نانو ذرات اکسید نیکل

نانو ذرات اکسید نیکل

شرکت بیسموت » نانو » نانو ذرات اکسید نیکل

  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

آشنایی با نانو ذرات اکسید نیکل

نانو ذرات اکسید نیکل به صورت پودر سبز ظاهر می شوند و به عنوان بسیار سمی درجه بندی می شوند. آنها می توانند باعث واکنش پوستی آلرژیک ، اثرات مضر طولانی مدت برای زندگی آبزیان و آسیب احتمالی اعضای بدن به دلیل قرار گرفتن در معرض طولانی مدت یا مکرر شوند.اکسید نیکل یک اکسید فلز انتقالی مهم با ساختار شبکه مکعبی است. یک پودر سبز ریز تشکیل شده از ذرات اکسید نیکل با قطر تقریباً 50 نانومتر ، نانوپودر دارای کاربردهای گسترده و چشم انداز تحقیقاتی در مورد ذخیره انرژی ، الکترونیک ، شیمی و سایر موارد است.

پودر نانو ذرات اکسید نیکل

پیشنهاد میکنیم از بقیه نانو ذرات دیدن فرمائید.

خرید نانو ذرات اکسید نیکل

برای خرید نانو ذرات اکسید نیکل و استعلام قیمت میتوانید با ما تماس بگیرید یا در صورت تمایل ثبت سفارش کنید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم .

شماره تماس سریع برای خرید نانو ذرات:09930671732

تشکیل نانو ذرات اکسید نیکل

آماده سازی نانو ذرات اکسید نیکل

حرارت دادن

نانو ذرات اکسید نیکل را می توان با چند روش تهیه کرد. با گرم شدن بالای 400 درجه سانتیگراد ، پودر نیکل با اکسیژن واکنش داده و نانو اکسید نیکل می دهد. در برخی از فرآیندهای تجاری ، اکسید نیکل سبز با حرارت دادن مخلوطی از پودر نیکل و آب در دمای 1000 درجه سانتیگراد ساخته می شود ، می توان با افزودن نانو ذرات اکسید نیکل سرعت این واکنش را افزایش داد.

تجزیه

ساده ترین و موفق ترین روش آماده سازی از طریق تجزیه در اثر تجزیه  ترکیبات نیکل (II) مانند هیدروکسید ، نیترات و کربنات است که یک پودر سبز روشن ایجاد می کند. سنتز از عناصر با حرارت دادن فلز در اکسیژن می تواند پودرهای خاکستری تا سیاه را نشان دهد که نشان دهنده غیر استوکیومتری است.

تولید اکسید نیکل توسط بارش شیمیایی

روشی است که در این کار استفاده می شود. موادی که عمدتا در این4 پروژه مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: هیدرات هگزرات نیکل نیترات (به عنوان یک ماده اساسی) ، هیدروکسید سدیم (به عنوان ماده رسوب دهنده) و سورفاکتانت های زیر (برای کاهش اندازه ذرات). نتایج به دست آمده وجود نانوپودرهای اکسید نیکل تولید شده در هنگام بارش شیمیایی را تأیید می کند.

انواع مختلف اکسید نیکل

صورت های مختلف اکسید نیکل شامل :اکسید نیکل سیاه ،اکسید نیکل سبز ،بونزنیت،اکسید مونونیکل ،مونوکسید نیکل ،اکسید نیکل،پروتکل اکسید نیکل ،رسوب اکسید نیکل میشود.

کاربرد های نانو ذرات اکسید نیکل

1.در تهیه سرمت نیکل برای لایه آند سلول های سوختی اکسید جامد2. در کاتدهای اکسید نیکل لیتیوم برای میکرو باتری های یون لیتیوم3. در پوشش های الکتروکرومیک ، پلاستیک و منسوجات 4. در نانوسیم ها ، نانوالیاف و کاربردهای خاص آلیاژ و کاتالیزور 3.به عنوان یک کاتالیزور و به عنوان لایه های ضد فرو مغناطیسی  5.در اجزای سازه ای سبک وزن در هوا فضا 6. مواد چسبنده و رنگ آمیزی مینا 7. در فیلترهای نوری فعال 8. در سازه های سرامیکی9. در آینه های دید عقب خودرو با بازتاب قابل تنظیم10 . در مواد کاتدی باتری های قلیایی11. مواد الکتروکرومیک12. پنجره های هوشمند با مصرف بهینه انرژی13.فیلم رسانای شفاف از نوع P 14.  موادی برای سنسورهای گاز یا دما ، مانند سنسور CO ، سنسور H2 و سنسورهای فرمالدئید 15.  به عنوان الکترود شمارنده

خواص شیمیایی

خصوصیات شیمیایی نانوذرات اکسید نیکل به صورت زیر بیان شده است. نماد شیمیایی :نانو ذرات اکسید نیکل (نیکل گروه 4 اکسیژن 16)ترکیب شیمیایی :این عنصر دارای (نیکل 78.55  اکسیژن 21.40) است . انحلال پذیری  شکل سبز در آب نامحلول است اما در اسیدها محلول است.فرم سیاه هم در آب و هم در اسیدها نامحلول است.

خواص فیزیکی

تراکم یا چگالی اکسید نیکل  6.67 گرم در سانتی متر مکعب میباشد و جرم مولی اکسید نیکل 74.71 گرم در مول است .حالت فیزیکی در دمای اتاق جامد است . رنگ  به شکل سبز یا سیاه وجود دارد.

اندازه ذرات نانو ذرات اکسید نیکل

سنتز

روش های سنتز کردن سنتز نانو ذرات اکسید نیکل با استفاده از چندین روش انجام شده است :ژل سل ، هم رسوبی و تجزیه حرارتی.

سنتز نانو ذرات اکسید نیکل

تجزیه حرارتی

نانو ذرات اکسید نیکل از طریق تجزیه اکسات نیکل NiC2O4 در دمای 450 درجه سانتیگراد سنتز شده است . روش تجزیه حرارتی دارای مزایایی مانند فرآیند ساده ، هزینه کم و سهولت دستیابی به محصولات با خلوص بالا است. از این رو مسیری کاملا امیدوار کننده و آسان برای کاربردهای صنعتی است.

سنتز سبز

پدیده سنتز سبز نانوذرات هنوز بسیاری از محققان را به خود جلب می کندانتخاب این روش بیشتر به این دلیل انجام می شود که به صرفه تر است ، به دست آوردن آن آسان است ،و سازگار با محیط زیستدر مسیر سبز ، متابولیت ثانویه به عنوان منبع پایه عمل می کند وعامل محدود کننده مانند جایگزین شیمیایی.

تولید با روش ژل-سل

نانو ذرات اکسید نیکل را می توان با تجزیه حرارتی هیدروکسیف نیکل تازه تهیه شده با مسیر سل ژل در دمای 300 درجه سانتیگراد (572 درجه فارنهایت) تولید کرد. نانوذرات اکسید نیکل ایجاد شده با استفاده از این روش را می توان با استفاده از پراش سنج اشعه ایکس و مغناطیس سنج نمونه ارتعاشی مشخص کرد.

مزایای روش ژل-سل

سنتز در دمای پخت پایین تر  ، آماده سازی  آن آسان است، کم هزینه است  ، کنترل شده است ،تلفیق و تعدیل شکل .

سنتز با استفاده از صمغ عربی

سنتز نانو ذرات اکسید نیکل با استفاده از صمغ عربی توسط سل-ژل استروش. نانوذرات NiO سنتز شده با تبدیل مادون قرمز فوریه مشخص می شوندطیف سنجی (FTIR) ، میکروسکوپ الکترونی روبشی انتشار میدان (FESEM) و پودر اشعه Xپراش (XRD) نشان داده شد که نانو ذرات اکسید نیکل سنتز شده در فاز مکعب دارای یک کروی هستند،شکل و اندازه متوسط ​​34 نانومتر.

خطرات

بشتر تماس ها از طریق استنشاق مزمن شغلی است. حاد شدیدسمیت نادر است.موضعی :ممکن است باعث درماتیت تماسی شود.گوارشی :هیچ موردی در مورد مصرف اکسید نیکل گزارش نشده است.استنشاق :علت بالقوه آسم شغلی. مزمن استنشاق ممکن است باعث رینیت ، سینوزیت ، آنوسمی ،سوراخ شدن تیغه بینی ویا پنوموکونیوز.

واکنش پذیری

واکنش پذیری شکل سیاه اکسید نیکل از نظر شیمیایی واکنش پذیر است و نمک های ساده ای را در حضور اسیدها تشکیل می دهند.  اکسید نیکل سبز بی اثر است.

روش شناسایی

نانو ذرات اکسید نیکل تهیه شده توسط پراش اشعه x (xRD) و میکروسکوپ انتقال الکترونی (TEM)مودر شناسایی قرار میگیرند .

آیا اکسید نیکل در آب محلول است؟

این ماده در آب محلول نیست اما به راحتی در اسیدها و هیدروکسید آمونیوم حل می شود. نیکل اکسید یک ماده جامد سبز پودری است که با گرم شدن زرد می شود.

خاصیت مغناطیسی اکسید نیکل

نانو ذرات اکسید نیکل به عنوان یک ماده مغناطیسی ، ماده ای برای دستگاه های نمایش الکتروکرومیک ، در کاتالیز ، به عنوان یک ماده الکترود و به عنوان یک ماده لایه عملکردی برای سنسورهای شیمیایی استفاده شده است.

خاصیت ضد میکروبی

از یافته های بدست امده مشخص شد که این نانوذرات از رشد باکتری های گرم مثبت و گرم منفی با فعالیت بالاتر در برابر موجودات گرم مثبت جلوگیری می کنند. باکتری ها مقاومت بالایی در برابر سفازولین ، اریترومایسین ، ریفامپیسین ، آمپی سیلین ، پنی سیلین و استرپتومایسین داشتند.نتیجه گیری این است که نانو ذرات اکسید نیکل دارای ویژگی های ضد باکتری قابل توجهی در برابر باکتری های گرم مثبت و گرم منفی هستند و می تواند یک درمان جدید برای باکتری های مقاوم در برابر بیماریزایی و آنتی بیوتیک انسان باشد.

منابع قابل ارجاع برای مطالعه بیشتر:https://www.hindawi.com/journals/ijac/2016/3512145/

 

 

 

1 دیدگاه دربارهٔ «نانو ذرات اکسید نیکل;

دیدگاهتان را بنویسید