خرید پودر کلر و قرص کلر + توضیح تفاوت + خرید پودر کلر + قیمت سال 1401

پودر کلر

شرکت بیسموت » مواد اولیه صنایع تصفیه آب » خرید پودر کلر و قرص کلر + توضیح تفاوت + خرید پودر کلر + قیمت سال 1401

قیمت پودر کلر 60 درصد45000 تومان
تاریخ به روز رسانی قیمت1403.01.19 
شماره تماس برای خرید 021-28422797
قیمت پودر کلر 65 درصد58000 تومان
تاریخ به روز رسانی قیمت1403.01.19 
شماره تماس برای خرید 021-28422797
  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

کلسیم هیپوکلریت یا پودر کلر یک ترکیب معدنی با فرمول Ca(ClO)2 است. این ماده اصلی فعال محصولات تجاری با نام پودر سفید کننده، پودر کلر یا آهک کلر شده است که برای تصفیه آب به عنوان سفید کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یکی از بهترین موادی شناخته شده است که برای ضدعفونی کردن استخرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب نسبتا پایدار است و نسبت به سدیم هیپوکلریت (سفید کننده مایع)، کلر بیشتری در دسترس دارد و بیشتر خرید پودر کلر رایج است. این ماده یک جامد سفید است در حالی که نمونه‌های تجاری آن زرد رنگ به نظر می‌رسد. کلسیم هیپوکلریک به دلیل تجزیه آهسته آن در هوای مرطوب بوی کلر به ویژه‌ای دارد و در آب سخت محلول نیست و در آب نرم تا مقدار متوسطی حل می‌شود.ای ماده معمولا به دو شکل زیر یافت می‌شود :

  • خشک (بی آب)
  • تر (آب رسان)

از دیگر نام‌های این ماده می‌توان به نمک کلسیم هیپوکلروز اسید، پودر بلیچینگ (سفیدکننده)، کلسیم اکسی کلرید و آهک کلرید اشاره کرد.

پیشنهاد میکنم برای دانستن نکات پودر کلر این صوت را از ما گوش کنیم

خرید پودر کلر

شما میتوانید برای خرید پودر کلر با ما تماس گرفته و استعلام قیمت روز را داشته باشید یا میتوانید از طریق لینک زیر ثبت سفارش کرده و منتظر تماس همکاران ما برای اعلام قیمت و کسب اطلاعات بیشتر باشید.

شماره تماس ما : 021-28422797

خرید پودر کلر

خواص فیزیکی و شیمیایی پودر کلر

در این قسمت به بیان برخی از خواص شیمیایی و فیزیکی کلسیم هیپوکلریت یا همان پودر کلر می‌پردازیم:

7778-54-3 CAS number
Ca(ClO)2 فرمول شیمیایی
142.98 گرم بر مول جرم مولی
پودر سفید خاکستری ظاهر
بو کلر شدید بو
2.35 گرم برسانتی‌متر مکعب چگالی
100 درجه سانتی گراد(212 درجه فارنهایت) نقطه ذوب
21 گرم بر  100میلی‌لیتر (دردمای 25 درجه سلسیوس) حلالیت در آب
در الکل واکنش نشان می‌دهد حلالیت
175 درجه سانتی گراد(347 درجه فارنهایت) نقطه جوش

قرص کلر چیست

قرص کلر در واقع همان همان کلسیم هیپو کلرات است با همان خواص و همان مصارف فقط برای عرضه و استفاده راحت تر برای تصفیه اماکنی از جمله از استخرها به جای پودر به صورت قرص استفاده می‌شود.

انواع قرص کلر

واکنش های پودر کلر

واکنش پودر کلر در آب از نوع واکنش‌های گرماده است و احتمال آتش گرفتن این ماده هنگام واکنش دادن آن با  موادی از جمله مواد و ترکیبات آلی و یا روغن‌ها وجود دارد. این ماده قابل اشتعال نیست اما می‌تواند به عنوان یک اکسنده برای مواد قابل آتش سوزی استفاده شود به‌طوری که حتی می‌تواند با موادی آلی همچون آمونیاک، سولفیدهای آلی و آمین‌ها واکنش انفجاری دهد. پودر کلر به دلیل دارا بودن کلسیم باعث افزایش میزان سختی آب می‌شود و دارای مقدار حدودی %65 الی %70 کلر می‌باشد.

پودر کلر هر دو خاصیت کاهش اسیدیته‌ای و اکسیودو را نشان می‌دهد. این یک پایگاه نسبتا قوی می‌باشد. محلول این ماده یک محلول کاملا اساسی است زیرا قسمت آنیونی آن می‌تواند پروتون را از یک مولکول آب قبول کندو آنیون هیدوکسیل را در محلول قرار دهد. این اساسی بودن به دلیل تمایل آنیون هیپوکلریت در پذیرش پروتون برای تبدیل شدن به اسید هیپوکلروز، یک اسید ضعیف است (واکنش‌ها در جهتی پیش می‌روند که اسیدها یا بازهای ضعیف تولید کنند).

ClO + H2O → HClO + OH

آنیون هیپوکلریت همچنین یک ماده اکسنده قوی است که حاوی اتم کلر در ظرفیت 1 است که در شرایط اسیدی با کاهش گونه‌های کلرید واکنش نشان می‌دهد (Cl در اینجا عنصر کاهنده است) در اسید هیدوکلریک موجود است کلسیم کلرید، آب و کلر گازی. واکنش کلی به صورت زیر است:

Ca(ClO)2 + 4HCl → CaCl2 + 2Cl2 + 2H2O

محاسبه کلر استخر

در بیش از 90 درصد استخر های داخل کشور از کلر برای ضدعفونی استفاده میشود که غالبا از حالت های جامد آن یعنی پودر کلر یا قرص کلر استفاده میشود.محاسبه کلر مورد نیاز برای استخر یک فاکتور تجربی است که به موارد زیادی از جمله تعداد شناگران احتمالی استخر، میزان تابش نور خورشید به آب استخر، میزان آلودگی ورودی به استخر از محیط اطراف،دمای آب استخر، میزان آلودگی که شناگر ها در ابتدای ورود خود به استخر به همراه خود می آورند ، میزان پایدار کننده هایی که درآب استخر استفاده شده است و ….

خرید پودر و قرص کلر استخر

مقدار مصرف پودر کلر برای ضدعفونی آب

در هنگام خرید پودر کلر به این دقت کنید که پودر کلر در آب بسیار محلول است به طوری که در دمای 20 درجه سلسیوس به مقدار 214 گرم در یک لیتر آب حل می‌شود.از این میزان انحلال باید در سنجش میزان خرید پودر کلر لازم برای یک استخر استفاده کرد.همچنین باید در نظر داشت که میزان کلر استاندارد در آب استخر که با حفظ خواص ضدعفونی کنندگی خود باعث آسیب و به خطر افتادن انسان نمیشود بین 1.5 تاppm  3(قسمت در میلیون)میباشد.قابل دکر است برای حفط کارایی گودر کلر در این مقدار ph آب نیز باید در بازه7.2تا 7.6باشد.

نحوه کلر زنی استخر

همانطور که در بخش هایی قبلی نیز گفته شد از کلر برای گندزدایی و ضد عفونی آب استخر ها استفاده میشود که این کلر اگر به شکل خرید پودر کلر باشد،کلر زنی نیز باید به این شکل باشد که این پودر باید به طور دستی به آب استخر افزوده شود.

اگر از قرص کلر برای ضدعفونی آب استخر استفاده شود به چندین طریق میتوان این کار را انجام داد که ساده ترین آن قرار دادن قرص کلر داخل یک سبد و در مسیر ورودی آب استخر بوده و بهترین آن نیز استفاده از کلرزن اتوماتیک است.

لوازم اندازه گیری کلرروش تولید پودر کلر

کلسیم هیپوکلریت از طریق تصفیه آهک با گاز کلر به صورت صنعتی بدست می‌آید. این واکش می‌تواند در مراحل مختلف انجام شود تا ترکیبات مختلف و هرکدام با غلظت مختلفی از این پودر به همراه آهک بی‌رویه و کلسیم کلرید انجام شود:

2Cl2 + 2Ca(OH)2 > Ca(ClO)2 + CaCl2 + 2H2O

خرید پودر کلر یا همان پودر سفید کننده با آهک خرد شده کمی نم دار و مرطوب ساخته می‌شود. این ترکیب ساده‌ای از کلسیم هیپو کلریت، کلسیم کلرید و کلسیم هیدرکسید نیست بلکه عمدتا مخلوطی از کلسیم هیپوکلریتCa(ClO)2، دی بیسیک کلسیم هیپوکلریتCa3(ClO)2(OH)4 (همچنین به صورت Ca(ClO)2 . 2Ca(OH)2 نیز نوشته می‌شود) و دی بیسیک کلسیم کلرید Ca3Cl2(OH)4 (همچنین به صورت CaCl2 . 2Ca(OH)2 نیز نوشته می‌شود) می‌باشد.

از دیگر روش‌های تولید این ماده می‌توان به روش سدیم نیز اشاره کرد که بر پایه واکنش سدیم هیپوکلریت با کلسیم کلرید است:

CaCl2 + 2NaClO > 2NaCl + Ca(ClO)2

امروزه روش آخر بیشترین مقدار تولید خرید پودر کلر را در بر می‌گیرد.

شرایط نگهداری پودر کلر

در هنگام خرید پوودر کلر یا کلسیم هیپوکلریت باید به دور از هرگونه اسید، مواد آلی و فلزات خشک وسرد نگهداری شود. اگر این ماده با اسید مخلوط شود گاز کلر بسیار سمی را آزاد می‌کند. فرم هیدراته این ماده برای رسیدگی ایمن‌تر است.

 

 

بسته بندی پودر کلر

موارد استفاده و کاربردهای پودر کلر

بهداشتی

پودر کلر یا کلسیم هیپو کلریت معمولا برای ضد عفونی کردن استخرهای عمومی و ضد عفونی کردن آب اشامیدنی استفاده می‌شود. به طور کلی مواد تجاری با خلوص 65% تا 73% با سایر مواد شیمیایی موجود ماندد کلسیم کلرید و کلسیم کربنات حاصل از فرایند تولید به فروش می‌رسد. به عنوان یک ماده شیمیایی استخر، به دلیل واکنش‌های خطرناک با برخی از مواد شیمیایی استخر معمول، با سایر مواد شیمیایی که کمتر  از سایر اشکال کلر ترکیب می‌شوند، مخلوط می‌شود. در محلول، از کلسیم هیپو کلریت می‌توان به عنوان ضد عفونی کننده کلی استفاده کرد، اما به دلیل باقی مانده کلسیم، معمولا سدیم هیپوکلریت(سفید کننده) ترجیح داده می‌شود.

شیمی ارگانیک

کلسیم هیپو کلریت یک ماده اکسید کننده کلی است و به همین دلیل در شیمی آلی مقداری استفاده می‌کند. به عنوان مثال از این ترکیب برای پاک کردن گلیکول‌ها، کربوکسیلیک اسیدهای آلفا هیدروکسی و اسیدهای کتو برای تولید آلدهیدهای تکه تکه شده یا اسیدهای کربوکسیلیک استفاده می‌شود. کلسیم هیپو کلریت همچنین می‌تواند در واکنش‌های هالوفرم برای تولید کلروفرم مورد استفاده قرار گیرد. از این ماده می‌توان برای اکسیداسیون فرآورده‌های تیول و سولفید در سنتز آلی استفاده کرد و از این طریق بوی آن‌ها را کاهش داده و از دفع آن‌ها ایمن می‌شود.

پودر کلر برای ضدعفونی

در کشورهایی همانند کانادا و آمریکا، سیستم‌هایی که میزان آب کمی دارند (به طور مثال روزانه 5 میلیون گالن) برای ضد عفونی کردن آب‌ها از خرید پودر کلر استفاده می‌کنند اما اگر این مقدار آب به مقادیر بیشتری افزایش یابد، باید از مواد دیگری از جمله سدیم هیپو کلریت یا گاز کلر استفاده نمایند. از این ماده همچنین برای نابودی مسمویت‌های غذایی نیز به کار می‌رود. در موقع خرید خرید پودر کلر برای ضد عفونی کردن آب به این مورد دقت کنید که مقدار زیاد استفاده از این ماده میتواند باعث مسمومیت شود

پودر کلر

سفیدکنندگی در لباس شویی‌ها

واکنش پذیری خرید پودر کلردر دماهای پایین باعث سفید شدن الیاف‌ها می‌شود و همچنین وجود این ماده در دمای 40 درجه سلسیوس نیز توانایی از بین بردن تمامی میکروب‌ها را خواهد داشت.

سفید کردن خمیر کاغذ

حذف کردن رنگ های خمیر کاغذها از طریق واکنش دادن خرید پودر کلر با لیگنین باقی مانده در خمیر یکی از کاربرد های متداولی است که برای آن کارخانه جات خرید پودر کلر را خرید میکنند

پودر کلر ژاپنی

تفاوت کلسیم هیپوکلریت و سدیم هیپو کلریت

هر دو ترکیبات نام برده شده ترکیبات معدنی کلردار می‌باشند که برای مصارف ضد عفونی کنندگی مورد استفاده قرار می‌گیرند علت آن نیز وجود آنیون هیپو کلریت است که به مقابله با قارچ‌ها، باکتری‌ها و به وجود آمدن لجن جلبک‌ها می‌پردازد آن‌ها را از بین می‌یرد. اما اگر بخواهیم تفاوت این دو ماده را بیان کنیم مورد اولی که قابل بحث و بررسی است میزان کلری که این دو ماده دارند و کلسیم هیپو کلریت دارای کلر بیشتری نسبت به ماده سدیم هیپو کلریت می‌باشد (70%).

از دیگر تفاوت‌های این دو ماده می‌توان به میزان حجم آبی که از این مواد استفاده می‌شود اشاره کرد که همانطور که در بالا ذکر شد از کلسیم هیپو کلریت برای مقادیر کمتری از آب ( حدود کمتر از 5 میلیون گالن) و از سدیم هیپو کلریت برای برای مقادیر زیاد آب (ده‌ها تا صدتا میلیون گالن) استفاده می‌شود. همانطور که قبل‌تر ذکر شد خرید پودر کلر به دلیل دارا بودن کلسیم سبب سخت‌تر شدن آب می‌شود به همین دلیل برای آب‌های سخت مورد استفاده قرار نمی‌گیرد ولی سدیم هیپو کلریت برای استفاده منعی ندارد پس قبل از استفاده باید ابتدا سختی آب، ترکیبات شیمیایی و میزان اسیدیته و بازی بودن آن را اندازه گیری کرد. مورد آخر را نیز می‌توان به پایداری آن‌ها اشاره کرد که خرید پودر کلر از سدیه هیپو کلریت دارای ساختار پایدارتری می‌باشد.

نحوه استفاده از پودر کلر در استخر

در ویس زیر به صورت کامل نحوه استفاده و میزانی که باید مصرف بشود و مقدار زمانی که بعدش باید از آب دوری کرد را همراه با نکات دیگر درباره سولفات مس و زاج سفید گفته شده است.

 

Ca(ClO)2 + 2H2O → 2HOCl + 2OH + Ca

از کلسیم هیپوکلریت یا همان خرید پودر کلر به طور عمده برای ضدعفونی آب خریداری میشود که با حل شدن این ماده در آب واکنشی مشابه واکنش بالا رخ میدهد.چون این ماده در آب‌های سخت به خوبی حل نمی‌شود برای بالا بردن مقدار حل شونده از گرما استفاده می‌شود.

اگز قصد خرید سولفات آلومینیوم یا همان زاج را دارید می توانید به صفحه این ماده در سایت ما مراجعه کنید.

واکنش های پودر کلر

مزایای پودر کلر

در هنگام خرید پودر کلر به این مزایای این ماده می‌توان اشاره کرد :

  • ماندگاری بالا
  • دسترسی آسان
  • عملکرد سریع
  • به تجهیزات استخرها که به عنوان ضد عفونی کننده استفاده می‌شود آسیبی وارد نمی‌کند
  • برای رسیدن به مقدار کلر مورد نظر استفاده مقدار کمی از این ماده کفایت می‌کند
  • قیمت مناسب و جز ارزان‌ترین ترکیبات دارای کلر

مضرات پودر کلر

برای استفاده خرید پودر کلر علاوه بر درنظرگرفتن مزایای آن بایستی مضرات آن نیز در نظر گرفته شود.از مضرات این ماده نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • آنیون این ماده برای آبزیان مضر می‌باشد. به همین دلیل معمولا بعد از استفاده از این ماده به یون کلرید تجزیه می‌شود. پساب‌ها صنعتی نیز بعد از استفاده به واحدهای تصفیه فرستاده می‌شوند و یون‌های غیر لازم و اضافی آن‌ها حذف می‌شوند.
  • از دیگر مضرات این ماده می‌توان گفت که ممکن است هنگام تصفیه آب و پساب باعث تولید تری هالو متان‌ها که خاصیت سرطان‌ زایی دارند شود. مقدار تعیین شده برای تصفیه آب‌ها 100ppm می‌باشد.
  • این ماده هنگامی که به عنوان ضدعفونی کننده مورد استفاده قرار گیرد ممکن است اثراتش روی مواد غذایی باقی بماند که برای سلامتی انسان مضر است. قسمت اول ضرر آن مربوط به بخش آنیونی آن است به طوری که حتی مقدار کمی از این ماده (حدود 3% الی 6%) باعث مشکلات و تحریکات گوارشی شود. اما اگر میزان بیشتری از این ماده بلعیده شود باعث خونریزی در سیستم‌های گوارشی و معده را در پی خواهد داشت.

ترکیبات ضد عفونی کننده هیبریدی

به ترکیبی ضد عفونی کننده که حتما شامل خرید پودر کلر و نرکیبات پروکسی دی سولفاته MxS2O8 باشد که شامل فلز قلیایی یا قلیایی خاکی است.

طریقه استفاده :

استفاده بیش از حد از این ماده مسمومیت‌هایی را در پی دارد به همین دلیل دارای روش استفاده‌‌ای است که به شامل موارد زیر است.

  • محاسبه مقدار آب به واحد متر مکعب در استخر
  • مقدار مورد نیاز خرید پودر کلر برای تولید کلر به ازای 1 میلی گرم بر لیتر
  • تشخیص اینکه چقدر از این ماده برای استخر لازم است. بدیهی است که اگر آب استخر از قبل دارای کلر نداشته باشد به مقدار بیشتری نسبت به مقدار محاسبه شده در قسمت 2 است ولی اگر خود آب دارای مقادیری از کلر باشد همان مقدار محاسبه شده برای استخر کفایت می‌کند.

بازار جهانی پودر کلر

آمریکای شمالی و اروپا دو قاره‌ای هستند که بازار این مواد را در دست گرفته‌اند. آسیا نیز به دلیل افزایش تصفیه آب‌ها، توانسته است به بازار جهانی ایت ماده بهبود بخشد. با توجه به دلیل ترس از افزایش بیماری‌های عفونی که بیشتر شیوع آن تحت تاثیر آب‌های آلوده می‌باشد و افزایش جمعیت در دنیا میزان استفاده از این مواد افزایش یافته است.

قرص کلر یا پودر کلر

کلر به دو صورت پودر و مایع تولید می‌شود که به خرید پودر کلر هیپوکلریت کلسیم و به کلر مایع هیپوکلریت سدیم نیز گفته میشود.

هیپو کلریت کلسیم :

شکل ظاهری این ترکیب پودر سفید و خاکستری است . مزایای این ترکیب نسبتاً پایدار است ، از نظر ضد عفونی کننده به هیپوکلریت سدیم شباهت دارد و کلر در دسترس بیشتری نسبت به هیپوکلریت سدیم (سفید کننده مایع) دارد.

این پایداری عالی در صورت نگهداری در انبار خشک است و قدرت آن را با گذشت زمان حفظ می کند. گریدهای تجاری Ca (OCl) 2 به طور کلی حاوی حدود 70٪ کلر موجود است که آن را برای استفاده در آب آشامیدنی و فاضلاب مناسب می کنیم.
هیپوکلریت کلسیم هم برای استفاده در آب آشامیدنی و هم در فاضلاب مناسب است.
هیپو کلریت کلسیم جامد است و سه حالت (پودری.دانه ای و قرصی)دارد .
این ماده اصلی ترین ماده فعال محصولات تجاری به نام پودر سفیدکننده ، خرید پودر کلر یا آهک کلر است که برای تصفیه آب و به عنوان یک ماده سفید کننده استفاده می شود.

کاربرد های هیپو کلریت کلسیم

  • به منظور سفید کردن خمیر چوب، ابریشم، پارچه و فیبر
  • ضد عفونی کننده برای تصفیه آب و استخر ها
  • ضد عفونی کننده ماده سمی شیمیایی و رادیواکتیو
  • ضد عفونی کننده در آبزی پروری .دام و غیره

مزایا

  1. قیمت و خرید پودر کلر مناسب است و میتوان به راحتی آن را تهیه کرد
  2.  پایداری خوب. می توان آن را به مدت طولانی در دمای طبیعی و با از دست دادن کلر کمی ذخیره کرد.
  3.  حلالیت خوب ، کمتر محلول در آب است

قرص کلر چیست؟

قرص های کلر یک فرم از کلر هستند .همانطور که از نامش پیداست ، قرص های کلر در اصل کلرهایی هستندکه به شکل یک قرص دیسک مانند شکل می گیرند. این قرص ها بسیار غلیظ هستند و انها از 90 درصد کلر تشکیل شده اند. به دلیل ساختار سخت آنها مدتی طول می کشد تا کاملاً حل شوند. ممکن است برای پراکنده کردن قرص کلر در استخر به منبعی نیاز داشته باشید. برای استفاده از قرص های کلر باید از کلر زن شناور یا اسکیمر یا کلر زن خطی استفاده کنیم .

قرص کلر انواع مختلفی دارد

پیشنهاد میکنم حتما در موقع خرید پودر کلر به این مورد دقت کنید

1. تثبیت شده

مناسب استخر های روباز و فضاهایی که در معرض نور خورشید هستند

2. تثبیت نشده

مناسب استخر ها و فضا های سر پوشیده که در معرض نور خورشید نیستند
زیرا قرص های تثبیت نشده در صورت وجود نور خورشید عملکردشان دچار مشکل میشود
اما قرص های تثبیت شده در صورت وجود نور خورشید عملکرد بهتری دارند و پایدارترند

فواید قرص کلر :

.سهولت استفاده: تمام کاری که شما باید انجام دهید اندازه گیری مقدار مورد نیاز است ، سپس آن را به طور مساوی در استخر رها کنید ، اجازه دهید پمپ استخر شما به گردش کلر در اطراف کمک کند.

  • رها کردن آهسته …
  • اندازه گیری بسیار اسان …
  • با میکروب ها می جنگد. …
  • مقرون به صرفه
  • بسته بندی
  • استفاده و پخش آسان

 

 

 

پودر کلر چیست؟

پودر کلر برای ضد عفونی کردن آب ها استفاده میشود .کلر پودر شده به ذرات ریز گسسته خرید پودر کلر را تشکیل می دهد. این فرم پودر شده دارای ترکیب 60 درصدی کلر است. علاوه بر این ، خرید پودر کلر با سرعت بیشتری حل می شود و به هیچ یک از محیط های ثانویه برای کمک به پراکندگی در استخر نیاز ندارد. خرید پودر کلر به سرعت حل میشود و phنسبتا خنثی دارد .

تفاوت بین قرص کلر و پودر کلر

نحوه استفاده

همانطور که در بالا ذکر شد ، قرص های کلر به طور معمول به طور مستقیم در تماس با استخر قرار نمی گیرند. در عوض ، آنها باید با برخی از مواد کمکی استفاده شوند که به قرص های کلر کمک می کند تا در آب استخر پراکنده شوند. کفگیر ، تلگراف شناور و کلر ساز اتوماتیک می توانند کار را در این زمینه انجام دهند

با شروع اختلاط با آب ، تجزیه شیمیایی رخ می دهد. در طی این تجزیه ها ، دو ترکیب مهم تشکیل می شود: یون های اسید هیپوکلروس و هیپوکلریت.

هر دو ترکیب با اکسید کردن آلودگی های استخر به طور فعال آب شما را تصفیه می کنند. اما در حالی که یون های هیپوکلریت “کند ترشح” هستند و در مدت زمان طولانی اکسید می شوند ، اسید هیپوکلروس شروع به کار در تماس می کند. آنها با هم در شرایط مختلف میکروب آب شما را برای شنا آزاد و ایمن نگه می دارند

از طرف دیگر می توان خرید پودر کلر را مستقیماً به استخر اضافه کرد. به دلیل فرم دانه ای ، خرید پودر کلر با سرعت بیشتری در آب حل می شود. به سادگی می توانید مقداری خرید پودر کلر را به طور پراکنده در مناطق مختلف استخر بریزید اما توصیه میشود که
خرید پودر کلر را مستقیم به مخزن آب اضافه نکنید. مقدار صحیح پودر(4/3یک سطل) را وارد سطل کرده و کاملا در آب حل میکنیم. همیشه خرید پودر کلر را به آب اضافه کنید ، هرگز برعکس این کار را انجام ندهید. هنگام افزودن خرید پودر کلر به آب در سطل ، آن را به آرامی اضافه کرده و تمام مدت آب را هم بزنید.

 کنترل سطح کلر

هنگام استفاده از پودر کلر ، کنترل سطح کلر در استخر بسیار آسان تر است. دلیل این امر آنست که می توانیم مقدار متغیر خرید پودر کلر را که اضافه می شود به صورت پودر شده انتخاب کنیم. در همین حال ، یک قرص کلر به شکل فشرده و سفت و سخت وجود دارد و افزودن کل آن ممکن است سطح کلر را بیش از حد افزایش دهد وقتی قرصهای کلر را در فیدر کلر خود قرار می دهیم .به شما امکان می دهد با تنظیم دکمه کنترل جریان ، سرعت حل شدن قرصهای خود را کنترل کنید. شما باید بدانید که برای حفظ سطح کلر 1 تا 1.5 ppm (قسمت در میلیون) کلر در استخر ، چقدر باید دکمه کنترل جریان را باز کنید. این همه به میزان جریان شما ، مدت زمان پمپ زدن و نوع تغذیه کننده کلر بستگی خواهد داشت.
.قرص های کلر به ما این امکان را می دهند سطح کلر را خیلی سریعتر کنترل کنیم.

تاثیر آن در مقدار ph

به عنوان یک شناگر ، ما نمی خواهیم در آب با اسیدیته بالاتر شنا کنیم. توانایی کلر در اکسیداسیون ماده و از بین بردن میکروارگانیسم ها مستقیماً تحت تأثیر PH قرار دارد. همانطور که pH افزایش می یابد ، این توانایی تأثیر منفی می گذارد. … PH پایین (آب اسیدی) همچنین می تواند باعث خوردگی قطعات فلزی سیستم استخر شده و به ضخامت گچ آسیب برساند. استاندارد ایالتی برای pH 7.2-8.0 است (محدوده توصیه شده 7.4-7.6).
در pH 7 کلر از 75 درصد اسید هیپوکلروس و 25 درصد یون هیپوکلریت تشکیل شده است.که در بالاتر به این دو یون اشاره کردیم .
و به همین دلیل است که ما همیشه سطح pH آب را با اندازه خنثی( 7.2-7.6 pH )تنظیم می کنیم. با این حال ، کلر خود ذاتاً اسیدی است ، قرص های کلر 90 درصد از کلر تشکیل شده در حالی که خرید پودر کلر تنها 60 درصد ترکیب کلر دارد. این به این معنی است که قرص کلر از اسیدیته آن بیشتر اسیدی است. بنابراین ، برای حفظ سطح pH بهتر ، بهتر است از خرید پودر کلر استفاده شود زیرا میزان اسید آن در مقایسه با قرص های کلر کمتر است.

هزینه

کلر از مواد شیمیایی است که اغلب مردم به آن نیاز پیدا میکنند . پس اینکه که کدامیک مقرون بصرفه تر است هم مورد بررسی قرار میدهیم. قرص کلر در مقایسه با خرید پودر کلر گزینه ارزان تری است. با این حال ، کدام یک از آنها مقرون به صرفه تر است بحث دیگری است و خرید پودر کلر باید با دقت به موارد دیگر انتخاب شود. با همان مقدار پول ، قرص کلر بیشتری نسبت به خرید پودر کلر دریافت می کنید. اما به ان موضوع هم باید توجه کنیم که برای قرص های کلر شناور کلر یا کلر زن خطی هم نیاز داریم

نتیجه

با مشاهده اطلاعات فوق ، می توان نتیجه گرفت که خرید پودر کلر هنگام رسیدن به نتایج سریع تر و کنترل بهتر سطح کلر ، از همتای خود پیشی می گیرد. با این حال ، با هزینه کمتر ، قرص های کلر هنوز از شناخت گسترده ای در بین دارندگان استخر برخوردار هستند. قرص های کلر بدون زحمت برای استفاده کنندگان دایمی استخر هستند و دارای خلوص بالاتری نسبت به خرید پودر کلر است . این در حالی است که در صورت لزوم برای شک کلر .خرید پودر کلر بهتر است . و از نظر سهولت در استفاده کردن خرید پودر کلر بهتر است .برخی افرد ترکیبی از پودر و قرص کلر را استفاده میکنند . چون هر کدام مزیت های خود ر دارند و اینکه کدام یک بیشتر به شما می آید فقط یک انتخاب است.

فواید کلر زنی :

  • کاهش اثبات شده اکثر باکتریها و ویروسها در آب.
  • محافظت باقیمانده در برابر آلودگی مجدد
  • سهولت استفاده و مقبولیت.
  • کاهش اثبات شده بیماری اسهال.
  • مقیاس پذیری و هزینه کم.

 

منابع

5/5 (1 نظر)

12 دیدگاه دربارهٔ «خرید پودر کلر و قرص کلر + توضیح تفاوت + خرید پودر کلر + قیمت سال 1401;

  1. سلام خسته نباشید آیا کلر مایع بهتر است یا جامد ما استخرمون کلر جامد استفاده میکنیم بدلیل وجود آهک در کلر جامد خیلی رسوب میبنده ممنون میشم کمکم کنید چیکار کنم‌ رسوب نبنده البته ما اوزون زن و کلر زن اتومات داریم خیلی پیشرفتس ولی با این حالا رسوب پدرمونو درآورده و آبش کلا گرم هست بخاطر بچه کوچیک ممندنم بگید

    پاسخ
    • سلام و درود
      فکر میکنم ممکنه که خود آبتون هم آهک داشته باشه.
      من از مسئول مربوطه سوال میکنم و براتون جواب رو سعی میکنم ایمیل کنم.

      پاسخ
  2. سلام. آب انباری سرپوشبده با ابعاد ۱۲*۶*۴دارم که از آب آن هم برای آشامیدن استفاده میشه وهم آبیاری درختان. برای ضدعفونی کردن واینکه گند زدایی بشه چقدر پودر کلر لازمه که داخلش بریزم.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
  3. باسلام خدمت ادمین گرامی
    ما اقدام به تخلیه چاه فاضلاب منزل کردیم
    بعد از 10روز دوباره پر شد,یعنی چاهمون آب نمیکشه
    من شنیدم که پودر کلر منفذهای چاه رو برای آبکشی به عمق زمین کمک میکنه
    لطفا راهنمایی کنید
    سپاسگزارم💐

    پاسخ
    • سلام و درود
      پودر کلر بیشتر برای ضدعفونی کردن کاربرد داره
      این موردی که شما گفتید رو هم من شنیدم ولی تا بحال خودم به شخصه تست نکردم
      بنظرم با توجه به هزینه های زیاد تخلیه چاه امتحان این مورد خالی از لطف نیست

      پاسخ
    • سلام
      اگر آب راکد باشه با خلوص دو پی پی ام حدود 4 روز طول میکشه بپره
      اگر آب رو گرم کنید یا هوادهی یا گردش آب رو زیاد کنید خیلی سریع تر این اتفاق می افته
      برای مثال فقط ده دقیقه طول میکشه اگه توی آب جوش بریزید که بپره

      پاسخ
  4. سلام من برای استخر خونمون که رو بازه میخواستم پودر کلر تهییه کنم. آیا شما فروش پودر کلر و قرص کلر انجام میدهید؟ اگر بله چجوری باید ازتون تهیه کنم و روش فروشتون چجوریه و اگر هم خیر برای خرید پودر کلر به کجامراجعه کنم و از کجا پودر کلم بخرم؟
    سوال دوم من اینه که شما برای استخر من که ابعاد 6*4*2 داره و نسبتا کوچیک هست چی پیشنهاد میکنید؟ آیا لازمه حتما از کلر استفاده کنم یا خیر ؟ البته هزینه های آب ما سال پیش یکم زیاد شد ولی ما بچه کوچیک هم داریم و میخوام جوری باشه که مشکلی براش پیش نیاد و به من گفتن ممکنه بچم این قرص های کلر رو ورداره و دهانش بزاره و مسمومیت شدید پیدا کنه
    ممنون میشم جواب بدید تشکر

    پاسخ
    • پودر کلر هم آکوافیت هند هستش رو گالن های ۴۵ کیلویی که کیلویی ۶۳ هزار تومان تقدیمتان میشه
      درصد کلر آن هم ۷۰ درصد به بالا هستش
      پودر کلر ایرانی هم موجوده که درصد کلرشون بین ۶۵ تا ۷۰ درصد هستش
      قیمت های ایرانی هم برای کلر پارس که ۳۰ کیلویی است کیلویی ۳۵ هزار تومان تقدیمتان میشه
      کلر شرکت کلران هم که ۲۵ کیلویی است کیلویی ۳۴ هزار تومان تقدیمتان میشه
      لطفاً دقت کنید که این قیمت برای اردیبهشت 1400هستش و قیمت روز باید استعلام مجدد بشود
      بله برای خرید پودر کلر با بهترین قیمت میتونید به ما مراجعه کنید
      برای بقیه جزئیات میتوانید با شماره تماس ما تماس بگیرید و با قسمت فروش پودر کلر و قرص کلر مشاوره کنید

      پاسخ
  5. سلام
    وقت بخیر
    روش استفاده از پودر کلر برای استخر رو میخواستم ازتون بپرسم . و بنظرتون استفاده پودر کلر راحت تره یا استفاده از قرص کلر ؟
    ما استخرمون طول 12 در 6 هستش بنظرتون چه مقدار نیاز هستش؟
    ممنون از پاسخگوییتون

    پاسخ
    • سلام
      میتونید با شماره تماس ما ، تماس بگیرید و هر سوالی دارید از مشاوران ما بپرسید
      فیلم آموزش پاچیدن کلر رو براتون توی متن گذاشتم
      بستگی به تمایل خودتون هم داره . قرص ها و پودر ها هردو استفاده راحتی دارند
      برای راهنمایی بیشتر لطف کنید که جزئیات بیشتری بنیسید ممنون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید