بنزالکونیوم کلراید

بنزالکونیوم کلراید

شرکت بیسموت » مواد اولیه صنایع شوینده » بنزالکونیوم کلراید

  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

بنزالکونیوم کلراید ، به عنوان  کلرید آلکیلدی متیل بنزیل آمونیوم و ADBAC شناخته می شود که نوعی سورفکتانت کاتیونی است. بنزالکونیوم کلرید یک نمک آلی است که به عنوان یک ترکیب آمونیوم کواترنر نیز طبقه بندی می شود.

بنزالکونیوم برای سه دسته اصلی استفاده دارد: به عنوان یک بیوئید، یک سورفاکتانت کاتیونی و به عنوان یک عامل انتقال فاز استفاده می شود. ADBAC ترکیبی از کلریدهای آلکیل، بنزیلدیمیل، اتیون آمونیوم است که در آن گروه آلکیل تعداد طول های مختلف حتی دارای تعداد مختلف است.

پیشنهاد میکنیم از ماده ی بهنتریمونیوم کلراید نیز دیدن کنید .

محصولات شیمیایی و شناسایی شرکت

نام محصول : کلرید بنزالکونیوم

مترادف:Zephiral ، Zephiran chloride ، Osvan ، Paralkan ، Germitol ، Germicin Enuclen ، Drapolex ،

 Drapolene ، Cequartyl ، Benzalkonium A ، Benirol ، Bayclean ، Ammonyx؛

کلرید آمونیوم آلکیل دی متیل بنزیل؛ آمونیوم، آلکیلدی متیل (فنیل متیل) کلرید، کلرید آلکسیل بنزیلدیمیل آمونیوم، کلریدهای آمونیوم کواترنر آلکیلدی متیل (فنیل متیل)، ترکیبات آمونیوم کواترنر، آلکیل بنزیلدیم متیل، کلریدها

نام شیمیایی: آمونیوم ، آلکیلدی متیل بنزیل، کلرید

فروش بنزالکونیوم کلراید

برای قیمت بنزالکونیوم کلراید میتوانید با ما تماس بگیرید و از قیمت بنزالکونیوم کلراید صنعتی مطلع شوید

قیمت خرید بنزالکونیوم کلراید را با کمترین قیمت و به صورت رقابتی از ما بخواهید . تمام ارسال ها مستقیم از کارخانه تولید کننده بنزالکونیوم کلراید  و برای جنس های خارجی از انبار شورآباد تهران است

شماره تماس ما : 021-28422797

خرید بنزالکونیوم کلراید از تولید کننده آن

بنزالکونیوم کلراید چیست؟

بنزالکونیوم کلرید معمولاً به عنوان یک ماده ضد باکتری مورد استفاده قرار می گیرد و معمولاً در محصولات تمیز کننده خانگی مانند پاک کننده های سطوح آشپزخانه و سرویس بهداشتی و ضدعفونی کننده های دست یافت می شود.

بنزالکونیوم کلرید جایگزین Triclosan به عنوان عامل جدید “ضد باکتریایی” در صابون های آرایشی و بهداشتی و تجاری استفاده می شود. سمی بودن و خطراتی که تریکلوزان هنگام جذب از طریق پوست به بدن انسان دارد، معمولا شناخته شده است.

نام ویژگی مقدار
فرمول شیمیایی C۲۷H۴۲ClNO۲
وزن مولکولی ۴۴۸.۱  g/mol
نقطه ذوب ۷۳
نقطه اشتعال ۲۵۰
میزان حلالیت در آب در دمای ۲۵ بسیار انحلال پذیر
چگالی ۰.۹۸  g/cm۳
رنگ ظاهری پودر سفید یا زرد رنگ
PH ۵-۸

بنزالکونیوم کلراید صنعتی - تولید کننده بنزالکونیوم کلراید - قیمت بنزالکونیوم کلراید

کلرید بنزالکونیوم برای چه مواردی استفاده می شود؟

بنزالکونیوم کلراید در درجه اول به عنوان یک ماده نگهدارنده و ضد میکروبی مورد استفاده قرار می گیرد. این کار با از بین بردن میکروارگانیسم ها و مهار رشد باکتری و میکروب بسیار مؤثر است، به همین دلیل اغلب بنزالکونیوم کلراید به عنوان یک ماده ضدعفونی و بهداشتی در دستمال مرطوب ضد باکتری ها، کرم های ضد عفونی کننده و پمادهای ضد خارش استفاده می شود.

در مواد آرایشی نیز از خواص ضد میکروبی بنزالکونیوم کلراید برای محافظت از پوست در برابر لکه گیری استفاده می شود. بنزالکونیوم کلرید بیشتر در محصولات مراقبت پوستی مانند کرم راش، پودر موبر پا، لوسیون صورت، پاک کننده، آرایش و ضد آفتاب استفاده می شود.

حلالیت و خصوصیات فیزیکی بنزالکونیوم

بسته به خلوص کلرید بنزالکونیوم از بی رنگ تا زرد کم رنگ (ناخالصی) متفاوت است. کلرید بنزالکونیوم به راحتی در اتانول و استون قابل حل می باشد اما انحلال در آب کمی کند است.

عامل انتقال فاز

بنزالکونیوم کلرید پایه اصلی تجزیه و تحلیل انتقال فاز است، یک فناوری مهم در سنتز ترکیبات آلی جمله داروها است.

عوامل فعال کننده بیولوژیکی

به دلیل فعالیت ضد میکروبی این ماده، کلرید بنزالکونیوم در بسیاری از محصولات مصرفی استفاده می شود مانند:

  • محصولات دارویی مانند قطره های چشم، گوش و بینی یا اسپری های خوشبو کننده هوا و…به عنوان ماده نگهدارنده
  • محصولات مراقبت شخصی مانند ضد عفونی کننده دست، دستمال مرطوب، شامپو، صابون، و مواد آرایشی
  • ضد عفونی کننده های پوستی و اسپری های شستشوی زخم ها مانند بتادین
  • درمان برای تبخال، سرماخوردگی
  • درمان سوختگی و زخم
  • ضد عفونی کننده های اسپری برای تمیز کردن سطح سخت
  • پاک کننده های کف و سطوح سخت به عنوان ضد عفونی کننده ، مانند اسپری ضد باکتریایی، و مرطوب کننده ها.

کلرید بنزالکونیوم در بسیاری از فرایندها و محصولات غیر مصرفی در د عفونی جراحی مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر کاربرد بنزالکونیوم کلرید شامل کاربردهای صنعتی است. یک ویژگی کلرید بنزالکونیوم، که توسط آنتی بیوتیک های مبتنی بر اتانول یا آنتی بیوتیک هیدروژن پراکسید هیدروژن مشترک نیست، این است که بنزالکونیوم کلراید هنگام برخورد بر روی پوست انسان، احساس سوزش ایجاد نمی کند.

استفاده بنزالکونیوم در داروها

کلرید بنزالکونیوم یک ماده نگهدارنده است که اغلب مورد استفاده در قطره های چشم است.  غلظتهای معمولی و مهم از 0.004٪ تا 0.01٪ است. اگر مقدار غلظت های بنزالکونیوم کلراید قوی تر شوند می توانند باعث صدمه برگشت ناپذیر قرنیه شود.

فرمول شیمیایی بنزال کلونیوم کلراید

عوارض جانبی

اگرچه از لحاظ زمانی کلرید بنزالکونیوم همیشه به عنوان ماده نگهدارنده در قطره های چشمی استفاده شده و بسیار فراوان بوده، اما سمی بودن مقدار بیش از حد نگهدارنده ها و خاصیت تحریک کننده بنزالکونیوم کلراید، در رابطه با تقاضای مصرف کننده، باعث شده است که شرکت های داروسازی تولید فرآورده های بدون نگهدارنده دارو را افزایش دهند، یا کلرید بنزالکونیوم را جایگزین مواد نگهدارنده کنند که کمتر مضر هستند.

بسیاری از فرمولاسیونهای استنشاقی و اسپری بینی در بازار حاوی کلرید بنزالکونیوم به عنوان ماده نگهدارنده هستند، با وجود شواهد قابل توجهی که می تواند بر ترخیص کالا از گمرک تأثیر منفی بگذارد.

اگرچه برخی مطالعات هیچ ارتباطی بین استفاده از کلرید بنزالکونیوم در غلظت های زیاد یا کمتر از 1/1 در اسپری های بینی از دارو مشاهده نکرده اند، پزشکان توصیه کرده اند که از کلرید بنزالکونیوم در اسپری های بینی جلوگیری شود. در ایالات متحده، آماده سازی استروئید بینی که عاری از کلرید بنزالکونیوم باشد شامل بودزونید ، تریامسینولون استونید ، دگزامتازون و استنشاقی آئروسل بوناز و ونکناز است.

کلرید بنزالکونیوم از دهه 1940 به عنوان یک نگهدارنده دارویی و ضد میکروبی در حال استفاده مشترک است.  در حالی که مطالعات اولیه خواص خورنده و تحریک کننده کلرید بنزالکونیوم را تأیید کرده است، تحقیقات در مورد اثرات منفی و بیماریهای مرتبط با آن، کلرید بنزالکونیوم تنها در طی 30 سال گذشته ظاهر شده و مورد استفاده بیشتری قرار گرفته است.

 

کلرید بنزالکونیوم به عنوان یک ماده فعال ضد عفونی کننده طبقه توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) طبقه بندی می شود. مواد لازم طبقه بندی می شوند که “داده های موجود برای طبقه بندی به عنوان ایمنی آن مؤثر و کافی نیست و آزمایش بیشتری لازم است.

کلرید بنزالکونیوم از قانون FDA در سال 2019 در مورد ایمنی و اثربخشی ضدعفونی کننده دست به تعویق افتاد. امکان ادامه مطالعه و ارسال اطلاعات ایمنی و اثربخشی اضافی لازم برای تعیین این موضوع وجود دارد که آیا این معیارها را برای استفاده در ضد عفونی کننده های دستی OTC رعایت کرده است یا خیر،اما سازمان غذا و دارو ایالت متحده اعلام کرده است که قصد ندارد اقدامی برای حذف کلرید بنزالکونیوم در ضد عفونی کننده های دست انجام دهد.

در روسیه و چین از کلرید بنزالکونیوم به عنوان یک ماده پیشگیری از بارداری استفاده می شود.  قرص ها به صورت واژینال وارد می شوند، یا از ژل استفاده می شود و نتیجه آن پیشگیری از بارداری موضعی و اسپرم کش است. این یک روش زیاد مناسب نیست و می تواند باعث التهاب و تحریک پوستی شود.

شناسایی مخاطرات اثرات در سلامتی

در صورت تماس پوست (تحریک کننده) ، تماس چشمی (تحریک کننده) ، احتراق ، استنشاق بسیار خطرناک است.  در صورت تماس پوست (خورنده) ، تماس چشمی (خورنده) خطرناک است.  میزان آسیب بافت بستگی به طول تماس دارد.

تماس چشمی با بنزالکونیوم کلراید می تواند منجر به آسیب یا نابینایی قرنیه شود.  تماس پوست با بنزالکونیوم کلراید می تواند التهاب و تاول ایجاد کند. استنشاق بنزالکونیوم کلراید باعث تحریک دستگاه گوارش یا دستگاه تنفسی می شود که با سوزش ، عطسه و سرفه همراه است.

قرار گرفتن در معرض بنزالکونیوم کلراید می تواند خطر آسیب ریوی ، خفگی ، ناخودآگاه یا مرگ ایجاد کند.  التهاب چشم با قرمزی و خارش مشخص و التهاب پوست با خارش ، پوسته پوسته شدن ، قرمزی یا گاهی اوقات تاول مشخص می شود.

اقدامات لازم در صورت تماس با چشم

در صورت تماس بنزالکونیوم کلراید با چشم بلافاصله چشم هارا حداقل 15 دقیقه با آب زیادی بشویید. حتما از آب سرد استفاده شود و فورا به پزشک مراجعه کنید.

تماس بنزالکونیوم کلراید با پوست: در صورت تماس ، بلافاصله حداقل 15 دقیقه پوست را با آب زیادی بشویید، و پوست تحریک شده را با نرم کننده بپوشانید.

اقدامات احتیاطی در مورد استفاده و ذخیره سازی در آزمایشگاه

ظرف بنزالکونیوم کلراید را بسته و دور از گرما نگه دارید و از مواد آتش زا فاصله دهید.  ظروف خالی خطر آتش سوزی را ایجاد می کنند. هرگز آب را به خرید بنزالکونیوم کلراید اضافه نکنید.  در صورت تهویه کافی، تجهیزات تنفسی مناسبی را بپوشید.

محافظت شخصی

کنترل های مهندسی: از محفظه های تهویه موضعی یا سایر کنترل های مهندسی استفاده کنید تا سطح هوا را در زیر میزان قرار گرفتن در معرض توصیه شده نگه دارید.  اگر عملیات شما باعث ایجاد گرد و غبار، دود یا مه می شود، از تهویه استفاده کنید تا در معرض آلودگی های موجود در هوا در امان و بیشتر در معرض هوا قرار بگیرید.

سم شناسی

کلرید بنزالکونیوم برای پوست انسان تحریک کننده است. بنزالکونیوم کلرید مشکوک به مسمومیت تنفسی، سیستم ایمنی و دستگاه گوارش می باشد. فرمولاسیون کلرید بنزالکونیوم برای مصرف محلول های رقیق هستند.

محلول های غلیظ برای انسان سمی هستند و باعث ایجاد خوردگی / سوزش پوست می شوند و در صورت مصرف خرید بنزالکونیوم کلراید در مقادیر زیاد باعث مرگ می شوند.  0.1٪ حداکثر غلظت بنزالکونیوم کلرید است که باعث تحریک اولیه بر روی پوست سالم می شود و به عنوان حساس کننده عمل می کند.

مسمومیت با بنزالکونیوم کلرید در همه جا شناخته شده و در طی یک مطالعه در سال 2014 که جزئیات احتمالی در مورد کشنده مهلک تا 8.1 درصد و (240 میلی لیتر) کلرید بنزالکونیوم 10٪ در یک مرد 78 ساله آزمایش شده که خلاصه ای از گزارش های موردی است که در حال حاضر از مصرف کلرید بنزالکونیوم کلرید منتشر شده است.

خرید بنزال کلونیوم کلراید 50 درصد ایرانی

فعالیت بیولوژیکی

بیشترین فعالیت بیوشیمیایی با مشتقات میریستیل آلکیل C12 dodecyl و C14 همراه است.  تصور می شود مکانیسم عمل باکتری کش به دلیل اختلال در تعامل بین مولکولی باشد که این می تواند باعث تفکیک لایه های چربی غشای سلولی شود، که کنترل نفوذپذیری سلولی را به خطر می اندازد و باعث خراب شدن محتویات سلولی می شود.

و می توانند درون سلول باکتریایی از هم جدا شوند. آنزیم ها، که به طور کامل طیف وسیعی از فعالیت های سلولی تنفسی و متابولیک را کنترل می کنند مستعد غیرفعال شدن هستند.  فعل و انفعالات بین مولکولی بحرانی و ساختار سوم در چنین سیستم های بیوشیمیایی بسیار خاص می تواند به آسانی توسط سورفاکتانت کاتیونی مختل شود.

محلول های خرید کلرید بنزالکونیوم عوامل بیوکسیل سریع عمل می کنند و مدت زمان عملکرد نسبتاً طولانی دارند. آنها در برابر باکتری ها و برخی ویروس ها ، قارچ ها فعال هستند. محلول ها با توجه به غلظت آنها باکتریواستاتیک یا باکتری کش هستند.

باکتری های گرم مثبت معمولاً نسبت به باکتریهای گرم منفی حساس هستند.  فعالیت خرید بنزالکونیوم کلراید به غلظت سورفاکتانت و همچنین غلظت باکتریها (تلقیح) در لحظه درمان بستگی دارد. همینطور تا حد زیادی تحت تأثیر pH قرار نمی گیرد، اما بطور قابل توجهی در دماهای بالاتر و زمان مواجهه طولانی مدت افزایش می یابد.

مقررات

در سپتامبر سال 2016 ، FDA ممنوعیت نوزده ماده در صابون های ضد باکتری در بازار را با استناد به عدم وجود مدارکی برای ایمنی و اثربخشی اعلام کرد.  ممنوعیت سه ماده اضافی ، از جمله خرید کلرید بنزالکونیوم، به تعویق افتاد تا اجازه دهد مطالعات در حال انجام درباره آن به پایان برسد.

کمیسیون اروپا (EC) در تنظیم BAC ها نقش دارد.  قوانین اخیر در بازار اروپا شامل تغییر در حداکثر میزان باقیمانده خرید بنزالکونیوم کلراید های مجاز در محصولات غذایی از 0.5 میلی گرم بنزالکونیوم کلراید در کیلوگرم به 0.1 میلی گرم در کیلوگرم، مقادیری است که تا پایان سال 2019 (یکبار) تحت بررسی اضافی قرار خواهند گرفت.

علاوه بر این، تغییرات اخیر در قانون تصمیم (اتحادیه اروپا) 2016/1950 و مقررات مربوط به محصولات زیست کش به این معناست که BAC ها دیگر برای استفاده در چندین محصول بیوشیمی مانند مواد ضد عفونی کننده دست و بدن تصویب نمی شوند، که این برخلاف مقررات فعلی در ایالات متحده است.

در ایالات متحده، آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) و سازمان غذا و داروی (FDA) نقش تنظیم خرید بنزالکونیوم کلراید را دارند. اینگونه آژانس ها به طور مرتب مقررات را بر اساس داده های علمی فعلی به روز می کنند ، و گاهی اوقات استفاده از ترکیباتی که به نظر می رسد بی خطر یا موثر نیستند، محدود می شود.

با این حال ، با درخواست بخش صنعت که چنین کالاهایی را تجاری می کند، تصمیم نهایی می تواند به تأخیر بیفتد.  به عنوان نمونه ، FDA اخیراً سه تصمیم پیشنهادی و نهایی را در مورد استفاده از مواد شیمیایی به عنوان ضد عفونی کننده دست و ضدعفونی کننده مواد شستشوی مو و بدن و داروهای ضد عفونی کننده مراقبت های بهداشتی منتشر کرده است.

این قوانین بیوکسیدهای خاص مانند تریکلوزان را ممنوع کرده یا مصوبات نظارتی اضافی و سخت گیری دیگری را نیز مانند کلرهگزیدین در مورد کاربردهایی که در بالا ذکر شد اضافه کرد.  در همه موارد BAC ها از تصمیمات این سازمان ها خارج شدند و طبق درخواست تولید کنندگان نامه های معوق اعطا کردند.

بنزال 50% که برای تولید ضد عفونی کننده استفاده میشود

این تصمیمات به تولیدکنندگان فرصت بیشتری می دهد تا داده هایی را برای پر کردن شکاف های مربوط به ایمنی و کارآیی فراهم کنند. تصمیمات به تعویق انداختن هرگونه اقدام در مورد تنظیم BAC براساس تأیید عدم وجود داده های کافی گرفته شد. با این حال، چندین محقق ، جنبه های ایمنی خرید بنزالکونیوم کلراید ها را در طی این سال ها مورد مطالعه قرار داده اند ، که شامل اطلاعاتی در مورد سمی بودن برای انسان و محیط زیست است، همانطور که در ادامه بحث خواهیم کرد.

آلودگی محیط زیست

در گزارش سال 2006، سازمان حفاظت محیط زیست سمی بود خرید بنزالکونیوم کلراید 80 درصد به آبزیان و محیط زندگی آن ها مانند ماهی، صدف ، میگو و بی مهرگان را تشخیص داد، و توصیه کرد تا از انتشار BAC ها به دریاچه ها ، اقیانوس ها یا آب های دیگر جلوگیری شود.

از آن زمان، سمی بودن آنها به موجودات آبزی و همچنین سایر حیوانات توسط چندین گروه تحقیقاتی به خوبی مشخص شده است و با وجود این، BAC ها در پساب فاضلاب و سایر محیط ها تشخیص داده شده اند.

داده های مربوط به تشخیص BAC های محیط زیست دقیق نیست و اندازه گیری های اخیر فاقد آن هستند. خرید بنزالکونیوم کلراید 50 درصد در پساب فاضلاب بیمارستانها گزارش شده و به غلظت های میلی گرم در لیتر رسید.  پسابهای دیگر ، از جمله کف مواد شوینده، لبنیات ، استخرهای شهر ، همچنین دارای غلظتهای مختلف بودند که عموماً کمتر از بیمارستانها بودند.

تصفیه خانه های فاضلاب معمولی برای تصفیه آلاینده های QAC طراحی نشده اند، و در نتیجه حداقل بخشی از آنها به عنوان ریز آلودگی ها به محیط آزاد می شوند و غلظت های مختلف در محدوده میکروگرم در لیتر یا میکروگرم در گرم در آب و خاک قابل برداشت است.

BAC ها در حدود 3.5٪ بیش از 4000 نمونه مواد غذایی که توسط سازمان اروپایی ایمنی مواد غذایی (EFSA) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

از بین تمام QAC های آزمایش شده توسط گروه های تحقیقاتی مختلف ، خرید بنزالکونیوم کلراید ها به طور عمده و در غلظت های بالاتر از سایر QAC ها یافت شدند. شیوع بالای خرید بنزالکونیوم کلراید ها را می توان حداقل تا حدودی به محبوبیت آنها در کاربردهای مختلف ، از محصولات مصرفی مانند قطره چشم ، شامپو و حشره کش ها، به ضد عفونی کننده های مورد استفاده در بیمارستان ها و صنایع غذایی نسبت داد.

استفاده زیاد از این ترکیبات و عدم دفع مناسب یا ترکیبی از هر دو به بروز مشاهده شده در محیط کمک کرده است. ما تخمین می زنیم که دفع خرید بنزالکونیوم کلراید 80 درصد در محیط زیست ، به ویژه در کشورهایی که دارای قوانین محدود کننده کمتری هستند ، مانند ایالات متحده ، هنوز قابل توجه است.

با این وجود تحقیقات عمیق تری برای ایجاد سطح فعلی خرید بنزالکونیوم کلراید 50 درصد در محیط و همچنین پیوندهای بالقوه برای توسعه سویه های میکروبی مقاوم، که در ادامه مورد آنها بحث خواهیم کرد ، مورد نیاز است.

تحمل میکروبی و مقاومت کلرید بنزالکونیوم

استفاده از خرید بنزالکونیوم کلراید ها برای کاربردهای مختلف ، که بسیاری از آنها به ناچار منجر به تولید و رها شدن بیوسید مانده باقیمانده می شوند می تواند منجر به وجود محیطهایی شود که در آنها میکروب ها وجود دارد تا مقاومت در برابر چنین مواد شیمیایی را تحریک کنند.

ظرفیت باکتریها برای زنده ماندن و پیشرفت در خرید بنزالکونیوم کلراید 80 درصد با ردیابی شیوع بیماری که معمولاً با سوء استفاده یا رقیق سازی نادرست و ذخیره مواد ضد عفونی کننده و محلول های ضد عفونی کننده همراه است نشان داده شده است.

در حقیقت، شیوع های متعدد در طی 4 دهه با خرید بنزالکونیوم کلراید 80 درصد همراه بود و ایجاد یک سری از توصیه ها برای قطع استفاده از آنها به عنوان یک ضد عفونی کننده!

نگرانی در مورد استفاده از BAC به عنوان ضد عفونی کننده جدید نیست و محققان سویه های مقاوم را مشاهده کردند که قادر به زنده ماندن در محلول های خرید بنزالکونیوم کلراید (1/0 تا 0.4 درصد) در اوایل دهه 1960 هستند که مشخص شده است که باکتری ها می توانند تحمل خود را با مواد شیمیایی افزایش دهند و چنین پدیده هایی بارها برای خرید بنزالکونیوم کلراید 50 درصد نشان داده شده است.

غالباً ، جهش های سازگار برای افزایش تحمل یا مقاومت در سطح جمعیت پایدار هستند و حتی پس از برداشته شدن فشار هنوز هم می توان برای سویه های تکامل یافته مشاهده کرد، گرچه غلظت های گزارش شده بسته به مطالعه و جنس باکتری ها متفاوت است ، که باکتری ها می توانند برای زنده ماندن در غلظت های خرید بنزالکونیوم کلراید 80 درصد مشابه آنچه در محیط و محصولات مصرفی یافت می شوند، تکامل یابند.

بنزالکونیوم کلراید

مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها

مقاومت متقابل پدیده ای است که قرار گرفتن در معرض یک ماده شیمیایی برای بقا در یک ماده شیمیایی مجزا است که مقاومت متقابل بین ضد عفونی کننده ها و آنتی بیوتیک ها  شرح داده شده است و از جمله مواردی که مربوط به خرید کلرید بنزالکونیوم ها است.

نفوذپذیری کلرید بنزالکونیوم

نفوذپذیری توسط لایه های سطحی اضافی یا معماری پیچیده علاوه بر غشای سلولی، معمولاً توسط انواع میکروارگانیسم هایی ارائه می شود که خرید بنزالکونیوم کلراید 80 درصد کارایی کمتری را ارائه می دهند، نه تنها بنزالکونیوم کلراید 50 درصد از ایجاد لیز سلولی جلوگیری نمی کند بلکه جذب خرید بنزالکونیوم کلراید 50 درصد و سایر عوامل فعال در ضد عفونی کننده های دستی مهار می شود. بنابراین، حتی در غلظت های بالا ، خرید بنزالکونیوم کلراید ها “غیر سمی” هستند و نسبتاً باکتریواستیک ، مایکوباکتریواستیک و اسپورواستاتیک نیز می باشند.

نتیجه گیری

در بررسی از داده های موجود در مورد پیامدهای احتمالی بنزالکونیوم بر ایمنی انسان و محیط زیست به طور کلی بررسی شده است.  شواهدی وجود دارد که نشان می دهد استفاده مداوم از زیست سم ها و رها شدن آنها به محیط در غلظت های زیاد ممکن است منجر به ظهور سویه های میکروبی مقاوم و متقاطع شود، حتی اگر گزارش های ضد و نقیضی نیز درباره آن وجود داشته باشد.

با توجه به عوارض جانبی گزارش شده از بنزالکونیوم، ما معتقدیم که باید تجزیه و تحلیل کامل از مزایا در مقابل خطرات و معایب آن و همینطور، راهنمای هدایت آتی برای استفاده ساختاری این مجموعه باشد.

فروش Benzalkonium chloride


سوالات متداول

قیمت بنزال چقدر است ؟

قیمت این محصول به خاطر کرونا نوسانات شدیدی داشته است و تابیش از 50 درصد بالا رفته است شما میتوانید برای اطلاع از قیمت با ما تماس بگیرید

حلالیت و خصوصیات فیزیکی بنزالکونیوم چقدر است ؟

بسته به خلوص خرید کلرید بنزالکونیوم از بی رنگ تا زرد کم رنگ (ناخالصی) متفاوت است. خرید کلرید بنزالکونیوم به راحتی در اتانول و استون قابل حل می باشد اما انحلال در آب کمی کند است.

میزان مصرف بنزال در ضد عفونی کننده ها چقدر است ؟

در ضدغفونی کننده ها زیر 5 درصد استفاده میشود

خرید بنزالکونیوم کلراید 50 درصد روی ویروس کرونا تاثیر دارد ؟

در محلول های ضد عفونی کننده ای که مورد تایید وزارت بهداشت است از بنزالکونیوم کلرید استفاده شده است

عوارض بنزال کونیوم کلراید چیست ؟

اگرچه از لحاظ زمانی خرید کلرید بنزالکونیوم همیشه به عنوان ماده نگهدارنده در قطره های چشمی استفاده شده و بسیار فراوان بوده، اما سمی بودن مقدار بیش از حد نگهدارنده ها و خاصیت تحریک کننده آن، در رابطه با تقاضای مصرف کننده، باعث شده است که شرکت های داروسازی تولید فرآورده های بدون نگهدارنده دارو را افزایش دهند، یا خرید کلرید بنزالکونیوم را جایگزین مواد نگهدارنده کنند که کمتر مضر هستند.
برای مطالعه بیشتر به سایت مراجعه کنید

در بنزالکنیوم کلراید های 50 و 80 درصد مابقی ترکیب چیست؟

مابقی ترکیب آب است.

برای استخر های ماهی و میگو کدام غلظت از بنزالکنیوم مورد استفاده قرار میگیرد؟

معمولاً بسته به شرایط ماهی و طریقه ضدعفونی به ازای هر متر مکعب از آب استخر ۳ تا ۷ سی سی بنزالکنیوم ۷۰ درصد در مدت نیم‌ساعت مورد استفاده قرار میگیرد.

برای رساندن بنزالکنیوم کلراید 80 درصد به 0.3 درصد که برای ضدعفونی سطوح استفاده میشود چه مقدار با آب باید ترکیب شود؟

معمولاً با 97 درصد آب باید ترکیب شود.

میتوان به بنزالکنیوم اگر کف کرد ضدکف اضافه کرد؟

بله

36 دیدگاه دربارهٔ «بنزالکونیوم کلراید;

  1. سلام این ماده رو در مایع ضد عفونی زاوش دیدم و روش نوشته برای ضد عفونی کردن . موضوع اینکه ما برای میوه جات میخوایم مثل البالو . ایا این مورد امکان پذیره ؟ پیشنهاد بهتری هم دارید ؟

    پاسخ
  2. با سلام
    2 سوال داشتم
    1)آیا برای ضد عفونی محیطهای مسکونی مناسب است و خطری ندارد؟
    2) شرایط نگهداری آن چگونه است از نظر دمایی؟

    پاسخ
  3. سلام
    آیا برای ضدعفونی کردن هوای سالن تولید مواد غذایی ، جهت ازبین بردن کپک و مخمر کاربرد داره؟

    پاسخ
    • سلام
      تابحال همچین کاربردی رو برای این ماده من نشنیدم. مورد مشابه ای که بوده برای ضدعفونی کردن وسایلی که به مرغداری ها وارد میشند شنیدم.

      پاسخ
    • سلام
      به هیچ وجه توصیه نمیشه
      این کار اصلا موردی نیست که بشه در خانه انجام داد و فرایندی صنعتی هستش

      پاسخ
      • یک کارخانه معتبر در ایران محلول ضد عفونی کننده ضد باکتری و ویروس غیر الکلی بر پایه بنز الکونیوم تولید میکند و در بسیاری از کشورهای دیگر نیز محلولهای ضد عفونی کننده غیر الکی بر پایه بنز الکونیوم کلراید تولید میکنند که با اضافه کردن آب( 1-10 ) میشود آنرا روی سطوح اسپری کرد. این محصول با اضافه کردن چند نوع مواد دیگر ترکیب شده و شخصا یکسال است از آن استفاده میکنم و مشگلی پیش نیامده.
        اگر به درستی و طبق دستوراتی که روی شیشه آن نوشته عمل کنید خیالتان راحت .

        پاسخ
  4. سلام وقت بخیر برای کرونا اگر در یک لیتر آب چند درصدش بنزالکونیوم باشه موثره؟؟
    توی محصولات لینکس در ۹۰۰ میل تقریبا ۱/۵٪هستش
    به نظر شما این مقدار برای ویروس کرونا جوابگو هست؟؟

    پاسخ
    • سلام جناب مردانی
      هوش و زکاوت شما برای من قابل ستایش هستش و خوشحال میشم باهم همکاری داشته باشیم حتما با من تماس داشته باشید
      بله همین درصد مناسب هستش و این موضوع تحت کنترل وزارت بهداشت هست

      پاسخ
      • با سلام.
        مادرم بخاطر داشتن بیماری ریوی و کلیوی ناجار است هفته ای 2-3 بار دیالیز شود و با آمبولانس به بیمارستان میرود و برمیگردد. پس از آمدن کرونا بخاطر مناسب نبودن الکل در این بیماران، برای ضد عفونی کردن منزل و لباسها و کل ساختمان از مواد ضد عفونی کننده غیر الکلی و دارای بنزالکونیوم استفاده میکنیم، بسیار عالی عمل میکند و حتی داخل آمبولانس را هم با این مایع اسپری میکنیم و خوشبختانه کوجکترین آسیبی به دست و انواع البسه و سطوح نمیرساند.بخاطر اینکه تبلیغ نشود نمیتوانم نام تجاری این ضدعفونی کننده را بگویم ولی در این یکسال که از این محصول استفاده میکنیم بسیار عالی جواب داده و از نظر قیمت هم از الکل ارزانتر است.و در ساختمان مسکونی و اداره هم استفاده میکنیم.
        . از شما متشکریم.

        پاسخ
  5. سلام
    دختر کوچیک من در حد ۱۵ سی سی از محلول ضدعفونی سبزی و میوه که از این ترکیب داره خورده بهش شیر کمی دادم خورد و خابید
    میخاستم ببینم الان چوار کنم چرا هیچ کجا راجب مسمومیت خوراکی با این محصول چیزی ننوشته

    پاسخ
    • سلام
      برای این موارد ما فقط توصیه به مراجعه به دکتر میکنیم. دختر خود من هم اگه همچین اتفاقی براش بیوفته سریعا به دکتر مراجعه میکنم که اگر لازمه شستشو معده انجام بشه.

      پاسخ
  6. سلام دوست عزیز میخواستم بدونم اگر بخواهیم از بنزو الکونیوم کلراید یک ضد عفونی کننده درست کنیم تا چند درصد مجاز به استفاده است و آیا برای پوست عوارض جانبی مثل خشکی پوست ایجاد میکنه یا خیر و یک سوال دیگه آیا موادی مثل گلیسیرین و پی وی پی یا سی ام سی اثر باکتری کشی آن رو کم میکنه ؟ ممنون میشم پاسخ دهید

    پاسخ
    • سلام
      تا جایی که من میدونم از غلظت 0.5 درصد برای سطح و از غلظت 0.1 درصد برای دست از بنزالکونیوم کلراید استفاده میشه. البته که این دانسته ماست و استفاده از آن برعهده شماست.
      برای خشکی هم تا جایی که من استفاده کردم موردی روی پوست خودم احساس نکردم اما چون درکنارش از آب اکسیژنه هم استفاده میشه ممکنه در بلند مدت باعث خشکی پوست بشه چون آب اکسیژنه یک اکسید کننده قوی هست اگه اشتباه نکرده باشم
      برای گلیسیرین و سی ام سی اول حتما بنظرم مطالعه کنید و تا جایی هم که من میدونم در ضد عفونی کننده های دست از گلیسیرین استفاده میشه و مورد تایید وزارت بهداشت هم هست.

      پاسخ
  7. سلام خدا قوت
    2 تا سوال دارم از خدمتتون
    1- این محصول به رنگ آبی کمرنگ هم یافت میشه؟
    2- توی دبه های سفید تا چند وقت خاصیتش باقی میمونه؟

    پاسخ
    • سلام
      1. بله به این محصول (رقیق شده ی آن برای مصرف نهایی) رنگ آبی خوراکی میزنند
      2. محلول رقیق نشده، محدودیت زمانی ندارد. محلول رقیق شده، اگر تثبیت شده باشد در نگهداری مشکلی ندارد اما تثبیت نشده ی آن مدت زیادی نمیمونه
      امیدوارم کامل گفته باشم

      پاسخ
  8. سلام خسته نباشید
    حداقل مقدار فروشتون چقدره ؟
    بسته های یک لیتری هم دارید ؟
    سایز های فروشتون چقدره ؟
    ممنون از جواب گوییتون

    پاسخ
    • سلام ممنون شما هم خسته نباشید
      بسته بندی های یک لیتری (جدید اضافه کردیم به خاطر درخواست مشتریان)
      بسته های یک لیتری ، چهار لیتری ، بیست لیتری و دویست لیتری موجود است

      پاسخ
  9. از شروع کرونا در محیط بیرونی و راهروهای مجتمع مسکونی و داخل منزل از محلولهای ضد عفونی کننده که برپایه این محصول و اضافه کردن مقداری اسانس و رنگ مجاز و آب دیونیزه ساخته شده استفاده میکنیم. در رنگها و اسانسهای مختلف مثل قرمز. سبز و …بسیار خوب و بدون آسیب رسانی به البسه و کفش و اشیائ مختلف رضایت کامل داریم. البته چند بار مقدار بسیار کمی با الکل مخلوط کردیم و بعد متوجه شدیم نیازی به اینکار نیست و حتی از الکل هم قویتر و کم ضرر تر هست.
    توصیه میکنم هنگام خرید مواد ضد عفونی کننده محلولی را انتخاب کنید که در ترکیبات خود الکونیوم کلرید را داشته باشد. بسیار باصرفه تر و بهتر از الکل سفید است که متاسفانه درصد الکل درون بطری برخی از آنها بسیار کمتر از مقدار درج شده روی لیبل آن است. الکلی که رویش نوشته سده 70 درصد را با الکل سنج تست کردم و با تعجب متوجه شدم زیر 60 درصد است !! یعنی تاثیری روی کرونا ندارد. ولی این محصول را چندین ماه با خیال راحت استفاده میکنم.

    پاسخ
  10. از شروع کرونا در مخیط بیرونی و راهروهای مجتمع مسکونی و داخل منزل از محلولهای ضد عفونی کننده که برپایه این محصول و اضافه کردن مقداری اسانس و رنگ مجاز و آب دیونیزه ساخته شده استفاده میکنیم. در رنگها و اسانسهای مختلف مثل قرمز. سبز و …بسیار خوب و بدون آسیب رسانی به البسه و کفش و اشیائ مختلف رضایت کامل داریم. البته چند بار مقدار بسیار کمی با الکل مخلوط کردیم و بعد متوجه شدیم نیازی به اینکار نیست و حتی از الکل هم قویتر و کم ضرر تر هست.
    توصیه میکنم هنگام خرید مواد ضد عفونی کننده محلولی را انتخاب کنید که در ترکیبات خود الکونیوم کلرید را داشته باشد.

    پاسخ
  11. با عرض سلام وخسته نباشید
    میخواستم بدونم بنزالکونیوم کلراید بر روی ویروس کرونا هم تاثیر داره؟
    با تشکر

    پاسخ
      • ممنون از راهنماییتون
        پس به این ترتیب میتونیم از محلول کنز(canz) که بر پایه بنزالکونیوم کلراید هست جهت ضد عفونی سطوح به منظور پیشگیری از ویروس کرونا استفاده کنیم؟

        پاسخ
        • خواهش میکنم
          میشه همین ماده رو از ما در بسته بندی های 20 لیتری خریداری کنید و خودتون با آب قاطی کنید و استفاده کنید که خیلی هم به صرفه در میاد
          در مورد محلولی که گفتید من اطلاعی ندارم و تاییدی نمیکنم و انتخاب رو به خودتون میسپارم و پیشنهاد میکنم از روی سیب سلامت انتخاب کنید
          مواظب سلامتی خودتون باشید این روز ها بیشتر

          پاسخ
    • سلام
      این ماده را با آب ترکیب میکنند و تبدیل به Tachem1041 میشود
      این ماده به نسبت خیلی ارزان تر است

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید