خرید اسید فسفریک

اسید فسفریک

شرکت بیسموت » کود های شیمیایی » خرید اسید فسفریک

قیمت اسید فسفریک خوراکی گالنی77000 تومان
تاریخ به روز رسانی قیمت1402.12.13 
شماره تماس برای خرید 021-28422797
قیمت اسید فسفریک صنعتی بشکه ای و گالنی60000 تومان
تاریخ به روز رسانی قیمت1402.12.13 
شماره تماس برای خرید 021-28422797
قیمت اسید فسفریک خوراکی مخزنی82000 تومان
تاریخ به روز رسانی قیمت1402.12.13 
شماره تماس برای خرید 021-28422797
  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

بیشترین کاربرد این ماده، به صورت اسید فسفریک 85 درصد است و ما در اینجا، بیشتر درباره اسید فسفریک 85 درصد صحبت خواهیم کرد. البته درصد های دیگر آن برای فروش موجود است

در حال بارگذاری پخش کننده...

پیشنهاد میکنم همین الان پادکست زیر درباره فسفریک اسید را بشنوید

خرید اسید فسفریک

برای خرید اسید فسفریک میتوانید با شماره ما (021-28422797) تماس بگیرید و قیمت روز انواع حلال های شیمیایی رو از ما بخواهید.

021-28422797

 

قیمت 📞 تماس بگیرید 📞
موجودی 100 تن در انبار✅
کشور تولید کننده چینی 85 درصد و ایرانی 54 درصد
محل انبار انبار شورآباد
بسته بندی گالن های 35 کیلویی و بشکه های 400 کیلویی
شماره تماس برای خرید  02128422797
فرمول شیمیایی H3PO4
نام انگلیسی phosphoric acid
قابلیت ارسال به سراسر کشور دارد✅

 

انواع حلال های شیمیایی موجود در شرکت بیسموت

برای خرید شما میتوانید با ما تماس گرفته و استعلام قیمت بگیرید و به هرجای ایران که خواستید برای شما ارسال کنیم. محدودیتی نیز درباره نوع بسته بندی(هم مخزنی و هم گالنی و هم بشکه موجود است) و نوع ارسال(ماشین مستقیم به درب کارخانه شما و یا با استفاده از باربری شهر خود شما) نیست.

همچنین میتوانید بقیه مواد شیمیایی مصرفی خود را نیز از ما استعلام گرفته و در صورت داشتن هرگونه قیمت پایین تر!! ما نیز بخاطر واردکننده اصلی بودنمان میتوانیم قیمت مورد نظر شما را تقدیم شما بکنیم. و بعد از تایید استعلام به صورت رسمی یا غیر رسمی خرید مواد شیمیایی خود را از ما انجام دهید.

خرید اسید فسفریک صنعتی و مشکلات آن چیست و راه حل پیشنهادی چیست

به صورت کامل مشکل و راه حل خرید اسید فسفریک صنعتی رو برای شما در صوت زیر توضیح داده ایم

آنالیز

شما می توانید از لینک زیر آنالیز انواع مواد شیمیایی از جمله این اسید را دریافت کنید همچنین میتوانید برای موارد بیشتر با ما از طریق واتساپ در ارتباط باشید.

خرید اسید فسفریک 85 درصد چینی

در میان فسفریک اسید های موجود در بازار، میتوان به فسفریک اسید ۸۵ درصد یوگاریت اردن اشاره نمود.

این فسفریک اسید با خلوص ۸۵ درصد در گالن های ۳۰ کیلویی به بازار عرضه می‌شود و مصرف کشاورزی دارد.

این اسید به دلیل فاقد بودن از عناصر سنگین و حلالیت فوق العاده بالا توجه بسیاری از کشاورزان را جمع نموده است.

خاصیت اسیدی این ترکیب باعث کاهش PH خاک و افزایش میزان جذب عناصر غذایی توسط ریشه گیاهان میشود.

نحوه مصرف این اسید همراه با آبیاری و میزان مصرف اسید فسفریک یوگاریت اردن ۶ الی ۱۰ لیتر به ازای هر هکتار می‌باشد.

برای خرید این برند و دیگر برند های این ماده نیز میتوانید با ما در تماس باشید 

خرید اسید فسفریک یوگاریت

قیمت اسید فسفریک 1401

با توجه به نوسانات بازار قیمت اسید فسفریک به خصوص اسید فسفریک 85 درصد فودگرید (خوراکی) قیمت مشخصی ندارد که ما بتوانیم ثبت کنیم و تا مدت طولانی ای نیز رقابتی باقی بماند و قیمت مناسبی برای مشتری های ما باشید. برای اطلاع از قیمت اسید فسفریک 85 درصد یا دیگر درصد های این ماده لطف کنید با ما تماس بگیرید تا بهترین قیمت روز بازار را به شما اطلاع دهیم.

اسید فسفریک

 اسید فسفریک، مایع غلیظی است که هیچ رنگ و بویی ندارد و در آب و اتانول حل میشود.

مقدار اسیدیته یا PH این حلال به غلظت آن بستگی دارد یعنی با افزایش غلظت، PH آن کاهش مییابد و اسید قوی تری میشود. برای مثال، PH محلول این اسید با غلظت 0.1 مولار برابر 5.1 خواهد بود که بیشتر با نام اورتوفسفریک نیز شناخته می‌شود.

اسید فسفریک خالص در دمای اتاق به صورت جامد است و طعم تندی دارد. این ماده سفید رنگ به صورت خالص آن سمی نیست و یک اسید ضعیف به شمار می‌رود. با این وجود، وقتی به خلوص 85 درصد می‌رسد، خاصیت خورندگی خواهد داشت.

اسید فسفریک خالص در دمای 42 درجه سلسیوس ذوب می‌شود و در دمای بالایی 400 درجه سلسیوس نیز، تبخیر می‌شود.

اسید فسفریک، یک اسید سه پروتونه می‌باشد و این بدین معنی است که در ساختار خود، سه هیدروژن متصل به اکسیژن دارد. به همین دلیل، در آب سه مرتبه یون هیدروژن آزاد می‌کند. هر مرحله از این روند، مقدار ثابت تعادل کمتری نسبت به قبل خواهد داشت و با توجه به اینکه این مقدار بسیار کم است، تاثیر چندانی روی مقدار اسیدیته این اسید نخواهد داشت.

این اسید، از اسیدهای مانند اسید سولفوریک و هیدروکلریک اسید ضعیف‌تر است اما از استیک اسید، قوی‌تر است.

فسفر چیست

فسفر به دو دسته آلی و معدنی تقسیم می‌شود:

فسفر آلی

گیاهان یکی از منابع اصلی فسفر آلی است. در گیاهان، فسفر به صورت فیتات ذخیره می‌شود. برای هضم فیتات در بدن انسان، نیاز به آنزیم فیتات است. این آنزیم در بدن انسان تولید نمی‌شود. به همین دلیل، بیشتر فسفر موجود در گیاهان، توسط بدن جذب نمی‌شود.

آزمایش‌ها نشان می‌دهد که فقط نیمی از فسفر موجود در گیاهان، توسط بدن جذب می‌شوند. این در حالی است که فسفر موجود در محصولات دامی، بیشتر توسط انسان جذب می‌شود.

بر خلاف فسفر موجود در گیاهان، مقدار جذب فسفر موجود در محصولات دامی، بیش از 80 درصد است.

فسفر معدنی

فسفر معدنی شامل نمک‌ها می‌شود و بیش از 350 نمک فسفر دار به ثبت رسیده است. این مواد بیشتر در مواد غذایی کاربرد دارد و سلامت آنها نیز مورد تایید است.

برخی از شرکت‌ های تولید کننده مواد غذایی، ملزم به ثبت فسفر موجود در مواد غذایی نیستند. در حالی که ثبت فسفات در مواد غذایی به طور خاص توصیه شده است.

فسفر معدنی عمدتا در موارد تخمیر، رنگ، حفظ رطوبت، حفظ بافت و طعم استفاده می‌شود.

فسفر معدنی برخلاف فسفر آلی، بیشتر است و در بدن انسان، با حدود 100 درصد، جذب می‌شود.

انواع اسید فسفریک

اسید فسفریک در دو گرید صنعتی و خوراکی یافت می‌شود. تفاوت این دو گرید در کاربردهای آنان است. این دسته بندی، بر اساس کاربردهای اسید فسفریک است.

تفاوت اسید فسفریک صنعتی و کشاورزی

اسید فسفریک (H3PO4) را می توان با 3 روش اصلی تجاری تولید کرد؛ فرآیند مرطوب، فرآیند حرارتی و فرآیند کوره خشک.

فرآیند مرطوب: تا حد زیادی رایج ترین مسیر است و می توان از این اسید در تولید کودهای فسفاته استفاده کرد (DAP ،MAP ،SPA).

فرآیند حرارتی: اسید فسفریک خلوص بسیار بالاتری دارد و در تولید مواد شیمیایی با درجه بالا، داروها، شوینده ها، محصولات غذایی و سایر محصولات غیر کود استفاده می شود.

استفاده از کوره دوار: به دلیل کاهش اثر محیطی و صرفه جویی در هزینه بالقوه، یک گزینه امیدوار کننده است.

غلظت اسید فسفریک به طور معمول به جای٪ H3PO4 (درصد اسید فسفریک) به عنوان٪ P2O5 (درصد فسفوریکان هیدرید) بیان می شود.

در تاسیسات فرآیند مرطوب، اسید فسفریک با واکنش اسید سولفوریک (H2SO4) با سنگ فسفاته که به طور طبیعی وجود دارد، تولید می شود. این واکنش همچنین باعث تشکیل سولفات کلسیم (CaSO4) می شود که معمولاً گچ نامیده می شود. گچ نامحلول با فیلتراسیون از محلول واکنش جدا می شود.

شرایط کار به طور کلی انتخاب می شود تا سولفات کلسیم به صورت هیدراته یا همی هیدرات رسوب کند، بنابراین 26-32٪ P2O5 در 70-80 درجه سانتیگراد برای بارش دی هیدرات و 40-52٪ P2O5 در 90-110 درجه تولید می شود. C برای بارش همی هیدرات. تبخیر بیشتر حلال را می توان برای یک اسید فسفریک با غلظت بالا انجام داد.

استفاده از اسید فسفریک در آزمایشگاه ها

روش تولید اسید فسفریک

برای تولید این اسید، دو روش صنعتی وجود دارد. فرایند مرطوب و گرمایی این دو روش هستند.

از فرایند مرطوب در تولید کودها استفاده می‌شود و از فرایند گرمایی، به دلیل تولید اسید فسفریک با خلوص بالاتر، در صنایع دارویی و مواد غذایی استفاده می‌شود.

سنگ‌های فسفاته عموما در دو پایه هستند. پایه هیدروکسی و فلوریدی. مهم‌ترین سنگ فسفاته، آپاتیت می‌باشد که از آن، در تولید اسید فسفریک خوراکی و صنعتی استفاده می‌شود.

سنگ‌های فسفاته ناخالصی‌های زیادی دارند که در فرایند تولید اسید فسفریک، مشکل‌ساز خواهند بود و خلوص اسید تولیدی را کاهش می‌دهند. ناخالصی‌های موجود شامل فلورید، کلرید، اکسیدهای آهن و آلومینیوم و بسیاری مواد دیگر است.

روش مرطوب

در این روش، آپاتیت را خشک و سپس خرد می‌کنند و به طور مداوم، با اسید سولفوریک مخلوط می‌کنند. محصولات این واکنش شامل اسید فسفریک و کلسیم سولفات است. این واکنش، یک واکنش جابه‌جایی دوگانه است.

کلسیم سولفات تولیدی را گچ نیز می‌نامند. این محصول را با کمک فیلتراسیون از اسید فسفریک جدا می‌کنند. گچ را به صورت دهیدراته یا نیم هیدراته از ظرف واکنش جدا می‌کنند.

فرآیند مرطوب تولید فسفریک اسید

با جدا سازی گچ نیم هیدراته، اسید فسفریک تولیدی غلظت بیشتری خواهد داشت و ناخالصی آن نیز، کمتر خواهد بود. این روش بیشتر در کشور ژاپن صورت می‌گیرد.

در روش مرطوب، اسید فسفریک تولیدی، تقریبا غلظتی برابر 28 درصد خواهد داشت و برای اینکه غلظت آن را افزایش دهند، از چند مرحله تبخیر کننده خلا استفاده می‌کنند تا به غلظت 50 درصد برسد.

اسید فسفریک تولیدی در این روش، خوراک تولید کود خواهد بود.

در انتهای این واکنش، معمولا این حلال با غلظت 40 تا 54 درصد تولید می‌شود. اما با توجه به برخی نکات ایمنی برای حمل و نقل، غلظت آن را به 52 الی 72 درصد افزایش می‌دهند.

تولید اسید فسفریک خوراکی

از این فرایند گرمایی، بیشتر برای تولید اسید فسفریک خوراکی استفاده می‌شود. دلیل آن هم این است که در این فرایند، اسید فسفریک تولیدی، از خلوص و کیفیت بالاتری برخوردار است.

در این واکنش، از مواد اولیه فسفر، هوا و آب استفاده می‌شود. این سه ماده، طی مراحل احتراق، آبدار کردن و غبارگیری به اسید فسفریک تبدیل می‌شوند.

فرآیند گرم تولید اسید فسفریک

اولین مرحله، احتراق است. در این مرحله، فسفر مایع با هوای محیط، در دمای بالای 1700 درجه سلسیوس می‌سوزد. فراورده این مرحله، فسفر پنتا اکسید خواهد بود که نسبت اکسیژن به فسفر در آن، پنج به دو است.

در دومین مرحله از این فرایند، اکسید تولیدی را به همراه آب، هیدراته می‌کنند تا اسید فسفریک تولید شود.

در سومین و آخرین مرحله از این فرایند، اسید فسفریک تولیدی را غبارگیری می‌کنند تا غبارات اسیدی باقی مانده از فرایند اول، حذف شوند.

روش تولید اسید فسفریک و استفاده آن در فویل ها

کاربردهای فسفریک اسید

بیشترین کاربرد این ماده، برای تولید کود است. و البته از مواد اولیه صنایع غذایی نیز حساب میشود

شوینده‌ها

این ماده در تولید شوینده‌ها کاربرد دارد. در برخی مواقع، یون‌های فلزی موجود در آب، با صابون واکنش می‌دهند و رسوبات غیرمحلولی تولید می‌کنند. برای جلوگیری از این اتفاق، در شوینده‌ها، از اسید فسفریک استفاده می‌کنند.

کشاورزی

این اسید، یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه تولید کود است. اسید فسفریک مورد استفاده در تولید کود، از طریق روش مرطوب می‌شود.

در برخی از نقاط جهان، این ماده را مستقیما به خاک اضافه می‌کنند تا مقدار بازی خاک را کاهش دهند.

متالوژی

محلول‌های فسفاته در تولید پوشش‌های شیمیایی کاربرد دارد. این پوشش‌ها، از خوردگی فولاد و آلومینیوم جلوگیری می‌کنند. از این پوشش‌ها بیشتر در کشتی‌ها و هواپیماها، ماشین‌ آلات جنگی و … استفاده می‌شود.

این اسید، علاوه بر این کاربرد، برای از بین بردن زنگ‌زدگی سطوح نیز کاربرد دارد. از محلول‌های اسید فسفریک برای تمیز کردن ماشین آلات استفاده می‌کنند.

مواد شیمیایی

از فسفریک اسید برای تولید نمک‌های فسفاته استفاده می‌شود. این نمک‌ها، یک کاتالیزور است.

همچنین، از این اسید برای آبکاری، تصفیه آب، سنتز لاستیک، تولید رنگ‌ها و رنگدانه‌ها، حذف رسوبات معدنی و… استفاده می‌شود.

پزشکی

ترکیب روی و اسید فسفریک، روی فسفات تولید می‌کند که برای پر کردن دندان کاربرد دارد.

در دندان پزشکی، از نمک‌های فسفات به وفور استفاده می‌شود. مثلا برای چسبندگی بهتر ایمپلنت‌ها، از کلسیم فسفات استفاده می‌شود.

لبنیات

از اسید فسفریک برای اصلاح میزان پروتئین و کنترل میزان اسیدی بودن محصولات استفاده می‌شود.

همچنین از مشتقات این اسید، در پنیر استفاده می‌شود. این مواد، ماندگاری و کیفیت پنیر را افزایش می‌دهد.

نوشیدنی‌ها

یکی از کاربردهای خوراکی این ماده، استفاده در نوشابه هاست. از این ماده بیشتر برای کنترل اسیدیته نوشابه استفاده می‌شود. همچنین طعم نوشابه را بهبود می‌دهد.

علاوه بر این، این اسید از رشد میکروارگانیسم‌ها جلوگیری می‌کند.

نقش اسید فسفریک در درختان پسته

اسید فسفریک (H3PO4) و اسید فسفر (H3PO3) مواد شیمیایی زراعی ضروری برای تولید محصول هستند.

فسفر در تقسیم سلول گیاه پسته نقش فعالی دارد و به دلیل نقش آن در ATP، در انرژی گیاهان و همچنین در ساختارهای RNA-DNA موثر است.

در شرایط کمبود فسفر، شاخه ها نازک می شوند و برگها سبز تیره می گردند. همچنین کاهش شاخه های جانبی درخت پسته وجود دارد.

این ماده پرکاربرد یک قارچ کش سیستمیک است که برای کنترل میرایی و پوسیدگی ریشه ها، ساقه ها و میوه های گیاه استفاده می شود.

بنابراین یکی از گزینه های مناسب برای درختان پسته استفاده از اسید فسفریک می باشد که موجب رشد مناسب گیاه و افزایش باروری آن می شود.

فسفر یکی از عناصری است که در خاک بسیار کند حرکت می کند و توسط ذرات خاک تثبیت می شود. در نتیجه کودهای فسفره باید در مجاورت ریشه مصرف شود و کود نباید با خاک مخلوط شود تا از یکپارچه سازی و غیرفعال شدن آن جلوگیری شود.

در دسترس بودن فسفر خاک توسط گیاه بیشتر از مقدار آن در خاک به PH و شرایط خاک بستگی دارد. PH کمی اسیدی تا خنثی بهترین PH موجود در فسفر است. در خاکهای قلیایی، تشکیل فسفات کلسیم با انحلال کم و تبدیل آهسته به فرمهای محلول، میزان فسفر گیاه را کاهش می دهد.

کاربرد اسید فسفریک در کشاورزی، گیاهان و کود

فسفر یک ماده مغذی گیاهی ضروری است و توسط ریشه های گیاهی، معمولا به عنوان یون دی هیدروژن فسفات، H2PO4، مشتق شده از اسید فسفریک، H3PO4 گرفته شده است. حدود 90 درصد از اسید فسفریک جهت تولید کودهای شیمیایی استفاده می شود که برای اصلاح کمبود فسفر در خاک بکار می رود.

این ماده شیمیایی عمدتا به سه نمک فسفات تبدیل می شود که به عنوان کود استفاده می شود. آنها سوپر فسفات سه گانه (TSP) ، هیدروژن فسفات دی آمونیوم (DAP) و دی هیدروژن فسفات مونو آمونیوم هستند.

کودهای فسفر در اشکال مختلف به صورت مایع و پودری در دسترس هستند.

کاربرد کود اسید فسفریک در کشاورزی

از آنجا که اسید فسفر و مشتقات آن در گیاهان متابولیزه نمی شوند، ادعا می شود که فسفونات می تواند به نیازهای مواد مغذی P برای رشد گیاه کمک کند، اما باید با احتیاط زیاد مصرف شود.

محتوای کل فسفر در خاک های سطحی بسیار کم است: به طور متوسط ​​فقط 0.6٪ (در مقایسه با نیتروژن 0.14٪ و برای پتاسیم 0.83٪).

فقط 10٪ تا 30٪ نیاز گیاه به فسفر از کود حاصل می شود. باقیمانده از خاک بومی است.

اهمیت اسید فسفریک برای محصولات زراعی

فسفر (P) جایگاه مناسب خود را در کنار نیتروژن و پتاسیم در میان سه عنصر اصلی برای رشد موفقیت آمیز گیاه جای می دهد.

شما میتوانید برای درختان خود از مونو آمونیوم فسفات یا کلسیم نیترات و یا مونو پتاسیم فسفات استفاده کنید.

فسفر از مرحله گیاهچه تا مرحله بلوغ مورد نیاز گیاه است و تأثیر قابل اندازه گیری بر کیفیت محصول و عملکرد دارد. فسفر یکی از عمده مواد مغذی گیاهی در خاک است. این ماده تشکیل دهنده سلول های گیاهی است که برای تقسیم سلولی و رشد نوک گیاه ضروری است. به همین دلیل برای نهال ها و گیاهان جوان حیاتی است.

  • انجام فتوسنتز: بدون فسفر، فتوسنتز اتفاق نمی افتد. فسفر به عنوان یک ماده اصلی در ATP (آدنوزین تری فسفات) نقش اساسی در تبدیل انرژی پیچیده ای دارد که برای تمام زندگی لازم است. این ماده همچنین یکی از اجزای اصلی DNA و RNA است – و برای ساخت پروتئین و سایر ترکیبات لازم است.
  • فتوسنتز (تبدیل انرژی) را فعال می کند
  • اسیدهای نوکلئیک، پروتئین و آنزیم می سازد
  • رشد ریشه را تسهیل می کند
  • ساقه ها و ریشه ها را تقویت می کند
  • شکل گیری گل و تولید بذر را بهبود می بخشد
  • یکنواختی محصولات را ارتقا می دهد
  • به بلوغ زودتر کمک می کند
  • مقاومت در برابر بیماری را افزایش می دهد
  • کیفیت کلی محصول را بهبود می بخشد
  • توانایی تثبیت نیتروژن حبوبات را تسهیل می کند

شناسایی کمبود فسفر و نیاز به کود اسید فسفریک

همانطور که می بینید، اهمیت فسفر برای محصولات بسیار زیاد است. این توضیح می دهد که چرا کمبود فسفر می تواند تأثیر مخربی بر کیفیت محصول و عملکرد داشته باشد.

گیاهانی که از کمبود فسفر رنج می برند، چندین نشانه گویایی از خود نشان می دهند:

بدون فسفر، رشد گیاه عقب می ماند و کند می شود. گیاه ریشه های کوتاهی خواهد داشت. علائم کمبود نیز شامل برگ های پژمرده مایل به خاکستری سبز و رنگدانه قرمز دربرگه ها می باشد. تشخیص کمبود فسفر دشوار است اما پس از شناخت و استفاده از کود مناسب قابل درمان می باشد. کمبود فسفر در اواخر فصل رشد بر رشد دانه و میوه و همچنین بلوغ محصول تأثیر منفی خواهد گذاشت.

مهم است که در اطمینان از تأمین کافی فسفر در گیاهان فعال باشید؛ زیرا اگر منتظر بمانید تا علائم کمبود مشاهده کنید، خسارت از قبل وارد شده است.

خوشبختانه، تولیدکنندگان ابزارهای مختلفی برای کمک به تعیین میزان فسفر در خاک دارند. برای تعیین میزان دسترسی فسفر در خاک می توان از آزمایشات مختلف خاک استفاده کرد.

همچنین، نمودار جذب و حذف مواد مغذی می تواند به تولیدکنندگان کمک کند تا مقدار محصول فسفر و میزان مصرف آن را تعیین کنند.

عوارض اسید فسفریک

فسفر بیش از اندازه از این ماده در مواد خوراکی، باعث از بین رفتن کلسیم در بدن می‌شود. دلیل آن هم، تولید کلسیم فسفات در بدن است.

همچنین، وجود مقادیر زیاد از این اسید در بدن، جذب مواد معدنی مانند آهن و منیزیم را کاهش می‌دهد.

به همین دلایل، پزشکان مصرف بسیار زیاد نوشابه را توصیه نمی‌کنند.خطرات اسید فسفریک

خطرات اسید فسفریک

اسید فسفریک به دلیل خواص خورندگی بالا، در لیست مواد خطرناک برای سلامتی انسان قرار دارد.

برخورد این ماده با بدن انسان، باعث سوزش و سوختگی می‌شود.

هنگام تماس با چشم، باعث سوزش و تحریک آن می‌شود.

هنگام استشمام این ماده، عوارضی مانند تحریک بینی، گلو و شش‌ها مشاهده می‌شود و می‌تواند موجب خفگی و سرفه شود.

مطالعه بیشتر درباره خطرات این ماده : https://draxe.com/nutrition/phosphoric-acid

تولید کنندگان اسید فسفریک

چین بزرگترین تولید کننده اسید فسفریک در جهان است که سالانه بیش از 60 هزار تن از این اسید تولید می‌کند. بعد از چین، آمریکا در رتبه دوم جهان قرار دارد. تولید سالانه این کشور، بیشتر از 25 هزار تن است. در رتبه سوم جهان نیز مراکش قرار دارد با تولید سالانه 25 هزار تن.

تولیدکنندگان بعدی کشورهای تونس و اردن می‌شود که تولید سالانه آنها، کمتر از 10 هزار تن است.

4.7/5 (15 نظر)

22 دیدگاه دربارهٔ «خرید اسید فسفریک;

  1. سلام خداقوت.من می‌خوام این اسیدرابرای پیازبدم .وابیاریش هم بامه پاش هست خواستم ببینم مشکلی داره یانه بااین روش آبیاری.ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
  2. سلام
    برای جرم گیری به هدف تمیز کردن مبدل حرارتی شوفاژخانه اسید فسفریمک خوراکی را با چه غلظتی باید مورد استفاده قرار داد؟

    پاسخ
  3. سلام وعرض ادب
    اسید فسفریک ۵۵ درصد که ناخالصی زیاد دارد در زمین کشاورزی برای باغ استفاده شود زیان آور می باشد ؟

    پاسخ
    • سلام و درود
      اگر میخواهید محصول رو صادر بکنید ممکن است مشکل زا بشه
      و ما به صورت کلی پیشنهاد نمیکنیم
      (البته با توجه به نبود اسید فسفریک 85 صنعتی و قیمت بالای اسید فسفریک 85 خوراکی چاره ای نیست)

      پاسخ
  4. با عرض سلام و احترام می خواستم تقاضا کنم برای بنده قیمت اسید فسفریک مورد استفاده در کشاورزی از برندهای پارچین و چینی و اردنی را برای بنده ارسال بفرمایید. نکته دیگر اینکه همکاران شما در توضیحات خود برای زمین کشاورزی میزان 7 تا 10 لیتر از اسید فسفریک 85 دردص را برای یک هکتار زمین کشاورزی توصیه کرده بودند. آما پرسش بنده این است که با چه درصدی غلظت این اسید را باید کاهش داد تا به عنوان اصلاح کننده خاکهای آهکی استفاده کنیم.
    لطفا در صورت امکان فهرست قیمت را در گالنهای 4 لیتری 25 لیتری و 400 لیتری اعلام بفرمایید.

    با سپاس از اطلاعات ارزشمندی که در سایت قرار داده بودید.
    با تقدیم احترام
    شیروانی

    پاسخ
    • سلام و درود جناب دکتر شیروانی
      در حال حاضر اسید فسفریک 85 درصد صنعتی در بازار ایران موجود نیست و برای زمین های کشاورزی، (به ناچار) اسید فسفریک 54 درصد رازی استفاده میشود.
      اسید فسفریک رازی، میزان فلزات سنگین زیادی دارد مثل ارسنیک و سرب و باید در غلضت های بالاتری نسبت به 85 درصد استفاده بشود که عدد 15 لیتر برای هر هکتار طبق تجربه ما بهترین میزان است (این میزان برای زمین های معمولی است و برای زمین های آهکی میزان دقیق را اطلاعی نداریم).
      قیمت ها برای شما ایمیل شد جناب دکتر
      سپاس فراوان از لطف شما

      پاسخ
  5. سلام
    برای من قیمت اسید فسفریک پتروشیمی رازی و قیمت اسید فسفریک 85 و اسید فسفریک بندر امام رو لطفا ایمیل کنید

    پاسخ
    • مقدار استفاده اسید فسفریک های ۸۵ درصد صنعتی در زمین های کشاورزی بین ۷ الی ۱۰ لیتر می‌باشد

      پاسخ
    • اسید فسفریک های ۸۵ درصد موجود در بازار بغیر چین از برند های یوگاریت،بلژیک و قزاقستان موجود می‌باشد.

      پاسخ
  6. سلام
    بهترین مارک موجود اسید فسفریک که میشه با قیمت مناسب خرید چیه ؟ برای خرید اسید فسفریک برای کشاورزی فرقی با بقیه کار ها میکنه ؟
    توی اطراف شهر مشهد ما یک زمین کشاورزی داریم و میخوایم برای اون استفاده بکنیم، انباری اطراف مشهد هست که باعث بشه من هزینه انبارداری و باربری کمتری بدم ؟
    اخرین سوال من هم اینه که شما هم فروش اسید فسفریک چینی هم انجام میدید ؟ چون شنیدم چینی ها جنس ها بهتری هستند

    پاسخ
    • فسفریک ۸۵ درصد چین هست رو گالن های ۳۵ کیلویی که قیمت تناژ رو ۴۱۵۰۰ هستش
      یک‌ نمونه فسفریک ۵۴ درصد یزد هستش ‌و ۵۴ درصد رازی رو بشکه های ۳۷۰ کیلویی
      یزد کیلویی ۱۲۵۰۰
      رازی کیلویی ۱۴۵۰۰
      ‌ناخالصی زیاد داره اما و دقت کنید که این قیمت برای اردیبهشت 1400 هستش
      بله برای خرید اسید فسفریک میتونید به ما با بهترین قیمت مراجعه کنید

      پاسخ
        • به صورت عمومی
          مواد شیمیایی با خلوص بالاتر گران تر هستند.
          درباره اسید فسفریک نیز گرید آزمایشگاهی اول بیشترین قیمت را دارد و بعد از آن 85 درصد خوراکی بیشترین قیمت را دارد

          پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید