خرید سوربیتول

  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

سوربیتول یک نوع کربوهیدرات و الکل قندی با طعم شیرین است که در بدن انسان به آرامی متابولیزه می شود. بیشتر سوربیتول از نشاسته سیب زمینی تهیه می شود، اما در طبیعت نیز در میوه هایی مثل سیب، گلابی، هلو و آلو یافت می شود. سوربیتول یک ایزومر مانیتول، یک الکل دیگر قند است. این دو ماده تنها در جهت گروه هیدروکسیل روی کربن 2 متفاوت هستند.

سوربیتول یک پودر کریستالی سفید که در دمای 97 درجه سانتیگراد ذوب می شود و از pH و حرارت بسیار خوبی در فرآوری مواد غذایی برخوردار است.  شیرینی نسبی آن در مقایسه با ساکارز حدود 50٪ است.  مشخصات شیرینی سوربیتول با گلوکز بیشتر از ساکارز مقایسه می کند و بیشتر کاربرد آن در نوشیدنی ها و لبنیات و شیرینی است.  در اروپا سوربیتول دارای ماده افزودنی غذایی E 420 است.

سوربیتول نوعی کربوهیدرات بنام الکل قند یا پلیول است که ترکیبات محلول در آب هستند که به طور طبیعی در بسیاری از میوه ها و سبزیجات نیز وجود دارد. این ماده از گلوکز برای استفاده در مواد غذایی و نوشیدنی های بسته بندی شده به صورت تجاری تولید می شود تا شیرینی، بافت و حفظ رطوبت مواد غذایی را فراهم کند.

خرید سوربیتول

برای خرید سوربیتول شما میتوانید با شماره ما تماس بگیرید یا از طریق لینک زیر سفارش بدهید تا تیم فروش بیسموت با شما تماس بگیرید و قیمت سوربیتول ( قیمت رقابتی و مناسب)  را از ما دریافت کنید. ما به شما ضمانت قیمت مناسب و خرید ای سریع و راحت را میدهیم

بسته های خرید سوربیتول

قیمت سوربیتول (sorbitol)

برای گرفتن قیمت روز سوربیتول میتوانید با ما تماس بگیرید و یا اگر خود شما فروشنده این ماده هستید میتوانید با ما ارتباط برقرار کنید تا همکاری با هم داشته باشیم.

الکل قند

سوربیتول، یک پلیول طبیعی است که به مقدار زیادی در صنایع غذایی به عنوان ماده شیرین کننده ، مرطوب کننده و بافت ساز استفاده می شود. در سال 1986 نشان داده شد که این ماده میکروبیوتای مدفوع موش ها را با جابجایی از باکتری های گرم منفی به باکتری های گرم مثبت تغییر داده است.

در سال 2007 ، تکنیک های مولکولی نشان داد که سوربیتول تأثیر زیادی بر میکروبیوتایز روده موش ها می گذارد ، و به ویژه باعث افزایش لاکتوباسیلوس reuteri می شود.

مواد اولیه مورد استفاده در تهیه غذاهای کنسرو

سوربیتول و مانیتول

سوربیتول و مانیتول کربوهیدرات هایی هستند که به عنوان پلیول طبقه بندی می شوند. علاوه بر سوربیتول و مانیتول، گلیسیرین و پروپیلن گلیکول و همچنین بسیاری از الکلهای دیگر نیز وجود دارند که در مواد غذایی به کار برده می شوند، سوربیتول و مانیتول هر دو به طور طبیعی در میوه هایی مانند سیب ، گیلاس و زردآلو یافت می شوند.  مواد تجاری موجود در اثر هیدروژناسیون قندها تولید می شود. علاوه بر حالت جامد ، سوربیتول نیز به عنوان یک محلول آبی 70درصد  به صورت تجاری فروخته می شود.

اگر نیاز دارید درباره اتیلن گلیکول نیز بیشتر بخوانید ما مطلب کاملی برای شما آماده کرده ایم

سوربیتول و مانیتول در اندازه های معمولی برای تحقق اثر جسمی مورد نظر در غذاها مجاز هستند. Sorbitol ، به عنوان کربوهیدرات عمل می کند و دارای ارزش غذایی تقریبا 4 کالری در گرم است.  مانیتول هم نوعی کربوهیدرات به شمار می آید.  به دلیل جذب ناقص و متابولیسم ، ارزش غذایی آن تقریباً 2 کالری در گرم و جذب نسبتاً آهسته از دستگاه گوارش دارند، مقدار استفاده از سوربیتول حدود 40 گرم در روز و برای مانیتول حدود 20 تا 10 گرم در روز است.

از آنجا که سوربیتول و مانیتول بیشتر قند الکل، و نسبت به تخمیر و تشکیل اسید حاصل از میکرو ارگانیسم های موجود در دهان نیز نسبتا مقاوم هستند. از آنها برای شیرین کردن غذاهای غیر سرطان زا و نوشابه استفاده می شود.

سوربیتول برای تهیه شیرینی و در محصولاتی غیر از نوشیدنی ها به عنوان جایگزینی برای شکر و شکر ذرت در پنکیک ها و شیره فرا و شربت وافل و در ژله ها و مرباهای رژیمی از سوربیتول با ترکیب با ساکارین برای شیرینی استفاده می شود.  در ژله، 15٪ سوربیتول را نشان می دهد.  برای صرف اقتصادی، سوربیتول موجود در این محصولات به عنوان محلول 70٪ به جای یک ماده جامد اضافه می شود.

آیا سوربیتول برای سلامتی شما بی خطر است؟

احتمالاً قبلاً در مورد برخی از نگرانی های سلامتی مرتبط با قند تصفیه شده اطلاع دارید ، اما جانشین کم کالری مانند سوربیتول چیست؟  آیا این شیرین کننده برای غذا بی خطر است و آیا جایی برای آن در رژیم غذایی سالم وجود دارد؟

الکل های قند، کربوهیدرات های کم هضم هستند.  از آنجا که بدن ما تا حدودی قادر به جذب آنها است، معمولاً فاقد کالری هستند.  این میزان جذب در بین زایلیتول ، سوربیتول و اریتیتول متفاوت است.  تقریباً 80 درصد سوربیتول که مصرف می کنید در مقایسه با 50 درصد زلیلیتول جذب می شود. اریتریتول تقریباً 100 درصد جذب دارد ، اما بدن ما نمی تواند آن را هضم کند.  به همین دلیل تقریبا کالری ندارد.

آنچه باید درباره الکلهای قندی ، شکر و شیرین کننده های مصنوعی بدانید

وقتی صحبت از الکل قند و قند می شود، تفاوت های عمده ای بین این دو وجود دارد.  اطلاعات کمی موجود است که نشان می دهد الکلهای قند سلامتی را در معرض خطر قرار می دهند اما بسیاری از مطالعات مصرف قند تصفیه شده را به سلامت پایین و منفی مرتبط کرده اند، از جمله:

  • افزایش وزن به ویژه هنگامی که شکر تصفیه شده به صورت مایع مصرف شود (یعنی نوشیدنی های شیرین)
  • کاهش راندمان سیستم ایمنی بدن
  • اختلالاتی مانند خوردن زیاد و حتی اعتیاد به قند

شیرین کننده های مصنوعی برخی از خطرات سلامتی را نیز به همراه دارند.  این جایگزین های قند اغلب برای برآوردن میل به طعم شیرین و بدون اضافه کردن کالری اضافی ، مورد استفاده قرار می گیرند.  FDA در حال حاضر شش شیرین کننده مصنوعی را بی خطر می شناسد:

  • Sucralose
  • Aspartame
  • Acesulfame potassium (Ace-K)
  • Neotame
  • Advantame
  • Saccharin

شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه مصرف شیرین کننده های مصنوعی مانند آن ها می تواند در روده شما خراب شود.  این امر به این دلیل است که شیرین کننده های مصنوعی غیر کالری مانند ساکارین ، آسپارتام و سوکرالوز اغلب از دستگاه گوارش و بدون هضم شدن عبور می کنند.  این امر به آنها اجازه می دهد تا با میکروبیوتای روده بزرگ در تماس باشند و تعادل فلور روده را مختل می کند که به نوبه خود ، می تواند به سلامت روده آسیب برساند.

سوربیتول یه صورت طبیعی موجود در میوه ها و سبزیجات است

آیا الکل های قند برای شما سالم است که بخورید؟

الکل های قند در واقع ممکن است مزایای زیادی برای سلامتی افراد خاصی داشته باشد زیرا کالری زیادی ندارند و برای هر کسی که سعی در کاهش وزن داشته باشد آن را به یک انتخاب عالی تبدیل می کنند. همچنین ، هر یک از آنها دارای شاخص قند خون پایین هستند که می تواند برای مبتلایان به دیابت مفید باشد.

یکی از مهمترین اشکالات قند الکل توانایی آنها در ایجاد اختلال در روده است.  الکلهای قند همچنین به عنوان “پلیولها” شناخته شده اند – همان پلیولهایی که “F” را در “FODMAP” تشکیل می دهند.  این بدان معناست که هرکسی که رژیم غذایی کم FODMAP دارد، نمی تواند سوربیتول را تحمل کند. از آنجا که بدن ما الکل های قندی را واقعا هضم نمی کند ، این مواد می توانند آب اضافی را به روده بزرگ بکشند و باعث اسهال شوند.  فرایند تخمیر که در روده صورت می گیرد می تواند منجر به نفخ و جذب ضعیف چربی شود.

چگونه می توان تحمل خود را در مورد الکل های قندی سنجید

تحمل الکل قند بسته به نوع مصرف مواد متفاوت است.  در یک مطالعه ، محققان دریافتند که افراد می توانند روزانه حدود 30 گرم سوربیتول بخورند بدون اینکه مشکلات گوارشی را تجربه کنند ، اما آنها زمان سخت تر را با استفاده از زایلیتول در رژیم های غذایی خود بدون مشکلات گوارشی انجام دادند. اریتریتول ممکن است ساده ترین الکل برای کنترل باشد.

اگر بعد از خوردن زایلیتول احساس ناراحتی گوارشی داشته باشید ، جابجایی به خرید سوربیتول یا اریتیتول می تواند مشکل را حل کند.  اگر مطمئن نیستید که چربی شیرینی خاصی را تحمل خواهید کرد ، من شما را ترغیب می کنم با گزینه های مختلف آزمایش کنید. با این حال ، افرادی که از سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و یا بیماری دیگر دستگاه گوارش رنج می برند ، باید از خوردن الکل های قندی به طور کلی خودداری کنند.

اگر دیابتی هستید چه کاری انجام دهید؟

برای افرادی که مقاوم به انسولین یا دیابتی هستند، باید از مصرف شیرین کننده های غلیظ تا حد امکان خودداری کنند. این یعنی دور ماندن از قند تصفیه شده و شیرین کننده های مصنوعی.

اگر در این گروه قرار گرفتید، آزمایش با یک گلوکومتر می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که چقدر می توانید میزان قند را که به طور طبیعی در میوه ها وجود دارد، اندازه بگیرید، که یک روش سالم برای برآوردن میل به چیزی شیرین است. در حالی که دریافت قند از میوه های حاوی ویتامین ، غنی از فیبر ، معمولاً مفیدترین ماده غذایی است ، غذاهای شیرین شده با استویا یا الکل های قند جایگزین دیگری می باشند. استویا یک شیرین کننده طبیعی است که برخی از اثرات درمانی را برای مبتلایان به دیابت نشان داده است.

چگونه تمایل خود را به شیرینی جات کم کنیم؟

افزایش قند و یا کاهش قابل توجهی از آن برای بسیاری از ما یک کار دشوار است، به خصوص اگر تمایل زیادی به غذاهای شیرین داشته باشیم. از آنجا که قطع کردن آن می تواند چالش باشد، ایده خوبی است که با به حداقل رساندن مصرف فعلی شیرین کننده های غلیظ  از گزینه های کم کالری، شروع کنید.

مبانی سوربیتول

ایمنی سوربیتول توسط مقامات بهداشتی در سراسر جهان، از جمله سازمان بهداشت جهانی، اتحادیه اروپا و کشورهای استرالیا، کانادا و ژاپن بررسی و تأیید شده است.  سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) نیز خرید سوربیتول را بی خطر می داند. در حالی که ایمنی این ماده و سایر الکل های قندی به خوبی ثابت شده است، برخی از الکل های قند، در صورت خوردن به مقدار زیاد، می توانند باعث ناراحتی دستگاه گوارش از جمله گازمعده، نفخ و اسهال شوند. در نتیجه، غذاهایی که حاوی الکلهای قندی خرید سوربیتول صنعتی یا مانیتول هستند باید در مورد اثرات احتمالی آن در برچسب روی آن ذکر شود.

ویژگی های مهم سوربیتول

  • حاوی حدود یک سوم کالری کمتری از قند و 60 درصد شیرین است.
  • سوربیتول صنعتی به طور طبیعی در انواع توت ها و میوه ها (به عنوان مثال ، سیب و توت سیاه) یافت می شود.
  • این ماده برای مصارف تجاری تولید می شود و رایج ترین پلیول موجود در ایالات متحده است.
  • ایمنی خرید سوربیتول مایع توسط مقامات بهداشت جهانی تأیید شده است.
  • خرید سوربیتول خوراکی، هنگامی که به مقدار زیادی خورده شود، می تواند باعث ناراحتی دستگاه گوارش شود.

سنتز شدن سوربیتول

سوربیتول از طریق واکنش کاهش قند که به آلدهید تبدیل شده به گروه هیدروکسیل تبدیل و سنتز می شود.  این این واکنش نیاز به NADH دارد و توسط ردوکتاز آدز کاتالیز می شود. کاهش گلوکز اولین قدم در مسیر پلیول متابولیسم گلوکز است و در عوارض دیابتی متعدد نقش دارد.

سوربیتول یک قند طبیعی است فرمول شیمیایی آن به این صورت است

سوربیتول و نقش آن در سلامت

سوربیتول مانند اکثر الکل های قند، به اندازه قند شیرین و دارای کالری زیاد نیست و در حدود 60 درصد به اندازه قند شیرین است و حدود 35 درصد کالری کمتری در هر گرم از قند دارد (2.6 کالری برای خرید سوربیتول مایع در مقایسه با 4 کالری برای قند).

اما نقش سوربیتول در سلامتی فراتر از این مسائل است. مطالعات مربوط به متابولیسم خرید سوربیتول صنعتی به دهه 1920 باز می گردد، هنگامی که محققان خرید سوربیتول خوراکی را به عنوان یک ماده جایگزین کربوهیدرات در افراد مبتلا به دیابت شروع کردند.  از آن زمان فواید الکلهای قندی و نحوه استفاده بدن از آنها بهتر درک شده است.  دو قسمت از بدن که الکلهای قند به دلیل اثرات مثبت آنها شناخته شده است در سلامت دهان و دندان و تأثیر آن بر قند خون است.

نقش sorbitol در قند خون

مانند سایر الکل های قند (به استثنای اریتریتول)، خرید سوربیتول مایع حاوی کالری به شکل کربوهیدرات است.  سوربیتول به آرامی از روده کوچک ما جذب می شود. خرید سوربیتول خوراکی باقیمانده به روده بزرگ می رود، جایی که متابولیسم آن کالری کمتری دارد.  به همین دلیل، مصرف خرید سوربیتول صنعتی (در مقایسه با مقدار مساوی قند) ترشح انسولین را کاهش می دهد، در نتیجه به حفظ سطح قند خون  کمک می کند.

پیشنهادات سازمان FDA در رابطه با sorbitol

هیچ توصیه رسمی برای مصرف خرید سوربیتول مایع وجود ندارد. تخمیر خرید سوربیتول صنعتی در روده بزرگ می تواند ناراحتی دستگاه گوارش از جمله نفخ، گاز  معده و اسهال را ایجاد کند.

منابع غذایی سوربیول

الکلهای قند به طور طبیعی در گیاهان مختلف در نتیجه یک فتوسنتز تولید می شوند. خرید سوربیتول خوراکی به طور طبیعی در انواع توت ها مانند توت سیاه ، تمشک و توت فرنگی و سایر میوه ها مانند سیب ، زردآلو ، آووکادو ، گیلاس ، هلو و آلو یافت می شود. علاوه بر غذاهای کامل، این ماده به صورت تجاری تولید می شود تا به کاهش کالری قند موجود در محصولات پخته شده، مثل شکلات ها ، دسرهای یخ زده ، آب نبات های سفت ، آدامس های بدون قند و میان وعده ها کمک کند.

منابع مطالعاتی بیشتر :

https://foodinsight.org/what-is-sorbitol/

https://www.sciencedirect.com/topics/agricultural-and-biological-sciences/sorbitol

2 دیدگاه دربارهٔ «خرید سوربیتول;

  1. سلام
    پسر من کوشیار همتی دانشجوی شیمی دانشگاه شریف هست و جز بچه های المپیادی چطور می تونه با شما همکاری کنه ؟

    پاسخ
    • سلام
      خوشحال میشیم بتونیم در خدمتشون باشیم
      اگه از دوستانشون بپرسند من رو باید بشناسند و میتونن ارتباط مستقیم بگیرند
      میتونید هم با قسمت پشتیبانی تماس بگیرید تا بیشتر صحبت کنیم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید