خرید تالک

  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

تالک یک ماده معدنی نرم است که در بسیاری از محصولات استفاده می شود. همچنین به عنوان سیلیکات منیزیم شناخته می شود. پودر تالک قرن هاست که برای درمان بیماری های مختلف و به عنوان یک ماده آرایشی استفاده می شود. امروزه حتی تالک توسط دانشمندان مورد مطالعه قرار گرفته است تا در مورد خواص و کاربردهای آن اطلاعات بیشتری کسب کنند.

تالک چیست؟

تالک یک ماده معدنی نرم و سفید رنگ است که از زمان های قدیم برای تهیه پودر تالک استفاده می شده است. کلمه “تالک” از talca (لاتین) گرفته شده است که به معنای “نرم” است.

تالک سیلیکات بی آب آلومینیوم و منیزیم با فرمول Al2(SiO3)1-nH2O است. به آن سولفات باریم، کربنات باریم یا باریت (BaSO4) نیز می‌گویند.

خرید تالک :

برای اطلاع از قیمت تالک و خرید تالک و مشاوره با مشاورین ما با شماره زیر تماس بگیرید

شماره تماس ما: 021-28422797

شما میتوانید برای خرید اینترنتی تالک برند neelkanth پودری و سفید رنگ با مراجعه به ما آن را با قیمتی مناسب و تضمین کیفیت تهییه بفرمایید.

تالک

پیشنهادی می کنیم از نوشته ی خاک دیاتومه نیز دیدن کنید

سنگ تالک

تالک یک ماده معدنی است که در بسیاری از نقاط جهان از جمله کانادا و ایالات متحده وجود دارد. درخشندگی مرواریدی دارد و مانند پودر تالک نرم است. تالک را می توان در بسیاری از نقاط جهان یافت، اما بیشتر در کرم پودر، محصولات بهداشتی و سایر محصولات به عنوان ماده جاذب یا پرکننده استفاده می شود زیرا شبیه بافت پوست انسان است.

سنگ های تالک برای قرن ها به عنوان یک محصول مراقبت از بدن استفاده می شود که به تسکین پوست ترک خورده، کاهش التهاب و آرام کردن خارش ناشی از بثورات یا اگزما کمک می کند. با این حال برخی از عوارض جانبی مرتبط با استفاده از این نوع محصول وجود دارد: تحریک غشاهای مخاطی (پوشش اطراف بینی)، التهاب در محل مصرف آن (در هر دو طرف). واکنش های آلرژیک مانند درماتیت تماسی، احساس قرمزی، سوزش هنگام قرار گرفتن در معرض پودر تالک، سنگ تالک .

تاریخچه کشف تالک، تالک و آزبست

تاریخچه تالک و استفاده از آن در لوازم آرایشی به مصر باستان برمی گردد. تالک زمانی که برای اولین بار کشف شد به عنوان یک ماده آرایشی مورد استفاده قرار گرفت، اما خیلی بعد بود که محققان متوجه شدند که این ماده معدنی خطراتی برای سلامتی دارد.

  • در سال 1797، شیمیدان انگلیسی بنجامین کالینز بروم اولین روش تولید پودر تالک را با آسیاب کردن میکا (یک ماده معدنی سیلیسی) با اسید سولفوریک و قطران زغال سنگ اختراع کرد.
  • در سال 1817، چارلز گرهارت، شیمیدان فرانسوی دریافت که وقتی آهک هیدراته را همراه با اکسید آلومینیوم (آلومینا) گرم می کند، می تواند پودر سفید رنگی به نام آلومینا هیدراته یا «آلومینای هیدروژنه» بسازد که خاصیت رسانایی الکتریکی خوبی دارد ، و این ویژگی ها آنها را ایده آل می کند. در کاربردهای الکتریکی مانند خازن‌ها یا ترانسفورماتورها استفاده می‌شود، زیرا به الکترون‌ها اجازه می‌دهند آزادانه بین صفحات جریان داشته باشند بدون اینکه توسط ناخالصی‌های موجود در مواد دیگر مانند سیم فولاد کربنی مورد استفاده در موتورهای الکتریکی مسدود شوند.

موارد استفاده از تالک

تالک در ساخت لوازم آرایشی، دارویی، رنگ، کاغذ و لاستیک استفاده می شود. همچنین به عنوان پرکننده در محصولات لاستیکی مانند لاستیک و دستکش استفاده می شود. در واقع این یکی از رایج ترین مواد موجود در پودر بچه است!

تالک از سنگ تالک می آید که از زمان های قدیم استخراج شده است. این سنگ حاوی نوعی کربنات منیزیم (MgCO3) است که قبل از جایگزینی با کربنات کلسیم (CaCO3) به عنوان ماده ساینده در زمان رومیان استفاده می شد.

خواص فیزیکی تالک

تالک یک ماده معدنی نرم و سفید رنگ است که از سیلیکات منیزیم ساخته شده است. دارای سختی Mohs 1 است و به راحتی می شکند.

اجزای اصلی تالک منیزیم و سیلیکون هستند که روی هم حدود 88 درصد وزن کل را تشکیل می دهند. 12 درصد باقیمانده عمدتاً از اکسیژن با مقادیر کمی از عناصر دیگر مانند آهن، اکسید پتاسیم (K2O)، دی اکسید تیتانیوم (TiO2) و کربنات کلسیم (CaCO3) تشکیل شده است.

مزایای استفاده از پودر تالک در خانه

پودر تالک یک جاذب است، به این معنی که می توان از آن برای جذب رطوبت و کاهش اصطکاک استفاده کرد. همچنین برای پیشگیری از بثورات پوشک و راش فوق العاده است. اگر هر یک از این شرایط را در خانه خود دارید، پودر تالک ممکن است راه حل مورد نیاز شما باشد!

خواص فیزیکی و شیمیایی تالک

تالک یک ماده معدنی است، به این معنی که از عناصر معدنی تشکیل شده است. می توان آن را در سنگ های دگرگونی، سنگ های رسوبی و سنگ های آذرین یافت.

اگر می خواهید در مورد خواص فیزیکی تالک بیشتر بدانید، در اینجا حقایقی وجود دارد:

کاربردهای صنعتی تالک

تالک در تولید کاغذ، رنگ، لاستیک، سرامیک و پلاستیک استفاده می شود. تالک همچنین در تولید لوازم آرایشی مانند فونداسیون و پودر استفاده می شود.

همچنین مشخص شده است که خرید تالک یک ماده بسیار مؤثر در محصولات غذایی است. می توان از آن برای غلیظ کردن غذاهایی مانند شیر یا سس ها بدون افزودن چربی یا کالری که آنها را برای مصرف انسان ناسالم می کند (مانند کره) استفاده کرد. علاوه بر این که یک عامل غلیظ کننده برای محصولات پخته شده مانند کلوچه یا کیک است. طلق همچنین می تواند بافت خود را با ایجاد یک سطح صاف که سایر مواد ممکن است در طول زمان پخت روی آن ته نشین شوند، بهبود بخشد!

تفاوت بین تالک و پیروفیلیت

تفاوت بین تالک و پیروفیلیت به راحتی قابل تشخیص است، اما ممکن است برای برخی افراد گیج کننده باشد. پیروفیلیت یک ماده معدنی طبیعی متشکل از سیلیکات منیزیم هیدراته است که دارای سختی Mohs 7 است. نرم، شکننده، ریزدانه و به رنگ سفید یا سفید مایل به خاکستری است. رسوبات تالک زمانی اتفاق می‌افتد که کانی‌های رسی خاصی مانند کائولینیت در طول زمان تحت فشار ماگما (سنگ مذاب) به هم فشرده می‌شوند. این منجر به تشکیل خاک رس دولومیتی می شود که حاوی ناخالصی هایی مانند کربنات منیزیم همراه با سایر عناصر کمیاب مانند اکسیدهای آلومینیوم یا اکسیدهای آهن است.

منابع جایگزین تالک

تالک یک ماده معدنی است. این ماده از منیزیم، سیلیکون و اکسیژن (Mg2SiO4) در مقادیر مختلف با هیدروژن اضافه شده برای پایداری تشکیل شده است. خرید تالک در پوسته زمین در اعماق بین 2 کیلومتر تا بیش از 40 کیلومتر زیر سطح دریا یافت می شود. کانی‌های تشکیل‌دهنده تالک را می‌توان بر اساس ترکیب شیمیایی خود به عنوان کانی‌شناسی اولیه یا ثانویه طبقه‌بندی کرد. اینها فاکتورهای مهمی هستند که هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا تالک را مستقیماً روی صورت یا بدن خود بمالید ذرات مضر را در پوست شما آزاد می کند یا نه!

تالک ممکن است بسته به محل استخراج آن (سنگ معدن تالک) به اشکال مختلف باشد. معمولاً، این نوع خرید تالک دارای وزنی بین 30 تا 60 درصد اکسید منیزیم است، اما می‌تواند شامل سیلیکات‌های آلومینیومی مانند فلدسپات نیز باشد که هنگام گرم شدن در حین پردازش بخار تولید می‌کند، بنابراین کسانی که به دنبال اشکال خالص‌تر هستند ممکن است بخواهند قبل از خرید آنلاین به جای دیگری نگاه کنند. دیگر ردیابی نکنید زیرا تقاضا در طول زمان کاهش یافته است، عمدتاً به دلیل اینکه می‌توانید جایگزین‌های ارزان‌تری مانند نشاسته ذرت دریافت کنید.

تالک در کرم پودر

تالک در کرم پودر، پودر بچه، پودر صورت، پودر بدن و محصولات مراقبت از مو استفاده می شود. همچنین به عنوان پرکننده در غذاهای فرآوری شده مانند چیپس یا اسنک های پف کرده استفاده می شود. رایج‌ترین شکل تالک، گرد و غبار معدنی سفید است که از طریق فرآیندی به نام «تالسی‌سازی» فرآوری شده است.

خرید تالک را می توان در بالش هایی یافت که از پارچه های پر شده با مواد طبیعی مانند پر و پر ساخته شده اند. این نوع بالش در صورت تولید با روش‌های سنتی (مانند شستشوی دستی) می‌تواند تا 15 درصد گرد و غبار تالک داشته باشد، اما زمانی که در دمای بالا برای مدت زمان کوتاه (کمتر از دو سال) در ماشین شسته شود، کمتر از 1 درصد گرد و غبار خرید تالک وجود دارد.

چرا تالک خطرناک است؟

پودر تالک می تواند باعث سرطان تخمدان، سرطان ریه و مزوتلیوما شود.

ذرات تالک به اندازه ای کوچک هستند که از طریق پوست استنشاق یا جذب بدن شما می شوند. اگر در محیطی پر از گرد و غبار (مانند ساختمان سازی) کار می کنید، در معرض خطر ابتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) هستید. COPD باعث تنگی نفس می شود و به دلیل زخم ناشی از التهاب ناشی از سیگار کشیدن محصولات تنباکو، تنفس طبیعی را دشوار می کند. این وضعیت معمولا به عنوان آمفیزم یا برونشیت مزمن شناخته می شود.

عوارض استفاده از پودر تالک

پودر تالک نیز یک سرطان زا شناخته شده است، بنابراین تعجبی ندارد که FDA هشدارهایی در مورد استفاده از تالک صادر کرده است. قرار گرفتن در معرض پودر تالک می تواند باعث سرطان تخمدان، سرطان ریه، مزوتلیوما (نوعی سرطان پوست)، آزبستوز و غیره شود.

تحقیقات بیشتری در مورد این موضوع مورد نیاز است تا مشخص شود که کدام نوع سرطان به دلیل قرار گرفتن در معرض خرید پودر تالک ایجاد می شود و چه مدت طول می کشد تا پس از قرار گرفتن در معرض اولیه ایجاد شود.

کاربرد و موارد مصرف تالک

تالک یک عنصر مهم در طیف وسیعی از صنایع است. در تولید لوازم آرایشی، دارویی و سرامیک و همچنین در تولید لاستیک و رنگ استفاده می شود. این ماده معدنی نیز قرن ها برای انعطاف پذیری بیشتر کاغذ مورد استفاده قرار گرفته است.

تالک اغلب به سادگی به عنوان “پودر تالک” شناخته می شود، اما این اصطلاح ممکن است برای شما آشنا نباشد، مگر اینکه زمانی را در کنار کودکان مبتلا به اگزما (شرایطی که در آن لکه های خشک روی پوست ایجاد می شود) گذرانده باشید. اگر تا به حال به مطب پزشک خود یا هر کلینیکی که با مسائل پزشکی مربوط به نوزادان یا بزرگسالان جوان مبتلا به بیماری‌های پوستی حساس مانند اگزما سروکار دارد، مراجعه کرده‌اید، این احتمال وجود دارد که از آنها بپرسند که آیا چیز غیرعادی در طول جلسات درمانی مانند مالش وجود دارد یا خیر. روی قسمت‌های خاصی از بدن آن‌قدر سفت که باعث قرمزی یا سوزش می‌شود قبل از اینکه در نهایت به درستی بهبود یابد – این اقدامات معمولاً شامل نوعی لوسیون دارویی موضعی است که به مرور زمان روی آن‌ها مالیده می‌شود در حالی که هنوز به راحتی برهنه زیر ملحفه‌ها دراز می‌کشند. همه چیز به جز ناحیه سر که بدون پوشش باقی می ماند، زیرا پزشکان ترجیح می دهند سرها با سایر قسمت های حاوی اندام های حیاتی مانند مغز و غیره تماس نداشته باشند.

تالک دارویی

پودر تالک یک ماده آرایشی محبوب است که برای هزاران سال استفاده می شود. این اغلب برای درمان انواع بیماری های پوستی، از جمله بثورات پوشک، پوست خشک و کبودی استفاده می شود.

مطالعه اخیر منتشر شده در مجله پوست نشان داد که خرید پودر تالک همچنین ممکن است به تسکین التهاب و خارش ناشی از عدم تعادل هورمون زنانه (هیپواستروژنیسم) کمک کند.

تالک آرایشی

پودر تالک در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود که به جذب رطوبت هوا کمک می کند، مانند پودر بچه. به عنوان دئودورانت نیز استفاده می شود. تالک برای قرن‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است و کاربردهای سنتی آن به حدود 2000 سال قبل از میلاد باز می‌گردد، زمانی که برای اولین بار توسط مصریان باستان کشف شد و از آن برای تمیز کردن بدن خود قبل از حمام کردن یا پوشیدن لباس‌های ساخته شده از الیاف کتان یا پنبه که نرم اما به اندازه کافی ظریف بودند استفاده می‌کردند. هنگام تمیز کردن با کاغذ سنباده خراشیده نشود (فرآیندی به نام “آشپزی”).

خود پودر از سنگ‌های تالک حاوی کربنات منیزیم می‌آید – همان ترکیبی که در بسیاری از انواع سنگ‌های دیگر مانند سنگ مرمر یا بازالت یافت می‌شود (به همین دلیل است که این اقلام اغلب “سنگ‌های تالک” نامیده می‌شوند). کربنات منیزیم بیشتر در داخل آنها به این معنی است که آنها مقادیر بیشتری تالک نسبت به سنگهای حاوی کربنات غیر منیزیم تولید می کنند. این آنها را کاندیدای ایده‌آلی برای استفاده در ساخت خرید پودر تالک می‌کند، زیرا نسبت به سایر مواد مانند خاک رس یا مواد حیوانی آسان‌تر هستند – و مهم‌تر از همه: ارزان‌تر!

تالک سفید

تالک سفید نوعی خرید پودر تالک است و از کربنات منیزیم ساخته شده است. رنگ سفید ناشی از وجود ناخالصی های نقره در این ماده معدنی است. این بدان معناست که به اندازه طلای سفید واقعی خالص نیست، اما استفاده از آن در لوازم آرایشی باعث شده است که آن را “طلای سفید” نامیده اند.

همچنین می‌توان آن را در زمان‌های دیگر در کاربردهای صنعتی یافت. برای مثال، به عنوان یک عامل ضد اصطکاک در موتورها و تجهیزاتی که نیاز به روان‌کاری دارند (مانند روغن یا گریس) استفاده می‌شود.

طلق صنعتی

پودر تالک در لوازم آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می شود و برای این منظور مورد تایید FDA قرار گرفته است. در واقع پودر تالک یکی از اولین موادی بود که برای تهیه پودر بچه (که بیشتر لوازم آرایشی است) اضافه شد. استفاده از خرید تالک در لوازم آرایشی به قدری گسترده شده است که حتی گزارش شده است که برخی از افراد اصلاً متوجه استفاده از آن نمی شوند – و با این حال هنوز از مزایای آن بهره مند می شوند!

خرید تالک اغلب در محصولات غذایی نیز یافت می‌شود، به‌خصوص در شکلات‌های شکلاتی و دیگر آب نبات‌هایی که شکلات می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند خشکی و ترک خوردن اطراف دهان شود. این نوع برنامه لزوما مضر نیست. با این حال ممکن است مواد دیگری نیز وجود داشته باشد که اگر به اندازه کافی خورده شود در طول زمان منجر به ایجاد علائم درماتیت مانند قرمزی، تورم در زیر نواحی سطح پوست که تحت تأثیر تحریک قرار گرفته است به دلیل قرار گرفتن در معرض مکرر در طول دوره مصرف (مثلاً در حین جویدن) ممکن است باعث تحریک شود.

تالک معدنی

تالک یک ماده معدنی است، به این معنی که یک ماده طبیعی است. همچنین به عنوان دیاترموم یا خاک رس سفید شناخته می شود و به اشکال مختلفی از جمله خرید پودر تالک که می تواند در لوازم آرایشی و محصولات بدن استفاده شود وجود دارد. توپ های تالک؛ و حتی خرید پودر تالک

خرید تالک هزاران سال است که در پزشکی استفاده می شود. مصریان باستان از آن برای درمان زخم ها و زخم ها استفاده می کردند، در حالی که یونانیان بریدگی ها را با سنگ های خرد شده به نام “تالک” (به یونانی: τάλκα) درمان می کردند. رومی ها این ماده را به عنوان “شکننده” می دانستند، به این معنی که وقتی بین انگشتان مالیده می شود، به راحتی به قطعات ریز می شکند که از سطح پوست دور می شوند. این ویژگی آن را برای استفاده در اطراف نواحی حساس مانند چشم که ممکن است گرد و غبار ناشی از شن یا سایر ذرات معلق در هوا در طول زمان بازی در فضای باز شناور باشد، ایده آل می کند!

خرید پودر تالک در داخل مومیایی هایی که قدمت آنها به بیش از 6500 سال پیش باز می گردد، پیدا شده است!

قیمت تالک

بر اساس مقاله ای که در نیویورک تایمز منتشر شده است، قیمت و خرید تالک در سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است و طی چند سال آینده به افزایش خود ادامه خواهد داد.

می توانید برای دریافت قیمت ببا همکاران ما در ارتباط باشید .

1 دیدگاه دربارهٔ «خرید تالک;

دیدگاهتان را بنویسید