پتاسیم پرمنگنات

پتاسیم پرمنگنات

شرکت بیسموت » مواد شیمیایی صنعتی » پتاسیم پرمنگنات

برای خرید پتاسیم پرمنگنات با قیمت مناسب به ما مراجعه کنید. پتاسیم پرمنگنات (Potassium permanganate) با فرمول شیمیایی KMnO4 یک مهم است
  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

پرمنگنات پتاسیم یک ترکیب غیر آلی با فرمول شیمیایی KMnO4 و متشکل از K + و MnO− است. این ماده، یک نمک کریستالی مایل به سیاه و سفید است که در آب حل می شود و محلول هایی به شدت صورتی یا بنفش می دهد و همینطور به شکل یک ماده جامد بلوری با رنگ ارغوانی نیز، ظاهر می شود.

پرمنگنات پتاسیم یک ترکیب شیمیایی رایج است که ترکیب سنگ اکسید منگنز و هیدروکسید پتاسیم است.

پرمنگنات پتاسیم یک ماده اکسید کننده با خاصیت ضد عفونی کننده ، معطر کننده و گس است. گاهی اوقات آن را با نام رایج خود ، بلورهای کندی می نامند.

این ماده شیمیایی غیر قابل احتراق می باشد اما سوزاندن مواد قابل احتراق را تسریع می کند. اگر مواد قابل احتراق به خوبی مخلوط شود، مخلوط می تواند مواد منفجره باشد. تماس آن با مواد قابل احتراق مایع ممکن است منجر به احتراق خود به خود شود. تماس با اسید سولفوریک ممکن است باعث آتش سوزی یا انفجار شود. برای ساخت سایر مواد شیمیایی و ضد عفونی کننده نیز استفاده می شود.

پرمنگنات پتاسیم به طور گسترده ای در صنایع شیمیایی و آزمایشگاه ها به عنوان یک ماده اکسید کننده قوی و همچنین به عنوان دارویی برای درماتیت ، تمیز کردن زخم ها و ضد عفونی عمومی استفاده می شود. این دارو در فهرست مدل های داروهای اساسی WHO ، ایمن ترین و موثرترین داروهای مورد نیاز در یک سیستم بهداشتی است.

خرید پتاسیم پرمنگنات

برای خرید پتاسیم پرمنگنات میتوانید یا از طریق شماره ما با ما تماس بگیرید یا از طریق لینک زیر سفارش دهید تا قیمت روز پتاسیم پرمنگنات را در هر مقدار برای شما ارسال کنیم

شماره تماس ما : 021-28422797

خرید پتاسیم پرمنگنات

 

خواص

  • فرمول شیمیایی KMnO4
    جرم مولی 034 گرم در مول
    ظاهر کریستال مایل به سیاه و سفید یا بنفش
    بو بدون بو
    تراکم 2.7 گرم در سانتی متر مکعب
    نقطه ذوب 240 درجه سانتیگراد (464 درجه فارنهایت ؛ 513 کیلوگرم) (تجزیه می شود)
    حلالیت در آب 76 گرم در لیتر (25 درجه سانتیگراد)
    حلالیت در آب 250 گرم در لیتر
    حلالیت در الکل در الکل و حلالهای آلی تجزیه می شود
    خطرات بهداشتی تحریک کننده محیط زیست

تاریخچه

در سال 1659 ، یوهان رودلف گلاوبر مخلوطی از ماده معدنی پیرولوزیت (دی اکسید منگنز ، MnO2) و کربنات پتاسیم را ذوب کرد تا ماده ای بدست آورد که وقتی در آب حل شد ، یک محلول سبز (منگنز پتاسیم) میداد که به آرامی به بنفش تغییر کرده و سپس سرانجام قرمز شد.. این گزارش اولین توصیف تولید پرمنگنات پتاسیم را نشان می دهد. کمتر از 200 سال بعد ، هنری بولمن کودی ، شیمی دان لندنی به مواد ضد عفونی کننده علاقه داشت. او دریافت که آمیختن پیرولوزیت با هیدروکسید سدیم (NaOH) و حل شدن آن در آب ، محلولی با خاصیت ضد عفونی کننده تولید می کند. وی این راه حل را به ثبت رساند و آن را با عنوان ‘مایع کاندای’ به بازار عرضه کرد. اگرچه موثر بود ، اما این راه حل چندان پایدار نبود. این امر با استفاده از هیدروکسید پتاسیم (KOH) به جای NaOH برطرف شد. این ماده پایدارتر بود و از مزیت تبدیل آسان به بلورهای پرمنگنات پتاسیم به همان اندازه موثر برخوردار بود. این ماده کریستالی به عنوان “کریستالهای کندی” یا “پودر کاندای” شناخته می شد. تولید پرمنگنات پتاسیم نسبتاً آسان بود ، بنابراین متعاقباً کودی مجبور شد زمان قابل توجهی را در دادخواهی بگذراند تا رقبا از بازاریابی محصولات مشابه جلوگیری کند.

کاربردهای اصلی پتاسیم پرمنگنات

تقریباً تمام کاربردهای پرمنگنات پتاسیم از خاصیت اکسیدکننده آن بهره می برد. KMnO4 به عنوان یک اکسیدان قوی که محصولات جانبی سمی تولید نمی کند ، کاربردهای زیادی دارد. می توان گفت یکی از کاربردها به عنوان یک ماده ثابت کننده است. این لیست به هیچ وجه تنها کاربردهایی نیست که پتاسیم پرمنگنات برای آنها استفاده می شود ، اما برخی از کاربردهای رایج را پوشش می دهد.

 

 تصفیه آب شهری

 

آهن ، منگنز و سولفید هیدروژن را از بین می برد. طعم ، بو و رنگ را از بین می برد. و رشد جلبک ها را کنترل می کند. کاربردهای در حال رشد برای پرمنگنات پتاسیم به عنوان یک جایگزین برای پیش کلر برای جلوگیری از تشکیل تری هالومتان (“THM”) ، یک ماده سرطان زای احتمالی ، و به عنوان یک مهارکننده پیوند صدفی است.

 

 تصفیه فاضلاب

 

(الف) شهرداری آلاینده های آلی و معدنی را اکسید میکند ، سولفید هیدروژن سمی و خورنده را از لجن بهداشتی پاک می کند ، جریان های فاضلاب را از بین می برد و لجن آبگیرها را از بین می برد. و

 

 

(ب) صنعتی – آهن و منگنز محلول را از مواد معدنی اسید حذف می کند ، سولفید هیدروژن را از لجن و لجن آبگیرها را از بین می برد. فنل و سایر آلاینده های صنعتی را کنترل می کند.

 

سنتز ترکیبات آلی

یک کاربرد عمده KMnO4 به عنوان معرف برای سنتز ترکیبات آلی است. مقادیر قابل توجهی از آن برای سنتز اسید آسکوربیک ، کلرامفنیکل ، ساخارین ، اسید ایزونیکوتینیک و اسید پیرازینوئیک مورد نیاز است.

 

KMnO4 در تجزیه و تحلیل آلی کیفی برای آزمایش وجود اشباع استفاده می شود. این ماده بعضاً به عنوان معرف بایر پس از شیمیدان ارگانیک آلمانی آدولف فون بایر یاد می شود.

 

استفاده تحلیلی

از پرمنگنات پتاسیم می توان برای تعیین کمی مواد آلی قابل اکسیداسیون کل در یک نمونه آبی استفاده کرد. مقدار تعیین شده به عنوان مقدار پرمنگنات شناخته می شود. در شیمی تحلیلی ، گاهی اوقات از یک محلول آبی استاندارد KMnO4 به عنوان یک تیتر اکسید کننده برای تیتراسیون اکسیداسیون (پرمنگنومتری) استفاده می شود. همانطور که پرمنگنات پتاسیم تیتر می شود ، محلول به سایه روشن رنگ ارغوانی تبدیل می شود که با افزودن بیش از حد تیتر به محلول ، تیره می شود. به روش مرتبط ، از آن به عنوان معرف برای تعیین تعداد کاپا از خمیر چوب استفاده می شود. برای استاندارد سازی محلولهای KMnO4 ، اغلب از اسید اگزالیک استفاده می شود.

از محلول های اسیدی و آبی KMnO4 برای جمع آوری جیوه گازی در گاز دودکش در هنگام آزمایش انتشار بی ثبات استفاده می شود.

در بافت شناسی ، پرمنگنات پتاسیم به عنوان ماده سفید کننده استفاده می شد.

مصارف پزشکی

بدون شک مواد شیمیایی کاربردهای گسترده ای در علم پزشکی دارند. تولید عمده داروها با استفاده از مواد شیمیایی امکان پذیر است. به همین معنا ، پرمنگنات پتاسیم همچنین به طور گسترده ای برای اهداف پزشکی از جمله به عنوان ضد عفونی کننده و قارچ کش استفاده می شود. جدا از آن ، همچنین برای درمان انواع عفونت های پوستی مانند اگزما ، درماتیت ، آکنه و سایر عفونت های قارچی ناشی از دست و پاها نیز استفاده می شود.

 

بیشتر افرادی که از زخم های چرکی ، خونی و تاول رنج می برند تحت حمام پرمنگنات پتاسیم قرار می گیرند. علاوه بر این باید مطمئن شوید که محلول رقیق است. غیر از این ، این ماده همچنین به عنوان یک محلول حاد برای درمان عفونت های قارچی مانند پای ورزشکار ، جایی که پای آسیب دیده در محلول پرمنگنات پتاسیم در آب برای مدت حدود 15 دقیقه خیس می شود ، استفاده می شود.

این دارو در فهرست داروهای ضروری سازمان بهداشت جهانی ، ایمن ترین و موثرترین داروهای مورد نیاز در یک سیستم بهداشتی است. در سال 2000 ، تولید جهانی 30،000 تن تخمین زده شد.

حفظ میوه

جاذب های اتیلن زمان نگهداری موز را حتی در دمای بالا نیز افزایش می دهند. این اثر را می توان با بسته بندی موز در پلی اتیلن همراه با پرمنگنات پتاسیم مورد بهره برداری قرار داد. با از بین بردن اتیلن توسط اکسیداسیون ، پرمنگنات رسیدن را به تأخیر می اندازد و ماندگاری میوه را تا 4 هفته بدون نیاز به یخچال افزایش می دهد.

 

کیت های بقا

پرمنگنات پتاسیم گاهی اوقات در کیت های زنده ماندن گنجانده می شود: به عنوان یک استارت آتش سوزی هایپر ولیک (وقتی با ضد یخ گلیسرول از رادیاتور اتومبیل مخلوط می شود ؛ به عنوان ضدعفونی کننده آب – و برای ایجاد سیگنال های اضطراب برف.

 

خدمات آتش نشانی

پرمنگنات پتاسیم به “توزیع کننده های کره پلاستیکی” اضافه می شود تا نتیجه معکوس ، فرسودگی و سوختگی کنترل شده ایجاد کند. کره های پلیمری شبیه گلوله های پینگ پنگ حاوی مقادیر کمی پرمنگنات با اتیلن گلیکول تزریق می شوند و به سمت ناحیه ای که اشتعال مورد نظر است ، بیرون می روند. از توزیع کننده های پلاستیکی دستی و هلیکوپتر یا قایق سوار استفاده می شود.

 

ساخت و فرآوری شیمیایی

برای کمک به سنتز محصولات آلی برای فرآیند شیمیایی و صنایع دارویی بکار میرود.

 

پرورش آبزیان (پرورش ماهی)

 

بیماری های ماهی و انگلی را کنترل می کند و ضمن کاهش تسکین اکسیژن در استخرهای ماهی ، سموم را سم زدایی می کند.

این ماده شیمیایی بهینه ای است که برای درمان بیماری های ماهی و انگلی استفاده می شود. به راحتی عفونت های باکتریایی آبشش و زخم های پوستی را درمان می کند. علاوه بر این ، با کاهش تقاضای اکسیداسیون بیولوژیکی ، کیفیت آب را نیز افزایش می دهد و همچنین با مواد آلی مانند باکتری ها ، جلبک ها و ذرات واکنش نشان می دهد. با این حال هنگام استفاده از این ماده شیمیایی برای فرآیند درمان ، باید سطح درصد آن ضروری باشد. در کنار آن ، می توان از آن به عنوان عامل کنترل آفات و انگلی در آکواریوم ها نیز استفاده کرد.

 

فرآوری فلز

 

اکسیدها ، مقیاس آسیاب و باقی مانده های کربن روی فولاد را از بین می برد.

 

 تصفیه هوا و گاز

آلاینده های موجود در هوا و ناخالصی های حاصل از گازهای صنعتی را از بین می برد و سرباره های عملیات ریخته گری را فرو می نشاند.

 

فیلم سازی

پرمنگنات پتاسیم یکی از اصلی ترین مواد شیمیایی است که در صنایع فیلم و تلویزیون برای “پیر شدن” لوازم و تنظیم پانسمان استفاده می شود. تبدیل آماده آن به MnO2 قهوه ای باعث ایجاد جلوه هایی “قدیمی صد ساله” یا “باستانی” روی پارچه های هسی (روبان) ، طناب ، چوب و شیشه می شود.

کشاورزی

در شیمی کشاورزی ، از آن برای تخمین نیتروژن موجود در خاک استفاده می شود.

 

  • .علاوه بر موارد ذکر شده پرمنگنات پتاسیم به عنوان
  • ماده رنگ کننده و سفید کننده در صنایع نساجی و دباغی
  • اکسید کننده در ضد عفونی کننده مواد زائد رادیواکتیو
  • کمکی در فرآیندهای شناورسازی مورد استفاده در استخراج
  • در تمیز کردن تخته های مدار چاپی

و در بسیاری از برنامه های دیگر کاربرد دارد.

آزمایش خمیر دندان فیل

در آزمایش خمیر دندان فیل با استفاده از اختلاط آب اکسیژنه و پتاسیم پرمنگنات یا پتاسیم یدید آزمایشی بسیار جذاب برای کودکان و حتی بزرگسالان انجام میدهند که روش انجام آن را ما در فیلم زیر برای شما آماده کرده ایم

 

 

استفاده های پتاسیم پرمنگنات در آزمایش خمیر دندان فیل

روش تولید پرمنگنات پتاسیم

پرمنگنات پتاسیم به صورت صنعتی از دی اکسید منگنز تولید می شود که به عنوان ماده معدنی پیرولوزیت نیز وجود دارد. در سال 2000 ، تولید جهانی 30،000 تن تخمین زده شد. MnO2 با هیدروکسید پتاسیم ذوب شده و در هوا یا با منبع اکسیژن دیگری مانند نیترات پتاسیم یا کلرات پتاسیم گرم می شود. این فرآیند منگنز پتاسیم می دهد:

2 MnO2 + 4 KOH + O2 → 2 K2MnO4 + 2 H2O

 

(با هیدروکسید سدیم ، محصول نهایی منگنات سدیم نیست بلکه یک ترکیب Mn (V) است ، این یکی از دلایل استفاده بیشتر از پرمنگنات پتاسیم نسبت به سدیم پرمنگنات است. بعلاوه ، نمک پتاسیم بهتر متبلور می شود.

 

سپس منگنز پتاسیم با اکسیداسیون الکترولیتی در محیط های قلیایی به پرمنگنات تبدیل می شود:

2 K2MnO4 + 2 H2O → 2 KMnO4 + 2 KOH + H2

روشهای دیگر تولید پتاسیم پرمنگنات

گرچه فاقد اهمیت تجاری است ، منگنز پتاسیم می تواند توسط کلر یا با عدم تناسب در شرایط اسیدی اکسید شود. واکنش اکسیداسیون کلر است:

2 K2MnO4 + Cl2 → 2 KMnO4 + 2 KCl

 

و واکنش عدم تناسب ناشی از اسید ممکن است به صورت زیر نوشته شود:

3 K2MnO4 + 4 HCl → 2 KMnO4 + MnO2 + 2 H2O + 4 KCl

 

یک اسید ضعیف مانند اسید کربنیک برای این واکنش کافی است:

3 K2MnO4 + 2 CO2 → 2 KMnO4 + 2 K2CO3 + MnO2

 

نمک های پرمنگنات نیز ممکن است با تیمار محلول یون های +Mn 2 با اکسیدان های قوی مانند دی اکسید سرب (PbO2) ، بیسموتات سدیم (NaBiO3) یا پراکسید سولفات تولید شود. آزمایشات حضور منگنز از رنگ بنفش زنده پرمنگنات تولید شده توسط این معرفها بهره برداری می کند.

 

واکنش ها

محلول های رقیق KMnO4 آلکن ها را به دیول (گلیکول) تبدیل می کنند. این رفتار همچنین به عنوان یک آزمایش کیفی برای وجود پیوندهای دو یا سه گانه در یک مولکول استفاده می شود ، زیرا واکنش محلول پرمنگنات بنفش را ابتدا رنگ زدایی می کند و رسوبی قهوه ای ایجاد می کند (MnO2). در این زمینه ، گاهی اوقات معرف بایر نامیده می شود. با این حال ، برم در اندازه گیری کمی اشباع (پیوندهای دو یا سه گانه) از نظر کمی بهتر عمل می کند ، زیرا KMnO4، به عنوان یک ماده اکسید کننده بسیار قوی ، می تواند با انواع مختلفی واکنش دهد.

 

در شرایط اسیدی ، پیوند دوگانه آلکن شکاف داده می شود تا اسید کربوکسیلیک مناسب را بدست آورد:

CH3 (CH2) 17CH = CH2 + 2 KMnO4 + 3 H2SO4 → CH3 (CH2) 17COOH + CO2 + 4 H2O + K2SO4 + 2 MnSO4

 

پرمنگنات پتاسیم آلدئیدها را به اسیدهای کربوکسیلیک اکسید می کند ، مانند تبدیل نرمال هپتان به heptanoic acid:

5 C6H13CHO + 2 KMnO4 + 3 H2SO4 → 5 C6H13COOH + 3 H2O + K2SO4 + 2 MnSO4

 

حتی یک گروه آلکیل (با یک هیدروژن بنزیلیک) روی یک حلقه معطر اکسید می شود ، به عنوان مثال تولوئن به بنزوئیک اسید.

5 C6H5CH3 + 6 KMnO4 + 9 H2SO4 → 5 C6H5COOH + 14 H2O + 3 K2SO4 + 6 MnSO4

 

گلیکول ها و پلیول ها نسبت به KMnO4 بسیار واکنش پذیر هستند. به عنوان مثال ، افزودن پرمنگنات پتاسیم به یک محلول آبی قند و هیدروکسید سدیم واکنش شیمیایی آفتاب پرست را ایجاد می کند ، که شامل تغییرات رنگ چشمگیری در ارتباط با حالت های مختلف اکسیداسیون منگنز است. یک واکنش شدید مرتبط به عنوان یک شروع کننده آتش در کیت های زنده ماندن مورد سوء استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال ، مخلوطی از پرمنگنات پتاسیم و گلیسرول یا گلوکز پودر شده به راحتی مشتعل می شود. خصوصیات ضدعفونی کننده آن دلیل دیگری برای گنجاندن KMnO4 در یک کیت بقا است.

 

به خودی خود ، پرمنگنات پتاسیم در بسیاری از حلال های آلی حل نمی شود. اگر یک محلول آلی پرمنگنات مورد نظر باشد ، می توان “بنزن بنفش” تهیه کرد ، یا با تیمار مخلوط دو فاز پرمنگنات پتاسیم و بنزن با نمک آمونیوم کواترنر ، یا با انتخاب یون کاتیون پتاسیم با یک اتر تاج.

 

واکنش با اسیدها

واکنش پرمنگنات با اسید کلریدریک غلیظ کلر می دهد. محصولات حاوی منگنز از واکنش های اکسیداسیون کاهش می یابد و به pH بستگی دارد. محلول های اسیدی پرمنگنات به یون منگنز صورتی کم رنگ (II) (Mn 2+) و آب کاهش می یابد. در محلول خنثی ، پرمنگنات فقط با سه الکترون کاهش می یابد و دی اکسید منگنز (MnO2) می دهد ، جایی که منگنز در حالت اکسیداسیون 4+ است. این ماده ای است که هنگام استفاده از KMnO4 پوست فرد را لکه دار می کند. KMnO4 به طور خود به خودی در یک محلول قلیایی به K2MnO4 سبز کاهش می یابد ، جایی که منگنز در حالت اکسیداسیون 6+ است.

 

یک واکنش با اضافه شدن اسید سولفوریک غلیظ به پرمنگنات پتاسیم رخ می دهد. اسید سولفوریک غلیظ با KMnO4 واکنش می دهد و Mn2O7 می دهد ، که می تواند مواد منفجره باشد. اگرچه ممکن است هیچ واکنشی مشخص نباشد ، بخار موجود بر روی این مخلوط باعث اشتعال کاغذ آغشته به الکل می شود. پرمنگنات پتاسیم و اسید سولفوریک در تولید مقداری ازن واکنش نشان می دهند که دارای قدرت اکسیداسیون بالایی است و الکل را به سرعت اکسید کرده و باعث احتراق آن می شود. از آنجا که این واکنش باعث تولید ماده منفجره Mn2O7 نیز می شود ، این مورد را باید فقط با احتیاط کامل انجام داد.

 

تجزیه حرارتی

پرمنگنات پتاسیم جامد هنگام گرم شدن تجزیه می شود:

2 KMnO4 → K2MnO4 + MnO2 (ها) + O2

در اینجا ، با تجزیه پرمنگنات پتاسیم (حالت اکسیداسیون +7) به منگنز پتاسیم (حالت اکسیداسیون +6) و دی اکسید منگنز (حالت اکسیداسیون +4) ، حالت اکسیداسیون منگنز تغییر می کند. گاز اکسیژن نیز آزاد می شود.

 

نحوه استفاده از پرمنگنات پتاسیم در تصفیه آب

پرمنگنات پتاسیم یک ماده اکسید کننده است ، اما ضد عفونی کننده ضعیفی است. به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست ، این ماده اغلب در آب چاه برای کنترل بو و طعم ، از بین بردن منگنز ، آهن و رنگ از آب و کنترل رشد بیولوژیکی که “آزار دهنده” محسوب می شود مانند صدف آسیا استفاده می شود. این ماده اغلب به عنوان پیش تصفیه قبل از فیلتر شدن آب استفاده می شود و در حذف بوی سولفید از آب بهتر از کلر است.

مرحله 1

درجه حرارت ، pH و میزان منگنز و آهن آب را با آزمایش نمونه آب تعیین کنید. می توانید بگویید که سطح منگنز از نظر بصری زیاد است ، زیرا آب رنگ صورتی دارد.

دوز پرمنگنات پتاسیم مورد نیاز برای اکسیداسیون 0.94 میلی گرم در میلی گرم آهن و 1.92 میلی گرم در میلی گرم منگنز است. میزان اکسیداسیون به pH بستگی دارد. اگر pH 7.2 یا بیشتر باشد ، اکسیداسیون آهن در عرض 10 دقیقه رخ می دهد ، اما طبق PH 6.9 ، یک ساعت زمان نیاز دارد.

اکسیداسیون منگنز کندتر خواهد شد. فقط در PH 9.5 یا بالاتر به کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارد. شما ممکن است به یک مخزن نگهدارنده نیاز داشته باشید تا زمان کافی برای اکسید شدن آهن و منگنز داشته باشید. در صورت درمان طعم و بو ، از دستورالعمل های سازنده از دوزهای پرمنگنات پتاسیم از 0.25 تا 20 میلی گرم در لیتر استفاده کنید.

 

گام 2

اگر نمی خواهید محاسبات خود را انجام دهید ، قرص های از پیش ساخته شده پرمنگنات پتاسیم را خریداری کنید. دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید. به عنوان مثال ، یک محصول توصیه می کند از یک قرص در هر 50 گالن آب استفاده کنید ، اما اگر فقط می خواهید وضوح آب را بهبود بخشید ، مانند یک استخر ، دوباره به یک قرص در هر 100 گالن برگردید. سازنده توصیه می کند برای درمان مشکلات باکتریایی و انگلی از دو قرص در هر 50 گالن آب استفاده کنید.

 

مرحله 3

آب آشامیدنی را فیلتر کنید تا دی اکسید منگنز و همچنین رسوب اصلی گوگرد حاصل از تصفیه با پرمنگنات پتاسیم را از بین ببرد. بهتر است فیلترتان به طور حرفه ای نصب شود.

 

مرحله 4

پرمنگنات پتاسیم خود را در یک منطقه خشک و خنک نگهداری کنید. آن را در ظرف دربسته نگه دارید. همچنین اطمینان حاصل کنید که با پراکسیدها یا اسیدها تماس ندارد. هر نوع ماده آلی قابل احتراق یا قابل اکسید شدن به راحتی قابل جدا شدن است زیرا باید از احتراق پشتیبانی کند.

 

وسایل مورد نیاز:

  • عینک های محافظ
  • محافظ صورت
  • گرد و غبار
  • روپوش
  • دستکش غیر قابل نفوذ
  • چکمه ها
  • تست نمونه آب
  • سیستم تصفیه
  • محل نگهداری خشک و خنک

هشدار

هنگام دست زدن به بلورهای پرمنگنات پتاسیم که دارای رنگ بنفش تیره یا سیاه و ترکیب شیمیایی KMnO4 هستند ، احتیاط کنید. از عینک های ایمنی ، محافظ صورت و ماسک گرد و غبار استفاده کنید. همچنین لباس های روپوش ، دستکش و چکمه های غیر قابل نفوذ بپوشید تا تماس پوست با حداقل میزان تماس روبرو شود. خرید  پودر پرمنگنات پتاسیم می تواند باعث تحریک پوست ، تحریک داخلی در صورت استنشاق ، آسیب جدی چشم شود و در صورت بلعیدن ممکن است کشنده باشد ، طبق EPA.

خرید پتاسیم پرمنگنات

 

عوارض جانبی

  • خرید پودر پرمنگنات پتاسیم به طور کلی بی خطر است ، اما ممکن است روی پوست و ناخن ها لکه ای قهوه ای ایجاد کند که باید بعد از یکی دو روز کمرنگ شود. همچنین ممکن است لکه ای در وان ایجاد شود که به سختی از بین می رود ، به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند از آن در حوضچه کوچکتر استفاده کنند.
  • عوارض جانبی آن شامل تحریک پوست ، قرمزی یا سوختگی است.
  • خرید پودر پرمنگنات پتاسیم محلول قدرتمندی است که باید قبل از استفاده روی پوست رقیق شود. اگر رقیق نشده باشد ، می تواند به پوست و همچنین غشاهای مخاطی بینی ، چشم ، گلو ، مقعد و اندام های تناسلی آسیب برساند.
  • لازم است از استفاده از آن در نزدیکی چشمان اجتناب شود و به هیچ عنوان بلعیده نشود.
  • برای ایمنی بیشتر ، هنگام تهیه رقت ، حتما از دستکش استفاده شود.
  • اگر از قرص یا کریستال خرید پودر پرمنگنات پتاسیم استفاده می شود، قبل از استفاده از محلول بودن آندر آب اطمینان حاصل شود. استفاده از آب داغ (نه جوش) به حل شدن آنها کمک می کند.
  • اگر باعث تحریک پوست شما یا ایجاد قرمزی می شود ، بلافاصله استفاده از آن را متوقف کرده و با پزشک تماس گرفته شود.

1 دیدگاه دربارهٔ «پتاسیم پرمنگنات;

  1. از شما برای تامین مطمئن پراکسید هیدروژن، که در حفظ استانداردهای بهداشتی و استریلیزاسیون عملیات من ضروری بوده است، سپاسگزارم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید