خرید روغن سویا

روغن سویا یک روغن گیاهی است که از دانه‌های سویا استخراج می‌شود. این ماده یکی از پر مصرف‌ترین روغن‌های پخت و پز و دومین روغن گیاهی است.
  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

روغن سویا یک روغن گیاهی است که از دانه‌های سویا استخراج می‌شود. این ماده یکی از پر مصرف‌ترین روغن‌های پخت و پز و دومین روغن گیاهی است. از روغن سویای فراوری شده به عنوان روغن خشک کننده، به عنوان پایه‌ای برای چاپ جوهرها (جوهر سویا) و رنگ روغن نیز استفاده می‌شود. این ماده دارای CAS number 8001-22-7 می‌باشد.

هم چنین این روغن برای تولید بیو دیزل یا مصارف صنعتی نیز کاربرد دارد. هم چنین برای تمیز کردن اقیانوس‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها نیز کاربرد دارد.

پیشنهاد میکنیم از ماده های روغن سویا و ایزوله سویا نیز دیدن کنید .

خرید روغن سویا

شما میتوانید برای خرید روغن سویا با ما تماس گرفته و استعلام قیمت روز را داشته باشید یا میتوانید از طریق لینک زیر ثبت سفارش کرده و منتظر تماس همکاران ما برای اعلام قیمت و کسب اطلاعات بیشتر باشید.

شماره تماس ما : 021-28422797

تاریخچه روغن سویا

سوابق چینی مربوط به 2000 سال قبل از میلاد برمی‌گردد که استفاده از دانه‌های سویای کشت ده برای تولید Soybean oil خوراکی ذکر شده است. ادبیات چین باستان نشاان می‌دهد که دانه‌های سویا قبل از نگه داری سوابق کتبی، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

تولید روغن سویا

برای تولید این روغن، دانه‌های سویا شکسته می‌شوند، از نظر رطوبت تنظیم می‌شوند، بین 60 تا 88 درجه سانتی گراد (یعنی بین 140 تا 190 درجه فارنهایت) گرم می‌شوند، به صورت پوسته در می‌آیند و با هگزان‌ها از حلال استخراج می‌شوند. سپس روغن تصفیه می‌شود، برای کاربردهای مختلف مخلوط می‌شوند و گاهی نیز هیدروژنه می‌شوند.

Soybean oil، هم مایع و هم تا حدی هیدروژه، به عنوان روغن گیاهی فروخته می‌شوند یا مواد تشکیل دهنده انواع گسترده‌ای از غذاهای فرآوری شده هستند. باقی مانده حاصل از تولید این روغن (کنجاله سویا) به عنوان خوراک دام استفاده می‌شود.
در فصل رشد سال 2003-2002، 30.6 میلیون تن روغن سویا در سراسر جهان تولید شد که تقریبا نیمی از روغن گیاهی خوراکی موجود در جهان را تامین کرد و 30% کل چربی‌ها و روغن‌های تولید شده، از جمله چربی‌های حیوانی و روغن‌های حاصل از گیاهان گرمسیری.

در سال 2019-2018، تولید جهانی از 57.4 میلیون تن روغن سویای تولید شده، مقدار چشم گیری در دست تولید کنندگان پیشرو از جمله چین با 16.6 میلیون تن، ایالات متحده با 10.9 میلیون تن، آرژانتین با 8.4 میلیون تن، برزیل با 8.2 میلیون تن و اروپا با 3.2 میلیون تن بوده است.

فروش روغن سویا

ترکیبات روغن سویا

در هر 100 گرم، این روغن دارای 16 گرم چربی اشباع، 23 گرم چربی اشباع نشده از نوع مونو و 58 گرم چربی اشباع نشده از نوع پلی می‌باشد. عمده اسیدهای چرب اشباع نشده در تری گلیسیریدهای خرید روغن سویا، پلی اشباع نشده اسید آلفا-لینولنیک 7-10% و اسید لینولئیک 51% است و اسید اولئیک غیر اشباع نیز 23% هم چنین حاوی اسیدهای چرب اشباع اسید استئاریک 4% و اسید پالمیتیک 10% می‌باشد.

ساختار روغن سویا

کاربردهای روغن سویا

از خرید روغن سویا صنعتی برای پوست مو و مصارف خانگی و کاربرد های صنعتی استفاده های زیادی میشود که در ادامه متن به بررسی کاربرد های این ماده میپردازیم.

خوراک

این روغن بیشتر برای سرخ کردن و پخت و پز استفاده می‌شود. هم چنین از آن به عنوان چاشنی سالادها نیز استفاده می‌شود.

روغن‌های خشک کن

Soybean oil یکی از انواع روغن‌های خشک کننده است، به این معنی که با قرار گرفتن در معرض هوا، به آرامی سخت می‌شود (به دلیل پلیمریزاسیون مبتنی بر رادیکال‌های آزاد)، یک ماده جامد انعطاف پذیر، شفاف و ضد آب تشکیل می‌دهد.

به دلیل این خاصیت، در برخی از فرمول‌های مرکب چاپ و رنگ روغن استفاده می‌شود. با این حال، ممکن است روغن‌های دیگر (مانند روغن بذر کتان) برای کاربردهای برخی از خشک کننده‌ها برتر باشد.

مصارف پزشکی

این روغن به عنوان منبع کالری و اسیدهای چرب ماده‌ای ضروری برای تغذیه و تزریق‌های پزشکی می‌باشد.

دفع کننده مواد دفع کننده حشرات

در حالی که این روغن هیچ گونه فعالیت مستقیم برای دفع حشرات ندارد، اما به عنوان یک ماده ثابت کننده برای افزایش مدت اثر روغن‌های اساسی مانند روغن شمعدانی در چندین محصول تجاری استفاده می‌شود.

سوخت های زیستی

روغن سویا به آشپزخانه محدود نمی شود. این یک بازیگر کلیدی در تولید سوخت های زیستی است. محتوای بالای لیپید آن، آن را به منبعی مناسب برای تولید بیودیزل تبدیل می‌کند که به منابع انرژی پاک‌تر و کاهش اثرات زیست‌محیطی کمک می‌کند.

رنگ و پوشش

در بخش صنعتی، روغن سویا برای ایجاد رنگ ها و پوشش های سازگار با محیط زیست استفاده می شود. نوسانات کم و منشاء طبیعی آن را به جایگزینی پایدار برای محصولات نفتی معمولی تبدیل کرده است.

جوهرهای چاپ

با کمال تعجب، روغن سویا نیز جزء جوهرهای چاپ سازگار با محیط زیست است. طبیعت تجدید پذیر و سطوح پایین ترکیبات آلی فرار (VOCs) آن را به انتخابی ارجح برای چاپگرهای آگاه به محیط زیست تبدیل می کند.

پوست

برای جلوگیری از گزش پشه‌ها از محصولات Soybean oil استفاده شده است. دستورالعمل مربوط به یک محصول تجاری به نام Bite Blocker پیشنهاد می‌کند هر 2 ساعت دو بار استفاده شود.
برخی تحقیقات نشان می‌دهد که خرید روغن سویا دامی برای سلامت پوست مفید است. Soybean oil اغلب می‌تواند در لیست مواد تشکیل دهنده سرم‌ها، ژل‌ها و لوسیون‌های مراقبت از پوست وجود داشته باشد.

به عنوان مثال، یک مطالعه با حضور 6 نفر نشان داد که استفاده از این روغن بر روی پوست آن‌ها به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. مطالعه دیگری نشان داد که استفاده موضعی خرید روغن سویا صنعتی به محافظت در برابر التهاب پوستی ناشی از اشعه ماورا بنفش کمک می‌کند. خرید روغن سویا دامی هم چنین سرشار از ویتامین E، ماده مغذی ضد التهابی است که می‌تواند از سلامت پوست حمایت کند.

مطالعات نشان می‌دهد که این ماده در برابر آسیب‌های پوستی محافظت می‌کند و به درمان برخی از بیماری‌ها از جمله آکنه و درماتیت آتوپیک کمک می‌کند.

سایر کاربردها

کاهش سطح کلسترول در افرادی که کلسترول بالا دارند : به نظر می‌رسد استرول‌های گیاه خرید روغن سویا دامی که در مارگارین استفاده می‌شود، بدون تاثیر بر HDL خوب، کلسترول کل و کلسترول LDL بد را کاهش می‌دهد.
آرتروز، هنگامی که از یک قسمت فراور شده خاص روغن (بخش‌های غیر قابل تصفیه) در ترکیب با روغن آووکادو استفاده می‌شود. این ترکیب به طور قابل توجهی درد و ناتوانی کل را بهبود می‌بخشد و برای آرتروز مفصل ران بهتر از زانو عمل می‌کند.
سرشار از چربی سالم برای سلامتی قلب : خرید روغن سویا صنعتی بیشتر متشکل از اسیدهای چرب اشباع نشده است که نوعی چربی سالم برای قلب است که مزایای زیادی دارد.

یک بررسی گشترده از 8 مطالعه نشان داد که هنگامی که شرکت کنندگان 5% از کل کالری روزانه خود را از چربی اشباع نشده اشباع کردند، 10% خطر کمتری برای بیماری قلبی داشتند.

نکات ایمنی کار با روغن سویا

این روغن هنگامی که از طریق دهان به مقدار معمول در غذا یافت می‌شود و به عنوان ماده ضد حشره در مقادیر توصیه شده روی پوست قرار می‌گیرد، برای بیشتر بزرگسالان بی‌خطر است. خرید روغن سویا صنعتی با کیفیت دارویی نیز هنگامی که به عنوان مکمل غذایی در تغذیه‌های داخل وریدی استفاده می‌شود بی‌خطر است.
افرادی که به سویا، بادام زمینی و گیاهان شامل این دسته حساسیت دارند نیز ممکن است دارای خطر باشد توصیه می‌شود که این افراد استفاده نکنند.

تجارت روغن سویا صنعتی

خرید روغن سویا در شورای تجارت شیکاگو با قراردادهای 60000 پوند در هر زمان معامله می‌شود. قیمت‌ها نیز با سنت و صدم درصد در هر پوند ذکر شده است.

منابع و ماخذ

1) https://en.wikipedia.org/wiki/Soybean_oil
2) https://www.healthline.com/nutrition/soybean-oil

3 دیدگاه دربارهٔ «خرید روغن سویا;

  1. از شما متشکرم که متیلن کلرید را در اختیار من قرار دادید که کاملاً نیازهای پروژه من را برآورده می کند و من را قادر می سازد به نتایج استثنایی برسم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید