خرید لسیتین

  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

لسیتین برای اولین بار در سال 1845 توسط شیمی دان و داروساز فرانسوی تودور گوبلی کشف شد.  در سال 1850، او این ماده را فسفاتیدیل کولین لسیتین نامگذاری کرد.  گوبلی در ابتدا Lecithin را از زرده تخم مرغ جدا می کرد λέκιθος lekithos در یونان باستان “زرده تخم مرغ” است و فرمول شیمیایی کاملی از فسفاتیدیل کولین را در سال 1874 ساخت، در این بین، او وجود این ماده را در انواع مختلف بیولوژیکی نشان داده بود، از جمله خون در ریه های انسان، صفرا ، بافت مغز انسان ، تخم ماهی،  مغز مرغ و گوسفند!

خرید لسیتین

شما میتوانید برای خرید لسیتین با ما تماس گرفته و استعلام قیمت روز را داشته باشید یا میتوانید از طریق لینک زیر ثبت سفارش کرده و منتظر تماس همکاران ما برای اعلام قیمت و کسب اطلاعات بیشتر باشید.

شماره تماس ما : 021-28422797

لسیتین سویا چیست؟

لسیتین (بریتانیا: / ˈlɛsɪθɪn / ، ایالات متحده: / ɛlɛsəθɪn / ، از یونانی lekithos “زرده”) یک اصطلاح عمومی برای تعیین هر گروه از مواد چربی مایل به زرد قهوه ای است که در بافت های حیوانات و گیاهان وجود دارد.

Lecithinیک ماده افزودنی غذایی است که از چندین منبع غذایی تهیه می شود که یکی از آنها سویا است. این ماده معمولاً به عنوان امولسیفایر یا روان کننده در هنگام افزودن به مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد، اما از آن به عنوان یک آنتی اکسیدان و نکهداری از طعم در غذا نیز استفاده می کند.

مانند بسیاری از مواد افزودنی غذایی، این ماده نیز بدون بحث و چالش نیست. بسیاری از مردم بر این باورند که این ماده خطرات سلامتی را به همراه دارد. با این حال، در صورت وجود، تعداد اندکی از این ادعاها توسط شواهد مشخص تأیید شده اند.

عصاره لسیتین

آیا سویا لسیتین برای شما خوب است یا بد؟

لسیتین سویا یکی از آن موادی است که در بسیاری از مواد غذایی ها یافت می شود اما ارزش آن درک نشده است، متأسفانه، بنابراین، شما چه چیزی در مورد لسیتین سویا باید بدانید و چرا ممکن است به آن احتیاج داشته باشید.این ماده که در گروه سورفاکتانت ها قرار میگیرد درای خواص امولسیون و روان کنندگی بوده و بدن ما میتواند Lecithin را هضم و متابولیزه کند که این ویژگی عکس دیگر امولسیفایر ها است که غیر قابل هضم بوده و از راه کلیه دفع میشوند.

همچنین این ماده به دلیل دارا بودن فسفاتیدیل کولین علاوه بر اینکه غیر سمی بوده میتواند به عنوان یک مکمل غذایی ارزشمند استفاده شود که در بهبود آکنه،عملکرد کبد و کاهش کلسترول نیز تاثیر گذار است.به همین علت از این ماده همواره در مکمل غذایی لسیتین e322 و همچنین قرص لسیتین یا کپسول های لسیتین استفاده میشود.و همچنین این ماده به صورت روغن لسیتین، لسیتین بهداشتی، لسیتین امولسیفایر، لسیتین شکلات و عصاره لسیتین نیز در صنایع گوناگون استفاده میشود.

تولید لسیتین(e322)

لسیتین تجاری، همانطور که توسط تولید کنندگان مواد غذایی استفاده می شود، ترکیبی از فسفولیپیدها در روغن است.  لسیتین را می توان با جوانه گیاهی چون آفتابگردان و دانه های آن به دست آورد. این ترکیبی از فسفولیپیدهای مختلف است و ترکیب آن به منشاء لسیتین بستگی دارد.

منبع اصلی این ماده روغن سویا است.  به دلیل الزام اتحادیه اروپا برای اعلام موارد اضافی آلرژن ها در مواد غذایی ، علاوه بر مقررات مربوط به محصولات اصلاح شده ژنتیکی ، یک تغییر تدریجی به منابع دیگر لسیتین (مانند لسیتین آفتابگردان) صورت می گیرد. فسفولیپیدهای اصلی موجود در لسیتین از  سویا و آفتابگردان عبارتند از فسفاتیدیل کولین ، فسفاتیدیل اینوزیتول ، فسفاتیدیل اتانول آمین ، فسفاتیدیلسرین و اسید فسفاتیدیک.  آنها اغلب به ترتیب در PC ، PI ، PE ، PS و PA خلاصه می شوند.  فسفولیپیدهای خالص توسط شرکتها به صورت تجاری تولید می شوند.

نحوه استخراج لسیتین از منابع طبیعی

این ماده را می توان با استفاده از حلالهایی مانند هگزان، اتانول ، استون ، اتر نفت یا بنزن به راحتی استخراج کرد.  یا استخراج را می توان به صورت مکانیکی انجام داد. معمولاً در منابعی مانند زرده تخم مرغ، منابع دریایی، سویا ، شیر ، کلزا ، پنبه دانه و روغن آفتابگردان در دسترس است.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد  هگزان، استون، اترها ،اتانول و الکل ها روی این کلمات کلیک کرده و یا به وبلاگ ما مراجعه کنید.

حلالیت در آب آن کم است . در محلول آبی ، فسفولیپیدهای آن بسته به هیدراتاسیون و دما ، می توانند لیپوزومها ، ورقهای دو لایه ، میسلها یا ساختارهای چند لایه تشکیل دهند که منجر به نوعی سورفاکتانت می شود، و معمولاً به عنوان آمفیپاتیک طبقه بندی می شود. این ماده به عنوان یک مکمل غذایی به فروش می رسد.

انواع لسیتین

این ماده معمولاً از دانه های آفتابگردان، تخم مرغ یا سویا تولید می شود. سویا ماده ای است که بیشتر برای ایجاد مکمل های لسیتین استفاده می شود. گاهی از چربی های حیوانات، ماهی و ذرت نیز استفاده می شود.

در حالی که Lecithin سویا تمایل به شکل کپسول نیز وجود دارد ، می توانید لسیتین آفتابگردان را نیز به صورت پودر و مایع بخرید.  لسیتین آفتابگردان چندان مرسوم نیست، اما برخی افراد ترجیح می دهند از آن استفاده کنند، به ویژه اگر سعی در جلوگیری از ارگانیسم های اصلاح شده ژنتیکی (GMO) در مواد غذایی خود داشته باشند.

لسیتین e322

لسیتین هیدرولیز شده

برای تغییر عملکرد این ماده برای اینکه آن را برای محصولی که به آن اضافه شده مناسب شود، ممکن است به صورت آنزیمی هیدرولیز شود. در Lecithin های هیدرولیز، بخشی از فسفولیپیدها یک اسید چرب دارند که توسط فسفولیپاز برداشته می شود.  به چنین فسفولیپیدها لیزوفسفولیپید گفته می شود.

فسفولیپاز رایج ترین فسفولیپاز A2 است که اسید چرب را در موقعیت C2 گلیسرول از بین می برد. این ماده همچنین ممکن است توسط فرآیندی به نام کسر سازی اصلاح شوند.  در طی این فرآیند، لسیتین با یک الکل ، معمولاً اتانول مخلوط می شود.  برخی از فسفولیپیدها ، مانند فسفاتیدیل کولین ، محلول خوبی در اتانول هستند ، در حالی که اکثر فسفولیپیدهای دیگر در اتانول به خوبی حل نمی شوند.  اتانول از لسیتین جدا می شود ، پس از آن اتانول با تبخیر شدن و به دست آوردن کسری از لسیتین غنی شده با فسفاتیدیل کولین جدا می شود.

محصولات اصلاح شده ژنتیکی به عنوان منبع لسیتین

همانطور که در بالا گفته شد ،Lecithin فرآوری شده است. بنابراین ، پروتئین یا DNA اصلاح شده ژنتیکی (GM) از محصولات اصلی GM که اغلب از آن مشتق می شود غیر قابل کشف است، به عبارت دیگر، با لسیتین حاصل از محصولات غیر GM تفاوت معنی داری ندارد.

ویژگی ها و کاربرد های لسیتین

 افزودنی های غذایی

لسیتین ها خاصیت امولسیون و روان کننده دارند و یک ماده ضدعفونی کننده هستند. آنها توسط انسان کاملاً متابولیزه می شوند، و بعضی از امولسیفایرهای دیگر فقط از طریق کلیه ها دفع می شوند.

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مواد اولیه صنایع غذایی به وبلاگ ما مراجعه کنید.

مکمل های غذایی

کولین یک ماده مغذی اساسی است و بخشی از کولین انتقال دهنده عصبی است. در غذاهای متنوعی از جمله خرید لسیتین سویا به شکل فسفاتیدیل کولین یافت می شود. بدون مقادیر مناسب کولین، اشخاص دچار اختلال عملکرد اندام، کبد چرب و آسیب عضلات دچار می شوند. خوشبختانه افزایش مصرف کولین می تواند اثرات این کمبود را معکوس کند.

نقش لسیتین در شکلات

از خرید لسیتین مایع در شکلات ها به عنوان یک عامل فعال سطحی و به منظور کاهش ویسکوزیته استفاده میشود و مزایای آن میتوان به این مورد اشاره کرد که افزودن 0.5 درصد از این ماده به شکلات میتواند اثر مشابهی به هنگام افزودن 5 درصد روغن گیاهی داشته باشد.در نتیجه این ماده از نظر قیمتی نیز روان کننده و کاهش دهنده ویسکوزیته مناسب تری در این صنعت به حساب می آید.

فروش لسیتین مایع

حساسیت به لسیتین سویا

اگرچه لسیتین سویا از سویا گرفته می شود، اما بیشتر آلرژی ها در فرآیند تولید از بین می روند. طبق گفته دانشگاه نبراسکا ، بیشتر متخصصین آلرژی به افرادی که به سویا در برابر مصرف خرید لسیتین سویا حساسیت دارند، زیاد احتیاط نمی کنند، زیرا خطر واکنش آلرژیک در افراد بسیار اندک است. اما ممکن است برخی از افراد با حساسیت شدید سویا نسبت به آن واکنش نشان دهند، بنابراین افرادی که بسیار حساس هستند نسبت به آن باید احتیاط کنند.

خرید لسیتین سویا یک ماده افزودنی غذایی که به طور کلی بی خطر است. از آنجا که در مواد غذایی بسیار کمی وجود دارد، بعید به نظر می رسد مضر باشد. گرچه مواد غذایی حاوی خرید لسیتین سویا به عنوان یک مکمل تا حدی محدود است، اما شواهد حاکی از کولین می تواند مردم را به سمت این افزودنی غذایی به شکل مکمل سوق دهد.

نگرانی های دیگر درباره این ماده

برخی افراد نگران استفاده از لسیتین سویا هستند زیرا این ماده از سویا اصلاح شده ژنتیکی ساخته شده است. اگر این نگرانی را برای شما ایجاد می کند، به دنبال محصولات ارگانیک باشید، زیرا آنها باید با خرید لسیتین مایع سویا آلی تهیه شوند. همچنین، در حالی که خرید لسیتین خوراکی موجود در سویا طبیعی است، یک حلال شیمیایی که برای استخراج آن استفاده می شود و عامل برخی از نگرانی هاست.

مزایای لسیتین

لسیتین ماده ای است که به طور طبیعی در بافت های بدن شما یافت می شود. این ترکیب از اسیدهای چرب ساخته شده است و انواع مختلفی از کاربردهای تجاری و پزشکی را دارد، خرید لسیتین مایع به عنوان امولسیفایر عمل می کند به این معنی که چربی ها را به حالت تعلیق در می آورد و آنها را از مخلوط کردن با سایر مواد باز می دارد.

مکمل های خرید لسیتین صنعتی را می توان برای درمان کلسترول بالا، و به عنوان کمک به تغذیه بچه با شیر مادر و برای درمان کولیت اولسراتیو و موارد دیگر استفاده کرد.

کلسترول را کاهش می دهد

شناخته شده ترین منبع سودمند خرید لسیتین خوراکی توانایی آن در کاهش کلسترول است. محققان دریافته اند که لسیتین پودری سویا می تواند در افزایش کلسترول HDL (خوب) و کاهش کلسترول LDL (بد) در خون نقش داشته باشد. پروتئین سویا برای افرادی که از آن برای درمان کلسترول استفاده می کنند به دلیل داشتن سایر مؤلفه های مورد اعتماد که در سویا وجود دارد، باعث تقویت بدن می شود.

سلامت قلب را بهبود می بخشد

لسیتین مایع تولید شده از سویا می تواند در سلامت قلب و عروق بسیار موثر باشد، به خصوص اگر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا یا بیماری قلبی باشید. از آنجا که سویا مراحل هضمش در بدن سخت است، مقداری طول می کشد تا بدن شما سویا را هضم کند.

لسیتین به مادران شیرده کمک می کند

برخی از متخصصان، تغذیه با شیر مادر، خرید لسیتین مایع را به عنوان راهکاری برای افزایش شیردهی مادران توصیه می کنند. بنیاد تغذیه با شیر مادر کانادا ، دوز 1200 میلی گرم را چهار بار در روز توصیه می کند تا مادران از این مزیت عالی بهره ببرند. آنها حدس می زنند که خرید لسیتین صنعتی باعث کاهش چسبندگی شیر مادر می شود و احتمال انسداد مجاری شیر در پستان را کمتر می کند.

به بهبود هضم غذا کمک می کند

خرید لسیتین خوراکی در افراد مبتلا به کولیت اولسراتیو برای بهبود هضم در بدن آنها آزمایش شده است.  خصوصیات امولسیون کننده Lecithin به یک واکنش زنجیره ای که باعث بهبود مخاط در روده شما می شود، کمک می کند تا روند هضم را آسان تر کرده و از لایه های ظریف دستگاه گوارش شما محافظت کند. حتی اگر کولیت اولسراتیو ندارید، افرادی که از سندرم روده تحریک پذیر یا بیماری دیگری که در روند هضم آن ها تأثیر می گذارد استفاده از خرید لسیتین صنعتی را در نظر می گیرند.

با علائم زوال عقل مبارزه می کند

این ماده حاوی کولین است، که یک ماده شیمیایی است که مغز شما برای برقراری ارتباط از آن استفاده می کند. تحقیقات کلینیکی منبع معتبر نشان می دهد که یک رژیم غذایی سرشار از کولین می تواند به حافظه تیزتری منجر شود و به افراد مبتلا به آلزایمر نیز کمک کند. مواد چربی حاوی کولین، مسیرهای عملکردی مغز را بهبود می بخشند.  برخی از شواهد متضاد در مورد اینکه آیا می توان از خرید لسیتین خوراکی برای درمان افرادی که شرایط سیستم عصبی دارند استفاده کرد یا خیر وجود دارد، اما تحقیقات در مورد این فواید خرید لسیتین مایع به جلو حرکت می کند.

پوست را نرم و مرطوب می کند

این ماده مواد تشکیل دهنده برخی از محصولات مراقبت از پوست است و در محصولات پوست و زیبایی و کرم های مرطوب کننده بسیار استفاده می شود. این ماده به عنوان ماده اصلی استفاده می شود، در اکثر این محصولات، نوع خرید لسیتین پودری مورد استفاده لکیتین هیدروژنه است. شواهد زیادی وجود ندارد که این ماده، زمانی که به تنهایی استفاده می شود، می تواند آکنه و اگزما را درمان کند، که معمولا اکثریت مردم از آن استفاده می کنند.

قرص لسیتین

مزایا مکمل های لسیتین

  • سلامت قلبی عروقی
  • عملکرد بهتر کبد و سلول
  • متابولیسم چربی
  • تولید مثل و رشد کودک
  • عملکرد بهتر بدنی و عملکرد عضلات
  • بهبود حافظه و یادگیری
  • تسکین آرتروز
  • مو و پوست سالم
  • درمان سنگ کیسه صفرا

احتمالاً وقتی مکمل های Lecithin مصرف می کنید به طور مستقیم جذب بدن شما می شود. با این حال، مانند بسیاری از مکمل های غذایی، آماده سازی تجاری در مقدار ماده موجود در محصول بسیار متفاوت است. چرا چنین تغییرپذیری؟  زیرا تأمین کنندگان مکمل ها از طریق رعایت نکردن استانداردهای تولید، خلوص و یا مطالبات مزایا توسط کنگره معاف بودند.

فقط بخشی از خرید لسیتین صنعتی تجاری از سویا واقعی تشکیل شده است.  بنابراین چه چیزی بقیه آن را تشکیل می دهد؟ جواب؛ اسیدهای چرب!

خطرات و عوارض

افرادی که به تخم مرغ و سویا آلرژی دارند باید مراقب باشند که خرید لسیتین مایع در مکمل های غذایی آنها از کجا می آید، تا از واکنش های آلرژیک جلوگیری شود. این ماده را می توان در بسیاری از محصولاتی که می خورید، مانند تخم مرغ و محصولات دامی دیگر یافت کرد.

با این حال، موادغذایی ها از نظر کیفیت توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده کنترل نمی شوند، زیرا ممکن است تأثیراتی وجود داشته باشد که هنوز درک نشده باشند. افرادی که Lecithin مصرف می کنند باید از مقدار دوز آن آگاهی داشته باشند و نباید بیش از 5000 میلی گرم در روز باشد.

منابع

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lecithin

https://www.healthline.com/health/lecithin-benefits

https://www.healthline.com/health/food-nutrition/is-soy-lecithin-good-or-bad-for-me

 

6 دیدگاه دربارهٔ «خرید لسیتین;

  1. سلام من چند سال پیش از یه فروشنده لوازم آزمایشگاهی سؤال کردم و خوشبختانه یه بطری 500گرمی نصفه یعنی 250 گرم براش مونده بود که من از روی کنجکاوی خریدمش به قیمت 150 تومن. اون‌وقت هم گرون بود چه برسه به الان با این گرونی.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید