خرید نانو تیوب کربنی

نانو تیوب کربنی

شرکت بیسموت » نانو » خرید نانو تیوب کربنی

  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

آشنایی با نانو تیوب کربنی

در این متن به نانو تیوب کربنی،یکی دیگر از مواد پرکاربرد علم نانو می پردازیم.الماس و گرافیت به عنوان دو شکل کریستالی طبیعی کربن خالص در نظر گرفته می شوند.

در الماس ، اتمهای کربن به نمایش گذاشته می شوند.هیبریداسیون ، که در آن چهار پیوند به سمت گوشه های چهار گوش معمولی هدایت می شود.

شبکه سه بعدی حاصل شده (الماس) بسیار سفت و سخت است ، که یکی از دلایل سختی آن است. در گرافیت ، هیبریداسیون اتفاق می افتد ، که در آن هر اتم به طور مساوی به سه کربن (120 درجه) در هواپیما وصل می شود ، و یک پیوند ضعیف در محور وجود دارد.

این مجموعه شبکه شش ضلعی (لانه زنبوری) را تشکیل می دهد که معمولاً برای یک ورق گرافیت است. فرم جدیدی از کربن،باکمینستر فولرن،در سال 1985 توسط دانشمندان کشف شد.

علاوه بر الماس گرافیت و فولرن،نانولوله ی شبه یک بعدی شکل دیگری از کربن است که برای اولین بار در سال 1991 گزارش شد.هنگامی که نانو لوله کربنی چند وجهی (MWCNTs)  را در دوده های کربن ساخته شده با استفاده از روش تخلیه قوس الکتریکی.نانولوله های کربنی (CNTs) آلیتروپ های کربن هستند.

نانو تیوب های کربنی به شکل لوله ای هستند و از گرافیت ساخته شده اند. لوله‌ها حداقل دو لایه داشتند ، غالباً خیلی بیشتر ، و در قطر بیرونی از حدود 3 نانومتر تا 30 نانومتر بودند. حدود دو سال بعد ، دانشمندان مشاهدات نانولوله های کربنی تک دیواره ای (SWCNTs) را انجام دادند.

تقریباً در همین زمان ، محققان نانولوله های کربنی تک دیواره ای را با همان مسیر تولید MWCNT تولید می کنند اما برخی ذرات فلزی انتقال را به الکترودهای کربن اضافه می کنند.نانو لوله های تک جداره بطور کلی باریک تر از لوله های چند جداره هستند ، با قطرهایی به طور معمول در محدوده 1-2 نانومتر ، و به جای آن که مستقیم باشند منحنی هستند.

در دهه گذشته کار قابل توجهی انجام شده است تا ویژگی های منحصر به فرد ساختاری ، الکتریکی ، مکانیکی ، الکترومکانیکی و شیمیایی CNT را نشان دهد. تحقیقات اخیر بر بهبود کیفیت نانو لوله های کاتالیستی تولید شده است.

پیشنهاد میکنیم از بقیه نانو ذرات دیدن کنید.

خرید نانو تیوب کربنی

برای خرید نانو تیوب کربنی و استعلام قیمت میتوانید با ما تماس بگیرید یا در صورت تمایل ثبت سفارش کنید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

شماره تماس های سریع برای خرید نانو ذرات:09930671732

نانو تیوب کربنی

ساختار و ریختشناسی نانو لوله های کربنی

ساختار نانو تیوب کربنی تک دیواره(SWCNT) خالص که کاملاً از کربن ساخته شده است ، می تواند به عنوان پوسته توپی شده نورد ورق گرافنی که از حلقه های شش ضلعی از نوع بنزن اتم های کربن ساخته شده است،تجسم شود.

ورق های گرافن استوانه های یکپارچه ای هستند که از یک شبکه لانه زنبوری حاصل می شوند و یک لایه اتمی واحد گرافیت کریستالی را نمایندگی می کنند. نانو تیوب کربنی چند دیواره(MWCNT) پشته ای از ورق های گرافنی است که درون سیلندرهای متحدالمرکز قرار گرفته است.

هر نانولوله یک مولکول منفرد است که از میلیون ها اتم تشکیل شده است و طول این مولکول می تواند ده ها میکرومتر به طول و قطر آن به اندازه 0.7 نانومتر باشد.

SWCNT ها معمولاً تنها 10 اتم در اطراف محیط دارند و ضخامت لوله فقط ضخامت یک اتم است. نانولوله ها به طور کلی دارای نسبت طول به قطر بزرگ (نسبت ابعاد) در حدود 1000 هستند ، بنابراین می توان آنها را تقریباً به عنوان یک ساختار یک بعدی در نظر گرفت.

MWCNT ها بزرگتر هستند و شامل بسیاری از لوله های تک دیواره ای هستند که یکی در داخل آن قرار گرفته است. نام MWCNT محدود به نانوساختارها با قطر بیرونی کمتر از 15 نانومتر است ، که در بالای آن سازه ها نانوالیاف کربن نامیده می شوند.نانو تیوب های کربنی از الیاف کربن متمایز هستند ، که مولکولهای منفردی نیستند بلکه رشته های ورقه های گرافیتی لایه ای هستند.

نانو تیوب کربنی

سنتز نانو تیوب کربنی

نانو تیوب کربنی

سه روش معمولاً برای سنتز نانو تیوب کربنی استفاده می شود: تخلیه قوس ، رسوب شیمیایی بخار (CVD) و فرسایش لیزر.ویژگی مشترک این روشها افزودن انرژی به یک منبع کربن برای تولید قطعات (گروه ها یا اتمهای منفرد C) است که می تواند برای تولید نانو تیوب کربنی ترکیب شود.

منبع انرژی ممکن است برق ناشی از تخلیه قوس ، گرمای حاصل از کوره (900 درجه سانتیگراد) برای CVD ، یا نور با شدت زیاد از یک لیزر (فرسایش لیزر) باشد.

خواص و کاربردهای نانو تیوب کربنی

نانو تیوب کربنی

کاتالیزور

کاتالیزورها نقش مهمی در سنتز CVD از نانو تیوب کربنی دارند و بنابراین بهبود ویژگی های مطلوب کاتالیزور باعث افزایش کیفیت نانو تیوب کربنی به دست آمده و همچنین عملکرد فرآیند می شود. نانوساختارهای کربن معمولاً با استفاده از نانوذرات فلزی انتقال به عنوان کاتالیزور سنتز می شوند.

ساختار نانو تیوب کربنی با توجه به اندازه و ترکیب شیمیایی کاتالیزورهای فلزی مشخص می شود. با این حال ، در حال حاضر ، به دلیل درک ناقص از نقش کاتالیزور در هسته و رشد نانولوله ، قطر ، طول و کایرال بودن نانو تیوب های کربنی به اندازه کافی کنترل نشده است.

پذیرفته شده است که رشد نانو تیوب کربنی توسط CVD شامل انتشار سطح و یا فله کربن در یک ذرات کاتالیزور فلزی است.

قدرت و الاستیسیته

اتم های کربن یک صفحه (گرافن) گرافیتی یک شبکه مشبک مسطح تشکیل می دهند ، که در آن هر اتم از طریق پیوند شیمیایی قوی به سه اتم همسایه متصل می شود. به دلیل این پیوندهای قوی ، مدول الاستیک پایه گرافیت یکی از بزرگترین مواد شناخته شده است.

به همین دلیل انتظار می رود نانو تیوب کربنی الیاف نهایی با استحکام بالا باشند. SWNT ها از فولاد سخت تر هستند و در مقابل آسیب نیروهای فیزیکی بسیار مقاوم هستند.

فشار دادن روی نوک نانولوله باعث خم شدن آن می شود اما بدون آسیب به نوک. وقتی نیرو برداشته می شود ، نوک به حالت اولیه خود بر می گردد. این ویژگی باعث می شود نانو تیوب های کربنی به عنوان راهنمایی کاوشگر برای میکروسکوپ پروب اسکن با وضوح بالا بسیار مفید باشند.

رسانایی حرارتی

تحقیقات جدید دانشگاه پنسیلوانیا نشان می دهد که نانو تیوب کربنی ممکن است بهترین ماده گرما دهنده ای باشد که تاکنون شناخته شده است.

SWNT های بسیار کوچک حتی نشان داده شده است که ابررسانایی زیر 20oK را نشان می دهند. تحقیقات نشان می دهد که این رشته های عجیب و غریب ، در حال حاضر به دلیل قدرت بی نظیر و توانایی بی نظیر خود در اتخاذ خصوصیات الکتریکی نیمه هادی ها یا فلزات عالی ، هشدار داده شده اند،ممکن است روزی در بسیاری از دستگاه ها و مواد کاربردهایی را به عنوان مجرای حرارتی مینیاتوری نیز پیدا کند.

پیوندهای گرافیکی C-C در هواپیما ، آنها را در برابر سویه های محوری فوق العاده قوی و سفت می کند. انبساط حرارتی تقریباً صفر در هواپیما اما گسترش گسترده بین هواپیما SWNT ها حاکی از اتصال قوی هواپیما و انعطاف پذیری بالا در برابر سویه های غیراکسیال است.

زیست پزشکی

اکتشاف نانو تیوب کربنی در کاربردهای پزشکی فقط در حال انجام است ، اما پتانسیل قابل توجهی دارد. از آنجا که بخش اعظمی از بدن انسان از کربن تشکیل شده است ، به طور کلی این ماده بسیار سازگار با زیست سازگار است.نشان داده شده است که سلولها بر روی نانو تیوب کربنی رشد می کنند ، بنابراین به نظر می رسد آنها هیچ اثر سمی ندارند.

سلولها همچنین به نانو تیوب کربنی  پایبند نیستند ، به طور بالقوه باعث ایجاد برنامه هایی از قبیل پوشش های پروتز ، و همچنین پوشش های ضد رسوب برای کشتی ها می شوند.

توانایی عملکردی (اصلاح شیمیایی) دیوارهای جانبی نانو تیوب کربنی نیز به کاربردهای پزشکی مانند استنتهای عروقی و رشد و بازسازی سلولهای عصبی منجر می شود. همچنین نشان داده شده است که یک رشته DNA تنها می تواند به یک نانولوله متصل شود ، که می تواند با موفقیت در یک سلول وارد شود.

 دیگر برنامه های کاربردی نانولوله های کربنی

  • ترکیب ، هندسه و ویژگیهای منحصر به فرد نانو تیوب کربنی برنامه های کاربردی زیادی را ممکن می سازد. پایین آمدن هزینه ها به سطوح مناسب برای تجارت ثابت کرده است که چالش برانگیز است اما در حال افزایش مقیاس است.
  • ذخیره انرژی
  • الکترونیک مولکولی
  • مواد حرارتی
  • مواد ساختاری
  • رسانایی الکتریکی
  • پارچه و الیاف
  • پشتیبانی از کاتالیزور
  • زیست پزشکی
  • تصفیه هوا و آب
  • پلاستیک های رسانا
  • چسب رسانا
  • سرامیک

منابع قابل ارجاع برای مطالعه بیشتر:https://www.cheaptubes.com/carbon-nanotubes-properties-and-applications/

1 دیدگاه دربارهٔ «خرید نانو تیوب کربنی;

  1. با تشکر از دقت و توجه شما به جزئیات در تهیه اسناد لازم برای سفارش مواد شیمیایی عمده من.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید