خرید هیدروکسی پروپیل متیل سلولز

هیدروکسی پروپیل متیل سلولز

شرکت بیسموت » مواد شیمیایی صنعتی » خرید هیدروکسی پروپیل متیل سلولز

hpmc یک ماده شیمیایی با کاربرد فراوان است. برای خرید اچ پی ام سی میتوانید با ما در ارتباط باشید
  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

هیدروکسی پروپیل متیل سلولز (HPMC) یا (هیپروملوز)  یک پودر سفید، بدون بو و غیر سمی است که در آب سرد به محلول کلوئیدی شفاف یا کمی کدری متورم می شود.

دارای خصوصیات ضخیم شدن، پراکندگی، امولسیون، تشکیل لایه، سوسپانسیون، جذب، فعالیت سطح، احتباس رطوبت و کلوئید محافظ است. هیدروکسی پروپیل متیل سلولز (HPMC)  می تواند در مصالح ساختمانی، صنعت پوشش، رزین مصنوعی، صنایع سرامیک، نساجی، کشاورزی و صنایع شیمیایی روزانه مورد استفاده قرار گیرد.

هیدروکسی پروپیل متیل سلولز (HPMC) به گروه اترهای سلولزی تعلق دارد که در آن گروه های هیدروکسیل با یک یا چند گروه از سه گروه هیدروکسیل موجود در حلقه سلولز جایگزین شده اند. یک پلیمر آب دوست (محلول در آب)، قابل تجزیه و زیست سازگار است.

که طیف گسترده ای از کاربردها را در تحویل دارو، رنگ، مواد آرایشی، چسب، پوشش، کشاورزی و منسوجات دارد.

پیشنهاد می کنیم از ماده ی دی اتانول امین نیز دیدن کنید.

خرید هیدروکسی پروپیل متیل سلولز

برای خرید HPMC میتوانید با شماره های ما در تماس باشید

شماره تماس ما: 021-28422797

خرید اچ پی ام سی

مواد اولیه اصلی هیدروکسی پروپیل متیل سلولز (HPMC):

پنبه تصفیه شده، متیل کلراید، اکسید پروپیلن، سایر مواد اولیه مانند سود سوز آور، اسید، تولوئن، ایزوپروپانول.

دمای ژل HPMC

دمای ژل HPMC به محتوای متوکسی آن مربوط است. هرچه میزان متوکسی کمتر باشد، دمای ژل نیز بالاتر می رود.

روش‌های تولید هیدروکسی پروپیل متیل سلولز

روش اول تولید

سلولز پنبه تصفیه شده با تیمار قلیایی در دمای 35-40 ℃ به مدت نیم ساعت، فشار دهید، سلولز را خرد کنید، در  در دمای ۳۵ درجه سانتی گراد  قرار دهید، به طوری که درجه متوسط پلیمریزاسیون سلولز قلیایی در محدوده مطلوبی قرار گیرد. فیبر قلیایی به راکتور اتریفیکاسیون، به دنبال آن پروپان اپوکسی و کلرید متان، اتریفیکاسیون با دمای 50-80 ℃ برای 5 ساعت، حداکثر فشار حدود 1.8MPa است. محصولات واکنش با پردازش پس از تولید (اسید کلریدریک و اسید اگزالیک، شستشو و خشک کردن) تولید شده اند.

روش دوم تولید

100 کیلوگرم پنبه تصفیه شده که در محلول 45٪ غوطه ور شده است، دما 35 تا 40 ℃، زمان 0.5 تا 1 ساعت است و سپس پرس را بردارید. خرد کردن را انجام دهید. دردمای 35 ℃، برای مدت  16 ساعت نگه دارید. در کتری واکنش، متان کلر، اکسید پروپیلن به کتری واکنش اضافه شدند. در دمای 80 درجه، فشار 1.8 مگاپاسکال بود، زمان واکنش 5 تا 8 ساعت است و به مقدار لازم اسید کلریدریک و اسید اگزالیک در دمای 90 درجه به آب گرم اضافه شد. آبگیری با سانتریفیوژ، شستشو تا خنثی، هنگامی که محتوای آب مواد زیر 60 درصد باشد، 130 ℃ جریان هوای گرم خشک شده به میزان رطوبت زیر 5 است. سرانجام، محصول نهایی با 20 مش غربال شد.

 

خواص فیزیکی و شیمیایی

فرمول شیمیایی  C56H108O30
نقطه ذوب 225-230 درجه سانتی گراد
چگالی 1.39
حلالیت در آب 50 mg/mL  – که به نظر بسیار ضعیف و گل‌آلود می‌آمد
شکل ظاهری پودری
رنگ سفید مایل به کرم
ویسکوزیته 35.0 – 65.0 cps
پایداری پایدار. جامد قابل احتراق است، با عوامل اکسید کننده قوی سازگار نیست

 

حلالیت

HPMC همچنین در حلال های آلی قطبی محلول است و استفاده از حلال های آبی و غیر آبی را امکان‌پذیر می کند. این خاصیت حلالیت منحصر به فرد با حلالیت در حلالهای آلی گرم و سرد دارد. خصوصیات انحلال آب سرد و محلول در آب گرم با متیل سلولز مشابه است. حلالیت در حلالهای آلی از محلول در آب برتر است، می تواند در محلول متانول و اتانول بی آب حل شود، همچنین در هیدروکربنهای کلر و کتون در حلالهای آلی محلول است. با گرم شدن با دمای ژلاسیون 75-90 درجه سانتیگراد، ژل ایجاد می کند.  تاثیر گرانروی بر حلالیت در مقایسه با گریدهای با گرانروی بالا، حل گریدهای با گرانروی کم آسان تر است. می توان با افزودن آرام پلیمر اتر سلولزی به آب تحت هم زدن مداوم به انحلال رسید تا پلیمر کاملاً پراکنده شود و از جمع شدن جلوگیری کند. اگر دما کمتر از نقطه ژل باشد، حرارت ملایم تا (60-70) درجه سانتیگراد (140-158 درجه فارنهایت) روند حل شدن محلول را تسریع می کند.

چسبندگی

در موادی مانند ملات چسب و ملات سطحی در سیستم ملات حرارتی، سلولزها به طور عمده نقش اتصال، احتباس آب و افزایش مقاومت را دارند. همچنین به بهبود ساخت و ساز، خاصیت نگهدارنده آب و مقاومت در برابر آویز کمک می کند. علاوه بر این، مقاومت در برابر جریان عمودی، جمع شدگی و ترک خوردگی را بهبود می بخشد، و در نتیجه مقاومت پیوند و کارایی کار را بهبود می بخشد.

 

سیستم های ماتریس

HPMC به عنوان ماده ضخیم کننده، چسب، مواد اولیه فیلم و ماتریس آب دوست است. پلیمرهای HPMC برای ساخت سیستم های ماتریس آب دوست در درجه های مختلف ویسکوزیته از 4000 تا 100000 میلی آمپر بر ثانیه موجود هستند. HPMC یک ماده ماتریسی محبوب در سیستم های تحویل کنترل شده خوراکی است و ماتریس های HPMC با دو مکانیزم، یعنی انتشار و فرسایش لایه ژل، الگوی انتشار پایدار را نشان می دهند.

تاثیر بر روی لیپید ها

HPMC پروفایل های لیپوپروتئین پلاسما و سطح چربی کبد را تعدیل می کند. HPMC توسط بدن جذب نمی شود، اما وجود آن در لومن روده باعث افزایش چربی مدفوع، استرول و دفع اسید صفراوی می شود و در نتیجه متابولیسم لیپیدهای کبدی را تغییر می دهد. گفته شده است که HPMC ممکن است باعث تسهیل دفع چربی به روشی مغرضانه با دفع مدفوع ترجیحی هر دو چربی ترانس و اشباع در همسترهایی که با رژیم های فست فود تغذیه می شوند.

موارد استفاده

جایگزین ژلاتین

به دلیل منبع گیاه خواری و شباهت های فیزیکی آن با ژلاتین به عنوان جایگزین ژلاتین عمل می کند. این مورد در صورت نیاز به تهیه مکمل های غذایی بسیار مفید است زیرا می تواند به گیاهخواران و کسانی که دارای محدودیت غذایی هستند مکمل ها و داروها را مصرف کند.

جایگزین گلوتن

همچنین جایگزین بسیار خوبی برای گلوتن در غذاهای فاقد گلوتن است. در پخت نان، “هم پخش شدن و از دست دادن آب حاصل از خرده نان و هم فعل و انفعالات بین ماکرومولکول های نشاسته و پروتئین” را محدود می کند، که منجر به نرم شدن نان بدون گلوتن می شود و از ماندگاری در هنگام ذخیره می شود.

سایر کاربردها

این ماده به عنوان یک ماده ضخیم کننده، پلیمر پوشاننده، چسب، و چسب زیستی در تولیدات دارویی، غذایی و صنعتی عمل می کند.

کاربرد در صنایع داروسازی

کپسول های مکمل، حامل دارو، عامل پوشش، امولسیون کننده در پماد ها، عامل قرص سازی، قطره چشم

غذا

کالاهای نانوایی، بستنی و سس سالاد

مخلوط صنعتی

مصالح ساختمانی، جوهر، چاپ و رنگرزی منسوجات، کاغذ سازی

صنعت پوشش

این به عنوان یک غلیظ کننده، تثبیت کننده و پخش کننده استفاده می شود که در صنایع مختلف پوشش استفاده می شود. به دلیل توانایی حل سریع در آب یا سایر حلالهای آلی. همچنین می تواند به عنوان پاک کننده رنگ عمل کند.

ایمنی کار با هیدروکسی پروپیل متیل سلولز

از هیپروملوز به عنوان ماده افزودنی در فرمولاسیون های دارویی خوراکی، چشم، بینی و موضعی به طور گسترده استفاده می شود. همچنین از آن در محصولات آرایشی و بهداشتی و غذایی بسیار استفاده می شود.

هیپروملوز معمولاً به عنوان ماده ای غیر سمی و غیر تحریک کننده در نظر گرفته می شود، اگرچه مصرف زیاد خوراکی ممکن است اثر ملین داشته باشد. WHO مصرف روزانه قابل قبول برای هیپرومتلوز را مشخص نکرده است زیرا سطح مصرف شده خطری برای سلامتی در نظر گرفته نشده است. در حقیقت، دوزهای بالای هیپرومتلوز برای درمان سندرم های متابولیکی مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

آیا HPMC بی خطر است؟

هیدروکسی پروپیل متیل سلولز (HPMC) که به آن هیپروملوز نیز گفته می شود، از سلولز، یک پلیمر طبیعی و فیبر تولید می شود که برای مصرف انسان بی خطر است. واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. با این حال، در صورت مشاهده علائم واکنش آلرژیک جدی، از جمله: بثورات پوستی، خارش / تورم (به ویژه در صورت / زبان / گلو)، سرگیجه شدید، مشکل تنفس، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

هایپرملوز HPMC برای خشکی چشم

قطره چشم هایپرملوز دارویی برای تسکین ناراحتی و تحریک چشم استفاده میشود و چشم را تسکین داده و آرام می کند. قطره های هایپرملوز چشم ما برای خشکی چشم تحت تأثیر عوامل محیطی مانند استفاده از رایانه، دود یا باد مناسب است.

 

هایپرملوز HPMC در ویتامین ها

HPMC مخفف هیدروکسی پروپیل متیل سلولز یا هایپروملوز است. HMPC ماده ای است که بیشتر کپسول های مکمل از آن ساخته می شوند. این ماده ای شفاف، بی مزه، گیاهخوار و مناسب گیاهخواری است. به طور معمول با استخراج از خمیر چوب ساخته می شود.

چگونه کیفیت هیدروکسی پروپیل متیل سلولز (HPMC) را بسنجیم؟

سفیدی: اگرچه سفیدی نمی تواند سهولت استفاده از HPMC را تعیین کند و اگر در طول فرآیند تولید به ماده براق کننده اضافه شود، بر کیفیت آن تأثیر می گذارد. با این حال، محصولات خوب عمدتا سفید هستند.

1. اندازه ذرات:

اندازه ذرات HPMC به طور کلی 80 مش و 100 مش دارد و 120 مش کمتر است. هرچه ظرافت ریزتر باشد، به طور کلی بهتر است.

2. انتقال:

هیدروکسی پروپیل متیل سلولز (HPMC) را در آب قرار دهید تا یک کلوئید شفاف ایجاد کند و به شفافیت آن نگاه کنید. هرچه انتقال بهتر باشد، ماده محلول کمتر است. راکتور عمودی از نفوذ پذیری خوبی برخوردار است و راکتور افقی از وضعیت بدتری برخوردار است، اما به این معنی نیست که کیفیت راکتور عمودی از کتری بهتر است. کیفیت محصول توسط بسیاری از عوامل تعیین می شود.

3. وزن مخصوص:

هرچه وزن مخصوص بیشتر باشد، وزن سنگین تر است. نسبت زیاد است، به طور کلی به دلیل اینکه محتوای گروه هیدروکسی پروپیل زیاد است و محتوای گروه هیدروکسی پروپیل زیاد است، احتباس آب بهتر است.

 

آزاد سازی دارو

HPMC تا حد زیادی متداول ترین اتر سلولزی است که در ساخت ماتریس های آب دوست استفاده می شود. هیپروملوز (HPMC)آزاد سازی دارو را به صورت کنترل شده فراهم می کند و به طور مؤثر مدت زمان انتشار دارو را افزایش می دهد تا اثر درمانی آن طولانی شود. این بررسی بینشی از هیپروملوز (HPMC)و کاربرد آن در ماتریس های آب دوست به منظور برجسته سازی پارامترهای اساسی مؤثر بر عملکرد آن فراهم می کند. گنجاندن اصلاح کننده های ترشح دارو در ماتریس هیپرملوز(HPMC)، اثرات رسانه های انحلال و تأثیر هر دو محیط خارجی و pH محیط در ماتریس ژل بر خصوصیات پلیمر نیز مورد بحث قرار گرفته است.

 

صنعت سنگ تراشی

(1) افزایش چسبندگی به سطح سنگ تراشی، افزایش احتباس آب و افزایش مقاومت ملات.

(2) بهبود روانکاری و انعطاف پذیری، بهبود توانایی کار؛ از ملات استفاده شده توسط سلولز اتر استفاده کنید، ساخت آن آسان تر است، باعث صرفه جویی در وقت ساخت و کاهش هزینه های ساخت می شود.

(3) اتر سلولزی با احتباس زیاد آب برای آجرهای با جذب آب زیاد.

 

دیدگاهتان را بنویسید