کربومر

کربومر یکی از مواد پر کاربرد صنعت است که گزارش کاملی از این ماده آورده ایم.برای خرید کربومر میتوانید از ما بهترین قیمت را بگیرید.
  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

کربومر چیست؟

Carbomer اصطلاحی است که برای یک سری پلیمرهای درجه اول از اسید اکریلیک ساخته شده است.  کربومر ها پودرهای کرکی سفید با فرمول شیمیایی C3H4O2 هستند اما معمولا به عنوان ژل در محصولات آرایشی و محصولات مراقبت شخصی  پوست نیز استفاده می شوند. این ماده را معمولا می توان از انواع محصولات از جمله پوست، مو ، ناخن و محصولات آرایشی و همچنین مواد ضدعفونی کننده یافت. ما نیز از شرکت های فروش کربومر هستیم که میتوانید برای خرید کربومر به ما مراجعه کنید یا هرگونه مشاوره ای یا سوالی داشتید با ما مطرح کنید

کربومرها پلیمرهای مبتنی بر اسید هستند و جهش زدایی خوبی را نشان می دهند، به ویژه در pH پایین که در حالت پروتونی قرار دارند.  آنها وزن مولکولی بالایی دارند و به پلیمرهای اکریلیک متصل هستند. بسته به درجه شرایط اتصال متقابل و شرایط تولید، درجه های مختلفی از کربن در آن ها موجود است. پلیمرهای کربومر حاوی 56٪ -68٪ از گروه های اسید کربوکسیلیک (-COOH) و 75/0٪ -2٪ از عوامل اتصال متقاطع هستند.  کربنها هنگام تماس با آب آن را به سرعت جذب می کنند و متورم می شوند.

نام شیمیایی: پلیمر اسید اکریلیک با پلی اتیل ساکارز اتر؛  کربومر

شرح: یک پودر کرکی سفید، بدون بو ، اندک

پیشنهاد می کنیم از ماده ی اروزیل و تگزاپن نیز دیدن کنید.

خرید کربومر

برای خرید کبومر و استعلام قیمت کربومر در هر مقداری که نیاز دارید میتوانید با ما تماس گرفته (021-28422797) یا از طریق لینک زیر سفارش خود را ثبت کنید تا تیم فروش بیسموت با شما تماس بگیرد و مراحل خرید کربومر را از شما پیگیری کند.

Carbomer

آنالیز کربومر

آنالیز کربومر را در زیر برای شما قرار داده ایم و اگر مشکلی بود میتوانید با ما تماس بگیرید

آنالیز کربومر

کربومر مایع

کربومر مایع نیز همانند بقیه انواع این ماده موجود است و شما میتوانید برای تهیه کربومر مایع یا روش تهیه کربومر مایع با کیفیت عالی از ما مشاوره بگیرید.

کیسه های خرید کربومر - فروش کربومر

کربومر در چه مواردی استفاده می شود؟

کربومرها ماده سفت کننده ای هستند که به کنترل ویسکوزیته و مقدار غلظت محصولات آرایشی کمک می کنند. آنها به توزیع و تعلیق مواد جامد نامحلول در مایع هم کمک می کنند و از جدا شدن روغن و قطعات مایع محلول جلوگیری می کنند. این ماده توانایی جذب و نگه داشتن آب را دارند و در صورت پراکندگی در آب می توانند تا 1000 برابر حجم اصلی خود متورم شوند.

 اسید پلی آکریلیک و پلی آکریلات

اسید پلی آکریلیک یک پلی اتیل است که به دلیل یونیزه شدن زنجیره های جانبی کربوکسیلی آویز، در محیط های آبی با pH خنثی قابل حل است. کربوپولها پلیمرهای اسید اکریلیک هستند که با استرهای پلی آلکانیل یا دیوینیل گلیکول متصل شده اند.  کربوپولها به راحتی آب را جذب می کنند و ماهیت آبگریز و ساختار متقابل آنها باعث می شود آنها برای سیستم های کنترل داروی کنترل شده مناسب باشند. علاوه بر این، پلیمرها غیر سمی و غیر تحریک کننده هستند  پلی کربوفیل یا کلسیم پلی کربوفیل نمکی کلسیم، از اسید پلی آکریلیک است که با دیوینیل کلرید ارتباط دارد.

نامگذاری نمرات تجاری مختلف کربومر متنوع است: از carbomer 934P به عنوان “پلی متیلن کربوکسی” نیز یاد می شود ، در حالی که carbopol 980NF به عنوان “اسید پلی آکریلیک” و 1342NF و 1382 به عنوان “کربومر” شناخته می شود.  به طور کلی ، کربوپولها برای تهیه داروی بینی ، چه در فرمولاسیون مایع ، چه ژل و چه پودری به کار میروند.

این پلیمرها هنوز برای تحویل پروتئین ها به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته است ، اگرچه ژل های کربوپول برای تسهیل در جذب سیستمیک پروژسترون از طریق مسیر بینی شناخته شده اند و استفاده می شوند.

موارد استفاده کربومر

این ماده به مقدار زیادی در محصولات مراقبت شخصی مانند مرطوب‌کننده صورت، ضد آفتاب، شامپو، ضد پیری، کرم چشم، پاک کننده و … موجود است.

ژل چشم Carbomer حاوی ماده فعال کننده کربومر است که نوعی دارو شناخته شده به عنوان روان‌کننده چشم است.  از این ماده برای درمان علائم خشکی چشم (مانند درد ، سوزش ، یا خشکی) ناشی از عدم ایجاد اشک کافی برای مرطوب نگه داشتن چشم استفاده می شود.

موارد استفاده کربومر - کاربرد های کربومر

اطلاعاتی که در اینجا آورده شده است مبتنی بر محتوای نمک دارو است. موارد مصرف و اثرات دارو ممکن است در افراد متفاوت باشد. توصیه می شود قبل از استفاده از این دارو با چشم پزشک مشورت کنید.

چگونه کربومر مایع درست بکنیم؟

مقداری کربومر را درون آب مقطر ریخته و بگذارید 5 دقیقه آبرس شود ، سپس با میکسر دستی کوچک خوب مخلوط کنید تا پودر کاملاً حل شود. فاز B (یک قطره) را به مخلوط اضافه کنید تا خنثی شود (pH را افزایش می دهد) و محلول را غلیظ می کند.

دیگر کاربردهای carbomer در صنعت

اسید پلی آکریلیک و مشتقات آن در پوشک های بچه، رزین های تبادل یونی ، چسب ها و مواد شوینده استفاده می شود. مواد شوینده غالباً کوپلیمرهای اسید اکریلیک هستند که در فرمولهای شستشو می توانند در هر دو زئولیت و فسفاتها مورد استفاده قرار گیرند.

آنها به عنوان ضخیم کننده ، پراکندگی ، تعلیق و امولسیون کننده دارویی ، آرایشی و رنگی از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. اسید پلی آکریلیک متصل به این ماده نیز در فرآوری محصولات خانگی از جمله پاک کننده های کف مورد استفاده قرار گرفته است.

PAA را می توان در ایمپلنت های ارتوپدی قرار داد تا از خوردگی محافظت شود، از هیدروژلهای متقاطع AA و ژلاتین نیز به عنوان چسب پزشکی استفاده شده است که از قدرت پیوند بالایی برخوردار است. برای توسعه ماتریسهای پلیمری که میزان تحویل کنترل شده مواد فعال را امکان‌پذیر می کند، تحقیقات اخیر با هدف روشن شدن تغییرات ساختاری ژل پلیمری در خنثی سازی، تابش نور و جاسازی نانوذرات طلا انجام شده است. سازمان غذا و داروی ایالات متحده استفاده از SAP ها را در بسته بندی با تماس غیرمستقیم مواد غذایی مجاز دانست.

آیا کربومر حلال است؟

مواد آرایشی و بهداشتی حلال – C. روغن گل Calendula Officinalis- این روغن از گل کالندولا حاصل می شود. این کار برای نرم کردن و محافظت از آن است. Carbomer- این ماده به عنوان یک ضخیم کننده برای کرم ها ، لوسیون ها و سایر محصولات استفاده می شود.

عوارض جانب carbomer  چیست؟

این ماده به عنوان یک ماده بی خطر برای استفاده در محصولات آرایشی تایید شده است.  در بررسی مطالعات پزشکی و پوستی ، آنها تعیین کردند که کربومرها از نظر پتانسیل، حساسیت به تماس با بدن ، تحریک پوست و حساسیت زدایی در غلظت های 100٪ وجود دارند.

چرا کربومر در مواد آرایشی و محصولات مراقبت شخصی استفاده می شود؟

Carbomers به ​​توزیع یا تعلیق یک جامد نامحلول در یک مایع کمک می کند. همینطور از این ماده برای جلوگیری از جدا شدن امولسیون در روغن و اجزای مایع استفاده می شود. Carbomers معمولا برای کنترل قوام مواد آرایشی و محصولات مراقبت شخصی استفاده می شود.

حقایق علمی

Carbomers مولکولهای بزرگی هستند که از ترکیبات شیمیایی نسبتاً کوچکی به نام مونومرها تهیه شده اند. مونومرهای مورد استفاده در ساخت پلیمرهای Carbomer عبارتند از: اسید اکریلیک و پلی اترنیل پلی اترن هستند، این ماده همگی از نظر شیمیایی به هم شبیه هستند و اما از نظر وزن و ویسکوزیته مولکولی از یکدیگر متفاوتند. کربومرها قابلیت جذب و نگه داشتن آب را دارند و پلیمرها می توانند در بسیاری از مواقع بیش از حجم اصلی خود متورم شوند.

کربومر یکی از عناصر کمیاب است که برای استفاده در مواد آرایشی تهیه شده است.  بیشتر مواد اولیه در اصل برای مصارف دیگر در نظر گرفته شده بودند اما این ماده همیشه برای استفاده از مواد آرایشی مصرف می شد. اگرچه محصولی “طبیعی” نیست اما هیچ مشکلی در ایمنی ندارد و توسط Product Independent Review (آرایشی و بهداشتی) در فهرست مواد ایمن قرار دارد.

ژل کربومر

سوالات متداول درمورد کربومر

کربومر برای پوست چه کاری انجام می دهد؟

کربومرها ، با وزن مولکولی بالا ، پلیمرهای غیرخطی اسید اکریلیک هستند که به طور متقابل با پلی اتیلن پلی آلکینیل مرتبط هستند. کربومرها به عنوان ضخیم کننده ، پراکندگی ، تعلیق و امولسیون کننده مواد آرایشی و محصولات مراقبت شخصی عمل می کنند. آنها به طور گسترده ای برای تأمین ثبات امولسیون استفاده می شوند.

آیا کربومر سمی است؟

مسمومیت ناشی از بلعیدن به میزان 1.5 گرم گزارش شده است.
Carboxypolymethylene: همچنین به عنوان Carbomer -934 ، -940 ، -941 و Carbopol شناخته می شود.

آیا کربومر سرطان زا است ؟

مشخص شده است که هنگام مصرف ، باعث ایجاد سرطان در حیوانات می شود. سمیت آن در کاربردهای موضعی ناشناخته است.

آیا Carbomer خطرناک است؟

این ماده به عنوان بی خطر برای استفاده در محصولات آرایشی ارزیابی شده است. در بررسی مطالعات حاد دهانی و پوستی ، آنها تعیین کردند که کربومرها از نظر پتانسیل کمبود نوری ، حساسیت به تماس با عکس ، تحریک پوست و حساسیت زدایی در غلظت های 100٪ وجود دارند.

آیا Carbomer یک ماده طبیعی است؟

کربومر (Carbomer) یکی از عناصر کمیاب است که برای استفاده در مواد آرایشی تهیه شده است.اگرچه محصولی “طبیعی” نیست ، اما Carbomer هیچ مشکلی در ایمنی مستند ندارد و توسط Cosmetic Independent Review در لیست ایمنی قرار دارد. پایگاه داده Skin Deep به کربومر ها نمره صفر خطناکی را می دهد.

خرید کربومر - فروش کربومر - قیمت روز کربومر

ژل کربومر مایع برای چه مواردی استفاده می شود؟

ژل چشم ویسکوتارس حاوی کربومر ماده فعال است که نوعی دارویی است که به عنوان روان‌کننده چشم شناخته می شود. از این ماده برای درمان علائم خشکی چشم (مانند درد ، سوزش ، سوزش یا خشکی) ناشی از عدم ایجاد اشک کافی برای مرطوب نگه داشتن چشم استفاده می شود.

آیا Carbomer گیاهی است؟

کربومر Carbomer * یک ماده گیاهی  است. بیشتر مواردی که به مواد آرایشی و بهداشتی و لوازم آرایشی شما می روند در اصل برای یک هدف دیگر در نظر گرفته شده بودند و توسط فرمول کننده ها به آن فشار آوردند. اما کربومر همیشه برای محصولات پوستی در نظر گرفته شده بود.

حساسیت به کربومر

ممکن است واکنش های زیر را در چشمان خود تجربه کنید :

عوارض جانبی بسیار شایع (ممکن است بیش از 1 از 10 نفر را تحت تأثیر قرار دهد): تاری دید بین عوارض جانبی رایج (ممکن است تا 10 از 10 نفر را تحت تأثیر قرار دهد): ناراحتی چشم ، پوسته شدن پلک ، سوزش چشم.

چگونه از کربومر استفاده بکنیم ؟

استفاده: بسته به نوع فرمولاسیون ویسکوزیته موردنظر ، میزان مصرف معمولی 1/0 / 0٪ است. کربومر باید کاملاً مخلوط و مایع باشد. با افزایش pH به> 6.0 ، ساختار ژل می بخشد. خنثی سازی را می توان با پایه های معدنی مانند NaOH یا KOH یا تری اتانول آمین (TEA) انجام داد.

آیا Carbomer 940 سمی است؟

همانطور که برای سمیت و سوزش چشم مورد مطالعه قرار گرفته است ، محصولات کربوهیدر مانند کربومر (Carbopol) 940 ، 980 به عنوان یک محرک چشمپ بر اساس گروه شستشو با توجه به معیارهای ارزیابی در نظر گرفته نمی شوند.

پلیمرهای کارباپول به عنوان پلیمرهای پودر یا امولسیون مایع در دسترس هستند.

منابعی برای مطالعه بیشتر :

https://b4brands.com/resources/ingredient-directory/carbomer/

https://www.sciencedirect.com/topics/medicine-and-dentistry/carbomer

https://cosmeticsinfo.org/ingredient/carbomer-0

https://www.lybrate.com/medicine/carbomer

4.6/5 (5 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید