خرید تری سدیم فسفات

تری سدیم فسفات

شرکت بیسموت » مواد اولیه صنایع تصفیه آب » خرید تری سدیم فسفات

قیمت تری سدیم فسفات48000 تومان
تاریخ به روز رسانی قیمت1403.01.19 
شماره تماس برای خرید 021-28422797
  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

تری سدیم فسفات ماده ای پرکاربرد در محصولات خوراکی و غیر قابل خوردن مانند رنگ و لوازم آرایشی می باشد. TSP کاربردهای فراوانی در صنایع گوناگون دارد. به گفته دانشگاه برکلی کالیفرنیا، مقداری تری سدیم فسفات مورد استفاده در غذا، برای خوردن ایمن است. بعلاوه، سازمان غذا و داروی ایالات متحده آن را به عنوان یک افزودنی به طور کلی به عنوان ایمن معرفی نموده است. در این مقاله درمورد خواص، کاربردها، روش تولید، ایمنی، روش مصرف و مطالبی دیگر در مورد TSP صحبت می کند.

تری سدیم فسفات چیست؟

تری سدیم فسفات  (TSP) ترکیبی معدنی با فرمول شیمیایی Na3PO4 است. تری سدیم فسفات جامد سفید، دانه ای یا بلوری است که در آب بسیار محلول است و محلول قلیایی تولید می کند. TSP به عنوان یک عامل تمیز کننده، سازنده، روان کننده، افزودنی مواد غذایی، پاک کننده لکه و چربی زدا استفاده می شود.

نوع تجاری تری سدیم فسفات اغلب تا حدی هیدراته است و ممکن است از Na3PO4 بدون آب گرفته تا دوکاهیدرات Na3PO4 • 12H2O متغیر باشد. بیشتر اوقات به شکل پودر سفید یافت می شود و می توان آن را تری فسفات تری سدیم یا سدیم فسفات نامید.

نام ها

  • نام IUPAC: تری سدیم فسفات
  • نامهای دیگر: سدیم فسفات تریبازیک، تری سدیم ارتوفسفات، سدیم فسفات

خواص

 

فرمول Na3PO4
جرم مولی 163.939 گرم · مول − 1
قیمت 📞 تماس بگیرید 📞
تراکم 2.536 گرم در سانتی متر مکعب (17.5 درجه سانتی گراد، بدون آب)

62 گرم در سانتی متر مکعب (20 درجه سانتی گراد، دوکاهیدرات)

نقطه ذوب 1.583 درجه سانتی گراد (2.881 درجه فارنهایت؛ 1.856 کیلوگرم)

4  درجه سانتی گراد (164.1 درجه فارنهایت؛ 346.5 کیلوگرم)

نقطه جوش 100 درجه سانتی گراد (212 درجه فارنهایت؛ 373 کیلوگرم) (دودکاهیدرات) تجزیه می شود
حلالیت در آب  گرم/100 میلی لیتر (0 درجه سانتی گراد)

412 گرم/100 میلی لیتر (20 درجه سانتی گراد)

5 گرم/100 میلی لیتر (25 درجه سانتی گراد)

3 گرم/100 میلی لیتر (40 درجه سانتی گراد)

6 گرم/100 میلی لیتر (100 درجه سانتی گراد)

حلالیت نامحلول در اتانول
نقطه اشتعال غیر قابل اشتعال

 

تولید تری سدیم فسفات

فسفات تری سدیم با خنثی سازی اسید فسفریک با استفاده از کربنات سدیم تولید می شود که هیدروژن فسفات دی سدیم تولید می کند. هیدروژن فسفات سدیم با هیدروکسید سدیم واکنش داده و فسفات تری سدیم و آب ایجاد می کند.

Na2CO3 + H3PO4 → Na2HPO4 + CO2 + H2O

Na2HPO4 + NaOH → Na3PO4 + H2O

کاربردهای تری سدیم فسفات چیست؟

تمیز کردن

تری سدیم فسفات زمانی در فرمولاسیون انواع صابون ها و مواد شوینده با درجه مصرف بالا استفاده می شد و متداول ترین کاربرد فسفات تری سدیم در پاک کننده ها بوده است. pH محلول بالا است و محلول به اندازه کافی قلیایی است تا گریس و روغن ها را پاک کند. در ترکیب با سورفکتانت ها، TSP یک عامل عالی برای تمیز کردن همه چیز می باشد. این تطبیق پذیری و قیمت پایین تولید، تری سدیم فسفات صنعتی را مبنای بسیاری از محصولات تمیز کننده فروخته شده در اواسط قرن بیستم قرار داد.

تری فسفات سدیم به طور سنتی نیز، در مورد نظافت صنعتی و مسکونی استفاده می شود. خرید تری سدیم فسفات شیمیایی قوی به عنوان یکی از مواد شوینده، چربی گیر و پاک کننده های کپک، دارای ویژگی های قلیایی کننده است که باعث محبوبیت خرید تری سدیم فسفات صنعتی در شوینده های لباسشویی و مایعات ظرفشویی شده است؛ زیرا قلیایی از طریق چربی و روغن بریده می شود. همچنین به عنوان عامل آماده کننده رنگ در دیوارهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار گرفت و با سفید کننده مخلوط شد تا یک پاک کننده قالب قوی ایجاد شود. با این حال، برای تمیز کردن چوب به دلیل خاصیت رنگ آمیزی خرید تری سدیم فسفات صنعتی توصیه نمی شود، و همچنین به دلیل آسیب و بقایای چسبنده به ترتیب بر روی فلز یا شیشه استفاده نمی شود.

کاربرد های تری سدیم فسفات برای پاک کردن سطوح

کلرزنی

موادی به نام کلر خرید تری سدیم فسفات به عنوان ضدعفونی کننده و سفید کننده مانند هیپوکلریت سدیم استفاده می شود. برای خنثی سازی اسید فسفریک با استفاده از NaOCl به جای مقداری از پایه تهیه می شود.

لحیم کاری

در ایالات متحده، تری سدیم فسفات یک شار تأیید شده برای استفاده در اتصالات لحیم کاری سخت در لوله کشی مسی درجه پزشکی است. شار به عنوان محلول آب غلیظ اعمال می شود و اکسیدهای مس را در دمای مورد استفاده در لحیم کاری مس حل می کند. باقی مانده ها محلول در آب هستند و می توان آنها را قبل از راه اندازی لوله کشی آبکشی کرد.

خرید تری سدیم فسفات صنعتی به عنوان یک جزء در شارهایی که برای اکسیژن زدایی فلزات غیرآهنی برای ریخته گری طراحی شده اند، استفاده می شود.

نقاشی

TSP هنوز برای تمیز کردن، چربی زدایی و براق کننده دیوارها قبل از رنگ آمیزی معمول است. خرید تری سدیم فسفات براقیت رنگهای روغنی را می شکند و منافذ رنگهای مبتنی بر لاتکس را باز می کند و سطحی را فراهم می کند که برای چسبندگی لایه بعدی مناسب تر است.

افزودنی غذایی

فسفات های سدیم شامل مونوسدیم فسفات، دی سدیم فسفات و خرید تری سدیم فسفات خوراکی به عنوان افزودنی های غذایی در اتحادیه اروپا تایید شده اند. آنها معمولاً به عنوان تنظیم کننده اسیدیته مورد استفاده قرار می گیرند و دارای شماره E339 E هستند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده فسفات های سدیم را به طور کلی به عنوان ایمن معرفی می کند.

کاربردهای اصلی آن شامل عمل به عنوان عامل ضخیم کننده، تنظیم کننده اسیدیته، امولسیفایر و محصول افزایش دهنده تغذیه است.

بیشتر غذاهای رایج حاوی افزودنی شامل گوشت، پنیر و محصولات پخته می شود. خرید تری سدیم فسفات خوراکی شیمیایی رطوبت را در گوشت، خام و پخته، نگه می دارد و به پنیر کمک می کند تا شکل و قابلیت ذوب خود را حفظ کند. از آن به عنوان مخمر در نان، کیک و محصولات مشابه استفاده می شود.

استفاده از تری سدیم فسفات خوراکی در غلات یکی دیگر از کاربردهای غذایی رایج این ماده می باشد. خرید تری سدیم فسفات خوراکی تغییرات جزئی را برای بهبود رنگ غلات خشک و اکسترود شده ایجاد می کند؛ در حالی که جریان محصول را از طریق تجهیزات اکسترودر نیز ارتقا می بخشد. موارد دیگر غلات شامل غنی سازی فسفر است.

غذاهای محبوب دیگر حاوی خرید تری سدیم فسفات خوراکی شامل گوشت، ژامبون و سایر گوشت های فرآوری شده، شربت برنج، سوپ های کنسرو شده، خمیر پیتزا، مخلوط کیک، سس پنیر و محصولات پخته می شود.

افزودنی غذایی در مرغ با تری سدیم فسفات

مکمل برای ورزشکاران

تری سدیم فسفات خوراکی به عنوان یک مکمل غذایی که می تواند پارامترهای خاصی از عملکرد ورزشی را بهبود بخشد، بکار می رود؛ چون فسفات برای چرخه کربس تولید کننده انرژی در متابولیسم هوازی مورد نیاز است. فسفاتها از منابع دیگری که بسیار ملایمتر از TSP هستند، در دسترس تر می باشند. گرچه خرید تری سدیم فسفات خوراکی به خودی خود سمی نیست، اما برای مخاط معده به شدت تحریک کننده است، مگر اینکه به عنوان بخشی از محلول بافر استفاده شود.

سرامیک سازی

می توان از تری سدیم فسفات صنعتی در تولید سرامیک برای کاهش نقطه جریان لعاب ها استفاده کرد.

دیگ بخار

ترکیبات فسفات با هر گونه ترکیب آب سخت باقی مانده واکنش نشان می دهند و لجن نرم ایجاد می کنند که از طریق انفجار حذف می شود. خرید تری سدیم فسفات خوراکی رایج ترین ترکیب برای دیگهای بخار فشار پایین است. فسفات ها همچنین اکسیژن باقی مانده را حذف کرده یا حذف می کنند و یک بافر pH ایجاد می کنند تا پتانسیل خوردگی را به حداقل برسانند.

سایر کاربردها

  • صنایع پتروشیمی و نیروگاهها
  • تولید لاستیک
  • تولید و چاپ عکس
  • تصفیه آب

ایمنی کاربرد تری سدیم فسفات در مواد غذایی

تقریباً هر غذایی که نیاز به فرآوری و انجماد دارد دارای این افزودنی است. علیرغم هشدارهای EPA و CDC ، این ماده شیمیایی توسط سازمان غذا و دارو (FDA) ) برای استفاده در صنایع غذایی تأیید شده است. کاربرد خرید تری سدیم فسفات صنعتی حتی در مکمل های غذایی که بسیاری از ورزشکاران حرفه ای برای تقویت یا حمایت از توانایی های بدنی خود استفاده می کنند، گسترش می یابد.

اتحادیه اروپا همچنین حضور این ماده شیمیایی در غذا را تأیید می کند.

آیا خوردن تری سدیم فسفات برای انسان مضر است؟

فسفات تری سدیم در مواد غذایی به دلیل خطرات احتمالی که می تواند برای سلامتی ایجاد کند، از نظر بسیاری از متخصصان بهداشتی مشکل زا تلقی می شود. اعتقاد بر این است که باعث آسیب کلیه، کلسیفیکاسیون بافت نرم و حذف کلسیم استخوان می شود. بلع مداوم در مدت زمان طولانی با بیماریهای تراکم استخوان مانند پوکی استخوان مرتبط است.

عوارض جانبی خرید تری سدیم فسفات خوراکی نیز شامل تحریک روده و مخاط معده و کاهش اسید لاکتیک در ماهیچه ها است.

عوارض جانبی مسمومیت با تری سدیم فسفات

  • عوارض جانبی تری سدیم فسفات صنعتی، از طریق بلعیدن یا استنشاق مواد شیمیایی شامل مشکلات تنفسی، سرفه و درد و تورم در گلو است.
  • مسمومیت از طریق آب ریزش، درد شدید و از دست دادن بینایی بر چشم ها، بینی و گوش ها تأثیر می گذارد.
  • همچنین ممکن است معده، روده، خون و قلب را تحت تأثیر قرار دهد.
  • علائم می تواند شامل فشار خون پایین، خون در مدفوع، استفراغ، اسهال، شوک و فروپاشی در موارد دیگر باشد.

میزان مجاز مصرف خوراکی تری سدیم فسفات

به گفته سازمان غذا و دارو، یک فرد می تواند با خیال راحت تا 70 گرم از این افزودنی را هر روز بدون خطرات بهداشتی مصرف کند. با این حال، این واقعیت که بسیاری از غذاهای محبوب حاوی TSP هستند، نگران کننده است و تنظیم میزان مصرف روزانه را دشوار می کند.

چه کسانی باید میزان مصرف مواد حاوی TSP را محدود کنند؟

اگرچه همه باید مصرف غذاهای حاوی افزودنی های سدیم فسفات را کاهش دهند، اما افرادی که بیماری قلبی، بیماری کلیوی یا مشکلات استخوانی دارند باید تمام تلاش خود را برای اجتناب از غذاهای حاوی آن انجام دهند.

TSP چه چیزهایی را تمیز می کند؟

  • دیوارها، سقف، تزئینات و سایر وسایل چوبی قبل از رنگ آمیزی
  • کپک
  • دوده روی دیواره های دودکش
  • لکه های چرب و لکه های دیگر
  • گرد و غبار رنگ سرب
  • قبل از رنگ آمیزی دیوارهای آشپزخانه در نزدیکی مناطق آشپزی
  • پشت یخچال
  • سقف حمام قبل از رنگ آمیزی
  • و….

آنچه با TSP تمیز نمی شود

اگرچه TSP را می توان برای طیف گسترده ای از سطوح استفاده کرد، اما نمی توان از آن برای همه سطوح استفاده کرد. TSP می تواند برخی از مواد را تیره یا لکه دار کند و می تواند شیشه و آینه ها را خراب کند. به هنگامی که محلول TSP بسیار داغ است، آن را از آلومینیوم و سایر فلزات دور نگه دارید. رنگهایی که براق هستند در صورت تماس با TSP ممکن است درخشندگی خود را از دست بدهند. چوب های سخت مانند بلوط و چوب ماهون اگر با TSP تمیز شوند ممکن است تیره شوند. اگر در مورد استفاده یا عدم استفاده از TSP در سطح خاصی نگرانی دارید، ابتدا مقدار کمی را در ناحیه ای که دیده نمیشود، آزمایش کنید یا از پاک کننده جایگزین استفاده کنید.

شوینده های جایگزین تری سدیم فسفات

به دلیل نگرانی های کلی در مورد محیط زیست، برخی از تولید کنندگان جایگزین های TSP را ارائه می دهند. در پایان قرن بیستم، بسیاری از محصولات که قبلا حاوی TSP بودند با جایگزین های TSP تولید می شدند. این مواد جایگزین، عمدتاً از کربنات سدیم به همراه مواد افزودنی مختلف، سورفاکتانت های غیر یونی و درصد محدودی از فسفات سدیم تشکیل شده بودند.

محصولات فاقد فسفات گزینه های عالی هستند. این جایگزین ها معمولاً به صورت سیال برای آسانتر مخلوط شدن با آب تولید می شوند و قابل رقابت با TSP هستند. برای تمیز کردن آلومینیوم بی خطر هستند، اگر از آنها برای تمیز کردن فضای باز استفاده شود، به پوشش گیاهی آسیبی نمی رسانند. مزیت دیگر این پاک کننده های بدون فسفات نسبت به TSP این است که پس از اعمال روی سطح نیازی به شستشو ندارند.

شستشوی تحت فشار جایگزین دیگری برای تمیز کردن سطوح خارجی با TSP است. با فشار کافی و کالیبره شده آب، می توان مناطق سخت را فقط با فشار آب تمیز کرد.

بوراکس که به عنوان بورات سدیم نیز شناخته می شود، یک ترکیب معدنی طبیعی است که بسیاری از سطوح را تمیز می کند. نقاط آغشته به کپک و روغن را بدون ایجاد آسیب به گیاهان مجاور تمیز می سازد. به علاوه، می توان خرید تری سدیم فسفات صنعتی تمیز کننده قوی ضد میکروبی را به راحتی خریداری نمود.

نحوه تمیز کردن با تری سدیم فسفات

پاک کننده ای را تصور کنید که بدترین لکه ها، از جمله کپک، چربی و دوده را از بین می برد. فاقد هرگونه افزودنی، عطر، سفید کننده یا آمونیاک است. این پاک کننده بسیار ارزان است و در عرض چند دقیقه با آب گرم مخلوط می شود. عمر مفید آن سالها است و سابقه تمیزکردن مناطق سرسخت و آلوده اطراف خانه را دارد. با این حال، این یک محصول بدون مناقشه نیست و بسیاری از ایالات حتی آن را به طور کامل ممنوع می کنند. این محصول خرید تری سدیم فسفات صنعتی نامیده می شود و فقط ممکن است تمیز کننده ای باشد که برای پروژه های مربوط به خانه مانند رنگ آمیزی یا تمیز کردن دوده از دودکش ها یا تمیز کردن کپک و کپک پشت یخچال و سینک آشپزخانه مورد نیاز است.

TSP که با اسفنج یا برس اسکراب استفاده می شود، یک پاک کننده موثر و قوی برای مناطق آلوده در خانه است که ممکن است  دارای دوده، چربی یا کثیفی باشد. اگرچه ممنوعیت فسفات ها در بسیاری از جوامع در حال اجرا است، اما TSP، اغلب توسط پیمانکاران و نقاشان مورد استقبال قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که سطح تمیز، عاری از گرد و غبار و قادر به رنگ آمیزی است. البته جایگزینهای بدون فسفات برای TSP در دسترس هستند.

مزایا:

  • ارزان: با قیمت اندک می توان آن را تهیه نمود.
  • در دسترس: به راحتی در ایالاتی که اجازه فروش آن را می دهند موجود است.
  • قدرت زیاد: پاک کننده عالی برای آلودگی و لکه های سنگین، به ویژه چربی می باشد.
  • کنترل قدرت: در صورت نیاز می توان آن را به میزان قوی تر یا ضعیف تر مخلوط کرد.
  • ماندگاری طولانی: اگر خشک نگه داشته شود می توان سالها از آن استفاده نمود.
  • کارآیی: تردیدی وجود ندارد که پاک کننده TSP عالی عمل می کند. در حقیقت ، اغلب در جایی موفق می شود که راه حل های دیگر نتوانند با سخت ترین لکه ها مانند چربی و خاک این کار را انجام دهند.
  • کاربرد آسان: پس از رقیق شدن، TSP را می توان به سادگی با برس یا اسفنج یا از طریق سمپاش استفاده کرد.
  • مناسب برای سطوح بیرونی: TSP به خوبی – و بدون آسیب – روی سطوح مختلف از جمله آجر و سنگ، سیمان، چوب و سقف عمل می کند.
  • قابلیت پاک کردن رنگ: آنقدر قوی است که رنگ قدیمی را به همراه لکه ها از سطح جدا کند، TSP اغلب برای تمیز کردن سطوح در حین آماده سازی برای رنگ آمیزی، به ویژه برای نمای بیرونی استفاده می شود.
  • درمان کپک: یکی از مزایای شستشوی نمای بیرونی با پاک کننده TSP این است که وقتی با سفید کننده خانگی ترکیب شود، کپک را از بین می برد.

این مزایا باعث شد TSP برای پاکسازی لکه های روغن از رویه های بتنی، آماده سازی سطوح برای رنگ، حذف رنگ از سنگ تراشی، حذف کرئوزوت از شومینه ها، شستن عرشه ها و تمیز کردن نمای بیرونی از محبوبیت خاصی برخوردار باشد.

معایب استفاده از تری سدیم فسفات

  • ممنوعیت در برخی مناطق: در برخی از ایالت ها به دلیل ممنوعیت TSP در دسترس نیست
  • ایجاد آلودگی: در صورت عدم رعایت احتیاط برخی سطوح لکه دار می شوند
  • آسیب به بدن: می تواند چشم و پوست را تحریک کند
  • آسیب به سطوح خاص: می تواند به شیشه و آینه ها آسیب برساند و آلومینیوم را تیره کند
  • سمیت: سمی بودن ، استفاده از TSP باید با احتیاط انجام شود.
  • نگرانی های زیست محیطی: پاک کننده TSP همچنین می تواند برای کل محیط مضر باشد. اگر فسفات به دریاچه ها و نهرها ختم شود، باعث رشد بیش از حد جلبک ها می شود که منجر به کاهش سطح اکسیژن در آب می شود، که زندگی ماهیان و گیاهان آبزی را به خطر می اندازد.

ملاحظات ایمنی هنگام کار با TSP

  1. TSPسمی است و می تواند باعث تحریک چشم و پوست شود و در صورت بلع مضر است.
  2. هنگام کار با آن نیاز به مراقبت دارد.
  3. هنگام دست زدن یا تمیز کردن با TSP همیشه از دستکش های محافظ چشم و ضد آب استفاده کنید.
  4. همچنین از محافظ کامل پوست شامل آستین بلند و شلوار بلند استفاده کنید.
  5. اقدامات احتیاطی برای هر دو شکل خشک و مخلوط یا رقیق TSP اعمال شود.

نحوه تمیز کردن با تری سدیم فسفات

  • آماده کردن

از محافظ چشم، آستین بلند و دستکش ضد آب استفاده کنید. از روکش پلاستیکی برای محافظت از مناطقی از خانه که با TSP تمیز نمی شوند، استفاده کنید.

  • محلول را مخلوط کنید

1/2 فنجان TSP در هر 2 گالن آب برای تمیز کردن آلودگی زیاد یا 1/4 فنجان TSP در هر 2 گالن آب برای نظافت منزل مخلوط کنید. مطمئن شوید که آب داغ است، زیرا این امر باعث می شود TSP محلول شود. بنابراین، پوشیدن دستکش نه تنها به محافظت از پوست کمک می کند، بلکه به شما این امکان را می دهد تا  میزان گرمای آب را با دست کنترل کنید.

  • ابر را خیس کنید و فشار دهید

با دستکش، اسفنج را در آب خیس کنید. اسفنج را روی سطل نگه دارید و آن را کاملاً خشک کنید.

  • سطح را تمیز کنید

سطح را از پایین به بالا تمیز کنید. اسفنج را با ضربات فراوان حرکت دهید تا بدترین بقایا از بین بروند. دوباره اسفنج را در محلول TSP خیس کرده و فشار دهید، هرچه بیشتر، بهتر است.

  • دوباره پاک کنید

برای مناطق مشکل، تمیز کردن دوم با TSP مورد نیاز است. محل تمیز شده را با آب گرم بشویید. از آنجا که TSP به عنوان یک پودر خشک و سفید می باشد، اغلب می تواند پس از خشک شدن آب به صورت یک پودر خشک و سفید روی سطح باقی بماند. برای مقابله با این مسئله، سطوح را با یک اسفنج جدید و سطل که کاملاً شسته شده یا حتی با سطل جدید بشویید.

آثار تری سدیم سولفات در طبیعت

در جهان غرب، استفاده از فسفات به دلیل مشکلات زیست محیطی با آسیب به دریاچه ها و رودخانه ها کاهش یافته است. TSP هنوز به عنوان ماده پاک کننده مورد استفاده قرار می گیرد، اما از اواخر دهه 1960، استفاده از آن در ایالات متحده و بسیاری دیگر از نقاط جهان کاهش یافته است، زیرا مانند بسیاری از پاک کننده های حاوی فسفات، باعث ایجاد اتروفیکاسیون گسترده دریاچه ها می شود.

بنابراین، از سال 2010، ایالات متحده به طور فزاینده ای شروع به ممنوعیت پاک کننده های خانگی حاوی فسفات کرده است؛ زیرا این ماده شیمیایی با رسوب آب و رشد جلبک های سمی مرتبط است که می تواند حیات وحش آبزی را از بین ببرد.

مواد شوینده ماشین ظرفشویی حاوی فسفات در هر 50 ایالت ممنوع است و در مواد شوینده لباسشویی در اکثر ایالت ها ممنوع است. حرکت در جهت ممنوعیت فسفاتها مانند TSP در بسیاری از ایالتها روبه افزایش است. برای خرده فروشان که TSP را در ایالت های ممنوع ارائه می دهند، مجازات می تواند سنگین باشد.

TSP در سال 2011 توسط آژانس حفاظت از محیط زیست مضر شناخته شد و تحت قانون آب تمیز این آژانس به عنوان “ماده خطرناک” فهرست شده است. مرکز کنترل بیماریها همچنین از تمیزکننده خرید تری سدیم فسفات صنعتی استفاده نمی کند و شوک، احساس سوزش، درد شکم و فروپاشی را به عنوان واکنش به خوردن ذکر می کند.

5/5 (1 نظر)

2 دیدگاه دربارهٔ «خرید تری سدیم فسفات;

  1. من به این فروشنده به دلیل سابقه اثبات شده قابلیت اطمینان و خدمات استثنایی، به طور ضمنی اعتماد دارم.

    پاسخ
  2. من برای اطمینان این فروشنده ارزش زیادی قائل هستم. آنها به طور مداوم محصولات با کیفیت و خدمات استثنایی ارائه می دهند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید