خرید نیترات کلسیم

نیترات کلسیم

شرکت بیسموت » کود های شیمیایی » خرید نیترات کلسیم

  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

شرکت بیسموت وارد کننده و عرضه کننده ی انواع مواد شیمیایی در گرید های مختلف است. یکی از این مواد نیترات کلسیم است که کاربرد های زیادی در صنایع مختلف از جمله در کشاورزی دارد. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و آنالیز ماده، استعلام قیمت روز و خرید نیترات کلسیم و دیگر مواد مورد نظرتان با همکاران ما با شماره 021-28422797 در تماس باشید. 

شرکت بیسموت برای اطمینان خاطر بیشتر شما ضمانت کیفی ارائه میدهد و اگر ماده دریافتی با توضیحات همکاران ما و انالیز ماده مطابقت نداشت می توانید بار را برگشت زده و پول خود را پس بگیرید. همچنین همکاران ما در شرکت بیسموت آماده ی پاسخ گویی به شما در سریع ترین زمان ممکنه هستند و مواد خریداری شده با ارسال فوری به سراسر کشور ارسال می شود.

نیترات کلسیم چیست؟

نیترات کلسیم، که اغلب با نام IUPAC، دینیترات کلسیم، یا با مترادف های مختلف آن مانند نمک نروژی و نیترات آهک شناخته می شود، یک ترکیب معدنی بسیار محلول با فرمول مولکولی Ca(NO3)2 است. از کاتیون‌های کلسیم (Ca2+) و آنیون‌های نیترات (NO3-) تشکیل شده است که منجر به تشکیل نمکی می‌شود که به آسانی در آب تجزیه می‌شود و یون‌های کلسیم و نیترات تولید می‌کند. از نظر ساختاری، یون کلسیم توسط شش اتم اکسیژن از گروه های نیترات احاطه شده است و یک هندسه هشت وجهی مخدوش را تشکیل می دهد. وزن مولکولی نیترات کلسیم تقریباً 164.09 گرم در مول است که گروه های نیترات در پتانسیل اکسیداسیون نسبتاً بالایی آن نقش دارند. این ترکیب با ماهیت رطوبت سنجی آن مشخص می شود، به این معنی که تمایل به جذب رطوبت از محیط دارد و معمولاً به شکل تتراهیدرات آن، Ca(NO3)2·4H2O، با وزن مولکولی تقریباً 236.15 گرم در مول یافت می شود. خواص فیزیکی نیترات کلسیم، مانند ماهیت بی رنگ و رقیق بودن آن، همراه با حلالیت بالای آن در آب، به پیوندهای یونی آن و وجود آنیون های نیترات بسیار قطبی آن نسبت داده می شود.

مشخصات فیزیکی

  • فرمول مولکولی: Ca(NO3)2
  • وزن مولکولی: 164.09 گرم در مول (بی آب)، 236.15 گرم در مول (تترا هیدرات)
  • شکل ظاهری: دانه های جامد یا سفید بی رنگ (بی آب)، کریستال های بی رنگ (تترا هیدرات)
  • چگالی: 2.504 g/cm³ (بی آب)، 1.896 g/cm³ (تترا هیدرات)
  • نقطه ذوب: 561 درجه سانتی گراد (بی آب)، 42.7 درجه سانتی گراد (تترا هیدرات)
  • نقطه جوش: با حرارت دادن تجزیه می شود
  • حلالیت در آب: بسیار محلول، 1214 گرم در لیتر در دمای 20 درجه سانتی گراد (بی آب)، 2710 گرم در لیتر در دمای 40 درجه سانتی گراد (تترا هیدرات)
  • ضریب شکست: 1.47
  • Hygroscopicity: دارای رطوبت بالا
  • ساختار کریستالی: مونوکلینیک (بی آب)، تری کلینیک (تترا هیدرات)

خواص شیمیایی

  • pH محلول آبی: تقریباً 5 تا 7 (بستگی به غلظت دارد)
  • حالت اکسیداسیون کلسیم: +2
  • یون های معمولی تولید شده در محلول: Ca2+، NO3-
  • واکنش پذیری با اسید: با اسیدها واکنش می دهد و نمک های کلسیم و اسید نیتریک را تشکیل می دهد
  • واکنش با بازها: با بازها واکنش می دهد و نمک های هیدروکسید کلسیم و نیترات تشکیل می دهد.
  • تجزیه حرارتی: با حرارت دادن تجزیه می شود و اکسید کلسیم، دی اکسید نیتروژن و اکسیژن را تشکیل می دهد.

فرمول شیمیایی کلسیم نیترات خرید نیترات کلسیم

شرکت بیسموت عرضه کننده انواع مواد شیمیایی در گرید های مختلف است. یکی از این مواد نیترات کلسیم است که کاربرد زیادی در صنایع گوناگون از جمله در کشاورزی دارد. با توجه به نوسانات قیمت مواد شیمیایی و ارزی کشور، ما نمی توانیم قیمت دقیقی برای زمان طولانی ای ارائه دهیم ولی شما می توانید برای استعلام قیمت روز و خرید نیترات کلسیم و دیگر مواد موردنظرتان با همکاران ما با شماره 021-28422797 در تماس باشید.

شماره تماس برای خرید این محصول 02128422797
CAS NUMBER  4-34-13477
فرمول شیمیایی Ca(NO3)2
گرید های موجود گرید کشاورزی
نام انگلیسی Calcium nitrate
قابلیت ارسال(روش ارسال)  دارد(ارسال با باربری و ماشین مستقیم)
قیمت  تماس بگیرید
برگه آنالیز  تماس بگیرید
خلوص های موجود 24 درصد
شکل ظاهری پودر و گرانول
بسته بندی کیسه های 25 کیلویی
کشور تولید کننده ایران و چین و ترکیه و اسپانیا
امکان واردات اختصاصی دارد
حداقل میزان قابل سفارش 1 کیسه
شماره تماس برای خرید های کمتر از حداقل میزان سفارش مشخص شده  09941413630
تضمین کیفیت  دارد
تضمین اصالت  دارد
تضمین مطابق بودن با آنالیز  دارد

 

برخی از کودهای محبوب تجاری نیترات کلسیم مایع شامل:

  • YaraLiva Tropicote کود دانه ای ، حاوی 15.5٪ نیتروژن و 19٪ کلسیم است
  • YaraLiva CN-9 یک محلول مایع، حاوی 9٪ نیتروژن و 11٪ کلسیم است
  • YaraLiva Calcinit محلول در آب، ویژه برای باروری گیاهان، حاوی 5/15 ٪ نیترات و 19 ٪ کلسیم.
  • هایفا کال ، گروه حیفا، محلول در آب نیترات کلسیم مایع، حاوی 15.5٪ نیترات (14.4٪ ازت نیترات ، 1.1٪ ازت آمونیوم) و 19٪ کلسیم است.
  • کلسیم اولتراسول، SQM، کود محلول در آب، حاوی 15.5٪ نیترات و 18.8٪ کلسیم است.
  • CAN 17 (Agrium) محلول مایع، با درجه 0-۰-۱۷ ، حاوی 11.1٪ ازت نیترات ، 4.6٪ نیتروژن آمونیوم ، 1.3٪ ازت اوره و 8.8٪ کلسیم می باشد.

نیترات کلسیم 4 آبه چیست؟

درصد کلسیم محلول یا اکسید کلسیم دارای 24 w/w می باشید همچنین درصد نیتروژن کل دارای 12.3 درصد w/w و کلر محلول دارای 0.12 w/w میباشد.

بار نیز به صورت کاملا پودری و خشک می باشد.

کود نیترات کلسیم چیست؟

کود نیترات کلسیم یک ترکیب مشتق شده از موادی مثل نمک است. که معمولا در محلول های کود، یا به عنوان یک کود برای گیاهان خانه، گیاهان باغ و محصولات زراعی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. نیترات کلسیم تنها منبع محلول در آب کلسیم است بنابراین اغلب در کودهای مایع یا به عنوان یک اسپری برگ استفاده می شود و به طور مستقیم به گیاهان داده می شود.

نیترات کلسیم، یک عضو ضروری برای گیاه

کلسیم برای ساخت دیواره های سلولی ضروری است. اگر کلسیم کمی به گیاه برسد با این عملکرد مهم تداخل دارد و در نتیجه کم شدن رشد و تغییر شکل ریشه ، برگ های جوان و ضعیف شدن ساقه را در پی دارد. علاوه بر این سلول های ضعیف تر در معرض حملات بیوتیک نیز قرار دارند.  کلسیم در واکنشهای آنزیمی و در هماهنگی فرآیندهای بین سلولی نقش دارد.

فرایند تولید نیترات کلسیم

تولید نیترات کلسیم مستلزم دنباله ای از واکنش های شیمیایی است که با خنثی سازی اسید نیتریک (HNO₃) با سنگ آهک (CaCO₃) شروع می شود و منجر به تشکیل نیترات کلسیم، دی اکسید کربن و آب می شود:

CaCO₃ + 2HNO₃ → Ca(NO₃)₂ + CO₂ + H₂O.

پس از واکنش خنثی سازی، محلول برای حذف آب اضافی تبخیر می شود و در نتیجه نیترات کلسیم متمرکز می شود. سپس محلول غلیظ را می توان خنک کرد تا نیترات کلسیم تتراهیدرات (Ca(NO₃)₂·4H₂O) رسوب کند که از محلول جدا شده و برای به دست آوردن محصول نهایی خشک می شود:

Ca(NO₃)₂·4H₂O → Ca(NO₃)₂ + 4H₂O.

در برخی موارد، نیترات کلسیم به عنوان یک محصول جانبی در تولید سایر ترکیبات، مانند هنگام سنتز کودهای فسفاته تولید می شود. علاوه بر این، نیترات کلسیم همچنین می تواند از واکنش بین کلرید کلسیم (CaCl₂) و نیترات آمونیوم (NH₄NO₃) تولید شود:

CaCl₂ + 2NH₄NO₃ → Ca(NO₃)₂ + 2NH₄Cl.

کاربردهای نیترات کلسیم

بیشتر نیترات کلسیم تولید شده در کشاورزی مصرف می شود، دلیل این کار عدم حلالیت کلسیم کربنات کلسیم خاک در آب است، نکته قابل توجه اینکه کلسیم نیترات کاملا در آب حلال بوده و قابل جذب توسط گیاه است. اما به طور کلی نیترات کلسیم در موارد زیر کاربرد دارد:

  • کود
  1. پیشگیری از بیماری های گیاهی
  2. اصلاح خاک
  • تصفیه فاضلاب
  • افزودنی بتن
  • مواد منفجره
  • منعقد کننده لاتکس
  • نگهدارنده مواد غذایی
  • محلول مواد مغذی برای هیدروپونیک
  • معرف آزمایشگاهی

استفاده در کشاورزی

دادن مقدار صحیح مواد مغذی به گیاهان برای رشد آنها بسیار مهم است. گیاهان به اندازه کافی از آفات، بیماری و انواع حشرات در امان نیستند. به همین دلیل کود نیترات کلسیم تنها منبع محلول آب کلسیم بهترین روش مقابله با آفت ها برای گیاهان است.

اطمینان از اینکه گیاهان شما دارای رشد سالم و مواد مغذی مورد نیاز هستند در ارتقای رشد خوب حیاتی و بسیار مهم هستند. تعادل مناسب مواد مغذی به یک گیاه برای مقاومت در برابر افت کمک می کند، و باعث رشد بهتر گل و گیاهان و میوه ها با کیفیت بالا می شود.

اما کدام مواد مغذی را گیاهان شما نیاز دارند و آیا همه گیاهان در استفاده از مواد غذایی به طور یکسان هستند؟ کود نیترات کلسیم یک منبع غذای گیاهی است که ممکن است نام آن را شنیده باشید که برای محصولات باغی مانند فلفل، گوجه فرنگی و درختان و…مفید است.

مشاهده قیمت انواع کود شیمیایی

دلیل استفاده از کود نیترات کلسیم

نیترات کلسیم پودری حاوی کلسیم و نیتروژن است که گیاهان و درختان برای رشد بهتر به آن نیاز دارند. کلسیم برای برخی از گیاهان که قادر به تولید دانه ها هستند ضروری می باشد و به یک گیاه کمک می کند تا با کیفیت بهتر و میوه را با یک عمر مفید تر تولید کند.

کلسیم یک عنصر مهم در تشکیل دیواره های سلول های گیاهی است و در دسترس بودن کلسیم در یک گیاه کمک می کند تا دیواره های سلولی قوی باشند، و از گیاه دربرابر آفت و حشرات محافظت کند. نیتروژن نیز یک جزء حیاتی در تولید اسیدهای آمینه و کلروفیل است و به خوبی به وجود می آید.

نیترات کلسیم دیواره های سلولی گیاه را قوی تر می کند

کلسیم سلولها را به هم متصل می کند و در ساختار سلول نقش مهمی دارد.  کلسیم کافی منجر به قوی شدن دیواره های سلولی می شود.

مقاومت بیشتر در برابر آفت ها

تامین مناسب کلسیم به محصولات زراعی کمک می کند تا مقدار زیاد دربرابر بیماری و آفت مقاومت کنند و باعث می شود آنها کمتر در معرض حملات بیماری قرار بگیرند و اختلالات فیزیولوژیکی را به حداقل برسانند.

ارزش غذایی بالاترکلسیم نه تنها یک عملکرد متابولیک مهم است ، بلکه ذخایر کلسیم (استخوان ها) برای ساخت انسان از اهمیت ساختاری برخوردار است.

کود نیترات کلسیم باعث جلوگیری از موارد زیر می شود:

  • پوسیدگی در میوه ها و گل ها
  • لکه میوه ها
  • نرم شدن میوه ها
  • سرمازدگی گیاه و میوه ها
  • کم شدن عمر میوه ها
  • کم بودن مقاومت به آفت

استفاده کلسیم نیترات در کشاورزی

تاثیر نیترات کلسیم برای درخت سیب

نیترات کلسیم، یک منبع ارجح از کلسیم و نیتروژن در دسترس، به دو نیاز اساسی تغذیه ای درختان سیب می پردازد. جزء کلسیم برای حفظ یکپارچگی ساختاری دیواره سلولی بسیار مهم است و در نتیجه استحکام و قابلیت نگهداری سیب را افزایش می دهد. نقش مهمی در کاهش اختلالات فیزیولوژیکی مانند گودال تلخ دارد، وضعیتی که مشخصه آن لکه‌های کوچک، قهوه‌ای و فرورفته روی پوست میوه است که به کمبود کلسیم نسبت داده می‌شود. علاوه بر این، کلسیم برای سلامت کلی درخت ضروری است و به استحکام ریشه ها و شاخساره ها کمک می کند.

از طرف دیگر نیتروژن موجود در نیترات کلسیم برای رشد رویشی حیاتی است و به رشد برگها و اندامهای هوایی کمک می کند که در فتوسنتز و در نتیجه تولید انرژی درخت نقش دارد. با این حال، استفاده از نیترات کلسیم نیاز به یک رویکرد متعادل دارد. نیتروژن بیش از حد، به ویژه در اواخر فصل رشد، می تواند منجر به رشد رویشی سرسبز در بهای کیفیت میوه شود و حساسیت درخت را به آفات و بیماری ها افزایش دهد.

زمان بهینه برای استفاده از نیترات کلسیم در باغات سیب در مراحل پایانی گلدهی و مراحل اولیه تشکیل میوه است. این زمان تضمین می کند که کلسیم در طول دوره بحرانی رشد میوه در دسترس باشد. کاربردهای بعدی ممکن است در طول فصل رشد، متناسب با مرحله رشد درخت و نیازهای غذایی خاص که توسط تجزیه و تحلیل خاک و برگ نشان داده شده است، انجام شود. این رویکرد هدفمند در استفاده از نیترات کلسیم نه تنها عملکرد و کیفیت سیب را افزایش می دهد، بلکه به سلامت کلی و طول عمر درختان سیب نیز کمک می کند.

تاثیر نیترات کلسیم برای گوجه

نیترات کلسیم، که به عنوان کود دو منبع عمل می کند، نیتروژن نیترات و کلسیم به راحتی در دسترس را فراهم می کند، که هر دو برای رشد سالم گیاهان گوجه فرنگی بسیار مهم هستند. جزء نیتروژن نقش حیاتی در ترویج رشد رویشی شدید، به ویژه در مراحل اولیه رشد گیاه، ایفا می کند. سنتز پروتئین ها و کلروفیل را تسهیل می کند که برای فتوسنتز و متابولیسم انرژی کلی گیاه ضروری است.

کلسیم تامین شده توسط نیترات کلسیم به ویژه در جلوگیری از پوسیدگی انتهای شکوفه، یک اختلال فیزیولوژیکی رایج در گوجه فرنگی که با ضایعات تیره و فرورفته در انتهای شکوفه میوه مشخص می شود، حیاتی است. این اختلال اغلب به کمبود کلسیم نسبت داده می شود، زیرا کلسیم برای حفظ ساختار و یکپارچگی دیواره سلولی حیاتی است. سطوح کافی کلسیم، رشد مناسب سلولی را در میوه تضمین می کند که منجر به رشد یکنواخت و سالم و کاهش بروز چنین اختلالاتی می شود.

استفاده از نیترات کلسیم در کشت گوجه فرنگی باید از نظر استراتژیک زمان بندی شده و متعادل باشد. معمولاً پس از پیوند استفاده می شود زیرا گیاهان وارد مرحله رشد سریع می شوند و در طول دوره باردهی ادامه می یابند. فرکانس و سرعت کاربرد به عوامل مختلفی از جمله نوع خاک، مرحله رشد گیاه و نیازهای غذایی خاص که توسط تجزیه و تحلیل خاک و بافت نشان داده می شود بستگی دارد. استفاده بیش از حد می تواند منجر به افزایش نیتروژن شود و به طور بالقوه باعث رشد بیش از حد رویشی در بهای رشد میوه و افزایش حساسیت به بیماری ها شود.

تاثیر نیترات کلسیم برای درخت پسته

کلسیم تاثیر زیادی روی ریشه ی درخت پسته دارد و باعث تقویت ان و جذب بهتر مواد غذایی توسط ریشه میشود. کلسیم همچنین در زود تر رسیدن و کیفیت پسته ی رسیده نیز تاثیر می گذارد. استفاده از کود پودری شکل نیترات کلسیم مایع باعث غنی شدن خاک از کلسیم شده که این غنی شدن روی جذب بهتر نیتروژن توسط ریشه و افزایش راندمان گیاه تاثیر می گذارد

نقش کلسیم

کلسیم به عنوان نیترات کلسیم پودری موجود است که بهترین فرم کلسیم است و بلافاصله برخلاف سایر اشکال نامحلول، برای جذب گیاه در دسترس است. کلسیم نقش مهمی در تشکیل دیوارهای سلول های گیاهی ایفا می کند و برای تولید دانه در برخی از گیاهان ضروری است. به دلیل این که کمک می کند تا انتقال پروتئین ها از طریق دیواره های سلولی و سم زدایی گیاهان با خنثی کردن اسیدهای آلی را تنظیم کند.

مواد مغذی مؤثر، موجود در گیاه

نیتروژن بلافاصله بعداز دادن نیترات کلسیم مایع در دسترس گیاه است. کودهای YaraLiva همه حاوی نیتروژن با عملکرد سریع هستند. محصولات کشاورزی با سرعت بیشتری به نیترات پاسخ می دهند. همچنین در خاک بلافاصله در دسترس محصول است.

بور

در کنار کلسیم، بور باعث بهبود یکپارچگی سلولی گیاهان و تولید بهتر محصولات می شود. هم افزایی با کلسیم به گونه ای است که مقادیر بسیار بالای کلسیم نیز می تواند سفتی بافت و خطر ترک خوردگی را افزایش دهد، بور با افزایش خاصیت ارتجاعی بافت آن را خنثی می کند.

بهترین زمان برای استفاده از نیترات کلسیم برای درختان پسته

کاربرد اولیه بیشتر در اوایل بهار مفید است، زیرا درختان پسته از خواب بیرون می آیند و مرحله رشد رویشی خود را آغاز می کنند. این دوره برای استفاده از نیترات کلسیم بسیار مهم است، زیرا بافت هایی که به سرعت در حال رشد هستند هم برای رشد برگ و ساقه به نیتروژن و هم برای تشکیل دیواره سلولی قوی و سلامت کلی گیاه به کلسیم نیاز دارند.

با پیشروی فصل به اواسط بهار، استفاده دوم از نیترات کلسیم توصیه می شود. این همزمان با مرحله گلدهی و رشد اولیه پسته است. کلسیم به ویژه در این مرحله برای شکل گیری مناسب مهره و جلوگیری از مسائل فیزیولوژیکی مانند شکافتن پوسته بسیار حیاتی است. همچنین بازده کلی جذب مواد مغذی درخت و تحمل گیاه را افزایش می دهد.

با نزدیک شدن به اوایل تابستان، زمانی که آجیل در مراحل حیاتی رشد و سخت شدن پوسته خود هستند، یک کاربرد اضافی می تواند مفید باشد. تامین پایدار کلسیم برای حفظ یکپارچگی و کیفیت پسته های در حال توسعه بسیار مهم است و تضمین می کند که آنها از نظر اندازه و کیفیت به پتانسیل کامل خود می رسند.

نیترات کلسیم گرانوله

کمبود کلسیم

کمبود کلسیم معمولاً به عنوان پوسیدگی موضعی بافت ها و در نتیجه مهار رشد نشان داده می شود.  علائم کمبود نیترات کلسیم پودری شامل تغییر شکل برگ، سوختگی نوک برگ و سوختگی نوک ریشه است.  کمبود کلسیم باعث کاهش کیفیت محصول می شود و ماندگاری آن را کوتاه می کند.

قیمت نیترات کلسیم

برای دریافت قیمت روز کود نیترات کلسیم با همکاران ما در شرکت بیسموت در ارتباط باشید.

10 دیدگاه دربارهٔ «خرید نیترات کلسیم;

  1. با سلام
    ممنون از توضیحات شما مهندس .
    اما نگفتی درختان میوه در چه فصلی جذب کلسیم بهتری داره؟

    پاسخ
    • سلام و درود
      بهترین تایم طبق مطالعه من از شکوفه دادن تا شش هفته بعدش هستش

      پاسخ
      • سلام قیمت بیست و پنج کیلیویی چقدر است؟ محلول در آب است؟چه زمانی باید به مرکبات داد؟آیا جلوی ریزش میوه را می گیرد؟

        پاسخ
        • سلام
          برای استعلام قیمت روز لطف کنید با شماره شرکت تماس بگیرید. همین الان هم کیسه های بیست و پنج کیلویی اسپانیایی داریم با حدود قیمت 25 هزار تومن کیلویی هستش. بله محلول در آب هستش. اوایل فصل باید استفاده بشه برای مرکبات و درختان. برای هر هکتار بیست کیلو کافی هستش و برای محلول پاشی هم به ازای هزار لیتر یک الی دو کیلو بریزید

          پاسخ
  2. با تشکر از زحمات شما مطالب مفیدی بود انشاالله تعالی که موفق باشید و سربلند باشید و در جهت خدمت به جامعه و رفع مشکلات جامعه موفق باشید خداوند متعال یاور شما همگی باشد انشاءالله تعالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید