خرید کلسیم کلرید تناژ در همه ی گرید ها

کلسیم کلراید

شرکت بیسموت » مواد اولیه صنایع غذایی » خرید کلسیم کلرید تناژ در همه ی گرید ها

فروش کلسیم کلرید در بهترین کیفیت و قیمت / کلسیم کلرید ترکیب یونی است که از کنار هم قرار گرفتن کاتوین و آنیون کلسیم و کلر درست شده است.
  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

کلسیم کلرید ترکیب یونی است که از کنار هم قرار گرفتن کاتوین و آنیون کلسیم و کلر درست شده است. این نمک در دمای اتاق جامد است ولی به حالت محلول نیز وجود دارد .

کلسیم کلرید جاذب رطوبت است از این رو هیدارت های مختلفی از این نمک وجود دارد : CaCl2•H2O

CaCl2•2H2O ،CaCl2•4H2O،CaCl2•6H2O

در حالت جامد به صورت کریستال ها سفید رنگ وجود دارد و آن را به دور از رطوبت و هوا نگهداری می کنند .

  • فرمول مولکولی: CaCl2
  • جرم مولی: 110.99
  • چگالی: 2.15 g/cm³
  • دمای جوش: >1600 °C
  • دما ذوب: 772 °C
  • گرید محصول: صنعتی _ خوراکی
  • شکل هندسی بلور: هشت وجهی
  • شکل ظاهری: جامد سفید رنگ

Calcium chloride

خرید کلسیم کلرید

برای اطلاع و خرید کلسیم کلرید با بهترین قیمت شما میتوانید با ما در ارتباط باشید و در کمترین زمان ممکن از قیمت اطلاع پیدا کرده و برای خرید اقدام کنید.

برای اطلاع از قیمت و خرید کلسیم کلرید از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: 021-28422797

کلسیم کلرید و کاربدر های آن که شبیه به نمک نیز میباشد

انحلال پذیری کلسیم کلرید

در آب

انحلال پذیری کلسیم کلرید در آّب74.5 گرم در 100 میلی لیتر آب است . این امر نشان دهنده انحلال پذیری بالای این نمک در آب است . انحلال این نمک در آب با آزاد شدن مقدار قابل توجهی گرما همراه است ( گرماده است  ) دلیل آن نیز به خاطر منفی بودن آنتالپی آب پوشی این نمک می باشد . کلسیم کلرید با توجه به معادله واکنش زیر با آّ واکنش داده محصولات زیر تولید می کند.

در الکل

کلرید کلسیم در الکل ها نیز تا حدودی حل می شود به  طوری که در 20 درجه مقدار 20% آن در الکل محلول است . به طور مثال در دمای 55 درجه کلسیم کلرید در برهمکنش با متانول به صورت CaCl2·4CH3OH موجود است. ولی در دماهای بالای 55 درجه به صورت  CaCl2·3CH3OH یافت می شود.

درمورد الکل نیز میتوانید در سایت ما بیشتر مطالعه بفرمایید.

درگلیسیرین

این نمک در گیلیسیرین به آسانی حل می شود و در غلظت های بالا به صورت شیشه مانند در می آید.

درمورد گلیسیرین نیز میتوانید در سایت ما بیشتر مطالعه بفرمایید.

روش های تولید CaCl2

واکنش سنگ آهک و هیدروکلریک اسید

CaCl2 را می توان از واکنش بین کلسیم کربنات (سنگ آهک ) و هیدروکلیرک اسید با معادله واکنش زیر تولید کرد .

اگر از اسید هیدروکلریک (36٪) استفاده شود ، می توانCaCl2  را با خلوص40٪ جداسازی کرد و. تصفیه محصول عمدتا با افزودن Ca (OH) 2 همانطور که در فرایند آب نمک طبیعی توضیح داده شده است ، انجام می شود.
واکنش سنگ آهک برای تولید کلرید کلسیم در بسیار ی از کشور ها  مورد استفاده قرار می گیرد.
اگر خلوص اسید هیدروکلریک و سنگ آهک کافی باشد ، با استفاده از این فرایند می توان کلرید کلسیم کاملاً خالص را بدست آورد. از این رو ، این فرایند برای تولید محصولات غذایی مناسب  است. همچنین یک روش سازگار با محیط زیست برای استفاده از اسید هیدروکلریک می باشد.

تصفیه آب نمک های طبیعی

در ایالات متحده آمریکا ، کلسیم کلرید را از تصفیه آب نمکهای طبیعی که از دریاچه های نمکی و رسوبات نمکی به دست می آوردند ، تولید می کنند. منیزیم با افزودن شیر آهک (Ca (OH) 2) از بین می رود و باعث رسوب منیزیم به شکل منزیم هیدروکسید ، (Mg (OH) 2 ) می شود. سدیم کلرید ،( NaCl) با بارندگی از بین می رود. کلرید سدیم از محلول CaCl2 رسوب می کند که غلظت کلرید کلسیم در طی تبخیر آب افزایش می یابد.

مزیت این منبع کلسیم کلرید کم هزینه بودن مواد اولیه و کم بودن اثرات تخریب پذیر بر روی  محیط زیست است. با این حال ، خلوص محصول به طور معمول پایین تر از فرآیندهای رقیب است.

بسته بندی های کلسیم کلراید

فرآیند Solvay

کلسیم کربنات را می توان به صورت محصول جانبی از فرآیند سلوای تولید کرد.

کاربرد های کلسیم کلرید

در صنایع کشاورزی

یکی از مواد معدنی مورد نیاز برای رشد و سلول سازی گیاهان کلسیم است. برای افزایش میزان کلسیم خاک کلسیم کلرید را با درصد مشخصی به صورت محلول به خاک اضافه می کنند. این کار باعث افزایش مقاوت دیواره های گیاه می شود .

در صنایع شیمیایی

کلرید کلسیم در صنایعی همچون صنعت پلاستیک ،تولید انواع نمک ها کلسیم دار،

کاتالیست فرآیند های تصفیه آب ،ایجاد توازن و سفتی در لاستیک خوردرو و ….

در صنایع نفت و گاز

ویژگی های عملکردی کلسیم کلرید در عملکرد محلول ها ، چگالی کافی برای کنترل فشار را  ایجاد می کند. علاوه بر این، در گل حفاری در صنعت نفت،کلسیم کلرید می تواند نقش یکی از عوامل تورم را ایفا کند. این محلول ها را  در دکل ها و تاسیسات نفتی دریایی و ساحلی که در معرض مستقیم رطوبت هستند  در روند ها تعمیر و حفظ تاسیسات  برای کاهش فعالیت آب و ایجاد نیروهای اسمزی برای جلوگیری از جذب رطوبت  استفاده می کنند.

در صنایع دارویی و پزشکی

کلسیم کلرید یک ماده معدنی است که در درمان فوری تتانیای هیپوکلسمیک (مقادیر غیر طبیعی کلسیم در بدن که باعث اسپاسم عضلات می شود) استفاده می شود. تزریق کلرید کلسیم همچنین در احیاء قلبی ، آریتمی ، هایپرماژمزی ، مصرف بیش از حد مسدود کننده کانال کلسیم بدن و مصرف بیش از حد بتا بلاکر استفاده می شود.

کلسیم کلرید به صورت دارو

در صنایع دام و طیور

کلسیم نه تنها برای تشکیل استخوان و دندان مهم است بلکه در انتقال تکانه های عصبی و انقباض بافت های عضلانی نیز نقش دارد. همچنین برای فرآیندهای لخته شدن خون برای حیوانات و برای بسیاری از آنزیم های موجود در بدن حیوانات به دلیل فعالیت های آنها لازم است.
برای حیوانات زمان های بحرانی برای اطمینان از رژیم های غذایی حاوی کلسیم کافی در دوران بارداری (برای رشد مناسب جنین) و در دوران شیردهی (برای جلوگیری از افزایش بیش از حد کلسیم از استخوان حیوانات شیرده)

کاربرد کلسیم کلرید در گاوداری ها و مرغ داری ها

برای پرندگان طیور ، Ca یک ماده مغذی اساسی است. تا سه هفته ، جوجه های در حال رشد نسبت به سطح پایین کلسیم بسیار حساس هستند. برای پرندگان ، کلسیم بسیار کمی می تواند باعث شکستگی شدن استخوان ها ، نرم شدن پوسته ی تخم شود. سطح نامناسب کلسیم در خون اثرات متابولیکی کلی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. پرنده هنگامی که اقدام به تشکیل پوسته تخم می کند نیاز او به کلسیم بیش از سه برابرمی شود .
در ماه های تابستان ، استرس گرمایی میزان رشد آنها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد ، زیرا از آلکالوز تنفسی رنج می برند. دریافت کلرید کلسیم توسط پرنده باعث کاهش قلیای تنفسی می شود و به نوبه خود باعث افزایش وزن بدن آنها نیز می شود.

در صنایع بتون سازی

CaCl2 زمان تنظیم اولیه و نهایی بتن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این امر به ویژه برای بتن ریزی که در دماهای کم یا متوسط ​​انجام می شود ، مفید است. این امر بهره برداری زودتر از سازه را باث می شود. مقادیر بیش از حد (به عنوان مثال ، 4 درصد) باعث سفت شدن سریع بتون می شود و باید از آن اجتناب کرد. حتی مقادیر کم نیز نباید در هوای گرم مورد استفاده قرار گیرند زیرا ممکن است که فعل و انفعالات شیمیایی  آنقدر سریع اتفاق بیفتد که تزریق بتون در مکان مناسب دچار مشکل شود. قدرت نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. به طور کلی افزودن کلسیم کلرید به سیمان با توجه به اساندارد های جهانی باعث افزایش مقاومت بتون و سریع در سفت شدن بتون می شود.

در صنایع غذایی

کلسیم کلرید به عنوان نگهدارنده  در انواع تنقلات ، نوشیدنی ها ، نوشیدنی های ورزشی و کالاهای مخصوص موجود است. کلسیم کلرید نه تنها از فساد مواد غذایی جلوگیری می کند ، بلکه کلسیم معدنی ضروری بدن را نیز فراهم می کند و باعث افزایش کیفیت غذایی محصول می شود. با توجه به نگرانی های زیاد در مورد  محتوای سدیم زیاد مواد غذایی و عدم مصرف کافی کلسیم ، بسیاری از تولید کنندگان به جای سدیم کلرید ، کلسیم کلریید را به محصولات خود اضافه می کنند.برخی از آن ها به شرح زیر است:

CaCl2 در نوشیدنی ها

بسیاری از نوشیدنی ها CaCl2 را به عنوان بخشی از فرمولاسیون پر کننده کلی الکترولیت خود اضافه می کنند. در انگلستان ، افزودن Ca یک الزام قانونی در کلیه محصولات آب معدنی است. دکتر لی کوی ، مشاور تغذیه ، مدرس و نویسنده ، اظهار داشت که محصولاتی که با عنوان “نوشیدنی های ورزشی” شناخته شده اند ، الکترولیت های از دست رفته در تعریق را در حین ورزش طولانی مدت فراهم می کنند.

CaCl2 در کشک توفو و سویا

توفو که به عنوان کشک سویا نیز شناخته می شود ، شامل انعقاد یا رسوب پروتئین سویا در خارج از شیر سویا و فشردن دلمه های حاصل از آن است. بارش پروتئین سویا ، یک فرایند ظریف ، شامل اضافه کردن نمک است. به طور سنتی با اضافه کردن کلسیم سولفات یا کلسیم کلرید صنعتی به شیر سویا انجام می گیرد. تولید کنندگان غالباً از کلرید کلسیم استفاده می کنند زیرا به مهارت کمتری نسبت به سولفات کلسیم احتیاج دارد و به دلیل افزایش محلول در آن فقط نیمی از مقدار اولیه مورد نیاز است. کلرید کلسیم به هیچ وجه طعم قابل قبولی را در محصول نهایی ندارد ، اما اطمینان می دهد که توفو حاصل از آن سرشار از کلسیم است.

کلسیم کلرید در پنیر

کلسیم کلرید خوراکی یک ماده معدنی افزودنی پرکاربرد برای تولید پنیر است. از آن برای افزایش اندازه و استحکام دلمه های پنیر استفاده می شود. خرید کلسیم کلرید خوراکی در ابتدای تولید پنیر به عنوان یک ماده انعقادی ، به شیر اضافه می شود. افزودن خرید کلسیم کلرید خوراکی نیز باعث افزایش کارآیی رنتر می شود. توانایی شکل گیری شیر ممکن است به دلیل تفاوت در اندازه ذرات کازئین ( مهمترین پروتئین موجود در شیر ) متفاوت باشد. هرچه میزان Ca شیر بیشتر باشد ، ذرات کازئین نیز بزرگتر هستند. هر چه ذرات بزرگتر باشند ، شیر بهتر می تواند دلمه ببندد. اندازه ذرات کازئین نیز بر عملکرد آب پنیر تأثیر می گذارد ، برای ذرات کازئین بزرگ ، شبکه باز و درشت است و پنیر راحت تر بیرون می آید .

کلسیم کلرید در پنیر

کلسیم کلرید در شیر

عوامل مختلفی بر میزان کلسیم شیر تأثیر می گذارد. شیر ذخیره شده در دماهای پایین کلسیم را از دست می دهد. این بدان معنی است که فرایند پاستوریزاسیون ، که در آن شیر گرم می شود و سپس به سرعت خنک می شود ، به قیمت کلسیم است. علاوه بر این ، میزان کلسیم موجود در شیر ممکن است در هر فصل شیردهی متفاوت باشد. شیر از اواخر دوره شیردهی حاوی کلسیم کمتری است. برای جبران از بین رفتن کلسیم ، خرید کلسیم کلرید مایع به عنوان منعقد کننده به شیر اضافه می شود. CaCl2 همچنین می تواند به آب نمکی اضافه شود که پنیر در آن رسیده باشد.

کلسیم کلرید به عنوان نگهدارنده

CaCl2 باعث افزایش عمر میوه ها و سبزیجات می شود. به طور مثال در سیب.

کلرید کلسیم برش های تازه سیب را حفظ می کند و از تشکیل رنگ قهوه ای ناشی از تماس برش های سیب با اکسیژن جلوگیری می کند. ترکیبی از اسید اسکوربیک ، کلرید کلسیم و بی کربنات سدیم اثر هم افزایی به همراه می آورد و واکنش سولفیت ها با سیب را از بین می برد ، که اغلب به سیب ها طعم و بوی نامطبوع می بخشد.

به عنوان ضدیخ و کاهش دهنده نقطه انجماد

همزمان با کاهش نقطه انجماد آب خرید کلسیم کلرید پودری برای جلوگیری از یخ زدن آب به خصوص در سطح جاده ها مورد استفاده قرار میگیرد. انحلال خرید کلسیم کلرید خوراکی حرارت زا است و این حرارت برای خاک و گیاهان نسبتا بی ضرر است. خرید کلسیم کلرید خوراکی در دماهای پایین بهتر از سدیم کلراید عمل میکند. کلسیم کلراید با جلوگیری از یخ زدن در دمای 52- درجه سلسیوس برای پر کردن لاستیک های کشاورزی در نقاط سردسیر به منظور ایجاد اصطکاک مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین از اتیلن گلیکول به عنوان ضد یخ در کنار خرید کلسیم کلرید صنعتی استفاده میشود

خرید کلسیم کلرید برای خشک کن و رطوبت گیر

خرید نمک کلسیم کلرید صنعتی به خاطر جذب رطوبت بالایی که دارد از در رطوبت گیر های خانگی و صنعتی اسفاده می شود به  طوری که لوله های خشک کن را به صورت مرتب از خرید کلسیم کلرید مایع می پوشانند.

از سیلیکاژل نیز به عنوان رطوبت گیر نیز استفاده میشود که پیشنهاد میکنم درباره آن بیشتر مطالعه کنید

خرید کلسیم کلرید پودری برای استخر ها

CaCl2 برای استخرها یک ترکیب شیمیایی است که برای حفظ سلامت استخر مورد استفاده قرار می گیرد. بسته به میزان مواد معدنی محلول ، آب استخر می تواند آب “سخت” یا “نرم” باشد. کلرید کلسیم آب را متعادل می کند.

همچنین از پودر کلر در استخر ها به عنوان گند زدا در کنار خرید کلسیم کلرید خوراکی استفاده میشود که پیشنهاد میکنم حتما درباره آن مطالعه بفرمایید.

کلسیم کلرید و خرید کلسیم کلرید
5/5 (4 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید