خرید بنزوئیک اسید صنعتی و تناژ با آنالیز کالا

بنزوئیک اسید

شرکت بیسموت » مواد اولیه صنایع دارویی » خرید بنزوئیک اسید صنعتی و تناژ با آنالیز کالا

بنزوئیک اسید یک ترکیب آلی که در مواد به صورت طبیعی موجود است. برای خرید بنزوئیک اسید و اطلاعقیمت مناسب آن به شما منتظر شما هستیم
  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

بنزوئیک اسید یک ترکیب آلی است که با فرمول شیمیایی C6H5COOH شناخته شده است که شامل یک گروه کربوکسیل متصل به حلقه بنزن می باشد،بنابراین ، بنزوئیک اسید به اسیدهای کربوکسیلیک معطر گفته می شود. بنزوئیک اسید به عنوان یک جامد بدون کریستال و بی رنگ در شرایط عادی وجود دارد. اصطلاح بنزوات به استرها و نمکهای C6H5COOH اطلاق می شود.

بنزوئیک اسید TCC یک ماده جامد کریستالی بی رنگ که ساده ترین اسید کربوکسیلیک معطر است. نمکهای آن به عنوان ماده نگهدارنده مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد و ماده اولیه مهمی برای سنتز بسیاری از مواد آلی دیگر است.

ظرفیت تولید اسید بنزوئیک در ایالات متحده 139000 تن در سال تخمین زده می شود که بخش اعظم آن در داخل کشور برای تهیه سایر مواد شیمیایی صنعتی در کشور مصرف می شود. بنزوئیک اسید خوراکی به طور عمده به عنوان یک واسطه شیمیایی برای سنتز مواد شیمیایی دیگر وهمچنین برای تولید نمک سدیم مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید بنزوئیک اسید

برای خرید بنزوئیک اسید و بنزوئیک اسید خوراکی و دیگر مواد شیمیایی مورد نیاز خود میتوانید با ما تماس بگیرید و لیست سفارش خودتون رو برای ما ارسال کنید تا قیمت مناسب بنزوئیک اسید را در هر مقدار برای شما ارسال بکنیم

شماره تماس ما : 021-28422797

تاریخچه بنزوئیک اسید

بنزوئیک اسید خوراکی در قرن شانزدهم کشف شد. تقطیر خشک بنزوئین ابتدا توسط نوستراداموس (1556) و سپس توسط الکسیوس پدمومانوس (1560) و بلیز د ویگنر (1596) کشف شد. جاستوس فون لیبیگ و فردریش وهلر ترکیب اسید بنزوئیک را تعیین کردند. همینطور بررسی کردند که چگونه اسید هیپوریک با اسید بنزوئیک ارتباط دارد.
در سال 1875، سالکوفسکی توانایی های ضد قارچی اسید بنزوئیک را کشف کرد، که مدت طولانی در حفظ میوه های توت فرنگی حاوی بنزوات استفاده می شد.

زیست شناسی و تأثیرات سلامتی بنزوئیک اسید

بنزوئیک اسید به طور طبیعی در بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری تولید می شود. مقادیر قابل قبول در بیشتر انواع توت ها (حدود 0.05٪) یافت می شود. میوه های رسیده از چندین گونه واکسینیوم، به عنوان مثال ، زغال اخته به اندازه 0.03-0.13٪ اسید بنزوئیک موجود است.

بنزوئیک اسید در میوه جات

بنزوئیک اسید خوراکی از مواد اولیه صنایع غذایی به حساب می آید

مشخصات فیزیکی

• خرید بنزوئیک اسید در حالت جامد خود ظاهری بی رنگ دارد که از جنس بلوری است.
• ساختار بلوری مونوکلینیک است.
• در دمای 130 درجه سانتیگراد ، چگالی این ترکیب به 1.075 گرم در سانتی متر مکعب کاهش می یابد.
• در آب ، الکل ، بنزن و اتر محلول است. محلول آبی آن بسیار اسیدی است و در شرایط عادی غیر سمی و پایدار می باشد

ساختار

ساختار یک مولکول C6H5COOH در عکس پایین نشان داده شده، این مولکول از یک حلقه بنزن تشکیل می شود که یک گروه کاربردی کربوکسیل به آن وصل است، این مولکول از 7 اتم کربن ، 6 اتم هیدروژن و 2 اتم اکسیژن تشکیل شده است.

ساختار شیمیایی بنزوئیک اسید

کاربردهای بنزوئیک اسید چیست؟

کاربرد اصلی در تولید صنعتی است. این کار از طریق فرآیندی معروف به دکربوکسیلاسیون اکسیداتیو انجام می شود. می توان گفت در دمای ایده آل که در آن می توان این فرایند را انجام داد در محدوده 300 تا 400 درجه سانتیگراد است. همچنین اسید بنزوئیک و نمکهای آن به عنوان نگهدارنده مواد غذایی در صنایع غذایی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از بنزوئیک اسید در صنعت و مواد غذایی

معمولاً در صنعت برای تولید محصولات متنوعی از قبیل عطرها ، رنگها ، داروهای موضعی و مواد دفع حشرات یافت می شود. نمک Benzoic acid (بنزوات سدیم) معمولاً به عنوان یک تنظیم کننده pH و نگهدارنده در مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد و از رشد میکروب ها برای ایمن نگه داشتن مواد غذایی استفاده می شود. این کار با تغییر pH داخلی میکروارگانیسم ها به حالت اسیدی که با رشد و بقای آنها ناسازگار است، کار می کند.

از جمله مشتقات اسید بنزوئیک بنزوات سدیم، نمکی است که به عنوان نگهدارنده مواد غذایی استفاده می شود. بنزیل بنزوات ، استر که به عنوان میتسیدک استفاده می شود و بنزوئیل پراکسید، در شروع واکنش های شیمیایی برای تهیه برخی پلاستیک ها استفاده می شود.

حلالیت در آب

Benzoic acid در آب حل نمی شود. با این حال، حلالیت این ترکیب در آب با افزایش دما افزایش می یابد (همانطور که در بیشتر ترکیبات وجود دارد). در دمای 0 درجه سانتیگراد ، حلالیت اسید بنزوئیک در آب برابر با 1.7 گرم در لیتر است. با گرم تر شدن 100 درجه سانتیگراد ، حلالیت این ترکیب در آب به 56.31 گرم در لیتر افزایش می یابد.

روش تولید بنزوئیک اسید

تولید تجاری و خرید بنزوئیک اسید از طریق اکسیداسیون جزئی تولوئن با اکسیژن انجام می شود که توسط منگنز یا نفتالین کبالت کاتالیز می شود. یکی دیگر از روش های صنعتی تهیه اسید بنزوئیک ، واکنش به تری کلروتولوئن با هیدروکسید کلسیم در حضور آب و تصفیه محصول بنزوات کلسیم با اسید هیدروکلریک است.

از نظر صنعتی، اسید بنزوئیک با استفاده از گاز اکسیژن برای اکسیداسیون جزئی تولوئن قابل تهیه است. این فرآیند معمولاً از منگنز یا نفتالین کبالت به عنوان کاتالیزور استفاده می کند. این ترکیب می تواند از طریق هیدرولیز بنزامید و بنزونیتریل تهیه شود. همچنین می تواند با اکسیداسیون بنزیل کلرید یا بنزیل الکل یا هر نوع مشتقات دیگر گروه بنزیل تولید شود.

اولین تولید صنعتی بنزوئیک اسید

اولین بار که در قرن شانزدهم خرید بنزوئیک اسید کشف شد در بسیاری از گیاهان وجود داشت. حدود 20 درصد بنزوئین، یک رزین گیاهی را تشکیل می دهد. اولین بار در حدود 1860 مصنوعی از ترکیبات مشتق شده از ذغال سنگ تهیه شد. خرید بنزوئیک اسید خوراکی توسط واکنش شیمیایی تولوئن (هیدروکربن بدست آمده از نفت) با اکسیژن در دمای حدود 200 درجه سانتیگراد (حدود 400 درجه فارنهایت) با استفاده از نمک کبالت و منگنز به عنوان کاتالیزور ساخته می شود. اسید بنزوئیک خالص در دمای 122 درجه سانتیگراد (252 درجه فارنهایت) ذوب می شود و بسیار کمی در آب محلول می شود.

اقدامات ایمنی هنگام کار با بنزوئیک اسید

اگرچه خرید بنزوئیک اسید ماده شیمیایی خطرناکی در محیط کار نیست، اما رعایت ایمنی کار با آن برای جلوگیری از صدمات و خطرات سلامتی در حین کار ضروری است. بنزوئیک اسید خوراکی یک پودر کریستالی سفید می باشد که دارای بوی ملایم است، این ترکیب به طور طبیعی در بسیاری از گیاهان یافت می شود و پیش ماده مهمی برای سنتز بسیاری از مواد آلی دیگر می باشد.

خرید بنزوئیک اسید خوراکی در شرایط عادی غیر سمی و پایدار است. اما بنزوئیک ممکن است هنوز خطری برای سلامتی به همراه داشته باشد، بنابراین رویه های کار ایمن همیشه باید دنبال شود:

  1. بعد از دست زدن دست ها را کاملاً بشویید
  2. تنها در یک محوطه تهویه شده استفاده شود
  3. تولید و تجمع گرد و غبار را به حداقل برسانید
  4. از تماس با پوست، چشم و لباس اجتناب شود
  5. لباستان را قبل از استفاده مجدد بشویید
  6. از تنفس گرد و غبار خودداری کنید

اثرات کوتاه مدت و طولانی مدت قرار گرفتن در معرض این اسید

  • بلافاصله پس از قرار گرفتن در معرض خرید بنزوئیک اسید خوراکی اثرات زیر می تواند رخ دهد:
  • آسیب به چشم
  • تحریک پوست، قرمزی و یا احساس سوزش ایجاد می کند
  • تحریک بینی، گلو و ریه ها در صورت استنشاق که ممکن است باعث سرفه ، خس خس و یا تنگی نفس شود

علاوه بر این اثرات قرار گرفتن کوتاه مدت یا مکرر در معرض اسید بنزوئیک می تواند باعث خشکی و ترک خوردگی پوست با قرمزی و خارش شود. به ویژه در افردی که پوستی حساس دارند ممکن است باعث حساسیت پوستی شود. اگر آلرژی ایجاد شود، حتی قرار گرفتن در معرض سطوح بسیار پایین نیز می تواند باعث خارش و مشکلات پوست شود.

منابع مطالعاتی بیشتر :

https://www.msdsonline.com/2015/02/16/benzoic-acid-uses-and-safety/
https://byjus.com/chemistry/benzoic-acid/
https://www.britannica.com/science/benzoic-acid
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Benzoic_acid

13 دیدگاه دربارهٔ «خرید بنزوئیک اسید صنعتی و تناژ با آنالیز کالا;

  1. سلام وقتتون بخیر ، از این شرکت میتونیم در صورت لزوم چند گرم یا چند میلی لیتر از مواد رو بخریم ؟ ارسال به تبریز دارید ؟ ممنونم

    پاسخ
    • سلام خانوم احتشام
      بله میتونید هر مقدار که نیاز داشتید بفرمایید براتون ارسال میکنیم
      میتونید با ما تماس بگیرید یا با ما هر پیام رسانی که دوست دارید در تماس باشید.
      به تمام کشور با پیک و باربری ارسال داریم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید