نئوپنتیل گلیکول

نئوپنتیل گلیکول

شرکت بیسموت » مواد شیمیایی صنعتی » نئوپنتیل گلیکول

  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

نئوپنتیل گلیکول NPGمایعی بی رنگ، بی بو و محلول در آب است که در تولید محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده شیمیایی یک عنصر مهم در بسیاری از صنایع مانند: چاپ پارچه، تکمیل چوب و صنایع تولید مبلمان است.

نئوپنتیل گلیکول چیست؟

نئوپنتیل گلیکول مایعی شفاف و بی رنگ با طعم شیرین است. در تولید سنگ های مصنوعی، آفت کش ها و منسوجات استفاده می شود. NPG را می توان به عنوان یک عنصر برای آفت کش هایی مانند دیازینون و فنیتروتیون یافت. به عنوان جزئی از رزین های درجه حرارت بالا که برای لنت ترمز در خودروها یا مصالح ساختمانی استفاده می شود عمل می کند. از آن برای ساختن نرم‌کننده‌ها (موادی به پلاستیک‌ها اضافه می‌شود تا به اندازه کافی نرم شوند تا قالب‌گیری شوند) استفاده می‌شود.

 

خرید نئوپنتیل گلیکول:

برای اطلاع از قیمت نئوپنتیل گلیکول و خرید نئوپنتیل گلیکول و مشاوره با مشاورین ما با شماره زیر تماس بگیرید

شماره تماس ما: 021-28422797

شما میتوانید برای خرید اینترنتی نئوپنتیل گلیکول با مراجعه به ما آن را با قیمتی مناسب و تضمین کیفیت تهیه بفرمایید.

نئوپنتیل گلایکول

کاربرد نئوپنتیل گلیکول (NPG) در صنایع مختلف

نئوپنتیل گلیکول در صنایع مختلف برای مصارف مختلف کاربرد دارد. در تولید روکش های ژله ای و به عنوان افزودنی برای بهبود براقیت و ظاهر روی سطوح استفاده شود. همچنین دارای خواص شیمیایی منحصر به فردی است که به آن اجازه می دهد تا به عنوان پرکننده پلاستیک عمل کند، که سپس برای سنگ های مصنوعی (مانند گرانیت) یا آفت کش ها استفاده می شود.

نئوپنتیل گلیکول نیز به ویژه زمانی مفید است که منسوجات نیاز به درمان یا اصلاح داشته باشند. هنگامی که NPG با مواد دیگری مانند آب مخلوط می شود به عنوان یک حلال عمل می کند که می تواند هم الیاف طبیعی مانند پنبه و هم پارچه های گیاهی مانند کتان یا کنف را بدون تأثیر بر خواص آنها حل کند. هنگامی که این مواد در محلول نئوپنتیل گلیکول حل می‌شوند، می‌توان آن‌ها را قبل از استفاده در پارچه‌ها برای تولید لباس یا کاربردهایی مانند رنگ‌هایی که ممکن است با استفاده از روش‌های سنتی شامل ترکیبات شیمیایی مانند سفیدکننده، درخشندگی رنگ را به خطر بیندازد، در نخ‌ها چرخانده شود. این فرآیند به طراحان اجازه می‌دهد تا هنگام ایجاد الگوهای جدید انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشند و در عین حال استانداردهای بالای کنترل کیفیت محصولات نهایی خود را با حفظ مقررات سختگیرانه در مورد نوع مواد مجاز در هر دسته حفظ کنند.

مزایای استفاده از نئوپنتیل گلیکول (NPG) چیست؟

نئوپنتیل گلیکول (NPG) مایعی بی رنگ و چسبناک با بوی کره است. ویسکوزیته کم و نقطه جوش بالای 200 درجه سانتیگراد (392 درجه فارنهایت) دارد.

خطرات نئوپنتیل گلیکول (NPG) چیست؟

نئوپنتیل گلیکول یک ماده سمی است. می تواند پوست، چشم و مجاری تنفسی شما را تحریک کند. عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

تحریک چشم، پوست، بینی و گلو؛سرفه؛تنگی نفس؛خس خس سینه.

روش تولید نئوپنتیل گلیکول

نئوپنتیل گلیکول از واکنش استون و هیدروژن در حضور کاتالیزور تولید می شود. واکنش در حضور یک کاتالیزور، معمولاً مخلوطی از نیکل و کبالت انجام می شود. استفاده از نئوپنتیل گلیکول در صنعت نفت بسیار گسترده است. واکنش در دمای بالا با یک حلال بی اثر مانند تولوئن یا بنزن انجام می شود.

استفاده از نئوپنتیل گلیکول در تولید پوشش های ژل

نئوپنتیل گلیکول به عنوان حلال در پوشش های ژل استفاده می شود. همچنین برای ساخت پوشش های ژل استفاده می شود.

پوشش های ژل بخش مهمی از بیشتر قایق ها و سایر کشتی ها هستند، زیرا اغلب برای محافظت در برابر خوردگی استفاده می شوند. دلیل اینکه نئوپنتیل گلیکول در انجام این کار بسیار مؤثر است در ترکیب شیمیایی آن نهفته است: حاوی مقداری اتم گوگرد است که به آن اجازه می دهد پیوندهای قوی با فلزاتی مانند آلومینیوم و فولاد ضد زنگ ایجاد کند. این ویژگی به این معنی است که وقتی روی سطوح ساخته شده از این نوع مواد (مانند بدنه قایق) اعمال می شود، پوشش به طور یکنواخت پخش می شود و یک لایه محافظ تشکیل می دهد که از ورود آب یا مایعات دیگر به شکاف ها یا شکاف هایی که در آن ممکن است در طول زمان خوردگی ایجاد شود، جلوگیری می کند.

استفاده از نئوپنتیل گلیکول در تولید سنگ مصنوعی

نئوپنتیل گلیکول نیز در تولید سنگ های مصنوعی استفاده می شود. به سنگ مصنوعی سنگ کامپوزیت نیز گفته می شود که از تخته خرده چوب، الیاف شیشه و تا 40 درصد بایندر رزین پایه آب تشکیل شده است. از این نوع مصالح در ساخت و ساز ساختمان، هنرهای تزئینی و مجسمه سازی استفاده می شود.

نئوپنتیل گلیکول دارای مزایای سمیت کم و عملکرد خوب در محیط های آب و هوای سرد است. می تواند از ایجاد ترک در دمای انجماد جلوگیری کند، جذب رطوبت را کاهش دهد و خواص مکانیکی سنگ های مصنوعی را بهبود بخشد.

استفاده از نئوپنتیل گلیکول در تولید سموم دفع آفات

نئوپنتیل گلیکول یک حلال رایج در آفت کش ها است که به عنوان علف کش نیز شناخته می شود. در تولید علف‌کش‌ها، نئوپنتیل گلیکول معمولاً برای حل کردن سایر مواد شیمیایی استفاده می‌شود و به آنها اجازه می‌دهد روی محصولات یا علف‌های هرز اسپری شوند.

بعد از اینکه لباس‌هایتان را در این محلول آغشته کردید، آن‌ها را روی یک بند رخت در بیرون آویزان کنید تا قبل از پوشیدن دوباره کاملاً در هوا خشک شوند.

استفاده از نئوپنتیل گلیکول برای تهیه منسوجات

نئوپنتیل گلیکول همچنین در تولید نئوپنتیل گلیکول به عنوان ماده اولیه لعاب استفاده می شود. علاوه بر استفاده به عنوان حلال، در ساخت الیاف پلی استر و پارچه و فیلم نیز استفاده می شود.

در این بخش در مورد کاربرد نئوپنتیل گلیکول در منسوجات صحبت خواهیم کرد، اما ابتدا اجازه دهید نگاهی به اطلاعات کلی در مورد نئوپنتیل گلیکول بیندازیم:

نئوپنتیل گلیکول مایعی بی رنگ است که بو ندارد و به راحتی در آب حل می شود. گزارش شده است که خواص ضد پیری خوبی برای محصولات مراقبت از پوست، به ویژه برای افراد مبتلا به بیماری های پوستی حساس (مانند اگزما) دارد. از مزایای استفاده از نئوپنتیل گلیکول می توان به ایمن بودن استفاده برای کودکان اشاره کرد زیرا استفاده از آن عوارض جانبی ندارد. با این حال، هنگام استفاده مستقیم از آن روی کودکان باید مراقب بود زیرا برخی از افراد ممکن است در صورت تماس با آن در هنگام خشک شدن پس از حمام کردن، واکنش های آلرژیک داشته باشند (مانند راش). اگر آنها پس از خشک شدن یا شنا کردن در داخل استخرهایی که قبل از ورود به آنها با چنین محصولاتی اسپری شده اند، مستقیماً با بدن خود تماس پیدا کنند.

استفاده از نئوپنتیل گلیکول در صنعت نفت

نئوپنتیل گلیکول یک ترکیب آلی است که در انواع کاربردهای تجاری استفاده می شود، اما بیشتر به عنوان حلال برای روغن و سایر مواد شیمیایی که به سختی حل می شوند، استفاده می شود. نئوپنتیل گلیکول همچنین برای ساخت رزین‌های پلی استر و نرم‌کننده‌ها استفاده می‌شود که به پلاستیک‌ها اضافه می‌شوند تا انعطاف‌پذیرتر یا الاستیک‌تر شوند.

سودمندی نئوپنتیل گلیکول به عنوان حلال روغن از ساختار شیمیایی آن ناشی می‌شود: بر خلاف اکثر حلال‌ها (که فقط از هیدروژن و کربن تشکیل شده‌اند)، نئوپنتیل گلیکول حاوی اتم‌های اکسیژن نیز هست. این باعث می‌شود روغن‌ها را راحت‌تر از حلال‌های دیگر حل کند.

به همین دلیل، نئوپنتیل گلیکول معمولاً در فرآیندهای صنعتی یافت می‌شود که در آن آلاینده‌های روغنی بیش از حد در تجهیزات یا خطوط لوله تجمع می‌یابند – به خصوص زمانی که این آلاینده‌ها باید به سرعت حذف شوند قبل از اینکه آسیب دائمی ایجاد کنند یا کل سیستم را مسدود کنند.

برای خرید و دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید