خرید متاسیلیکات سدیم

شرکت بیسموت » مواد اولیه صنایع آبکاری » خرید متاسیلیکات سدیم

  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

سیلیکات های سدیم جامدات کریستالی هستند که ظاهری شیشه ای دارند. متاسیلیکات سدیم ها محلول های قلیایی تولید می کنند، زیرا محلول در آب هستند. متاسیلیکات سدیم محلول است و در محلول های قلیایی و همچنین محلول های خنثی پایدار است. با این حال، محیط اسیدی، یون های سیلیکات با یون های هیدروژن واکنش می دهند و اسید سیلیسیک تولید می کنند که تمایل به تجزیه به ژل دی اکسید سیلیکون هیدراته دارد. محصول نهایی به دست آمده پس از جدا شدن از آب، سیلیکاژل است که یک ماده شفاف است.

برای کسب آگاهی درمورد خواص، کاربردها، روش تولید و ایمنی متاسیلیکات سدیم با ما همراه بمانید.

متاسیلیکات سدیم چیست؟

متاسیلیکات سدیم، یک ماده ورقه ای، غیر آلی، پودری و جامد یا نمک سدیم است. متاسیلیکات سدیم از سیلیکات به شکل یون مخالف تشکیل شده است. نام دیگر این محلول واتر گلس (Waterglass) است. متاسیلیکات سدیم جامد پودری محلول در آب است و وقتی در آب حل شود محلول های قلیایی تولید می کند.

محلول متاسیلیکات سدیم از آنیون پلیمری تشکیل شده است. در محلول های خنثی و قلیایی کاملاً پایدار است. با این حال، در مورد استفاده از متاسیلیکات سدیم در محلول های اسیدی مختلف، موارد کاربردهای آن کاملاً متفاوت هستند. در این حالت، یون‌های هیدروژن با یون‌های سیلیکات واکنش می‌دهند و در نتیجه اسیدهای سیلیسیک تولید می‌کنند. این اسیدها بیشتر به سیلیکون هیدراته شکسته می شوند. وقتی محلول بیشتر گرم شود، آب را از بین می برد و منجر به تولید سیلیکاژل می شود که ماده ای سخت و شفاف است. متاسیلیکات سدیم در مقیاس وسیع به شکل یک ماده خشک کن استفاده می شود. پتانسیل تحمل دما تا 1100 درجه سانتیگراد را دارد.

جالب است بدانید که سیلیکات های محلول فلزات قلیایی (سدیم یا پتاسیم) توسط کیمیاگران اروپایی در دهه 1500 کشف شد.

خرید متاسیلیکات سدیم:

برای اطلاع از قیمت سیلیکات سدیم و خرید سیلیکات سدیم و مشاوره با مشاورین ما با شماره زیر تماس بگیرید

شماره تماس ما: 021-28422797

شما میتوانید برای خرید اینترنتی سیلیکات سدیم با مراجعه به ما آن را با قیمتی مناسب و تضمین کیفیت تهییه بفرمایید.

 متاسیلیکات سدیم

فرمول شیمیایی

متاسیلیکات سدیم که با نام متاسیلیکات سدیم پنتاهیدرات نیز شناخته می شود، یک ترکیب شیمیایی با فرمول شیمیایی Na2SiO3·5H2O است. این یک جامد سفید، دانه ای یا کریستالی است که به شدت در آب حل می شود. این یک پایه قوی است و می تواند در برنامه های مختلف استفاده شود.

متاسیلیکات سدیم یک ترکیب شیمیایی همه کاره با کاربردهای گسترده در صنایعی مانند شوینده ها، پاک کننده ها، تصفیه آب و ساخت و ساز است. همچنین در فرآوری مواد غذایی، داروسازی و محصولات مراقبت شخصی استفاده می شود.

ساختار متاسیلیکات سدیم

متاسیلیکات سدیم یک ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی Na2SiO3 است. از کاتیون های سدیم و آنیون های متاسیلیکات تشکیل شده است. آنیون متاسیلیکات یک آنیون پلیمری با فرمول کلی [SiO3]n-2 است که n تعداد اتم های اکسیژن موجود در آنیون است.

متاسیلیکات سدیم به دو شکل وجود دارد: یک فرم بی آب و یک شکل پنتا هیدرات. فرم بی آب یک پودر سفید است، در حالی که شکل پنتا هیدرات یک جامد کریستالی سفید است. فرم بی آب پایدارتر است و نقطه ذوب بالاتری نسبت به فرم پنتا هیدرات دارد. متاسیلیکات سدیم پایداری حرارتی بالایی دارد و در آب نامحلول است. همچنین در اکثر حلال های آلی نامحلول است.

خواص

  • متاسیلیکات سدیم پودری سفید رنگ و کریستالی است که در آب محلول است. دارای فرمول شیمیایی Na2SiO3 است.
  • ساختار متاسیلیکات سدیم از دو کاتیون سدیم و یک آنیون سیلیکات تشکیل شده است.
  • خواص متاسیلیکات سدیم شامل pH بالا، سمیت کم و حلالیت خوب در آب است. همچنین یک ترکیب قلیایی قوی است و ظرفیت بافر بالایی دارد.
  • متا سیلیکات سدیم در کاربردهای مختلفی از جمله محصولات پاک کننده، شوینده ها و تکمیل فلزات استفاده می شود. همچنین به عنوان یک بازدارنده خوردگی در سیالات فلزکاری استفاده می شود.
  • متاسیلیکات سدیم عموماً برای استفاده و جابجایی بی خطر در نظر گرفته می شود، اما باید با احتیاط استفاده شود زیرا می تواند باعث تحریک پوست و چشم شود.
  • متاسیلیکات سدیم از واکنش کربنات سدیم و ماسه سیلیس در یک کوره با دمای بالا تولید می شود.
  • متاسیلیکات سدیم کاربردهای مختلفی دارد، از جمله به عنوان سازنده مواد شوینده، بازدارنده خوردگی و تنظیم کننده pH. همچنین در تکمیل فلزات، کاربردهای میدان نفتی و تصفیه آب استفاده می شود.
  • متاسیلیکات سدیم می تواند با اسیدها واکنش داده و سیلیکات و با قلیاها برای تشکیل سیلیکات و هیدروکسید سدیم ایجاد کند.
  • متاسیلیکات سدیم در صورت استنشاق یا بلعیدن می تواند خطرناک باشد و باعث تحریک پوست و چشم شود.
  • متا سیلیکات سدیم سمی نیست، اما باید با احتیاط رفتار کرد زیرا می تواند باعث تحریک شود.
  • تعداد پذیرندگان پیوند هیدروژنی: 3
  • جرم مولی یا وزن مولکولی: 122.062 گرم بر مول
  • تعداد پیوندهای کووالانسی: 3
  • پیچیدگی: 18.8
  • فرمول شیمیایی: Na2SiO3
  • جرم مولی: ۱۲۲٫۰۶ گرم بر مول
  • چگالی۲٫۴گرم بر سانتی‌متر مکعب
  • نقطه ذوب: ۱٬۰۸۸ ‪°C
  • محلول در: آب
  • انحلال‌پذیری در آبحلّال
  • شناسه آیوپاک: Sodium metasilicate

ایمنی

متا سیلیکات سدیم به طور کلی به عنوان یک ماده شیمیایی بی خطر در نظر گرفته می شود، با این حال، برخی از ملاحظات ایمنی وجود دارد که هنگام استفاده از آن باید از آنها آگاه بود.

مانند هر ماده شیمیایی، پوشیدن لباس های محافظ مانند دستکش، عینک، و ماسک صورت هنگام کار با متاسیلیکات سدیم بسیار مهم است. علاوه بر این، مهم است که مواد شیمیایی را از مواد غذایی، نوشیدنی ها و سایر منابع آلودگی دور نگه دارید. متاسیلیکات سدیم می تواند برای پوست و چشم ها خورنده باشد، بنابراین اجتناب از تماس با این نواحی مهم است.

در صورت تماس، مهم است که ناحیه آسیب دیده را با آب فراوان به مدت حداقل 15 دقیقه بشویید. علاوه بر این، اگر متاسیلیکات سدیم بلعیده شود، ضروری است که فوراً به پزشک مراجعه کنید.

متاسیلیکات سدیم نیز قابل احتراق است، بنابراین مهم است که آن را از شعله های باز و سایر منابع گرما دور نگه دارید. علاوه بر این، نگهداری متاسیلیکات سدیم در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید مهم است. در نهایت، دفع متاسیلیکات سدیم مطابق با مقررات محلی مهم است

واکنش ها

متاسیلیکات سدیم نمکی از اسید سیلیسیک و هیدروکسید سدیم است و می توان آن را با فرمول شیمیایی Na2SiO3 نشان داد.

متاسیلیکات سدیم دارای ساختار پلیمری است و آنیون سیلیکات از دو چهار وجهی SiO4 که توسط یک اتم اکسیژن مشترک به هم متصل شده اند تشکیل شده است.

متاسیلیکات سدیم پودری سفید رنگ و کریستالی است که در آب محلول است. نقطه ذوب پایینی دارد و غیر قابل اشتعال است.

متاسیلیکات سدیم در کاربردهای مختلفی از جمله به عنوان یک عامل تمیز کننده، یک عامل سفید کننده، یک نرم کننده آب و یک بازدارنده خوردگی استفاده می شود.

متاسیلیکات سدیم به طور کلی زمانی که طبق دستورالعمل استفاده می شود ایمن در نظر گرفته می شود. با این حال، در صورت مصرف یا استنشاق در مقادیر زیاد، می تواند خطرناک باشد.

متاسیلیکات سدیم از واکنش هیدروکسید سدیم و ماسه سیلیس تولید می شود.

متا سیلیکات سدیم کاربردهای مختلفی دارد، از جمله در مواد شوینده، محصولات پاک کننده و تصفیه فاضلاب.

متاسیلیکات سدیم می تواند با اسیدها واکنش داده و اسید سیلیسیک و نمک های سدیم را تشکیل دهد. همچنین می تواند با سایر قلیاها واکنش داده و سیلیکات ها و نمک های دیگر را تشکیل دهد. همچنین می تواند با یون های فلزی واکنش داده و سیلیکات را تشکیل دهد.

خطرات

متاسیلیکات سدیم یک ترکیب بسیار قلیایی است و در صورت تماس با پوست یا چشم می تواند باعث سوختگی جدی شود. استنشاق گرد و غبار ممکن است باعث تحریک بینی، گلو و ریه ها شود. همچنین می تواند برای فلزات و سایر مواد خورنده باشد.

استنشاق گرد و غبار ممکن است باعث تحریک بینی، گلو و ریه شود.

تماس با پوست یا چشم می تواند باعث سوختگی جدی شود.

خورنده به فلزات و سایر مواد.

مصرف متاسیلیکات سدیم می تواند باعث تهوع، استفراغ و اسهال شود.

ممکن است باعث تحریک پوست و چشم شود.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض متاسیلیکات سدیم می تواند باعث مشکلات تنفسی شود.

می تواند باعث تحریک دستگاه گوارش شود.

می تواند باعث ایجاد حساسیت پوستی شود.

می تواند باعث تحریک دستگاه تنفسی شود.

مسمومیت

متاسیلیکات سدیم به طور کلی یک ماده ایمن و غیر سمی در نظر گرفته می شود. با این حال، اگر تماس طولانی مدت یا غلظت بیش از حد زیاد باشد، می تواند باعث تحریک پوست و چشم شود. استنشاق گرد و غبار نیز می تواند باعث تحریک دستگاه تنفسی شود.

علاوه بر این، متاسیلیکات سدیم می تواند برای فلزات خورنده باشد و در صورت تماس با آن ممکن است باعث سوختگی پوست شود.

همچنین توجه به این نکته مهم است که متاسیلیکات سدیم در صورت بلعیدن می تواند سمی باشد و باید دور از کودکان و حیوانات خانگی نگهداری شود. از نظر سمیت زیست محیطی، متاسیلیکات سدیم به عنوان یک آلاینده اصلی در نظر گرفته نمی شود. با این حال، اگر به مقدار زیاد منتشر شود، می تواند باعث اتروفیکاسیون سیستم های آبی شود.

همچنین می تواند باعث شکوفایی جلبک و سایر مشکلات کیفیت آب شود. در نهایت، توجه به این نکته مهم است که متاسیلیکات سدیم اگر به مقدار زیاد منتشر شود، می تواند برای آبزیان سمی باشد. می تواند باعث ایجاد سمیت حاد و مزمن در ماهی و سایر موجودات آبزی شود. رعایت اقدامات احتیاطی مناسب هنگام دست زدن و دفع متا سیلیکات سدیم برای اطمینان از عدم ورود آن به سیستم های آبی بسیار مهم است.

محلول متاسیلیکات سدیم

محلول متاسیلیکات سدیم که واترگلاس نیز نامیده می شود به شکل یک ماده شیمیایی بسیار متنوع و غیر آلی ظاهر می شود. می توانید مایع متاسیلیکات سدیم را با ترکیب خاکستر سودا و ماسه در دمای بسیار بالا تهیه کنید. در اینجا خاکستر سودا کربنات سدیم است و جیره آن با جیره ماسه تنظیم می شود تا انواع مختلفی از محصولات با ویژگی های منحصر به فرد تولید شود. این محصولات به طور گسترده در کاربردهای مختلف محصولات مصرفی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

موارد استفاده متاسیلیکات سدیم

کاربرد متاسیلیکات سدیم به طور گسترده در بازار مورد توجه می باشد. برخی از کاربردهای متاسیلیکات سدیم عبارتند از:

  1. بیشترین کاربرد از خرید سیلیکات سدیم در تولید مقوا می باشد.
  2. در واحدهای تصفیه فاضلاب از متاسیلیکات سدیم به صورت فلوکولانت آهن و حتی به عنوان منعقد کننده آلوم استفاده می شود.
  3. متاسیلیکات سدیم به صورت ثابت کننده در روش رنگرزی دستی کاربرد دارد.
  4.  متاسیلیکات سدیم برای نگهداری مواد غذایی و حتی در آبزی پروری استفاده می شود.
  5. متاسیلیکات سدیم در زمینه سفالگری نیز کاربرد دارد.
  6. بین لایه های پوستی گاوصندوق ها از ترکیب خاک اره و متاسیلیکات سدیم استفاده می شود. زیرا آنها را در برابر آتش مقاوم می کند.
  7.  متاسیلیکات سدیم در ترمیم صدا خفه کن ها همراه با خمیر مناسب کاربرد دارد. هنگامی که در آب حل می شود، خمیر بسیار غلیظی به وجود می آید که می تواند به راحتی در تعمیرات استفاده شود.
  8. متاسیلیکات سدیم به شکل چسب شنی هنگام انجام فرآیند ریخته گری شن و ماسه فولاد یا آهن استفاده می شود.
  9. در مواد شوینده مختلف مانند دی سیلیکات سدیم پیچیده و اصلاح شده استفاده می شود.
  10. همچنین متاسیلیکات سدیم برای حفاری سیالات برای پایدار کردن دیواره ها جهت جلوگیری از ریزش آنها ایده آل است.
  11. می توان از سیلیکات سدیم به صورت بستری برای رشد جلبک در تولید مثل مختلف آبزی پروری استفاده کرد.
  12. محصولات متاسیلیکات سدیم برای تصفیه بتن در اکثر محصولات بنایی ایده آل هستند. به حداقل رساندن تخلخل در گچ، بتن و گچ کمک می کند. این اثر بیشتر به کاهش نفوذ آب کمک می کند.
  13.  متاسیلیکات سدیم چندین سال است که به عنوان نگهدارنده تخم مرغ استفاده می شود.
  14.  متاسیلیکات سدیم یک ترکیب شیمیایی مهم در صنعت شیشه است که به دلیل وجود سیلیس و اکسید سدیم است.
  15. شکل مایع متاسیلیکات سدیم کاربردهای فراوانی دارد مانند جداسازی آهن در تصفیه خانه های فاضلاب، تولید شیشه، حفاظت در برابر آتش، مواد شوینده کمکی، فرمولاسیون سیمان، سیالات حفاری، فرآوری نساجی، خشک کننده، تولید سیلیکاژل و ساخت سرامیک های نسوز.
  16. محلول متاسیلیکات سدیم به عنوان سیمان کاغذی در تولید مقوا استفاده می شود. شیشه مایع به عنوان سیال حفاری برای تثبیت دیواره گمانه استفاده می شود.
  17. در صنعت خودروسازی از این ترکیب شیمیایی به عنوان پوشاننده ترک و اتصال سیستم اگزوز برای تعمیر رزوناتورها، لوله های اگزوز، صدا خفه کن و سایر قطعات استفاده می شود.
  18. کاربردهای دارویی و پزشکی در مقیاس وسیع از خرید متاسیلیکات سدیم وجود دارد. در حقیقت این محلول و نمک پرکاربرد، روش های علمی مختلف را ساده و مؤثر می کند.

کاربردهای پزشکی متاسیلیکات سدیم

گرچه متاسیلیکات سدیم به طور مستقیم برای اهداف دارویی استفاده نمی شود، اما متاسیلیکات سدیم همراه با سایر سیلیکات ها به عنوان یکی از مواد ضروری در کرم های رفع چین و چروک فوری مصرف می شود. همچنین در محصولاتی که برای سفت کردن پوست یا برای به حداقل رساندن کیسه های زیر چشم و چین و چروک می باشند، بکار می رود. خرید متاسیلیکات سدیم، هنگامی که در کرم ها و لوسیون ها استفاده می شود، می تواند نتایج چشمگیری ارائه دهد. اما لازم به ذکر است که نتایج فوق‌العاده به دست آمده از استفاده از این محلول در محصولات مختلف مراقبت از پوست دائمی نیست. آنها فقط برای چند ساعت اثر بخش هستند. متاسیلیکات سدیم، زمانی که در کرم ها و محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود، به عنوان آب-سیمان عمل می کند. لحظه ای که عضله شروع به حرکت می کند، محلول شروع به ترک خوردن می کند و بنابراین یک اثر سفید روی پوست شخص باقی می گذارد.

کاربرد متاسیلیکات سدیم در مواد شوینده

محلول های متاسیلیکات سدیم SIDESA سالهاست که به عنوان یک ماده در فرآیند خشک کردن در تولید پودر شوینده استفاده می شود. محلول های سیلیکات به راحتی به خمیر شوینده اضافه می شوند و به کنترل ویسکوزیته برای تولید پودر شوینده با چگالی دلخواه کمک می کنند. متاسیلیکات سدیم همچنین متاسیلیکات سدیم به عنوان یک اتصال دهنده عمل می کند تا درجه سختی مناسبی به ذرات کروی مواد شوینده بدهد، بدون اینکه بر حلالیت آنها در آب تأثیر بگذارد.

فرمول‌های شوینده متاسیلیکات سدیم دارای تعدادی خواص بی نظیر هستند که عملکرد مواد شوینده را افزایش می‌دهند. این خواص عبارتند از:

  •  مرطوب‌سازی: مولکول‌های سورفکتانت به عنوان عاملی برای کاهش کشش سطحی مایع عمل می‌کنند و به سطوح سخت بافت‌های گیاهی اجازه می‌دهند در حین شستشو به درستی خیس شوند.
  •  امولسیون سازی: لکه های چرب به صورت یک غبار ریز پخش می شوند که در محلول شستشو معلق می ماند.
  •  لخته زدایی: لکه ها یا ذرات معدنی در محلول شستشو به ذرات ریز تجزیه می شوند.
  •  ضد رسوب مجدد: کثیفی یا آلودگی های شناور در آب از رسوب مجدد روی سطوح تمیز جلوگیری می کند.
  •  بافر قدرت: سیلیکات ها به دلیل قلیایی بودنشان این قابلیت را دارند که PH محلول شوینده را در حضور خاک اسیدی کنترل کرده و تغییرات PH را نرم کنند.
  •  جلوگیری از خوردگی: سیلیکات ها به محافظت از سطوح فلزی که در برابر اثرات خورنده سایر مواد شوینده حساس هستند کمک می کند.
  •  قدرت جداسازی و حالت دهنده: سیلیکات ها مواد معدنی را حذف می کنند و بنابراین سختی آب شستشو از طریق مکانیسم تبادل یونی کاهش می یابد که ترکیباتی (به طور عمده کلسیم، منیزیم، آهن و منگنز) تولید می کند که در طول شستشو حذف می شوند.
  •  در فرمولاسیون مواد شوینده، سیلیکات ها این قابلیت را دارند که به عناصر آلی با اثرگذاری بر روی سطح پارچه کمک کنند، به حفظ کثیفی اندک یا ذرات چرب موجود در مایع شستشو کمک کنند و به از بین بردن لکه ها از سطوح کمک کنند. قلیایی بودن سیلیکات های سدیم آنها را قادر می سازد لکه های اسیدی را خنثی کنند، امولسیون چربی ها و روغن ها را تقویت کنند و پروتئین ها را پراکنده یا حل کنند. سیلیکات ها ظرفیت بافری بالایی نسبت به سایر نمک های قلیایی دارند و PH را در حضور ترکیبات اسیدی یا رقیق سازی تا حد مطلوب تثبیت می کنند.

موارد استفاده و کاربرد چسب های متاسیلیکات سدیم

سیلیکات هایی که سیلیس بیشتری دارند (یعنی با نسبت 2.8 به 3.2) به دلیل محتوای پلیمر سیلیس بیشتر به عنوان چسب مفید هستند. این مواد مقدار کمی آب را حذف می کنند که از مایع به جامد تبدیل می شود. از مزایای چسب های متاسیلیکات سدیم می توان به قابلیت انبساط و تماس آنها اشاره کرد. تنظیم شاخص قابل کنترل در محدوده های وسیع؛ و تشکیل یک لایه سفت و سخت که یک مهر و موم قوی و دائمی مقاوم در برابر پارگی، حشرات (یعنی آفات) و نسبتاً مقاوم در برابر گرما و آب است. چسب های سیلیکات به طور کلی بصورت آماده برای استفاده ارسال می شوند، اما برای کاربردهای خاص می توان آنها را با افزودنی های خاصی مانند خاک رس، کازئین و سایر مواد معدنی اصلاح کرد. آنها برای کاغذ، چوب، فلز، ورق فلز و سایر مواد به جز پلاستیک استفاده می شوند.

متاسیلیکات سدیم چگونه تولید می شود؟

متاسیلیکات سدیم به دو روش تر و خشک انجام می شود.

تولید متاسیلیکات سدیم بسیار آسان است. به طور کلی در راکتورها به سادگی با تصفیه مخلوطی از آب، سود سوزآور و سیلیس همراه با بخار سوزان تهیه می شود. این امر منجر به واکنشی می شود که به شرح زیر است:

2NaOH+SiO2→(Na2O)x.SiO2+xH2

اگر در دمای 851 درجه سانتی گراد، SiO2 یا سیلیس را در Na2CO3 به صورت مذاب حل کنید، می توانید به راحتی متاسیلیکات سدیم تهیه کنید. بنابراین، متاسیلیکات سدیم با پیروی از واکنش بالا تولید می شود.

آیا متاسیلیکات سدیم سمی است؟

باید بدانید که متاسیلیکات سدیم غیر منفجره، غیر سمی و غیر قابل اشتعال است. با این حال، سیلیکات سدیم قلیایی است؛ بنابراین توانایی بالایی برای ایجاد خطر برای چشم و پوست دارد. مسائل فیزیولوژیکی که در اثر تماس سیلیکات سدیم ایجاد می شود ممکن است با توجه به قلیایی بودن سیلیکات های مختلف موجود یا درگیر متفاوت باشد. این مشکلات ممکن است از ایجاد سوختگی های شیمیایی شدید تا تحریک باشد.

متاسیلیکات سدیم در واقع یک محلول غیر سمی است؛ اما ممکن است به پوست و چشم آسیب برساند. علاوه بر این، اگر به اشتباه سیلیکات سدیم را استنشاق کنید، مستعد ابتلا به مشکلات تنفسی هستید. در صورت بروز چنین مشکلاتی، حتماً فوراً به پزشک گزارش دهید.

خطرات

متاسیلیکات سدیم یک ترکیب بسیار قلیایی است و در صورت تماس با پوست یا چشم می تواند باعث سوختگی جدی شود. استنشاق گرد و غبار ممکن است باعث تحریک بینی، گلو و ریه ها شود. همچنین می تواند برای فلزات و سایر مواد خورنده باشد.

  • استنشاق گرد و غبار ممکن است باعث تحریک بینی، گلو و ریه شود.
  • تماس با پوست یا چشم می تواند باعث سوختگی جدی شود.
  • خورنده به فلزات و سایر مواد.
  • مصرف متاسیلیکات سدیم می تواند باعث تهوع، استفراغ و اسهال شود.
  • ممکن است باعث تحریک پوست و چشم شود.
  • قرار گرفتن طولانی مدت در معرض متاسیلیکات سدیم می تواند باعث مشکلات تنفسی شود.
  • می تواند باعث تحریک دستگاه گوارش شود.
  • می تواند باعث ایجاد حساسیت پوستی شود.
  • می تواند باعث تحریک دستگاه تنفسی شود.

مسمومیت

متاسیلیکات سدیم به طور کلی یک ماده ایمن و غیر سمی در نظر گرفته می شود. با این حال، اگر تماس طولانی مدت یا غلظت بیش از حد زیاد باشد، می تواند باعث تحریک پوست و چشم شود. استنشاق گرد و غبار نیز می تواند باعث تحریک دستگاه تنفسی شود.

علاوه بر این، متاسیلیکات سدیم می تواند برای فلزات خورنده باشد و در صورت تماس با آن ممکن است باعث سوختگی پوست شود.

همچنین توجه به این نکته مهم است که متاسیلیکات سدیم در صورت بلعیدن می تواند سمی باشد و باید دور از کودکان و حیوانات خانگی نگهداری شود. از نظر سمیت زیست محیطی، متاسیلیکات سدیم به عنوان یک آلاینده اصلی در نظر گرفته نمی شود. با این حال، اگر به مقدار زیاد منتشر شود، می تواند باعث اتروفیکاسیون سیستم های آبی شود.

همچنین می تواند باعث شکوفایی جلبک و سایر مشکلات کیفیت آب شود. در نهایت، توجه به این نکته مهم است که متاسیلیکات سدیم اگر به مقدار زیاد منتشر شود، می تواند برای آبزیان سمی باشد. می تواند باعث ایجاد سمیت حاد و مزمن در ماهی و سایر موجودات آبزی شود. رعایت اقدامات احتیاطی مناسب هنگام دست زدن و دفع متا سیلیکات سدیم برای اطمینان از عدم ورود آن به سیستم های آبی بسیار مهم است.

بازار جهانی خرید متاسیلیکات سدیم

تقاضای فزاینده ای از خرید متاسیلیکات سدیم برای شیشه آب در پوشش الکترود، تصفیه زباله، تثبیت خاک، لوازم آرایشی، صنایع لاستیک و کاغذ وجود دارد. آسیا و اقیانوسیه به دلیل رشد سریع صنایع مصرفی مانند کاغذ، نساجی، خودرو، نفت و گاز در این منطقه، همچنان قطب اصلی صنایع شیمیایی خواهد بود. تولیدکنندگان متاسیلیکات سدیم از کشورهای توسعه یافته به گسترش شبکه فروش خود در مناطق در حال توسعه مانند آسیا و اقیانوسیه، آفریقا و خاورمیانه ادامه خواهند داد. اروپا 20 درصد از تولید جهانی و خرید متاسیلیکات سدیم را به خود اختصاص داده است.

منابع برای مطالعه بیشتر:

https://www.marketizer.com/articles/uses-and-applications-of-liquid-and-solid-sodium-silicate-2735414.htm

https://www.worldofchemicals.com/687/chemistry-articles/sodium-silicate-production-and-uses.html

https://www.vedantu.com/chemistry/sodium-silicate

2 دیدگاه دربارهٔ «خرید متاسیلیکات سدیم;

  1. من از تعهد شما برای اطمینان از برچسب زدن و شناسایی مناسب ظروف مواد شیمیایی عمدهقدردانی می کنم.

    پاسخ
  2. از توجه شما به جزئیات در ارائه برچسب و مستندات دقیق برای مواد شیمیایی عمدهسپاسگزاریم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید