خرید پارافین

  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

پارافین به بسیاری از مواد شیمیایی گفته می شود که موادی جامد ،نرم، سفید یا بی رنگ و مایعات قابل احتراق هستند که از هیدروکربن های اشباع شده، عمدتاً از گروه آلکان تشکیل شده و از یک پالایشگاه نفت به دست می آیند. به این ماده نفت سفید هم گفته می شود.

پارافین نوعی هیدروکربن آلکان است که کاربردهای گوناگونی در صنایع گوناگون مانند دارو، کشاورزی و مواد آرایشی دارد. از پارافین به عنوان حلال صنعتی و روان کننده نیز استفاده می شود. پارافین می توان برای محافظت در برابر خوردگی فلزات مختلف کاربرد دارد. از پارافین می توان به عنوان اجزای پایه برای تولید ترکیبات محافظ در برابر خوردگی یا حلال یا آب نیز استفاده کرد.

برای آشنایی بیشتر با انواع پارافین، کاربردهای بیشتر، تاریخچه و روش تولید پارافین با ما همراه بمانید.

خرید پارافین

برای خرید پارافین و پارافین جامد و پارافین معطر و گیاهی به صورت عمده و خرید پارفین به صورت خرده میتوانید با ما در تماس باشید.

شماره تماس ما: 021-28422797

خرید پارافین

پارافین چیست؟

پارافین یک مایع هیدروکربن قابل احتراق است که به عنوان پارافین مایع یا روغن پارافین شناخته می شود و برای سوزاندن به عنوان محافظ سوخت و زنگ زدگی استفاده می شود. پارافین به اندازه بنزین فرار نیست. منبع اصلی آن تقطیر نفتی است. همچنین می توان آن را از زغال سنگ، چوب و شیل نفت استخراج کرد. در شیمی، پارافین از هیدروکربن هایی با فرمول کلی CnH2n + 2 تشکیل شده است. این مخلوطی از انواع هیدروکربن های ساده است، نسبت به بنزین فراریت کمتری دارد و در دمای 302-527 درجه فارنهایت می جوشد. پارافین کاملاً قابلیت سوختن دارد و گرمای زیادی را تولید می کند.

پارافین ها اجزای اصلی نفت و گاز طبیعی هستند. آنهایی که کمتر از 5 اتم کربن در هر مولکول دارند در دمای اتاق به شکل گاز هستند، اما گروهی که بین 5 تا 15 اتم کربن دارند معمولاً به صورت مایع هستند. انواع زنجیره مستقیم آن با بیش از 15 اتم کربن در هر مولکول، در دمای اتاق جامد هستند.

انواع پارافین

  • موم پارافین – فرم جامد سفید و نرمی که به عنوان روان کننده و برای کاربردهای دیگر استفاده می شود. مانند: شمع، مداد رنگی، عایق الکتریکی
  • آلکان – هیدروکربن اشباع شده به عنوان حلال شیمیایی و در پلاستیک استفاده می شود.
  • نفت سفید- سوختی که به آن پارافین نیز می گویند.
  • پارافین مایع – در لوازم آرایشی و بهداشتی و پزشکی استفاده می شود.
  • ژله نفتی – پارافین نرم
  • پارافین مایع (دارو): یک روغن معدنی بسیار تصفیه شده است که در مواد آرایشی و دارویی استفاده می شود.
  • روغن معدنی: هر یک از مخلوط های مختلف بی رنگ، بی بو و سبک آلکان ها در C15 – C40 از منبع غیر گیاهی (معدنی)، به ویژه یک ماده تقطیر نفت
  • روغن بخار دهنده تراکتور: سوختی برای موتورهای بنزینی-پارافینی
  • سوخت پارافین: برای اجاق های خانگی یا اجاق های پارافینی، که در خانه های روستایی آفریقای جنوبی استفاده می شود.

تاریخچه پارافین

این ماده اولیه از تقطیر نفت بدست می آید که اولین بار در سال 1807 توسط زمین شناس آبراهام گزنر تقطیر شد. هزینه تولید پارافین زیاد بود، با این وجود، بعداً که منبع جدیدی از پارافین و روشهای ارزان تر تصفیه کشف شد، منجر به کاهش قیمت سوخت گردید.

در ابتدا، نقطه ذوب موم پارافین کم بود، اما بعداً افزودن اسید استئاریک این مسئله را حل کرد. تولید موم پارافین در اوایل قرن بیستم با رشد صنعت بسته بندی گوشت و روغن که تولید پارافین و اسید استئاریک به عنوان محصولات جانبی بود، رونق بیشتری یافت.

اشکال پارافین

در شکل جامد، این ماده به عنوان موم پارافین شناخته می شود. به صورت مایع، به روغن پارافین معروف است.

روغن پارافین مایع دارای دو نوع است: روغن پارافین مایع سنگین و روغن پارافین مایع سبک.

استفاده های پارافین بهداشتی

موم پارافین چگونه ساخته می شود؟

مواد اولیه موم پارافین، ترکیبی از روغن و موم و یک محصول جانبی از تصفیه روغن روانکاری است. در ابتدا روغن از موم شل خارج می شود (روغن زدگی یا واکس زدایی می شود) و با تبلور جدا می شود. به طور کلی، موم شل گرم می شود، با یک حلال مانند کتون مخلوط می شود و سپس سرد می شود. سپس موم از محلول کریستالیزه می شود و روغن قبل از اینکه مخلوط به دو جریان فیلتر شود، باقی می ماند:

موم جامد بعلاوه مقداری حلال

مایع – روغن و حلال

پس از بازیابی حلال توسط تقطیر، محصولات بعدی “موم محصول” (یا “موم پرس”) و “روغن پا” هستند.

برای از بین بردن هرگونه رنگ و بو ممکن است موم محصول بیشتر پردازش شود. خرید موم پارافین به دو صورت مایع یا جامد عرضه می شود.

کاربردهای موم پارافین:

از موم پارافین معمولاً به عنوان روغن، عایق الکتریکی و شمع استفاده می شود. موم این ماده عایق نسبت به سایر مواد به جز برخی پلاستیک ها، عایق بهتری است. موم این ماده از نفت سفید که گاهی به پارافین معروف است متمایز است.

پارافین همچنین به عنوان پوشش برای محافظت از لوله ها در برابر خوردگی استفاده می شود. خرید پارافین مورد استفاده برای پوشش ها یک موم کاملا تصفیه شده است.

موم این ماده ماده موثری برای مهار سوخت زیستی و تمیز کردن مبدل های حرارتی است، قابل تخریب است و به راحتی در دسترس می باشد؛ بعلاوه مقرون به صرفه و مناسب برای استفاده در سیستم های آبی است.

از موم پارافین به عنوان تصفیه کننده خاک برای تأمین آب روان در مناطق خشک، به عنوان چسب و به عنوان ماده ضد آب استفاده می شود.

موم این ماده کاربرد فراوانی در داروها و لوازم آرایشی و بهداشتی دارد.

کاربرد پارافین مایع:

پارافین مایع به عنوان روان کننده ماشین آلات و سوخت موتورهای جت و موشک و به عنوان سوخت یا یک جزء سوخت برای موتورهای دیزلی و تراکتور به طور گسترده ای استفاده می شود. این ماده، به کاهش فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات گران قیمت کمک می کند.

پارافین همچنین به عنوان خنک کننده در سیستم های گرمایشی استفاده می شود و حلال گریس ها و حشره کش ها است. از پارافین مایع برای حفظ مواد ناپایدار نیز استفاده می شود.

این ماده ی مایع همچنین دارای خواص دارویی است. این ماده معمولاً برای درمان خشکی پوست، یبوست و اگزما استفاده می شود.

در قرن های گذشته، قبل از اختراع برق، پارافین در لامپ ها و فانوس ها به عنوان منبع اصلی روشنایی استفاده می شد. امروزه، پارافین پرکاربردترین روغن گرمایشی در سیستم های گرمایش مرکزی منزل در انگلیس است و هنوز هم در کشورهای کمتر توسعه یافته به عنوان سوخت اصلی برای پخت و پز استفاده می شود.

پارافین همچنین به عنوان سوخت در اجاق های قابل حمل در هنگام فعالیت در فضای باز و کوهنوردی استفاده می شود. این ماده همچنین می تواند به عنوان خنک کننده سیستم های الکتریکی، مایع هیدرولیکی و حلال گریس ها و حشره کش ها استفاده شود.

پارافین مایع به طور گسترده ای در تنظیمات صنعتی برای تیغه ها و یاتاقان توپ استفاده می شود. در زیر آب به خوبی کار می کند و با مایع هیدرولیک در ماشین آلات به خوبی کار می کند.

کاربرد پارافین در شمع

پارافین و نفت سفید

اگر در مورد روغن گرمایشی تحقیق کرده اید، احتمالاً با این اصطلاحات روبرو شده اید: پارافین و نفت سفید. اصطلاح نفت سفید در آمریکا، کانادا، نیوزیلند، آرژانتین، هند و استرالیا رایج است؛ در حالی که این ماده بیشتر در انگلیس، شیلی، نروژ و آفریقای جنوبی و شرقی وجود دارد.

با این حال، در حالی که هر دو سوخت شباهت هایی به یکدیگر دارند، این ماده معنای وسیع تری دارد و کاربردهای آن بیشتر است.

مزایای استفاده از پارافین در محصولات دارویی و زیبایی چیست؟

موم پارافین جامد هنگامی که در لوازم آرایشی استفاده می شود، معمولاً روی دست و پا قرار می گیرد. نقطه ذوب این ماده کم است و به آن اجازه می دهد تا در دمایی که خیلی گرم نیست، ذوب شود. این ماده، یک پماد طبیعی است و به نرم شدن پوست کمک می کند.

از پارافین معطر در بسیاری از محصولات زیبایی استفاده می شود؛ زیرا ارزان است. این ماده رطوبت را افزایش می دهد و پس از پایان درمان به افزایش سطح رطوبت کمک می کند. همچنین به باز شدن منافذ پوست و از بین بردن سلولهای مرده پوست کمک می کند و باعث ایجاد طراوت و لطافت پوست می شود. این ماده همچنین در درمان بسیاری از مشکلات جسمی مانند آرتروز و افزایش جریان خون سابقه طولانی دارد.

موم پارافین گیاهی بیشتر در دست و پا استفاده می شود. این مناطق تمایل به ترک خوردگی، شکاف و خشک شدن دارند. نرم کننده طبیعی پوست را نرم و لطیف کرده و به آن رطوبت می بخشد. با استفاده از موم این ماده، منافذ پوست باز شده و سلول های مرده پوست با هیدراته شدن از بین می روند.

پارافین دارای نقطه ذوب کم است، همین امر باعث می شود که آن را برای پوست ایده آل کند.با استفاده از پارافین جامد، پوست نمی سوزد و تاول نمی زند؛ زیرا، خیلی گرم نمی شود.

فرم مایع این ماده به عنوان ملین استفاده می شود زیرا می تواند بدون جذب شدن از بدن عبور کند.

مزایای استفاده از موم پارافین برای تسکین درد چیست؟

موم پس از استفاده در بدن، ناحیه تحت درمان را محصور کرده و گرما را به دام می اندازد و باعث آرامش بافت های اطراف می شود. این امر به ویژه برای درمان سفتی مفاصل و تسکین درد همراه با آرتروز، فیبرومیالژیا، بورسیت، التهاب تاندون و درد عضلات مفید است. درمان با موم این ماده به طور معمول برای اندام ها استفاده می شود.

موارد استفاده و کاربرد های پارافین مایع

گذشته از استفاده در درمان های پوستی، استفاده از پارافین مایع در بسیاری از محصولات بسیار است، از جمله:

  • شمع ها
  • لوازم آرایشی
  • عایق الکتریکی
  • مداد شمعی
  • روغن کاری
  • لاک زدن

فواید استفاده از پارافین

پارافین ماده ای با ویژگی های منحصر بفرد است که آن را مناسب برای کاربردهای گوناگونی می کند. برخی از آنها عبارتند از:

  • غیر سمی
  • غیر واکنشی
  • منبع سوخت تمیز
  • ضد آب

فواید درمانی موم پارافین

پارافین گیاهی به عنوان یک نوع درمان گرمائی عمل می کند. از موم این ماده برای تسکین درد در دست و مفاصل افرادی که بیماری های زیادی دارند استفاده شده است، از جمله:

  • فیبرومیالژیا
  • روماتیسم مفصلی
  • آرتروز
  • اسپاسم عضلات
  • التهاب جزئی

عوارض جانبی پارافین

هر کسی با پوست حساس می تواند واکنش منفی به پارافین معطر مانند قرمزی، تورم جزئی یا تحریک پوست داشته باشد. قبل از اینکه این مایع را بر ناحیه وسیعی از دست ها یا پاها بمالید، ابتدا آن را روی یک تکه کوچک پوست آزمایش کنید.

پارافین جامد اگر مقدار کمی بلعیده شود، غیر سمی است (مضر نیست). بهبود احتمال دارد. به احتمال زیاد از فرد خواسته می شود مقدار زیادی مایعات بنوشد تا به حرکت این ماده در روده کمک کند.

عوارض خوردن پارافین مایع چیست؟

  • اسهال
  • ناراحتی شکمی
  • درد یا گرفتگی
  • حالت تهوع
  • استفراغ

اثرات استفاده طولانی مدت بلع پارافین چیست؟

خوردن طولانی مدت در معرض این مایع مایع برای مقابله با یبوست می تواند باعث ایجاد پنومونی لیپوئید برونزا، به ویژه در افراد مسن با آسپیراسیون مزمن شود.

منبع برای مطالعه بیشتر:

2 دیدگاه دربارهٔ «خرید پارافین;

  1. از ارائه اطلاعات جامع محصول و برگه های اطلاعات فنی برای مواد شیمیایی عمده سپاسگزاریم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید