نانو ذرات کیتوسان

کیتوسان

شرکت بیسموت » نانو » نانو ذرات کیتوسان

  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

آشنایی با نانو ذرات کیتوسان

نانو ذرات کیتوسان یک پلیمر جالب است که در زمینه پزشکی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. این کیتین به طور نسبی یا کاملاً استیل شده است. از آنجا که کیتین به طور طبیعی اتفاق می افتد (به عنوان مثال در دیواره سلولهای قارچی و پوسته های سخت پوستان) ، کیتوزان کاملاً قابل تجزیه و زیست سازگار است و می تواند به عنوان چسب و به عنوان یک عامل ضد باکتری و ضد قارچ مورد استفاده قرار گیرد.

پیشنهاد میکنیم حتماً درباره کیتوسان  مطالعه کنید و بقیه نانو ذرات را ببینید و درباره آن ها مطالعه کنید

اندازه ذرات نانو ذرات کیتوسان

خرید نانو ذرات کیتوسان

برای خرید نانو ذرات کیتوسان و استعلام قیمت میتوانید با ما تماس بگیرید یا در صورت تمایل ثبت سفارش کنید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

شماره تماس سریع برای خرید نانو ذرات کیتوسان:021-28422797

تشکیل نانو ذرات کیتوسان

کیتوسان به دلیل خاصیت زیست سازگار بودن به عنوان یک داروی بالقوه دارویی مورد بررسی قرار گرفته است. برخی مطالعات پیشنهاد کرده اند که از کیتوسان برای پوشاندن نانوذرات ساخته شده از مواد دیگر برای کاهش تأثیر آنها بر بدن و افزایش فراهمی زیستی آنها استفاده شود.

آماده سازی نانو ذرات کیتوسان

درجه استیل زدایی

درجه بدستیل شدن (استیل زدایی) و وزن مولکولی کیتوسان را می توان برای دستیابی به خصوصیات مختلف فیزیکی مکانیکی اصلاح کرد.

کیتوسان تجاری

کیتوسان تجاری از پوسته های میگو و سایر سخت پوستان دریایی گرفته شده است که در اینجا تصویر شده است.کیتوسان بصورت تجاری توسط استیلاسیون کیتین تولید می شود ، این عنصر ساختاری در اسکلت بیرونی سخت پوستان (مانند خرچنگ و میگو) و دیواره سلولهای قارچ است.

جنس نانو ذرات کیتوسان

 کاربر های نانو ذرات کیتوسان

نانوذرات کیتوسان در تحویل دارو

چندین گروه تحقیقاتی خواص نانوذرات کیتوسان را با هدف استفاده از آنها به عنوان یک عامل انتقال دارو بررسی کرده اند. سازگاری زیستی و غیر سمی بودن ماده باعث جذابیت آن به عنوان یک ماده خنثی برای رساندن عوامل فعال می شود.کاربرد بالینیتحقیقات  تایید کرد که از ژلاسیون یونی می توان برای تولید نانو ذرات کیتوسان با کیفیت کافی برای استفاده در کاربردهای بالینی استفاده کرد. محققان همچنین برای اطمینان از نتایج قابل تکرار از فرآیند تولید ، تأثیر برخی پارامترهای تولید بر روی خصوصیات ذرات را تعیین کردند.

تصفیه

از کیتوسان می توان در هیدرولوژی به عنوان بخشی از فرآیند فیلتراسیون استفاده کرد. کیتوسان باعث اتصال ذرات ریز رسوبات به یکدیگر می شود و متعاقباً در حین فیلتراسیون شن و ماسه با رسوب از بین می رود. همچنین مواد معدنی سنگین ، رنگها و روغنها را از آب خارج می کند.   کیتوسان همراه با فیلتراسیون شن و ماسه تا 99٪ کدورت را از بین می برد.

نقش بیولوژیکی نانو ذرات کیتوسان

کیتوسان یکی از جاذب های بیولوژیکی است که برای حذف فلزات سنگین بدون تأثیرات منفی زیست محیطی استفاده می شود.در ترکیب با بنتونیت ، ژلاتین ، سیلیکاژل ، ایزینگلاکس یا سایر مواد ریز کننده ، برای شفاف سازی شراب ، مید و آبجو استفاده می شود. در اواخر فرآیند دم آوری ، کیتوسان لخته سازی را بهبود می بخشد ، و سلولهای مخمر ، ذرات میوه و سایر ریزه هایی را که باعث شراب مبهم می شوند ، از بین می برد.

کاربرد نانو ذرات کیتوسان در تصفیه آب

جدا از کاربردهای پزشکی ، از کیتوسان در تصفیه آب نیز استفاده شده است. وجود گروههای عملکردی مانند هیدروکسیل و آمینو در کیتوسان از آن یک جاذب عالی ساخته است. یک مطالعه گزارش داد که غشاهای نانوذره ای پوشش داده شده با کیتوسان قادر به از بین بردن باکتری ها بسیار بهتر از غشاهای بدون پوشش هستند.

کاربرد نانو کیتوسان در حذف پساب

مطالعه دیگری در سال 2015 استفاده از نانو ذرات کیتوسان و نانو ذرات اکسید روی را برای حذف حدود 99٪ رنگ از پساب نساجی گزارش کرد. اگر کیتوسان مغناطیسی شود ، می توان آن را بهمراه رنگهای جذب شده با استفاده از نیروهای مغناطیسی به راحتی بازیابی کرد و باعث استفاده مجدد از آب شد.

ترمیم زخم

همچنین ثابت شده است که کیتوسان با افزایش رشد سلول های پوستی از عفونت در زخم ها جلوگیری کرده و روند ترمیم زخم را تسریع می کند.

فعالیت ضدمیکروبی

نانو ذرات کیتوسان فعالیت ضد میکروبی موثری در برابر استافیلوکوکوس ساپروفیتیکوس و اشریشیا کلی نشان می دهند. همچنین می تواند به عنوان افزودنی در منسوجات ضد میکروبی برای تولید لباس برای مراقبت های بهداشتی و سایر متخصصان استفاده شود.

کاربرد نانو کیتوسان در ترمیم زخم

این مواد همچنین می توانند به عنوان یک ماده ترمیم کننده زخم برای جلوگیری از عفونت فرصت طلب و بهبود زخم استفاده شوند.

 سنتز نانو ذرات کیتوسان

یک روش معمول برای سنتز کیتوسان ، استیلاسیون کیتین با استفاده از هیدروکسید سدیم بیش از حد به عنوان معرف و آب به عنوان حلال است. این واکنش از سینتیک مرتبه اول پیروی می کند اگرچه در دو مرحله اتفاق می افتد. سد انرژی فعال سازی برای مرحله اول در 48.8 کیلوژول · مول-1 در دمای 25–120 درجه سانتیگراد برآورد می شود و بالاتر از سد مرحله دوم است.

سنتز نانو ذرات کیتوسان

 

گروه آمینه موجود در نانو ذرات کیتوسان

گروه آمینه موجود در کیتوسان دارای مقدار pKa 6.5 ~ است که منجر به پروتون سازی قابل توجهی در محلول خنثی می شود ، با افزایش اسیدیته (کاهش pH) و مقدار DA- افزایش می یابد. این باعث می شود کیتوسان محلول در آب و یک چسب زیستی باشد که به راحتی به سطوح دارای بار منفی متصل می شود ( مانند غشاهای مخاطی ) کیتوسان انتقال داروهای قطبی را از طریق سطوح اپیتلیال افزایش می دهد و زیست سازگار و زیست تخریب پذیر است. مقادیر خالص کیتوسان برای مصارف زیست پزشکی در دسترس است.

خواص شیمیایی نانو ذرات کیتوسان

کیتوسان به دلیل ماهیت شیمیایی منحصر به فرد ، بار مثبت،یک بیوپلیمر پلی کاتیونی با کاربردهای بیولوژیکی گسترده است. کیتوسان دارای خواص فیزیکی شیمیایی عالی مانند چسب زیست سازگار ، زیست سازگار و قابل تجزیه زیست است. کیتوسان یک پلی ساکارید آمینه است.

خواص مولکولی و فیزیکی نانو ذرات کیتوسان

بیوپلیمرهای کیتوسان و کیتین همیشه خالص نیستند. پلیمر کیتوسان اغلب از حدود 20٪ از باقی مانده های قند N-استیل گلوکوزامین کیتین تشکیل شده در حالی که کیتین اغلب از حدود 20٪ از باقی مانده های گلوکوزامین کیتوسان تشکیل شده است .

حلالیت

بیوپلیمرهای کیتوسان و کیتین نسبتاً در آب محلول نیستند تا اینکه با 7 درجه پلیمریزاسیون به الیگومرها تقسیم می شوند (کاسترو و پائولین ، 2012). پلیمرهای کیتوسان بیشتر از این زمان در محلول های pH ≤ 7 محلول در آب می شوند. خصوصیات فیزیکی پلیمر کیتوسان تأثیر قابل توجهی بر خصوصیات بیولوژیکی آن دارد. پلیمر کیتوسان باید به درستی حل شود تا تأثیرات ضد میکروبی و سایر فعالیت های بیولوژیکی آن مانند خواص افزایش ماندگاری پس از برداشت را تحت تأثیر قرار داده و نمایش دهد.

خواص بیولوژیکی

کیتوسان دارای چندین ویژگی بیولوژیکی است که آن را به ماده ای جذاب برای استفاده در کاربردهای پزشکی تبدیل می کند. این خواص شامل: تجزیه بیولوژیکی ، عدم سمیت ، اثرات ضد قارچی ، تسریع بهبود زخم و تحریک سیستم ایمنی بدن.

برنامه های کاربردی دیگر

عوامل ضد باکتری ، بردارهای انتقال دهنده ژن و ناقلین انتشار پروتئین و داروها.یک کمکی بالقوه برای واکسن هایی مانند آنفلوانزا ، هپاتیت B و واکسن پاراتیفوی خوک.

نانو ذرات کیتوسان در صنایع مختلف

نانو ذرات کیتوسان یک مجموعه منحصر به فرد

وجود هیدروکسیل واکنش پذیر و گروه آمینه که در طبیعت فراوان است. ویژگی های شیمیایی آن ، کیتوسان را با مجموعه ای منحصر به فرد از ویژگی های عملکردی فراهم می کند. مشخصات اصلی کیتوسان درجه استیلاسیون و وزن مولکولی آن است. اینها از خصوصیات قابل حل کیتوسان ، از محلول بودن و ظرفیت تشکیل مواد گرفته تا تجزیه بیولوژیکی و ویژگی های متنوع زیست فعال ، تأثیر مهمی دارند. مدتهاست که پتانسیل بزرگ استفاده از کیتوسان در زمینه های مختلف شناخته شده است. ویژگی های بیولوژیکی مربوط به کیتوسان ، آن را به ویژه برای کاربردهای مربوط به مصارف مهندسی کشاورزی ، غذا و محیط زیست مناسب می کند.

منابع قابل ارجاع برای مطالعه بیشتر:https://www.azonano.com/article.aspx?ArticleID=3232

1 دیدگاه دربارهٔ «نانو ذرات کیتوسان;

  1. قابلیت اطمینان پایه و اساس موفقیت این فروشنده است. آنها به طور مداوم در هر معامله برتری را ارائه می دهند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید