خرید سدیم هیدروکسید

سدیم هیدروکسید

شرکت بیسموت » کود های شیمیایی » خرید سدیم هیدروکسید

  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

سدیم هیدروکسید (Sodium hydroxide) ، با اسم Lye و SODA CASTIC نیز شناخته می شود، که یک ترکیب معدنی با فرمول NaOH است. سدیم هیدروکسید یک ترکیب یونی جامد سفید می باشد که شامل کاتدی های سدیم Na + و هیدروکسید آنیون ها OHاست. هیدروکسید سدیم (NaOH) قلیایی قوی به طور طبیعی توسط الکترولیز نمک (alcolided salium nawl) آماده می شود.

هیدروکسید سدیم یک پایه قلیایی است که پروتئین ها را در دمای محیط معمولی تجزیه می کند و ممکن است باعث سوختگی های شیمیایی شدید شود. سدیم هیدروکسید محلول در آب است و به راحتی رطوبت و دی اکسید کربن را از هوا جذب می کند.  سدیم هیدروکسید مجموعه ای از هیدرات ها NAOH · NH 2O را تشکیل می دهد.

مونوئیدرات NaOH · H 2O در آب بین 12.3 و 61.8 درجه سانتیگراد کریستال می شود. اغلب این مونوهیدرات است و ترکیبات آن ممکن است به جای ترکیب کم آبی به عنوان یکی از ساده ترین هیدروکسید ها، اغلب در کنار آب خنثی و آب اسید هیدروکلریک اسید برای نشان دادن مقیاس pH به شیمی مورد استفاده قرار گیرد.

هیدروکسید سدیم در بسیاری از صنایع، تولید کاغذ، منسوجات، آب آشامیدنی، صابون ها و مواد شوینده و به عنوان پاک کننده قوی استفاده می شود. تولید جهانی در سال 2004 تقریبا 60 میلیون تن بود، در حالی که 51 میلیون تن قبل از تولید برآورد شده بود.

هیدروکسید سدیم چیست و چگونه استفاده می شود ؟

هیدروکسید سدیم ترکیبی بی نظیر و معدنی است که به عنوان یک پایه فلزی برای انواع مختلف مواد شیمیایی، به ویژه در صنایع کاغذ و پارچه، مواد غذایی، صابون ها، مواد شوینده و پاک کننده ها ساخته و فرمول شیمیایی آن Naoh است که یک قلیایی از یک یون هیدروکسیل به یک هیدروکسید سدیم یون سولیک تبدیل شده است.

خرید سدیم هیدروکسید

برای خرید سدیم هیدروکسید ازمایشگاهی و صنعتی و دریافت قیمت روز سدیم هیدروکسید با ما تماس بگیرید یا در صفحه اول سدیم هیدروکسید را ثبت سفارش کنید تا قیمت را با sms دریافت کنید

021-28422797

شماره تماس برای خرید این محصول 02128422797
CAS NUMBER 1310-73-2
فرمول شیمیایی
NaOH
گرید های موجود گرید صنعتی و کشاورزی
نام انگلیسی Sodium hydroxide
قابلیت ارسال(روش ارسال)  دارد (ارسال با باربری و ماشین مستقیم)
قیمت  تماس بگیرید
برگه آنالیز  تماس بگیرید
خلوص های موجود 98 و 99 و 40 درصد
شکل ظاهری پودر و پرک
بسته بندی کیسه های 25 کیلویی
کشور تولید کننده چین و ایران و روسیه و عربستان و تایوان
امکان واردات اختصاصی دارد
حداقل میزان قابل سفارش 1 کیسه
شماره تماس برای خرید های کمتر از حداقل میزان سفارش مشخص شده  09941413630
تضمین کیفیت  دارد
تضمین اصالت  دارد
تضمین مطابق بودن با آنالیز  دارد

 

مزایای استفاده از sodium hydroxide

هیدروکسید سدیم بسیار زیاد در آب با اتانول و متانول بسیار محلول است و یک ترکیب عالی برای مخلوط کردن با این مایعات است. به این معنی که قابلیت جذب قوی دارد، به طوری که به راحتی و به سرعت رطوبت و دی اکسید کربن را در هوا جذب می کند. به دلیل این ویژگی های شیمیایی، استفاده های اصلی برای هیدروکسید سدیم عبارتند از:

  1. استفاده در صنعت شیمیایی
  2. ایجاد نمک سدیم
  3. مواد پاک کننده
  4. تنظیم pH
  5. تولید آلومینیوم
  6. افزایش قلیایی مخلوط
  7. اسیدهای خنثی سازی
  8. از بین بردن ناخالصی ها از روغن
  9. به عنوان یک افزودنی در فرمول های declogging drainging
  10. بخشی از فرآیند کاغذ سازی

تاریخچه هیدروکسید سدیم

هیدروکسید سدیم برای اولین بار توسط سازندگان صابون تهیه شد. P45 یک روش برای ساخت هیدروکسید سدیم به عنوان بخشی از دستور غذا برای ساخت صابون در یک کتاب عرب در اواخر قرن 13 المقطا دومینون دین سونیا (اختراعات از هنرهای صنعتی مختلف) که توسط القاء یمر بن علی بن سورسل نوشته شده بود، بدست آورد. به طوری که یک محلول از هیدروکسید سدیم به دست آمد. سازندگان صابون اروپایی نیز این دستورالعمل را دنبال کردند.

خواص فیزیکی

هیدروکسید خالص یک جامد کریستالی بی رنگ است که در 318 درجه سانتیگراد (604 درجه فارنهایت) بدون تجزیه و با نقطه جوش از 1،888 درجه سانتیگراد (255 درجه فارنهایت) ذوب می شود. سدیم هیدروکسید محلول در آب است، با حلالیت پایین در حلال های قطبی مانند اتانول و متانول NaOH  و سایر حلال های غیر قطبی نامحلول است.

راه حل های هیدروکسید سدیم با اضافه کردن ترکیب جامد به آب ساخته شده و هرگز به جامدات آب نمی رسد. دلیل این است که مقدار زیادی گرما زمانی تولید می شود که هیدروکسید سدیم در آب حل می شود. این گرما توسط آب جذب می شود، اما توسط هیدروکسید سدیم جامد جذب نمی شود.

خواص سدیم هیدروکسید و ساختار مولکولی

فرمول مولکولی NaOH
جرم مولی 39.9971 g mol-1
شکل ظاهری White waxy opaque crystals
چگالی 2.13 g cm-3
دمای ذوب ۳۱۸ درجه سلسیوس (۶۰۴ درجه فارنهایت؛ ۵۹۱ کلوین)
دمای جوش ۱٬۳۸۸ درجه سلسیوس (۲٬۵۳۰ درجه فارنهایت؛ ۱٬۶۶۱ کلوین)
انحلال پذیری در اب 1110 g dm-3 (at 20 °C)
انحلال پذیری در متانول 238 g dm-3
انحلال پذیری در اتانول <<139 g dm-3
فشار بخار <2.4 kPa (at 20 °C)
اسیدی (pKa) 13
ضریب شکست (nD) 1.412

ویژگی های ترموشیمی

آنتروپی مولار
استاندارد So298
64.46 J K-1 mol-1
آنتالپی استاندارد
تشکیل ΔfHo298
-425.93 kJ mol-1

تولید هیدروکسید سدیم

خرید سدیم هیدروکسید خوراکی به طور طبیعی به عنوان یک محلول 50٪ با تغییرات فرآیند الکترورولیتیک کلروپرالیایی تولید می شود. گاز کلر نیز در این فرایند تولید می شود. خرید هیدروکسید سدیم جامد از این محلول با تبخیر آب به دست می آید و حالت جامد آن معمولا به عنوان، قرص ها و بلوک های ریخته گری فروخته می شود.

در سال 2004، تولید جهانی در 60 میلیون تن هیدروکسید سدیم تخمین زده شد و تولید آن به 51 میلیون تن بیشتر شد. در سال 1998، تولید جهانی کل حدود 45 میلیون تن بود. آمریکای شمالی و آسیا هر 14 میلیون تن  و اروپا حدود 10 میلیون تن تولید کرد، در ایالات متحده تولید کننده اصلی هیدروکسید شرکت شیمیایی Dow است که تولید سالانه حدود 3.7 میلیون تن برآورد می شود.

سدیم هیدروکسید خوراکی

سدیم هیدروکسید خوراکی در صنایع غذایی کاربرد دارد. از خرید سدیم هیدروکسید خوراکی در تولید بستنی ها برای انسجام بیشتر مخلوط اولیه ی بستنی و ایجاد حالت بیشتر ژله ای در ان استفاده می شود. همچنین از خرید سدیم هیدروکسید خوراکی در تهیه ی شکلات برای تنظیم میزان اسیدیته و ایجاد طعم و رنگ مطلوب استفاده می شود. همچنین در تولید نودل نیز کاربرد دارد. خرید سدیم هیدروکسید خوراکی را برای تنظیم اسیدیته و خارج کردن رنگ نامطلوب زرد ترکیبات فلاونوئیدی و ایجاد رنگ طلایی مناسب استفاده می شود .

کاربرد و مصرف هیدروکسید سدیم در صنعت

سدیم هیدروکسید صنعتی یک ماده محبوب در صنعت است که از آن بسیار زیاد استفاده می شود. حدود 56 درصد از Sodium hydroxide تولید شده توسط صنعت مورد استفاده قرار می گیرند، 25٪ از آن در صنعت کاغذ استفاده می شود و در ساخت نمک های سدیم و مواد شوینده، تنظیم PH و سنتز آلی و این در فرایند بایر تولید آلومینیوم استفاده می شود، به طور عمده، بیشتر مواقع به عنوان یک محلول آبی مورد استفاده قرار می گیرد که باید میزان قلیایی مخلوط را افزایش دهند یا به صورت اسید خنثی سازی شود.

به عنوان مثال، در صنعت نفت، sodium hydroxide صنعتی به عنوان افزودنی در گل حفاری برای افزایش قلیایی در سیستم های گلدان بنتونیت، ریخته می شود، این کار برای کاهش ویسکوزیته گل و خنثی کردن هر گاز اسید (مانند سولفید هیدروژن و دی اکسید کربن) که ممکن است در شکل گیری زمین شناسی تاثیر داشته باشند انجام می شود.

برای خنثی کردن اسیدها و به عنوان منبع یونهای سدیم برای واکنش هایی که سایر ترکیبات سدیم تولید می کنند از خرید سدیم هیدروکسید صنعی استفاده می شود. در پالایش نفت، آن را برای خنثی کردن و حذف اسیدها استفاده می کنند. واکنش سلولز با هیدروکسید یک گام کلیدی در تولید سلولز است.

خرید سدیم هیدروکسید صنعتی به عنوان کاتالیزور برای تولید بیودیزل (سوخت دیزل به طور جزئی یا کاملا از روغنهای گیاهی) استفاده می شود، که در سال 2000 به محبوبیت خاصی دست پیدا کرده است. همینطور در تولید صنعتی صابون ها از هیدروکسید سدیم در فرایند اسپپونیک استفاده می شود.

 استفاده sodium hydroxideدر محصولات ضد عفونی کننده

برای تولید صابون و انواع مواد شوینده استفاده شده در خانه ها و بسیاری از کاربردهای تجاری استفاده می شود. سفید کننده با ترکیب هلروکسید کلر و سدیم تولید می شود. پاک کننده های تخلیه که حاوی چربی های این ماده و چربی است می تواند لوله ها را تمیز کند و راحت در آب حل می شود.

اگر نیاز به هرگونه مواد اولیه ضد عفونی کننده از قبیل بنزالکونیوم کلراید داشتید میتوانید با ما تماس بگیرید و لیست اقلام مورد نیاز خود را برای ما ارسال کنید 

استفاده در محصولات پاک کننده و شوینده خانگی

دو محصول شایع تر از هیدروکسید سدیم صنعتی، پاک کننده های سطوح و پاک کننده های اجاق گاز هستند. هنگامی که مشعل اجاق گاز مسدود شده اند، ترکیبی از چربی ها و گریس درون آن است پاک کننده هایی که حاوی هیدروکسید سدیم هستند (به عنوان یک جامد یا در حال حاضر در آب حل شده) چربی ها را با خود که صابون است تبدیل و حل می کند و از بین می برد، علاوه بر این، هنگامی که سدیم در آب حل می شود مقدار زیادی گرما از بین می رود. خرید هیدروکسید سدیم برای خنثی کردن اسیدها و به عنوان منبع یونهای سدیم برای واکنش هایی که سایر ترکیبات سدیم تولید می کنند استفاده می شود.

استفاده در دارو سازی و پزشکی

هیدروکسید سدیم برای کمک به تولید انواع داروها، برای داروهایی مثل آسپرین، و ضد انعقادی که می توانند به جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش کلسترول کمک کند استفاده می شود.

تولید انرژی

در بخش انرژی، در تولید سلول های سوخت استفاده می شود. سلول های سوخت مانند باتری ها به صورت پاک و کارآمد تولید می کنند تا برق را برای طیف وسیعی از جمله حمل و نقل؛ و برنامه های کاربردی قدرتمند، قابل حمل و اوراق بهادار، اپراتورهای اپوکسی، با خرید هیدروکسید سدیم تولید کنند.

نقش  sodium hydroxide در تصفیه آب شهری

از هیدروکسید برای کنترل اسیدیته آب و برای حذف فلزات سنگین از آب استفاده می شود. خرید هیدروکسید سدیم نیز برای تولید هیپوکلریت سدیم، ضد عفونی کننده آب استفاده می شود.

هیدروکسید در تولید کاغذ و چوب

در بسیاری از پروسه های تولید کاغذ، چوب یک محلول حاوی سولفید سدیم و خرید هیدروکسید سدیم به آن اضافه می شود. این موضوع کمک می کند تا بیشتر مواد بی ارزش و اضافه در چوب را حل کند، و سلولز نسبتا خالص را که پایه کاغذ را تشکیل می دهد جدا می شود. در فرآیند بازیافت کاغذ، خرید هیدروکسید سدیم برای جدا کردن جوهر از الیاف کاغذ استفاده می شود که اجازه می دهد تا الیاف کاغذی دوباره برای استفاده مجدد آماده شود و همینطور برای اصلاح مواد اولیه محصولات چوب مانند کابینت و مبلمان و سفید شدن و تمیز کردن چوب استفاده می شود.

استفاده از سدیم هیدروکسید در تولید چسب

Sodium hydroxid در تجزیه سنگ آلومینیوم

هیدروکسید سدیم برای استخراج آلومینا از مواد معدنی طبیعی استفاده می شود. آلومینا برای ساخت آلومینیوم و انواع محصولات از جمله فویل، قوطی ها، ظروف آشپزخانه، کبابی و قطعات هواپیما استفاده می شود.

هیدروکسید در سایر تولیدات صنعتی

هیدروکسید سدیم در بسیاری از فرآیندهای صنعتی و تولید دیگر بکار می رود. خرید سدیم هیدروکسید ازمایشگاهی برای مواد منفجره، رزین های اپوکسی، رنگ، شیشه و سرامیک استفاده می شود. همچنین در صنعت نساجی مورد استفاده قرار می گیرد.

ایمنی کار با sodium hydroxide

خرید سدیم هیدروکسید ازمایشگاهی مانند سایر اسیدهای خوراکی و آلکالیا، قطره های هیدروکسید سدیم می توانند به طور کامل پروتئین ها و چربی ها را در بافت های زنده از طریق هیدرولیز آمید و هیدرولیز استر ازبین ببرد، که در نتیجه باعث سوختگی شیمیایی می شود و حتی ممکن است باعث نابینایی دائمی چشم ها شود. علاوه بر این، انحلال هیدروکسید سدیم بسیار متناقض است و گرمای حاصل می تواند باعث سوختگی یا آتش سوزی شود، همچنین هنگامی که با اسید واکنش نشان می دهد گرما تولید می کند.

با توجه به اثرات خورنده شدید، قرار گرفتن در معرض هیدروکسید سدیم در فرم جامد آن می تواند باعث ایجاد بیماری و آسیب به پوست شود، کسانی که با خرید هیدروکسید سدیم سر و کار دارند باید دستورالعمل های ایمنی محصول را دنبال کنند.

اداره ایمنی و بهداشت حرفه ای ایالات متحده (OSHA) دستورالعمل ها و محدودیت های مجاز در صنایع و امکانات را که مواد خرید هیدروکسید سدیم مورد استفاده قرار می گیرند، در وب سایت OSHA قرار داده است.

اداره غذا و داروی (FDA) اجازه می دهد خرید هیدروکسید سدیم به عنوان یک افزودنی مواد غذایی در سطوح پایین تر از 1 درصد باشد و از خرید سدیم هیدروکسید استفاده شود.

اثرات احتمالی قرار گرفتن در معرض هیدروکسید سدیم چیست؟

هیدروکسید سدیم یک ماده بالقوه خطرناک است. اگر آن را بنوشید یا اگر آن را تنفس کنید، می تواند به شما آسیب برساند. خوردن یا نوشیدن هیدروکسید سدیم می تواند باعث سوختگی شدید و استفراغ فوری ، حالت تهوع ، اسهال یا درد در قفسه سینه و معده و همچنین مشکلات دیگر شود. تنفس خرید سدیم هیدروکسید می تواند با سرفه ، سوختگی و مشکل در تنفس باعث سوزش شدید دستگاه تنفسی شود.

اثرات مضر خرید هیدروکسید سدیم به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله غلظت هیدروکسید ، مدت زمان قرار گرفتن در در معرض سدیم هیدروکسید و اینکه آیا خرید سدیم هیدروکسید را لمس کردید، خرید سدیم هیدروکسید را نوشیدید یا استنشاق کردید.

تماس با غلظت های بسیار زیاد هیدروکسید سدیم می تواند باعث سوختگی شدید چشم ، پوست ، سدیم یدروکسید دستگاه گوارش یا ریه ها شود و در نتیجه آسیب یا مرگ در پی داشته باشد. استنشاق مکرر بخار هیدروکسید سدیم می تواند منجر به آسیب دائمی ریه شود.

خطرات مرتبط با استفاده از هیدروکسید سدیم

همانطور که قبلا گفته شده است، خرید هیدروکسید سدیم بسیار سمی است، اما در حال حاضر به عنوان یک سرطان زا طبقه بندی نشده است. با این حال، خرید سدیم هیدروکسید می تواند به طور جدی به بدن آسیب برساند.

خطرات سدیم هیدروکسید

آیا هیدروکسید سدیم باعث سرطان می شود؟

گزارش شده است که سرطان مری 15 تا 40 سال پس از تشکیل نقاط باریک ناشی از خوردگی توسط هیدروکسید سدیم وجود دارد. با این حال، این سرطان ها به احتمال زیاد باعث نابودی بافت و تشکیل اسکار می شوند، برخی گزارش ها نشان می دهد خرید سدیم هیدروکسید که سرطان مری می تواند سال ها پس از قرار گرفتن در معرض هیدروکسید سدیم که به اندازه ای مقدار آن بالا بوده ایجاد شود اما این به این معنی نیست که خرید هیدروکسید سدیم یک عامل سرطان است.

سوالات متداول

فرمول شیمیایی سدیم هیدروکسید چیست؟

نماد شیمیایی خرید سدیم هیدروکسید NaOH هست

سدیم هیدروکسید اسید است یا باز؟

اگر NaOH را به آب اضافه کنیم، به Na +  وOH-  جدا می کند. سدیم ها کار مهمی انجام نمی دهند ، اما هیدروکسیل ها محلول را بیشتر بازی می کنند

Ph سدیم هیدروکسید چقدر است ؟

این موضوع به میزان نرمالیته خرید سدیم هیدروکسید بستگی دارد، با نرمالیته یک ما ph 1 داریم و با نرمالیته 0.1 ما ph 13 داریم و با نرمالیته 0.01 ما ph 12 داریم.

کاربرد های سدیم هیدروکسید چیست؟

سدیم هیدروکسید کاربرد های زیادی دارد که درمتن ما برای شما 7 مورد از آن را نام بردیم مانند: محصولات ضد عفونی کننده، داروسازی و پزشکی، مواد شوینده و پاک کننده، تولید انرژی، تولید کاغذ و چوب و غیره.

محلول سدیم هیدروکسید چیست؟

این محلول از حل کردن خرید سدیم هیدروکسید در آب تولید میشود و بیشتر در تولید صابون کاربرد دارد.

درجه یونش سدیم هیدروکسید چقدر است؟

خرید سدیم هیدروکسید کامل به یون تبدیل شده و برای همین از درجه 1 برخوردار است

آیا سدیم هیدروکسید رسانا است؟

سدیم هیدروکسید در حالت جامد رسانا نیست اما در حالت محلول خرید سدیم هیدروکسید بشدت رسانا است.

سدیم هیدروکسید ترکیب یونی است یا مولکولی؟

خرید سدیم هیدروکسید از دو یون Na+  و OH-  تشکیل شده و ترکیب یونی میباشد

نام تجاری سدیم هیدروکسید؟

خرید سدیم هیدروکسید را با نام های سود سوز آور، کاستیک سودا(SODA CASTIC) و لی(lye) نیز میشناسند.

رفرنس:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sodium_hydroxide

https://www.tn.gov/health/cedep/environmental/environmental-health-topics/eht/sodium-hydroxide.html

https://www.msdsonline.com/2014/04/21/sodium-hydroxide-lye-safety/

https://www.encyclopedia.com/science-and-technology/chemistry/compounds-and-elements/sodium-hydroxide

8 دیدگاه دربارهٔ «خرید سدیم هیدروکسید;

  1. سلام…ممنون از اطلاعات مفیدتون…
    یه سوال داشتم..آیا پودر بلوری طوری که عموما برای باز شدنِ گرفتگی های خفیف داخل لوله فاضلاب میریزند.‌‌..همین سدیم هیدروکساید است؟؟؟به شدت ظاهرشون شبیه به هم هستش..
    مرسی

    پاسخ
    • سلام بله سدیم هیدروکسید هستش. پشت محصول رو هم بخونید حتما اسم این ماده رو میبینید
      از همون پودر میتوانید برای تمیز کردن روی گاز هم استفاده کنید که بشدت اثر گذار هستش

      پاسخ
    • برای تبلیغات لطفا با شماره شرکت تماس بگیرید
      دقت داشته باشید که تبلیغ شما نباید از صداقت خارج باشد و اطلاعات علمی غلطی بدهد

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید