خرید کلات مس

قیمت کلات مس 10 درصد ایرانی178000 تومان
تاریخ به روز رسانی قیمت1402.12.13 
شماره تماس برای خرید 021-28422797
  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

مدیریت مواد مغذی در خاک برای رشد و باردهی گیاهان ضروریست. مواد مغذی با غلظت 100 پوند در میلیون (ppm) در بافتهای گیاهی به عنوان ریز مغذی برای رشد و سلامت گیاهان ضروری هستند که شامل آهن، روی، منگنز، مس، بور ، کلر و نیکل می باشند. ریزمغذی هایی مانند آهن، منگنز، روی و مس به راحتی اکسید شده یا در خاک رسوب می کنند و بنابراین استفاده از آنها چندان کارآمد نیست. بنابراین کودهای کلاته برای افزایش راندمان استفاده از ریزمغذی ها تولید می شوند. اما کود کلاته چیست؟ کلات مس چیست؟ و مس چه خواصی برای گیاهان دارد؟ علائم کمبود مس در خاک چیست؟ و….

پیشنهاد میکنیم از ماده کلات منگنز و سولفات منگنز چیست نیز دیدن کنید.

برای دریافت پاسخ سوالات بالا و اطلاعات بیشتر ادامه متن را مطالعه بفرمایید.

خرید کلات مس

برای خرید کلات مس با بهترین کیفیت با ما در تماس باشید

شماره تماس ما: 021-28422797

شماره تماس برای خرید این محصول 02128422797
CAS NUMBER 7758-98-7
فرمول شیمیایی Cu edta
گرید های موجود گرید کشاورزی
نام انگلیسی Copper chelate
قابلیت ارسال(روش ارسال)  دارد(ارسال با باربری و ماشین مستقیم)
قیمت  تماس بگیرید
برگه آنالیز  تماس بگیرید
خلوص های موجود 10 درصد
شکل ظاهری پودر
بسته بندی کیسه های 25 کیلویی
کشور تولید کننده ایران
امکان واردات اختصاصی
حداقل میزان قابل سفارش 1 کیسه
شماره تماس برای خرید های کمتر از حداقل میزان سفارش مشخص شده  09941413630
تضمین کیفیت  دارد
تضمین اصالت  دارد
تضمین مطابق بودن با آنالیز  دارد

 

خرید کلات مس

کلات مس چیست؟

کلات مس یک ماده مغذی بسیار کارآمد و مفید برای گیاهان می باشد که به راحتی در دسترس است. کلات مس از محصول گیاهان در تولید بیشتر، از طریق آبیاری و محلول پاشی حمایت می کند. مس یک عنصر ضروری برای گیاه برای تشکیل کلروفیل و سنتز پروتئین ها است.

مس یک ریز مغذی در گیاهان است و این یک عنصر طبیعی در خاک است. مس طیف وسیعی از نقشها را در گیاهان ایفا می کند. تنفس و فتوسنتز را تسهیل می کند و برای متابولیسم گیاه مهم است. این ماده ارزشمند، جزء انواع آنزیم ها و دیواره های سلولی گیاهان است؛ بنابراین برای استحکام گیاه مهم است. مس همچنین بر طعم، میزان قند و عمر نگهداری میوه ها تأثیر می گذارد.

 

عوامل کلات کننده مانند فنل اسید کلات روی عناصر کمیاب نگه داشته شده و مانع اتصال آنها به سایر عناصر کمیاب می شود. به نتیجه کلات می گویند.

 

در نتیجه کلات مس، جذب مواد مغذی را با pH پایین تر افزایش می دهد. این کود جذب بیشتر توسط ریشه ها، برگها و بافتها را با سازگاری گسترده تضمین می کند.

کلات مس با طیف وسیعی از محصولات سازگار است و یک کود عالی برای حفظ سلامتی، رشد و افزایش محصولات گیاهان می باشد.

بنابراین، باتوجه به اهمیت مس برای گیاهان از کود کلات مس برای حفظ سلامتی و نشاط گیاه و افزایش محصول آن استفاده می شود.

 

مزایای کلات مس

  • بلافاصله شروع به اثر گذاری بر گیاه می کند.
  • به طور گسترده ای با مواد مغذی و قارچ کش ها سازگار است.

خواص و ویژگی های کلات مس به صورت خلاصه

مس در گیاهان چه می کند؟

 

  • مس برخی از آنزیم ها را در گیاهان فعال در سنتز لیگنین، فعال می کند.
  • در چندین سیستم آنزیمی ضروری است.
  • در فرآیند فتوسنتز مورد نیاز است.
  • در تنفس گیاه ضروری است.
  • به متابولیسم کربوهیدرات ها و پروتئین ها در گیاه کمک می کند.

 

کود کلات شده چیست؟

کلمه کلات از کلمه یونانی chelé گرفته شده است که به پنجه خرچنگ اشاره دارد. از این رو ، کلات به شیوه ای شبیه به گیره اشاره دارد که در آن یون مغذی فلزی توسط مولکول آلی بزرگتر (پنجه) که معمولاً لیگاند یا کلاتور نامیده می شود، احاطه شده است.

کودهای کلاته نسبت به شرایط خاک کمتر واکنش نشان می دهند و می توانند جذب و استفاده از مواد مغذی را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

کود کلات مس اغلب از طریق محلول پاشی بکار می رود.

 

چرا کود کلات مورد نیاز است؟

از آنجا که خاک ناهمگن و پیچیده است، ریز مغذی های طبیعی آن به آسانی اکسید می شوند.

کود کلات، ریز مغذی را از واکنش های نامطلوب در محلول و خاک حفظ می کند. درحقیقت، کود کلات شده فراهمی زیستی را بهبود می بخشد.

عناصر ریز مغذی مانند آهن، مس، منگنز و روی، به نوبه خود به بهره وری و سودآوری تولید محصولات تجاری کمک می کند. کودهای کلات دار می توانند عملکرد تجاری بیشتری را نسبت به عناصر غذایی معمولی افزایش دهند. به منظور رشد یک محصول خوب، نیازهای مغذی محصول (CNR)، از جمله ریز مغذی ها، ابتدا باید از خاک تأمین شوند. اگر خاک نمی تواند CNR را برآورده کند، منابع کلاته بایداستفاده شوند.

این روش به نفع گیاه است. اعمال مواد مغذی مانند آهن، منگنز، روی و مس به طور مستقیم در خاک ناکارآمد است؛ زیرا در محلول خاک به عنوان یونهای فلزی دارای بار مثبت وجود دارند و به راحتی با اکسیژن و یا یونهای هیدروکسید با بار منفی (OH-) واکنش نشان می دهند. اگر با یونهای اکسیژن یا هیدروکسید واکنش نشان دهند، ترکیبات جدیدی تشکیل می دهند که برای گیاهان زیستی در دسترس نیست.

وقتی درختان دارای برگهای زرد و میوه های کوچک و غیر طبیعی هستند، استفاده از کودهای کلات یک روش تصحیح آسان و عملی برای جلوگیری از این اختلال در مواد مغذی است.

این مواد مغذی در دسترس گیاهان نیستند و کوددهی مواد کلات دار به طور قابل ملاحظه ای موثرتر و کارآمدتر است. بنابراین، کوددهی کلاته می تواند کارآیی استفاده از ریزمغذی ها را افزایش داده و کودهای ریز مغذی را به میزان بیشتری موثر کند.

یک بسته کوچک کلات مس

کدام گیاهان به کود کلات مس نیازمندند؟ کاربرد کلات مس چیست؟

حساسیت محصول سبزیجات و میوه ها نسبت به ریزمغذی ها به میزان قابل توجهی متفاوت است. برای گیاهانی که در رده های بسیار حساس هستند، کودهای کلات شده اغلب مورد نیاز است. برای گیاهانی که حساسیت کمی دارند، به طور کلی، هیچ کود کلاته ای مورد نیاز نیست؛ مگر اینکه خاک از نظر میزان ریز مغذی ها فقیر باشد. همانطور که در آزمایش اسید نشان داده شده است. pH خاک عامل مهمی است که بر فراهمی زیستی مواد مغذی تأثیر می گذارد. بنابراین، اگر pH خاک بیشتر از 6.5 باشد، ممکن است خاک از قابلیت دسترسی زیستی ریزمغذی های محدودی برخوردار باشد و ممکن است به کودهای کلاته نیاز باشد. ممکن است بدون کلات، ریزمغذی ها روی سطح برگ بمانند. در ریز مغذی ها مانند آهن، منگنز، روی و مس و کودهای ریز مغذی مانند کلات مس، برای محصولات تجاری مورد نیاز است.

 

عوامل مختلفی می توانند بر روی مس تأثیر بگذارند از جمله:

  • رشد ریشه: مس به راحتی در خاک حرکت نمی کند؛ بنابراین هر چیزی که رشد ریشه را کاهش دهد از جذب مس توسط گیاهان نیز جلوگیری می کند.
  • pH: در دسترس بودن مس در خاکهای اسیدی بیشتر و در خاکهای قلیایی کمتر است.
  • مواد آلی: مواد آلی در دسترس بودن مس را کاهش می دهد (اگرچه با تجزیه مواد آلی آزاد می شود).
  • رطوبت: مس در خاک پرآب کمتر موجود است.

 

کمبود مس

کمبود مس بیشتر در گیاهانی که در خاک های شنی و قلیایی رشد می کنند، دیده می شود.

 

علائم و عوارض کمبود مس در گیاهان

  • سطح ناکافی مس می تواند منجر به رشد ضعیف، تاخیر در گلدهی و عقیم شدن گیاه شود.
  • کمبود مس در رشد گیاه ممکن است با پژمرده شدن نوک برگها به رنگ سبز مایل به آبی ظاهر شود.
  • در گیاهان نوع دانه ای، نوک آن ممکن است قهوه ای شود و شبیه به سرمازدگی به نظر می رسد.
  • در اکثر گیاهان با کمبود مس، شاخ و برگ های جوان به شدت دچار افتادگی و همچنین کلروتیک می شوند.
  • گیاهانی که از کمبود مس بهبود می یابند ، اغلب دارای سرعت جوانه زنی ضعیفی خواهند بود.
  • کلروز یکنواخت نیز ممکن است در برگهای جدید ایجاد شود و برگها ممکن است در زیر پیچ خورده و یا پژمرده شوند.

 

چه عناصری موجب کمبود مس در گیاهان می شود؟

روی: روی اضافی باعث کاهش در دسترس بودن مس می شود.

نیتروژن: نیتروژن اضافی می تواند از انتقال مس به اطراف گیاهان جلوگیری کند و کمبود نیتروژن می تواند جذب مس را کاهش دهد.

فسفر: فسفر اضافی می تواند جذب مس را کاهش دهد.

 

میزان ایده آل مس در خاک چقدر است؟

در حالت ایده آل، برای خاک سالم و مولد ، غلظت مس باید 2 تا 50 میلی گرم بر کیلوگرم باشد. اگر غلظت مس بیش از 6000 میلی گرم بر کیلوگرم در خاک شما تشخیص داده شود، دلایل خوبی برای بررسی سطوح بالا وجود دارد.

 

وقتی میزان بالای مس در گیاهان وجود داشته باشد چه اتفاقی می افتد؟

در غلظت های بالا، مس می تواند بسیار سمی شود و باعث ایجاد علائمی مانند کلروز و نکروز ، کندی رشد، تغییر رنگ برگ و جلوگیری از رشد ریشه شود.

 

درمان کمبود مس

اولین قدم برای درمان کمبود مس، بررسی و در صورت لزوم تنظیم pH خاک است. اگر pH خاک بین 5/5 تا 6/5 باشد، مس به راحتی جذب گیاهان می شود، هرچند که جذب مناسب همچنان باید انجام شود به شرطی که pH بین 4/5 تا 7/5 باشد و خاک غرق آب نباشد. اگر خاک باتلاقی است، برای بهبود زهکشی خاک با افزودن مواد آلی و هوادهی خاک با چنگال عمل نمایید. از طرف دیگر، یک راه حل سریع این است که گیاه آسیب دیده را به یک محل زهکشی بهتر پیوند دهید.

 

در حالی که مواد آلی می تواند جذب مس را کاهش دهد، هنوز داشتن مواد آلی کافی در خاک به دلیل همه مزایای دیگر آن بسیار مهم است، بنابراین وسوسه نشوید که افزودن مواد آلی را به خاک متوقف کنید. در همان زمان، حفاری بیش از حد نزدیک به گیاهان می تواند رشد ریشه را مختل کند (از جمله موارد دیگر) و این می تواند توانایی گیاه را در جذب مس و سایر مواد مغذی به شدت محدود کند، بنابراین مواد آلی بهتر است به عنوان مالچ اضافه شوند تا اینکه در خاک حفر شوند.

 

اگر علائم بعد از مراحل بالا ادامه یافت، بهتر است سطح مس، نیتروژن، فسفر و روی خاک خود را آزمایش کنید. اگر هریک از این عناصر در سطوح مناسب وجود نداشته باشد، ممکن است اقدام مستقیم تری برای حل مشکل انجام دهید  برای افزودن مس بیشتر به خاک، محلول پاشی کلات مس به گیاه، بهترین انتخاب است.

 

اگر هر کدام از گیاهان شما نیز از عفونت قارچی رنج می برند، قارچ کش مبتنی بر مس ممکن است یک درمان موثر باشد، بنابراین تصمیم بگیرید که آیا قبل از اصلاح خاک، چنین روشی را امتحان می کنید یا خیر زیرا استفاده از  قارچ کش مس احتمالاً غلظت مس خاک شما را افزایش می دهد.

 

کمبود مس در پسته و راه درمان آن

مس ماده ریز مغذی گیاهان است. در شرایط خاص، سطح مس خاک ممکن است پایین باشد یا رشد گیاه آنقدر زیاد باشد که کمبود ایجاد شود. در پسته، این کمبود اغلب در اواسط فصل (جولای-آگوست) روی درختان جوان و سریع رشد بروز می کند. علائم شامل عقب ماندگی رشد است. در این موارد، یک محلول پاشی کلات مس می تواند به رفع کمبود  این ماده معدنی، کمک کند.

کاربرد مس باعث افزایش جذب کل ساقه و جذب کل سدیم از ریشه گیاه پسته می شود.

 

کمبود مس پسته

در حالت ایده آل ، باید از کمبود جلوگیری کرد تا حداکثر رشد را به دست آورد. برای جلوگیری از کمبود مس ، برنامه ریزی کنید که 0.1 پوند/هکتار یا 0.100 کیلوگرم در هکتار مس کلات شده را به عنوان اسپری محلول پاشی در زمانی که سایبان جدید 50-90 expand گسترش یافته است ، اعمال کنید. این برنامه بهار از بروز علائم در اواخر تابستان جلوگیری می کند. اگر مقادیر خاک کم باشد ، باید کاربرد خاک را نیز در نظر گرفت. سولفات کوپر را می توان در خاکهای اسیدی بارور کرد ، در حالی که یک محصول کلات شده (EDDHA یا مشابه آن) باید در خاکهای قلیایی استفاده شود. میزان اعمال شده از خاک 1-2 پوند در هکتار یا 1-2 کیلوگرم در هکتار باید کافی باشد.

مسمومیت با مس

مسمومیت مس در گیاهان می تواند جذب آهن را متوف کرده و همچنین می تواند رشد گیاه را متوقف کند. مس اضافی خاک می تواند مانع از جوانه زنی بذر شود. سطوح بالای مس خاک می تواند در نتیجه استفاده بیش از حد از قارچ کش های حاوی مس و فعالیت های صنعتی (مانند معدنکاری) رخ دهد.

 

با خاکی که دارای میزان بالایی مس است چه کنیم؟

اگر مقدار زیادی مس در خاک خود می بینید، مطمئن شوید که خاک شما دارای فسفر و روی کافی است ، pH آن خیلی کم (بیش از حد اسیدی) نیست و مقدار زیادی مواد آلی را به طور منظم به آن اضافه کنید. همچنین باید مراقب باشید که هنگام کوددهی یا درمان بیماری ها مس زیادی اضافه نکنید. میکروارگانیسم ها می توانند تحت تأثیر سطوح بالای مس قرار بگیرند، بنابراین باید مراقب رشد آنها باشید (تهیه مواد آلی شروع خوبی است، اما باید حفاری را نیز کاهش دهید؛ زیرا این امر باعث اختلال در رشد میکروارگانیسم ها می شود).

قیمت کلاس مس

شرکت بیسموت کلات مس را با بهترین کیفیت به مشتریان ارائه می دهد. شما می توانید برای دریافت قیمت و خرید کلات مس به شرکت بیسموت مراجعه نمایید.

2 دیدگاه دربارهٔ «خرید کلات مس;

  1. از شما برای ارائه اسید فسفریک که به طور مداوم خلوص و کارایی استثنایی را در پروژه های من نشان داده است، سپاسگزارم.

    پاسخ
  2. من از تعهد شما برای ارائه یک فرآیند سفارش ایمن و مطمئن برای مواد شیمیایی عمدهقدردانی می کنم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید