خرید مونو پتاسیم فسفات

مونو پتاسیم فسفات

شرکت بیسموت » کود های شیمیایی » خرید مونو پتاسیم فسفات

قیمت مونو پتاسیم فسفات107000 تومان
تاریخ به روز رسانی قیمت1402.12.13 
شماره تماس برای خرید 021-28422797
  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

مونو پتاسیم فسفات، همچنین به عنوان MKP شناخته می شود، یک ماده مغذی حیاتی برای گیاهان است و به طور گسترده در کشاورزی و باغبانی به عنوان کود شیمیایی استفاده می شود. این ترکیب شیمیایی همه‌کاره از یک مولکول پتاسیم و یک مولکول فسفات تشکیل شده است که هر دو برای رشد و نمو گیاه ضروری هستند.

در این پست وبلاگ، به بررسی خواص، کاربردها و فواید مونو پتاسیم فسفات خواهیم پرداخت و چگونگی کمک به بهبود عملکرد و کیفیت محصول را بررسی خواهیم کرد. چه کشاورز، باغبان یا فقط فردی با علاقه مندی به گیاهان باشید، اطلاعات ارزشمندی در مورد نحوه استفاده از این کود مهم برای تقویت سلامت و شادابی گیاهان خود خواهید یافت.

پیشنهاد میکنیم بعد از خواندن این متن درباره ماده اوره فسفات نیز دیدن کنید.

خرید مونو پتاسیم فسفات

شما میتوانید برای خرید مونو پتاسیم فسفات با ما تماس گرفته و استعلام قیمت روز مونو پتاسیم فسفات را داشته باشید یا میتوانید از طریق لینک زیر ثبت سفارش کرده و منتظر تماس همکاران ما برای اعلام قیمت و کسب اطلاعات بیشتر باشید.

شماره تماس ما : 021-28422797

شماره تماس برای خرید این محصول 02128422797
CAS NUMBER 7778-77-0
فرمول شیمیایی KH2PO4
گرید های موجود گرید کشاورزی
نام انگلیسی Monopotassium phosphate
قابلیت ارسال(روش ارسال)  دارد(ارسال با باربری و ماشین مستقیم)
قیمت  تماس بگیرید
برگه آنالیز  تماس بگیرید
خلوص های موجود 0-34-52
شکل ظاهری پودر
بسته بندی کیسه های 25 کیلویی
کشور تولید کننده چین
امکان واردات اختصاصی دارد
حداقل میزان قابل سفارش 1 کیسه
شماره تماس برای خرید های کمتر از حداقل میزان سفارش مشخص شده  09941413630
تضمین کیفیت  دارد
تضمین اصالت  دارد
تضمین مطابق بودن با آنالیز  دارد

 

ساختار مونو پتاسیم فسفات

مونو پتاسیم فسفات توانایی شرکت در چند پلی‌مورف را دارد. در دمای اتاق بلورهای پاراالکتریک به صورت متقارن ساختار تتراگونال را تشکیل می‌‌شوند. پس از خنک شدن به دمای 150- درجه سلسیوس (238- درجه فارنهایت)، آن را به یک مرحله فروالکتریک به همراه تقارن اورتورمبیک تبدیل می‌کند و دمای جابجایی هنگامی که به جای دو هیدروژن دو دوتریم که ایزوتوپ آن است قرار دهیم، تا دمای 50-  درجه سلسیوس تغییر می‌کند. گرمایش تا 190 درجه سلسیوس (374 درجه فارنهایت) ساختار آن را به مونوکلینیک تغییر می‌دهد. با گرم شدن بیشتر مونو پتاسیم فسفات در دمای 400 درجه سلسیوس (752درجه فارنهایت) با از دست دادن آب به پتاسیم متافسفات (KPO3)، تجزیه می‌شود.

خرید مونو پتاسیم فسفات

تهیه و تولید مونو پتاسیم فسفات

فسفات مونوپتاسیم (MKP)، که از نظر شیمیایی به عنوان KH2PO4 نشان داده می شود، از طریق یک واکنش ظریف شامل اسید فسفریک (H3PO4) و کربنات پتاسیم (K2CO3) سنتز می شود. این فرآیند زمانی آغاز می شود که غلظت های هم مولی این واکنش دهنده ها با هم ترکیب می شوند و یک واکنش جابجایی مضاعف را تحریک می کنند.

2H3PO4 + K2CO3 → 2KH2PO4 + H2CO3

در این واکنش، اسید فسفریک و کربنات پتاسیم تحت تبادل یونی قرار می گیرند و در نتیجه فسفات مونو پتاسیم و اسید کربنیک (H2CO3) تشکیل می شود. واکنش معمولاً در یک محلول آبی انجام می شود، جایی که حلالیت واکنش دهنده ها نقش مهمی در سینتیک واکنش و بازده دارد. پس از اتمام واکنش، محلول حاوی KH2PO4 و H2CO3 است که دومی ناپایدار است و به آب و دی اکسید کربن (CO2) تجزیه می شود که به صورت گاز خارج می شود. سپس مونو پتاسیم فسفات از مخلوط واکنش جدا می شود، معمولاً از طریق فرآیند تبلور. این شامل خنک کردن محلول است که منجر به تشکیل کریستال های KH2PO4 می شود. سپس این کریستال ها اغلب با فیلتراسیون جدا شده و خشک می شوند تا محصول نهایی به دست آید.

خواص فیزیکی و شیمیایی مونو پتاسیم فسفات

تعدادی از خواص فیزیکی و شیمیایی مانند نقطه ذوب و جوش و چگالی و… و همچنین خواص ظاهری مونو پتاسیم فسفات در جدول زیر آمده است:

CAS number 7778-77-0
فرمول شیمیایی KH2PO4
جرم مولی 136.086 گرم بر مول
ظاهر پودر سفید
بو بدون بو
چگالی 2.338 گرم برسانتی‌متر مکعب
نقطه ذوب 252.6 درجه سانتی گراد(486.7 درجه فارنهایت)
 

حلالیت در آب

22.6 گرم بر  100میلی‌لیتر (دردمای 20 درجه سلسیوس)

83.5 گرم بر  100میلی‌لیتر (دردمای 90 درجه سلسیوس)

حلالیت کمی در اتانول محلول است
ضریب شکست نور 1.4864
ساختار کریستال تتراگونال

 

کاربردهای مونو پتاسیم فسفات

درباره کاربرد ها و استفاده های مونو پتاسیم فسفات ما در یک مقاله به صورت کامل توضیحات خود را به شما عزیزان ارائه داده ایم که میتوانید برای خواندن بیشتر به آن مراجعه کنید.

کاربرد ها و استفاده های مونو پتاسیم فسفات

کود شیمیایی

از کاربردهای اصلی آن می‌توان به کودها اشاره کرد چون به دلیل حلالیت بسیار خوبی که در آب دارد می‌تواند به عنوان یک کود بسیار مناسب مواد لازم برای گیاهان را به آن‌ها برساند. از مزایای این کود میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای شاخص نمک پایین و خاصیت اسیدیته
  • دارای ایمنی بالا و ساختار سازگار با محیط زیست و انسان‌ها
  • حلالیت بالا در آب و تماما شامل مواد مغذی برای گیاهان
  • بدون ساختارهای کلر و مضر برای گیاهان

این کود سازگاری بسیار بالایی با سایر کودهای محلول در آب از جمله مونو آمونیوم فسفات و … دارد به جز کودهایی که شامل عناصری از جمله منیزیم و کلسیم می‌باشد.درجه خرید کود پودر مونو پتاسیم فسفات ایرانی حاوی مقادیری معادل 52% دی فسفر پنتا اکسید و 34%  پتاسیم اکسید است و دارای برچسب NPK 34-52-0 می‌باشد.پودر مونوپتاسیم فسفات اغلب به عنوان یک منبع مغذی در تجارت گلخانه و در هیدروپونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا یک منبع مؤثر پتاسیم و فسفر است که برای رشد و تقویت گیاهان بسیار مفید است.

همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات در رابطه با دیگر کود های شیمیایی به وبلاگ ما و بخش خرید کود شیمیایی مراجعه کنید.

حلالیت کود مونو پتاسیم فسفات

میزان حلالیت این کود در دماهای مختلف در جدول زیر نشان داده شده است:

دما (سلسیوس) 0 10 20 30 40
حلالیت در آب (به ازای حلالیت هر گرم در 100 گرم)  

14.8

 

18.3

 

22.6

 

28.0

 

33.5

 

مقدار استفاده کود مونو پتاسیم فسفات برای گیاهان مختلف

مونو پتاسیم فسفات که منبع مؤثر پتاسیم و فسفر است و برای رشد و تقویت گیاهان بسیار مفید است برای بسیاری از گیاهان و محصولات کشاورزی استفاده میشود که وابسته به نوع محصول کشاورز باید از مقادیر متفاوتی از خرید مونو پتاسیم فسفات ایرانی استفاده کند.در جدول زیر میزان استفاده خرید کود مونو پتاسیم فسفات برای میوه های درختی، مرکبات، سبزیجات، گوجه، موز و سیب زمینی آمده است.

نوع مقدار استفاده (کیلوگرم به ازای هر هکتار
میوه‌های درختی 200 – 100
انگور 200 – 50
مرکبات 300 – 150
سبزیجات 250 – 100
سیب زمینی 200 – 100
گوجه 300 – 150
موز 300 – 200

کود مونو پتاسیم فسفات

زمان مصرف مونو پتاسیم فسفات

در استفاده از این کود علاوه براینکه باید به مقادیری که برای هرمحصول استفاده میشود توجه شود باید به زمان مصرف آن نیز با در نظر گرفتن نوع محصول توجه ویژه شود.در جدول زیر نیز زمان مناسب برای استفاده از این کود برای میوه‌های درختی، انگور، مرکبات، سبزیجات، سیب زمینی،گوجه و موز آمده است :

نوع زمان استفاده
میوه‌های درختی تمام طول زمان رشد
 

انگور

اواسط دوره آبیاری هم‌چنین قبل از شروع دوره نیز می‌توان استفاده کرد
مرکبات تمام طول زمان رشد
 

سبزیجات

اول دوره جوانه‌زنی و گل‌دهی تا 4هفته الی 2هفته قبل از برداشت
سیب زمینی مرحله گل‌دهی تا رسیدن
گوجه 1ماه بعد از کاشت تا رسیدن
موز تمام طول زمان آبیاری

 

عوارض مونو پتاسیم فسفات

از عوارض خرید مونو پتاسیم فسفات چینی میتوان به مضرات استفاده از آن در صنایع داروسازی اشاره کرد که اگر به عنوان ماده اولیه صنایع داروسازی استفاده شود می‌تواند دارای عوارض جانبی شایعی از جمله موارد زیر باشد:

  • تهوع و استفراغ، دردمعده، اسهال
  • درد استخوان یا مفاصل
  • سر درد، سر گیجه، احساس خستگی
  • ضعف یا درد عضلانی
  • احساس تشنگی مداوم
  • بی‌حسی یا احساس سوزش

بازار جهانی

از خرید مونو پتاسیم فسفات ایرانی به عنوان یک ماده‌ی پرکاربرد و مفید توانسته است بازار جهانی را تحت تاثیر خود قرار دهد و از آن‌ها در خوراک دام‌ها و برای گیاهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صنعت در اثر اختلاط آن با اوره تاثیر آن را افزایش می‌دهند و با استفاده از این مخلوط pH خاک را در یک محدوده‌ی کم تغییر و همانند محلول‌های بافر ثابت نگه می‌دارند. کشورهایی از جمله آمریکای شمالی به دلیل درخواست بالایی که از این محصول دارند توانسته‌اند بازار آن را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهند.

این محصول به صورت های مختلفی از جمله مایع، پودر و کریستال در دسترس می‌باشد و به دلیل انحلال‌پذیری و خاصیت اختلاط بالای آن با سایر مواد مغذی و ارزش مغذی بالایی که دارد بتواند درخواست و تقاضای بیشتری داشته باشد در نتیجه بتواند بازار جهانی را بیشتر دست‌خوش تغییر قرار دهد.

منابع

 

5/5 (2 نظر)

5 دیدگاه دربارهٔ «خرید مونو پتاسیم فسفات;

  1. من سال ها مشتری وفادار مجموعه بیسموت هستم و قابلیت اطمینان به کیفیت آنها هرگز مرا مایوس نکرده است.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید