسیم  نیز استفاده می شود.

ویژگی ها

این محلول در آب سرد و گرم آزاد است، اما در الکل، اتر و کلروفرم نامحلول است. محلول هنگام سرد شدن ژل نمی کند و در اثر حرارت منعقد نمی شود. در ترکیب با آب خاصیت ژل مانند و چسبنده ای ایجاد می کند.

به دلیل وجود گروههای هیدروکسیل و کربوکسیل آزاد در آلژینات، موجب افزایش قابلیت اصلاح و واکنش پذیری آن در واکنش های شیمیایی می شود.

تاریخچه آلژینات سدیم

آلژینات سدیم برای اولین بار توسط شیمی دان انگلیسی ادوارد سی استنفورد در سال 1881 معرفی شد، هنگامی که وی استخراج آن را از جلبک دریایی ثبت کرد. جلبک دریایی به راحتی کشت نمی شود، بنابراین علف های هرز وحشی هنوز در مراحل تولید جمع آوری می شوند. اسید از جلبک دریایی استخراج می شود که اسید را به نمک سدیم تبدیل می کند، سپس باید از یک دوغاب ضخیم که بسیار ژلید است و باید به شدت رقیق شود، استخراج شود – حتی در این صورت حذف بقایای ناخواسته بدون پردازش اضافی دشوار است. سپس آلژینات سدیم صنعتی حاصل می تواند مورد استفاده قرار گیرد یا برای تولید نمک های مفید دیگر مانند آلژینات های پتاسیم و کلسیم واکنش نشان دهد.

مزایای آلژینات سدیم برای کاربرد در محصولات

آلژینات به دلیل سازگاری زیستی، سمیت کم، هزینه نسبتاً کم و ژله ملایم در بسیاری از غذاها و کاربردهای پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. در صنایع غذایی، آلژینات به عنوان ضخیم کننده، ژل کننده، امولسیفایر، تثبیت کننده، بهبود دهنده بافت استفاده می شود. امروزه آلژینات به انواع مختلفی از مواد غذایی مانند بستنی، ژله، نوشیدنی های اسیدی، پانسمان، نودل فوری و غذاهای منجمد، کیک، شربت و غیره اضافه می شود. اسید آلژنیک در برنامه های دارویی مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان حامل برای تسریع در تجزیه قرص برای انتشار سریعتر دارو، در لوازم آرایشی به دلیل عملکرد آن به عنوان ضخیم کننده و نگهدارنده رطوبت، به قرص اضافه می شود. به عنوان مثال، آلژینات با تشکیل یک شبکه ژل به حفظ رنگ رژ لب در سطح لب کمک می کند.

موارد استفاده از آلژینات سدیم

  • صنعت رنگ

در چاپ رنگهای واکنشی و غلیظ کننده رنگهای واکنش در چاپ روی پارچه استفاده می شود. آلژینات برخلاف ضخیم کننده های حاوی نشاسته با این رنگ واکنش نشان نمی دهد و به راحتی شستشو می شود. هنگامی که آلژینات سدیم صنعتی به رنگ اضافه می شود، ضخامت آن را افزایش می دهد. این ماده بی بو، در هنگام تنظیم قوام یک محصول بدون تغییر رنگ آن مفید است. آلژینات سدیم بخوراکی به دلیل خاصیت ژلاتینی که دارد به سرعت به آب اضافه می شود. برای کاهش توده، سدیم آلژینات را به آرامی در حین هم زدن اضافه شود یا روز قبل در مخلوط کن مخلوط گرددد.

  • دندانپزشکی و پروتز

از آلژینات سدیم به عنوان یک ماده تأثیرگذار در دندانپزشکی، پروتز، زندگی و ایجاد مثبت برای ریخته گری در مقیاس کوچک استفاده می شود.

  • داروسازی

آلژینات سدیم صنعتی به طور گسترده ای در صنایع دارویی مایع استفاده می شود؛ زیرا می تواند ویسکوزیته را افزایش دهد. در صنایع دارویی به عنوان امولسیفایر، تثبیت کننده، عامل معلق در تولید قرص، کپسول کاربرد دارد.

این ماده مانند چنگک به فلزات در خون چسبیده و آنها را جدا می کند. این خاصیت در روده نیز بسیار کمک کننده است و مانع از جذب برخی مواد مضر می شود و برای همین در داروسازی بسیار ارزشمند می باشد.

  • صنایع آرایشی

به عنوان امولسیفایر در تولید کرم، لوسیون و سس مورد استفاده قرار می گیرد و برای آماده سازی پوست کاربرد دارد.

  • صنایع غذایی

به عنوان تثبیت کننده و افزودنی مفید است. آلژینات به عنوان نگهدارنده فرم های بافتی در غذاهای منجمد عمل می کند، بعلاوه در صنعت نانوایی با روکش قند خنثی می شود و در شربت معلق می شود. امولسیفایرها در سس سالاد و همچنین افزودن فوم در صنعت نوشیدنی ها بکار می روند. به عنوان امولسیون (مورد استفاده در گوشت و سبزیجات) و به عنوان تثبیت کننده (مورد استفاده در نوشیدنی ها و آب میوه ها) و از آن در ژله سازی (برای پودینگ فوری) استفاده می شود.  در نتیجه، هنگامی که در محصولات گوشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، خرید آلژینات سدیم نه تنها می‌تواند به افزایش عملکرد مواد غذایی کمک کند بلکه باعث بهبود خواص بافت، کاهش هزینه تولید و بهبود کیفیت محصولات می‌شود.

  • در زمینه بیوتکنولوژی

آلژینات در فرآیند تولید الکل استفاده می شود.

  • عامل لاغرکننده

خرید آلژینات سدیم همچنین به عنوان یک عامل لاغر کننده استفاده می شود، یعنی با ایجاد ژله در معده که احساس سیری ایجاد می کند.

  • در صنعت نساجی

همینطور به دلیل ویژگی های خاص در صنعت نساجی مصرف می شود.

آینده آلژینات سدیم در محصولات

هیدروژل های مبتنی بر آلژینات کاندیداهای بسیار امیدوارکننده ای برای استفاده به عنوان سیستم های دارورسانی و ایمپلنت های پزشکی هستند؛ زیرا از نظر ساختاری شبیه اجزای پایه ماکرومولکولی در بدن هستند و اغلب می توانند با حداقل تهاجم به بدن منتقل شوند. آلژینات یک کاندید عالی برای تحویل داروهای پروتئینی است، زیرا پروتئین ها را می توان در فرمولاسیون های مبتنی بر آلژینات تحت شرایط نسبتا ملایم که تغییر رنگ آنها را به حداقل می رساند، ترکیب کرد و ژل ها می توانند آنها را از تخریب تا زمان انتشار محافظت کنند.

ژلهای خرید آلژینات سدیم مرک به طور فزاینده ای به عنوان یک سیستم مدل برای کشت سلولی پستانداران در علوم پزشکی استفاده می شود.

عوارض جانبی مصرف آلژینات سدیم کدامند؟

سازمان جهانی غذا و دارو این ماده را بی خزر معرفی نموده است. اما لازم است به نکات زیر توجه نموده و از مصرف بی رویه آن پرهیز نمایید.

عوارض جانبی دستگاه گوارش

عوارض جانبی سدیم آلژینات معمولا گوارشی هستند و شامل نفخ، اسهال و حالت تهوع می شوند. همچنین می تواند احساس گرسنگی کمتری در شما ایجاد کند، به همین دلیل ممکن است برای کاهش وزن مفید باشد.

تداخلات دارویی

سدیم آلژینات را همزمان با سایر داروهای ضد اسید مصرف نکنید. آلژینات سدیم صنعتی ممکن است با داروهای خاصی از جمله دیگوکسین ، لووتیروکسین ، برخی آنتی بیوتیک ها ، مکمل های آهن و برخی داروهای پیشگیری از پوکی استخوان تداخل داشته باشد. بسته به دارو ، باید از یک تا شش ساعت زودتر یا دیرتر از سدیم آلژینات مصرف کنید تا از این تداخلات جلوگیری شود.

موارد منع مصرف بالقوه

سازمان غذا و داروی ایالات متحده تعیین کرده است که خرید آلژینات سدیم به طور معمول در مقادیری که معمولاً مصرف می شود بی خطر است. اما به نظر می رسد که برخی از انواع آلژیناتها در مقادیر زیاد 26 برابر بیشتر از میزان متوسط ​​مصرف آلژینات باعث افزایش مرگ و میر مادران شوند ، بنابراین زنان باردار ممکن است بخواهند از خرید آلژینات سدیم خوراکی اجتناب کنند. ضمنا اگر مری شما ملتهب است، باید از استفاده از خرید آلژینات سدیم صنعتی نیز اجتناب کنید.

ملاحظات فشار خون

سدیم آلژینات دارای مقدار زیادی سدیم است و یک دوز به طور بالقوه حاوی بیش از یک گرم سدیم است. کسانی که رژیم های کم سدیم دارند یا فشار خون بالا دارند باید از این مکمل اجتناب کنند. در صورت مصرف سدیم آلژینات، مصرف سدیم خود را از منابع دیگر به حداقل برسانید تا خطر ابتلا به فشار خون بالا و حمله قلبی کاهش یابد. حد مجاز توصیه شده برای سدیم 2.3 گرم برای افراد سالم و 1.5 گرم برای افرادی است که در معرض افزایش فشار خون یا بیماری قلبی هستند.

شیوه تشخیص آلژینات سدیم واقعی

شما به سادگی و با انجام یک آزمایش می توانید خرید آلژینات سدیم صنعتی واقعی از تقلبی را تشخیص دهید.  تنها کافیست به محلول 0.5٪ پودر خرید آلژینات سدیم خوراکی در سدیم هیدروکسید، یک پنجم حجم آن را به محلول کلسیم کلرید 2.5٪ اضافه کنید. رسوبی ژلاتینی حجیم تشکیل می‌شود.

منابع:

https://www.elveflow.com/microfluidic-reviews/droplet-digital-microfluidics/sodium-alginate-and-applications-a-review/

https://healthfully.com/uses-for-sodium-alginate-5480185.html

https://azchemistry.com/uses-of-sodium-alginate

https://www.yourarticlelibrary.com/biology/carbohydrates/sodium-alginate-sources-preparation-and-uses/49540

https://www.kimica-algin.com/alginate/usage/

https://healthfully.com/423272-are-snails-healthy-to-eat.html

5/5 (1 نظر)

1 دیدگاه دربارهٔ «خرید آلژینات سدیم;

دیدگاهتان را بنویسید