خرید اتیلن گلیکول

اتیل گلیکول

شرکت بیسموت » حلال های شیمیایی » خرید اتیلن گلیکول

  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

اتیلن گلیکول چیست؟

اتیلن گلیکول (نام IUPACetane-1,2diol)یک ترکیب آلی به فرمول 2(CH2OH) است .این ماده مایعی بی رنگ ،بدون بو ،شیرین مزه و چسبناک دارای فراریت اندک و ویسکوزیته پایین بوده و جاذب آب در ساختار مولکولی خود است و به علت داشتن گروه هیدروکسیل خواص معمولی الک هارا داره بوده و در آب و بسیاری از مایعات آلی محلول است .

اتیلن گلیکول ماده ای شیمیایی است که معمولا که در تجارت و صنعت کاربرد های بسیاری دارد از جمله از این ماده به عنوان ضدیخ و مایع خنک کننده استفاده میشود تا موتور ماشین ها را در برابر انجماد در سرمای زمستان حفظ کند و همچین به عنوان یک مایع خنک کننده برای گرمای بیش از حد در تابستان استفاده میشود.

پیشنهاد میکنم حتما از دی اتیلن گلیکول ، تری اتیلن گلیکول و بوتیل گلیکول نیز دیدن فرمایید

همچنین در این پادکست توضیحات مختصر و مفید درباره اتیلن گلیکول و نکات خرید اتیلن گلیکول گفته ایم

سایر کاربرد های این ماده شامل مایعات انتقال حرارت است که به عنوان مبرد های صنعتی برای کمپرسور های گازی ،سیستمهای گرمایشی ،تهویه و تهویه هوا استفاده میشود.

این ماده  همچنین به عنوان ماده اولیه در تولید طیف گسترده ای از محصولات از جمله الیاف پلی استر که در لباس ها،اثاثیه یا لوازم داخلی،فرش و بالش استفاده میشودو همچنین فایبرگلاس به کار رفته در محصولاتی مانند جت اسکی ،وان،توپ بولینگ و… کاربرد دارد .

خرید اتیلن گلیکول

برای خرید اتیلن گلیکول میتوانید با ما تماس بگیرید و قیمت مناسب را در هر مقدار از خرید اتلن گلیکول دریافت کنید .

شماره تماس ما : 021-28422797

خرید اتیلن گلیکول در انواع و اندازه های متفاوت

 

مشخصات فیزیکی

  • CAS NUMBER:107-21-1
  • فرمول شیمیایی:C2H6O
  • جرم مولی:62.068 g/mol
  • مشخصات ظاهری:مایع بیرنگ
  • نقطه ذوب: -12.9 درجه سانتی گراد(8.8 درجه فارنهایت)
  • نقطه جوش:197.3  درجه ی سانتی گراد (387.1 درجه فارنهایت)
  • فشار بخار: 0.06 mmHg (در 20 درجه سانتی گراد)

فرمول شیمیاییی اتیلن گلیکول

واکنش ها

اتیلن گلیکول از واکنشی برپایه اتیلن تهییه میشود به این شکل که اتیلن اکسید به عنوان حد واسط این فرایند  با آب واکنش داده و اتیلن گلیکول تولید میشود:

تولید اتیلن گلیکول

این واکنش میتواند توسط اسید ها کاتالیز شود یا در PH خنثی در دمای بالا ایجاد شود

بیشترین بازده این حلال شیمیایی در PH اسیدی یا خنثی با مقدار زیادی آب وجود دارد.در این شرایط بازده نود درصدی حاصل میشود .این فرایند فراورده های جانبی از قبیل الیگومر های دی اتیلن گلیکول ،تری اتیلن گلیکول و تترا اتیلن گلیکول هستند که جداسازی این محصولات جانبی انرژی زیادی میطلبد. از این ماده سالانه ۶.۷ میلیون تن تولید میشود.

برای تولید این ماده میتوان از فرآیند OMEGA Shell که گزینش پذیری بیشتری دارد استفاده کرد.در این فرایند ابتدا با استفاده از دی اکسید کربن اکسید اتیلن به کربنات اتیلن تبدیل میشود که این ماده در مرحله بعدی توسط یک‌باز هیدرولیز شده و مونومر خرید اتیلن گلیکول با بلزده ۹۸% تولید میشود.در این مرحله در اکسید کربن دوباره تولید شده که میتوان آنرا به مدار فدار بازگرداند و استفاده کرد.

واکنشOMEGA Shell

یک واحد تولیدی این ماده در مغولستان که به این روش عمل میکند ظرفیت تولید 200000 تن در سال را داراست و دومین واحد با ظرفیت ۲۵۰۰۰۰ تن در سال در هنان چین واقع است .چین از سال۲۰۱۵ به بعد ۲۰ کارخانه تولید خرید اتیلن گلیکول با این روش احداث گرده است.

شما میتوانید برای آشنایی با دیگر حلال های شیمایی شرکت بیسموت  و همچنین کسب اطلاعات در مورد حلال های شیمیایی به وبلاگ ما مراجعه کنید.

تاریخچه کشف و تولید

بر اساس اکثر منابع شیمیدان فرانسوی به نام آدولف وورتز برای اولین بار در سال ۱۸۵۶ اتیلن گلیکول را تولید کرد.

وی ابتدا اتیلن یدید را با استات نقره واکنش داد و سپس اتیلن دی اکسات حاصل را با هیدروکسید پتاسیم هیدرولیز کرد .

وورتز ترکیب جدید خود را که با داشتن دو گروه هیدروکسیل حدواسط میان اتیل الکل(با یک گروه هیدروکسیل) و گلیسیرین (با سه گروه هیدروکسیل) میدید این ماده را گلیکول نامید.

در سال ۱۸۵۹ وورتز از طریق هیدراتاسیون اتیلن اکسید اتیلن گلیکول آماده کرد.به نظر میرسد که قبل از جنگ جهانی اول هنگامی که از اتیلن دی کلرید در آلمان سنتز شده بود و از آن به عنوان جایگزینی برای گلیسرول در صنعت مواد منفجره استفاده میشد هیچ تولید و کاربردی برای خرید اتیلن گلیکول صنعتی وجود نداشته است.

در ایالات متحده آمریکا تولید نیمه تجاری اتیلن گلیکول صنعتی از طریق اتیلن کلروهیدرین در سال ۱۹۱۷ آغاز شد.

در سال ۱۹۲۹ تقریبا همه تولید کنندگان دینامیت از خرید اتیلن گلیکول صنعتی میکردند.

کاربرد های اتیلن گلیکول

کاربرد های اتیلن گلیکول

این ماده در درجه اول در فرمولاسیون ضدیخ (حدود 50%)و به عنوان ماده اولیه در ساخت پلی استر هایی مانند پلی اتیلن ترفتالات(حدود40%)مورد استفاده قرار میگرد.

از دیگر مواد بسیار مهم و مشابه خرید اتیلن گلیکول صنعتی میتوان به دی اتیلن گلیکول که کاربرد های بسیاری در صنایع گوناگون دارد اشاره کرد. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دی اتیلن گلیکول روی لینک کلیک کرده یا به وبلاگ ما مراجعه کنید.

مایع خنک کننده و انتقال دهنده ی حرارت

بیشترین کاربرد ضد یخ اتیلن گلیکول به عنوان واسطه انتقال حرارت همرفتی در خودروها و کامپیوترهای دارای مایع خنک است. این ماده همچنین معمولاً در سیستمهای تهویه مطبوع با آب سرد استفاده می شود.

در سیستم های سرمایش و گرمایش بسته به کاربرد مورد انتظار میتوان از خرید ضد یخ اتیلن گلیکول برای جذب یا آزاد سازی گرما استفاده کرد.

این ماده دارای ظرفیت گرمایی در حدود نصف ظرفیت گرمایی برای آب است بنابراین در عین حال که دارای خواص ضد یخ زدگی و افزایش نقطه جوش است میتوان از آن برای کاهش ظرفیت گرمایی آب استفاده کرد.

با استفاده از این ویژگی میتوان ظرفیت گرمایی آب در سیستم های انتقال حرارت را پایین آورد که نتیجه آن افزایش سرعت جذب گرما و یا آزاد سازی آن توسط سیال انتقال حرارتی است که در نهایت باعث میشود روند کلی انتقال حرارت و جریان سیال با سرعت بیشتری انجام شده و از تولید حباب در مسیر اینگونه دستگاه ها جلوگیری شود.

علاوه بر مزایای خنک کننده بودن و خواص ضدیخی مخلوط این حلال بی رنگ افزودن این ماده به آب میتواند باعث از بین رفتن باکتری هاو جلوگیری کردن از خوردگی دستگاه ها شود.

ضدیخ

اتیلن گلیکول خالص در دمای -12 درجه سانتی گراد منجمد میشود اما وقتی با آب مخلوط میشود در دمای پایین تری یخ میزند.به عنوان مثال مخلوطی از 60%اتیلن گیلکول ئ 40% آب در دمای -45 درجه منجمد میشود.افت نقطه انجماد محلول ها میتواند به علت وجود ناخالصی ها و مواد محلول باشد اما در مخلوط های بسیار غلیظ و با درصد بالا از مواد حل شونده مانند مثال 60%اتیلن گلیکول و 40%آب انحراف از رفتار محلول ایده آل به علت نیرو های بین مولکولی پیش بینی میشود.

بسته به اینکه از خرید ضد یخ اتیلن گلیکول صنعتی استفاده شود یا پروپیلن گلیکول ، در میزان اختلاط اختلاف وجود دارد. برای خرید اتیلن گلیکول صنعتی ، نسبتهای اختلاط معمولاً 30/70 و 35/65 است ، در حالی که نسبتهای مخلوط پروپیلن گلیکول به طور معمول 35/65 و 40/60 هستند.معیار انتخاب از میان این نسبت ها این است که مخلوط در برابر یخ زدگی در پایین ترین دمای منطقه مقاومت داشته باشد.

استفاده از این ماده نه تنها دمای انجماد را پایین می آورد بلکه نقطه جوش را نیز بالا می برد ودامنه کارکرد دمایی مایع را با افزایش نقطه جوش و کاهش دمای انحماد بالا میبرد. افزایش درجه حرارت جوش به دلیل داشتن خرید اتیلن گلیکول صنعتی خالص است که دارای نقطه جوش بسیار بالاتر و فشار بخار کمتر از آب خالص است .

پیش ساز پلیمرها

در صنعت پلاستیک ، خرید ضد یخ اتیلن گلیکول پیشرو مهم فیبرها و رزینهای پلی استر است. از این ماده شیمایی در واکنش های پلیمری (از سری واکنش های مهم در شیمی آلی )استفاده میشود .به عنوان مثال پلی اتیلن ترفتالات ، که برای ساخت بطری های پلاستیکی برای نوشابه ها استفاده می شود ، از خرید اتیلن گلیکول تهیه شده است.

 

پلی اتیلن ترفتالات

 

مسمومیت با اتیلن گلیکول

این ماده نسبتا سمی است و خطر اصلی آن به دلیل طعم شیرین آن است که میتواند کودکان و حیوانات را به خود جلب کند و پس از مصرف خرید اتیلن گلیکول صنعتی به اسید گلیکولیک‌اکسیده میشود که آن نیر به نوبه خود به اگزالیک اسید اکسیده میشود که ماده ای سمی است .این ماده و محصولات جانبی آن که در داخل بدن تولید میشود ابتدا سیستم عصبی مرکزی و سپس قلب و و در آخر کلیه ها تحت تاثیر قرار میدهند .‌در صورت عدم درمان خورده شدن این ماده به مقدار کافی کشنده است .وارد شدن این ماده به بدن سالانه تنها در ایالات متحده ی آمریکا چندین مورد کشته را ثبت میکند.

محصولات ضدیخ برای مصارف خودرو حاوی پروپیلن گلیکول به جای خرید اتیلن گلیکول صنعتی نیز موجود است زیرا آنها معمولا برای استفاده مردم ایمن تر به حساب می آیند وباعث به وجود اومدن اسید لاکتیک در بدن نمیشوند.

استرالیا انگلیس و هفده ایالت ایالات متحده از سال ۲۰۱۲ نیازبه  افزودن طعم دهنده تلخ (بنزوات دناتونیوم) به ضدیخ را ضروری دانستندکه در دسامبر۲۰۱۲ تولیدکنندگان ضدیخ به طور داوطلبانه با این طرح برای جلوگیری از مسمومیت با این ماده موافقت کردند.

خطرات و شرایط نگه داری اتیلن گلیکول

اثرات محیطی اتیلن گلیکول

این ماده یک ماده شیمیایی با حجم تولید بالاست.در حدود ۱۰ روز در هوا و درعرض چند هفته در آب و خاک متلاشی می شود.این ماده از طریق پراکندگی محصولات حاوی خرید اتیلن گلیکول صنعتی صنعتی به ویژه از طریق فاضلاب باند های فرودگاه ها وارد محیط میشود. با اینکه این ماده در دوز های بسیار کم این ماده خطر مسمومیتی ندارد اما در دوز های نزدیک ۱۰۰۰ میلی گرم در کیلوگرم در روز به عنوان تراتوژن (از بین برنده ی حیوانات)عمل میکند

منابع:

https://www.chemsrc.com/en/cas/107-21-1_329621.html

http://www.synarchive.com/protecting-group/Aldehyde_Ketone_Ethylene_glycol_acetal

https://web.archive.org/web/20121228225407/http://www.cspa.org/news-media-center/news-releases/2012/12/antifreeze-and-engine-coolant-being-bittered-nationwide

https://www.cell.com/current-biology/fulltext/S0960-9822(17)30231-2

https://emedicine.medscape.com/article/814701-overview

https://en.wikipedia.org/wiki/Ethylene_glycol

3 دیدگاه دربارهٔ «خرید اتیلن گلیکول;

    • سلام
      اتیلن گلیکول پیوندهای کووالانسی تشکیل می دهد زیرا همه جایگزین ها غیر فلزی هستند و تفاوت زیادی در منفی بودن الکترون بین O ، C و H وجود ندارد

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید