نانو ذرات اکسید کبالت

نانو ذرات اکسید کبالت

شرکت بیسموت » نانو » نانو ذرات اکسید کبالت

  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

آشنایی با نانو ذرات اکسید کبالت

نانو ذرات اکسید کبالت به صورت یک پودر مشکی با ساختار کریستال اسپینل ظاهر می شود. آنها ماده مغناطیسی مهمی هستند و نیمه هادی های نوع P هستند. وقتی اکسید نانو کبالت در معرض شعله هیدروژن قرار گرفته و تا 900 درجه سانتیگراد (1652 درجه فارنهایت) گرم شود ، به کبالت فلزی تبدیل می شود.ذرات اکسید کبالت در مقیاس نانو به طور معمول 10-30 نانومتر (nm) با سطح خاص (SSA) در محدوده 130-150 متر مربع در گرم هستند.ذرات اکسید کبالت نانو نیز به صورت غیرفعال و با خلوص فوق العاده بالا و پوشش های کربنی و پراکنده در دسترس هستند.

اندازه نانو ذرات اکسید کبالت

پیشنهاد میکنیم از بقیه نانو ذرات ما دیدن فرمائید.

خرید نانو ذرات اکسید کبالت

برای خرید نانو ذرات اکسید کبالت و استعلام قیمت میتوانید با ما تمس بگیرید یا در صورت تمایل ثبت سفارش کنید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

شماره تماس سریع برای خرید نانو ذرات:021-28422797

انواع اکسید کبالت

اکسید کبالت (II ، III) یک ترکیب غیر آلی با فرمول Co3O4 است. این یکی از دو اکسید کبالت (II) است. اکسید کبالت (II ، III) بعنوان الکترود در برخی از باتری های یون لیتیوم ، احتمالاً به صورت نانوذرات اکسید کبالت استفاده می شود.فرمول شیمیایی: Co3O4؛ CoO.Co2O3

خطرات

نانو ذرات اکسید کبالت درجه بندی شده برای انسان مضر و برای محیط زیست خطرناک است. در صورت بلعیدن می توانند مضر باشند و باعث واکنش های پوستی آلرژیک می شوند. آنها همچنین برای زندگی آبزیان بسیار سمی هستند و اثرات طولانی مدت دارند.

کاربرد های گسترده نانو ذرات اکسید کبالت

1.در الکترونیک خرد 2. به عنوان یک نانوذره مغناطیسی با کاربردهای فراوان در ریز باتری ها ، نانوسیم ها و کاربردهای خاص آلیاژ و کاتالیزور3. در تجزیه ، ابررساناها ، سرامیک الکترونیکی و سایر زمینه ها به عنوان یک ماده غیر آلی مهم است 4. به عنوان حامل های کاتالیزور و کاتالیزور 5. به عنوان یک الکترود مواد فعال 6. برای شیشه ، رنگهای چینی و رنگدانه ها7. اکسیدان های صنایع شیمیایی8. عینک های ارشد و سایر مواد فیلتر9. به عنوان کاربید10. در سنسورهای دما و گاز11. در دستگاه های الکتروکرومیک12. در لعاب ها ، چرخ های آسیاب و جاذب های انرژی خورشید.

پودر نانو ذرات اکسید کبالت

فعالیت ضد باکتری

فعالیتهای ضد باکتریایی نئوذرات اکسید کبالت سنتز شده باکتریهای گرم مثبت و گرم منفعل تجزیه و تحلیل شد و مشخص شد که با افزایش غلظت نئوذرات اکسید کبالت ، فعالیت ضد باکتری افزایش می یابد.

خاصیت مغناطیسی

با این حال ، در میان همه این مواد مغناطیسی ، نانو ذرات اکسید کبالت (Co3O4) به دلیل خاصیت مغناطیسی خوب ترجیح داده می شوند. کبالت خالص در دمای اتاق پایدار نیست زیرا می تواند به اکسیدهایی مانند CoO ، Co2O3 و Co3O4 تبدیل شود. Co3O4 پایدارترین فاز است.

خواص حرارتی

نانو سیالات اکسید کبالت دارای کاربرد بالقوه ای در چندین کاربرد مهندسی مکانیک است. به طور خاص ، به عنوان جایگزینی مایعات با هدایت حرارتی کم مانند آب و اتیلن گلیکول ، به عنوان یک نتیجه ، خواص حرارتی نانوسیال ها بسیار مورد توجه است. افزایش غلظت حجم ذرات (ϕ) باعث افزایش مقادیر هدایت حرارتی و گرانروی می شود.

خواص فیزیکی

وزن مولکولی 74.9326 گرم در مول،ظاهر خوب پودر خاکستری تیره تا سیاه است،نقطه ذوب 895 درجه سانتیگراد (1643 درجه فارنهایت)،نقطه جوش 900 درجه سانتیگراد (1652 درجه فارنهایت)،تراکم 6.11 گرم در سانتی متر مکعب، تراکم فله 0.57 گرم در میلی لیتر،اندازه متوسط ​​ذرات <50 نانومتر (TEM)،سطح خاص 40-70 متر مربع در گرم (معمولی)،حلالیت در H2O N / A،جرم دقیق 74.9281 گرم در مول،توده .Monoisotopic 74.928115 Da

سنتز نانو اکسید کبالت

روشهای مختلفی برای سنتز نانو ذرات اکسید کبالت وجود دارد که از جمله آنها ، تجمع شیمیایی ، واکنش مکانیکی – شیمیایی ، تجزیه حرارتی ، رسوب حرارتی و مسیر اکسیداسیون و روش طولانی مدت ماشینکاری است.

تکنیک ژل-سل

روشهای شیمیایی مانند تکنیک ژل سل و کاهش شیمیایی بیشتر برای سنتز این مواد استفاده می شود. اما این روش ها استفاده از مواد شیمیایی سمی را به همراه دارد و همچنین منجر به تولید محصولات جانبی خطرناک می شود.

تجزیه حرارتی

از روش تجزیه حرارتی برای سنتز نانو ذرات اکسید کبالت با پراکندگی 0.01 میلی گرم کلرید کبالت در 500 میلی لیتر آب مقطر و 10٪ گلیسرول استفاده کرد. سوسپانسیون به مدت 20 دقیقه توسط همزن مغناطیسی در دمای 50 درجه سانتیگراد هم زده شد. پس از آن محلول محلول هیدروکسید آمونیوم (50 میلی لیتر) به آرامی برای کنترل تجمع اضافه شد. هیدروکسید کبالت بدست آمده در هوا به مدت 3 ساعت در دمای 450 درجه سانتیگراد کلسینه می شود و نانوذرات Co3O4 را تولید می کند.

کاستی های این نوع سنتز

نانو ذرات با روش های مختلفی مانند تجزیه در اثر حرارت و سایش سنتز می شوند اما این روش ها دارای کاستی هایی از جمله هزینه زیاد ، سرعت سنتز کم و انرژی مورد نیاز زیاد است

سنتز سبز

بنابراین ، اخیراً جوامع علمی مرتبط علاقه مند به سنتز نانوذرات اکسید فلز با استفاده از عصاره های مختلف گیاهی هستند. بعلاوه ، زیست زایی نانوذرات اکسید فلز به دلیل راه اندازی آزمایشی ساده و سهولت دستیابی به ذرات نانو با اندازه های متغیر و مورفولوژی ، مورد توجه روزافزون قرار گرفته است.

سنتز سبز نانو ذرات اکسید کبالت

چگونگی سنتز

نانو ذرات اکسید کبالت با استفاده از روش سبز مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست با استفاده از عصاره برگ Populus ciliata (صنوبر بالغ هیمالیا)و هگزاهیدرات نیترات کبالت سنتز شد. نانوذرات تهیه شده توسط تکنیک های مختلف مانند FTIR ، XRD ، TEM و SEM مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این تکنیک ها سنتز موفقیت آمیز نانوذرات اکسید کبالت را نشان دادند.

ویژگی های سنتز سبز

سنتز نانوذرات کمتر سمی ، سازگار با محیط زیست ، مقرون به صرفه و تمیز باشد .

گیاه populous ciliata

سنتز نانو ذرات اکسید کبالت با استفاده از عصاره برگ Populus ciliata (صنوبر بالغ هیمالیا)انجام میگیرد. ما از برگهای Populus ciliata به عنوان یک عامل کاهنده برای سنتز Co3O4-NP استفاده کرده ایم. طبق بررسی ادبیات مربوطه ، از عصاره برگ این گیاه تاکنون برای سنتز نانو اکسید کبالت استفاده نشده استاین گیاه از خانواده (Silicaceae) است و این گونه به طور عمده در مناطق هند و پاکستان ، نپال و بوتان پخش می شود.

عصاره برگ سنتز نانو ذرات اکسید کبالت

کاربرد های این گیاه

از چوب این گیاه برای ساخت بسیاری از موارد مفید استفاده می شود. پوست این گیاه همچنین برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود.

تهیه عصاره برگ

عصاره برگ با روش گزارش شده تهیه شد . برگها ابتدا با آب لوله کشی و سپس آب مقطر شسته و به مدت 24 ساعت در دمای اتاق در زیر هوا خشک شدند. سپس این برگها به درستی در مخلوط کن مکانیکی خرد شدند. برگهای خرد شده (10 گرم) را در یک لیوان شیشه ای (250 میلی لیتر) برداشته و آب مقطر (100 میلی لیتر) اضافه کرده و مخلوط را تا جوش گرم کردند. پس از 2 ساعت ، گرمایش متوقف شد و تغییر رنگ محلول از بی رنگ به قهوه ای روشن مشاهده شد. این محلول برای رسیدن به دمای اتاق نگهداری می شود ، فیلتر شده و برای استفاده بیشتر در یخچال نگهداری می شود.

چرا نانو ذرات اکسید کبالت کاتالیزور بهتری نسبت به پودر اکسید کبالت است؟

به این دلیل که ذرات نانو در مقایسه با پودر سطح زیادی دارند. توضیح؛ -با افزایش سطح واکنش دهنده جامد می توان سرعت واکنش شیمیایی را افزایش داد.

منابع قابل ارجاع برای مطالعه بیشتر:https://www.hindawi.com/journals/isrn/2012/691032/

https://www.azonano.com/article.aspx?ArticleID=3387

دیدگاهتان را بنویسید