کلروکسیلنول

  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

در این متن سعی بر معرفی کلروکسیلنول که از دسته مواد ضدعفونی کننده است، شده و شما میتوانید با خواندن ادامه این متن اطلاعات مفیدی در رابطه با خواص و کاربردها و مشخصات فیزیکی این ماده در و همچنین عوارض جانبی کلروکسیلنول کسب کنید.

کلروکسیلنول که به عنوان پاراکلرو_متازیلنول(PMCX) نیز شناخته میشود،که به عنوان ضدعفونی کننده برای ضدعفونی پوست و تمیز کردن ابزار جراحی مورد استفاده قرار میگیرد.از این ماده در ضد عفونی کننده های خانگی و پاک کننده زخم ها نیز استفاده میشود.این ماده که به صورت مایع در دسترس است عوارض جانبی بسیار کمی داشته و نهایتا میتواند باعث تحریک پوست شود.ازکلروکسینول در ترکیب با آب یا الکل برای ساخت‌ ضدعفونی کننده ها استفاده میشود.این ماده که یک هالوفنول است با غیرفعال کردن آنزیم های سلولی و شکستن دیواره سلول میکروب عمل میکند و بر باکتری های مثبت مؤثر اما فعالیت کمتری به مایکوباکتریومتوبرکلوزیس،قارچ ها و ویروس ها دارد.چندین نام تجاری موجود است به عنوان مثال کلروکسینول ماده مؤثر در Dettolاست و ۴.۸%از ترکیبات کل Dettol را در کنار مواد دیگر مانند روغن کاج ،ایزوپروپانول ،روغن کرچک ،صابون و آب است.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مواد مشابه و حلال های شیمیایی به وبلاگ ما مراجعه کنید.

خرید کلروکسیلنول

شما میتوانید برای خرید این ماده با ما تماس گرفته و استعلام قیمت روز را داشته باشید یا میتوانید از طریق لینک زیر ثبت سفارش کرده و منتظر تماس همکاران ما برای اعلام قیمت و کسب اطلاعات بیشتر باشید.

شماره تماس ما : 021-28422797

نام های دیگر کلروکسیلنول

کلروکسیلنول با نام های دیگری نیز شناخته میشود که به شرح زیر است:

4-Chloro-3-xylenol, Chloro-3,5-xylenol, Hydroxy-m-xylene, 2-Chloro-5-hydroxy-m-xylene, Dettol, Nipacide PX,

2-Chloro-5-hydroxy-1,3-dimethl, Desson, Ottasept;, benzene, Dimethyl-4-chlorophenol;, Para-chloro-metaxylenol,

4-Chloro-3,5-dimethylphenol, Espadol, Septiderm-hydrochloride, Benzytol, Hydroxy-m-xylene, Xylenol, 4-chlor

مشخصات و خواص فیزیکی کلروکسیلنول

نام آیوپاک: 4-Chloro-3,5-dimethylphenol(دیگر اسم ها PCMXوDettol)

CAS NUMBER: 0-04-88

فرمول شیمیایی:C8H9ClO

جرم مولی :156.61g/mol

نقطه ذوب:114تا116 درجه سانتی گراد(237 تا241درجه فارنهایت)

 

ساختار مولکولی کلروکسیلنول

 

کاربرد ها

از کلروکسیلنول در بیمارستانها و همچین مصارف خانگی به عنوان ضدعفونی کننده بهره گرفته میشود؛از این ماده در صابون های ضد باکتریایی ،ضد عفونی کننده های خانگی مانند مایع ،Dettolلوازم آرایشی ،داروهای موضعی و کرم های کاربردی برای بریدگی ها خراش ها و نیش حشرات و سوختگی ها و موارد مشابه مورد استفاده قرار میگیردهمچنین در نرم‌کننده های مو نیز یافت میشود.

آیا استفاده از کلروکسیلنول عوارض جانبی دارد؟

کلروکسیلنول به طور قابل ملاحظه ای برای انسان سمی نیست و در بدترین حالت میتواند منجر به واکنش های آلرژیک و یا تحریک های خفیف پوستی شود.برای پرندگان خطری ندارد ،برای بی مهرگان آب شیرین نسبتا سمی بوده و برای ماهی ها و گربه ها و برخی دوزیست ها بسیار سمی است و نباید در اطراف آنها استفاده شود.

توصیه میشود همواره در مصرف مواد ضدعفونی کننده برچسب محصول و لیست مواد تشکیل دهنده مطالعه شده ودرصورت وجود موادی که نسبت به آن آلرژی دارید از مصرف آن بپرهیزید و در صورت بروز هرگونه نگرانی ،قبل از مصرف از داروساز یا پزشک خود سؤال کنید.همچنینتوصیه میشود در صورت خرید کالای جدید ابتدا آن را روی بخش کوچکی از پوست تست کنید و درصورت تایید برای استفاداه نواحی بزرگتر پوستی اقدام کنید.

بیش از حد قرار گرفتن در معرض کلروکسیلنول برای انسان ها در هنگام بلع یا استنشاق مستقیم میتواند سمی و خطرناک باشد. یک مطالعه پزشکی در هونگ کنگ که نشان میدهد۷ درصد از  ۱۷۷ نفری که به علت مصرف ضدعفونی کننده dettol و بیش از حد در معرض آن قرار گرفتن یا استنشاق و بلع آن تحت درمان اورژانسی قرار گرفته اند؛دچار مسمومیت و عوارض جدی از جمله مرگ شدند.

عوارض برای حیوانات

کلروکسینول برای بسیاری از حیوانات خصوصا گربه ها سمی است زیرا گربه ها قادر به متابولیسم کامل ترکیبات فنولیک نیستند و در هنگام تماس با آنها و لیس زدن پنجه هایشان که در نهایت باعث بلع این ماده و ورودش به بدن گربه ها میشود ؛میتواند خطرآفرین باشد.

در استرالیا اسپری کروکسیلنول برای نوعی از وزغ(cane toads)کشنده نشان داده شد.این امیدواری وجود داشت که دوزیستان درکنترل نوعی از سوسک ها را مؤثر باشند که در نهایت بسیار مخرب شد و نتیجه ی عکس داد.نشان داده شد که اسپری ضدعفونی کننده در فواصل نزدیک باعث مرگ سریع وزغ ها میشود و مشخص نیست که سموم پایدار هستند یا اینکه به سایر گیاهان و جانوارن استرالیا آسیب میرساند.به دلیل نگرانی از آسیب احتمالی سایر گونه های حیات وحشاسترالیا،استفاده از کروکسیلنول به عنوان یک عامل کنترل آفات در سال 2011توسط وزرات محیط زیست در استرالیا غربی ممنوع اعلام شد.

منابع:

https://en.wikipedia.org/wiki/Chloroxylenol

https://www.drugs.com/uk/dettol-liquid-leaflet.html

https://www.healthline.com/search?q1=Chloroxylenol

2 دیدگاه دربارهٔ «کلروکسیلنول;

  1. من به قابلیت اطمینان استثنایی این فروشنده اعتماد دارم تا عملیات خود را روان و کارآمد نگه دارم.

    پاسخ
  2. وقتی نوبت به خرید مواد شیمیایی می رسد، من به این فروشنده برای خدمات ثابت و قابل اعتمادشان متکی هستم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید