خرید اسید آدیپیک

  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

اسید ادیپیک یک ترکیب شیمیایی است که در برخی مواد مانند چغندر و نیشکر یافت می شود. می توان از اسید آدیپیک برای ساخت سایر مواد شیمیایی، پلاستیک و افزودنی های غذایی استفاده کرد.

 

اسید آدیپیک چیست؟

اسید آدیپیک یا هگزان دی اوئیک اسید یک اسید کربوکسیلیک است که در تولید نایلون استفاده می شود. سالانه در حدود 2.5 میلیون تن از این ماده در دنیا تولید می شود. اسید آدیپیک با فرمول C6H10O4 و به شکل کریستال های سفید رنگ با طعم کمی اسیدی، محلول در آب و سایر حلال ها است. اسید آدیپیک به طور طبیعی به عنوان یک محصول واسطه ای از چندین واکنش بیوشیمیایی در گیاهان مانند چغندر و حیوانات رخ می دهد، اما همچنین می تواند به صورت مصنوعی با هیدرولیز آدیپونیتریل یا واکنش بین بنزن و هگزامتیلن تترامین تولید شود.

 

خرید اسید آدیپیک:

برای اطلاع از قیمت اسید آدیپیک و خرید اسید آدیپیک صنعتی و مشاوره با مشاورین ما با شماره زیر تماس بگیرید

شماره تماس ما: 021-28422797

شما میتوانید برای خرید اینترنتی اسید آدیپیک با مراجعه به ما، آن را با قیمتی مناسب و تضمین کیفیت تهیه بفرمایید.

اسید ادیپیک

مکانیسم سنتز اسید آدیپیک

اسید آدیپیک یک اسید دی کربوکسیلیک است که می تواند به روش های مختلفی سنتز شود. رایج ترین روش سنتز اکسیداسیون سیکلوهگزانول با اسید نیتریک است. این واکنش مخلوطی از سیکلوهگزانون و سیکلوهگزانول تولید می کند که سپس با اسید نیتریک بیشتر اکسید می شود و اسید آدیپیک را تشکیل می دهد.

روشهای دیگر سنتز عبارتند از اکسیداسیون سیکلوهگزن با اسید نیتریک، هیدرولیز اکسیدهای نیتریل و اکسیداسیون سیکلوهگزانون با اسید نیتریک. سنتز اسید آدیپیک از سیکلوهگزانول مقرون به صرفه ترین و کارآمدترین روش است.

 

ساختار شیمیایی

اسید آدیپیک یک ترکیب آلی است که از دو گروه کربوکسیلیک اسید و شش اتم کربن تشکیل شده است. این یک جامد سفید، بی بو و کریستالی است که در آب محلول است. فرمول مولکولی آن C6H10O4 و وزن مولکولی آن 146.14 گرم بر مول است. ساختار اسید آدیپیک شامل دو گروه کربوکسیلیک اسید و شش اتم کربن است که در یک زنجیره خطی قرار گرفته اند. دو گروه کربوکسیلیک اسید توسط یک اتم کربن مرکزی و دو اتم اکسیژن هر گروه اسید کربوکسیلیک به اتم کربن مرکزی متصل هستند. دو گروه کربوکسیلیک اسید نیز به دو اتم هیدروژن متصل هستند که گروه های هیدروکسیل را تشکیل می دهند.

 

خواص فیزیکی

اسید آدیپیک یک جامد سفید، کریستالی و بی بو با وزن مولکولی 146.14 گرم بر مول است. نقطه ذوب 152.1 درجه سانتی گراد و نقطه جوش 337 درجه سانتی گراد است. اسید آدیپیک در آب، اتانول و اتر محلول است، اما در بنزن و تتراکلرید کربن نامحلول است. همچنین اسید ادیپیک رطوبت هوا را جذب می کند.

آدیپیک اسید یک اسید ضعیف با pKa 4.41 است. چگالی اسید آدیپیک 1.36 گرم بر سانتی متر مکعب است.

 

واکنش های شیمیایی

اسید آدیپیک یک ترکیب آلی نسبتا پایدار است ولی می تواند تحت واکنش های شیمیایی مختلفی قرار گیرد. می تواند با آلدهیدها، کتون ها و الکل ها واکنش داده و استرها را تشکیل دهد. همچنین می توان آن را اکسید کرد و دی هیدرازید اسید آدیپیک را تشکیل داد که در تولید نایلون استفاده می شود.

اسید آدیپیک همچنین می تواند با اسید نیتریک واکنش داده و آدیپونیتریل را تشکیل دهد که پیش ساز نایلون 6-6 است. اسید آدیپیک همچنین می تواند با آمونیاک واکنش داده و هگزامتیلن دی آمین را تشکیل دهد که یک عنصر کلیدی در نایلون 6-6 است.

در نهایت، اسید آدیپیک می تواند با اسید سولفوریک واکنش داده و سولفات اسید آدیپیک را تشکیل دهد. این واکنش شامل جایگزینی یکی از گروه های هیدروکسیل (-OH) در گروه عاملی اسید کربوکسیلیک (-COOH) با یک گروه سولفات (-OSO2OH) از اسید سولفوریک است. معادله شیمیایی واکنش به صورت زیر است:

C6H10O4 + H2SO4 → C6H10O4(HSO4) + H2O

محصول حاصل، سولفات اسید آدیپیک، یک جامد کریستالی سفید رنگ است که در آب محلول است و نقطه ذوب بالاتری نسبت به خود اسید آدیپیک دارد. از این ماده در مواد شوینده استفاده می شود.

 

کاربردهای اسید آدیپیک صنعتی

از جمله کاربرد های اسید ادیپیک می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. تولید نایلون
  2. صنعت رنگ و رزین
  3. روان کننده ی سنتزی
  4. کاغذ سازی
  5. الکترولیت های باتری
  6. روغن لحیم
  7. صنعت دباغی
  8. داروسازی و پزشکی
  9. صنایع غذایی

اسید ادیپیک

 

اسید ادیپیک در نایلون

اسید آدیپیک در تولید نایلون، یک پلیمر مصنوعی که ممکن است به الیاف، لایه ها و اشکال تبدیل شود، استفاده می شود. نایلون-6،6 از واکنش اسید آدیپیک صنعتی با هگزامتیلن دی آمین برای تشکیل کاپرولاکتام تولید می شود که سپس به رشته ها اکسترود می شود.

 

کاربرد اسید ادیپیک به عنوان نگه دارنده

این ماده به عنوان نگهدارنده مواد غذایی نیز استفاده می شود. از رشد کپک ها و مخمرها بر روی مواد غذایی مانند پنیر در هنگام نگهداری یا حمل و نقل جلوگیری می کند. نمک‌های آدیپات نیز به برخی از غذاها اضافه می‌شوند تا با کاهش فعالیت آب (قابلیت حرکت مولکول‌های آب) در مواد بسته‌بندی محصول، ماندگاری آنها طولانی‌تر شود.

 

اسید ادیپیک در ساختمان سازی

اسید آدیپیک صنعتی در تولید عایق فوم پلی اورتان برای ساختمان ها استفاده می شود. این فوم ها می توانند از طریق خواص حرارتی برتر مانند ضرایب انتقال حرارت پایین (مقدار U) به کاهش هزینه های انرژی کمک کنند.

 

اسید آدیپیک یک ماده شیمیایی صنعتی مهم است.

اسید آدیپیک یک ماده شیمیایی صنعتی مهم است. در تولید نایلون و پلی اورتان و همچنین تعدادی از داروها استفاده می شود. علاوه بر استفاده از آن به عنوان واسطه برای سایر مواد شیمیایی، اسید آدیپیک صنعتی را می توان برای تولید برخی مواد پلاستیکی که در برابر گرما و سرما بسیار مقاوم هستند، استفاده کرد.

 

اسید آدیپیک مفید در دوز کم

در حالی که این ماده یک ماده شیمیایی مفید است، اما در مقادیر زیاد می تواند بسیار خطرناک باشد. بهتر است در صورت امکان از مقدار کمی خرید اسید آدیپیک صنعتی استفاده شود و از تماس پوستی با این ماده خودداری شود.

اسید آدیپیک یک جامد سفید رنگ است که در آب محلول است. کاربردهای زیادی دارد، از جمله به عنوان نگهدارنده مواد غذایی و به عنوان یک ماده در شوینده های لباسشویی و نرم کننده پارچه. آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) بر اساس مطالعات حیوانی انجام شده در سال های 1966-1969 تحت شیوه های آزمایشگاهی خوب (GLP) اسید آدیپیک صنعتی را به عنوان غیر احتمالی سرطان زا یا جهش زا برای انسان تعیین کرده است. با این حال، نگرانی هایی در مورد ایمنی این ماده شیمیایی به دلیل سمیت حاد بالقوه و پتانسیل تحریک آن در غلظت های پایین وجود دارد.

 

تولید کنندگان اسید آدیپیک

کشور های چین، تایوان، آمریکا، آفریقای جنوبی، کانادا، هند، آلمان و روسیه از جمله تولید کنندگان اسید آدیپیک هستند. درسال 2020 چین با 43.5 درصد از صادرات اسید آدیپیک در جهان بیشترین سهم در این بازار را دارد. بعد از چین ، ایالات متحده امریکا و کره بیشترین سهم در این بازار را دارند

 

تاریخچه

اسید از اوایل دهه 1900 در ساخت نایلون و سایر الیاف مصنوعی استفاده شده است. اولین بار در سال 1884 توسط شیمیدان آلمانی ویلهلم رودولف فیتیگ، که در تلاش برای سنتز انواع ترکیبات آلی از اسید نیتریک و گلیسرول بود، سنتز شد. اسید آدیپیک اولین اسید دی کربوکسیلیک بود که از واکنش اسید نیتریک و گلیسرول سنتز شد.

از آن زمان تاکنون در انواع کاربردهای صنعتی از جمله تولید نایلون، پلی یورتان ها و پلی استرها استفاده شده است. اسید آدیپیک همچنین به عنوان یک افزودنی غذایی و به عنوان نگهدارنده در لوازم آرایشی استفاده می شود. در سال های اخیر به عنوان پیش ساز برای تولید سوخت های زیستی استفاده شده است.

 

msds اسید آدیپیک

hazads codes                                         Xi

risk statement                                   36-41

saftey statement                                26-39

RIDADR                                        UN 9077

RTECS                                     AU 8400000

msds اسید ادیپیکmsds اسید ادیپیک

 

خطرات خرید اسید آدیپیک صنعتی

  • خرید اسید آدیپیک صنعتی یک ماده شیمیایی خورنده است و می تواند باعث تحریک شدید پوست، چشم و تنفس شود.
  • تماس با پوست ممکن است باعث سوختگی، زخم و هایپرپیگمانتاسیون (تیره شدن پوست ناشی از افزایش ملانین) شود.
  • چشم ها ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض این ترکیب آسیب جدی ببینند.
  • قرار گرفتن در معرض استنشاق ممکن است در عرض چند دقیقه پس از تماس منجر به ادم ریوی شود.
  • در حالی که بلع ممکن است منجر به تهوع، استفراغ، درد شکم یا اسهال در عرض چند ساعت پس از مصرف شود.
  • سوزش چشم در غلظت های بالا نیز رخ می دهد، اما افراد مبتلا می توانند در عرض 24 ساعت پس از قطع تماس بهبود یابند.

 

قیمت و فروش اسید آدیپیک

برای دریافت قیمت اسید آدیپیک می توانید با شماره ای که در سایت قرار داده شده تماس بگیرید و قیمت رقابتی مواد شیمیایی مورد نظرتون را دریافت کنید.

2 دیدگاه دربارهٔ «خرید اسید آدیپیک;

  1. از توجه شما به جزئیات در پرداختن به نیازهای خاص من برای سفارشات مواد شیمیایی عمده سپاسگزارم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید