خرید زانتان گام

قیمت زانتان گام305000 تومان
تاریخ به روز رسانی قیمت1403.01.19 
شماره تماس برای خرید 021-28422797
  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

در این مطلب علاوه بر ذکر شدن راه های خرید زانتان گام و دیگر مواد اولیه صنایع غذایی و راهنمایی مشتریان عزیز در این زمینه سعی بر آن شده است که اطلاعات مفیدی در رابطه با کاربرد های زانتان گام در صنایع گوناگون و نکات ایمنی در ارتباط با مصرف زانتان گام و فواید استفاده از زانتان گام در اختیار شما قرار گرفته شود.

زانتان گام یک ماده افزودنی غذایی محبوب است که معمولاً به عنوان تثبیت کننده به مواد غذایی اضافه می شود. و هنگامی ایجاد می شود که شکر توسط نوعی باکتری به نام Xanthomonas campestris تخمیر می شود. وقتی شکر تخمیر می شود زانتان گام یک آبگوشت یا ماده شبیه به آن را تولید می کند، که با اضافه کردن الکل جامد ساخته و سپس خشک شده و به پودر تبدیل می شود.

نکته ی قابل توجه این است که با وجود تشابه اسمی زانتان گام با گوارگام،دو ماده ی متفاوت هستند که هریک ساختار و خواص مربوط به خود را دارد.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره گوارگام و دیگر مواد اولیه صنایع غذایی به وبلاگ ما مراجعه کنید.

خرید زانتان گام

شما میتوانید برای خرید زانتان گام با ما تماس گرفته و استعلام قیمت روز را داشته باشید یا میتوانید از طریق لینک زیر ثبت سفارش کرده و منتظر تماس همکاران ما برای اعلام قیمت و کسب اطلاعات بیشتر باشید.

شماره تماس ما : 021-28422797

Xanthan Gam

تاریخچه

زانتان گام توسط آلن روزالیند ژانز و تیم تحقیقاتی وی در وزارت کشاورزی ایالات متحده کشف شد و توسط CP Kelco تحت نام تجاری Kelzan® در اوایل دهه 1960 وارد بازار تجاری شد. زانتان گام برای استفاده در مواد غذایی در سال 1968 به تصویب رسید و در ایالات متحده ، کانادا ، کشورهای اروپایی و بسیاری از کشورهای دیگر با شماره E E415 و شماره CAS 11138-66-2 به عنوان یک افزودنی غذایی بی خطر شناخته می شود.

زانتان گام نام خود را از گونه‌های باکتری مورد استفاده در فرایند تخمیر، زانتانوماس campestris  می گیرد. این همان باکتری است که باعث ایجاد پوسیدگی سیاه، روی کلم بروکلی، گل کلم و سایر سبزیجات برگ دار می شود.

آیا زانتان گام غذایی افزودنی سالم یا مضر است؟

جای تعجب است که چسب کاغذ دیواری و سس سالاد ماده افزودنی مشترک دارند. این آدامس زانتان ، یک ماده افزودنی غذایی است که احتمالاً تاکنون از آن چیزی نشنیده اید اما احتمالاً چندین بار در هفته مصرف می کنید. با توجه به اینکه در بسیاری از محصولات صنعتی یافت می شود و با مشکلات گوارشی نیز ارتباط دارد، بسیاری از مردم نگران ایمنی و سالم بودن آن هستند.

اما FDA زانتان را برای مصرف به عنوان یک افزودنی غذایی بی خطر می داند علاوه بر این، محبوبیت آن به عنوان یک مکمل غذایی و ماده مشترک در محصولات فاقد گلوتن در حال رشد است. حتی ممکن است مزایایی را برای سلامتی مانند کاهش کلسترول و قند خون داشته باشد.

در این مقاله شواهد موجود در مورد زانتان گام را بررسی می کنیم که آیا برای سلامتی شما مضر یا مفید است.

چرا زانتان گام در مواد غذایی به عنوان ماده نگهدارنده استفاده می شود؟

هنگامی که پودر زانتان به مواد غذایی اضافه شود، به سرعت پراکنده می شود و یک محلول چسبناک و پایدار ایجاد می کند که   باعث می شود، تعلیق و تثبیت کننده عالی برای بسیاری از محصولات می باشد به همین علت به عنوان نگهدارنده مواد غذایی مورد استفاده قرار میگرد.

زانتان گام توسط دانشمندان در سال 1963 کشف شد. از آن زمان تاکنون به خوبی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است.  بنابراین سازمان FDA آن را به عنوان یک افزودنی غذایی تصویب کرده است و هیچ محدودیتی در مقدار گام زانتان موجود در مواد غذایی درج نشده است.

کاربرد های زانتان گام

زانتان در مواد غذایی، محصولات مراقبت شخصی و محصولات صنعتی استفاده می شود. خرید زانتان گام می تواند باعث بهبود بافت، قوام، طعم، ماندگاری و ظاهر بسیاری از غذاها شود. همچنین ماده غذایی را تثبیت می کند و به بعضی از غذاها کمک می کند تا در برابر درجه حرارت و pH مختلف مقاوم تر باشد.

خرید زانتان گام اغلب در پخت و پز بدون گلوتن مورد استفاده قرار می گیرد زیرا می تواند خاصیت ارتجاعی را که گلوتن به کالاهای پخته شده سنتی می دهد فراهم کند.

در زیر برخی از غذاهای رایج حاوی خرید پودر زانتان گام وجود دارد:

  • سس سالاد
  • نان
  • آبمیوه
  • سوپ ها
  • بستنی ها
  • سس ها و سبزیجات
  • شربت
  • محصولات بدون گلوتن
  • غذاهای کم چرب

صنایع خوراکی

صمغ زانتان، یک پلی ساکارید ترشح شده توسط باکتری Xanthomonas campestris، یک افزودنی غذایی پرمصرف است. زانتان گام به عنوان یک عامل غلیظ کننده در توانایی آن برای تشکیل ساختاری ژل مانند در حضور آب است که در نتیجه ویسکوزیته محصولات غذایی را بدون تغییر طعم آنها افزایش می دهد. در پخت بدون گلوتن، زانتان گام جایگزین عملکرد اتصال گلوتن می‌شود و ساختار و خاصیت ارتجاعی خمیر را فراهم می‌کند که برای دستیابی به بافت رضایت‌بخش در محصول نهایی ضروری است. علاوه بر این، ظرفیت صمغ زانتان برای تثبیت امولسیون ها، آن را در محصولاتی که اجزای روغن و آب باید به طور یکنواخت پراکنده شوند، ارزشمند می کند.

خرید زانتان گام برای استفاده در بستنی

 

 محصولات آرایشی مراقبت شخصی

بخشی از خرید زانتان و مصرف پودر زانتان گام مربوط به استفاده از آن در محصولات آرایشی بهداشتی و مراقبت شخصی می‌باشد. خرید زانتان گام خوراکی اجازه می دهد تا این محصولات غلیظ تر و ماندگاری آن ها بالاتر باشد.

موارد زیر برخی از محصولات متداول حاوی خرید زانتان گام خوراکی است:

  • خمیر دندان
  • کرم
  • شامپو
  • لوسیون

کاربرد زانتان گام در محصولات مراقبت شخصی خرید زانتان گام

محصولات صنعتی

خرید زانتان گام در بسیاری از محصولات صنعتی به دلیل توانایی مقاومت در برابر درجه حرارت های مختلف و سطح pH، چسبیدن به سطوح و مایعات غلیظ شده، استفاده می شود.

محصولات صنعتی رایج حاوی پودر زانتان گام شامل موارد زیر است:

  • قارچ کش، علف کش و حشره کش ها
  • کاشی و کاسه توالت
  • مایعات مورد استفاده در حفاری نفت
  • بعضی چسب ها

کاربرد زانتان گام در آفت کش ها

مزایای پودر زانتان گام برای سلامتی

خرید زانتان گام خوراکی با سایر مزایای بهداشتی مرتبط است، هرچند این مزایا بدون مکمل است. برخی از مزایای سلامت بالقوه از Xanthan عبارتند از:

کلسترول پایین

در یک تحقیق از یک شخص در پنج ماه اخیر در طول 23 روز، شخصی 10 درصد از این ماده را مصرف کرد که در آزمایش های خون بعدی دریافتند که کلسترول این شخص 10٪ کاهش پیدا کرده است. برخی تحقیقات حاکی است که، در صورت دوزهای بسیار زیاد، زانتان ممکن است سطح کلسترول را کاهش دهد. به عنوان مثال ، در سال 1987 مطالعه ای نشان داد که مردانی که حدود 3 هفته آدامس زانتان مصرف کرده اند ، کاهش 10 درصد کلسترول را تجربه کرده اند.

خواص مقابله با سرطان

یک مطالعه در موش های مبتلا به ملانوم که نوعی سرطان پوست است نشان داد که رشد تومورهای سرطانی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، و طول عمر را افزایش می دهد. موش هایی که با خرید زانتان گام خوراکی درمان می شدند طولانی تر زندگی می کردند، و تومورهای آنها آهسته تر رشد می کردند.هیچ مطالعه انسانی کامل نشده است، بنابراین شواهد موجود ضعیف است.

درمان خشکی دهان

گاهی اوقات به عنوان جایگزین بزاق برای افرادی که از خشکی دهان رنج می برند، استفاده می شود اما مطالعات انجام شده در مورد اثربخشی آن، نتایج متفاوتی داشته است.

عوارض جانبی و مزیت زانتان گام خوراکی

به نظر نمی رسد خرید زانتان گام خوراکی عوارض جانبی زیادی داشته باشد مگر اینکه حداقل 15 گرم مصرف شود. رسیدن به این مقدار از طریق یک رژیم غذایی معمولی دشوار خواهد بود. علاوه بر این، توانایی زانتان در تغییر باکتری های روده ممکن است چیز خوبی باشد، زیرا بسیاری از فیبرهای محلول دیگر باعث تغییر در باکتری های روده می شوند. آن ها به عنوان prebiotics شناخته می شوند و رشد باکتری های خوب در روده را تقویت می کنند.

با این حال ، تحقیقات بیشتری برای درک پتانسیل خرید پودر زانتان گام به عنوان یک پروبیوتیک لازم است.

 Xanthan gum

 

تاثیر زانتان گام بر بیماری ها

زانتان می تواند سطح قند خون را کاهش دهد که این موضوع می تواند برای افرادی که داروهای خاصی از دیابت مصرف می کنند و دچار بیماری دیابت هستند خطرناک باشد و باعث افت ناگهانی قند خون شود. همچنین برای افرادی که به زودی قصد جراحی دارند می تواند خطرناک باشد.

این افراد در مصرف بعضی از غذاها با خرید پودر زانتان گام بسیار مناسب هستند، اما باید از مقادیر زیادی از آن خودداری کنند تا تأثیر آن بر قند خون کمتر باشد.

آیا مصرف زانتان گام بی خطر است؟

برای بیشتر افراد، خوردن غذاهایی که دارای زانتان هستند کاملاً بی خطر است. در حالی که بسیاری از غذاها حاوی آن هستند، فقط 0.05-0.3 of از یک محصول غذایی را تشکیل می دهد. علاوه بر این، یک فرد معمولی روزانه کمتر از 1 گرم گام زانتان مصرف می کند، مقدار 20 برابر اثبات شده است که بی خطر است.

اما مردم باید از استنشاق زانتان جلوگیری کنند. کارگرانی که از آن به شکل پودر استفاده کرده بودند، مشخص شد که علائم آنفلوانزا و تحریک بینی و گلو دارند، بنابراین حتی اگر شما در بسیاری از غذاها آن را بخورید، میزان مصرف آن به قدری کم است که بعید به نظر می رسد که عوارض جانبی آن را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید