اسید فرمیک

قیمت اسید فرمیک چینی گالنی62000 تومان
تاریخ به روز رسانی قیمت1402.12.13 
شماره تماس برای خرید 021-28422797
  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

اسید فرمیک با فرمول مولکولی (HCO2Hساده‌ترین اسید کربوکسیلیک است که اسید متانوئیک نیز نامیده می شود. این اسید در زنبورداری با هدف از بین بردن کنه واروا، فرآوری منسوجات و چرم و بسیاری از کاربردهای دیگر که در ادامه گفته شده، استفاده می شود.

در ادامه به نکات کاربردی این اسید که لازم است بدانید، پرداخته ایم؛ در ابتدا پیشنهاد میکنیم فیلمی که در ادامه آمده است را مشاهده کنید.

اسید فرمیک اولین بار از مورچه به دست آمد و نام آن از لاتین formica به معنی “مورچه” گرفته شد. این اسید به جوهر مورچه نیز مشهور است.

این ماده با واکنش اسید سولفوریک بر فرمات سدیم تهیه می شود. فرمات سدیم با استفاده از مونوکسید کربن و هیدروکسید سدیم تولید می شود.(در بخش تولید اسید فرمیک بیشتر بخوانید.)

این اسید از نظر قدرت اسیدی ، عدم تشکیل انیدرید و واکنش پذیری به عنوان یک عامل کاهنده(خاصیتی که به دلیل گروه ―CHO است که برخی از خصوصیات آلدئید را به وجود می آورد) متمایز می شود.

 

خرید اسید فرمیک

برای خرید اسید فرمیک 85 درصد چینی به صورت عمده و مستقیم از وارد کننده و همچنین استعلام قیمت با ما تماس بگیرید و یا  از طریق پیام رسان ها ثبت سفارش کنید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

قیمت 📞 تماس بگیرید 📞
موجودی 100 تن در انبار✅
کشور تولید کننده چین
محل انبار انبار شورآباد
بسته بندی گالن های 25 کیلویی و مخزن های 1200 کیلویی
شماره تماس برای خرید  02128422797
فرمول شیمیایی CH₂O₂
نام انگلیسی  Acid formic
قابلیت ارسال به سراسر کشور دارد✅

شماره تماس سریع برای خرید اسید فرمیک: 021-28422797

خرید اسید فرمیک

نکات مهم اسید فرمیک

در حال بارگذاری پخش کننده...

 

آموزش نکات مهم اسید فرمیک

 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مواد اولیه صنایع غذایی به وبلاگ ما مراجعه کنید.

اسید فرمیک چیست؟

اسید فرمیک خالص مایعی بی رنگ و دارای بوی تند است که باعث تحریک غشای مخاطی و ایجاد تاول در پوست می شود. دمای انجماد آن 8.4 درجه سانتیگراد(47.1 درجه فارنهایت) و  نقطه ی جوش 100.7 درجه سانتیگراد(213.3 درجه فارنهایت) می باشد. در طبیعت، در نیش و گزش بسیاری از حشرات از راسته Hymenoptera، به ویژه مورچه ها و زنبورها وجود دارد.

اسید مورچه یک اسید ضعیف است و در آب به طور کامل تفکیک نمی‌شود. نام IUPAC این ماده متانوئیک اسید و نام های دیگر آن اسید فرمالیک، اسید آمینیک و جوهر موچه می باشد. این ماده به عنوان حلال کاربرد زیادی ندارد، اما با این حال بعنوان یک حلال پروتیک با اسیدیته بالا مورد توجه است. این ماده و نمک های آن(سدیم فرمات با فرمول: HCOONa) خورنده و حساس کننده پوست هستند.

 

آنالیز محصول

Screenshot 2023 06 18 124936 اسید فرمیک

 

خواص فیزیکی

تراکم 1.22 گرم در سانتی‌متر مکعب
جرم مولار 46.03 گرم در مول
نقطه جوش 100.8 سانتی گراد
نقطه ذوب 8.4 سانتی گراد
بو بوی تند (مثل سرکه خیلی غلیظ شده)
رنگ شفاف
حلالیت در آب حلالیت کامل با آب و حلال های قطبی

 

شرکت بیسموت وارد کننده مستقیم اسید فرمیک از چین اسید فرمیک

خاصیت خورندگی

این ماده نسبت به اسید استیک به راحتی یونیزه می شود. بنابراین ، انتظار می رود اسید متانوئیک خورنده تر از اسید استیک باشد. در واقع این اسید به بسیاری از فلزات و آلیاژهای رایج حمله می کند. فولاد در تمام اسیدها ، حتی در دمای محیط ، به سرعت در این اسید خورده می شود. آلیاژهای ضد زنگ محدودیت های جدی دارند. فولاد ضد زنگ نوع 304 در هنگام جوشیدن فقط در برابر 1-2٪ اسید فرمیک مقاومت می کند. فولاد ضد زنگ نوع 316 در غلظت های میانی توسط اسید مورچه گرم مورد حمله قرار می گیرد. در مقایسه با آلیاژهای ذکر شده ، زیرکونیوم در اکثر محلول های متانوئیک اسید مقاوم در برابر خوردگی است.

 

تولید اسید فرمیک

این اسید عمدتا  با هیدرولیز متیل فرمات تولید می شود.

متیل فرمات از ترکیب متانول و مونوکسید کربن در حضور یک باز قوی، مطابق معادله شیمیایی زیر تهیه می شود:

CH3OH + CO → HCO2CH3

در صنعت، این واکنش در فاز مایع در فشار بالا انجام می شود. شرایط واکنش معمولی 80 درجه سانتی گراد و 40 اتمسفر است. پرکاربردترین پایه متوکسید سدیم است.

واکنش هیدرولیز متیل فرمات که  اسید فرمیک تولید میکند به شکل زیر است:

HCO2CH3 + H2O → HCOOH + CH3OH

هیدرولیز مؤثر متیل فرمات به مقدار زیادی آب نیاز دارد.

برخی از مسیرها به طور غیرمستقیم با پردازش متیل فرمات با آمونیاک پیش می‌روند تا فرمامید به دست آید، که سپس با اسید سولفوریک هیدرولیز می‌شود:

HCO2CH3 + NH3 → HC(O)NH2 + CH3OH
2 HC(O)NH2 + 2H2O + H2SO4 → 2HCO2H + (NH4)2SO4

نقطه ضعف این روش نیاز به دفع محصول جانبی سولفات آمونیوم است. این مشکل برخی از تولیدکنندگان را بر آن داشته تا روش‌های کم مصرف برای جداسازی اسید فرمیک از آب اضافی مورد استفاده در هیدرولیز مستقیم را توسعه دهند. در یکی از این فرآیندها که توسط BASF استفاده می شود، اسید فرمیک با استخراج مایع-مایع با یک پایه آلی از آب خارج می شود.

در آزمایشگاه می توان اسید فرمیک را با گرم کردن اگزالیک اسید در گلیسرول بی آب و سپس استخراج محصول با تقطیر بخار بدست آورد.

 

 

تولیدکننده های اسید فرمیک

این اسید به صورت عمده در چین تولید میشود و با برند لوکسی به فروش میرسد. همچنین در سوئد و آلمان نیز به صورت جزئی تر تولید و صادر میشود. این اسید تولیدکننده ای در ایران ندارد.

 

کاربردها

مهم ترین کاربرد اسید فرمیک در چرم سازی، لاستیک سازی و زنبورداری میباشد که در ادامه توضیحات بیشتر آن آمده است.

این اسید، به عنوان ماده نگهدارنده در خوراک دام ، به عنوان واسطه در فرآیندهای مصنوعی شیمیایی و به عنوان ماده فعال در برخی از مواد پاک کننده آهک خانگی نیز استفاده می شود. این محصول همچنین یک محصول احتراق قابل توجه است که توسط خودروهایی که با متانول مخلوط با بنزین کار می کنند ، آزاد می شود. یک نمک یا یک استر اسید متانوئیک خوراکی را فرمات یا متانوات می نامند. یون فرمت فرمول HCOO− دارد.

کابرد در چرم سازی

این اسید در ساخت پوست چرم و برای تنظیم و حفظ رنگ در عملیات فرآوری پوست استفاده می شود. این ماده جایگزین موثرتر برای کاهش pH به جای اسید استیک است و در عین حال هزینه های تصفیه فاضلاب را نیز کاهش می دهد.

در این باره میتوانید از زبان شرکت معتبر BASF آلمان که یکی از مهم ترین و با کیفیت ترین اسید فرمیک های موجود را در دنیا تولید میکنند در لینک زیر بخوانید.

https://www.basf.com/us/en/products/General-Business-Topics/formic-acid/leather-and-textiles.html

استفاده از اسید فرمیک در چرم سازی

نگهدارنده در خوراک دام

هنگامی که این اسید روی یونجه تازه یا سایر سیلاژها پاشیده می شود ، فرآیندهای پوسیدگی خاصی را متوقف می کند و باعث می شود که خوراک ارزش غذایی خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنند و بنابراین برای حفظ خوراک زمستانی گاو به طور گسترده استفاده می شود. در صنعت طیور ، بعضی اوقات برای از بین بردن باکتری های سالمونلا به آن اضافه می شود و بنابراین به طور گسترده ای برای حفظ خوراک زمستانی گاو استفاده می شود.

کاربرد اسید فرمیک در زنبورداری

از اسید فرمیک 65 درصد برای از بین بردن کنه واروا در زنبورداری استفاده می شود. این کنه یکی از انگل هاییست که به زنبور عسل حمله کرده و کندوها را دچار آفت میکند. با استفاده از این اسید این کنه کامل از بین می رود و کندوها پاکسازی می شود.

beekeeping 101 اسید فرمیک

زیست توده

تقریباً هر زیست توده گیاهی قابل اکسید شدن است.این ماده ، CO2 و آب با قدرت انتخاب بالا به اسید فرمیک ، با استفاده از پلی اکسی متالات ها مانند کاتالیزورهای اکسیژن رسان. هیدرولیز اسید معدنی سلولز و همی سلولز در حدود 200 درجه سانتیگراد مخلوطی از تولید می کند.

کاربرد های دیگر

  1. برای فرآوری لاتکس آلی (شیره) به لاستیک خام استفاده می شود
  2. در صنعت نساجی و برنزه سازی چرم از اهمیت جزئی برخوردار است.
  3. برخی از استرهای فرمت طعم دهنده ها یا عطرهای مصنوعی هستند.
  4. اسید فرمیک موثری در برخی از مارک های پاک کننده آهک خانگی است.
  5.  در آزمایشگاه ها به عنوان اصلاح کننده حلال برای جداسازی HPLC از پروتئین ها و پپتیدها مورد استفاده قرار می گیرد ، به ویژه هنگامی که نمونه برای تجزیه و تحلیل طیف سنجی جرمی آماده می شود.
  6. در شیمی آلی مصنوعی ،  اغلب به عنوان منبع یون هیدرید (توسط واکنش اشوایلر-کلارک یا واکنش لوکارت-والاچ) و به عنوان منبع هیدروژن در آنچه “انتقال هیدروژناسیون” نامیده می شود ، استفاده می شود.
  7. در آزمایشگاهبه عنوان منبع مونوکسیدکربن استفاده می شود که با افزودن اسید سولفوریک آزاد می شود. اسید فرمیک خوراکی همچنین منبعی برای یک گروه فرمیل در واکنشی معروف به “فرمیلاسیون” است.

عوارض اسید فرمیک

اسید مورچه یک ماده شیمیایی خطرناک است که در برخی از گونه های مورچه وجود دارد(سم پاشیده شده و در ترشحات تولید شده از برخی گزنه ها). این اسید در غلظت های بالا مضر است اما در غلظت های کم میتواند برای بسیاری از موارد مؤثر باشد. تماس با این اسید مایع یا بخارات غلیظ آن می تواند باعث تحریک و آسیب به پوست، چشم و به خصوص مجاری تنفسی شود. از آنجا که ماده ای ضد باکتری است، از اسید فرمیک خوراکی به عنوان ماده نگهدارنده غذا استفاده می شود.

محلول های قوی اسید متانوئیک خورنده هستند و می توانند باعث سوختگی در هر قسمت از بدن که با آن تماس می گیرد ، بشوند. مصرف اسید فرمیک خوراکی می تواند منجر به سوختگی در دهان ، گلو و معده ، آبریزش ، مشکل در بلع و استفراغ بشود (ممکن است در استفراغ خون وجود داشته باشد).

اسید فرمیک به صورت طبیعی در بدن مورچه وجود دارد.

چرا اسید فرمیک سمی است؟

این اسید یک مهار کننده سیتوکروم اکسیداز میتوکندری است که باعث هیپوکسی هیستوتوکسیک می شود. اسید مورچه  بازدارنده ضعیف تری نسبت به آنیون های سیانید و هیدروسولفید است. بار بدن فرمت در مسمومیت با متانول به اندازه کافی زیاد است که باعث اسیدوز و سایر علائم بالینی می شود.

 

خنثی کردن اسید فرمیک

جوش شیرین (NaHCO3) برای خنثی سازی اسیدها از جمله این اسید استفاده می شود. اگر می خواهید مقداری محلول اسید فرمیک روی پوست یا روی بتن بریزید، میتوانید آن را با خمیر غلیظی از بی کربنات سدیم (NaHCO3) خنثی کنید.

 

 


 

 

 

منابع:

https://www.sciencedirect.com/topics/chemistry/formic-acid

https://www.britannica.com/science/formic-acid

5/5 (1 نظر)

3 دیدگاه دربارهٔ «اسید فرمیک;

  1. من از تلاش های شما در حصول اطمینان از انطباق مواد شیمیایی فله با آنالیز و استانداردهای مربوطه قدردانی می کنم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید