خرید خاک دیاتومه

خاک دیاتومه

شرکت بیسموت » کود های شیمیایی » خرید خاک دیاتومه

  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

خاک دیاتومه نوعی جلبک تک سلولی است که دارای پوسته سختی از سیلیس است. هنگامی که دیاتوم ها می میرند، پوسته های آنها در کف توده های آبی فرو می رود و به مرور زمان تجمع می یابد و رسوبات رسوبی به نام زمین دیاتومه را تشکیل می دهد. دیاتوم ها میکروسکوپی هستند و دارای یک پوسته بیرونی از دی اکسید سیلیکون هستند. پوسته‌های دیاتوم‌ها ساختار متخلخلی دارند که نسبت سطح به حجم بالایی به آن‌ها می‌دهد که آن‌ها را برای کاربردهای فیلتراسیون و جذب مفید می‌کند. این ماده صدها سال است که در لوازم آرایشی استفاده می شود. همچنین می توان از آن به عنوان سم برای کشتن حشرات استفاده کرد، اما اگر قصد استفاده از آن را به این طریق یا هر روش دیگری دارید، باید با دقت با آن برخورد کنید!

 

دیاتومه چیست؟

زمین دیاتومه از بقایای فسیل شده دیاتومه ها تشکیل شده است. دیاتومها در طول تاریخ تکامل خود هم در محیط های آب شیرین و هم در محیط های دریایی وجود داشته اند و بسیاری از گونه های مختلف دیاتوم ها هنوز در این محیط ها وجود دارند. امروزه دیاتومها دریاچه ها، نهرها و برکه های آب شیرین را ترجیح می دهند. فسیل های دیاتومه را می توان در لایه های سنگ های رسوبی در سراسر جهان یافت.

خاک دیاتومه (DE) کاربردهای زیادی دارد: این ماده یک حشره کش مؤثر است. به عنوان یک فیلتر کننده برای آب عمل می کند. و به تمیز نگه داشتن استخرها در صورت اضافه شدن به کفگیرها یا فیلترها کمک می کند. مشخص شده است که سوسک ها و کک ها را در تماس می کشد و از آنجایی که DE برای انسان غیرسمی است، اگر به طور تصادفی مقداری از آن را در حین گردگیری میز یا تمیز کردن طاقچه های خود بخورید، خطری وجود ندارد! همچنین در حالی که مایعات یا مواد غذایی دیگر مانند آرد یا شکر را دفع می کند، رطوبت را به سرعت جذب می کند تا در ظروف نگهداری مانند شیشه یا قوطی به هم نچسبند!

 

خرید خاک دیاتومه:

برای اطلاع از قیمت خاک دیاتومه و خرید خاک دیاتومه و مشاوره با مشاورین ما با شماره زیر تماس بگیرید

شماره تماس ما: 021-28422797

شما میتوانید برای خرید اینترنتی خاک دیاتومه با مراجعه به ما آن را با قیمتی مناسب و تضمین کیفیت تهیه بفرمایید.

شماره تماس برای خرید این محصول 2128422797
CAS NUMBER 61790-53-2
فرمول شیمیایی SiO2
گرید های موجود  گرید صنعتی و غذایی
نام انگلیسی diatomaceous earth
قابلیت ارسال(روش ارسال)  دارد(ارسال با باربری و ماشین مستقیم)
قیمت  تماس بگیرید
برگه آنالیز  تماس بگیرید
خلوص های موجود 99 درصد
شکل ظاهری پودر
بسته بندی کیسه 25 کیلویی
کشور تولید کننده امریکا و چین
امکان واردات اختصاصی دارد
حداقل میزان قابل سفارش 1 کیسه
شماره تماس برای خرید های کمتر از حداقل میزان سفارش مشخص شده  09941413630
تضمین کیفیت  دارد
تضمین اصالت  دارد
تضمین مطابق بودن با آنالیز  دارد

 

خاک دیاتومه

ترکیب شیمیایی خاک دیاتومه

این ماده از سیلیس تشکیل شده است که یک ترکیب طبیعی است که از سیلیکون و اکسیژن تشکیل شده است.

ترکیب شیمیایی خاک دیاتومه به شرح زیر است:

  1. دی اکسید سیلیکون (SiO2): این فراوان ترین جزء خاک دیاتومه است که حدود 90-85 درصد از ترکیب کل آن را تشکیل می دهد.
  2. اکسید آلومینیوم (Al2O3): این دومین جزء فراوان است که حدود 5-10٪ از کل ترکیب را تشکیل می دهد.
  3. اکسید کلسیم (CaO): این سومین جزء فراوان است که حدود 1-2٪ از کل ترکیب را تشکیل می دهد.
  4. اکسید منیزیم (MgO): این چهارمین جزء فراوان است که حدود 0.5-1٪ از کل ترکیب را تشکیل می دهد.
  5. اکسید آهن (Fe2O3): این پنجمین جزء فراوان است که حدود 0.2-0.5٪ از کل ترکیب را تشکیل می دهد.
  6. اکسید سدیم (Na2O): این ششمین جزء فراوان است که حدود 0.1-0.2٪ از کل ترکیب را تشکیل می دهد.
  7. اکسید پتاسیم (K2O): این هفتمین جزء فراوان است که حدود 0.1-0.2٪ از کل ترکیب را تشکیل می دهد.
  8. دی اکسید تیتانیوم (TiO2): این هشتمین جزء فراوان است که حدود 0.1-0.2٪ از کل ترکیب را تشکیل می دهد.
  9. دی اکسید کربن (CO2): این نهمین جزء فراوان است که حدود 0.1-0.2٪ از کل ترکیب را تشکیل می دهد.
  10. ماده آلی: این دهمین جزء فراوان است که حدود 0.1-0.2٪ از کل ترکیب را تشکیل می دهد.

می توانید برای خرید و دریافت اطلاعات بیشتر درباره ی مواد بالا از جمله تیتانیوم دی اکسید چیست به صفحات این مواد در سایت ما مراجعه کنید.

 

خواص فیزیکی خاک دیاتومه

زمین دیاتومه یک سنگ رسوبی طبیعی است که از بقایای فسیل شده دیاتومه ها، نوعی جلبک با پوسته سخت، تشکیل شده است. این ماده از مواد معدنی مختلفی از جمله سیلیس، کلسیم، منیزیم، آهن، سدیم و پتاسیم تشکیل شده است. خواص فیزیکی خاک دیاتومه به نوع دیاتومیت مورد استفاده و روش فرآوری بستگی دارد.

به طور کلی خاک دیاتومه ماده ای رنگ روشن، متخلخل و جاذب با چگالی ظاهری کم است. اندازه ذرات خاک دیاتومه می تواند از کمتر از 1 میکرون تا چند میلی متر متغیر باشد. به ذرات کوچکتر “آرد” و ذرات بزرگتر “گرانول” گفته می شود. اندازه ذرات بر خواص فیزیکی خاک دیاتومه مانند تخلخل، جذب و مساحت سطح آن تأثیر می گذارد.

خاک دیاتومه دارای چگالی ظاهری کم است، به این معنی که سبک است. این باعث می شود که آن را به یک ماده ایده آل برای استفاده در عایق کاری، فیلتراسیون و سایر کاربردها که مواد سبک وزن مورد نظر هستند تبدیل کند.

خاک دیاتومه بسیار جاذب است، به این معنی که می تواند مقادیر زیادی مایع را جذب کند. این باعث می شود که برای کاربردهایی مانند تصفیه آب، پاکسازی نشت نفت و اصلاح خاک مفید باشد. خاک دیاتومه همچنین یک عایق حرارتی خوب است، به این معنی که می تواند به پایدار نگه داشتن دما کمک کند. این باعث می شود برای کاربردهایی مانند عایق کاری و بسته بندی مفید باشد.

در نهایت، خاک دیاتومه یک عایق الکتریکی خوب است، به این معنی که می تواند به کاهش مقاومت الکتریکی کمک کند. این باعث می شود برای کاربردهایی مانند عایق الکتریکی و حفاظت در برابر صاعقه مفید باشد.

خاک دیاتومه

مزایای استفاده

  1. خاک دیاتومه یک حشره کش طبیعی است که آن را به یک جایگزین موثر و بی خطر برای آفت کش های شیمیایی تبدیل می کند.
  2. برای انسان و حیوانات غیر سمی است و استفاده از آن را در اطراف خانه و باغ بی خطر می کند.
  3. این یک جاذب موثر است که آن را برای تمیز کردن نشت و کنترل بو مفید می کند.
  4. خوشبو کننده طبیعی است و برای از بین بردن بوهای نامطبوع از خانه مفید است.
  5. این یک فیلتر طبیعی است و برای فیلتر کردن آب و هوا مفید است.
  6. این یک ساینده موثر است که آن را برای تمیز کردن و صیقل دادن سطوح مفید می کند.
  7. کود طبیعی است و برای بهبود حاصلخیزی خاک مفید است.
  8. منبع طبیعی سیلیس است و برای تقویت استخوان ها و دندان ها مفید است.
  9. این یک عامل ضد جوش طبیعی است و برای بهبود ماندگاری محصولات غذایی مفید است.

 

موارد استفاده از خاک دیاتومه

خاک دیاتومه یک حشره کش مؤثر است زیرا حاوی نقاط تیز میکروسکوپی است که می تواند اسکلت بیرونی حشرات را سوراخ کرده و آنها را از بین ببرد. برای کشتن کک ها در خانه، حیوانات و محیط های کشاورزی استفاده می شود. همچنین این ماده کاربرد های دیگری نیز دارد که در ادامه به انها می پردازیم:

 

به عنوان یک عامل فیلتر

خاک دیاتومه به عنوان یک فیلتر برای حذف رسوب از آب و سایر مایعات عمل می کند و آن را برای مصارف صنعتی یا تصفیه کننده های آب آشامیدنی شخصی ایده آل می کند. خاک دیاتومه به دلیل خواصی که به عنوان فیلتر دارد، در لوازم آرایشی نیز برای کمک به پاکسازی پوست و از بین بردن آلودگی یا تجمع چربی از منافذ استفاده می شود. گاهی اوقات به عنوان یک ماده ساینده به خمیر دندان اضافه می شود که به جلا دادن مینای دندان کمک می کند. و حتی می‌توان آن را در برخی از شامپوها به‌عنوان ماده‌ای یافت که برای افزایش حجم بدون سنگین کردن فولیکول‌های مو با روغن‌های سنگین استفاده کرد!

 

اصلاح خاک

DE می تواند به عنوان اصلاح کننده خاک برای بهبود ساختار خاک ، زهکشی و هوادهی استفاده شود. همچنین به حفظ رطوبت و مواد مغذی موجود در خاک کمک می کند و آن را به یک انتخاب عالی برای باغبانی ارگانیک تبدیل می کند.

 

به عنوان یک عامل ساینده

این ماده به عنوان یک ساینده عالی عمل می کند زیرا لبه های دندانه دار آن سطوح ناهموار (مانند رنگ خشک شده) را خراش می دهد و در عین حال سطوح صاف تری را در زیر به جا می گذارد (که آنها را برای برس های رنگ یا غلتک ها راحت تر می کند). این باعث می‌شود که خاک دیاتومه برای از بین بردن لایه‌های قدیمی قبل از رنگ‌آمیزی روی آن‌ها با چیز جدیدی عالی باشد! اما نگران آسیب رساندن به چیز دیگری در این نزدیکی نباشید. فقط مطمئن شوید که پس از دست زدن به این چیزها، کسی به چشمان خود دست نزند!

خاک دیاتومه

یخچال و فریزر دئودوریزر

DE می تواند به عنوان یک دئودوریزر طبیعی برای یخچال و فریزر استفاده شود. خصوصیات جاذب آن به جذب و خنثی کردن بو ، و بوی تازه و تمیز شدن یخچال کمک می کند.

 

تصفیه روغن با استفاده از خاک دیاتومه

سنگ رسوبی سیلیسی بافت بسیار ظریف و تخلخل بالایی دارد که آن را به یک محیط فیلتر ایده آل برای از بین بردن کثیفی و ناخالصی تبدیل می کند. جدای از این مزایا، ساخت آن نیز آسان است و می توان آن را نیز بازیافت کرد.

خاک دیاتومه معمولاً در تصفیه روغن استفاده می شود که در آن انواع مختلف روغن های معدنی از طریق انواع فیلترها پردازش می شوند. هدف از استفاده از خاک دیاتومه در تصفیه نفت، حذف ناخالصی های موجود در نفت مانند خاک، آب و سایر گازهای محلول است که می تواند منجر به خوردگی در داخل خطوط لوله یا سایر تجهیزات مرتبط در هنگام تماس با روغن های معدنی در طول تولید یا حمل و نقل شود.

 

کاربرد خاک دیاتومه در صنایع آرایشی و بهداشتی

در لوازم آرایشی به عنوان یک لایه بردار ملایم و ساینده برای از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده شده است. همچنین به کاهش تولید چربی اضافی کمک می کند و با از بین بردن کثیفی، باکتری ها، آرایش و سایر ناخالصی هایی که می توانند منافذ را مسدود کرده و باعث ایجاد جوش شوند، منافذ را تمیز نگه می دارد.

برخی از افراد روزانه از خاک دیاتومه بر روی صورت خود برای کمک به جلوگیری از آکنه یا خلاص شدن از شر لکه های موجود استفاده می کنند. برخی دیگر فقط زمانی از آن استفاده می کنند که جوش دارند یا احساس می کنند که پوستشان قبل از شستن با آب یا صابون (مثل صابون مول 10) به پاکسازی بیشتری نیاز دارد.

 

سلامت دهان و دندان

از DE می توان به عنوان خمیردندان یا دهانشویه برای حفظ بهداشت دهان و دندان استفاده کرد. خصوصیات ساینده آن به از بین بردن پلاک و تارتار کمک می کند ، در حالی که ماهیت قلیایی آن به خنثی کردن باکتری های اسیدی در دهان کمک می کند.

 

سلامت هضم

DE می تواند به عنوان مکمل برای ارتقاء سلامت گوارشی مصرف شود. محتوای بالای سیلیس آن به بهبود سلامت روده کمک می کند ، در حالی که خصوصیات ساینده آن به از بین بردن سموم مضر و ناخالصی ها از دستگاه گوارش کمک می کند. البته نگرانی هایی در مورد خطرات بالقوه مصرف DE وجود دارد، مانند تحریک دستگاه گوارش یا احتمال استنشاق ذرات ریز که می تواند باعث آسیب ریه شود نیز وجود دارد.

 

استفاده از خاک دیاتومه به عنوان سم

این یک ماده معدنی طبیعی است، به همین دلیل است که سال‌ها از آن به عنوان حشره‌کش استفاده می‌شود.

خاک دیاتومه یک ماده معدنی طبیعی است و سال هاست که به عنوان حشره کش به دلیل خاصیت سایشی که می تواند اسکلت بیرونی حشرات را سوراخ کرده و آنها را از بین ببرد، استفاده می شود. همچنین برای انسان و محیط زیست بی خطر است و می تواند به عنوان جایگزین طبیعی برای آفت کش های شیمیایی استفاده شود. علاوه بر این، خاک دیاتومه می تواند به عنوان یک اصلاح کننده خاک برای بهبود ساختار خاک، زهکشی و هوادهی و همچنین حفظ رطوبت و مواد مغذی در خاک به باغ ها کمک کند.

کاربرد خاک دیاتومه به عنوان سم

 

تولید و عرضه

این ماده از ذخایر یافت شده در نقاط مختلف جهان استخراج می شود و در انواع کاربردهای صنعتی و تجاری استفاده می شود.

تولید خاک دیاتومه با استخراج رسوبات انجام می شود که سپس خرد شده و به صورت پودر ریز آسیاب می شوند. سپس پودر الک شده و بر اساس اندازه و خلوص طبقه بندی می شود. سپس مواد بسته بندی شده و برای مشتریان ارسال می شود.

ذخایر خاک دیاتومه فراوان است و ذخایر آن در بسیاری از نقاط جهان یافت می شود. ایالات متحده، ژاپن و چین بزرگترین تولیدکنندگان خاک دیاتومه هستند و ایالات متحده به تنهایی بیش از نیمی از تولید جهان را به خود اختصاص داده است. از دیگر کشورهایی که تولید قابل توجهی دارند می توان به مکزیک، روسیه، هند و کانادا اشاره کرد.

 

نحوه استفاده

استفاده از خاک دیاتومه نسبتا آسان و ساده است. بسته به کاربرد مورد نظر می توان از آن به صورت پودر، گرد و غبار یا مایع استفاده کرد. در اینجا نکاتی در مورد نحوه استفاده از خاک دیاتومه وجود دارد:

  1. برای کنترل آفات، لایه نازکی از خاک دیاتومه را روی فرش ها، مبلمان و سایر مناطقی که آفات وجود دارند بپاشید.
  2. برای باغبانی، خاک دیاتومه را با خاک مخلوط کنید تا زهکشی و هوادهی بهتر شود.
  3. برای دام، خاک دیاتومه را روی بستر حیوانات بپاشید تا از آفات دور شوند.
  4. برای تصفیه آب، خاک دیاتومه را به محیط فیلتر اضافه کنید تا به حذف ناخالصی ها از آب کمک کند.
  5. برای تمیز کردن، خاک دیاتومه را با آب مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود که می تواند برای پاک کردن کثیفی استفاده شود.
  6. برای مراقبت شخصی، خاک دیاتومه را با آب مخلوط کنید تا یک اسکراب صورت ایجاد کنید که می تواند به لایه برداری و پاکسازی پوست کمک کند.
  7. برای کاربردهای صنعتی، خاک دیاتومه را می توان به عنوان ساینده، پرکننده یا کمک فیلتراسیون استفاده کرد.
  8. برای فرآوری مواد غذایی، می توان از خاک دیاتومه برای کمک به حذف ناخالصی ها از محصولات غذایی استفاده کرد.
  9. برای نشت نفت، می توان از خاک دیاتومه برای کمک به جذب و مهار روغن استفاده کرد.
  10. برای کنترل حشرات می توان از خاک دیاتومه برای کمک به کنترل کک، کنه و سایر آفات استفاده کرد.

 

اطلاعات ایمنی

خاک دیاتومه معمولاً برای استفاده و جابجایی ایمن در نظر گرفته می شود، تا زمانی که اقدامات احتیاطی خاصی انجام شود. پوشیدن لباس های محافظ مانند ماسک گرد و غبار، دستکش و عینک هنگام کار با خاک دیاتومه بسیار مهم است. علاوه بر این، مهم است که پودر را از چشم، بینی و دهان دور نگه دارید، زیرا استنشاق پودر می تواند باعث تحریک شود.

همچنین مهم است که پودر را از غذا و نوشیدنی دور نگه دارید، زیرا مصرف پودر می تواند باعث تحریک دستگاه گوارش شود. علاوه بر این، خاک دیاتومه نباید در مناطقی که کودکان و حیوانات خانگی ممکن است با آن تماس داشته باشند استفاده شود. همچنین توجه به این نکته مهم است که خاک دیاتومه قابل احتراق است و نباید در نزدیکی شعله های باز یا سایر منابع گرما استفاده شود.

 

عوارض

  1. استنشاق خاک دیاتومه می تواند باعث مشکلات تنفسی مانند سرفه، خس خس سینه و مشکل در تنفس شود.
  2. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض خاک دیاتومه می تواند منجر به تحریک چشم، پوست و گلو شود.
  3. خاک دیاتومه در صورت بلعیده شدن باعث تهوع، استفراغ و اسهال می شود.
  4. خاک دیاتومه می تواند برای آبزیان خطرناک باشد اگر در منبع آب رها شود.
  5. خاک دیاتومه می تواند برای فلزات خاصی خورنده باشد و در صورت عدم استفاده صحیح به ماشین آلات آسیب برساند.
  6. خاک دیاتومه اگر به صورت خشک باشد می تواند قابل اشتعال باشد.
  7. خاک دیاتومه می تواند برای گیاهان و حیوانات خاصی سمی باشد اگر در غلظت مناسب استفاده نشود.
  8. خاک دیاتومه می تواند محرک پوست باشد و در برخی افراد باعث واکنش آلرژیک شود.

نتیجه

خاک دیاتومه کاربردها و مزایای متنوعی دارد. از کنترل آفات گرفته تا مراقبت از پوست، خواص منحصر به فرد آن، آن را به منبعی ارزشمند در صنایع مختلف تبدیل کرده است. امید واریم این مقاله از شرکت بیسموت برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید