خرید روغن نارگیل

روغن نارگیل یا روغن کوپرا، یک روغن خوراکی است که از هسته یا گوشت نارگیل‌های بالغ برداشت شده از کف نارگیل (cocos nucifera) استخراج می‌شود.
  1. قیمت های درج شده در سایت از تاریخ بروز رسانی قیمت به مدت 24 ساعت دارای اعتبار می‌باشد.
  2. قیمت های درج شده در سایت برای مقادیر بالای یک تن میباشد.
  3. ارسال به تمامی نقاط ایران با باربری و ماشین مستقیم است. هزینه ارسال طبق قبض باربری در محل تحویل توسط تحویل گیرنده مستقیم به باربری پرداخت میشود.
  4. قبل از خروج کالا از انبار از سالم بودن و تطابق آن مطمئن شوید. پس از خروج کالا از انبار، این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی محموله ندارد.
  5. هزینه‌ی انبارداری و حمل بر عهده مشتری می‌باشد.
  6. درصورت عدم مطابقت کالا با آنالیز، خریدار موظف است حداکثر تا 3 روز کاری پس از خرید، مستندات خود را به فروشنده ارائه نماید. در غیر این صورت فروشنده تعهدی بابت مرجوعی کالا ندارد.

روغن نارگیل یا روغن کوپرا، یک روغن خوراکی است که از هسته یا گوشت نارگیل‌های بالغ برداشت شده از کف نارگیل (cocos nucifera) استخراج می‌شود. روغن نارگیل به دلیل محتوای بالای چربی اشباع شده، اکسید آن کند است و در نتیجه در برابر پوسیدگی مقاوم است و تا شش ماه در دمای 24 درجه سانتی گراد (75 درجه فارنهایت) بدون خراب شدن دوام می‌آورد. روغن نارگیل حدود 2.5% از تولید روغن گیاهی جهان را تشکیل می‌دهد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مواد اولیه صنایع غذایی به وبلاگ ما مراجعه کنید.

خرید روغن نارگیل

شما میتوانید برای خرید روغن نارگیل با ما تماس گرفته و استعلام قیمت روز را داشته باشید یا میتوانید از طریق لینک زیر ثبت سفارش کرده و منتظر تماس همکاران ما برای اعلام قیمت و کسب اطلاعات بیشتر باشید.

شماره تماس ما : 021-28422797

تهیه و تولید روغن نارگیل

برداشت نارگیل (زمان برداشت یک نارگیل می تواند 2 تا ۲۰ ماه باشد) تفاوت قابل توجهی در کارایی فرآیند روغن سازی ایجاد می‌کند. کار با کوپرا که ازمغزهای نارس ساخته شده کار دشوارتری است ومحصولی پایین‌ تر با بازده کم تولید میکند. پردازنده‌های معمولی روغن نارگیل از هگزان به عنوان حلال برای استخراج 10% بیشتر از روغن تولید شده فقط با کارخانه‌های چرخشی و دفع کننده‌ها استفاده می‌کنند.

روغن نارگیل را می‌توان از طریق فرآوری خشک یا مرطوب استخراج کرد.در تکنیک های مدرن از سانتریفیوژها و پیش تیمارها از جمله سرما، گرما، اسیدها، نمک‌ها، آنزیم‌ها، الکترولیز، امواج شوک، تقطیر بخار یا برخی از ترکیبات آن‌ها استفاده می‌شود. با وجود تغییرات و فناوری‌های متعدد، پردازش مرطوب به دلیل داشتن %۱۰ الی ۱۵% عملکرد کمتر، حتی با در نظر گرفتن تلفات ناشی از فساد و آفات با فرایند خشک، از فرآوری خشک بسیار مناسب‌تر است. فرایندهای مرطوب نیز مستلزم سرمایه گذاری تجهیزات و انرژی ، متضرر شدن از سرمایه بالا و هزینه‌های عملیاتی است.

فرآوری مرطوب

در فرایند کاملاً مرطوب از شیر نارگیل استخراج شده از نارگیل خام به جای کوپرا خشک استفاده می‌شود. پروتئین‌های موجود در شیر نارگیل باعث ایجاد امولسیون روغن و آب می شود. این کار قبلا با جوشاندن طولانی مدت انجام می‌شد، اما این کار باعث تغییر رنگ در روغن می‌شد و مقرون به صرفه نیست.

سپس روغن را تصفیه می‌کنند تا برخی اسیدهای چرب آزاد را از بین ببرد تا حساسیت به پوسیدگی را کاهش دهد. سایر فرآیندهای افزایش ماندگاری شامل استفاده از کوپرا با رطوبت زیر۶%،نگهداشتن رطوبت روغن زیر 0.2%،گرم کردن روغن تا۱۳۰الی۱۵۰درجه سانتیگراد (266 الی 302 درجه فارنهایت) و افزودن نمک یا اسید سیتریک است.

Coconut oil ویرجین (VCO) را می‌توان از شیر نارگیل، گوشت یا باقی مانده نارگیل تازه تولید کرد. تولید آن از گوشت تازه نارگیل شامل آسیاب مرطوب یا خشک کردن باقی مانده و استفاده از پرس پیچ برای استخراج روغن است. VCO هم چنین می‌تواند با رنده کردن و خشک کردن گوشت تازه و دارای رطوبت 10% الی 12% و سپس با استفاده از یک پرس دستی برای استخراج روغن، از گوشت تازه استخراج شود. تولید آن از شیر نارگیل شامل رنده کردن نارگیل و مخلوط کردن آن با آب و سپس فشرده شدن روغن است.

هم چنین می‌توان شیر را برای ۳۶ تا ۴۸ ساعت تخمیر کرد، روغن آن را خارج کرد و کرم را گرم کرد تا روغن باقیمانده از بین برود. گزینه سوم شامل استفاده از سانتریفیوژ برای جدا کردن روغن از مایعات دیگر است. روغن نارگیل همچنین می‌تواند از باقیمانده خشک حاصل از تولید شیر نارگیل استخراج شود. هزار نارگیل بالغ با وزن تقریبی ۱۴۴۰ کیلوگرم حدود ۱۷۰ کیلوگرم (370 پوند) کوپرا تولید می‌کند که می‌توان از آن ۷۰ لیتر روغن نارگیل استخراج کرد.

خرید روغن نارگیل

فرآوری خشک

برای فرآوری خشک، لازم است که گوشت از پوسته استخراج و با استفاده از آتش، نور خورشید یا کوره‌ها برای ایجاد کوپرا شود. کوپرا با حلال‌ها فشرده یا حل می‌شود و Coconut oil سرشار از فیبر و پروتئین تولید می‌شود. روغن نارگیل برای تهیه مواد غذایی بی کیفیت است و در عوض برای نشخوار کنندگان استفاده می‌شود. تا کنون هیچ فرایندی برای استخراج پروتئین از روغن نارگیل کشف نشده است.

روغن تصفیه شده

روغن تصفیه شده، سفید شده و خوشبو کننده (RBD) معمولاً از هسته نارگیل خشک شده کوپرا تهیه می‌شود که برای استخراج روغن در یک پرس هیدرولیکی گرم شده، فشار داده می‌شود. این کارتقریبا تمام روغن موجود را تولید می‌کند که بیش از ۶۰% از وزن خشک نارگیل است. روغن نارگیل برای مصرف خام مناسب نیست زیرا حاوی آلاینده‌هایی است و باید با حرارت و فیلتر بیشتر تصفیه شود.

روش دیگر برای استخراج Coconut oilشامل آنزیم آلفا آمیلاز ، پلی گالاکتورونازها و پروتئازها بر روی خمیر نارگیل رقیق شده است. برخلاف روغن نارگیل بکر، روغن نارگیل تصفیه شده هیچ طعم و عطر نارگیل ندارد. روغنRBDبرای پخت و پز در منزل، پردازش مواد غذایی تجاری و اهداف آرایشی، صنعتی و دارویی استفاده می‌شود.

هیدروژناسیون

روغن نارگیلRBD را می توان بیشتر به روغن نیمه یا کاملاً هیدروژن تبدیل کرد تا نقطه ذوب آن افزایش یابد. از آنجا که روغن‌های نارگیل بکر وRBDدر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد (۷۶ درجه فارنهایت) ذوب می‌شوند،غذاهای حاوی روغن نارگیل در آب و هوای گرم تمایل به ذوب شدن دارند. در این آب و هوای گرم یک نقطه ذوب بالاتر مطلوب است، بنابراین روغن هیدروژنه می شود. نقطه ذوب روغن نارگیل هیدروژنه ۳۶ الی ۴۰ درجه سانتی گراد (۹۷ الی ۱۰۴ درجه فارنهایت) است.

کاربردهای روغن نارگیل

روغن نارگیل فواید بسیاری برای مو و چروک پوستی و لک صورت و حتی در مواردی برای استفاده خارجی برای ناف و بند ناف هم مورد استفاده قرار میگیرد.از روغن نارگیل در صنایع آرایشی و بهداشتی و تولید انواع کرم ها و صابون ها استفاده های زیادی میشود که در ادامه این متن به بررسی آنها میپردازیم.

تغذیه و ترکیب چربی

99% روغن نارگیل چربی است که عمدتا از چربی‌های اشباع است. (82% کل). در هر 100 گرم از روغن مرغوب، 890 کالری تامین می‌کند. نیمی از محتوای چربی اشباع روغن نارگیل اسید لوریک است (41.8 گرم در هر 100 گرم ترکیب کل)، در حالی که سایر چربی‌های اشباع قابل توجه اسید میریستسک (16.7 گرم)، اسید پالمتیک (8.6 گرم) و اسید کاپریلیک (6.8 گرم) است. چربی‌های اشباع نشده تک درصد 6% ترکیب کل و چربی‌های اشباع نشده 2% است.

خوراکی

روغن‌ نارگیل سابقه طولانی در آسیا دارد، به ویژه در مناطق گرمسیری که گیاه به وفور یافت می‌شود و از آن برای پخت و پز استفاده می‌شده است. روغن نارگیل انتخابی در غذاهای سریلانکا استفاده می‌شود، جایی که برای سس و سرخ کردن ، در غذاهای شیرین استفاده می‌شود. همچنین در آشپزی‌های تایلند و کرالا نقش برجسته‌ای دارد.

به عنوان روغنی که اخیراً به کشورهای غربی وارد شده است، روغن نارگیل معمولاً در کالاهای پخته شده و شیرینی استفاده می‌شود و دارای کیفیتی همانند مغزها می‌باشد. گاهی اوقات سینماها برای پاپ کورن استفاده می شود. روغن نارگیل با افزایش عطر و طعم، چربی اشباع و کالری قابل توجهی به غذای سبک می‌افزاید، احتمالاً عاملی است که باعث افزایش مصرف بیشتر غذاهای میان وعده ای با کالری بالا، تعادل انرژی و افزایش وزن می‌شود.

سایر کاربردهای آشپزی شامل جایگزینی چربی‌های جامد و تولید شده از طریق هیدروژناسیون در کالاهای پخته و شیرینی پزی است. روغن نارگیل هیدروژنه یا نیمه هیدروژنه اغلب در کرم‌های غیر لبنی و غذاهای میان وعده استفاده می‌شود در سرخ کردن، دود خرید روغن نارگیل ۱۷۷ درجه سانتیگراد (351درجه فارنهایت) است.

مو

از روغن نارگیل برای نظافت مو استفاده شده است و مشخص شده است که باعث کاهش ریزش پروتئین در مو می‌شود.

پوست

از روغن نارگیل می توان به صورت موضعی برای بهبود و سلامت پوست استفاده کرد. روغن نارگیل تاثثیرات مثبت و خوبی روی پوست دارد. برای نمونه بالم طبیعی لب، نرم کننده ی پوست، لایه برداری پوست، پاک کنندگی لوازم ارایشی، درمان بیماری های پوستی، کاهش التهاب، درمان لک صورت، درمان اکنه، درمان و موارد دیگر.

ریش

روغن نارگلیل یکی از بهترین و موثر ترین روغن های گیاهی برای تقویت ریش و افزایش سرعت رشد ریش است. اگر از روغن نارگیل به طور مداوم استفاده شود باعث بهبود ریش ها و نرمی انها می شود. همچنین باعث مرطوب شدن پوست زیر ریش ها و اب رسانی به پوست میشود.

صابون

Coconut oil عنصر اساسی مهم برای تولید صابون است. صابون ساخته شده با Coconut oil ، تمایل به سفتی دارد، اگرچه آب بیشتری نسبت به صابون ساخته شده با روغن های دیگر در خود نگه می دارد و در نتیجه باعث افزایش عملکرد تولید کننده می‌شود. محلول آن در آب سخت و نمک موجود در آن بیشتر از سایر صابون‌ها است که باعث می شود راحت‌تر کف کند. یک صابون اساسی روغن نارگیل، هنگام ذوب شدن شفاف و هنگام سفت شدن یک رنگ سفید روشناست.

صنعت

از این روغن برای استفاده به عنوان ماده اولیه بیودیزل به عنوان سوخت موتور دیزل آزمایش شده است. به این ترتیب ، می‌توان آن را برای ژنراتوهای برق و حمل و نقل با استفاده از موتوهای دیزلی اعمال کرد. از آنجا که روغن نارگیل ارگانیک مستقیم دارای دمای ژل بالا (22 الی 25 درجه سانتی گراد)، گرانروی زیاد و حداقل دمای محفظه احتراق ۵۰۰ درجه سانتی‌گراد (932 درجه فارنهایت)(برای جلوگیری از پلیمریزاسیون سوخت) است، روغن نارگیل به طور معمول ترانس استریت می شود.

فیلیپین، وانواتو، ساموآ و چندین کشور دیگر از جزایر گرمسیری از خرید روغن نارگیل ارگانیک به عنوان منبع سوخت جایگزین برای راه اندازی اتومبیل، کامیون و اتوبوس و تولید برق استفاده می‌کنند.

سوخت بیودیزل حاصل از این روغن  است و در حال حاضر به عنوان سوخت برای حمل و نقل در فیلیپین استفاده می‌شود. تحقیقات بیشتر در مورد پتانسیل روغن نارگیل به عنوان سوخت تولید برق در جزایر اقیانوس آرام در حال انجام است و اگرچه تا به امروز به نظر می رسد که به دلیل هزینه کار و محدودیت‌های تامین، به عنوان منبع سوخت مفید نباشد. خرید روغن نارگیل ارگانیک برای استفاده به عنوان روان کننده موتور و به عنوان روغن ترانسفورماتور مورد آزمایش قرار گرفته است.

Coconut oil و مشتقات آن مانند اسید چرب نارگیل به عنوان ماده اولیه در ساخت مواد فعال کننده سطح مانند کوکامیدوپروپیل بتائین ، کوکامید MEA و کوکامید DEA استفاده می‌شود. اسیدهای حاصل از این روغن را می‌توان به عنوان علف کش استفاده کرد. قبل از ظهور روشنایی الکتریکی، خرید روغن نارگیل ارگانیک روغن اصلی بود که برای روشنایی در هند استفاده می‌شد و به عنوان کوچین صادر می‌شد.

ایمنی و ملاحظات بهداشتی

به دلیل سطح بالای چربی اشباع شده موجود در این روغن، سازمان بهداشت جهانی، وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، سازمان غذا و داروی ایالات متحده، انجمن قلب آمریکا، انجمن رژیم‌های غذیی آمریکا، سرویس بهداشت ملی انگلیس، بنیاد تغذیه انگلیس و رژیم‌های غذایی کانادا توصیه می‌کنند که مصرف روغن نارگیل باید محدود یا اجتناب شود.

بازاریابی Coconut oil این باور نادرست را ایجاد کرده که خرید روغن نارگیل ارگانیک غذایی، غذای سالم است. در عوض، مطالعات نشان داده است که مصرف خرید خرید روغن نارگیل برای ماساژ اثرات سلامتی مشابه سایر چربی های ناسالم، از جمله کره، چربی گوشت گاو و روغن پالم دارد. خرید روغن نارگیل ارگانیک حاوی مقدار زیادی، اسید لوریک، چربی اشباع شده است که با افزایش مقدار کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL)، سطح کلسترول خون را افزایش می دهد.

اگرچه مصرف اسید لوریک ممکن است مشخصات کلسترول کل خون مطلوب تری ایجاد کند، این احتمال که مصرف مداوم خرید روغن‌ نارگیل برای ماساژ ممکن است در واقع خطر بیماری قلبی عروقی را از طریق مکانیسم‌های دیگر افزایش دهد، به ویژه از طریق افزایش قابل توجه کلسترول کل خون توسط اسید لوریک ایجاد می‌شود.

از آنجا که بیشتر چربی اشباع شده در این روغن اسید لوریک است، این روغن ممکن است بر روغن گیاهی نیمه هیدروژنه ترجیح داده شود که از چربی های جامد در رژیم غذایی استفاده شود با این حال ، شواهد تا به امروز نشان می‌دهد که مصرف چربی‌های اشباع نشده به جای این روغن ، خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می دهد. به دلیل محتوای بالای چربی اشباع با بار کالری بالا، استفاده منظم از این روغن در تهیه غذا باعث افزایش وزن می شود.

وضعیت بین الملل روغن نارگیل

دستور العمل‌های Codex Alimentarius سازمان بهداشت جهانی در مورد غذا، تولید غذا و ایمنی غذا، ک توسط سازمان غذا و کشاورزی منتشر شده است، شامل استانداردهایی برای شرکای تجاری است که این روغن  را برای مصارف انسان تولید می‌کند. جامعه نارگیا آسیا و اقیانوس آرام (ACCP)، که 18 عضو آن حدود 90% نارگیل فروخته شده تجاری را تولید می‌کنند، استانداردهای خود را برای خرید روغن نارگیل برای ماساژ بکر (VCO) منتشر کرده است، Coconut oil بکر را به عنوان محصول نارگیل تازه و بالغ تعریف می‌کند.

منابع و ماخذ

1) https://en.wikipedia.org/wiki/Coconut_oil

1 دیدگاه دربارهٔ «خرید روغن نارگیل;

  1. از شما برای اسید فرمیک با کیفیت برتر، که به طور مداوم از انتظارات من فراتر رفته است و عملکرد فوق العاده ای در برنامه های خاص من ارائه می دهد، سپاسگزارم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید